• Dzordano_Bruno1

    Ahoj všem,

    jakou značku preferujete osobně vy? Nemohu se rozhnodnout, do které značky investovat. Také jaký model.

    RB IQ

    Canyon Nerve XC 8.0

    RB IQ bych si pozměnil. Místo XT řazení bych dal X9 a kola místo vikingů. Hope+DT Swiss. Cena by byla byla tak, nějak srovnatelná jako Cynyon se vším všudy(dovoz, krabice). Tedy okolo 50–55.000,–

    Děkuji za rady.

    Anketa: Který model?

    37x
    60%
    0 0
    • lutte1  

      Drive jsem chtel Canyona AM.Ale Ta pakarna s dodanim,ze na kolo musim nekolik mesicu cekat me odradila.Pak jsem videl ram Monster EN ve vyprodeji a jelikoz i za plnou cenu jsem o nem uvazoval tak nebylo o cem.A krasne jsem si to pres zimu poskladal podle sebe.No a ted uz spokojene drandim. :)

      RB ma fakt prijemny pristup,barva na prani.Sezenou ,poradi kde co.Reklamace vyrizuji ochotne. :)

      0 0
      • Dzordano_Bruno1  

        PRávě přesně tohle nejvíc řeším.

        RB má mnoho plsů a Canyon taky. Ale vidím největší plus v tom, že RB je prostě CZ. Veškeré mé dotazy ochotně zodpověděli.

        Musím si udělat výlet do jejich Centra.

        0 0
      • Kubiczech  

        Spokojeně drandí a ani nestačí nafotit bajka do profilu. Kam ten svět spěje. (:

        0 0
        • lutte1  

          Nojo,nojo dneska mi teprv přišla vidlice od Milana,měnila se negativka. :) Příští týden jsem pryč, tak jsem to byl jen dneska vesele prodrandit. :)

          Až se vrátím- nafotím,slibuji ;)

          0 0
      • bery1  

        chci se něco zeptat?Řekni mi odkud jsi na té prostřední fotce letěl?????Vždyť tam není nic z čeho bys mohl skočit?!

        0 0
    • Kubiczech  

      Když uvažuješ mezi Canyonem a RB, tak já radím Canyon. RB totiž není kolo pro tebe. (: Možná je to můj osobní přežitek, ale já mám RB pořád zaškatulkováno někde úplně jinde než tyhle německé chrliče kol.

      0 0
      • Dzordano_Bruno1  

        RB produkuje kola, Canyon taky. Není v tom rozdíl.

        0 0
      • marapara  

        Kde?

        0 0
        • Smazaný účet  

          Taková malá kultovka.. Už vidím jak pochodíš u Canyonu s airbruhem, nebo jen jinou barvou než nabízí. Nehledě na to že canyon ti vůbec nezmění výbavu kola na požádání.

          0 0
        • Kubiczech  

          Jinde. Malý český výrobce, který ručně vyrábí originální rámy (Monster, IQ). Jak bys charakterizoval Canyon?

          0 0
          • Jenda  

            Velka nemecka firma majici vlastni vyvoj a produkujici ramy na osvedcenem principu ve velkem diky cemuz ti nabidne jeden z nejlepsich pomeru cena/vykon.

            Oproti tomu RB po 15 letech udelalo zasadni pokrok z neprepakovane jednocepu uz se dostalo na prepakovany.

            Netvrdim ze je RB spatny ale nedelal bych z toho zadny zazrak a to ze se to dela rucne v cesku nevim jestli je az takova vyhoda :-/

            0 0
            • Kubiczech  

              Já jen říkám, že ti dva výrobci jsou jinde a to po doplnění charakteristiky Canyonu potvrdilo. Neříkám, co je lepší a co horší a upřímně to ani nevím. (: Jen jsem zamrznul na dojmu, že když kupuji RB, tak mě láká i ona filozofie. Dnes už je to ale asi vážně jen poměr peníze/muzika.

              0 0
              • Jenda  

                njn, ja holt v kusu hliniku zadnou filozofii nehledam:-)

                0 0
            • jIrI___  

              Souhlas. Ruční výrobu já osobně považuju za dost velkou nevýhodu.

              0 0
              • Dzordano_Bruno1  

                Jeden prodejce mě od RB odrazoval z důvodu, že jejich fully nejsou tak promakané a protestované jako giant a jiné značky, které prostě ví jak na to. To je jeden z důvodů, proč se RB bojím, ale na druhou stranu chci.)

                0 0
                • pepe19  

                  :-)

                  0 0
                • Tomínos  

                  Myslíš třeba jako že Heiník neumí jezdit? Nebo jako, že vemou iq6 udělají s ní tři kolečka po asfaltu a řeknou si jo kola se točí, to pude?

                  0 0
                  • Dzordano_Bruno1  

                    Mně se neptej, co tím chtěl prodejce říct. Kdybych mu tak bezmezně věřil, tak se tady neptám:))

                    0 0
                    • Tomínos  

                      Osobně mám zkušenost, že prodejce chce hlavně prodat :-) Takže pokud se ho zeptáš na něco co neprodává on, může se stát, že to bude mít nějakou mouchu. Kdybys věděl jak můj známej v krámě brojí proti upravenýmu epiconu, jenže co koupit za bůra pro holku aby to pod ní fungovalo? Teď je na kole a je super, kdybych dal na prodejce, byla by tam v tý době asi tora.

