Cannondale Topstone Carbon 5 vaše zkušenost s tímto kolem

62 nepřečtených
  • Luboscykloamater

    Dobrý den, jakou máte prosím zkušenost s Cannondale Topstone Carbon 5 (velikost M, barva graphite).

    Je ten Kingpin a karbon (a další výbava) opravdu tak znát ?

    Jezdím hlavně do kopců a čím dál tím více i do lehčího a středního terénu.

    Chci na něj přejít z Aury XR3 2020 54cm (rám triple butted dural 6061, přední vidlice dural 1,5" tapered, Shimano Sora, mech. kotoučové brzdy, převodník 48–32, vícekolečko 9 rychlostí 11–32, pláště 700×35mm).

    Děkuji mnohokrát Luboš

    0 0
    • TK75  

      https://theradavist.com/…num-sibling/

      To je zajímavá recenze na ten tvůj model bez leftyny

      A tady na ten s leftynou https://theradavist.com/…oliver-fork/

      Ten model jen s odpruženou zadní částí mi přijde jako špatný nápad…většina ran jde od přední vidle.S tím modelem co je s leftynou už to dává větší smysl a je to určitě skvělé kolo.Zase ale je to spousta techniky navíc …

      0 0

        MTBIKER doporučuje

      • Luboscykloamater  

        Díky moc za informce. Jsem cyklista samotář, ročník 1972, 180cm, 80kg. Posledních ca. 20 let jsem jezdil na silniční Meridě Extreme 900 do ca. 2000km ročně. Teprve v dubnu 2021 jsem zjistil, že existují gravel kola a koupil Author Aura XR3 model 2020 velikost 54cm, na kterém jsem najel ca. 1850 km, většinou jezdím do kopců. Jelikož bydlím v rovinatém kraji, tak občas brzo ráno vyrazím autem do hor (Krkonoše, Jizerky, Jeseníky apod.), z části silnice, ale čím dál více jezdím do lehčího či středního terénu. Jezdím ale klidnější bezpečnou jízdu.

        Auru XR3 si chci nechat, případně ji předám synovi a asi jsem pochopil, že na ní musím dát širší pláště, asi 40mm.

        Na bezduše jsem viděl recenze (např. Štěrba Kola) a bojím se, že to nezvládnu. Jestli jsem pochopil kvartálně dolévat mléko, při větším defektu nějaké knoty, nedej bože složitější oprava v terénu. Dostat bezdušový plášť na ráfek složité. Drobné defekty to asi pobere. Foukat kola před každou jízdou.

        To nepomůže přechod jen na širší plášť, nižší tlak ? Ale ponechat duši je špatně ?

        Recenze jsme četl, umím docela anglicky, ale jedná se o problematiku, které moc nerozumím. Takže jsem použil překladač.

        Asi jsem tedy pochopil, že Kingpin je jen polovičaté řešení (nebo jen do určitého terénu ?), Topstone Carbon 5 má malou průchodnost, nutná výměna kol atd.

        Počkám na případné další názory, ale docela mě to zrazuje.

        Carbon Lefty 3 za aktuálních 120.000 Kč dává větší smysl, ale už asi nejsem ochotný tolik do kola investovat.

        A rozdíl ca. 44.000 Kč mezi těmito koly za to opravdu stojí ?

        Při mém ježdění ca. 3000–4000 km ročně. např. v lese jedu rád po nějaké cestě, snažím se vyhýbat kořenům, kamenům, jedu pomaleji, takovou opatrnou, hladkou jízdu.

        Jestli bych Carbon Lefty 3 využil.

        Myslíte tedy určitě Carbon 5 nebrat nebo spíše nebrat ? Díky moc

        0 0
        • JachymP  

          Hele, proč si myslíš, že gravely s odpružením v podstatě nikdo nekupuje, nikde je nepotkáš? Naproti tomu gravelů bez odpružení potkáš mraky. Fakt si myslíš, že tvoje požadavky jsou tak specifický? Podle toho co píšeš se mi nezdá, že bys byl zrovna cílovka na odpružený gravel. To zkrátka dost úzkej segment pro někoho, kdo se v tom dost vyzná a nebo si to koupí jako čtvrtý kolo ;)

