• Wallace11

    Zdravím, chci koupit něco okolo 15tis. a libi se mi zhruba tyto:

    http://www.mojekolo.cz/…e-2000-black

    http://www.mojekolo.cz/…c-700-d-bila

    http://www.mall.cz/…cale-70–2010

    Jinak mám 190 cm a 105 kg.Najedu tak 2000 km za rok převážně po steskách a lesních cestách.

    Dík za radu

    0 0
    • LRRTM1  

      Ta merida mi připadá nejlepší. Ale chce to zkusit, jak Ti to který kolo sedne geometrií.

      0 0
    • Kamikaze 591  

      Merida, ale jinak bych se podíval po jeté 29".

      0 0
      • Kubas.1  

        ať počká pár měsíců, maajkee bude beztak prodávat Supa :-)

        0 0
        • maajkee  

          vo co? :D

          0 0
          • nox159  

            nevsazej se nebo prohraješ ;-)

            0 0
            • maajkee  

              klidně se vsadím! :D

              0 0
              • nox159  

                zmeril bys mi pls delku sedlove trubky? :)

                0 0
                • maajkee  

                  350mm :)

                  0 0
                  • nox159  

                    sedlove trubky ne sedlovky ;-)

                    0 0
                    • maajkee  

                      No jo, už to vidím :) 483mm, to je na tebe malý :D

                      0 0
                      • nox159  

                        sem si rikal kdybys to prodaval… :D

                        0 0
                        • maajkee  

                          Vůbec, loňskou sezónu jsem odjezdil na jekyllovi, minimálně letošní odjezdím na SUPovi, kolo na sezónu mi nepříjde nic divnýho :) Ale SUPovi věřím, že by to mohl dát i déle jak 1 sezónu, maximálně na podzim, jestli se bude prodávat černej rám SUP Team 29 2011, tak bych vyměnil rám :)

                          0 0
                          • Kamikaze 591  

                            Já sám bych se na 29" chtěl někdy svézt. Je kolem toho tolik mýtů :-D hlavně proto, že měřím asi 173cm jezdím 19" rám a sedlovka vytažená 1cm před max. Jak tady bikeforu čtu, tak někdo by mi šupnul i 17" rám.

                            0 0
    • solnja  

      za mě taky ta merida a crosse bych nebral, užší pláště na MTB můžeš dát vždycky

      0 0
      • winter78  

        Tento rok som presedlal na trošku športovejší kross. Doteraz dom jazdil asi 14 rokov na MTB len po asfalte a vystriedal som kopec plášťov, aj slicky. Ale žiadny MTB slick sa nevyrovná plnohodnotnému 28" plášťu.

        Na tom MTB som jazdil cca 20 km úseky, jeden v jeden deň, inú trasu zasa na druhý deň…Dnes som sadol na krossa a zbehol som 55 km úsek s prstom v nose…na MTB so slickami by som vypľul dušu a pľúca a časovo by mi to trvalo omnoho dlhšie.

        0 0
        • solnja  

          to souhlasím, myslel jsem to tak že kdyz se rozhodne pro crosse a najednou zjisti ze by ho to bavilo prevazne vic v lese nez na asfaltu tak se to uz mění blbě, jedině koupit jiny kolo, a stěma slickama na MTB to zas tak strašný není pokud mu nejde o rychlost ale jen o to aby neměl takový odpor plášťů

          0 0
        • nox159  

          Dnes som sadol na krossa a zbehol som 55 km úsek s prstom v nose…na MTB so slickami by som vypľul dušu a pľúca a časovo by mi to trvalo omnoho dlhšie.

          muzes mi prosim vysvetlit k cem je tak velky rozdil?

          0 0
          • winter78  

            Oproti MTB ? ¼ahkosť šliapania, v pohodičke udržím vyššiu priemerku (rýchlosť,nie tep :-) ), ľahšie sa zdolávajú stúpania a naopak rýchlejšie to sviští z kopca. Je to naozaj rozdiel.

