• pustipav

    Ahoj, ty co naštvu, tak sorry od začátku. Doufám, že nejsem jediný, ale pořád moc nemám jasno, o co tu jde, kvůli čemu tady vznikají ty pře. Už jsem se to jednou pokoušel přečíst, jenže každé téma nějak navazuje na to předešlé, nemluvě o tom, že je zaplavenou spoustou bordela a dole už člověk neví, na co kdo reaguje. Tak bych rád poprosil nějakou dobrou duši, která by to nějak srozumitelně shrnula, co se vlastně stalo a děje…děkuju. A taky bych byl rád, aby toto vlákno zůstalo jen pouze takovým vysvětlujícím, ne aby se tu znovu nalepil bordel jak v těch ostatních, třeba si to někdo později bude chtít přečíst taky:)

    0 0
    •  

      jde o to že jedna pidiskupinka kolem osvíceného sere druhou skupinku kterou sere to že první pidiskupinka mluví a vystupuje veřejně i za druhou skupinku které se to vůbec ale vůbec nelíbí a nehodlá se s tím smířit protože druhá skupinka má totiž kde jezdit a o tom zase první pidiskupinka není až tak přesvětčená a chce všude vybudovat svatý jednosměrný singl a ještě na tom chce vydělat a to zase sere druhou skupinku která má oprávněné obavy že se díky aktivitě první pidiskupinky omezí současný stav volného bikování v Čechách.

      Nic složitýho na tom není.

      0 0
    • mr.antik  

      Možná to hodně zjednoduším:

      • Vznikla Čemba (tu TK okoukal někde v americe)
      • Čemba (TK) začala příliš tlačit na budování singltreků (vzor alaWales), ostatní prý není to správné bikování
      • to se některým lidem nelíbilo, tak vystoupili
      • jiným lidem se nelíbila politicky vedená marketingová propaganda (Mítkde jezdit)
      • někteřý z těchto liní se snaží dělat něco pro bajkování vesvých lokalitách, někteří se snaží Čembu minimálně tady na BF conejvíc potopit
      • TK si v tichosti založil Singltrek sro, což vadí lidem, kteříparadoxně volali pro vyčlenění budování singlů z Čemby
      0 0
    • Sobi  

      1.No kdysi dávno ještě v době před 3mi lety se v čechách, moravě a slezku náramně bikovalo, nebyly žádné problémy jen se tu vedli pře o oholený nohy :-)

      2.No a pak dostudoval pan Kvasnička a zjistil že nemá práci, tak spolu s dalšíma vymyslel, že bude jednou si vydělávat stavěním singltreků ( upozorňuji jedná se o nové sterilní bez kamínků bez terénních úprav a jenom po vrstevnici, ne to co si užíváme ve volné přírodě ).

      Důkaz: tiskový mluvčí čemby uveřejnil, že to byl od počátku záměr.

      3.Vznikla čemba, organizace která si dala do hlavičky, že bude hájit zájmy terénních cyklistů u nás. Říkali nám jak se u nás špatně jezdí, protože tu nejsou ty správné cesty ( sterilní singly ) a 160000km stezek u nás je krajně nevhodná pro biking protože jsou trvale neudržitelné. Městská cyklistika je nezajímala a věnovali se jen čisle terénním cest ( tedy podle nich ), členů bylo přes 1000, pak začli strašit tím, že se u nás chystá zákon jako na slovensku a jak slováci nebudou mít kde jezdit. Samozřejmně že to byla účelová lež kterou dodneška nepotvrdili a už se od toho distancují. Na Slovensku problémy s ježděním nejsou ( viz reakce slováků bikerů zde na B-F )a ikdyž se česká čemba angažovala a vznikla i slomba tak stejně ničeho nedosáhli.

      4.Vstup sponzorů, čemba získala sponzory Meridu a dál a jejich čemba víkendy se proměnili na Merida bike víkend a stalo se to dalším prodejním kanálem meridy.

      5.Názorový rozkol, spousta bikerů si začla uvědomovat že výstavba singlů není prioritou a začli odcházet, navíc si uvědomili, že je tam něco něčistého.Navíc projev TK a VV je natolik arogantní a sprostý, že nerozhodnuté to zlomilo, nyní je počet cca 460 a stále klesá.

      6.Propagace singlu. čemba začla stavět singly a prosazovat s tím že bikeři je chtějí, což je lež protože zastupují pouze čembouny! Ale tak se navenek tváří že zastupují všechny a začli je cpát kde to šlo, byla to priorita. Pak došlo že ostatní co stavěli tratě se odklonili protože to nabralo jiný směr. Tyhle cesty začli prosazovat do legislativy.

      7.Realizace podvodu no a po tom co čemba lživě vytvořila dojem že je poptávka po singlu si TK založil s.r.o. zaregistroval si ochrannou známku a začal podnikat. To vše v době kdy čemba rozjela projekt, on má jistou práci. Proto právě že čemba mu vytvořila prostředí pro podnikání.