                      0 0
                  • pepe19  

                    Asi tak nějak-prodejce řekne,že to není otestované,protože RB si prodává samo

                    0 0
                • K2  

                  Tak to jsem se pobavil.

                  Bude asi pravdou, že Giant jako světový hráč má větší vývojové centrum a testovací team…Určitě větší než Rocky Moutain, Intense a další.

                  Každopádně RB vyrábí a vyvíjí parta nadšenců a jejich kola jsou dost chválená – ser na testy, půjč si kolo a jeď se projet.

                  • Prodejce chválí nejvíc tu značku, ze které má největší provizi
                  • jeden prodejce mi doporučoval o číslo větší rám, protože ho mělna skladě
                  • Prodejci nemají rádi značky Canyon, RB a další, které prodávajínapřímo a tím je obírají o zákazníky (sem tam servis)
                  • četl někdo z vás v českém časopise test na kolo, které v testupropadlo a bylo kritizováno? (platíš reklamu, máš dobré testy – většina kol je už dneska slušná)
                  0 0
          • vikicek  

            To že RB nemá na mašiny je koukám jejich jediná spása :D

            0 0
            • Dzordano_Bruno1  

              Až si je pořídí, tak to bude zase hned o něčem jiném:)

              0 0
            • KRAJIC  

              Že by neměli na zkurveného robota za baňku nebo baňku a půl se mi fakt nezdá – asi to ruční vaření bude záměr. Svařovacího robota má dneska každá ***** z horní dolní.

              0 0
    • Jenda  

      RB asi bude lepsi zakaznickej servis a pod, nicmene IQ je na muj vkus prilis nestandartni reseni a to ze ostatni vyrobci neco takovyho nedelaj ve me nevzbuzuje uplnou duveru, canyon – osvedcenej system, myslim ze bude o neco lehci. Taky zalezi jak ti sedne geometrie – preci jenom je canyon o neco malo delsi, dalsi + je ze jak jsem pochopil rovnou ti vyhovuje osazeni. Jeste + vidim v mensim hlavovym uhlu.

      0 0
      • Dlabka  

        a jakém nestandartním řešení je řeč?

        0 0
        • Jenda  

          o tom ze vsichni ostatni vyrobci maji jeste pomocny vahadylko na kterym je chycenej tlumic aby se zvysila bocni tuhost, resp zamezilo se zbytecnymu namahani tlumice ve smerech kde by mu to mohlo vadit

          0 0
    • mr.antik  

      Mě ty XC kola přijdou všechny stejný. Asi by to chtělo specifikovat nějakou pro tebe důležitou vlastnost (např. rychlost, hmotnost, design atd..) a podle toho vybrat.

      Pokud jde jen o značku a na zbytku nezáleží, tak vem RB :-)

      0 0
      • Dzordano_Bruno1  

        Rád bych pohodlí, lehkost a desing. Ale jde mi hodně o pohodlí. Proto jsem volil 120zdvih. Celkově chci jezdivé kolo, co se mi bude líbit a nebude to metráček:)

        To, co mě u RB štve je jejich systém pružení. Přesně stejné důvody si říkám i já. Ale zase je RB atd.

        0 0
        • marapara  

          Co tě na systému IQ štve konkrétně? Myslím, že funguje dobře, ne? Všude ho aspoň vychvalují, jak dobře jede, jak výborně a citlivě pruží, že je lehký. Navíc to není už tak horká novinka, která není ještě pořádně odzkoušená, ale rok a půl fungující systém. Tak v čem je problém?

          0 0
          • Pijer  

            Taky po IQčku po očku pokukuju, hold je to RB, pro mě tak trošku srdcovka, ale zaráží mně boční tuhost. Když zatlačíš na zadní stavbu z boku, tam jí není problém přitlačit až na sedlovou trubku. Když by tam bylo malé „vodící“ vahadlo, tak by se to tak nekroutilo , ale zase by to bylo těžší. To mě hodně překvapilo, ale nejel jsem na něm, takže netuším, jak se to projevuje za jízdy.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Tomu nevěřím!

              0 0
              • Pijer  

                čemu? Že se to tak prohýbá?

                0 0
              • Jenda  

                myslim ze kdyz z toho vymontujes tlumic tak to promacknout pujde bez problemu.

                0 0
            • mr.antik  

              To by mě docela vadilo…

              0 0
            • Wilhelm  

              No, tak podle mého je u boční tuhosti zadní stavby podstatná spodní vidlice a ta je u RB velice solidní a „mohutná“ a naopak, u Canyonu je tam na vidlici čep a tím jde tuhost do háje, nebo lépe řečeno může jít, určitě to mají dobrý …, tato boční tuhost je obecně problém spíše FSR (kde je čep právě na zadní vidlici). Jedočepy tohle řešit nemusí a tuhost mají spíše vyšší než FSR … Jinak RB IQ jsem jezdil a tuhost zadní stavby za jízdy záměrně sledoval a vůbec bych se toho nebál.

