• Borisek89

    Ahoj, řeším koupi nového kola a nevím jestli si připlatit za Canyon Neuron AL 7.0. nebo jestli stačí AL 6.0. největší rozdíl je že AL 7.0 je odpružení FOX a AL 6.0 Rockshox… Případně nějaké jiné doporučení v této cenové hladině? A ještě jsem nenašel jestli to má ovládání ON/OFF tlumičů na řidítkách.

    Díky

    0 0
    • novas752  

      Začnu od konce. Ovládání tlumiče a vidlice z řídítek nemaj. Ono to ani neni potřeba, s timhle kolem se nepředpokládá, že budeš otvírat/zavírat každou chvíli. Ono to ani neni potřeba, pohupování je při normální jízdě po rovině nebo do kopce minimální. A poloha „off“ neni off, ale jen skoro off. Hodně to přiškrtí kompresi ale natvrdo to nezamkne.

      Fox je o chlup dražší na servis než rockshox a autorizovaný fox servis je jediný v republice (Písek). Ale z důvodu použitelných brzd a 34mm vidlici místo 32mm reby bych bral 7.0. Výbava na tu cenu fajnová.

      0 0
    • onuce  

      Přidám dotaz sem, teprve nedávno jsem si všiml, že Neurony mají spodní ramena zadní stavby nerovnoběžně. Na fotce není vidět, zda alespoň jejich ložiska u středu jsou v ose… Proč tak podivné řešení? Má to jějaký praktický smysl, nebo je to jen design? Děkuji.

      0 0
      • lubosalbi  

        To má spousta kol, ložiska jsou v ose

        0 0
      • novas752  

        Samozřejmě že hlavní ložiska i všechna ostatní jsou po skupinách v ose, jinak by to nefungovalo. Hlavní čep musí být u většiny konstrukcí kvůli efektivitě při šlapání a omezení vlivu tahu řetězu na funkci odpružení umístěn blízko bodu, kde řetěz nabíhá na převodník. No a nejkratší spojnice se zadní osou/čepy vede tudy co levá vzpěra, jenže na pravé straně těmi místy musí probíhat řetěz, takže pravá vzpěra musí být vedena níže (u některých konstrukcí výše).

        Designově by to samozřejmě bylo nejlepší na obou stranách stejné.

        0 0
        • onuce  

          Děkuji, rozumím.

          0 0
        • onuce  

          Jen ještě, abych vysvětlil, proč jsem si vůbec myslel takovou zhůvěřilost, že by ložiska zadní stavby nemusela být zcela v ose. Již jsem to našel, navedl mě tento komentář u fotky kola s podobně asymetrickou zadní stavbou:

          K věci (biku):Také jsem byl k těmto „pracujícím“ duralovým zadním stavbám skeptický, ale používá to tuším rok SCOTT, nějaké dva roky Cannondale, pak tady Giant (na někoho jsem ještě určitě zapomněl) a zatím jsem nezaznamenal žádnou epidemii praskání. Možná je brzy…

          0 0
          • novas752  

            Jo ale tim je myšleno to, že jedna sada čepů chybí (typicky ta u zadního kola) a je nahrazena pružností materiálu zadní stavby. Např. Cannondale Scalpel. Většinou se používá jen na XC fullech, moc rozšířené to neni. U karbonu se to dá čekat, ten je hodně pružný, u hliníku je to takové proti mysli ale taky to funguje.

            0 0
            • onuce  

              Aha, děkuji. Vůbec tedy nevím, jak to pracuje na mém kole. Ložiska vzadu také nemám, a ještě na jedné straně příčku, viz foto.

              0 0
              • novas752  

                Čili jako Giantí Maestro neb RB Banditi. Tuhej zadní trojůhelník na 2 krátkých vahadlech.

                0 0
                • onuce  

                  A to je dobře, nebo špatně? Respektive zda je to spíše lepší, nebo naopak horší, konstrukční řešení? Děkuji.

                  0 0
            • onuce  

              A již to i vidím, mají tato kola slabounké horní trubičky trojúhelníku zadní stavby, aby se mohly ohýbat… Toho bych se hrubě bál, již jen při svojí hmotnosti.

              0 0
              • onuce  

                Vypadá to tak nějak až invalidně a to za to požadují přes sto tisíc… Nakonec jsem rád za svůj Kellys.

                0 0
                • nomecz  

                  Presne tak, ja sem slysel ze pristi sezonu prej dokonce bude to tvoje kolo jezdit hodne lidi ve svetaku v XCO. Takze urcite udelals dobre s nakupem …

                  0 0
                  • onuce  

                    Děkuji! Bohužel již se tento typ rámu u Kellyse nevyrábí.

                    0 0
                  • onuce  

                    Jen pro kontrolu… Nebyla to ironie?

