CANYON Endurace 6 AL, nebo jiné levnější Endurance kolo

39 nepřečtených
  • Luda76

    Ahoj všem.

    Vybírám nové kolo a jelikož jsem ve starších vláknech (né starších než 2 roky) nepochodil, hřeším a zakládám nové vlákno.

    Původně jsem se přikláněl ke Gravelu, nicméně mě to táhne spíš k rychlejšímu kolu s agilnějším projevem. HT mám, zdolávání terénu tedy není zásadní vlastností nového kola. Jelikož nechci utratit za kolo více než cca 40 000, vypadá nejlevnější Endurace 6 od CANYONU jako zajímavá volba.

    Jezdím 90% po silnici a preferuju spíš pohodlnější posez. Plnokrevnou silničku „asi“ nechci. U CANYONU se ale bojím středového složení. Na HT mám 4 hran a víc než 2 roky zpravidla nevydrží. Jezdím celoročně a pokud v zimě víc nasněží, je po jaře na výměnu.

    Prosím tedy o postřehy s provozem CANYONU s PF složením, ideálně Endurace či doporučení jiného kola v podobné cenové relaci. Podmínou jsou hydr. brzdy a dvouplacka…

    Díkes, Luda76

    0 0
    • adam1  

      PF střed je v poho akorát sem tam sundat kliky a vyčitit ,na mojem endurace mám původní cca 5let :))

      Alternativa dekáč v karbonu

      https://www.decathlon.cz/…_/R-p-332106

      0 0
    • Jezevec70  

      Napadl mě třeba Superior. Model s 2×10 s Tiagrou za 36 tisíc nebo 2×11 se 105, ale ten je už za 50.

      Průchodnost až 40mm, návarky na blatníky.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • tomvv  

      zkus mrknout na Cube attain race:

      https://www.cube.eu/…bffedbdacb42

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • squalo  

      Merida Scultura Endurance probere 35 mm, ve verzi GR jsou i osazené, cenově trochu přes. https://www.sterbabike.cz/…rance-gr-500

      0 0
    • Adamko  

      Ahoj, jestli máš rozpočet 40 tak o AL6 neuvažuj. Koupil jsem AL7 před 14dny na 12 rychlostní 105 a je boží. Mrkni do profilu, můžu ti dát kód na 2500,– slevu a vyjde to i s poštou na 41. Za to nic lepšího neseženeš. Koupil jsem ho jako zimák a PF střed mám na všem a už jsem se s ním naučil pracovat. První PF jsem měl Shimano ten plastový nejlevnější za 500 i s výměnou a vydržel 4 roky…Ale ten má ty krytky ložisek integrované a nejde se k nim dostat a můžeš to umývat jak chceš, prostě to těsní. Na Grizlu byl TOKEN a po 400km mrtvý, další ten lepší TOKEN to samé, naštestí ho prodávájí i s tím lisem. Skončilo to tak, že jsem vyrazil ložiska a dal lepší a bylo po problému. Těď u nového kola automaticky sundám kliky, namažu ložiska, vrátím krytky a vytlačený zbytek maziva utřu a je po probému a nedostává se tam bordel ani vlhkost. Ty Token ložiska jsou ůplně suché a dostáva se tam bordel a vlhkost přes ty krytky, nevím proč to nenamažou…Na Treku mám taky PF sice od e13 a ten je ůplně bezproblémový a že už zažil v lese bordelu.

      0 0
    • Luda76  

      Dík za reakce.

      @Adamko, dík za nabídku. Koukám, že jedinný rozdíl je „Shimano 105 R7100 12s“ vs „Shimano Tiagra 4700 GS“. Je to tak zásadní rozdíl – chod / životnost?