              0 0
              • Pijer  

                Jak píšu, nejezdil jsem ho a nevým, jak se to ne/projevuje za jízdy. Spíš to vnímám jako vlastnost, než neduh. Myslím, že když by to byl neduh, tak Petr Heiník by nějaký takový nedodělek do světa nepustil ;-)

                0 0
              • Jenda  

                nechci se s tebou nejak moc dohadovat ale prave bocni tuhost zadni stavby je jeden z problemu neprepakovanych jednocepu, uprepakovanych je to rovnoceny s horstlinkem – nicmene zalezi na konkretnim provedeni.

                Zrovna Canyon s bocni tuhosti problem nema.

                To IQ je preci jenom na svete pomerne kratkou dobu aby se ukazalo jak se jejich reseni projevi na zivotnosti tlumice a z toho bych mel strach. Nehlede na to ze par prasklych jich tady na foru uz taky bylo – na to jak malo jich jezdi?:-/

                0 0
                • pepe19  

                  vím o jednom prasklém,že by mi něco uniklo?

                  u svého IQ nesleduji nějaký problém s boční tuhostí.

                  Nejlépe otestovat vyzkoušet co sedne a pak se rozhodnout

                  0 0
                • Petr Heinik  

                  Jen v rámci drobného upřesnění – pár prasklých IQ = 1ks. Ze všech vyrobených IQ doposud praskl pouze 1ks.

                  0 0
                  • Jenda  

                    no tak tak pak se tu objevil aspon ve vice vlaknech:-) – tedy beru zpet

                    0 0
                    • Dzordano_Bruno1  

                      četl jsem o prasklém RB jen tady a to jednou.. Takže vbíc jich rozhodně není. A dokonce to máme potvrzené:)

                      0 0
                • Wilhelm  

                  Tak to spíš fakt nesouhlasím. Spodní vidlice u zadní stavby je podle mýho na tuhost rozhodující a pokud tam máš před uchycením zadního kola čep, právě jako u FSR, bude vždy těžký dohnat tuhost jednoduše řešenýho jednočepu (srovnávám FSR a přepákovaný jednočep – tedy kolo s čepem na horní vidlici).

                  0 0
                  • mr.antik  

                    no nevim, podívej na cannony jak pěkně pruží do strany. Otázka je, jestli to lehkej člověk pozná při jízdě.

                    0 0
                    • Wilhelm  

                      no, obecně se bavíme fakt o nuancích a bude záležet na konkrétním modelu. Pokud chce člověk při záběru tuhost, bude nejlepší HT :)

                      0 0
                      • mr.antik  

                        Rozhodně je to věc, na kterou se při výběru zaměřit a který se dá celkem hezky vizuálně otestovat

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          mohl by jsi to testování popsat?

                          0 0
                          • mr.antik  

                            stačí se opřít do rámu z boku a sledovat pohyb zadní stavby v místě sedlový trubky. U těžších jedinců je to vidět i za jízdy.

                            0 0
                            • fousek  

                              Presne, ale da se poznat i za jizdy se to da poznat na podelnejch nerovnostech a na kluzkym povrchu.

                              0 0
                    • Smazaný účet  

                      to bych teda chtěl vidět :P

                      0 0
                      • mr.antik  

                        On ten karbon bude asi tužší, ale mrkni u někoho na hliníku. Je to znát, ale na druhou stranu ten rám je zas lehoučký a jednoduchý. Je to otázka priorit.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          tak jak to popisuješ jsem to nezkoušel. Mám doma karbonovýho i hliníkovýho, jak se dostanu domů tak to vyzkouším a uvidím, ale pocitově je ten karbon nejtužší z fullů co jsem měl možnost déle zkoušet (alu rush, giant trance, merida am, spešl fsr, karbon kelys kju).

                          0 0
                    • Radek Broz  

                      Já teď se svejma 72kg žasnu, jak je RB Boxster tuhej do strany, poznáš to podle mě dost.

                      0 0
          • Dzordano_Bruno1  

            Pokud jsem si srovnal veškeré systémy pružení, tak jednočep je jednoduchý, ale prý se houpe.

            Ono je na tomhle všem prostě nejhorší, že to mám za informace jsou prostě: ,,Jedna paní povídala!" Takže tak. Ale pokud vezmu logicky, tak jednočep by měl mít horší tuhost než 4čep u canyonu.

            K barvám. Cannyon bych vzal černej a RB titan fox. Takže barvy téměř stejné, proto neřeším:) Výbava je lepší u CAN.

            0 0
        • Smazaný účet  

          můj typ a pořádně to zplujte

          0 0
        • PatrikL  

          toto sa ti nepáči http://www.teamsport.cz/…-model-2009/ ? :)

          0 0
    • vikicek  

      Canyon !! :)

      0 0
    • K2  

      Recenze jsou k ničemu – nejvíce se mi líbí všechny charakteristiky na jednom kole:

      • velmi jisté ve vysokých rychlostech, komfortní zadní stavba
      • dobře ovladatelné v trialových pasážích,
      • velmi dobře a lehce jde za pedálem, zbytečně nepropružuje

      Buď mi něco u vývoje celopér uniklo (buď to přeci jede a nehoupe a nebo to houpe a trochu brzdí) a nebo kecají.

