• Tomin

    Dobří lidé,snad příští rok bych možná chtěl přejít na fulla. Chtěl bych jen rám, s tím že komponenty vemu ze starého kola nebo kdyby se mi podařilo dobře prodat nynější kolo, koupil bych celé.Ale teď babo raď.Který výrobce má nejlíp pořešenou zadní stavbu? Vypráví se že Spešl.Strašně se mi líbí RB Speedster ale prý je to už dost starý model a navíc jednočep.Je dost možné že mi bude nabídnut cca 3 roky starý Scalpel na XTR ale u toho ještě nevím cenu…Jak byste to řešili?Cena rámu by se pohybovala řekněme kol 25000,nebo celého kola kolem 45000.

    0 0
    • MITY  

      S

      0 0
    • goofy  

      Zalezi jak moc chrti kolo chces.

      0 0
    • Trojci  

      Praskne nakonec všechno. Vím o čem mluvím. Kolo bez záruky nebrat !!!

      0 0
      • Tomin  

        Já bych taky raději nové.Myslím že by mi určo stačil zdvih 100/100

        0 0
        • Trojci  

          mám už 3. fulla průměrná životnost jednoho rámu je u mě 7 měsíců

          když do něčeho nacpeš takový prachy, tak chtěj záruku – neříkám že ten z bazaru je zničený, ale podle mě to riziko za to nestojí..

          0 0
          • vlk  

            nj Meridy. Třeba Cube vydrží déle. Já měl marathonské kolo a když prasklo, tak jsem si pořídil raději all mountain s geometrií a zdvihy marathonského/xc(na to jsem byl zvyklý a vyhovovalo mi to). Těch pár gramů navíc zkousnu.

            0 0
            • Trojci  

              CUBE mi praskl po 4 měsících. Jenom zhoršuje Meridám skóre. Je to prasklina ve sváru (zatím malá). Prodejce mi doporučil to reklamovat až to ulítne úplně – tak se těším..

              0 0
              • TheIF  

                :-) tak do toho bych nešel až ti to ulítne v nějakým rychlím sjezdu tak se ti to nejspíš prodraží a bude to i dost bolet

                0 0
                • Trojci  

                  No, já se na něj taky díval všelijak :/ ale prázdniny s tím ještě dojezdím..

                  Prostě mě ten hliník sere..

                  0 0
                  • vlk  

                    Ty jo, já bych neriskoval. Bych mu ten rám hodil rovnou na hlavu. Asi nemá zrovna jaký ti nabídnout výměnou a tak chce získat čas. Bych ho reklamoval hned, a kdyby musel vracet money, tak bych pořídil něco pevnějšího.

                    Mimochodem, kde přesně ti prasknul-v kterém sváru.

                    Mě můj první full vydržel asi rok :) -ale to byl moc odlehčovaný rám. Snad to s nynějším bude lepší.

                    0 0
                    • Trojci  

                      Koukni do mýho profilu – jak je tam vyfocená ta samotná zadní kyvka. Praská návarek co jde od sedlové trubky dopředu a na kterém je umístěn čep. V tom místě jsou ty sváry namáhány na tah – jakoby je to vytrhává ven z rámu. Co jsem koukal, tak začínající praskliny jsou v té oblasti 2.

                      Nevím, prodejci by to mělo být teoreticky jedno. On to pošle dovozci a tam se to řeší. Koncový prodejce je jenom prostředník. Pokud je reklamace uznána, mění dovozce kus za kus a prodejci jeho procenta z prodeje zůstanou. Je fakt, že s tím má starosti navíc, ale nemyslím si, že by to nějak sabotovat schválně. To spíš jsem se setkal s takovým tím alibismem typu „já za nic nemůžu, já do toho nemám co mluvit, vyřiďte si to s dovotzcem“. To že takové chování je nepřípustné ale snad každý ví.

                      0 0
                      • vlk  

                        Teoreticky ano. Jak je to ale v případě, že prodejce už rámy vyprodal a musí ti vrátit peníze-to asi přijde i o provizi ten obchodník-nevím-mě vraceli peníze. Nebo když to nevyřídí do 30 dnů, tak kdo vrací peníze zda prodejce nebo obchodník. V těchto věcech(vztah prodejce obchodník) se nevyznám.

                        Jen se divím, že ti řek ať na tom jezdíš. Kdyby se ti kvůli tomu něco stalo, tak bys ho mohl i žalovat za léčebné výlohy, za ušlý zisk, bolestné apod.

                        Tak přeji hodně štěstí s reklamcí a dalším rámem.

                        0 0
                        • Trojci  

                          Jo, to taky pindal – že prej když se na tom nezabiju, tak mi ty následky pádu lidi od CUBE zaplatí.

                          Když si to tak přehrávám všechno zpátky, tak mi to připadá docela hráblý.

                          0 0
                          • kubad  

                            To je pěkná blbost Tohle bych si nechal dát písemě :-)

                            0 0
              • jajan  

                Ja by som to neriskoval. Hlavne riziko zranenia, a po druhé , v záruke je kupujúci povinný reklamovať hneď po zistení závady, tak aby nedošlo ku ďaľšiemu možnému poškodeniu. Tak pozor na to, aby nepadla záruka.

