• Henryboy

    Ahoj. Měl bych dotaz. Za posledních cca 10 vyjížděk se mi stalo, že jsem 3× píchnul. Mám plášť Specialized Resolution, 26×2,00, 35 – 80 psi, 2,5 – 5,5 bar. Nahuštěno mám na cca 4,00. Kolo mám fulla Specialized FSR XC. Kromě pohodovýho XC i celkem často vlítnu rychleji do kamení a celkově hodně rozbitého terénu.

    Dotaz je, mám prostě smůlu, že jsem takhle často píchnul a nebo mám špatný pláště a měl bych pořídit jiný. Vizuelně nejsou sjetý ani nějak už „načatý“.

    Díky za rady.

    0 0
    • Kamikaze 591  

      Tak na časté píchání bych si nestěžoval :-D ne vážně, 4 atmosféry je imho strašně moc na fulla, možná by se ti oplatil přechod na tubeless kdyby si zčala vozit nižší tlaky.

      0 0
    • nyqi  

      Zdravím, rád bych se přidal do této diskuze, mám naprosto stejný problém. Pláště vozím Ritchey Z-Max Evolution 2.1 Comp ( 3 – 5.1 bar ). Hustím na 3,5 bar ( mám 65 Kg ). Styl ježdění mám stejný jako " Henryboy " . Na plášti je pokaždé dírka jako od nějakého připínáčku. Dík za rady !

      0 0
      • jonti  

        Stejna odpoved, 3,5 bar je prilis. Pravdepodobne to ted tim, ze na silnicich je spousta bordelu z posypoveho materialu.

        Asi pred 3 mesici jsem resil stejny problem, nic jsem nemenil a ted za asi 500km nic.

        0 0
      • maajkee  

        To je strašně mooooc. Mám 100kg a foukám tak na ty 3 bary max.

        0 0
      • AleZ80  

        Mám taky 65kg a hustím 1,9P a 2,3Z.

        0 0
    • nox159  

      kolik važiš že tak moc foukaš?

      0 0
    • jIrI___  

      Nevím, jestli to může mít vliv na defekty, ale ty 4 bary se mi zdají do terénu jako už moc velký tlak. Já vozím zhruba 2/2,5 bar (předek/zadek), vážím 80 kg. Nebo jsou to nějaké pofiderní pláště.

      0 0
      • Henryboy  

        Já vážím 88 kg. Kolik bych tam měl tedy pustit ? Mám obavy, když bude kolo měkčí, tak abych ho zase necvak o ráfek.

        0 0
    • Shadow.1  

      Zkoušel jsi pokoukat bordel v plášti?

      Nasazuješ plášť správně, necvakneš si ho montpákou?

      Jdi do bezdušáků :-)

      0 0
    • vojco  

      bez duší to asi bude nejlepší řešení. Ja jsem za minulej rok neměl jediný defekt o kterém bych věděl. Před týdnem jsem nasazoval dozadu nový plášť a zjistil jsem že mi došel tmel, tak jsem tam provizorně hodil duši. Po 25km jsem měl už druhý defekt od ostnů. Na to fakt nemám, chci jezdit a ne lepit :D

      0 0
    • rš2  

      Moc foukání…já to měl před lety taky, začal jsem foukat na 2,5 a mám klid, švagr stejná zkušenost…

      0 0
    • Henryboy  

      Díky moc za rady. Nejdřív ufouknu, to je podstatně levnější :o). Kdyžtak pak zkusim ty bezdušáky.

      0 0
      • Shadow.1  

        :-) dneska jsem si na tohle vlákno vzpomněl, jak jsem dělal chytrého a když jsem skákal obrubník, tak jsem cvaknul duši :-)))) A už jsem měnil :-)

        0 0
    • Pumsc  

      šílenej tlak!,to si každej řekne nafutruju tam co nejvíc,ať to jede:),ale dnešní pláště jsou úplně jinde,naopak zabíjí se tím schopnosti pláště,valivej odpor nijak rapidně neklesne(mimo vyjímky jako FF),vozím vpředu kolem 1.8,vzadu tak max 2 bary,váha 60–63kg

      0 0
    • Pumsc  

      šílenej tlak!,to si každej řekne nafutruju tam co nejvíc,ať to jede:),ale dnešní pláště jsou úplně jinde,naopak zabíjí se tím schopnosti pláště,valivej odpor nijak rapidně neklesne(mimo vyjímky jako FF),vozím vpředu kolem 1.8,vzadu tak max 2 bary,váha 60–63kg

      0 0
    • Flegmatik  

      Hm, hm… Cyklista dumá, kdy mu praskne guma!