      Jediná rada je – půjčit, povozit se a on se vítěz už najde sám na základě osobních preferencí (a nemusí to být nutně vítěz časopisových testů)

      Osobně jezdím Canyona AM a spokojenost. RB je taky dobré kolo. Pokud ti bude sedět geometrií, tak ani s jedním neuděláš chybu

      0 0
      • fousek  

        Vzdyt to tam temer pisou, nepohupuje se to tolik, aby to mel kupec chut reklamovat

        0 0
        • Dzordano_Bruno1  

          Chvilku jsem jel kamarádova Ghosta. Cena 25.000. Zajímavé. Při šlapání v sedle se to ani tolik nehoupalo. Při Vejzdu do lesa taky ne a při jízde ze sedla o něco víc. Takže otázkou taky je, jak to kdo nafoukne a jaký tlumák se použije. Proto je velkmi složité si půjčovat od známých biky, protože jich moc nemá kolo za takový peníz a hlavně to má každý nastavený dle svého a přeštělovávat jim to na 30minut jízdy nemám moc cenu.

          A jelikož se jedná p můj první full, tak bych se nebál říct, že stejně poznám prd.

          0 0
          • mr.antik  

            Ono to jde nastavit na tlumiči. Ale vždycky je to kompromis, buď je to rychlý a nepohodlný a necitlivý nebo zas naopak…

            Blbý je, že u kola za 50 si můžeš už vybírat prakticky ze všech dostupných systémů různých výrobců, takže máš o čem přemýšlet :-)

            0 0
            • Jenda  

              tak zas ma vyhodu ze aspon ve zdvizich ma jasno, kdyz pak clovek jeste lita mezi 120–160 a nevi co tak to je lepsi snad bejt chudej a nebo koupit kanooona a tvrdit ze mam to nej:-)

              0 0
          • Wilhelm  

            Tak to bohužel souhlas. Víc než kterýkoliv systém zadního odpružení je skoro víc znát, jestli je to dobře nastavený k tvojí váze, jestli zkoušíš správnou velikost, jaký to má pláště a jestli jsou třeba dobře nafoukaný… Na test festu jsem se v 17.00 dostal ke kolu, co mělo naprosto betonový pláště, s kterými se nemohlo ani pomyslet na jízdu v terénu a tady na foru se pak od nějakýho joudy dočtu, že tohle konkrétní kolo na testfestu jel a že je to kostitřas (kolo bylo Rize) … což po srovnání tlaku na „normál“, samozřejmě nebyl a jelo se něm velice solidně. Dobrý je mít při ruce někoho, kdo tomu trochu rozumí a má něco na celopérech najeto (není zaujatej atd.).

            0 0
            • Dzordano_Bruno1  

              Já osobně nepoznám ani prd. Ale jde mi o to, krapet porovnat ty systémy a udělat si nějaký obrázek. Proto se taky ptám zde.

              Ale je vidět, že právě každý preferuje něco a není tak lehké si určit vítěze.

              Největší problém je, kde si zkusit Canyona. RB je jasný a lehký. Ale CAN je docela problém.

              0 0
              • K2  

                Před koupí prvního fullu si půjč vše co ti přijde pod ruku (RB, Specialized, Meridu, Ghosta…) pokud možno na den nebo víkend

                Sežeň si někde pumpu, abysis mohl pohrát s nastavením tlaků

                Po několika vyjížďkách začneš vnímat co ti sedí a co ne.

                Zbytečně bych se neukvapoval – někdo chce lehkého odpruženého chrta a někdo houpavou peřinu…

                Já jsem měl pár kol otestováno, Cannyon to u mě vyhrál poměrem cena, výkon, výbava, systém pružení a testoval jsem ho tak, že jsem si našel člověka z okolí, co Cannyona měl požádal jsem ho o krátkou projíždku po sídlišti výměnou za občanku. Kolo se chovalo podle očekávání, velikost mi sedla tak jsem do toho šel – klidně bych ale mohl jezdit jiné značky v obdobné kategorii kol. Mezi těmi koly nejsou propastné rozdíly. Hodně se mi líbil Scott Genius, ale nesedla mi geometrie (hodně dozadu položená sedlovka)

                PS: Přes zimu jsem si pro radost postavil ještě jedno kolo na starším ramu Ghost AMR (teď se jmenuje ASX) a musím říct, že se taky jedná o hodně povedené kolo – klidně doporučuju

                Dobře vyber :)

                0 0
    • beavis  

      Kazdopadne se na vyhlidlem kole projed! Neni nic horsiho nez kupovat kolo na „slepo“. At je to treba RB nebo Canyon, kazdy kolo je necim jiny, zvlastni a ne kazdej stroj ti muze jak se rika padnout do ruky. Existuje plno znacek kol, plno dobrych znacek kol, tak se nenech unest jen jednou znackou;-) Kazdopadne preji stastny vyber a hlavne to neuspechej! Neni nic hezciho, nez kdyz jsi ve stadiu ze si vybiras kolo:-)

      0 0
      • mr.antik  

        První dva roky ti jakýkoliv první full (který se hned nepodělá) bude dělat dobrou službu.

        Bohužel největší riziko je v tom, že se pak najednou změní tvoje požadavky :-))

        0 0
        • kopečák1  

          Přesně tak. Od prvního fulla ani nevíš co pořádně očekávat a teprve ježděním zjistíš co od toho vlastně chceš.

          Systém IQ se mi vůbec nelíbí, přestože to třeba funguje. Tlumič mi ale připadá zbytečně namáhaný. A kvalitně udělaná spodní vidle zadní stavby to nijak nezachrání, když vršek plave na tlumiči. Canyon má zase prima výbavu za ty prachy, ale je to maličko „tuctovka“. Což ale bude RB brzo taky.

          kolem 50.000,– si myslim že bych popřemýšlel i o jiných značkách.