      Takže ty hezké ideály a slova byli jen podvodem na bikery.

      Pře 3mi roky problémy nebyly, ale nyní jich je spousta a všechny uměle vyvolané TK a čembou!

      Upozorňuji že čemba má cca 460 členů a stále se tváří že zastupují české bikery, terénní cyklisty. Spousta lidí co znám právě z výše uvedených důvodů opustili čembu.

      0 0
      • pustipav  

        děkuji vám všem! trošku mi to zaostřilo to, co jsem si doposud tak lehce myslel..

        0 0
      • Manzak  

        Dobre, ale copak za to budou lidi platit, kdyz si budou chtit sjet nejaky singltrek? Prachy na to (vystavbu) se berou nekde z dotaci EU, nebo jak je to financovano? Pokud nebudou platit, tak nevidim nikde problem.

        Prusvih by ovsem byl, kdyby cemba zacla legislativne tlacit, aby bikeri mohli legalne pouzivat pouze singltreky, a zatrhli nam volny pohyb po terenu, ale to moc pruchodne nevidim.

        0 0
        • pustipav  

          Taky si nemyslím, že by se toto podařilo protlačit…

          0 0
          • pavlix  

            Staci zalobovat u poslancu, nejakej uplatek, (treba po defenestraci dostane poslanec dobry flek v Singltreku s.r.o.) a ti pitomci schvali kde co, v CZ za soucasne zkorumpovane politicke elite je mozne vsechno !

            0 0
            • nara  

              jste uplně mimo kluci. Čemba se naopak stará o to aby to nedopadlo jako na Slovensku, kde se do lesa na kole vubec nesmí.

              0 0
              • Sobi  

                Blbost! To už jsmetu s bikerama ze slovenska řešili! Nic se neděje, jezdí se dál! :-)

                Dokonce tu i tvrdili, že stráž na slovensku může střílet do cyklistů! :-)))))

                0 0
                • ememem  

                  Blbost! To už jsmetu s bikerama ze slovenska řešili! Nic se neděje, jezdí se dál! :-) – nic sa nedeje len preto ze zakon nikto nevymaha resp. ze jeho vyklad je nastastie tak sporny ze az sud by ukazal ako je to naozaj a evidentne sa do toho nikomu nechce. esteze jak hovori klasik – na slovensku je to tak.

                  Dokonce tu i tvrdili, že stráž na slovensku může střílet do cyklistů! :-))))) – ked si taky frajer tak si to chod napr. do slov. raja alebo n. tatier v sezone vyskusat, pri troche stastia na nejakeho zmrdleho zeleneho ozrana uvidis.

                  0 0
        • mr.antik  

          Lidi za to budou platit ze svých daní (rozvojové fondy EU). Zpoplatnění singlů je fáma.

          0 0
          • goofy  

            Jenze my za to platime uz ted a nic z toho zatim neni. Ted neobhajuju zadny singletrek nebo tak, jenom princip EU. Ty prachy do Unie jdou, tak je treba jich cim jak nejvic nevysat zpet

            0 0
            • mr.antik  

              To už je politika, to nezměníme, z hospodářského hlediska je to kravina.

              Ale určitě jsou mnohem nesmyslnější projekty než singl v Novém Městě :-))

              0 0
              • Sobi  

                Třeba singl v Jablonci :-))))

                0 0
                • mr.antik  

                  Ten (snad) byl zadarmo. Myslel jsem projekty financované EU a které s cyklistikou vůbec nesouvisí…

                  0 0
                  • Sobi  

                    Ja to myslel na tu nesmyslnost.

                    Ano to byl čistě produkt čemby, ale to nic nemění na tom že je to nesmyslné! :-)

                    0 0
              • goofy  

                Nesmyslu je hodne, a princip je jednoduchy: vysat penize pokud to jde. Bohuzel ta politika je takova, a kdo napise dobry projekt, tak ma sanci na uspech. nekdy je to pro zabavu, nekdy pro obnovu a rozvoj, a nekdy na hovno :-)

                0 0
        • Sobi  

          To oni tlačit na to nebudou ale dojdou k tomu ochranáři a KČT!

          Máte tady svoje singly? Tak si po nich jezděte a nelezte jinam! Trasy na ježdění máte, tak co chcete!?

          Takhle to dopadne!

          Prorokoval jsem vznik s.r.o. :-) a prorokuji i tohle! :-(

          0 0
          • ememem  

            na to treba v parlamente schvalit zakon, v tomto smere mozu ist jak ochranari tak kct leda jak do ******, na to nemaju. ak by to niekto presadil tak polovnici, to je jedina sila s adekvatnou lobby, aj u nas to presadili oni. ze by v tom nejaka cemba ci uz vedome alebo nevedome mohla zohrat ulohu je dost iluzorna predstava. a inak si nemysli ze s vystavbou singlov budu nejaky zeleni (polovnici, chranari) volako extra nadseny, prave naopak. lezie sa im tymto totizto na miesta kde mali pred tym pokoj nikto tam ani nepachol. daleko viac im vyhovuje ak sa jazdi po existujucih tur. chodnikoch a hospod. zvazniciach. napoak turisti by to privitali.