            0 0
            • LRRTM1  

              A co teprve žiletka! Ta si to frčí!

              Nevím, školy nemám, ale snad je tady na BF všem jasnej rozdíl mezi crossem a MTB. Je to stejný, jako bys srovnával DH a XC a za výhodu XC považoval, že líp jede do kopce. Je to sice pravda, ale zkus si dát freeride na Špičáku na XC. Já to zkusil jen abych se dostal k půjčovně – nic moc! :o)

              0 0
              • nox159  

                odpověd viz níže ;-)

                jinak o silnici se nebavim tak je jiny poset jinak to jede… to tedka neresme

                bavime se o rozdilu v rychlosti na rovine po asfaltu mezi MTB na slickach a crosem.

                to srovnani XC vs. DH a do toho FR trat je uplne mimo…

                0 0
                • LRRTM1  

                  Oki, vim, že jsem to lehce nadsadil, ale podle mě to nejde ani tak porovnávat. Za prvé to, podle mě, nemá moc smysl, a za druhé jsou ty kola rozdílný v tolika věcech, že pneumatiky jsou to poslední :o)

                  0 0
                  • nox159  

                    dobre tak v cem jsou rozdilne?

                    respektive v čem ma cross rychloste navrch ( rovina + asfalt) když teda plaste a kola řešit nebudeme…? :)

                    0 0
                    • LRRTM1  
                      1. Přijde mi divný řešit rozdíl MTB a crosse na asfaltu. Ani jedno se tam

                      nehodí.

                      1. MTB patří do terénu, cross na štěrkovou cestu. Pokud jedu někde jinde,

                      je to „zvláštní případ“ a rychlost neřeším. Teoreticky by se moc tyhle kola nikde potkat neměly.

                      1. Cross má jinou geometrii, větší kola, jiný převody. Proto je těžký

                      tyhle dvě kola srovnávat.

                      Chápu, že můj názor je dost „militantní“ a v reálu to s požitím bývá jinak. Ale zkrátka je to můj pohled na věc. Nijak nechci startovat nějakej flame.

                      0 0
                      • nox159  
                        1. ale tim to zacalo na to se reagovalo… ;-)
                        2. prvni a druha veta souhlas. zbytek blbost ;-)
                        3. ale ty tvrdis ze je rychleji tak musis srovnavat nebo jak to mam

                        chapat?

                        tvuj nazor beru jen chci vysvetleni… v čem konkretne je rychlejsi :)

                        0 0
                        • LRRTM1  

                          No myslím, že cross je rychlejší hlavně díky většímu průměru kol a „silničnějšímu“ posezu.

                          Ale jde o to, že zakladatel tohohle vlákna se ptal na nový kolo a někdo mu tady navrhoval cross. Takže jsem reagoval hlavně na tohle.

                          No a konec konců mi přijde jako kravina dát na MTB 26×1,0 jen proto, aby to líp jelo na asfaltu. Proto si přece MTB nekupuju.

                          0 0
                          • nox159  

                            že cross je rychlejší hlavně díky většímu průměru kol a „silničnějšímu“ posezu – videl si nekdy crosse? kde mas ten natažený posed? :D

                            0 0
                            • Sitic  

                              to je pravda, silničtější posez máš spíš na MTB ;)

                              0 0
                            • LRRTM1  

                              Upřímě: Nikdy jsem si na toho prasopsa nesed. Měl ho kámoš a připadlo mi to tak. Ale je možný, že to byla souhra jeho nataženýho crosse a mýho poměrně krátkýho GT.

                              0 0
                          • MlokCZ  

                            Tak obecně mají crossy rozhodně tursitičtější posed a o „silničnějším“ posedu nemůže být vůbec řeč.