                0 0
              • cubej  

                Me praskl Cube rám ve sváru sedlovky v pátém roce.Prodejce bez problémů poslal výrobci a dostal jsem novější model.A taky to byla jen trhlina

                0 0
        • Lister  

          bych si tak jistý nebyl :o)

          s těmi zdvihy teda........vepředu jsem šel postupně z 0mm ( jo jo 2 roky na totál HT to bylo maso :) ) pak 90mm – to už šlo, no a pak přímo na 120mm a to jezdím spokojeně už přes 2 roky. Takže full s minimálně 120mm vzadu byl další logický krok a nelituju, až budou mít 130–140mm dostupné stroje hmotnost kolem 12,5kg tak půjdu do toho :)

          0 0
          • Tomin  

            Já začínal taky tak.Akurát na pevné vidli sem lítal necelý rok,pak hoodně dlouho 80mm a teď cca třetí měsíc na 100mm a paráda.A 100/100 by mě určo uspokojilo

            0 0
            • Lister  

              jasně na chvíli určitě, ale jak si člověk zvykne, tak chce zase víc :)

              0 0
          • Trojci  

            Bude líp :o)

            já bych třeba víc než 10 cm nechtěl.. je jedno jak je to „inteligentní“ – na rychlé xc větší zdvih myslím nevyužiješ. Jsem odkojenej na oceli a zdvihu 4 cm elastomeru – to byly panečku časy..

            0 0
            • Lister  

              No ono zálěží co je těmi 10 cm myšleno.

              Protože i když mám podle papírů 120mm kolo, tak reálně zatím využívám „jen 10,5cm“ Možná se to zdá málo, ale na 100mm rámu by se mi tohle nikdy nepovedlo :) Podobná situace vepředu, tam standartně využívám tak 11cm, no a kdybych to měl shrnout, tak na nezávodní XC tohle považuju zatím za celkem ideální......

              0 0
            • fousek  

              No to se pak nesmis divit ze ti kazdej ram praskne, kdyz nema dostatek zdvihu tak proste prasknout musi:-)

              0 0
              • Trojci  

                ale prd, to bych musel v jednom kuse lítat na doraz – mám to nastavený tak, abych na doraz nikdy nešel..

                0 0
          • TheIF  

            To budeš muset jít do něčeho karbonového nebo Al s extrem chrtíma komponetama za balík $$$

            0 0
            • Lister  

              no myslím že ne :)

              Už te´d se dá takové kolo postavit, ale je pravda že levný to úplně není.......ale řekl bych že do dvou let takové kolo kolem 50 tis bude normál :o)

              0 0
          • vlk  

            No já jsem pro to: HT na silnice-na jízdu do práce ideál Full 100/100 na normální ježdění Freeride stroj 160/140–160 na blbnutí.

            První 2 už mám :)

            Jde hlavně o to, že kola s vyššímy zdvihy už nejsou dělány s xc geometrií, na kterou jsem si za ty roky zvyk a plně mi vyhovuje.A pak taky, když už to jede jak motorka na které jen šlapu, tak to už také není v terénu až tak zábavné. Extra těžké terény, kde je nutně potřeba freeride nebo sjezdové kolo moc v ČR nejsou a na tu chvíli co si člověk vyjede do Alp to nemá smysl.

            0 0
            • Lister  

              třeba to co mám teď, má naprosto standartní XC geometrii – hlava 70,5st, sedlovka 72 st a HT ve velikosti M celkem dlouhých 592mm :o)

              0 0
              • vlk  

                JJ říkal jsi.Až někdy pojedu okolo, tak se mrknu.

                0 0
              • ota  

                mám taky XCčko.ale na rozdíl od vlka mě vyšší zdvihy vyhovují

                0 0
                • vlk  

                  No možná je to dáno tím, že jsem jich zatím s těmi vyššími zdvihy moc nevyzkoušel. Co jsem zkoušel, tak většinou nebyla xc geometrie a navíc byl kvůli vyšším zdvihům střed s pedály moc vysoko. Když jsem si výšku sedla nastavil na xc ergonomii šlapání, tak jsem skoro nedosáh oběma nohama zaráz na zem.

                  No a pak co jsem si koupil fulla 100/100, tak najednou mnou vychvalované technické sjezdy jsou nějak moc lehké a někdy se mi zdá, že to není až taková zábava. S vyššími zdvihy bych tam asi jel jak na asfaltce. Nějak mi najednou chybí drsnější terény v mém okolí. Další důvod mého tvrzení bude asi pro to, že já kupoval fulla ze zdravotních důvodů-záda a ne kvůli průjezdnosti terénem apod.

                  Třeba změním názor až někde zkusím další kola-třeba toho Marina. Zatím mi chybí dostatek zkušeností s fully s vyššími zdvihy.

                  0 0
                  • ota  

                    jednou zkusíš a jsi ztracený.jo ale musíš se pak stěhovat lehce na sever:).jak jsem psal jinde,já nějak tyhle věci neřešil a rovnou na tom začal jezdit.trefil jsem se.a rozhodně se nenudím,ono,práce máš taky dost,protože to zase víc valí.a výjezdy?pohoda,jen to chce jet jinak

                    0 0
                    • vlk  

                      JJ, takže z finančních důvodů raději nezkoušet :)

                      No většinou když s někým vyjedu tak s XC chrty nebo jak si říkají pohodáři co mají pevná kola, tak to někdy na fullu není až tak sranda.

                      Jinak kolik mm ze zdvihu vzadu na tom svém Lapierre tak průměrně využíváš a při jakém nastaveném sag. Už si ho dostal nadoraz? Také jsem o něm uvažoval/uvažuji-když jsou teď ty výprodeje.