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Lišák  

            Pokud by jsi vyměnil v tomto příspěvku slovo singly za slovo cyklotrasy/cy­klostezky, tak by to byla mnohem větší pravděpodobnost. A že jich v ČR už je! To se nebojíš, že by to tak mohlo dopadnout?

            0 0
            • Sobi  

              Já jsem řešil KČT stezky vs. singly

              S těma cyklostezkama je to samé, ale ty nahradit singlem nejdou, protože jsou to rozdílné konstrukce pro rozdílné potřeby atd. atd. atd.

              O těch cyklostezkách, singlech a trasách jsem se už vyhadřoval jinde. Koukni do zápisníčku určitě to tam budeš mít přesně zaznamenáno kdy a kde jsem to řekl, jaké bylo počasí a rosný bod v době příspěvku!

              0 0
              • roud  

                Mosty letos nejdou co ? ;o]

                0 0
                • dancing dog  

                  stát a kraje všechny stavby kvůli krisi zastavili..

                  0 0
                  • Sobi  

                    No to není zcela pravda, určité části z důvodu technologického celku musí ještě dokončit! ;-)

                    O krizi tolik nejde, jde spíš o volby!

                    0 0
                • Sobi  

                  Právě že jo! ;-)

                  0 0
              • dancing dog  

                Hele, Sobi, co kdybys tolik úsilí a píle, co dáváš to tohodle hnutí, vložil do nějaké výdělečné práce a ty peníze mi pak posílal? Rád bych byl milionář .-)

                0 0
                • Sobi  

                  :-))) to víš prší! ;-)))

                  0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • Polka  

                  Mel by je poslat Blackovi. Ten by si je jako jedinej opravdovej dric i pres svou sveraznost zaslouzil.

                  Nebo do Rychleb, na ty bych malem zapomnel. Ten pristup P.Hornika versus T.Kvasnicka/Cemba je tak odlisnej, ze to musi kazdej videt. I presto, ze Rychleby jsou uplne jinej styl jezdeni a ja bych si to asi tolik neuzil, zamlouva se mi to daleko vic prave tim pristupem, nasazenosti, komunikaci navenek, proste celkove.

                  0 0
                  • Sobi  

                    Právě proto jsem do Rychleb poslal částku, kterou platí čembouni čembě! :-)

                    0 0
                    • nara  

                      to sis měl radši šetřit na plastiku, až ti někdo v lese namlátí klackem :D

                      0 0
              • Lišák  

                Proč by ochranáři a KČT nemohli chtít, aby se používaly pro jízdu na kole pouze vyznačené cyklotrasy/cy­klostezky? A proč by měli chtít, aby se pro jízdu na kole používaly výhradně singltreky?

                Bohužel nemohu číst vše-ve své pracovní době i mimo ni musím udělat i leccos jiného, proto mi asi

                O těch cyklostezkách, singlech a trasách jsem se už vyhadřoval jinde.

                tohle uniklo.

                0 0
                • Sobi  

                  Protože mohli a třeby by i chtěli.

                  jinak spor s KČT tu byl a díky TK se to nepodařilo dohodnout, nezafungovala diplomacie. KČT nevyhovuje že turistické cesty využívají bikeři, proto až tam bude poblíž singl, tak je logické, že budou snažit vytěsnit z jejich značek právě na ty singly.

                  Mne ovšem ty cesty značené KČT vyhovují a mám je rád, dobře se mi po nich jezdé a pěšáky respektuji, protože je ta cesta primárně určené pro ně.

                  Cyklostezka je určená na jiné dopravní zatížení a jiné trasování a jiné destinace ( čili cesty do práce, nebo páteřní dálkové cyklotrasy ) kdežto singl je stezka určená pro potěchu z jízdy a z přírody ( ovšem ten čembí je ještě určen pro netechnické jezdce, děti a širší masy, čímž zvedají zatížení přírody v místě sterilního singlu ) a to se zase nemusí líbit ochranářům.

                  Cyklostezku nenahradíš singlem a opačně jsou to dvě naprosto rozdílné typy cest. Polňačku rychlostkou nenahradíš! A obráceně!