          Bezduše nejsou složitější než duše, je to právě naopak, je to mnohem jednoduší než s dušema. Když si netroufáš na nahození, nech si to nahodit v servisu a pak na to nešaháš. Vražení knotu do díry dokáže každej, já jsem to za posledních 10.000 km dělal 2× a je to otázka minuty. Když jsem jezdil duše, tak oprava defektu byla vždy nejmíň 15 minut když to šlo dobře, kolikrát ale mnohem víc, zvlášť někde v bahně a s komárama nebo v mrazu to byla lahůdka. Ale hlavně defekt na duších jsem měl tak 10× častěji. K tomu bych se fakt vracet nechtěl…

          0 0
        • Singlespeed  

          Pokud budeš jezdít více do terénu, není od věci koupit klasické horské kolo s odpruženou vidlicí. To poskytne v porovnání s gravelbikem naprosto nesrovnatelné pohodlí jak na rozbité silnici, tak v jakémkoliv terénu. Cannon nacpaný „kurvítky“ typu kingpin nebo mikrozdvihová Lefty, tomu bych se vyhnut na sto honů.

          0 0
        • vt  

          Je podezrele, ze touzis po odpruzeni :-) Kdyz ctu „jedu pomaleji, takovou opatrnou, hladkou jízdu“ tak se mi skoro zda, ze je zbytecne se trmacet na gravelu a neporidit klasicke mtb nebo celopero. No rozhodnout musis sam.

          0 0
        • skaj  

          (Tereni) potencial jakehokoliv gravelu zabijes, pokud tam nedas bezduse. I toho odpruzeneho. Bezduse, siroke plaste a odpovidajici tlaky (ty se s dusi jezdit v podstate nedaji).

          Vubec niceho se neboj, ve skutecnosti to slozite jenom vypada. Ted o vikendu si nove bezdusove plaste prezul muj sedmilety syn sam (jen jsem mu nahodil posledni kus patky). Oprava v terenu je naopak o rad snazsi nez s dusi. Knot tam da i cvicena opice. Navic je treba vyrazne mene casto.

          Predtim, nez neco koupis, kup si poradne plaste do Aury a nahod bezduse. Pokud ti jinak Aura sedi, je dost velka sance, ze nic jineho nebudes muset kupovat. Tomu rozdilu nebudes sam verit.

          3 0
        • skaj  

          (Tereni) potencial jakehokoliv gravelu zabijes, pokud tam nedas bezduse. I toho odpruzeneho. Bezduse, siroke plaste a odpovidajici tlaky (ty se s dusi jezdit v podstate nedaji).

          Vubec niceho se neboj, ve skutecnosti to slozite jenom vypada. Ted o vikendu si nove bezdusove plaste prezul muj sedmilety syn sam (jen jsem mu nahodil posledni kus patky). Oprava v terenu je naopak o rad snazsi nez s dusi. Knot tam da i cvicena opice. Navic je treba vyrazne mene casto.

          Predtim, nez neco koupis, kup si poradne plaste do Aury a nahod bezduse. Pokud ti jinak Aura sedi, je dost velka sance, ze nic jineho nebudes muset kupovat. Tomu rozdilu nebudes sam verit.

          0 0
    • mantis  

      Nějakou dobu jsem ho jezdil:

      • Topstone má trochu delší geometrii a celkově je takovej „větší“, než člověk čeká od M. Je to docela vysokej rám a dlouhá geometrie, je to lepší vyzkoušet, na 177 cm jsem si dával kratší představec, tím se to dá případně vyřešit.
      • Je to kus kola, docela těžký, působí tak nějak masivně, těžkopádně, tak jak to koupíš má přes 10 kg.
      • Není to úplně chrtící kolo, v porovnání s pár dalšími, co jsem jezdil, mi to přišlo líný, což může být subjektivní.
      • Kingpin je rozhodně znát, funguje to – nicméně stále jsme u toho, že u gravelů je spíš problém předek a rány do rukou, než zadek.
      • Průchodnost pneu je 43 mm s odřenejma ušima.
      • Základní kola se musí rovnou zahodit, je to ingot jak prase – s tím je spojena nutnost při pořízení nových kol je nechat přeplést na ten jejich bláznivej AI systém.
      • Nechvalně provařený střed BB30 a jeho potenciál ke křupání. Je šance, že to bude držet napatlaný Loclitem. Jinak je blbý, že v týhle neobvyklý šíři (Topstone a např. SuperX mají šířku středu 83 mm) se na to nedělá žádnej adaptér, kterej by to vyřešil spolehlivě, tak jako u ostatních středů, kde se tam dá nacpat Praxis a je pokoj.
      0 0
    • TK75  