                            Tohle bych ale neřešil, posed bude vždy takový jaký si kdo udělá a jak na 26 biku, tak na crossu lze postavit opravdu chrtí posed a mít slušnou aerodynamiku. I když to většina turistů takhle provozovat stejně nebude, ti co chtějí na asfaltu letět a mít co nejmenší odpor vzduchu, tak stejně sáhnou po silničce.

                            A ten větší průměr kol neudělá menší valivý odpor. To je už v mnoha testech ověřeno, že totožné pláště většího rozměru (jak turiscké typu Marathonu tak bikové 26×29) nemají menší valivý odpor, ale buď ± stejný nebo někdy naopak nepatrně větší.

                            A aerodynamika větších kol je taky jasná (horší).

                            Každopádně tyhle rozdíly bych až tak nepřeceňoval, dobře postavený cross a 26 bike se moc lišit rychlostí na silnici nebude (u turisty to nemusí být ani měřitelné) a větší kola nabídnou větší pohodlí.

                            0 0
            • PatrikL  

              to si mal šrot mtb (zlé komponenty ktoré sú dôležité) a teraz máš cross vyššej triedy s pohodovejším posedom – pasuje toto vysvetlenie? :)

              0 0
            • nox159  

              ptam se v cem je ten rozdil?

              plaste kdyz vemes slicky ( 26×1" vs. prumerne crosove (32×622) tak crosobe budou mit vetsi aerodinamicky odpor ( valivy odpor bude ± stejny ) kdyz das stejny tlak tak bude cross mizne pohodlnejsi

              na crossovi mas vice vzpřímeny posed dalsi minus pro aerodinamiku… kola budou na crosovi tezší než na biku ( velikost ) takze kde beres to ze to pojede rychleji…?

              0 0
              • Sitic  

                jede to rychleji, když máš užší pláště je to rychlejší protože na horalu jedeš po větší ploše, tím pádem taky tíž ;)

                0 0
                • nox159  

                  co ? :D

                  však jo :) jestli teda dobře čteš tak na biku pri pouziti slicku 26×1" budou plaste uzsi než na crosovi s 32×622 ne? ;-)

                  0 0
                  • Sitic  

                    jo sry, na ty rozměry jsem moc nekoukal, ale je prostě rychlejší, myslím že i díky jinému posedu ;)

                    0 0
                    • nox159  

                      souhlasis s tím že na crossovi je delka horni ramove trubky kratsi nez je tomu u MTB ( bavme se o beznych rozmerech a MTB berme jako XC kolo )

                      tzn kratsi posed → sediš vice vzpřímene – ano?

                      0 0
                      • Sitic  

                        :D nevím, jak, ale na horalu jsi víc nataženej ;)

                        0 0
                        • nox159  

                          presne tak :)

                          a kdyz jsi vic natazeny tak mas co ? Máš mensi aerodinamicky odpor. A to znamena co? že ti to lip jede :)

                          0 0
                          • Sitic  

                            :D todle nemá cenu,:D nevím jak ty, já jezdím na cossu(dříve na horalu, ale na crossu se mi jede lip, lehčeji), táta taky jezdi na cr. a měl horáče a taky se mu jezdí líp a lehčeji :D , ty tuším jezdíš na horalovi, takže zase máš svůj názor, takže by to šlo takhle do nekonečna :D :D :D :D

                            0 0
                            • nox159  

                              o to vubec nejde co ja jezdim, jinak jestli sis vsiml mlokcz nasi debatu ukoncil. zaver si vyvod sam ;-)

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              To je jednoduchý. Neumíte si postavit rychlý bike vhodně na asfalt.

                              Cross rychlejší být nikdy prostě nemůže, pokud zvolím bike ideálně (vzhledem k rychlosti na asfaltu).

                              0 0
                              • DaSnail  

                                keď bude ten asfalt trochu zkopečka, tak na krose s 48/11 a väčšími kolesami necháš bika s 44/11 a malými (s 1" plášťami je to snad 24") kolesami daleko za sebou.

