• misak.kadlec

    Ahojky, nevyskytuje se někde libereckém, hradeckém nebo středočeském kraji nějaký majitel Canyonu AM 5 nebo 6, který by byl ochotný mi ho předvést? Uvažuju o koupi ale rád bych ho nejdřív viděl někde live. Případně nebude ho někdo mít na ČEMBA akci v maštalích?

    0 0
    • vojta  

      Pokud mi do toho nic nevleze, tak by se tam jedno AM-ko melo vyskytovat

      0 0
    • misak.kadlec  

      Mohl by mi někdo říct něco bližšího k tomuto stroji? Myslím uživatelské skušenosti, spokojenost, funkčnost. Docela by mně zajímalo kdyby ho někdo zkušený dokázal nějak porovnat s mým spešlem xc pro (progresiviru, houpavost......). Zajímalo by mně jak se takovým stroji dají ustát delší výlety z části třeba i po cestách a silnicích, má někdo takovou zkušenost? Velmi by mě zajímal názor mloka.cz přijde že je v tomhle směru velmi fundovaný.

      0 0
      • MlokCZ  

        AMko je výrazně progresivnější než Spešl XC (teď myslím rám), ale dost to kompenzuje high volume verze tlumiče, kteoru tam teď dávají (a což je moc dobře).

        AMko s high volume RP23 jsem zatím nejel (jen ESko ještě s Pearlem), takže nedokážu říct přesný rozdíl ve výsledku s tlumičem, odhaduju, že v součtu s tlumičem bude AMko nepatrně progresivnější než Spešl (ale přesně ti to fakt nepovim bez toho abych ho vyzkoušel a když nejsou k dispozici změřené křivky tlumičů pro přesný porovnání rozdílu standardní x velká komora).

        Houpavost je celkem subjektivní záležitost, mě přijde AMko jako poměrně málo houpavé, zvlášť na horstlink. Samozřejmě jsou i ještě méně houpavá kola. Ale navíc je tam letos ta blbá verze RP23 (RP2) tlumiče s compression tune na max, což tedy znamená ještě méně houpání, ale také hlavně o něco horší žehlivost. Čím těžší jezdec, tím méně to vadí a pro nejtěžší jezdce přes 100kg bych řekl že ta verze tlumiče je i celkem dobrá.

        Bohužel tohle není problém Canyon, ale 90% všech 08 fullů, téměř všichni až na pár vyjímek (vím o jediné a to Zesty) tam cpou tuhle verzi interního nastavení.

        O tom se dočteš více v historii, kde řeším to samé, na Stereu se mi také ta verze tlumiče nelíbí a řeším to.

        Pokud si na fullech nejezdil, tak ti ten tlumič přijde zcela ok a naopak možná oceníš, že to minimálně houpe. A bez větších srovnávání ti přijde, že to žehlí super i tak (ale oproti verzi propedal/compres­sion tune na minimu to ale fakž žehlí znatelně hůře).

        S touhle verzí tlumiče, co tam je to může být i méně houpavé než Spešl XC (určitě bude méně než Stump., nevim teď jak je na tom přesně Stump. x Spešl. XC, na Spešlu XC jsem už hodně dlouho nejel).

        Delší výlety i třeba po silnici nevidím žádný problém. Když přepneš na propedal na silnici, tak to jede hodně dobře a rozdíl proti HT je hlavně pláště (ty ale jaké tam dáš, takové tam budou), váha a posez.

        A když může ThiIF jezdit přes 200km po asfaltu na Torque. Ale je fakt že tohle je extrém.

        Já osobně na Stereu na asfalut a lehkém terénu mám zcela stejný kilometrový dojezd jako na HT (při ± stejné námaze) a při více rozbitějších úsekách pak dojezd větší než na HT. Canyon AMko oproti Stereo jede možná o malý chloupek hůře, ale rozdíl je tam poměrně malý.

        0 0
        • MlokCZ  

          Ta část pokud si nejezdil na fullech je nesmysl, když píšeš srovnání s Tvojím Spešlem XC, blbě čtu, sory.

          0 0
          • misak.kadlec  

            Díky za vyčerpávající info, s koupí zas tak moc ještě nespěchám spíš až tak k podzimu a to už možná budou i verze 09, tak je možné že se tlumičem polepší akorát jak to zjistit?. Progresivita spešla jako celku mi celkem vyhovuje je super komfortní a přitom s propedalem nijak moc nehoupe akorát mám občas pocit že by neškodil větší zdvih. Takže spešla by nejspíš podědila mladá a ze mě bude canoysta :-). Chystám se na Maštale ale jsem poněkud nachcípanej takže ještě nevím jak to nakonec bude ale pokud budou hvězdy příznivě nakloněny a jel bych a sešel se tam s uživatelem Vojta měl bych je možnost trochu okouknout a prokonzultovat tak by to bylo super. Jak vidíš Fox talas RL podle mělo by smysl si připlatit za AM6 kde je RLC? Momentálně netuším jestli bych štelování komprese nějak využil. jako výhodu vidím rychlé snižování zdvihu to může ve stoupání pomoct.