                  0 0
                  • ememem  

                    KČT nevyhovuje že turistické cesty využívají bikeři – no ze to po tom co ti to rok ak nie viac tvrdim konecne aj sam uznas…

                    0 0
                    • Sobi  

                      Jo ale dalo by se s nima jednat a ne si z nich udělat nepřítele! Když jsme se ptali proč se čemba nedohodla s KČT tak TK řekl, že prostě nedohodli, protože nechtějí. Poněvadž znám TK z několika jednání, vím že to není pravda. Podle mne se nechtěla dohodnout druhá strana a myslela jsi si že se KČT z čemby posere. Oni mají ohodně více členů než 460, takže použít diplomacii, protože KČT může být pro bikery dobrý partner a nebo nebezpečný nepřítel…

                      0 0
                      • MaPa  

                        Poněvadž znám TK z několika jednání, vím že to není pravda. Podle mne… Ty jsi na těch jednáních byl? Takže je to JEN tvůj názor, není to fakt že? A KČT někde uvedl že ta pidiorganizace je jejich nepřítel?

                        A propo – jak dopadlo tvoje jednání s KČT? Co jsi bikerům zajistil ty, který komunikuješ o hodně líp než TK?

                        A tohle tě možná bude zajímat úplně nejvíc: byli jsme o víkendu v Rychlebech a z úst jejich stavitelů nejednou zaznělo že cesty jsou budovány dle metodiky IMBY…

                        Dík za odpovědi k tématu a pokud chceš používat své obvyklé výrazy na někoho kdo se tě na něco ptá, tak si můj názor a předešlou komunikaci s tebou najdi v historii, zas tolik sem nepřispívám.

                        0 0
                        • Sobi  

                          Ano z jeho osobního chování a vypouštění lží např. pššš, máme zprávy z vyšších kruhů že se chystá zákon o zákazu bikování jako na slovensku. Pak chytne hysterický záchvat, řve jako raněné zvíře. A pak ti řekne že se KČT nechtělo domluvit!

                          Tak co si o tom můžeš myslet!?

                          Nejednal jsem s KČT, protože nemám na to od bikerů mandát!

                          Metodika IMBY? To není ta metodika TK? Vždyť tam se píše že má být cesta jednoduchá, bezpečná, po vrstevnici s minimálním klesání a stoupáním, a to podle mne v rychlebech není. Nebavíme se náhodou o rozdílných metodikách? Mne teda to co je pod smrkem připadá naprosto rozdílné od rychleb!

                          Já většinou konkrétně odpovídám, jen používám bečení, na výkřiky bez argumentů.

                          0 0
                          • MaPa  

                            MYSLET si toho můžu hodně. Ale VĚDĚT že něco není pravda je rozdíl.

                            Tak jo, já měl pocit že když jsme se onehdá bavili že jsi navazoval kontakty a psal maily na buňku KČT v místě tvého bydliště, ale asi si to pletu, promiň.

                            TK metodiku jen přeložil a lehce upravil pro místní podmínky. Jinak je to o tom samém. A v lese je setsakra poznat kde byla na cestičce metodika použitá. To že je nějaký singl technicky náročnější než jiný ještě neznamená že je postaven dle jiné metodiky.

                            Díky.

                            0 0
                            •  

                              asi si tu brožuru budu muset pořídit bo abych věděl na čem a jak se v lese po těch singlech pohybovat,zatím jediný co vím že kolem dokolečka po jednosměrce je ten správný směr, člověk se musí učit celej život…ještě že jsou na světě dobří lidé aby nám ukázali správnou cestu… jak a kde si opravdově správně podle pravidel zajezdit

                              0 0
                              • Sobi  

                                Hele tady máš jeden hlod z té metodiky:

                                Zásada 10 procent

                                Aby byla cesta udržitelná, celkový podélný sklon cesty by měl být 10 nebo méně procent. Mohou se vyskytnout prudká

                                místa, kde toho není možné dosáhnout. Na cestách s takovými úseky může být sklon místy až 15 procent, celkový sklon by

                                ale desetiprocentní hranici překročit neměl.

                                Budoucí cesta by měla být navrhována s průměrným osmiprocentním sklonem, to umožní flexibilitu v případě, že její

                                trasa narazí na nevhodně umístěný kardinální bod. Pokud cesta zůstane pod maximálním sklonem, bude možné upravit

                                v krátkém úseku vedení cesty bez toho, aniž by se musela celá přetrasovat.

                                Sklon 15% je 15 cm na metr! ***** to je sešup! Ještě že mají kluci fully aby to pobrali! :-))))

                                0 0
                                • nara  

                                  určitě by se to dalo zvládnout i na Tvém lešení :) ale pro jistotu by jsi měl zůstat na turistických cestách, aby se k Tobě mohla dostat sanitka.

                                  0 0
                                  • Sobi  

                                    :-) no právě mě baví to nad 15, ikdyž dnešní 15tky… ;-)

                                    0 0
                            • Sobi  

                              Máme tady ve vedlejčí obci jednoho vožralu, no nepříjemnej zlej dědek,s lidma se hádá a furt prudí. A nedávno si stěžoval v hospodě že starosta je vůl že se s nim nedá dohodnout…

                              Starostu znám jen z dálky, ale stejně si myslím že v něm problém nebyl. To je jen parafráze s KČT.