                      0 0
                      • Macik  

                        Já na stejným lapierrovi průměrně využiju tak 10,5 – 11 cm. Otázka ja při jakém sagu… Nastavoval jsem to spíš podle pocitu. Prostě jsem to upouštěl a upouštěl a až se to při šlapání začalo malinko houpat, tak jsem to nechal jako kompromis mezi účinností a komfortem. Na vidlici využívám do 12 cm, tak se mi to jeví jako vyvážené. Přestupoval jsem na tohle kolo s hardtailu a jsem dost spokojenej. A to překvapivě pro mě i do kopce, páč jsem měl trochu strach z geometrie kola se zdvihy 140/130.

                        0 0
                        • vlk  

                          To docela de. Díky.

                          0 0
                        • ota  

                          teď jsem psal do jiného threadu,ať se rozepíšeš:-)pod to tady se podepisuju,sedí ti to na milimetry stejně jako mě.zobáček mi ukazuje tlumič v poloze FR pod tuto hranici jsem nešel,zatím.o­no,stejně mi přijde,že v poloze XC se to houpe zhruba stejně,tudíž minimálně.jenže toto kolo na asfalt stavěné není,žejo.a v terénu je jako štika.při pomalejším a silovějším šlapání se to zavře,to mi právě vyhovuje.ovšem,zav­ře jen vůči šlapání,nerovnosti zobe pěkně. těch strmých výjezdů jsem se bál,ba dřív jsem říkal ,že to na tom kole moc nejde,ale chtěloto zapracovat na posedu a jít na to jinak.baví mě nejprudší stojky i pěkné sjezdy,obojí to kolo umí

                          0 0
                  • carpenter  

                    Jen taková drobnost – pokud máš nastavený posez tak, že v sedle dosáhneš oběma nohama naráz na zem, tak ho (posed) máš určo nízký, tohle se mi nepovedlo nikdy ani s hardtailem, takže používat to jako argument proti vyšším zdvihům je trochu mimo mísu ( pokud nejsi baleťák, kterej se umí postavit na špičky). Kolo musí na zdvihy bejt prostě stavěný od začátku a ne to pak dohánět vyšší vydlí, nebo tlumičem a pod.

                    0 0
                    • vlk  

                      Mám posed nastaven takto: 1)předozadně-klasicky pomocí olovnice, aby byl předek kolena přesně nad osou pedálu v případě, že je klika vodorovně dopředu. 2)výškově.Tak, že při šlappání je v nejnižším bodě dráhy kliky noha ještě mírně pokrčena-ovšem jen mírně(skoro napnuta).

                      Přesto na nynějším fullu(RM) dosáhnu na zem oběma nohama zaráz-ale pouze špičkama, ale bezproblému. Střed klik mám asi v jedný lince kterou tvoří spojnice středů nábojů předního a zadního kola. Většina fullů na 100mm má takhle vysoký střed. 120mm fully mají střed o 1,5–2cm výš nad tou spojnicí.U HT Klein Altitude jsem měl střed dokonce pod touto spojnicí a tak jsem došáh na zem vpohodě. U rockmachine cps 4.0 2001 -HT byl střed asi 1cm pod tou spojnicí-takže taky pohoda. U Rb crx je střed také docela dost nízko a tak tam došáhnu asi nejlépe.

                      Ono přestože fotky zkreslují, tak se to dá zjistit i na nich. Vem si nějakou fotku kola , papír a přilož jej tak aby jsi vytvořil spojnici mezi středy nábojů. Hned zjistíš, zda je střed klik na lince, pod nebo nad. Budeš se divit jaké jsou rozdíly. Jsou dokonce i HT co mají střed nad. Jsou ale i některé fully 120 a víc mm co mají střed na té spojnici, u těch ale bývá občas problém, že při větším propružení vezmeš klikami o zem. Přesvědčovat mě nemusíš, já to už u hodně kol zkoušel. Samo jsou i vyjímky v obou táborech.

                      0 0
                      • Macik  

                        Pravda, pravda, když jsem z HT přešel na toho Lapierra, tak jsem byl v šoku jak vysoko sedím a musel jsem se trošku znovu učit jezdit – nezvyk – vysoko těžiště – zatáčky se projíždí jinak. Ale stejně jako Hrdý Budžes jsem vytrval a už s tím nemám nejmenší problém. Lepší než kdybych co chvíla chytal pajdálem vo zem. Jako že už se tady podobný témata v historii dají taky najít.

                        0 0
                        • ota  

                          jj,mě to bylo jasné,že to nebude stejné.Vlk to moc řeší,myslím, při vší úctě.osvědčilo se to všem,ta změna,takže jsem se toho ani nebál,zvykl jsem si za chvilku,protože jsem na tom kole teď denně(chudák žiletka a CRX).nelze pořád srovnávat s bývalými koly,byť jsem byl na ně zvyklý.to bych mohl zůstat u svého prvního biku,řečeno s nadsázkou. nezapomenu na Mechanikův úsměv,když mě viděl poprvé lézt na nového bika :-) ty pedály výš,to je prostě bomba,nemuset při kličkování nad šutry kličkovat ještě klikama

                          0 0
                      • carpenter  

                        S těmi rozdíly souhlasím, ale zapoměl's na jednu zásadní drobnost. Když sedneš na fula se 120 mm zdvihu, který má střed klik na spojnici os nábojů, tak při sagu 25% po nasednutí sjede střed o 30 mm dolů, a to už je docela znát. Sám momentálně jezdím RB Monster AM a ten má střed pod tou spojnicí už nezatížený a to při zdvihu 140 mm nad zadním kolem, tudíž po nasednutí je střed vysoko jak u pevňáka a na zem oběma nohama stejně nedosáhnu:-), a s nižším středem je to při jízdě o dost lepší než s vysokou kozou (něco takovýho sem taky jezdil – jediná výhoda je fakt jen v tom, že míň škrtáš pedálama a na to si dáš u nižšího kola prostě pozor, je to holt něco za něco).