                                leda že by na tom biku sedel nox. on vphohode točí 160rpm 8o)

                                0 0
                                • scalar  

                                  Musíš umět postavit bika na asfalt:

                                  • 29er
                                  • lehká nízká karbonová vidlice
                                  • převodníky 26/36/48 nebo 50/34
                                  • pláště Marathon Racer 700×30 max. 35

                                  :-)

                                  0 0
                                • MlokCZ  

                                  Pokud mám bike na asfalt, tak ho tomu přeci musím přizpůsobit. Tedy klidně tam dám větší převodníky. Prostě takové aby to stačilo.

                                  44/11 + 1" 26" pláště je opravdu už málo, to už i na můj vkus, kdy jezdím hodně vysoké kadence.

                                  Tohle je ale stejně jen jedna minoritní situace. Minoritní proto, že stejně v dost sjezdech raději zalehnu do lepšího aerodynamického polehu a nebudu šlapat a budu tak rychlejší.

                                  Pro ty s menší kadencí by to ale mohl být problém už v opravdu mírném kopci, kde to samo ještě pořádně nepojede.

                                  0 0
                                • nox159  

                                  nerikam v pohode, ale roztocit se to da :)

                                  ale kolikrat za vyjizdku potrebujes jet v rozmezi 60–70km/h ? ( rychlost jsem nepočital ale nastrelil ;-)

                                  0 0
        • zipoman  

          Je to dost o hlavě, placebo efekt je dokázanej a na kole to bude asi taky fungovat.

          0 0
        • Sitic  

          :D

          0 0
        • Smazaný účet  

          a to honíš kilometry nebo jezdíš pro zábavu? Mě kolikrát stačí vyblbnout se na 20km v terénu se směšným průměrem pod 15 km/h a jsem spokojenej.

          0 0
          • Toutou  

            A já už se lekl, že jsem divnej, když jezdím průměry kolem 13–15 :)

            0 0
        • MlokCZ  

          Tohle je ovšem úplná kravina. Zvlášť o těch pláštích. A tady jeden exaktní důkaz v příloze.

          V tom testu je tuna crossových/29tko­vých turistických plášťů, včetně jednoho z nejrychlejších a to Marathonu Racer.

          Pak je tam jeden 26tkový slick a co se nestalo, je rychlejší než komplet všechny ostatní pláště v testu vyjma Marathon Racer, který je rychlý stejně.

          Takže na nějaké superrychlé pláště na cross si opravdu můžeš nechat akorát tak zajít chuď. Ty nejlepší jsou na tom ± nastejno jako ty 26tkové.

          Tedy rozdíl valivého odporu nula. A co tu máme dále. Dále váha a aerodynamika. Váha bude u 26tkového biku jedině o něco nižší, takže tady je cross také out.

          A už zbývá jen aerodynamika a ta je o konkrétním posedu. A jak na 26 biku, tak na crossu může být aerodynamika jak slušná při nízko položeném středu + chrtí posed, tak mizerná při extra turistickém posedu.

          Cross nikdy nemůže být na asfaltu rychlejší než perfektně poladěný 26tkový celopevňák. Může to být maximálně ± nastejno nebo s velmi malou ztrátou crossu, pro průměrnou rychlost rozdíl zanedbatelný.

          Takže to je maximálně o konkrétních kolech a buď je to placebo nebo si měl opravdu mizerný bike a nevhodné pláště.

          Cross (nebo 29 bike) může nabídnout jednu věc a to znatelně vyšší pohodlí při podobné rychlosti. To je jediná výhoda na asfaltu.

          A pokud by se pro co nejlepší aerodynamiku dala silniční kola (s bikovým nábojem) + silniční pláště, tak na bike půjdou dobře, protože průměr kol je ± stejný jako objemné 26tkové pláště.

          Na cross může nastat problém, že by mohl být střed proklatě až nepoužitelně nízko.