                              Ano s místní organizací KČT jsem v kontaktu a jsou to príma lidi, nedávno jsem byl na jednom pochodu s bikem a bylo to super, samo jsem si to natáhl a pak jsme se potkali v hospůdce bylo to super! :-)

                              Já jenom vím, že pod smrkem to vypadá jinak než v Rychlebech. A že došlo k „problémům“ mezi Rychleby a TK… ;-) protože to nebylo podle něho a chtělo se to otevřít dřív než Jablonec. Nebo se pletu?

                              0 0
                            • Sobi  

                              Jinak jestli je v Rychlebech spád větší než 15% tak odporuje metodice singlu! Je tam nebo ne?

                              0 0
                              • Black knives  

                                Rychleby mají velký spád, a není to podle metodiky. Je to prostě těžké nahoru, i dolů. A jako justprotest jsem Rychlebákům také dal dar v hodnotě deset táců.

                                0 0
                                • Sobi  

                                  Já pořád nechápu to propojování singlu pod smrkem a s Rychlebama že je to ze stejného hnízda!

                                  Vždyť je to blbost!

                                  A Bleku jedna otázka na Pardála ( v dobrém slova smyslu ) kdy si postavil svůj první singl a kdy si poprvé použil výraz singltrek? Jde mi o to prokázat UPV že to tu bylo i před příchodem TK a čemby. Podal jsem žádost o zrušení ochranné známky na slovo Singltrek pro TK!

                                  0 0
                                  • Black knives  

                                    Já začal stavět traily dolekopcom na Skaličáku před 10 lety. Ale tam si o to terén řekl sám, bylo to snadné. Ten kopec je poddolovaný povrchovou ruční namátkovou těžbou, tak vypadá prostě samá velká jáma. To se Traily dělaly samy. Stezky okolo řeky osekávám taky už asi 20 let, ale metodicky do hloubky jsem se o to začal zajímat až fakt po vstupu do čemby. TK mi dal knížku trailbuiding MTB, a doporučil hledat na internetu vše dostupné info. Výjezdový singl jsem stavěl podle metodiky IMBA, která je volně přístupná na www.IMBA.com

                                    Měl jsem dost pochybnosti, ale s metodikou imba souhlasím, pokud se bavíme o jednostopé stezce. Jako stavař jistě víš, že nápor na jednu stopu je enormní. Vyškolilo mně to právě tím, jak jsem to podceňoval, a dost míst jsem musel začít opravovat až poté, co jsem zcela úmyslně udělal singlu na Skaličák reklamu tady na BF. Chtěl jsem v praxi vidět, co to se stezkou udělá. Chtěl jsem tudy prostě prohnat masu lidí, a zkoumat zatížení. Když člověk nemá školy na projektování cest, musí se to učit za pochodu. Pokud však cesta nebo stezka je širší, její zatížení se i při provozu jednostopými vozidly zmenšuje. Já jšak mám ty úzké stezky rád. Tady jsem však sám učinil poznání, že příliš úzká stezka rovná se veliké potíže při údržbě. V praxi, netřeba ohrnovat nos nad výkopem širokým metr. Po zaoblení venkovní hrany a zešikmení hrany svahu je z toho stezka docela úzká. Velmi úzké stezky jsou prostě z dlouhodobého hlediska taky naprd. Jsou fajn pro pár lidí, ne pro masu bikerstva. Ta tohle rozšmelcuje pod svými koly. Nemluvě o zcela běžném ničení hrany stezky. S tím se tady setkávám pořád. Ale z principu, nedat vodě šanci, aby mohla nabrat rychlost je naprosto správné. To, že to pohupování i bikově zajímavé je tak trochu vedlejší i když žádoucí efekt stavby tohoto typu.

                                    0 0
                                    • Sobi  

                                      Děkuji za odpověď

                                      Už je to za prachy:

                                      http://www.imba.com/…lutions.html

                                      http://www.imba.com/…ng/lotl.html

                                      Máš pravdu, vždy musíš najít kompromis mezi stavařským a uživatelským ideálním řešení. Právě proto mi vadí že si to know-how včetně registrované ochranné známky přivlastňuje TK.

                                      Vždy je to o zatížení a o podkladu, existuje i obor „svahové deformace“ který řeší i nějaké věci ohledně zatížení na svazích a vliv stavebních konstrukcí. Ono sice to není jako když tam zakládáš na pilotách, ale dá se v tom pochopit smysl zemařiny. Až to nejdu na disku tak ti to pošlu.