          0 0
          • Manas  

            Mno, sice „nestandart“ ale uz to lidi vozej dva roky a co vim tak nikdo nereklamoval tlumic ani nerozbil.

            0 0
          • Dzordano_Bruno1  

            A měl bys nějaký další typ na fulla, kolem této hranice.

            předem říkám, že Garyho nechci, Meridu ne, author už taky ne. Zbytek mi nevadí:)

            0 0
            • Al Stra  

              co třeba RB?

              0 0
            • kopečák1  

              Když přeskočíš počáteční stádium, že 120mm je málo, které třeba při prvním fullu nastane, šel bych do letošního stumpjumpera od spešlu. Ve slevě bude určitě comp pod 50k.

              komponentově to asi není nabušený jako RB nebo Canyon, ale rozhodně bych ho bral víc jak RB.

              Kolo je to jezdivý a hodně dobře se na něm vyblbneš. Jen sjem nečetl celej topic, tak nevím jestli nehodláš trochu závodit nebo nemáš chrtí ambice…

              0 0
              • beavis  

                Taaak, musis si ujasnit co jezdis a jak jezdis! A pak se rozhoduj dal…

                0 0
                • Dzordano_Bruno1  

                  Jezdím si vše:) Nějakej ten závod, ale i lítání v lese. Nechci skákat, nechci DH, AM, FR nic takového. Prostě XC se 120:) To je moje:)

                  0 0
                  • beavis  

                    Tak full te bude ke skakani jen a jen vybizet;-))

                    0 0
                    • Jenda  

                      otazka jestli je to fakt schopnej bradsky sehnat – preci jenom jeho heslo udajne bylo ze nejlip se zlevnujou kola co nema :-)

                      0 0
                      • kopečák1  

                        mam pocit ze e-shop maj dobrej, tzn ze aktualizuje dostupnost modelu. takze kdyz tam sviti ihned k odberu, mel by je mit…

                        Jinak staci zvednout telefon a zavolat…

                        0 0
                    • beavis  

                      Sice uz je Spesl slusne „proflaknutej“, ale urcite to neni spatna volba! Kvalita sice za horsi penize, ale takovahle slevicka je urcite super.

                      0 0
                  • mr.antik  

                    Cube AMS PRO, Ghost ASX/AMR, Giant Anthem/Trance X, něco od Lapierru, to jsou kola který se tady vyskytujou nebo se daj vyzkoušet.

                    120mm je dost malej zdvih na to, aby mohl chodit blbě, resp. jinak než očekáváš :-))

                    0 0
                  • bruco  

                    Faza 1: HT s penou vidlou na moje jazdenie staci

                    Faza 2: 80 mm vpredu je viac nez dost

                    Faza 3: vpredu mam 120 mm a pri tom aj ostanem

                    Faza 4: 150/140 mm full

                    Ake dalsie fazy budu nasledovat?

                    A vzdy som si bol isty, ze to co kupujem je to prave.

                    0 0
                    • mr.antik  

                      Jsem rád že jsem rovnou skočil do F4, ale není to jen o zdvihu, ale ale hlavně o odolnosti. Odpružení 150mm ti dovolí dost, ale kolo (komponenty,rám) to nemusí vydržet.

                      0 0
                      • Jenda  

                        no ja se u fulu proskakaval fakt pekne od 100/80 na 100/100, 130/100, 130/150, 140–60/150 a cil je zatim 160/160 :-) nicmene zda se ze 160/160 vydrzi preci jenom dyl :-)

                        0 0
                      • fousek  

                        Hehe u me:

                        1. silnicka 0/0
                        2. 110–130/120
                        3. 170–180/190
                        4. 180/170

                        A myslim ze pro me vyhovujici stav je silnicka+chrt 100/100 idelane do 10kg a vsechno ostatni 160+/160+ pri rozumny vaze

                        0 0
                    • Smazaný účet  

                      ideální by bylo mít tak 3–4 kola

                      silnici

                      ht

                      full 100

                      full 160

                      0 0
                      • beavis  

                        Cheche tak tak. I kdyz nevim nevim jestli bych treba jeste nekam vytahl HTecko potom co jsem presedlal na fulla:-)

                        0 0
                      • McBlacky  

                        silnice, závodní HT, letní full 120, zimní full 120 :)

                        0 0
                      • JakeF  

                        +zimáka, přesně tak nějak si to představuju, až jednou budu velkej :).

                        0 0
                  • beavis  

                    Skoc do obchodu, ktery mas nekde blizko a pozadej prodejce jestli nema na pujceni nejaky testovaci kolo. Schopny prodejce ti urcite vyjde vstric:-) A muzes zkouset. Ja bych treba do vyberu zahrnul i takovou klasiku jako je Scott, Trek, Ghost, GT, Marin, Rock Machine, Rocky Mountain, …

                    0 0
            • pajda  

              Proč ne Garyho? Tento nevypadá špatně..