          Já třeba na 29tkového Scotta Scale dát tohle nemůžu, měl bych střed se silničními plášti u tak o 1,5cm níže než bývá na silničkách a to už by bylo problematické i pro šlapání do zatáček, které nejsou ani extra ostré.

          0 0
          • MlokCZ  

            Ještě ten test.

            0 0
          • nox159  

            a s kym se budu tedka hadat kdyz si napsal vsechny argumenty ktere se daly jeste pouzit. A co je na tom uplně nejhorsi ? – to že si to napsal ty, takže ostatni už se dohadovat nebudou chtit :(

            :D

            0 0
          • MlokCZ  

            A ještě doplním, že i když cross/29bike nemůže být rychlejší, tak přesto jsem právě teď šel touhle variantou.

            U 26 biku je nepříjemné to, že při užších pláštích začíná být průměr kol už nechutně malý a projeví se to na slušném nepohodlí. Ale rozhodně ne na rychlosti.

            Proto i crossy mají něco do sebe, i když větší rychlost to není.

            A to jsem nezmiňoval i takové věci jako větší tuhost kol u 26 biku, větší tuhost rámu. Tohle taky mírně přispěje k rozdílu, i když jen už málo (mimo třeba situace typu ostré zrychlování), zvlášť u turistů.

            0 0
            • scalar  

              Na crossovém kole jezdím 20 let, na rozdíl od všech teoretiků, kteří ho neustále kritizují a no dobrám crossovém kole ani neseděli.

              Nemyslím teď typické crossové kolo, jak je někdy vnímáno, tedy těžká ***** s nefunkční odpruženou vidlicí a turistickou stavbou rámu.

              Vybírám si crossová kola s geometrií rámu podobnou sportovnímu MTB (jsou, jen hledat), pevnou nízkou vidlicí, hmotností pod 10 kg, obutí rychlé CX galusky nebo lehké rychlé pláště (Marathon Racer, Kenda Small Block…).

              Jsem si naprosto jistý, že toto crossové kolo je na asfaltu a zpevněných cestách rychlejší než MTB.

              0 0
              • scalar  

                pro ilustraci, aby bylo jasné, o čem je řeč:

                0 0
                • Sitic  

                  o tom jsem mluvil ;) oni mi nevěří, mám toho pellse ;)

                  0 0
                  • scalar  

                    Pellse sice máš, ale o dvě kila těžšího a na pomalých těžkých drátěných pláštích, které vůbec nejedou.

                    0 0
                    • Sitic  

                      no, mě zase až tak o váhu nejde viď, ale jede se mi na něm lépe než na horalu a také rychleji ;)

                      0 0
                      • Sitic  

                        a neřekl bych že nejedou ;)

                        0 0
                        • scalar  

                          asi jsi nikdy nejel na pláštích, které jedou :-)

                          0 0
                          • Sitic  

                            víš já nepotřebuju měnit pláště, když ty co tam mám jsou dobrý a já jsem spokojenej, a taky bude mi 15 takže mě se taky né zrovna nejlíp sehnávaj prachy víš ;)

                            0 0
                            • nox159  

                              sehnavaj prachy ? cekas az je dostaneš ne? ;-)

                              0 0
                              • Sitic  

                                ne,(občas je nějaká brigáda) tak ale hlavně šetřím na motorku a taky musím po zimě opravit skládačku ;) :D :D

                                0 0
                      • MlokCZ  

                        A to rychleji máš nějak podložené? Třeba aspoň několikrát projetá totožná trasa na podobných tepech a pak srovnat rychlostní průměr.

                        A na biku máš opravdu rychlé a vhodné pláště na asfalt, abys mohl srovnávat? A bike byl s pevnou vidlicí a sportovní (srovnatelnou) geometrií co ten Demon?

                        A to že se jede pocitově lépe je dané jak těmi věcmi na které se ptám, tak třeba vhodností posedu. Dobrý posed je základ.