                        0 0
                        • vlk  

                          jj máš pravdu na sag jsem docela pozapomněl.

                          0 0
            • TheIF  

              Si jen myslíš, já sem rád, že sem ESko prodal, teď bych už na něm do terenu nejel, leda bych ho měl jako silničku :-) však sem na něm byl na jaře Pradědu 240km přes 12hod jízdy a na ty rozbitý silnice ideal :-)

              0 0
              • Lister  

                tak v tomhle případě se přidám mezi zpátečníky, ale tvoje kolo bych už za pohodové XC nepovažoval ani já :oD

                0 0
                • TheIF  

                  pohodové XC to fakt není, ale pohodovel All mountain jo :-)

                  0 0
            • fousek  

              Myslim ze v cechach se najde par kopcu, ktery by nekteri meli problem sejit pesky:-), pravda je ta ze vetsina kopcu se da sjet i na HT, ale za cenu toho ze dolu pojedes stejne rychle jako nahoru a jeste k tomu te budou bolet ruce a nohy. Na FR stroji si ten sjezd proste uzijes.

              0 0
              • kubad  

                tu cestu nahoru taky

                0 0
                • fousek  

                  jj pravda, ale zas zastavam pravidlo ze kopec kterej se da vyjet nema cenu sjizdet, takze pak uz je to jen o tom jestli nahoru tlacim v mem pripade 16 nebo 20 kg:-)

                  0 0
      • Vlado Jekyll  

        môj prvý full Jekyll nepraskol, jazdil som ho 4 roky a nešetril som ho, teraz už má druhú sezónu nového majiteľa a nemá s ním problém.....

        0 0
    • wroum  

      vyzkousej si co ti sedne. podle me top funkci dostanes akorat u VPP (giant, SC) a u FSR (spesl, norco), dobre funguje a za slusny prachy se da poridit Canyon. Jednocep je krok zpatky v sedmimilovejch botach :-) Canon je sice pro par lidi masirka, ale IMHO za to nestoji i kdyby byl novej za pulku…a scalpel je spis softail nez full.

      zkus se s nekim domluvit na testu treba Stumpyho a Trance a uvidis co ti je blizsi, ale Speedster (i kdyz ma pocitove vetsi zdvih :-) je IMHO jako kdybys ted kupoval novou Skodu Favorit :-)

      0 0
      • kudlanka32  

        ja myslim ze na konstrukci nezalezi.....­.prijde ti ze gigant chodi stejne jako santic o stejnym zdvihu?

        0 0
        • wroum  

          to je tezky rict. na gigantu sem nejel a pocity z jednotlivejch kol jsou individualni. zatimco Peca je z Nomada nadsenej, tak me se jeho projev nelibi. Ale system jako takovej je proste spicka at se nekomu libi nebo ne a ten gigant je proste jedna z nejlevnejsich variant VPP a hodnocen je celkem kladne. nicmene FSR rulez :-)

          0 0
          • kudlanka32  

            me nejvic bavil blur LT, nomad byl na me tezkopadnej ale byl nastaveny na tezsiho clovek nez sem ja…prislo mi to takovy neaktivni, ostatne vsechny VPP jsou nejaky na muj vkus moc zatuhly na pocatku zdvihu, coz je asi ta XC vyhoda:)

            Ale myslim ze dnes by me vic bavil nomad..... FSR mi prijde hrozne progresivni, znam ale jen canyona nevim jaky to je na speslu…uprime nejak tam necejtim moc rozdilu, urcite se asi daji najit delsim jezdenim ale canyon vs kona po rychlym svezeni zadnej vyraznej rozdil......proste to tuhne a tuhne a doraz stale v nedohlednu…

            Ja treba dal prednost jednocepu pac je aktivni a krasne citlivej, krosovou necitlivku z toho lze udelat zapnutim propedalu (stejne to nepouzivam), akorat pocejtis v pedalech zes prejel obrubnik, to se ti FSR nestane ale tam ho zas pocejtis zadkem…ted jde o to co kdo preferuje

            0 0
            • wroum  

              Blur se mi libil taky. Me FSR prijde jako nejaktivnejsi a nejkomfortnejsi system. do klik nekope, citlivost od zacatku vyborna, progresivita jde ovlivnit tlumicem, ale progresivni pruzeni mam radsi a je do velky miry nezavislej na slapani. houpani pri slapani se da odstranit tak, ze se naucis slapat :-)

              Jinak me neprijde ze by jednocep byl aktivnejsi a citlivejsi nez to FSR, na tvym kole sem kousicek jel a ten Canyon slape imho lip i kdyz tezko soudit po takovym kousku a bez primeho srovnani, ale souhlas ze to je o osobnich preferencich. Pred Norkem sem mel Banshee a pritelka ma Konu Dawga (oboje prepakovanej jednocep) a na obojim se naslapal dost a ten rozdil fakt poznam, ten prepakovanej jednocep, chodi proste jinak a na nekterejch povrsich to je poznat hodne. kyvka na FSR mi prijde mnohem vic „nezavisla“. schvalne nekdy vezmu pumpicku na tlemic a pucim ti Norco, docela me zajima co na to reknes :)

              0 0
              • fousek  

                No me prijde prepakovanej 1 cep (Giant AC) kapku citlivejsi nez FSR (BigHit s PP), ale to muze delat ten propedal, ale urcite bych bighita za jakejkoliv jednocep nevymenil

                0 0
                • MlokCZ  

                  FSR chce mít rozhodně s tlumičem bez omezení nebo možností vypnout, pak je ciltivý velmi dobře. S propedalem ale pak většinou (ne vždy, nelze paušalizovat všechny kola) se omezí výrazně více.