                                      0 0
                                    • Black knives  

                                      Ještě navážu na Rychlebské stezky. Ty singly, nebo traily, nebo kdo chce-pěšinky se dají stavět směrem nahoru i dolů strmě. Ale má to ono zásadní ale. Rychlebákům strmá místa bere voda. Mám to na fotkách. Takové věci vnímám jinak než běžný biker. Já prostě ihned hledám chyby. Dá se to postavit, ale postaru-zadláždit. Jinak je to v háji, a plus odvodnit. Což jistě víš, stejně se řeší cesty. A u vody to začíná být zajímavé vypočítáváním maximálního průtoku v daném místě v závislosti na únosnosti podloží. Prostě, voda musí pryč. Konkrétně IMBA v USA, i Dafyd Davis ve walesu tvrdí to samé. A totiž to, že postavit XC singl je docela metodicky snadné. Ale ani IMBA, ani DD nestavějí jen toto, ale staví vše. Od pěšinek pro dětičky až po DH brutal traily. A ty se staví velmi obtížně, a bohužel jsou pro krajinu citelným zásahem. Viz sjezdová trať ve Skotsku.

                                      0 0
                                      • Sobi  

                                        Ano voda to je svinstvo :-) ty se neubráníš, jedinou věc, kerou můžeš je jí někam nasměrovat a převést. Pokud nemáš vysokou hladinu spodní vody pomáhá i vykopaná jáma vysypaná kamením cca 1,5×1,5×1,5m a zaústění vody tam tzv. vsakovačka.

                                        Jinak jedinou metodiku kterou znám je ta co je čembích stránkách, ale to je asi tedy pro ty jednodušší tratě.

                                        0 0
                                        • Black knives  

                                          Možná víš, že jsme měli povodně. Spodní část výjezdového singlu Skaličáku byla v korytě řeky. Tedy, už není. Budu to muset nějak řešit, a ještě nevím přesně jak. Požadavek mám jasný. Relativně snadná stavba z místních zdrojů, která bude i v budoucnu snadno nahraditelná. Ještě nevím, ale i dále na stezce došlo k sesuvům půdy. U nás v Beskydech byly nyní sesuvy dost brutální. Reálně mi hrozí, že singl celý i s kusem hory odjede do řeky. Snad ne, ale už pro tento důvod tam byla nuceně zrušena chatová kolonie. Druhá strana kopce má právě zavřenou sfaltku, sesuvy ji poničily. Pokud budeš mít nějaké nápady, třeba je použiju. Jde o to, že to nesmí být vidět, jako stavba, ale jako by to tam bylo odjakživa. Když budu mít konkrétní dotaz, napíšu ti.

                                          0 0
                                          • Sobi  

                                            Hele příští pondělí jedu na ODS-DS do Ostravy, tak pokud budeš mít čas tak odpoledne tam můžeme spolu zajít a skouknout to a třeba nás něco napadne. Pokud chcš pošli mi na e-mail kdyžtak číslo mobilu a pak se aktuálně domluvíme!

                                            0 0
                                            • Black knives  

                                              Budu zjišťovat stav o víkendu, jestli se tam dá vůbec dojít. Všude jsou tuny bahna z povodní. Ale jinak pokud to půjde, šlo by to. Ozvu se. Zatím tu však pořád prší, a sem tam slunce. Maras, a bahno.

                                              0 0
                  • Lišák  

                    ad spor s KČT-v podstatě souhlasím, nicméně nemusí cyklisty vyhnat jen na singly, ale i na ty stávající cyklotrasy

                    ad jízda po TZ-naprostý souhlas

                    ad cyklostezky-souhlas do jisté míry-cyklostezky nejsou budovány jen jako dopravní-viz „slavná“ Šumbera v Brně a cyklotrasy nejsou jen páteřní

                    s posledním odstavcem souhlas

                    0 0
                    • Sobi  

                      Toto trvalo než jsme se shodli! :-)

                      Konečně! :-)

                      ( To nemyslim zle! :-) )

                      Jo tohle je věc které se bojím, a dokud se neprosazovali singly tak to nehrozilo, bylo to tiše tolerováno, ale tímhle rozmazáváním se to začíná řešit a to je špatně. KČT má jinou vyjednávací pozici.

                      No snad se nic nestane a budeme moc bikovat jako v době před 3mi roky :-)

                      0 0
          • marapara  

            Věřím, teda spíš doufám, že budeš v tomto špatným prorokem. Stejně bych po turistických cestách a různých stezkách jezdit nepřestal. KČT to zakázat nemůže, stát to předpokládám taky nezakáže, protože by to vzdubilo myslím dost nevole.

            0 0
            • Mamut  

              Pokial si spominam, tak v case ked sa riesilo spoluzitie s cyklistami v Ceskom raji, tak KCT chcel vyhodit cyklistov z turistickych znaciek na ine chodniky (paralelne, kde je to terenom mozne a ziadne, kde nie). A celkovo mal brutalny pristup typu: turista == pesiak a tak trocha jazdec na koni (nekecam), ale nie cyklista.