              0 0
            • jIrI___  

              Nevím, jestli jsem „schopný“ poradit, protože mám prvního fulla. Ale zdá se mi, že ten Trek Fuel EX nejede vůbec špatně a v terénu se taky úplně neztratí. Určitě v něm ovšem nebude fungovat stejně dobře jako 150 mm mrcha. Nicméně pokud člověk občas jezdí i po silnici a v lehkém terénu, tak mi těch 120–130 mm zdvihu příjde jako ideál. Mám ho necelý rok a ještě jsem nedospěl do stádia, kdy bych chtěl vyšší zdvih (snad do něj ani nikdy nedospěju :) ). Zadní stavba v terénu využívá celý svůj zdvih, ProPedal většinou zamykám jen při šlapání ve stoje, jinak nemám potřebu. Tuhost neposoudím, na to nemám ten správný cit. Rám není žádné extra velké těžítko , takže by se člověk mohl v budoucnu při troše snahy dostat na pěknou hmotnost. A teď mi pomalu dochází jedna věc, která se mi u Treku hodně líbí – má zvláštní geometrii. Rám je nízký, ale dlouhý (při 188 cm mám 18,5"). A fůra volného prostoru v oblasti kolen je něco úžasného, při manévrování to jde hodně poznat. Snad jen ta hodně vysunutá sedlovka vypadá divně :). A tady ho mají za pěknou cenu (pokud nevadí loňský model). Minimálně do výběru bych ho zařadil.

              Původně jsem měl domluvené chrtidlo se 100 mm zdvihu, ale nakonec jsem rád, že ho borec někomu prodal a jako náhradu nabídl právě tohodle Treka. Před kopí jsem měl trochu rozpačité pocity (hlavně ta velikost, byl jsem zvyklý na 21" HT) a taky těm „vyšším“ zdvihům jsem moc nevěřil, ale teď jsem hodně spokojený.

              0 0
              • marapara  

                Ten Trek je moc hezký. Dokázal bych si jej představit jako budoucí trail bike a řadím jej mezi kandidáty :).

                Zatím mám pořadí:

                1. GT Senzor 1.0
                2. RB IQ Race
                3. Trek Fuel EX8
                0 0
                • jIrI___  

                  GT jsem měl taky v hledáčku (ale Marathon, Senzor ještě nebyl), ale vypadlo z toho důvodů, že nemá košík na flašku na rozumném místě :). Pro někoho drobnost, pro mě podstatná věc. Navíc Marathony měly tuším problémy s křupajícími čepy. Další horký favorit byl Trance (po tom jsem popravdě slintal nejvíc), ale ten zas nebyl k dostání za rozumnou cenu.

                  0 0
                  • marapara  

                    S tím křupáním to vůbec tak černě nevidím, spíš to lidi zveličují. Systém mi funguje v pohodě, loni jsem čepy čistil jen jednou v lednu, najel jsem na něm necelých 3000 km a měl jsem rozdělané až letos v únoru. Celý rok jsem na to nesáhl a nic mo nevrzalo.

                    V roce 2007 jsem koupil GT IDrive 5 2.0. Jsem s ním docela spokojený, ale začínám se dívat po něčem lehčím. Můj full má skoro 14 kg. Klidně budu mít o 1 cm zdvihu méně a raděj o kilo nebo kilo a půl dole. Asi příští rok, až našetřím penízky, bych šel do něčeho nového a stávajícího fulla prodal za rozumnou cenu.

                    Minulou sobotu jsem mohl projet GT Senzora 1.0. Bike mi seděl, ale za 65000 má 13 kilo a to je hodně. Sice bych ho kupoval až v nějakém posezoním výprodeji, ale i tak. Dalo by se ubrat hmosnosti tak 1/4 kila výměnou plášťů, Nevegaly by stejně šly dolů, jsou těžké a prostě nejedou. Sice mě flaška mimo rám nějak neomezovala, ale zase na druhou stranu si říkám, že kdybych měl lehčího fulla, tak bych na něm v létě občas jel i do práce a po práci pojezdit po polích a lesech na jihu, kde jsem ještě nebyl na HT se mi tam nechce. A tady bych flašku měl rád v rámu, abych nemusel vozit pokaždé bidon.

                    0 0
    • xp3  

      Řešíš tady stejné dilema, jaký mám jám, akorát že já budu trochu skromnější, co se peněz týče.

      Pokud jde o toho fulla, radit ti nemůžu, bo si také chci pořídit prvního, ale co už vím, je to, že na blind bych si ho už nekoupil. Od canyonu jsem si pořizoval silničku, velikost jsem samozřejmě nikde nevyzkoušel, bo v okolí a vlastně vůbec nikdo zde moji žádost nevyslyšel. Slepě jsem věřil jejich PPS a dneska už vím, že jsem s tou velikostí sáhnul vedle…

      Takže bez vyzkoušení nic nekupuj.

      Jinak jak tak průběžně sleduju BF, tak před 2 rok tu frčely Canyony Nerve XC, pak RB AM+EN a letos RB IQ… Copak to bude asi za rok? Všechno jsou to krásný kola, ale na můj vkus už začínají bejt dost rozšířený…

      0 0
      • K2  

        Jezdi celý den po lese a počítej značky – myslím, že RB a Canyon budou v minoritě. Takový Specialized, Author, Trek, GT to převálcují…

        0 0
        • Smazaný účet  

          A ještě Merida, Kellys a další.. RB jsem tady na západě ještě nepotkal :0( Ale brzo tu jedno budu potkávat často :0)

          0 0
        • fousek  

          Treba okolo Nejdku nic jinyho nez RBcko skoro nepotkas

          0 0
          • Smazaný účet  

            Jasan, to je Nejdek, ale jakmile jedeš směrem od Karlových Varů na Sokolov, Cheb tak jich tu moc není.