                    0 0
                    • plzakj  

                      Byla

                      0 0
                    • nomecz  

                      Ano byla, ale ted vazne musis si uvedomit ze konstrukce ramu neni uplne jednoducha vec a kazde kolo ma svuj ucel. Takze ta tenoucka karbonova trubicka v realu vydrzi vic nez kdejaka lesenarska trubka ala tvuj ram. Zrovna ten scalpel je ram kterej i prez svou lehkou konstrukci celkem drzi

                      0 0
            • onuce  

              Ale v každém případě děkuji za osvětlení, jsem zas o něco znalejší. Postupně tak pronikám do systémů odpružení a často se nestačím divit. Nedávno jsem kupoval svůj první full a vůbec netušil…

              0 0
              • lubosalbi  

                No, to je vidět ;-)

                0 0
              • novas752  

                Jo příště bych doporučil opačný postup – nejdřív tušit a pak kupovat. :)

                0 0
                • onuce  

                  A to je to moje kolo opravdu tak špatné? Děkuji.

                  0 0
                  • novas752  

                    Neni, akorát je ti asi malý.

                    0 0
                    • onuce  

                      Porovnával jsem výkresové rozměry s Neuronem a vychází to přesně mezi Neuroní L a XL. Tedy vlastně papírově ideálně na mých 193cm.

                      0 0
                      • nomecz  

                        neurona L jezdím já s 180 cm, pokud nemáš ultra krátké nohy tak je neuron v L nesmysl, tím pádem by měl ten tvůj kellys odpovídat XL ku

                        0 0
                        • onuce  

                          A jak se vlastně pozná, že je kolo malé, když tabulkově sedí? Jistě bych mohl mít větší kolo, ale zrovna tak menší. Apropo, všiml jsem si, že třeba Giant pro letošní modely okopíroval Kellyse, co mám já. Jen dali slaboučkou sedlovku, dvacet sedm něco, což je tragedie, vždyť i já jsem zoufalý s 30,9, chtěl bych 31,6. Zdvih zadní stavby pak mají 90, mám sto.

                          https://www.giant-bicycles.com/…29-1-ge-2018

                          0 0
                          • novas752  

                            Offset sedlovky 0–25mm a představec 70–100mm by ti měl sedět. Když je to pořád krátký, potřeboval bys delší rám. Někde si psal, že bys potřeboval asi 8cm offset a 15cm představec…

                            0 0
                            • onuce  

                              Ano, psal. To se kupodivu změnilo, když jsem dal kratší představec a snížil krk vidlice. Trochu jsem více sehnutý, a najednou ani nepotřebuji být tolik šouplý vzad. Sám to nechápu, správný posed je hrozně variabilní. Děkuji.

                              0 0
                          • nomecz  

                            Giant okopíroval Kellys, to jako vážně ? :-)) no nic tady je veškerá snaha marná …

                            0 0
                              • novas752  

                                Moc podbný mi to teda nepřijde. Snad jen geometrie ale to nelze považovat za kopii, většina kol ve stejný kategorii má velmi podobný hodnoty.

                                0 0
                                • onuce  

                                  Děkuji. No je pravda, že Giant má uchycení tlumiče napevno do rámu, Kellys do pohyblivého spodního vahadla. Ten Kellys systém je zcela plovoucí, asi technicky náročnější, pravděpodobně tedy i lepší, než polopevné maestro, myslím.

                                  0 0
                                  • novas752  

                                    To je dost odvážné tvrzení. :) To zavěšení je sice podobné ale dost se liší, záleží na umístění a vzdálenosti všech čepů. Už jenom přepákování vrchního vahadla je na první pohled úplně jiné.

                                    0 0
                                    • onuce  

                                      Aha, děkuji. V tom případě se jim to u Kellysu povedlo, protože i při svojí hmotnosti 115kg, plus batoh s pitím a jídlem, tlakuji tlumič tak, aby sag byl minimální, a přesto vychází celkem rozumné tlaky. Mám to teď opravdu velmi tvrdé na 230psi, i s batohem o váze cca 10kg, tedy celková váha jezdce atakuje 130kg.

                                      0 0
                                      • allrose  

                                        „aby sag byl minimální“ ??? :D

                                        definuj přesně, v rozsahu daném výrobcem,nebo tvá fičura?

                                        0 0
                                        • onuce  

                                          Moje logická fičura. Zdvih je pouhých 100mm, Giant má tedy ještě menší, tak si nemohu dovolit sagovat třeba na třetinu, již by nezbylo na odfiltrování ani větších kořenů.

                                          0 0
                                          • lubosalbi  

                                            SAG nastav cca 25%, je přeci uplně jedno kolik vážíš, nafoukáš tolik psů, aby jsi dosáhl požadovaného sagu

                                            0 0
                                            • AussigBiker  

                                              A jedeme nanovo :D.

                                              0 0
                                            • onuce  

                                              No, ano. Chtěl jsem jen říci, že přepákování je asi dobré, zvláště když čtu o problémech s vysokými tlaky a vybuchování tlumičů u jiných kol…

                                              0 0
                                              • lubosalbi  

                                                Je to furt dokola no :-D, měl sis koupit kolo s pevným rámem a ušetřil by sis spoustu starostí a otázek :-)

                                                0 0
                              • nomecz  

                                aha tak pokud jde o tu barvu tak ok :-) ale to je tak všechno

                                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.