                  0 0
                • Lišák  

                  Na AC mi pocitově přijde, že nereaguje na nájezd na překážku, ale zhoupne se až po sjezdu z ní :-/ Mám tam pružinový tlumič, pružinu na nejmenší předpětí, když jedu po rovině, tak se mírně pohupuje. Jak se dá změřit SAG na pružinovém tlumiči? Potřeboval bych tam aspoň vyzkoušet nějaký neinteligentní vzduchový, abych zjistil, jak se kolo bude chovat při různých tlacích.

                  0 0
                  • fousek  

                    No ja sem to zkousel tak ze sem vyhrnul ten gumovej doraz az k telu tlumice normale sem si na to sednul a bylo zjisteno, to co popisojes mi dela dela Scott, u AC sem to nezaznamenal

                    0 0
                    • Lišák  

                      Tak jsem to změřil. 3mm SAG na zdvihu 50mm je sakra málo… Takže musím nechat namotat slabší pružinu. Ideální by bylo tam zkusit nějaký vzducháč, jenže na bazarech jsem nic ve 190mm nenašel a nový se mě kupovat nechce – pokud bych s tím nebyl spokojen, tak bych se vrátil k pružině.

                      0 0
            • MlokCZ  

              Canyon ESko sám o sobě je progresivní jen lehce a bylo by to ok. Ale hodně progresivní je Pearl a v kombinaci je to moc. Tohle je jediná výtka, kterou proti Canyonu ESku mám, pro mě tedy ve výsledku je to perfektně chodících 12,5cm (místo 140mm). U ESka jsem se přes nějakých 43mm na tlumiči nemohl dostat ani při testech z hodně nízkým tlakem (při už hrozně velkém sagu kolem 35%). Při sagu kolem 12mm jsem se ale na těch 43mm dostal taky. Prostě ten konec dělá progresivní Pearl a ne zadní stavba.

              Ovšem FSR může být progresivní i velmi málo. Moje AMS 125ko s RP23 je toho ukázkou (tedy tam je konec zdvihu dokonce nepatrně degresivní). Je to nejméně progresivní kolo z kol, které se mi chodem hodně nebo alespoň celkem líbila. Skoro neskáču, nejezdím nijak drsně a využívám při sagu 11–12mm úplně celý zdvih, 47–48mm na tlumiči v každém pořádném sjezdu. Na celých 50mm jsem ho asi 3× už taky dostal (ale asi tak akorát, protože doraz jsem necítil ještě nikdy).

              0 0
              • kudlanka32  

                nevim co ma Peca za canyona, ale me to prijde jako progresivni prubeh…tlumic mame stejnej takze rozdil je jen v prepakovani.

                dalsi zajimava vec je ze zatimco na canyonu nema propedal vyraznejsi vliv, tak u yetiho uplne meni chod zadni stavby (alespon prvni tretinu az pulku zdvihu, pak je PP nemilosrdne pretlacen a ztraci vliv na chod)

                0 0
                • MlokCZ  

                  S RP23 bude mít Canyon XCčko (nepředpokládám, že by měl Spectral nebo RC), samotná zadní stavba je progresivní téměř stejně jako u ESka, ale s RP23 to ve výsledku tak progresivní není, i když třeba výrazně více než muj Cube. Při trošku agresivnější jízdě to ale není nijak moc, kamarád vozí na Canyonu XCčku sag cca stejný jako já na Cubu a taky dokáže využít celý zdvih (ale dá si občas o něco větší skok než já, což je tedy téměř každý skok).

                  Ale i tak poměrně velkou část výsledné progresivity dělá RP23 tlumič a nejen zadní stavba. Oproti Pearlu to je ale výrazně méně, pořád není problém při pořádném dropu to dát i na doraz.

                  To je ten problém u většiny vzduchových tlumičů, že ta progresivita se sečte s progresivitou zadní stavby.

                  I na mojem Cubu je konec trochu progresivní (ve výsledku s tlumičem), i když samotná stavba má konec dokonce degresivní.

                  Jak moc jsou ty jednotlivé stavby progresivní je přesně vidět v Linkage na grafu přepákování (lev. ratio), takže je možno porovnat mraky kol (i ty které jsem nezkoušel v reálu). Bohužel tlumiče jsem nikde nenašel, takže do nedávna jsem u některých nevěděl jak to je. Pokud jsou tedy obě srovnávaná kola se stejným tlumičem, tak je to jasné.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    A progresivita na úrovni Canyonu (jak XC, tak ES) je běžná u většiny kol a není nijak přehnaná, pokud se to neskombinuje ještě s moc progresivním tlumičem jako je Pearl. U kol, kde se tu řešila progresivita jako už trošku problematická, jako Lapierre nebo Marin, tak tam je oproti Canyonu výrazně větší.