      Jestli chceš něco upgradovat, tak na Auře přejdi na bezduše…kupovat gravel s odpružením a používat duše mi přijde trochu mimo

      1 0
      • JachymP  

        Souhlas, odpružení na gravelu je nesmysl. Nejvíc tlumí pláště a bezduše. Jestli se na topstone vejdou pláště jen 40 mm tak je to úplně k ničemu, protože v tak velkým terénu (aby mělo odpružení smysl) ti bude chybět grip na pláštích. A to už vůbec nemluvím o tom, že málokdo z nás má tak dobrou techniku, aby jezdil obstojně ve větším terénu na gravelu ;)

        0 0
    • Čipera  

      Spoustu lidí si plete gravel s bajkem. Odpružení, širší gumy než 42 nemá na gravel smysl, protože pak už to není gravel, ale horak se zahnutejma riditkama a samoszrejme váha navic. Je třeba si rozmyslet co na kole chci jezdit a gravel je univerzál na nezpevneny cesty a cokoliv víc je už na gravelu nepohodlny a otravný. Jinak topstone sem jezdil a na pohodlnějším gravel neznám. Ten kingpin je znát hodně a o proti aure to bude o několik tříd výš jak pohodlím tak výbavou.

      0 0
      • TK75  

        To nevím kde jsi na to přišel…podívej se někdy na nějaký gravel závody.Dnes už je to většinou od 42 do 55 mm

        Ted King a jeho závodní Cannondale

        Pneumatiky 650×48 mm

        A to není nic extra nebo ojedinělého..naopak okolo 45 je nejspíš takovej zlatej střed, ale určitě to není o tom že si to někdo s něčím plete.

        0 0
        • Singlespeed  

          Většinový český gravelbiker však nezávodí a rád se sveze i po hladkém asfaltu bez hučení zubatých gum :-).

          1 0
          • TK75  

            Ale no tak… Gravelking slick 43 na ráfku 25 mm je objemnej dost a po asfaltu upaluje bez hučení

            Takovej 47 mm Byway taky…g one speed …je toho mraky.

            Zrovna Byway 47 s tím jsem toho najezdil po silnici dost…ale o tom řeč nebyla

            To ať si každý dá co potřebuje, ale neznamená přece, když dá na kolo objemnou pneumatiku že si ji někdo plete s mtb, to je blbost

            0 0
          • TK75  

            A to jsem asi „nešťastně“ použil zrovna závod…jinak pochopitelně naprosto stejně vypadají kola všech možných partiček co nezávodí … taktéž za poslední rok dva se to opravdu posunulo a 42–50 je naprosto běžný a to celkem logicky, když nejde o závod ale o toulání, výlety atd navíc ty moderní objemný pneumatiky jedou

            0 0
        • easton  

          Ovšem speciálně u této kategorie se budou hodně lišit potřeby běžného gravel hobíka od gravel závodů.

          0 0
          • TK75  

            To jo …ten gravel hobík by určitě měl před rychlostí za každou cenu, upřednostnit spíš stabilitu a komfort objemných kol…plus je tam větší univerzalita, kdy se dá jet kamkoliv

            Mimochodem oni se ty závody od normálního ježdění nijak moc neliší…tam nic umělého není

            0 0
            • Singlespeed  

              Větší stabilitu, univerzalitu, pohodlí a ovladatelnost v terénu než gravelbike poskytuje klasické mtb, tak proč se mu snažit gravelbikem limitně přiblížit, když si ho prostě můžu koupit už hotové :-).

              0 0
              • TK75  

                A o jakym terénu to mluvíš…ty cesty a stezky? Silnice? Klasický toulání krajinou? Na to snad moderní hardtail není třeba… Stejně tak ale není třeba se přitom plácat na užovkach

                0 0
                • Singlespeed  

                  Ale moderní hardtail poskytuje za stejné peníze více muziky ve všech ohledech než do balónů obutý gravel, takže proč se mu bránit? Pokud chce někdo balóny, je prostě lepší koupit hardtail. Pokud se chce někdo drncat na užších gumách, je tu pro něj gravel. Cpát na gravel balóny má stejný smysl jako cpát užovky na hardtaila :-).

