• popik

    co je lepsi úchyt na kotouc / pro a proti?

    0 0
    • kubad  

      je to úplně jedno. jedinou větší chybou CL je v současné době menší výběr kotoučů.

      0 0
    • Breakpain  

      Ahoj, aktualizoval bych dotaz … zrovna mi to vrtá hlavou …

      Platí to, co píše Kubad a nebo se od té doby změnilo něco, co nahrává jedné či druhé variantě?

      0 0
      • Rubi  

        nezmenilo

        0 0
        • Breakpain  

          Ok, díky :)

          0 0
          • mikryn  

            Já bych šel jednoznačně do INTL. Možná se mi to zdá, ale od roku 2007 CL uvadl a není ničím výhodný. INTL je jednoduchý systém a kotoučů je daleko více na výběr.

            Nicméně považuji svůj názor za laický, protože už dlouho jsem nekupoval brzdy atd. Třeba se tu ještě někdo vyjádří.

            0 0
            • Pajas04  

              Jedinou výhodu CL, jak to vidím já, představuje podstatně nižší cena Shimano kotoučů na CL oproti INTL.

              Osobně je mi ale sympatičtější 6 děr ;).

              0 0
              • obda  

                Za mne výrazně jednodušší a rychlejší montáž/demontáž, navíc nehrozí zarezlé šdouby a tak :)

                0 0
                • jonti  

                  Stačí nepoužívat ocelové šrouby ;)

                  0 0
                • Pajas04  

                  Zarezlé šrouby? Myslíš ty NEREZOVÉ šrouby ke kotoučům?

                  0 0
                  • Vilém  

                    Tak treba shimano dava obycejne cernene.

                    0 0
                    • goofy  

                      Ano. Černé s locktitem, které mi ještě ani jednou nezrezly na povrchu, natož aby přirezly k hliníkové nábě… To nevím co bych měl dělat, aby se tak stalo. Možná když člověk jezdí pravidelně v soli jedině?

                      0 0
                      • obda  

                        To já taky nevím, co musí dělat, vozím CL ;) Ale každou chvíli tu někdo řeší odvrtávání zarostlých šroubů, kterým strhl hlavičku … Jestli zrezly, zoxidoval hliník, nebo něco jiného, netuším.

                        0 0
                        • Dejv94  

                          Tak jestli nějákej manták chce odšroubovat Torx klasickým imbusem tak to asi chápu.

                          0 0
                          • obda  

                            Co si pamatuju, tak alespoň jednou to byla zevnitř vyrezlá hlavička, takže se mu torx protočil. Jinak to asi ve většině případů mantáci fakt budou.

                            0 0
                        • McBlacky  

                          často protočíš titanovej šroub, je to měkký a mělký

                          0 0
                    • Pajas04  

                      Aha, to jsem si nějak neuvědomil. Já dostal šrouby ke kolům. No dobře, tak i kdyby černěné, tak stejně by neměly zrezavět…

                      0 0
            • Singlespeed  

              CL je mnohem jednodušší. I běžný šestiděrový kotouč tam dáš mnohem jednodušeji než do klasiky. Nasuneš na náboj adaptér s šesti čepy, na čepy jen nasadíš (nic nešroubuješ) INTL kotouč a zavřeš závěrným šroubem CL. Superjednoduchý a elegantní systém.

              0 0
              • McBlacky  

                nevýhoda je akorát v tom, že pokud sebou netaháš speciální nařadí tak to v terénu neopravíš (povolená matice, nebo mega ohnutý kotouč).

                a to nemluvím o tom, že na větší osy potřebuješ jinou závěrnou matici = jiný klíč

                jinak ale montáž a demontáž je jasně kratší, náby lehčí – ale kotouče těžší.

                0 0
                • JakeF  

                  Zase matice u CL se mi ještě nikdy nepovolila, na rozdíl od šroubů u 6d. A ohlej kotouč jsem rovnal na kole. Na dojezd stejně stačí aby prošel třmenem a pak je na vyhození…

                  0 0
                  • McBlacky  

                    už jsem povolenou viděl a kotouč (teda 6D) vyrakvenej tak, že ho fakt nesrovnáš taky.

                    Jasně že to je v minimu případů, ale u nonstop závodů nebo expedic někam kde není dostupný servis to je podstatné velmi

                    0 0
                    • obda  

                      Tak to je poprvé, co slyším o povolené matici CL. A ty nenarovnatelné kotouče se taky nevyskytují moc často, sám jsem to ještě neviděl. Čímž nerozporuju, že so to může stát, ale v tom případě bych ale inbusem odmontoval celý třmen. Tady problém nevidím. A na expedici, kde už bych vezl náhradní kotouč, budu mít i klíč na kazetu. Nebo, ještě lépe, véčka :)

                      0 0
                      • Gabbo  

                        Me se taky jednou povolila.. cca po pul roce jezdeni mi vzadu zacalo cinkat a ja byl uplne zoufaly a 20 km nemohl prijit na to co to je, srovnaval jsem trmen, dotahoval osu a nic, pak me napadlo chytit kotouc a chybu jsem nalezl.. nicmene jsem to domu v pohode dojel, slo nastesti o zadni brzdu..

                        0 0
                      • pepek  

                        Neslyšel? Asi jsem ti to neřekl. Mně se povolily obě: jednou jsem musel povolit třmen a přivázat gumičkou na vidli a podruhý to bylo 300 metrů od auta, tak to vyřešily sikovky.

                        Byla tam redukce, takže asi proto. Vyskočilo to na ty čepy od redukce a nechtělo se to točit.

                        Po aplikaci Loctite asi zatím, možná, snad, doufám dobrý.