                    0 0
                  • kudlanka32  

                    no kazdej vzduchovej tlumic je progresivni, holt je to vlastnost plynu…otazka je proc kombinovat progresivni zadni stavbu s progresivnim tlumicem.....to spis s pruzinou

                    aby nedoslo k mylce, netvrdim ze canyon nebo kolo s FSR je spatnej bike, jede se na nem dobre, akorat si myslim ze moderni bike by mel mit zacatek zdvihu zdvihu malicko tuzsi (tak cca 1/4) a posleze linearni a az posledni kousek zdvihu hodne progresivni… a je jedno jakym zpusobem se toho dosahne(jednocep nebo treba dvaceticep)

                    0 0
      • Tomin  

        No ty Canyony vypadaji dobře.Teď už by to chtělo sondovat jaké maji lidi zkušenosti s těmahle bajkama.Já osobně tuhle značku neznám.Trance vypadá taky fajn.Stumpjumpery jsou pro mně dost drahé…No a s tím Scalpelem souhlasím,vypadá sice hezky ale ta funkčnost nevím,no.Chce to něco víc houpavějšího…:-))),ať je v těch horách větší prča…

        0 0
        • TheIF  

          Jestli umíš německy tak sonduj :-) www.mtb-news.de/…mdisplay.php?…

          0 0
        • wroum  

          kdyz budu mluvit za kamose, kterej ma tretim rokem tu 130mm verzi, tak az na jeden drobnej problem s cepem tlumice (ale buhvi cim to bylo) je Canyon bezproblemovej bike (a to on neni zrovna udrzbar – spis na to sere), kterej funguje velmi slusne (taky to je odpruzeni ala FSR :) a vazi malo. IMHO dobrej kauf a nemit Norco, tak i muj kandidat.

          mival sem jednocepa a ze je potreba zmena sem si uvedomil prave pri svezeni na tom Canyonu :-)

          0 0
      • Tomin  

        Ale kukám že tady má dost uživatelů Canyony takže budu sondovat u nich…

        0 0
        • Lister  

          zkus zasondovat do historie a budeš se hoooodně divit :)

          0 0
      • Tomin  

        A co by mně ještě zajímalo,jak je to s výrobou.Hodně se toho přesouvá na východ.A určitě bych teda víc věřil zlatým českým ručičkám,nebo třeba tomu spešlu.Které další značky ještě nepostihla vidina lepších výdělků přesouváním výroby na Tchaiwan a do jiných podobných končin?

        0 0
        • pepek  

          :-) Toto dej do threadu vtipy, ne? „Zlatý český ručičky“ co to je? Snad kapsáři v metru?

          0 0
        • goofy  

          Tak zrovna Spesl na Taiwanu vyrabi :-P

          0 0
          • Tomin  

            Ha,tak to je dobré,to by mě zajímalo jestli to ví mí dva kámoši co spešl vynášejí do nebes…Na druhou stranu,co se dnes nedělá v Asii že… No a k těm zlatým čským ručičkám.Mám rád české lidi jako např od RB.Líbí se mi jejich věci,třebaže mi bylo vysvětleno že jejich jednočepová stavba v dnešní době teda nic moc.Ale jsou lidi kterým to sedí,tak proč ne…

            0 0
            • Vilém  

              Jak rika Goofy, kola pro Specialized dela Merida.Nevim zda vsechny modely,ale FSRka urcite.

              0 0
              • fousek  

                Tak tim bych si uplne jistej nebyl, treba Demo od mMridy mi pride jako hodne dobrej for, i kdyz se o vem rika ze praska, takze nakonec je to mozny:-) Jinak ja mam na Speslu napsano handmade in Thaiwan, coz kdyz si predstavim tak me jina hruza, ale svareny je to fakt pekne

                0 0
            • Andrzej  

              u kola uz ani nezalezi tak na tom, jake ruce ho vyrobi, hodne ale zalezi na tom kdo to kolo zkonstruuje. tzn. kdo vymysli geometrii, design pruzeni, tlumeni, vhodny mix komponentu atd. tak tu potom muzou vzniknout hadky na tema jestli je lepsi spesl nebo merida, kdyz se „vyrabi ve stejne fabrice“. i originalni a „kultovni“ znacky vyrobene mimo asii maji spoustu nevyhod, treba majitele RB musi casto resit kam zasunout sedlovku, montovat silnicni presmyk s nestandartnim upevnenim a vedenim lanka, majitele nicolaiu krouti hlavou nad necekane nizkou kvalitou zpracovani atd.....

              0 0
          • Pavlos  

            ne ale ja mam na ramu napsane handmade in taivan:)

            0 0
            • goofy  

              Ja tam mam jenom Made in Taiwan.. Holt slabsi znacka :-)

              0 0
    • Tomin  

      Tak mám favorita…Canyon Nerve XC5 nebo 6. To bude záležet jestli a jak dobře se mi podaří odpálit mou Esmeraldu. Nebo koupím jen rám a přeskládám komponenty…Hyn sa ukáže…Díky za názory a rady a tipy.