            0 0
        • jIrI___  

          V mojem okkolí je naprostá většina bajků Spešly, až se tomu divím.

          0 0
    • Tušnak  

      Tak třeba mi se docela páčí Canyon, ale stejně jsem šel do RB. Je to moje strcovka a pro mě je nejdůležitěší mít z kola radost, nejen když na něm jedu ale i když si sednu na zahrádku a vidím tam toho mojeho krasavce:) Asi jsem patriot a to že mám české kolo, které někdo řučně svařil a nalakoval a je to poctivý kus české řemeslné práce je pro mě víc než jen meega vývoj za těžké prachy! Nikdy jsem kolo nevybíral podle testů a podobných ko…n, ale podle toho, abych z něj měl radolst a pro tu radost na kole i jezdím!!!

      Je na tobě aby jsis vybral co se ti líbí a co se ti zamlouvá. Podle mě je naprostá hovadina vybírat kolo podle toho, co ti kdo tady řekně. Kestli máš možnost, tak si tebou vydraná kola projeď a vyber si podle toho co ti sedne. Já jsem si koupil, pro mnoho lidí tady zastaralý rám, trapná jednočep, ale je to moje kolo, nikoho na něm nenutím jezdit a každou vyjížďku si užiju jako nikdo!!! Tak asi tak:)

      0 0
      • DejvGSR  

        Tušnak, máš pěkné stádečko. Taky kolo miluju. Jezdím pro radost a když stojím, rád se dívám na toho mího krasavce. Každý má jiný vkus a jiné priority. Jednoznačně nejprve zkusit a pak kupovat. Já jsem to tak udělal a nelituju.

        0 0
        • Tušnak  

          Díky za pochvalu:) S tím vyzkoušením souhasím, já jsem jen třeba toho Speedstra vždycky chtěl a tak jsem po něm šáhl, aniž bych si jej projel a stejně nelituju! Možná je to proto, že spoutu teoretických blábolů neřeším a prostě jen jezdím a jezdním na kole které je pro mě nej:)

          A to tvoje IQčo je fakt parádní!!!

          0 0
          • DejvGSR  

            Děkuji, však jsem ho taky s láskou stavěl. Ale k základnímu fóru. Opravdu doporučuji nejprve vyzkoušet a pak kupovat.

            0 0
            • Dzordano_Bruno1  

              RB IQ je opravdu krásná mašina:)

              Rád bych věděl, jak je to tedy s tou boční tuhostí? Když zatlačíš na střed ,,ohne" se?

              0 0
              • DejvGSR  

                Trochu se to prohne, ale není to tak hrozné.Je fakt, že v testech psali něco o vysoké tuhosti, ale přechod z HT je poznat.

                0 0
      • Zdeno Micio  

        Pěkně a výstižně řečeno

        0 0
    • beavis  

      Pokud si uz necetl tuhle recenzi, doporucuju: http://mtbs.cz/…esty-recenze

      Nazor si udelej sam;-)

      0 0
      • Dzordano_Bruno1  

        četl.. Právě proto z toho nejsem nijak nadšen..

        Možná si udělám i výlet do Canyonu a vyzkouším:)

        0 0
        • beavis  

          Tak nejak jsem s nazorem recenze pocital. Minimalne uz jen diky systemu pruzeni:-( Myslim ze za ty prachy se da sehnat neco lepsiho!

          0 0
        • K2  

          Nevím jestli v Canyonu mají testovačky (Asi to mají na stránkách)

          Rada pro tebe otestuj toho více, aby jsi přišel na to co ti sedí a co ne – hlavně si to vždycky polaď podle sebe – třeba na testfestu všechny kola byly přefoukané a skoro nechodily

          Vzhledem, že to bude tvůj první full tak při prvním testu toho moc nepoznáš – až vyzkoušíš 2,3tí kolo, tak si začneš uvědomovat v čem ti jedno připadalo lepší a v čem zase horší a které se ti líbilo nejvíce…Nakonec to poznáš i bez časopisů

          0 0
    • PatrikL  

      celkom pekná akcia na cube s chybami na laku/s škrabancami http://www.fun-corner.de/index.php… :)

      0 0
    • Hnoj  

      Za mě osobně rozhodně RB. Několik jsem jich stavěl a podle mého soudu je IQ famózní bike… Málokdy se mi stane, abych si sednul na bike a cejtil se, jako bych na něm jezdil od jak živa.

      Navíc za 55 litrů se dá osadit někde kolem x.9-X.0 a to už stojí za to :-)

      0 0
      • Dzordano_Bruno1  

        Teď mě docela i zaujal Giant. Taky nevypadjí tyhle kola špatně:)

        0 0
        • beavis  

          Gianty nejen ze nevypadaj dost dobre, voni jsou sakra dobry! Jejich system Maestro je v podstate jeden s nejlepsich na svete!

          0 0
      • pepe19  

        S famozností IQ souhlasím.Teď jsem se vrátil s kola a nemůžu se ho pořád nabažit.Pro mně prostě paráda.A pocit při prvním nasednutí-jako bych se na něm narodil.