                        0 0
                      • Mr.Duck  

                        Tak to me se treba povolila taky. Tak sem to doslova zalil locktite a dorrval na krev, od ty doby je klid. Nemel sem ale radost, kdyz sem to zjistil po trictvrte hodine brutalniho stoupani, ze si jako dam primovej sjezd :D

                        A nenarovnatelnej kotouc mi tu visi na zdi, byl ohlej tak, ze neprosel vidli, nejen trmenem :) To ale nema s CL nic spolecnyho, byl to Hope, a odnes to i unasec :(

                        0 0
      • Singlespeed  

        Vzhledem k tomu, že na CL dáš i kotouče INTL, tak je naopak výběr kotoučů větší než u šestiděrového systému. Za mě tedy CL (navíc, CL náboje jsou obvykle lehčí než INTL).

        0 0
        • ememem1  

          a jake ine naboja na CL ako SH existuju? pripadne ak by chcel fabricke zaplety exituje zase okrem SH nieco na CL?

          0 0
          • Breakpain  

            To bych neřešil – zaplétat bude Richard, pravděpodobně na DT 350, tak si musím v hlavě srovnat, který systém na těch nábojích bude …

            0 0
            • Singlespeed  

              DT 350 bych bral CL, jsou lehoučké a elegantní.

              0 0
            • ememem1  

              to som nevedel ze aj DT sa robi licencne na CL, tak potom asi naozaj neni o com, CL je jednoduche, SH kotuce su neni moc drahe a imho icetech je asi najlepsie co som kedy jazdil aj ked som tomu kompozitu spociatku moc nedoveroval. a keby bolo zle tak jak pise singlespeed prinajhorsom sa na CL daju hanodit aj INTL kotuce.

              0 0
            • JakeF  

              Pokud bereš 350ky a nemáš zásadní důvod proti SH ICE kotoučům, tak bych volil tuhle kombinaci s CL.

              0 0
          • Singlespeed  

            Doma máme třeba Crossmaxy ST Centerlock.

            0 0
          • Marskatin  

            Třeba náboje DT jsou na CL.

            Nebo Remerx :).

            0 0
          • Erknold  

            dělají se, třeba DT Swiss. Je to souhra náboje a disku. Pokud bude chtít konus od Shimana, tak bude mít CL. Pokud budeš chtít průmysly, je jednoduší jít do INTL.

            A to že máš pár gramů navíc u středu kola je prd v porovnání pár gramů na obvodu. Lehký plášť pomůže více.

            Takže si vyber kola k tomu sekni nějaký disk a hurá na kolo.

            0 0
            • Marskatin  

              Jak jsi myslel tuto větu:

              Pokud budeš chtít průmysly, je jednoduší jít do INTL.

              Nebo lépe řečeno proč.

              0 0
              • Erknold  

                BRal jsem to z pohledu hobíka, pro kterého je kolo za 20k max 30k. A v této ceně se dají sehnat slušné průmysly od Force, Novatec, SRAM a ty mají INTL. A než řešit redukce, tak se raději přizpůsobím.

                0 0
          • Marskatin  

            Fulcrum.

            0 0
    • tomxxx  

      Jediné zajímavé kotouče, co se dělají v CL a nedělají na šestídíru jsou XTRka. Jinak snad vše seženeš na šestidíru.

      0 0
    • mr.nikdo  

      Pro mne jednoznacne CL. Kdyz uz ho potrebujes hodit dolu, je to otazka sekund.

      0 0
      • mikryn  

        A proc jej potrebujes hodit dolu? Odsroubovat 6 torxu je 6 minut ;)

        0 0
        • obda  

          Treba kvuli kontrole konusu/servisu naby? Ja porad nemuzu pochopit, proc vsichni tak nesnasi CL. Za mne je to lepsi system, nevyhodou je snad jen mensi nabidka kotoucu, ktera mne ale naprosto netrapi. Vozim klasicke Shimano SLX/XT, ktery funguji dostatecne dobre (a vzhled plus vaha jsou mi ukradeny).

          0 0
          • Rubi  

            kdyz servisujes nabu tak 6bolt kotouc nemusis sundavat ne? za me asi lepsi 6 bolt, lepe se to prodava a treba levne kotouce jsou lepsi na 6b. ale je mi to v podstate jedno, kupoval bych podle ceny, nebo jezdim to co bylo na seriovce, nebo treba hope naby maji jen 6b

            0 0
            • obda  

              Ha, mas pravdu, sestidiru sundavat neni treba :P Jinak mne CL vysel nahodou, byl zrovna na kolech/brzdovych kotoucich, ktere jsem vyhodne se slevou koupil. Jen mne leze na nervy, jak mnoho lidi dela z CL zbytecny/horsi system nez 6 der.

              0 0
              • Smazaný účet  
                0 0
              • Mr.Duck  

                Zbytecny podle me je. A to sem plnej shimana na vsech kolech :) Mam s INTL lepsi zkusenosti, a sice v tom ze CL se mi po tejdnu pouzivani povolil (od ty doby je vykoupanej v locktite a utazenej na trilion nm), zatimco INTL za 5 let jezdeni 0 problemu. Ve finale to fuguje oboji, trochu se mi libi, ze na CL ti staci povolit/utahnout jednu matici (i kdyz ruznou pro 20mm a cokoliv jinyho – negativ!), kotouce zas tak casto nesundavam abych to ocenil. Nekoukal sem ale na kombinovanou vahu CL naby a kotouce vs. INTL, tam bych se moh nechat ukecat.

                0 0
          • Dejv94  

            Při kontrole konusu nemusíš 6D kotouč odmontovávat. Jinak je mi šumák zda mám INTL nebo CL.

            0 0
        • mr.nikdo  

          Jednu dobu jsem casto menil kola a to poznas hned :).

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.