            0 0
            • MlokCZ  

              Talas RL 08 x RLC 08 už teď vidím zcela jasně po tom, co Milan muj RLC upravil a přitom zjistil a popsal, jak to přesně funguje.

              Štelování komprese na Talasu je teď tedy zcela jednoduché na popsání:

              • u RLC to prostě přidá 5–15kg odporu k odtrhu navíc, což snižuje citlivost (a z toho vyplívající chování)
              • u RL je to nastavené pravděpodobně na střed rozsahu a tedy přidává 10kg napevno (ale tohle je jen dle informací od Švece, já to u RL neviděl rozebrané a u svojeho RL 07 jsem tlumení ještě upravovat nenechával – první úprava byla bez šahnutí do tlumení – takže na to ještě dojde).

              A pak je tu štelování síly otevření locku v rozsahu 20–60kg. To musí vědět každý sám, jestli potřebuje, já třeba ne (stejně lock téměř nepoužívám).

              Tedy v originální verzi na tom bude Talas RLC s citlivostí lépe, když se nastaví na minimální kompresi. Ale stejně je tam podle mě úplně nesmyslných 5kg navíc.

              Já mám teď RLC upraveného na rozsah 0–5kg a stejně pořád jezdím na minimu komprese, takle je to perfektní žehlička.

              Zcela by se mi nelíbila tedy ani jedna verze v originále a pokud by se dával upravit (což já bych dával), tak je to fuk a klidně bych vzal RL. To zvyšování na 5kg u RLC nepotřebuju.

              Pokud o úpravě neuvažuješ, tak bych možná kvůli těm 5kg k dobru vzal RLC.

              0 0
        • MlokCZ  

          Ten vyšší zdvih není žádný problém v ohledu že by to nejelo. Zásadní rozdíl je pouze při jízdě ze sedla, tam se ten vyšší zdvih houpe drasticky více. A vyšší zdvihy nejsou tak moc vhodné pro časté chození ze sedla.

          V sedle je rozdíl jak jede menší a větší zdvih velmi malý, pokud šlapeš aspoň trošku do kruhu, pokud ten větší zdvih není nějaký špatně jedoucí *****.

          0 0
    • Pablo  

      Zneužiju thread a zeptám se, na jakou „zátěž“ je AMko stavěný? Celkově jsem na kola dost opatrný, takže když to trochu přeženu, když sjedu/seskočím cokoliv většího než 1 schod, hned zastavím a kontroluju jestli tomu nic není :) Teď samozřejmě nemyslím, že na AMku chci skákat z rampy přes silnici atd, ale kdybych dal něco jako na fotkách, je to ok? Ok myslím, že by to kolo mělo s velikou rezervou u 80kg jezdce vydržet (to na fotkách je asi max do čeho bych se někdy pouštěl)

      foto1, foto2, foto3

      0 0
      • esorimmer  

        Par takovych veci jsem na AMkovem ramu skocil a zadni tlumic byl porad jeste tak 0.5–1cm od dorazu. A rekl bych, ze to v pohode snese i vic, ale pak proste musis adekvatne foukat – ja to mam na normalni jizdu terenem. 73kg

        0 0
    • Pablo  

      Na předchozí dotaz nikdo neodpověděl, tak snad na tento: hrozně mi cinká přední kotouč (K18/203mm) – je to problém mého kusu, nebo vám to na AMku dělá taky? Třmen je uprostřed, „na sucho“ kotouč neškrtne, absolutní ticho. Za jízdy ale každou chvilku (3–5s?) štrejchne o destičku a vydá takový nepříjemný zvuk – i po rovině, furt, nezáleží na rychlosti. Když maličko stisknu páku, aby se destičky dotkly, ale ještě nebrzdily, je krásný ticho (jezdím tak okolo kočárků a chodců vůbec) – takže jsem skoro nakloněn řešení maličko posunout třmen tak, aby se na jedné straně nepatrně toho kotouče dotýkal, i když to teda není ideální řešení, ale už nevím co s tím – kdyby to bylo čistě vzorkem plášťů a dělalo to třeba jen při 26–28kmh, tak na to dlabu, ale zvonit od výjezdu do příjezdu je fakt o nervy. Leda snad floating kotouč, ten by nemusel znít.. Ale zase jsem četl o problémech s těmi čepy, že se to tam nevejde a musí se obrušovat úchyty destiček atd, moc se mi do toho naslepo nechce.

      0 0
      • pro_pa  

        Mě kolikrát začne takto cinkat kotouč když je čas vyměnit desky.