              0 0
        • souky junior  

          Jenže pokud by zatrhli normální horské ježdění a na biku se dalo jezdit jen po singlech či v zahraničí, Meridě sponzorující tuto šaškárnu by klesl odbyt horských kol a vzrostl prodej silnic. Tím by získala malou výhodu, protože levnější silniční kola vyrábí málo výrobců, oproti výrobě biků.

          Já singltreky nepodporuju, protože to není správné ježdění, kde vás napadne, ale je to obyčejná cyklostezka bez žádného vzrušení. Spíš by se mělo povolit bikování v chráněných zónách (ovšem mimo národních parků). To by mě náramně potěšilo.

          0 0
          • mr.antik  

            Kolik těch singlů jsi už projel?

            0 0
            • souky junior  

              Nejel jsem žádný, ale usuzuju tak podle fotek. (chápu, že někdo namítne, že do toho teda nemám co kecat). Mně hlavně vadí, že přímo stavět trasy je nepřírodní. Kdyby na úplně stejném místě vznikla pěšinka vychozená turisty nebo zvěří, tak mi to naopak vůbec nevadí, je to takové přirozené. Ale když na těch fotkách vidím ty hlinito-kamenité násepy tak se mi to nelíbí.. Je to pocitová záležitost.. :-(

              0 0
              • Black knives  

                Ze Zlína můžeš do Rychleb, nebo na moje singly. Neznám bikera, který by obé haněl. Rychle změníš názor.

                0 0
    • karliner  

      Kodex terénního cyklisty je cárem papíru? :-)))

      0 0
      • JSt  

        v kundexu terenniho cyglisty je, ze nesmi nosit tricmena bez rukavu? :-))

        0 0
        • karliner  

          Je tam cosi o nošení přilby :-)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • JSt  

            uz jsme mohli videt i mluvciho v sedle mimo pesinu na nejakem obrazku z cembalovikendu. helma je hovno :-)).

            0 0
      • bochov  

        Ten singl co vybudoval TK neni spatny sam jsem ho projel je to vicemene odpocinkova trasa,ale jiz se na to nabaluje placene parkovne a dalsi konzumni hnusy ,takze pro bikery vyhledavajici klid to neni.Proste do nasi aktivity dovedl komerci a s tim nikdy souhlasit nebudu , a pan Slavik to muze omlouvat treba pomoci chudemu regionu.

        0 0
        • Vilém  

          A to vsechno jsi vycetl z te fotky?

          0 0
          • RomanH  

            Ten singl co vybudoval TK neni spatny sam jsem ho projel je to vicemene odpocinkova trasa,ale jiz se na to nabaluje placene parkovne a dalsi konzumni hnusy

            0 0
        • Kubiczech  

          Placené parkování (alias tvůj konzumní hnus) vymyslel ten pán z kiosku a já se mu nedivím. Žádného pána s čembí nálepkou na čele jsem tam peníze vybírat neviděl. Není přece problém si na singl najet tam, kde je parkování zdarma nebo si najít alternativní parkování.

          Nevidím to jako mnozí z vás, za vším zlým Čembu nevidím. Celá ta organizace mě nechává chladným stejně tak, jako její oponenti. Občasné výroky jedné či druhé strany zarazí, ale jinak je mi to šumák a neustálým omíláním pseudokauzy a pseudoproblému Čemba v. Nečemba se tento můj postoj jen potvrzuje.

          Můžu dotaz na aktivní Nečembisty? Projeli jste Smrk singl? Co na to říkáte? Zaujalo mě spojení se slovem sterilní.

          0 0
          • Bla9801  

            Nejsem čembista, okruh jsem jel a bylo to super. Mám rád i náročnější terén, ale i tak to bylo fantastický. TK a Čembě se musím poklonit, protože od nápadu k realizaci vede dlouhá cesta a kecalové si stěží dovedou představit co to znamená přestvědčit lidi na stavbu na pokraji CHKO, sehnat prachy a celou stavbu realizovat. Dobrá je taky kritika lidí, kteří tam nebyli a tvrdí, že je to blbý ježdění. Kritici kteří pro cyklistiku v ČR neudělali nic jsou pro mě zoufalci!!

            0 0
            • RomanH  

              Jako zoufalec si budu pripadat tehdy, az budu z CHKO (kde zatim muzes legalne jezdit) vyhazovan na takove singly, na ktere bude mit monopol Singltrack s.r.o. Ale proti gustu a jestli chces komercni MTB…

              0 0
              • Bla9801  

                Ano chci a aby se jezdilo na komerčních singlech a aby jich bylo víc (respektive chci aby si každej mohl vybrat). Jestli si ale někdo myslí, že komerční stezky (singly) nahradí běžné cyklostezky, asfaltky, šotoliny a lesní stezky, tak je to nesmysl. Psát něco o tom, TK má silné loby

                v parlamentu je další velkej nesmysl.Brutální omezení by znamenalo obrovský poklesy v prodejích kol. Jen mě tak napadá jestli by měl větší sílu TK s čembou, nebo Sdružení dovozců a výrobců kol, který zastupuje v ČR 100značek a cca 300tisíc prodanejch kol za rok a tím celkovej busines v cyklitice kterej je zhruba 7,5mld. kč… Tlaky Sdružení dovozců a výrobců kol určitě nejsou jako v automobilovým průmyslu, ale v porovnání s částkama kterýma disponuje Čemba je to trochu jiná liga… Kolik by asi těch singlů muselo bejt aby jsme se tam všichni vešli??

