Chtěl bych si koupit nějakého cestovního favorita, ale ke většině cestovních favoritů mi bylo řečeno že se jedná o nekvalitně vyrobený kus šrotu, máte nějaký typ na nějaké modely které by nebyli vyhozené peníze?
Chtěl bych si koupit nějakého cestovního favorita, ale ke většině cestovních favoritů mi bylo řečeno že se jedná o nekvalitně vyrobený kus šrotu, máte nějaký typ na nějaké modely které by nebyli vyhozené peníze?
Cestovní favorit je obecně nekvalitní kus šrotu a vyhozené peníze. S tím nic nenaděláš. Kvalita rámu i komponentů byla děsivá. Jakžtakž použitelná kola se vyráběla jako „závodní“ pro cyklistické oddíly, ale i tak se v tom člověk vrtal téměř stejnou dobu jako na tom jezdil.
Ano byly lepší kusy, ty byly stavěné pro závodní reprezentaci , tedy nebyly to cestovní kola.
Vlastně to byla kola, která měla jen samolepku Favorit. Objímky a trupky byly ze zahraničí, kolo bylo letované, osazení pokud to šlo Campagnolo, Sachs, později Shimano.
Jinak ano …nekvalitně vyrobený kus… je charakteristika naprosté většiny výrobků za komunistů . Bohužel nic jiného tu nebylo a platilo …jednooký mezi slepými králem… Bohužel hodně lidí si to romantizuje a děla z kol Favorit a Eska něco co nikdy nebyly.
A zakládat další a další dotazy na to samé to nezmění. Rozhodně není to investice , není to poklad z půdy , nedá se na tom dlouhodobě vydělávat . Těch pár b l b e c k u z VŠ který potřebovali jednostopou vintage upcycling zbraň proti globánímu oteplování v ceně nového kola z Decatlonu, jí již pravděpodobně má..
Sběratelů je ještě méně a ti jsou ještě více vybíravý.
To kolo může být vzácné jen tím že je po dědovi, tátovy, za maturitu, první brigáda atd… …tedy osobní hodnota né tržní.
Říkáš zahraniční trupky?
Trupíci a trupky.
Da se zhruba souhlasit, ale F1TV z chomutovskych bezesvych trubek priznivce vintage facka neurazi. Ale uznavam, ze kdyz neco obecne vintage (ne jen favorit) tak neco na reynoldsu nebo columbusu. Aspon ja to tak u svych par srotu mam.
už se na ty fáčka vykašli.
Češi na Favoritech jezdili dálky ´na těžko´, protože jim nikdo neřek´, že to nejde …
Ne, proto že nic lepšího nebylo dostupné
A co nám to má říct? Dan Přibáň taky projel trabantama kde co. Ale že by byl trabant to nejlepší auto na cestování to asi úplně není pravda co?
Btw kolik klínku na kliky si pán sebou vezl? Co si pamatuju na četnost jejich měnění tak bych to viděl na celou levou brašnu.
neříkej nic, na Favoritu tu většina starších jezdila, pokud si někdo myslí že to je buhví co, jeho volba
Jo pamatuju jak mi praskla osa v miste klínku a odpadla leva klika, naštěstí jsem seděl. Jel jsem domu 20 km jen na pravou nohu, měl jsem klipsny, alespon ze to bylo po rovině :-)
Někdo prostě rád trpí
Když jsem si v roce 90 dal na fáčko Shimano hazku a index páčky, kola se sedmičkou kazetu a kliky s plackama 52/39 na čtyřhran, tak to bylo fajn. Ale když jsem pak koupil rám Rozzo, tak to bylo přeskočení do úplně jiné dimense.
:-)
Jo,já podobně.Rám Kastar vel.61
A úplně nejvíc jsem byl nadšený z hlavka. Dotahnul jsem ho a už na něj nebylo potřeba sahat. Na rozdíl od neustále se povolujícího originálu Fávo.
Já měl 105ku – zázrak :-)
Já základ – Exage 300. Neměl jsem s tím problém.
Ona ta Exage nebyla o moc horší.
Na dámskou Favoritku z roku 1964 si nemůžu stěžovat. Pořídila jsem ji jako šrot před osmi lety a už na ní mám osobně naježděno přes 47 tisíc kilometrů :-) Nejdelší trasu jsem s ní jela 140km, ale jezdím víceméně nalehko, nejvíc vezla větší brašnu na sedlové trubce. Používám ji na každodenní ježdění od jara do podzimu a párkrát do roka si s ní zajedu stovku. Je to moje pocitově nejpohodlnější kolo a hýčkám ji jako etalon (pro mě) optimální geometrie. Co dělala těch padesát let předtím fakt nevím. Favority se prý v čase zhoršovaly, nemám s nima žádné zkušenosti, jen s tímto jedním jediným strojem.
PS: samozřejmě, že osazení už není původní, pohon a řazení je komplet Shimano a záplety má taky novodobé. Původní je rámová sada (rám a vidlice) včetně sedlové trubky, představce, beranů a brzdy.
Jenže tvoje Růženka II. je krapet vyšší level i rámem.
Jsem zvědav, byť se toho nedožiju, kde budou vaše dnešní hi-tech kola za 40 či 50 let
hliníková budou po smrti, karbonová pokud nebudou stát těch 50 let na sluníčku tak budou asi ok
Moje Favoritka evidentně stála spoustu let někde na sluníčku. Proto dostala jméno, byla to taková spící Šípková Růženka. Z jedné strany měla lak vyšisovaný ůplně na základní stříbrnou, z druhé strany měla celkem zachovalou původní červenou barvu.
Jenže tvoje favoritka má aspoň vařený trubkový vzpěry mezi vidlicemi.
Ten zoufalec který tady Pravidelně zakládá vlákna na téma Favorit vytáhne něco co je buď brutálně převařený nějakým kutilem a nebo má prostě tam nabodovaný plech. Což znamená, že to nebude ani ze zahraničí trubek, ani v lepším případě válcovny Chomutov, ale nějaký brutus hiten který se používal na supermarketový kola následně v 90 letech teda vlastně i dneska to jsou takové ty kola co jsou v letáku v akci již od 1999 i s blatníkama, zvonkem, stojanem a nevím čím.
Bodově se vařily mufny na Favoritkách, aby to drželo pohromadě a pak se dalo rychle zalít mosaznou pájkou.
Bike bude mít příští rok 30 let a furt je v pohodě – Klein. RB má 28 let a taky furt v pohodě.
Ve šrotu, jako většina Favoritů už teď. :)
Tak jednak většina duralových rámů už dávno tou dobou bude po konci životnosti teda ve šrotu.
Ale hlavně nejen z tvé strany je to naprosto klasický nepochopení tématu.
Tyhle sériový kola byly špatný i když byly nový. Takže pokud se bavíme o dnešních duralových, nebo karbonovej chrámech, tak aspoň dneska teď ty rámy jsou v celosvětově hlediska víc než dobrý. Což se běžných Favoritech a Eskách říct nedalo. Protože tou dobou na západ byla kola podstatně lepší. Jenže málo kdo je tady měl a přitom to nebyl hightech. Ale naprosto obyčejný Peugeot, Centurion, Push, který byl v Neckermanovi nebo Quelle, což pro nějakých +90% populace ČSSR bylo naprosto něco nedostupné. Takže řeč není o žádných Collago DeRosa, Bianchi či Pinarello a podobných opravdu highend ale o něčem co je dnešní konfekční Rockmachine, Radon, Superior do cca 35…