                  0 0
                  • TK75  

                    Ano, ale stejně to můžeš vzít obráceně…když vím, že mi vyhovuje víc pevná vidle, pneumatiky menší než 2,3" atd plus geometrie a hlavně posed plus berany…tak proč bych měl kupovat hardtail a prznit ho slickama a zamykáním vidle?

                    Mimochodem jak si přišel na to že gravel jedinej pravej je ten na užovkach…?

                    Vždyť to vůbec není pravda, pneumatiky různého objemu se přece používají stejně.Ale stejně tak jako to e přijde nesmysl mít objemný, tak mě zas přijde jako nesmysl mít užovky :-)

                    0 0
                    • Melvin  

                      To bude asi dost individuální. Někdo bere gravela spíš jako silnici se kterou může krosit po šotkách, ale zároveň to furt jede. A někdo už to má jako takového bika s pevnou. Já mám teď na krosce gumy 35 mm a to má i v mírném terénu limity, takže bych klidně snesl i 40 mm. Ale víc bych už nechtěl, protože s beranama se stejně zas tak moc krosit po lese nedá (pokud nejsi JFtryall) a na to mám fulla, se kterým si to víc užiju.

                      0 0
                      • TK75  

                        Jasně že je to individuální…taky jsem začínal na 38 mm a beranech spíš silničního rázu.To ale mělo limity, takže jsem nelenil a vyzkoušel postupně všechno možný až do 2,25"

                        A svoje jsem si našel mezi 44 až 48 mm…to je pro mě ideální do naší krajiny a nemám s tím problém jezdit v podstatě kdekoliv, taky se s tím moje kolo chová nejlíp..a pořád je to i na silnici rychlé.S beranama to bylo stejný…jakmile jsem zahodil ty víc klasické a začal používat širší PNW coast tak rozdíl byl jak nebe a dudy :-)

                        Ten vývoj tím směrem ale stejně jde, se stačí podívat kolik kol už má teď z továrny skoro 2" pneumatiky anebo průchodnost pro defacto 29"X2,0". Riddler 45 mm snad nejvíc osazovaná pneumatika..z to­várny

                        Zrovna tady ve vlákně Topstone lefty a jeho 650×47b kola…atd

                        Pořád je to ale gravel..jako svébytná kategorie co má svoje plus i mínus

                        A jestli ti dává větší smysl mít 35 nebo 50 je jen každýho věc, záleží co koho baví

                        1 0
                  • TK75  

                    A to bych s tebou i souhlasil, že nad ty 2" to na gravel už moc smysl nemá, ale bohužel jsem si vyzkoušel i berany a 2,8" pneumatiky a pořád to bylo něco jinýho než mtb a pořád to bylo skvělé :-D

                    Takže holt potáhnu tu káru dál…jo jo

                    0 0
        • mantis  

          Dost záleží jaký má kdo pojetí „ježdění gravelu“ a kde s tím hodlá jezdit. Jednak asi nebudem srovnávat závody a to ještě nějakého hrubšího ražení a na druhý straně normální svižnou nezávodní hobby jízdu.

          Pak některý ty gravel závody jsou prostě nesmysl, kde aby se to dalo jet, tak fakt maj lidi gumy jak na MTB. Což samo o sobě napovídá – pokud pro svižnou jízdu fakt potřebuješ skoro dvoupalcový gumy, tak nedává smysl to jezdit na gravelu :) Jiný závody jsou lehčí, tak tam nejsou potřeba takový balony.

          U gravelu jsem taky vždy hledal tu svižnost, rychlost, že to prostě vystřelí po šlápnutí. Což tedy s 10 kg gravelem a 50mm gumama je trochu mimo, protože tím se dostáváme váhou i pomalu hbitostí na dosah k lepšímu HT, které ovšem bude stejně vždy pohodlnější a vlastně i rychlejší tam, kde je takovej terén, že „potřebuješ“ na gravel cpát takový balony..