      0 0
      • TheIF  

        „Nebo koupím jen rám a přeskládám komponenty“

        Ale určitě ne u Canyona, XC5 1600€ – samotnej rám 1000€ těch 600€ dáš jen za tu Foxku a zbytek kola máš vlastně gratis :-)

        0 0
        • Tomin  

          Jj,to vím,ale musím prostě nějakým dobrým způsobem prodat svého stávajícího mazlika…

          0 0
          • TheIF  

            Jen, že levněji by vyšlo koupit XC5 a ty nový komonenty rozprodat a určitě by tě pak rám vyšel levněji než ten samotně koupený

            0 0
            • Tomin  

              Tož to je též řešení…blik…dík­.Uvidíme

              0 0
              • asfalt  

                Potrebuju komponenty, sel bych s tebou do toho. Dej vedet az se rozhoupes.

                0 0
                • Tomin  

                  No já se rozhodl že chcu ES a ty jsou slušně vybavené už v základu.A modely 2008 na tom možná budou ještě líp.V úvahu přicházi jen nová dutá osa a kliky jenže počítám že se tou koupí úplně vycinkám s peněz takže na žádné vylepšování nebude.Potřebuju prodat své kolo. Jaké komponenty jsi myslel?

                  0 0
    • JMT  

      nejezdil sem nikdy na nicem co by mi sedelo vic nez speedstr, tak sem si ho poridil

      0 0
      • Black knives  

        Já jsem fanda RB,a není to starém modelu.Je to funkční,hodně to vydrží,je to poctivá ruční česká práce.Byly tam dříve nějaké mouchy,ale všechny modely se stále mírně inovují.

        0 0
        • Tomin  

          Mně se RB taky líbí.Mají moooc hezké rámy.aaale..cu Canyona…

          0 0
          • miki.mares  

            Co si myslíte že má lepší rámy? Canyon nebo RB? Třeba uchycení tlumiče u canyonu v přímo sedlové trubce – dodně se tu psalo že kvůli tomu to praská (prej by to mělo bejt mimo tu trubku).

            0 0
            • vlk  

              „přímo sedlové trubce – dodně se tu psalo že kvůli tomu to praská“-nevěř tomu, je to nesmysl. Vždy jde o sílu stěny té trubky a o to jak přivařili/provařili uchycení toho tlumiče. Desítky firem dělá rámy s uchycením tlumiče na sedlovce a bez problému.V podstatě veškerá xc kola-čtyřčepy tohoto druhu(kdy je tlumič kolmo k zemi) se zdvihem do 100mm. Tam totiž 190mm dlouhý tlumič nemá z důvodu nevyužití kapacity a zvýšení váhy smysl dávat.Akorát myslím Kona to má při pákových poměrech 1:1-tam potřebují dlouhý tlumič.

              Já měl hodně odlehčený No Saint -dostával dost záhul a nakonec prasknul úplně jinde. Mám doma od jednoho bike-foristy ukázkově zlomený Mongoose právě s místech uchycení toho tlumiče a je to jasný, materiál je tam tenký jak papír a navíc je to dost nešikovně provařeno durch. Neglobalizoval bych to tak.

              Co by mě více štvalo je to, že u xc fullů většinou chybí ta navárka mezi podsedlovou trubkou a štanglí.

              0 0
            • TheIF  

              prej…:-) Jen, že tohle umístění tlumiče používá kromě Canyonu dalších X značek a že jsou to všichni blbci když takovýhle praskající kola pořád výrábějí… Ta sedlova trubka bude hodně namáhana, ale určitě to maj v chytrých PC softech nasimulované a odzkoušené na prototypech a podle toho navrhnutý profil/sílu te roury a když dáš ten tlumič na jinou tak bude namáhaná míň ? Nevím proč všichni furt řeší nějaké praskání, já teda nevím o žádne značce která by si dovolila prodávat blbě navržené ramy, jen u každé značky se vyskytne nějaké malé % zmetku ,ale ty jsou v každé výrobě.

              0 0
              • miki.mares  

                No ale tak třeba uchycení tlumiče FSR je určitě lepší než tohle přímo v sedlové trubce…

                0 0
                • TheIF  

                  Reklamní masáž ;-) kdyby bylo lepší tak to tak dělají všichni výrobci, možná je ten chod uplně stejný nebo to ma jíné vlastnosti – výhody/nevyhody to by ti možná vysvětlil MlokCZ ten to má určitě porovnané :-)

                  0 0
                • MlokCZ  

                  A jak si na to přišel, že je to lepší? To je nesmysl. Jak už napsali přede mnou, tak praskání je kravina. Praská cokoliv, pokud je špatně nadimenzovaný materiál, pokud správně, tak drží také téměř cokoliv (pokud by to nebyla nějaká úplně nefunčkní kravina). Vliv na chod má pak přepákování jako celek a každý detail to nepatrně ovlivňuje. Ale, že by nějaké přepákování u FSR/horstlinku bylo lepší nebo horší se rozhodně říct nedá. Každé má jiné vlastnosti (třeba u Canyonu je to lehce progresivní, oproti tomu u Cubu AMS dokonce na konci zdvihu lehce degresivní jinak lineární a třeba u Stumpa i když to vypadá podobně jako u AMS 125ky je to také lehce progresivní).