                        0 0
                • Edy  

                  No, mám silničku, crosse a fulla. Připadá mi, že na všem jedu stejně rychle, akorat na žiletce dojedu nejdál.

                  0 0
              • MlokCZ  

                Tak v první řadě je otázkou co je vlastně Pells Demon a podobná kola. Já už bych tomu moc cross neříkal, je to už skoro spíše fitness než cross.

                To je ale teď jedno, vezmem toho Demona a budeme srovnávat.

                U biku vyberu (aby to šlo srovnávat, Demon taky není žádný typický cross) takový rám a pevnou vidlici, abych dosáhnul z větší části totožné geometrie.

                Rozdíl zůstane v jediné věci, budu mít navíc u 26tky biku o dost kratší zadní stavbu (jasná výhoda).

                Vše ostatní postavím ± stejně.

                Posed tedy bude totožný. Aerodynamika jezdce tedy stejná.

                Rozdíl v aerodynamice bude pouze v kolech a tady může být mírná výhoda biku, ale nečekám žádný velký rozdíl.

                A zůstane jediný postatný rozdíl a to kola.

                Nejprve vezmeme pláště, na Demonu tedy třeba Marathony Racer. Oproti nim na 26tce buď také Marathony Racer nebo třeba Ritchey Tom slick.

                Tom slicky jsem zvolil proto, že byl v tom měření výše a měl úplně stejný valivý odpor jako Racer v 622 rozměru.

                Pro bikový Racer nemám po ruce čísla a nemoho s jistotou tvrdit jak dopadne oproti 622 verzi (dle mnoha testů jiných plášťů to bude ± nastejno).

                Takže valivý odpor si můžeme škrtnout, tam to bude nastejno.

                Takže zbývá už jediný rozdíl a to kola samotná. A tady bude mírná výhoda pro bike, budou lehčí a tužší.

                A teď mi tedy vysvětli, jak může ten cross být rychlejší, když nemá rychlostně jedinou výhodu a má drobné nevýhody.

                Problém vidím v tom, že tak skoro nikdo bike postavený nemá, takže když tu pak se porovnává z praxe kolo na pomezí cross a fitnes oproti biku, který není aní trochu stavěný na rychlé ježdění po asfaltu, tak je pak jasné, že bike může být pomalejší (a to i znatelně).

                To je ale stejné jako to, že Demona nepovažuju za zrovna typický cross.

                Pokud chceme řešit srovnání jak to jede, tak z obou kategorií je třeba vybrat to nejrychlejší možné.

                Na druhou stranu já proti těm crossům nic nemám a nejsem jejich odpůrcem.

                Sice podle mě v každém případě bude takový cross o malinko pomalejší, ale pointa je právě v tom o malinko.

                Rozdíl bude blízky v praxi jezdcem nepoznatelnému a cross přinese díky většímu průměru kol mnohem větší pohodlí.

                U biku (jak už jsem tu psal) je to už v tomto ohledu docela problém, protože průměr kol s užším pláštěm typu 1,4" Tom Slick je už opravdu malý. A tím ten bike ztrácí tu hlavní pointu – pohodlí a ztrácí to svůj smysl.

                Osobně bych tedy z tohoto srovnání volil cross i přesto, že mi těžko přesvědčíš (můžeš to ale zkusit, pokud máš nějaké jasné argumenty) o tom, že cross bude rychlejší.

                0 0
                • scalar  
                  • Demon je pro mne typický cross (tento starší model má rám stejný jakoCrono), aspoň pro mne, jak píšu, spousta lidí vnímá cross jinak
                  • srovnávat, co je rychlejší je problém. Co je to vlastně rychlost kola?Akcelerace, snažší udržování rychlosti, setrvačnost, lehčí jízda vestoupáních, možnost rychlejšího projíždění zatáček ve sjezdech?
                  • mám podobně těžký (lehce pod 10 kg.) 26" bike s odpruženou vidlicía cross (Demona) takže můžu vybírat. Nakonec si i na lehčí maratonys větším podílem asfaltu beru bike, protože cross je rychlejší jen naněkterých površích a v některých režimech.