                0 0
            • marios  

              Taky nejsem Čembák, ale okruh se mi líbí, největší výhoda je, že náročnost si určuje každej sám rychlostí. Můžu tady jezdit s dětma, nebo si párkrat přišlápnout a zvláště v úseku nad a pod Hubertkou to dostane to pěkný grády. A nejlepší to je v noci, když je trať úplně volná,jen zajíci se pletou. A taky se dá vynechat ta sfaltová stojka k obrázku, když v prvním úseku (tak cca po 15min) singl křižuje širokou šot. cestu. Po ní se asi 1km vyjede k červenému buku a může se začít znova. Okruh má tak jen 10km ,ale je záživnější.

              0 0
        • gaston  

          souhlas take si myslim ze to neni zle.

          s cim nesouhlasim je komerce. podle mne bez zisku to nikdo nebude delat dlouhodobe (existuji vyjimky, diky bohu za ne, ale bude jich VZDY mensina), jediny zpusob jak udrzet neco takového dlouhodobe je to ze u toho vznikne bussines. oprava kol, pujcovny kol, pivo-parkové stanky, ubytovaní atd. z meho pohleduje to v poradku. co v poradku neni je „hlidane“ parkovani za 90czk u sudu.

          0 0
          • Bla9801  

            parkovat se přece dá i dole pod kopcem zdarma, musíš ale si dát jeden kopec nahoru k sudu navíc (zpět ale máš zas navíc i jeden sjezd) :-)

            0 0
            • gaston  

              ja vim parkoval jsme za fotbalakem, primo u ST :)

              jen mi prijde vzlastni vybírat parkovne 90,–

              misto toho aby toho vyuzil a delal neco co ma pridanou hodnotu, tak jde cestou nejmensiho odporu, z kratkodobe asi dobra strategie dlouhodobe si myslim na houby (zejmena kdyz se da parkovat zadarmo :) )…

              0 0
              • Bla9801  

                Nevím kdo je majitel, nebo provozovatel prkoviště, ale Čemba to asi nebude. Zřejmě to patří k sudu a oni si z toho udělali dobrej kšeft, s tim nikdo nic nenadělá…

                0 0
                • gaston  

                  jooo urcite,

                  vubec jsem nechtel rict ze za to muze cemba, nebo ze parkoviste je cemby…

                  jen jsme chtel rict ze si myslim, ze je v poradku ze dojde ke komercionalizaci, ale bohuzel se najdou i lidi co na tom budou chtit namastit kapsu a to tak ze rychle a z meho pohledu hloupe.

                  0 0
                  • Bla9801  

                    Souhlas. Bohužel to tak je, majitel parkoviště rád využije přílivu cyklistů a vyrejžuje za léto slušný prachy… Kdyby to bylo jinde, dopadne to stejně. Jezdím v zimě pravidelně do Jizerek na běžky a v Bedřichově taky není jiná možnost než stát na placeným… a o pár km dál v Hraběticích je to taky stejný…

                    0 0
                • kolombo  

                  Nepatří to k sudu, ale k tomu kiosku na parkovišti, A v Sudu taky nepochopili, že cyklisti nechtějí čekat více než hodinu na jídlo, takže z toho srocení cyklistického lidu taky moc mít nebudou :-(

                  0 0
    • Tomcat  

      do blokovaných

      0 0
    • Tomcat  

      do blokovaných

      0 0
    • scoty  

      Hoši kua to sou kecy tady…

      Co třeba…letos je hodně vody a jsou mimořádné přírustky na náletech podél cest. Máte to na svých oblíbených trailech prostříhaný?

      0 0
    • Tomcat  

      Do blokovaných…

      0 0
      • JSt  

        ty vzdycky napises, ze si das vlakno do blokovanych a diky tomu ti unika, ze si o tobe ostatni mysli, ze jsi uplnej ?. :-))

        0 0
        • Excel  

          Možná by stálo za to, až se objeví nějakej nadbytečnej thread tohle napsat dřív než tomcat napíše „do blokovaných“ Taky mě tím neskutečně sere :-)

          0 0
          • Medunka  

            Hlavně do blokovaných to dával už včera, a dneska znova? Má v tom chlapec trošku chaos :-D

            0 0
            • Vilém  

              To bude ten dvojklik, na ktery jej vcera nekdo upozornoval:)

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • JSt  

          b-f cenzuruje. z obrazku kosoctverce udelalo ocasnik :-)).

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.