      @Adam1, nikdy by mne nenapadlo hledat v dámských kolech :) Nevypadá do špatně, možná nižší stack. Byl jsem v Dacathlonu v ČB v pátek a nevšiml jsem se…

      @blackseal, svezl jsem se na Spešlu „DIVERGE ELITE E5“ a seděl mi. Asi jedinej Gravel kterej jsem zatím hodnotil jako OK. Jen bych asi jezdil na nejmenší pastorek, proto se spíš zaměřuju na Endurance. A cena vs výbava mi přijde lepší u CANYONU…

      @tomvv, moc hezký kolo. Už jsem koukal na specifikace ale slabší pláště než 30mm nechci.

      @Squalo, ty Scultury v provedení Endurance jsou pěkný, jen dražší. Jako u Spešlu, porovnávám cenu a výbavu Spešl vs CANYON…

      A samozřejmě koukám i na bazar. Jen mám 185cm/92Kg a v takovém případě není nabídka zas tak košatá, alespoň v okolí jižních čech…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Adamko  

        Tiagru jsem nikdy neměl, je to skoro 10 roku stará sada, což je první věc co mě odradila. V první řadě máš o 2 pastorky víc a prvních 5 se skokem po 1 zubu. Měl jsem na Grizlu 2×10 grx 400 a pokud ta jako nová stála za prd tak pochybuji, že stará Tiagra ze které nejspíš vycházela na 99% bude lepší. Na webu se dočteš, že Tiagra 4700 je s GRX400 kompatibilní z čehož jsem usoudil, že z ní vychází a mám se jí vyhnout obloukem i když šlo o zimák. GRX 400 nebylo schopné na přesmykači projet celou kazetu bez drhnutí na velký tác(vlastně ani 3/4) což 105 dokáže úplně bez problému bez škrtání o klec. U GRX šíleně cinkaly brzdy i při šlapání ve stoje, při prudkém brzdění to cinkalo ještě x set metrů než se kotouč schladil a srovnal, což grx 800/Ultegra nedělala, protože už měla vychytané třmeny (pozdeji jsem kolo předělal, to se nedalo vydržet) a jak už to bývá zvykem nová sada nižší řady dostane vychytavky ze starší vyšší řady. U nové 105 je ve třmenech o 10% více prostoru pro kotouč a já který mám 115kg jsem kotouč zatím cinknout neslyšel, takže to funguje na 100% jak řazení tak brzdy. Rozdíl 7 tisíc je za mě v tomhle případě úplně zanedbatelný v porovnání s tím co ti to nabízí a když se podíváš na ostatní značky za kolik prodávají hliník s novou 105, tak je ten Canyon skoro zadarmo :-)

        0 0
        • Adamko  

          Jinak jestě k chodu jsi se ptal…Na HT mám XT, tam se o chodu bavit nemusíme, to je za každých okolností 100% plynulé a tiché, ale co se týká silničních/gravel tak (podotýkám za mě z mojí zkušenosti) tak GRX 400/TIAGRA totální katastrofa, GRX 800/ULTEGRA už lepší (hlavně brzdy šíleně velký skok k lepšímu), ale pořád dost daleko plynulostí a hlučností od XT 1×12 a při prvním projetí na 12sp 105 jsem si řekl akorát jedno, jak sakra může být dobrá Ultegra/Dura, když tohle je dokonale tiché, tam už je opravdu rozdíl asi jen v elektrice a váze/typu materiálu. Před hladkostí a tichostí 105 opravdu klobouk dolů, to se jim sakra povedlo.

          0 0
          • Luda76  

            Ahoj, tak to mám tedy víceméně rozhodnuto :) Fakt je, že pokud se člověk nepodívá na nabídku CANYONU pořádně, nezjistí, že ty kola vychází opravdu za fajn cenu. Mám teď v práci trošku mazec, koncem týdne se snad dohrabu k tomu, vše pro sichr ještě projít a objednat. Naši si totiž nedali moc záležet a mám poměrně dlouhý tělo a ruce, takže ještě zkouknu výběr velikosti. Mělo by to být ale L ..

            Dík všem, Luda76

            0 0
            • Adamko  

              Pokud budeš brat nějakého Canyona, tak mi pak napiš zprávu, pošlu ti ten kód na 2,5 tis slevu, dostal jsem to ke kolu.