                  Cross používám hlavně pro jeho univerzálnost, je rychlý na rozbitých silnicích (a pohodlnější než silnička, dokonce na hodně rozbitém asfaltu i rychlejší) a dá se s ním jet i v lehčím terénu a na HT moc neztrácí.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Rychlejší vnímám jako celek. Tedy máme nějakou delší trasu po asfaltu a které kolo při stejném dodaném výkonu jezdcem dá lepší průměr na té trase.

                    Žádnou specifickou jednu situaci bych nehodnotil.

                    0 0
                    • scalar  

                      Zase bude záležet na trase (dlouhé roviny x prudké kopce a serpentiny…).

                      Udělám pokus, postavil jsem si celopevný 26" bike, dám na něj nějaké lehké hladké pláště, bude pak přibližně hmotnostně a výbavově odpovídat Demonovi a zkusím to srovnat na rovině a v kopcích.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        V praxi se to pocitově (nebo i s měřením třeba pomocí tepáku) bude srovnávat velmi obtížně. Vidím pár problémů kvůli kterým nepůjde objektivně říct výsledek:

                        • nemáš tam určitě totožný posed (dosáhnout by toho šlo, pochybuju aleže jsi to stavěl s takvým cílem a že to tak máš)
                        • chce to použít stejné pláště (to splnit lze, ale cíleně je asikvůli tomu pořizovat nebudeš)
                        • rozdíly budou každopádně dost malé a v tu chvíli už je problém, žetřeba aktuální stav jezdce, větru a dalších podmínek může snadno dělatvětší rozdíly než rozdíly těch kol

                        A asi těžko to budeš testovat metodou jako použili v tom testu, kde prokazovali, že od určitého tlaku nemá na ani hladký význam foukat pláště více, že to nesníží už valivý odpor vůbec. Tedy celý rok každý ráno chodily měřit sjezd jednoho kopce a to vždy jen když bylo bezvětří (takže spousta pokusů přišla na zmar). A pak to následně prověřili druhou jinou metodou a to pomocí wattmetru.

                        A pak ten 43 zubů převodník stačit opravdu nebude :-)

                        0 0
                        • scalar  

                          Posed mám stejný (rozdíl mezi výškou sedla a řidítek a rozměr od špičky sedla po střed řidítek).

                          Nějaké MTB slicky tuším vyhrábnu.

                          Můžu zkusit porovnání jenom podle tepáku, podle mne nejde jen o odpor plášťů, bike bude mít limity ve sjezdu (i když tam bude kompletních 44 zubů :-) ), cross má větší převodníky a větší kola, takže max. rychlost bude o hodně vyšší, myslím, že na i rovině pojede při stejných tepech cross malinko rychleji (větší setrvačnost velkých kol), v prudkém stoupání už to ale stejně bude o nohách :-)

                          0 0
                          • nox159  

                            v prudkém stoupání už to ale stejně bude o nohách :-) – jj na rovine je to o kole a v kopci je to o nohach jo ? silné argumenty ;-)

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            Větší setrvačnost kol rozhodně nesníží potřebný výkon k udržení stejné rychlosti.

                            Tohle se tu řešilo už dříve pro silničku. A závěr byl jednoznačný. Lehčí kola jsou lepší vždy. Nikdy si nikdo z profíků ani na rovinatou časovku nebere cíleně těžší kol (pouze se dá přednost třeba kolům s lepší aerodynamikou i když jsou o několik málo gramů těžší než jiná s horší aerodynamikou a nízkým ráfkem).

                            I ten specifický případ hodinovky na dráze byl sporný a sám Sosenka si nebyl jistý, jestli udělal dobře, že si vzal cíleně těžší zadní kolo. A cílem toho těžšího zadního kola bylo lépe držet rovnoměrné tempo po celou hodinu, jet to samozřejmě lépe nemělo.