          1 1
          • TK75  

            Ty gravel závody nejsou nesmysl, odráží celkem věrně, kde lidi s grevlama jezdí…a 2" pneumatiky ať už 650b nebo 700c se sice rozhodně výkonem a odolností blíží k mtb, to jo, ale pořád je to jinde.Dokonce se používají i širší, ale to přece není známka toho že teď už potřebuješ jinej druh kola.Gravel je prostě kolo se svojí specifikou geometrií, nějakym posedem a ten je dost odlišný od ht, ale je výbornej na jízdu…Jestli někomu to stejný dá hardtail? Jistě může…to už je každýho volba, ale tvrdit že je nesmysl taková nebo maková pneumatika?Za mě je hlavně nesmysl používat duše, hustit natvrdo …to zabije stoprocentně potenciál kola :-)

            0 0
    • wawrik  

      Kopec ľudí na karbónovom Topstone a obdobných „pružiacich“ graveloch jazdí vidlice Lauf. 25–30 mm netlmeného zdvihu by mohlo byť na štýl jazdy, ktorý popisuješ, ideálny. Potom ten pseudoodpružený rám dostáva celkom zmysel. Vidlica je ľahká, bezúdržbová a nekazí sa, nemá sa čo. Len je hnusná a pod ťažkými jazdcami sa v rýchlych zatáčkach trochu krúti.

      0 0
      • Foose  

        Lauf je ve výsledku praktičtější než lefty se zdvihem 30mm (nemusí se draze servisovat) a je levnější.

        Jak tu psali jiní… hlavním problémem jsou spíš rázy do řídítek a to řeší jen verze s lefty.

        Pokud bych chtěl hi-tech gravel tak (ač zastánce cannondale) mi dává větší smysl specialized diverge a jeho Future shock.

        škoda že cannondale nevymyslel gravel s headshockem…

        0 0
      • easton  

        Lauf vůbec není hnusná. :) Naopak.

        0 0
    • Pavell  

      Proznam se, ze jsem se na Cannondale Topstone Carbon take dival. Hledal jsem 1-prevodnik a ted ho v nabidce nevidim. Nicmene kinematicky clen v zadni stavbe mne odradil. Tusim, ze cena byla nekde kolem 70–80k a to mi prijde opravdu lepsi jit do Canyonu at uz Grailu nebo Grizlu.

      0 0
    • PucalkovicAmina  

      Co takhle nějakýho Spešla s Future shockem?

      0 0
      • mantis  

        Ale nejprve raději nastudovat na zahraničních forech průsery ohledně Future shocku, zrady s povinnými servisními intervaly, svolávačkou na starší kousky, kde se snadno stalo, že ta srandovní objímka, která vše drží pohromadě, prostě povolila… Ať ví, do čeho jde.

        Po pročtení dostatečného množství informací a nastudování jak to je celé udělané a jaká srandovní součástka drží všechno pohromadě, jsem se Diverge rychle zbavil :)

        0 0
        • PucalkovicAmina  

          To jsem nevěděl, co se asi tak na malé cartridgi s pružinkama může pokazit. Že se to těm vítězům na Paris-Roubaix v posledních letech na těch kočičích hlavách nerozpadlo? :) Ještě nedávno tu někteří jedinci vykřikovali, jak je zrovna Diverge vynikající kolo.

          0 0
          • TK75  

            Rubečko sirrus a diverge v roce 2018–19 byl problém ne s f šokem ale s tou objímkou co drží f šok ve vidlici…prý materiál mohl podlehnout korozi od potu atd a objímka pak prasknout.Takže byla navržena jiná

            0 0
          • mantis  

            Nerozpadlo, mno, jak se to vezme – https://www.cyclingweekly.com/…crash-325298

            Jasně že se nerozpadne každý kus, ale jak píše TK75, byl problém s objímkou, která byla dost fórová a vlivem potu např. se materiál unavil a prdlo to. Každopádně objímka byla posílena a teď se tváříme, že je to jako dobrý. Ale nikdo mi nevymluví, že je to celý naprosto ukázkový kurwítko i s celou slavnou vylepšenou objímkou. Docela jsem to načetl na různých fórech co s tim mají lidi za problémy, podíval se na video jaký všechny blbůstky a šroubečky se tam musí přesně nastavit a pak doufat, že to teda tak bude držet až s tím někde budu drncat… hmm.. nothx.

            https://youtu.be/MqG8ffTtenc

            0 0
            • Foose  

              Ono to vypadá docela fórově… a snad to a i neslo udělat složitější… jak se na tom jezdi?