        0 0
        • Pablo  

          Desky uplně nový, mám najeto necelých 80km. Ta mezera mezi deskama je u Formulí dost malá, takže i když je kotouč rovný, žádný prostor pro laborování v podstatě není (je tam odhadem tak 0,5mm na každý straně k desce). 180mm kotouč vzadu to nedělá. Ještě mě napadlo, že by mohl být volný XT náboj (konus), ale nezdá se mi to pravděpodobný, spíš kombinace velký kotouč/malá mezera/ne uplně tuhá sestava vidlice+náboj a vzorek pláště holt tohle udělá – mělo by to ale dělat všems AMkem, proto se ptám.

          0 0
          • pro_pa  

            Sem si myslel, že to tím nebude, ale co kdyby :-)

            0 0
          • bisak  

            Mam ten samy problem. Taky mi cinka predni kotouc, zadni je v pohode. Mam tez Formule na AMku. Dost me to stve, najeto mam do 100km a delalo to od sameho zacatku:-( Zkusim napsat do Canyonu a kouknout na nejaky FAQ u vyrobce.

            Ach jo:-(

            0 0
      • Barak  

        Mě to u K24 dělalo, když jsem měl málo utažený rychloupínák.

        0 0
        • Pablo  

          Dneska jsem to testnul a je to možná trochu lepší, ale víc už se to utáhnout bojím a problém nezmizel. Poprvé jsem se ale dostal víc do lesa a tam je to ok, tzn. rozeznívá to asi hlavně vzorek/asfalt (Nobby Nic 2.25). Bohužel opravdu na rychlosti téměř nezáleží a delším přesunům po asfaltu se nevyhnu :(

          0 0
          • skokan77  

            Mě to děla na předním kotouči taky, ale jen při rychlosti 17 až 18 km/h. Taky jsem dával různě třmen, ale pokud je ve středu a nikde  neškrtá tak potom  cinká. Pak jedině seřídit na mírné škrtání a nebude cinkat, nebo dát menší kotouč.

            0 0
            • vojta  

              Mne predni J7 cinka kolem ~20km/h, ani se nemusim divat na tacho a vim, kolik jedu :-). Mam v planu ji zkusit seridit pri zatizenem kole, ale doma nemam nikoho podobne vahove kategorie, takze  to zatim nechavem az nekdy a nekde …

              0 0
              • MlokCZ  

                Seřízení na zatíženém kole je lepší, ale cinkání rozhodně nepomůže, spíše naopak, protože pak bude přesně za jízdy ve středu mezi destičkami a cinkání má volné pole působnosti…

                0 0
                • skokan77  

                  To se mi stalo na zadní brzdě, seřídil při zatížení, takže při nasednutí mám kotouč přesně uprostřed a začlo trochu pocinkávat i zadní oproti tomu když to bylo seřízeno na střed při nezatíženém kole.

                  0 0
            • Pablo  

              Jasný, to je co jsem psal výše, že zkusím nakonec dát třmen k jedný straně, ale on ten zvuk mírnýho škrtání taky není nic moc :( Do menšího kotouče se mi moc jít nechce (v Alpách jsem 180 každou chvíli přehřál), zkusil bych ten floating od Hope, teoreticky by znít nemusel, ale to je právě ten problém, teoreticky.. Pro mě je teď celkem podstatný info, že vám to dělá taky, tzn. není to vada kusu (ať už brzdy nebo jiných komponentů) a zkusím se s tím nějak poprat.

              0 0
              • MlokCZ  

                Jen je divné, že ti to dělá při každé rychlosti. To nebývá obvyklé. Rychlost a její rozsah vždy záleží jak na konkrétní kombinaci komponent (brzdy, pláště, rám, vidlice), velikosti kotouče, tak i na konkrétním případu (pro stejné osazení se to mírně může také lišit).

                Já při kombinaci Albert + K24 + 180 kotouč v předu s tím až tak moc problém nemám, mám tam pásmo s rozsahem cca 1,5km. Když jsem chvíli jezdil 200 kotouč, bylo to výrazně horší.

                Cinkání ti ale jasně naznačuje, že máš z toho asfaltu už konečně co nejrychleji uhnout do terénu :-)

                0 0
                • Pablo  

                  :-) s tím uhnutím do terénu na tom něco bude

                  Tu „každou“ rychlost u mě ber trochu s rezervou, nevozím komp, ale dělá to zkrátka skoro furt, tzn. určitě ten rozsah není jen 2kmh.

                  Ještě mě napadlo na ten kotouč (na paprsky) něco nalepit, co by tomu zvonění bránilo, ale nenapadá mě nic, co by zároveň vydrželo ty teploty, až začnu trochu víc brzdit. Leda snad přivařit bodově nějaký kolečlo kousek pod dráhou, co to zpevní, ale už mi to přijde jako dost harakiri.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.