                            Na rovině se maximálně může projevit o píď větší odpor vzduchu větších kol.

                            44 může být limitující a nemusí, nevím jak šlapeš frekvenčně a bude záležet na trase (jestli tam bude třeba nějaký hodně dlouhý mírný sjezd). To ale není problém biku, ale případně nevhodně zvolených převodů, bylo by třeba případně dát převodníky větší.

                            A s tou maximálkou bych si nebyl vůbec jistý. Já třeba mám svojí maximálku (a i pár dalších mírně horších pokusů) vždy z případů sjezdu jetého bez šlapání. A při pokusu jet ho se šlapáním co nejdéle jsem dosáhnul vždy výrazně menší rychlosti (šlapání tolik nepřidalo jako ubralo zhoršení aerodynamického polehu kvůli šlapání).

                            A posed je tedy v základu stejný, to je dobře. Ještě to ovlivní výška středu. Třeba je taky stejná, ale kdyby ne, tak kolo s vyšším středem bude v nevýhodě, tedy pokud to nebude extrém typu, že to s tím nižším ho bude mít tak nízko, že nepůjde šlapat :-)

                            0 0
                • scalar  

                  Ještě k fitness kole. Správně je to v podstatě silniční kolo s rovnými řidítky s malinko delší zadní stavbou a rozvorem (jen aby se vešla silniční pláště), vybavené silničními komponenty (čelisťové brzdy, kliky, kazeta…), zadní rozteč na silniční nábu 130 mm (tedy osazuje je silničními koly). Užití čistě asfalt.

                  0 0
    • vikicek  

      Upřímně od tý doby co se dělá ta Merida s Foxinou za těch dvacet nebo kolik, tyhle kola nemaj moc cenu ..

      0 0
      • maajkee  

        Tak on taky zase ale servis na Foxku není nic levnýho a co jsem tady už mockrát četl, tak Foxky údržbu potřebujou docela dost často aby dobře chodily.

        0 0
        • nox159  

          tak jezdim dokud necitim ze chodi blbe a kdyz už bude blbe chodit tak rozeberu vymenim tesneni olej, gufera necham puvodni a jezdim dal. az odejde uplne koupim novou…

          muj pohled na vec…

          jezdim tretim rokem R7 a neřeším necham ji tedka jeste přežít jednu sezonu a pak se mrknu dovnitr jak na tom je a bud vymenim spatne veci nebo vyhodim a neni co resit…

          0 0
      • zipoman  

        Ona už se nedělá a už ani neni v kloudných velikostech :D

        0 0
    • Wallace11  

      Proč říkáte vesměs merida? důvod.

      0 0
      • zipoman  

        Vidlice aspoň vzduchová (na tvojí hmotnost bys musel měnit pružinu v ostatních), HT2 kliky, fungující hazka+smyk+řazení. Ale koukam, že je jenom v 24" a to pro tebe nebude.

        0 0
        • Wallace11  

          Jak je to přesně s těma velikostma? 24 je na mě velké?

          0 0
          • zipoman  

            Na 190 rozhodně velká. Pokud to má blízko, běž to kolo ozkoušet. Může ti sednout i 20" s 400mm sedlovkou, nebo 22" vhodnější na turistické ježdění.

            0 0
    • solnja  

      http://www.koloshop.cz/…-model-2009/ nebo co tohle

      0 0
    • marco  

      Mě osobně se líbí ta merida ale tady je trochu problém a tou je tvoje výška a váha. Nemohu předpokládat že buděš mít při té výšce 80 kilo. Ale pokud si koupíš i něco ve velikosti XL tak na tom budeš pořád vypadat jako přerostelej medvěd na dětské tříkolce. No já bych pouvažoval nad nějakou vhodnou 29"

      0 0
    • Joseph de Sax  

      po stezkách a lesních cestách se dá i po čtyřech a bez kola.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.