              0 0
    • McBlacky  

      Me osobne topstone carbon prekvapil. Super pohodlne kolo na svoji kategorii.

      1 0
      • TK75  

        Mě by zajímal ten s leftynou…650b kola mám vyzkoušené že jedou skvěle, do toho ta geo je na to dělaná a odpružení…to vypadá že to je supr

        0 0
    • dtham  

      Kolo mám od začátku července, a byť bylo až třetí volbou (po Rose Backroad a Giant Revolt Advanced, které nebyly, ale já chtěl jezdit), jsem velmi spokojený. Přecházel jsem 29" HT, ale vzhledem k tomu, že jsem jezdil převážně asfalt, polňačky a žádný terén, chtěl jsem něco svižnějšího.

      Kingpin funguje, obrušuje velké rázy od nerovností, ale člověk pořad ví, po čem jede, a po dvou měsících zatím bez jediného zvuku či vrzání, to stejné střed. Asi největší výhrada, co ke kolu mám, je, že má k tomu zadku neodpovídající předek. Vidlice je fest tuhá a v kombinaci s hliníkovými řídítky člověk ví o každém kamínku a spáře na silnici, navíc umí ve větší rychlosti pěkně kopnout. Ale něco vyřeší bezduše, širší gumy a výměna řídítek (která mi teda tvarově nevyhovují, ale to má každý soudruh individuální).

      Jinak osazení funkční, GRX řadí bez problémů, jen i přes mazání řetězu a seřízení chrastí (asi ten KMC řetěz), kola jsou těžítka, ale drží, už z výroby s tubeless páskou. Každopádně budou první věcí, co budu měnit (asi Pancho Wheels Craze na DT350). Riddlery, ač na ně všude čtu hejty, po nahození na tubeless dost v pohodě. Až je ojedu, pošlu tam Tufo Thundero/Speedero.

      Každopádně kolo můžu jedině doporučit. Už jen v tom, že bylo v tomto na nákup ne úplně šťastném roce bez problémů dostupné.

      0 0
    • Greyhound  

      Mám od jara Carbon 1. Jestli funguje Kingpin nevim, tezko rict, ale zatim nevrze. Lehky kolo to neni,9kg coz neni zadnej zazrak kdyz mam 10kg fulla, ale dost dělá Force AXS. Kazdopadne predek je fakt tvrdej, pomuze to drzet dole za oblouky. Pred 14dni jsem nekoukal na cestu a vykoplo mi to riditka z ruky tak, že jsem se v životě tak na silnici nevyndal, ale za to uznavam kolo úplně nemohlo :-) Používám to jako silnici, se kterou můžu do terénu, ne jako bajka, takže overall spokojenost, silniční posed a jemně odstupňovaný převody jsou na takový použití super.

      0 0
    • Hynas  

      Jsem šťastným majitelem Topstone Carbon 5, za mě pohodlné kolo na rychlé vyjížďky.

      Pohodlný zadek jsem doplnil představcem Redshift, bezdušemi na karbonových kolech a báječné poježdění.

      Dalším řešením pohodlí by byla i originální karbonová sedlovka Save.

      Od té doby, co mám toto kolo, tak na bajku v podstatě nevyjíždím.

      0 0
      • kubad  

        konečně platí 29" nebrat :D

        JAK SE UKÁZALO 28" JE IDEÁL

        0 0
      • Foose  

        Ten čep na sedlové trubce vzbuzuje pochybnosti…to by mohlo být víc škody než užitku.

        nevrže to když se tam dostane prach a bláto?

        Otáčí se to vůbec tak jak marketing prezentuje?

        Marně čekám, že oživí headahock nebo alespoň svůj futureshock.