              1 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              1 0
    • Luda76  

      Co jsem zatím zkoušel, tak mi vůbec neseděl gravel od Cannondale. Tuším Topstone 2.. Ten mi přišel extrémně dlouhej a celkově neochotnej. No a ten má REACH 394mm. Naopak mi seděl Diverge E5 gravel od spešlu, kterej má 392mm. Mám pocit, že rozdíl bude i v šířce řidítek. Tedy, souhra víc faktorů. Odborník ale nejsem…

      0 0
      • blackseal  

        Stack a uhol sedlovej trubky hraju vyznamnu ulohu. Velkost reach sama o sebe nema velku vypovednu hodnotu.

        0 0
    • Adamko  

      Mě byla doporučená velikost L se 190/91cm, spočítal jsem geometrii Grizlu v XL, dokonce je Grizl v XL od 189cm a to je ještě o 2 cm delší jak endurace a seděl mi perfektně, vzal jsem tedy Endurace XL a pro jistotu navíc 100mm představec a sedí dokonale, dokonce je posed pohodlnějsi jak na grizlu, ten byl víc aero. Na L bych musel dát sedlovku o 3cm výš z rámu (vypadalo by to jak na HT) a představec tak 130 abych se poskládal a hlava by byla o 2,5 cm níž a pod sebou rám jak pro děcko s posedem závoďáka, nedokážu si to ani představit, tím by endurance styl na pohodové vyjížďky úplně ztratil význam. Vel. L je od 184–190, takže bych o M se 185cm ani neuvažoval, teda pokud na tom nechceš jezdit položený jak na Aeroadu.

      0 0
    • Luda76  

      Až bude chvilka projdu si https://bestbikeadvice.com/…Measurement/. Tuším ale, že mi vyjde to L. Mám cca 184/89 což není extrém, ruce mám ale delší…

      0 0
    • ShadowOfMoria  

      Ahoj Luďo, a zvažoval jsi i jinou značku než Canyon? Já jsem třeba nad míru spokojen se Specialized a jejich Diverge.

      0 0
    • GRbag  

      S dovolením se přidám k tématu podobným dotazem.

      Vybírám moji první silničku a jsem na 100% přesvědčen o Canyon Endurace. Jediné, nad čím váhám je, jaký model vybrat. Chtěl bych také podotknou, že nejsem profík, ani nedělní výleťák, prostě něco mezi (5000 ročně na MTB).

      Dále bych chtěl vybrat tak, aby mi kolo sloužilo co nejdéle, neplánuji ho za pár let vyměnit za 300k mašinu

      Vybírám z:

      KARBON

      https://www.canyon.com/…-6/3706.html?…

      HLINÍK

      https://www.canyon.com/…-7/3705.html?…

      V prospěch karbonu hraje samotný karbon, váha a vzhled (barva, kokpit + vidle má stejnou barvu jak rám).

      V prospěch hliníku hraje 105 řazení a sice škaredý, ale praktičtější kokpit.

      Chtěl bych se vás, co máte větší zkušenosti, zeptat, do jakého kola jít. Je lepší dát přednost karbonovému rámu s řídítky (tlumení vibrací a jiné výhody karbonu) nebo lepšímu řazení s větším rozsahem?

      Děkuji

      0 0
      • adam1  

        Tak jak jsi 100% přesvědčen ?:)))

        Ber karbon bude to hlavně tužší a případné defekty po záruce se dají opravit .

        Osobně bych šel do vyšší řady karbon na 105 11/12sp chodí to pěkně a lepší rozsah oproti tiagře .

        Časem si kup leoší karbon kola a hoď to ba bezduše min.28 mm klidně i 30mm pláště ty ti budou dělat to „pohodlí“.

        Silnička je dobrá investice :)

        2 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
VIP CZ Promo

Extra slevy jen pro bikeforisty

Jěšte větší slevy až o 15 % na kola i vybavení. Jen do konce října na mtbiker.cz