      0 0
      • Shadow.1  

        ještě že nedumá doma s mladou v posteli ;-)

        0 0
        • bochov  

          Včil mne tak napada navleknout na rafek šprcgumu

          0 0
          • Shadow.1  

            určitě originální :-)

            0 0
            • Daf  

              Myslím, že tlak s tím moc nesouvisí. Záleží kde jezdíš, a jaký má plášť vzorek. Pokud je vzorek příliš řídký a plášť odlehčený, tak pak je plášť částo v kontaktu se zemí v tom nejtenčím místě. Nebo prostě často jezdíš terénem, kde je spousta spadaných větviček ze šípkových keřů. S tím se ale nic nedá dělat. Jen ze zkušenosti můžu poradit, že jakmile jsou u cesty tyto keře vyhýbej se větvičkám a jeď ve stopě která je dál od nich ;)

              0 0
              • Tomas94  

                To už zní mnohem lépe než ty tlaky výše. Trošku to tu obnovím svojí zkušeností že s váhou 70 kg vozím 4,5 vpředu i vzadu na XC. Chtěl bych se zeptat jaký tlak doporučujete na fulla ? vozím kolem těch 4 ale jak čtu tak to zas tak dobré není. Dík.

                0 0
                • ClAyD  

                  Já mám 68kg a vozím 2.0 vzadu a 1.8 vepředu. Na fullu je ale výhoda v tom, že vzadu jentak necvakneš, takže můžeš jezdit prakticky stejnej tlak jak vepředu. Pletu-li se, opravte mne.

                  0 0
                • JakeF  

                  Není to vůbec dobrý, ale většina lidí si tím projde :D. Závisí to od toho, co jezdíš a taky jakou máš techniku. Pokud to máš hlavně na terén, tak bych snižoval postupně tak na 2atm, uvidíš, jak ti to bude vyhovovat a jak na tom budeš s defektama. Jen se nelekni toho prvního pocitu, že kolo do zatáček „plave“, ten rychle zmizí.

                  0 0
                • xshreck  

                  pláště ala puk

                  0 0
                • flyman  

                  ze 3,5 jezdím 2,2 a 2,3 plus mínus při 80 kg. Měl jsem na fulu problémy s tím, že když jsem si myslel, že mě kolo díky odpružení podrží, odskočil plášť a byl jsem v pr… a nebo jinde. Navíc po zbavení se duší nepíchám jinde než doma.

                  0 0
                  • MirosPikos  

                    Ono tě to přestane jednou bavit, ať už si pod tím představíš cokoliv :-D (píchat jen doma)

                    0 0
                • maajkee  

                  To je brutálně moc, myslím, že spousta plášťů dokonce nemá ani tak velký maximum :)

                  0 0
                  • MirosPikos  

                    Třeba NN evo 2.25 má 3.7 :) To už hraničí s tím, jezdit na opásovaných loukotích :)

                    0 0
                • gollum  

                  Jak široké máš pláště a jaký maximální tlak mají povolené ráfky co máš? Ráfky co mám na kole mají maximum pro 2" pláště asi 4,0 méně, než mají povoleno pláště…

                  0 0
                • pepek  

                  Zkontroluj si jednotky, nebo manometr.

                  0 0
                  • Toutou  

                    Správně, jednotky… 4,5 PSI je taky extrém :D

                    0 0
                    • pepek  

                      Bych si tipnul: 45 psov. Bo 4 atm tam snad nikdo nedá. (nebo jo?)

                      0 0
                      • Toutou  

                        Bohužel, B je správně. Znám spoustu lidí co foukají i bikové pláště tím způsobem, že jdou-li promáčknout prstem, je to moc měkké.

                        0 0
    • Necris  

      85 Kg / 35 psů Maxxis CrossMark 29" drát či kevlar → a za minulou sezonu jsem píchl 2×, pokaždé prockvanutím když jsem nezkontroloval tlak a vyjel. A pokaždé hned na prvním obrubníku u baráku. V prvních vteřinách jízdy. Štěstí ? :D Přesnou kilometráž neznám, ale vzadu jsem ty crossmarky odjezdil 3. A je zajímavé že pokaždé se cvakla ta nejlevnější Kenda za cca 60 Kč, kterou jsem tam dal po výměně pláště, ostatní duše mi to už neudělali.

      Třeba je to fakt jen náhoda, ale od té doby co tuhle duši nekupuji, jsem nepíchnul.

      0 0
    • Rose  

      4 bary je už docela dost. Jak by ses mohl lec-kde dočíst, defekt je většinou chybou jezdce – defektem myslím „hadí kousnutí“ což je proražení duše o ráfek při průjezdu kamením nebo pří nárazu na ostřejší hranu (pozná se podle toho, že v duši jsou vždy 2 díry vedle sebe). Řešení je:

      1. používat bezdušové pláště
      2. víc foukat

      … B v tvém případě už moc nepřipadá v úvahu, protože bys to foukal jak galusku a kolo by v terénu už uskakovalo, takže bych se spíš zamyslel nad tím bezdušovým řešením a taky trochu nad technikou jízdy.

      V případě, že se to nezlepší, tak si můžeme dát závody v lepení a výměně duše na čas, jsem v tom už docela dobrej :-D

      DDR

      0 0
    • scota  

      Zkus kvalitní (High-pressure) pásku do ráfku:

      http://www.mall.cz/…ska-do-rafku

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.