        0 0
        • Hynas  

          Nedokážu posoudit tvé pochybnosti, nicméně nyní s ALU sedlovkou je násobně pohodlnější než předchozí karbonový X-road s karbonovou sedlovkou. Šířka plášťů vč. jejich výšky totožná vč. tlaků. Na kole není potřeba v terénu odsedávat, po 4 měsících v jízdě na sněhu, bahnu, prachu bez pazvuků. Jestli se otáčí, netuším, nicméně je patrný průhyb sedlové trubky, bo v košíku vozím bidon s nářadím a a proti němu patrný průhyb je (tj. trubky se hýbou).

          Redshift skvěle zadek doplňuje.

          0 0
          • Hynas  

            0 0
            • Pavell  

              Bovden co jde od hazky venkem, vede spodní rámovou trubkou ? Je tak vedená i hadice hydrauliky k zadnímu třmenu?

              0 0
              • dtham  

                Ano, úplně stejně ze spodní strany po levé vzpěře. Ty jsou dost subtilní, aby pracovaly, takže v nich není vnitřní vedení…

                1 0
        • dtham  

          Mám ho od loňského července, nijak přehnaně kolo nečistím a čep bez problémů, žádné zvuky ani vůle.

          A jak píše Hynas, celá sedlová trubka viditelně pracuje a hýbe se, už s hliníkovou sedlovkou to bylo znatelné, po výměně za karbonovou je to ještě citelnější, navíc je plynulejší chod. S hliníkovou to mělo tendenci občas kopnout na větším výmolu (i mi to párkrát vyhodilo bidon na sedlovce), s karbonovou sedlovkou už kopaní nepozoruju… Asi kus energie vezme sedlovka samotná.

          Na předek by to něco potřebovalo, ten je super tuhý :) Někdo řeší redshiftem, já vzal karbonová rodla a hodně pomohla. A nebo si můžeš koupit verzi s Lefty…

          0 0
        • McBlacky  

          dal jsem na t Topstonu nonstop 360km závod, tak třetinu chcalo fest a zbytek bláto a bez problémů, jediný teda co jsem vykurvil byl zadní náboj :). A fakt to funguje, je to v rámci pevnýho rámu docela pohodlný

          1 0
      • Greyhound  

        Mám Carbon 1. Nic nevrže, Kingpin jestli funguje nepoznám, je to asi dost neznatelný. Každopádně předek je tvrdej hodně, starej dobrej headshok by byl ideální.

        0 0
    • Luboscykloamater  

      Ahoj, dodatečně díky za příspěvky. Cannondale Topstone Carbon 5 (velikost M, barva graphite) se mi povedlo koncem srpna 2021 sehnat a zatím jsem na něm najel ca. 2200km (v zimě jezdím velmi málo).

      Předtím jsem jezdil ca. 20 let jsem na silniční Meridě Extreme 900 jen do ca. 2000km ročně. Teprve v dubnu 2021 jsem zjistil, že existují gravel kola a koupil Author Aura XR3 model 2020 velikost 54cm, na kterém jsem najel ca. 1900 km. Takže mám srovnání jen s těmito koly.

      Na Carbonu 5 se mi jezdí dobře, Kingpin je znát, ale samozřejmě větší nápor je na přední kolo. Přešel jsem na bezdušové pláště 40mm, ale až je sjedu, už mám připravenou kombinaci GravelKing SK/SS 43mm (snad se těch 43mm na zadní kolo vejde). Původní sedlo jsem před pár týdny vyměnil za Guru z Aury a vyhovuje mi víc. Postupně se nyní dostávám na etapy do max. 80–100km, v dešti, bahně moc nejezdím. Jezdím více polní, lesní cesty, než silnici. Jezdím celkově stále pomalejší pohodovou jízdu. Řetěz (a snažím i kazetu a převodníky) pravidelně čistím, mažu jednotlivé články Interflonem Dry Lube. Asi by ještě pomohla výměna sedlovky či sedla. Ale chce to hlavně jít jezdit, pokud to člověka baví. Tolik postřehy cykloamatéra.

      2 0
      • dtham  

        Ty GK SS musíš zkusit, pokud budou mít reálně těch 43 mm, pravděpodobně se vejdou.

        Já jezdím kombinaci Tufo Thundero/Speedero 40, na 22 mm ráfku má to Speedero lehce přes 41 mm, na každou stranu je asi 5 mm, k sedlové trubce trošku víc.