        Ale chce to fakt vyzkoušet více kol,každý jsme jinej.

        0 0
      • McBlacky  

        tohle jsem zatím zažil akorát u SJ FSR.

        IQ si někdy určitě zkusím, zajímá mě to pro srovnání

        0 0
        • Pijer  

          Tvůj názor na IQ by mě hodně zajímal. Máš taky Canyona Nerve, jako já, a tak budeš mít přímé srovnání s ním. IQčko mám v hledáčku do budoucna.

          0 0
          • McBlacky  

            Nerve je taková vratká koza. Dost se s tím kolem peru mi přijde. Myslím, že při přechodu z Nerve tě dost kol příjemně překvapí – je tam prostor :)

            Je taky možný, že upravili geo, můj už je dost archivní kousek.

            Každopádně když jeden den jedu SJ a druhej Nerve tak to je rozdíl veliký.

            0 0
            • Pijer  

              Já mám taky archivní kousek 08 před destrukcí, teď bazarový 07 je to stejný rám se zdvihem 115mm

              0 0
    • camlost  

      jen tak pro predstavu – vcera jsem vazil kamaradovo IQ (to zni dobre :-)) a bylo to celkem neprijemne prekvapeni.

      RB IQ velikost M – osazeni tak, jak si jej pamatuji:

      • vidle X-Fusion Enix RL
      • tlumic Fox RP23
      • kola Shimano XT
      • brzdy Shimano XT
      • prehazovacka i smyk Sh. XT
      • razeni Sh. SLX
      • kliky RaceFace
      • pedaly klasicke 520ky
      • sedlo nejake Selle Italia, typ nevim
      • plaste obyc dratove Rubeny (pr. Charybdis 2.2", z. Scylla 2.1"?)

      hmotnost 13.8 kg.

      nechteli jsme tomu verit, tak jsme vazili vicekrat. jen predni kolo, tzn. naba, draty, rafky, kotouc, duse, plast, vazilo pres 2.2 kg. ty plaste budou asi slusna tezitka, ale i tak da asi dost prace dostat to pod 12 kg.

      0 0
      • marapara  

        A přitom rám s tlumičem má 2.5 kg, což není tak velké těžítko. Ale pokud přední kolo váží 2.2 kg, tak to je moc.

        0 0
        • fousek  

          Tak jestli ma 2,5kg tak by se dalo postavit na cca 11kg, ale zatim sem nic takovyho nevidel.

          0 0
          • marapara  

            Tak dokonce podle stránek RB má 2.2 kg v Lku : http://www.racebike.cz/…19/78/iq-ram

            Otázka je, jestli je to s tlumičem nebo bez, ale i tak je to ± 250 gr. Ale nevím kde jsem to četl, že má 2,5 kg. Tam by neměl být problém se s hmotností vlézt kolem 12 kg.

            0 0
            • HKou  

              Je tam napsano ze bez tlumice, s barvou a lakem. Tlumic ma 200g. Me to prijde na ram se zdvihem 120mm dobra hmotnost.

              0 0
              • marapara  

                Jo, taky jsem to později četl. Takže těch 2.5 kg je realných.

                0 0
                • kubad  

                  2,5 je nereáných, tlumič má víc, pak vložky tlumiče šrouby, patka a buhví co ještě ve váze rámu není, počítej cca 2,7kg a i to je slušná hmotnost

                  0 0
                  • fousek  

                    Patku tam psanou maj, ale asi vazej bez hlavka a zda se i bez sedlovy objimky takze cca +150g? Takze tech tvejch 2,7 bude dobrej odhad.

                    0 0
              • fousek  

                200g maj ty lehci DTcka, ty co jsou na RBcku standartne tak maj 250g jak pise Marapara.

                Jinak vaha by to byla pekna, ale jeste sem IQcko na 11kg nevidel a v Mku by na tom nemuseli bejt ani ultralehky kola. Takze mam takovy podezreni ze to s tou vahou nebude tak krasny

                0 0
      • Dlabka  

        pokud má jen todle přední kolo, tak nebude zas tolik problém se dostat k 12kg.

        To váží můj zadní Viking s kazetou, 2,25NN, páskou, 100ml tmelu, rychloupínákem a kotoučem.

        0 0
      • kubad  

        a ty si jako myslíš že váhy kol v podobných cenách budou nějak výrazně jiné?

        0 0
        • camlost  

          nemyslim si vubec nic. jen jsme oba cekali hmotnost kolem 13 kg.

          jinak mne je jedno, kolik to vazi. psal jsem to sem spis proto, aby si pripadny zajemce udelal predstavu o hmotnosti.

          0 0
          • Dlabka  

            většina uváděnejch hmotností, které najdeš v katalogu, ale i na BF je nereálná!

            0 0
      • Petr Heinik  

        Dobrý den, udávaná váha v daném osazení je zvláštní.

        IQ BASE ( komplet SLX, stejná vidlice, výrazně těžší kola a sedlo, těžší pláště WTB ) – velikost XL, s pedály PDM 520, tak jak stojí na prodejně v Praze má hmotnost 13,4kg.

        Informačně – hmotnost rámu IQ velikost XL, tlumič RP23, barva Black Finish – tak jak je připraven pro zákazníka – 2820g.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.