                  A pokud myslíš uchycení FSR u Spešlu, třeba u Stumpa., tak to se mi zdá jako jedno z nejdebilnějších. Akorát lítá bordel na tlumič a přitom to nechodí lépe než třeba u AMS 125ky (mě osobně přijde, že to chodí u Stumpa o malý chlup hůře, ale to je můj subjektivní pocit a nikomu ho nenutím). Canyon ESko mi chodem přijde taky o malý chlup lepší než Stump. (opět můj subjektivní pocit, na všech těch kolech jsem jel a zrovna na těhle jsem testoval na všech pořádně a nejen 1 minuta krátkého vyzkoušení, ale u všech naladění na svojí váhu, svoje pedály a správná velikost a pořádné projetí a otestování se zaměřením na detaily, které jsem chtěl testovat), i když oproti AMS 125ce je chod jiný, hlavně díky Pearlu a pak díky té lehké progresivitě zadní stavby.

                  0 0
            • JMT  

              ten rozdil je prdlajz, je to prakticky dost fuk co je to za system (u takle nizkyho zdvihu) stajnak vlastnostu udava tlumic

              0 0
              • MlokCZ  

                Tlumič sice udává vlastnosti celého systému určitě hodně, jenže stejně většina slušných kol v téhle kategorii má převážně Fox RP, jen Canyon ESko jako jedno z mála co má Pearl. Takže při stejných tlumičích pak už je rozdíl přepákování dost výrazný. Pokud vemu např. Stumpa, AMS 125ku a Canyon XC (ne ESko kvůli jinému tlumiči), Trance, idrive 4 i 5, tak každé to kolo se chová úplně jinak (všechny jsem jel se stejným nebo téměř stejným tlumičem – vše na Fox RP tlumičích).

                0 0
              • wroum  

                inteligentni tlumic dokaze jednocep skutecne vylepsit a vetsinu funkcnich systemu naopak pokurvit, vysledek muzou byt dve podobne fungujici kola.

                tlumic resi pouze nedostatky a snazi se vylepsit co uz systemem resit nejde…odstranuje dusledek, nikoliv pricinu.

                0 0
                • miki.mares  

                  Tak ale specialized je specialized… Ale rozhodně maj lepší rámy než canyon…(canyon je plechovka..)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    A jak si na tohle zase přišel. Plechovky jsou všechny lehké rámy. A pokud je ESko plechovka (a že ještě i docela jo), tak pak Stump. je papírovej. Ono taky jak by ne, když je o Stump. 300g lehčí.

                    Měl jsi v ruce aspoň nějaký z těch kol? A jel jsi někdy na nějakém z nich? A díval ses někdy, kolik jaký rám váží? A jakou že mají tuhost některé rámy (že Spešl patří k těm nejméně tuhým rámům)?.

                    0 0
                    • Pavlos  

                      jj zadni stavba endura jde sem tam pekne uhne:)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        No a to enduro na tom není s tuhostí v absolutních hodnotách zase vůbec tak špatně (ale ve stejné kategorii kol by se našli výrazně tužší kola, to zase jo). Oproti Stump. pořád o hodně lépe. No ale tuhost není vše, mě to třeba zase tolik nevadí (pozoroval jsem to v reálu jen v ojedinělých situacích – teď myslím na kolech, které jsou méně tuhé jako Stump.), když je rám o něco méně tuhý. Zase takový divočiny na tom nejezdím. Pokud ale jezdí někdo výrazně drsnější věci než já (a to asi jezdí kde kdo), tak už by tu tuhost měl řešit výrazně více. Takže teď uvažuju dokonce i o Stereu, které je na tom s tuhostí ještě o malý chloupek hůře než Stump.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          A abych nahodil aspoň i nějaká čísla, tak na data.mlok.net teď pár dní nechám testy allmountain kol, kde je pro srovnání Stump. hned ve dvou testech (ve dvou různých verzích rámu). Tuhé rámy začínají někde na absolutní hodnotě 70 a zrovna zmiňovaný Canyon je na tom s tuhostí jako jeden z nejlepších (porovnávám vždy absolutní čísla, která jsou rozhodující).

                          0 0
                          • Tomin  

                            Kua němačky neumím ni slova ale co znamená „SEHR GUT“ a „SUPER“ si umím domyslet a nic jiného Canyon nemá…:-).ES…chcu..hned­..nechcete někdo moje kolo?:-))

                            0 0
                          • Karlos009  

                            Dobrý počtení, máš nějaký zdroj kde to stahovat?

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Na stránkách bikemagazinu: www.bike-magazin.de Ale není to úplně zdarma, stojí to 2euro. Za ty 2euro můžeš pak 20 minut stahovat, co chceš. Takže v podstatě téměř zadarmo. Jen je to omezené tím, že tam ty články dávají s cca 3-měsíčním zpožděním než vychází papírově.

                              0 0
                              • riku  

                                To se hodí… Na ty recenze se čas od času dívám, jen si nejsem jistej, jestli je SUPER lepší než SEHR GUT. Ostatně, žádný jiný hodnocení jsem nenašel…

                                0 0
                                • riku  

                                  No jo, GUT a BEFRIEDIGEND…

                                  0 0
                                • MlokCZ  

                                  Super je lepší než sehr gut, ovšem to výsledné hodnocení není moc podstatné. Důležité si je vždy projít konkrétní věci které tě zajímají a podívat se podle čeho hodnotily a kde co dostalo kolik bodů. A pak zvlášť ty objektivní informace, jako graf průběhu zadní stavby s tlumičem.

                                  A běžně je tam k vidění i gut a befriedigen.

                                  0 0
                        • Pavlos  

                          ja to porovnaval s reignem:)

                          0 0
                      • goofy  

                        Ja myslim, ze endurku by hodne mohla pomoct pevna zadni osa…

                        0 0
    •  

      Svitava je řeka řek!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.