        0 0
        • virtualcop  

          Bacha na GK SS – sice také nejezdím žádnej velkej terén, ale kdekoliv jinde, než na asfaltu nebo opravdu jemné šotolině moc nedržej (700×43mm), při nájezdu jen na kaluž s trochou bahna dost nepříjemné, někam do lesíčka, kde ještě nevyschly louže a bahno konečná – radši tlačíš, protože je to na rozbití úst.

          Druhá nepříjemnost je jízda po zámkové dlažbě či obecně menších dlaždicích či kostkách – extrémně to pak tahá za řídítka, musíš bejt stále „ve střehu“. Jinak na asfaltu a čistém povrchu jedou famózně, jsou hodně pohodlný a rovněž i docela držej vzorek i po nájezdu tisíců kilometrů (oproti třeba gravelovejm Schwalbe, co mizej skoro před očima a po 1500km jsou na výhoz).

          0 0
          • JachymP  

            Píše kombinaci SK/SS. Takže SK dá na předek a nebude problém.

            Já jezdím SS 43 na předku a nemám pocit, že by to bylo na rozbití úst. Na bahno to samozřejmě není, ale v bahně téměř nejezdím. Taky je pravda, že pokud je terén rozbitější, v zatáčkách se musí trochu s rozmyslem ;)

            0 0
            • TK75  

              Jo jo…Ss je na tom zadním kole ok…když je bezduše a když jezdec zná jakej použít tlak

              A tam si myslím že bývá největší problém, proč jednomu něco funguje a druhému ne

              :-)

              0 0
              • JachymP  

                Vzadu teď jezdím Slick Plus. Dal jsem na radu JFtryall a musím říct, že na zadním kole oproti SS ten Slick nemá žádnou nevýhodu. Pohodlí je skvělé a to jsem dal o stupeň menší šírku (38).

                Jen se mi nechce k tomu na předek dávat SK, ale souhlasím s virtualcop, že na předním je to SS na hraně ;)

                0 0
                • TK75  

                  Plešoun obecně je na zadním úžasná věc …to mě vždycky chytne jak to jede

                  Tady za barákem mam takové stezky posypaný šotolinkou a je to jak mini flow trail…dolu nahoru sklopit atd. Tam to letí že až křičím radostí jak blázen :-D

                  Ale určitě mi rozumíš…:-)

                  0 0
                • virtualcop  

                  Tak tak, kdybych to vybíral já, dám na předek asi taky něco hrubšího – ten SK by asi stačil. Na předku to s SS i na mé minimální terénní „vložky“ bylo dost nečitelné. Vzadu mi taky ani slicky nevaděj (obecně), tam se s tím, když to ustřelí, dá trochu pracovat, na předku mi to tak moc nejde :)

                  Na silnici to nicméně zase jede i sedí výtečně – když jsem přesadil na WTB Nano ve 40mm, je z toho rázem „kostitřas“ a oproti GK SS se tomu zas tak moc do otáček nechce :) Ale zase to celkem dobře všude drží.

                  0 0
                  • Foose  

                    Pláště – offtopic.

                    0 0
                  • Luboscykloamater  

                    Díky všem za reakce.

                    Jen pro info : před pár dny jsem si na Carbonu 5 nechal dát ty pláště 43mm. GK SK na předek a SS na zadek (na zadním kole se vešlo, je tam pár mm na všechny strany rezerva, která se může bahnem apod. ucpat). Nemám přesné posuvné měřidlo, abych změřil přesnější reálnou šíři pláště při tlaku 3 bary (nafoukl jsem na více, abych viděl, jak rychle se bude ztrácet tlak, jinak vážím 82kg, takže plánuji vozit tlaky ca. 2,5 až spíše 2,0 baru).

                    Na Maxxis Rumbler 40mm (foukal jsem na 2,5 baru a postupně jezdil do snížení tlaku na ca. 1,8 baru) jsem najel 3000km (ca. 50% většinou horší silnice, 50% lesní a polní cesty, nejezdím nijak divoce, žádné smyky apod., takže mi pláště vydrží asi déle) přední kolo mělo vzorek ještě na ca. 500km a zadní asi taky na pár set km, musel jsem ale s jiným kolem do 130km vzdáleného servisu, tak jsem tyto pláště zatím nedojezdil.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.