• Fire.RR

    Zdravim vespolek,

    měl bych na Vás dotaz ohledně brzd shimano m8000, pořídil jsem nové kolo na kterém jsou osazeny tyto brzdy. U zadní brzdy mám výhrady k chodu páčky, kdy na konci chodu páčka jakoby cvakne (jak kdyby váleček pístku brzdy na konci poskočil). Přední brzda tento „pseudo problém“ nemá. Délka chodu účinnost a vše je u obou páček stejné jen u té zadní brzdy ke konci to cvaknutí, nevíte jak toto odstranit? A také bych se chtěl zeptat jestli náhodou nevíte proč by někdo u té „problémové“ páčky, v prostoru kde vstupuje hadička s olivou, do závitu nacpal jakoby těsnění, či co (viz foto). Dle mého názoru, tam žádné těsnění nemá co dělat, na předchozích xt brzdách žádné těsnění nebylo.

    0 0
    • kadlec  

      To bypada jak teflonova paska, asi jim to netesnilo

      0 0
    • novas752  
      1. S cvaknutim nic neuděláš, maximálně se to časem ochodí samo. Přeskakuje váleček po tý dráze. Kdyby sis četl existující vlákna k těmhle brzdám, jistě by ses to dočetl. Ale ne, uděláme další vlákno…
      2. Není to těsnění ale lepidlo na závity. Těsnit by měla oliva pod tim dutym šroubem uvnitř páky.
      0 0
      • kadlec  

        Ja tam lepidlo u zadnych brzd nemam. To tam bude asi nejak navic, ne?

        0 0
        • novas752  

          U nekterych Shiman to je u nekterych neni. Asi to zavedli do vyroby az nedavno a obcas se asi stane ze je jedna s a druha bez. Ja to teda zatim videl bud obe s nebo obe bez.

          0 0
          • kadlec  

            Ja to prave nikdy nevidel. A mam tady ted dvoje XT, koupeny 2 mesice zpet.

            0 0
            • novas752  

              Nekde na nich je nalepeny nebo odlity cislo a pismeno – je to zakodovanej mesic a rok vyroby. Rekl bych nekde zespoda tela paky nebo uvnitr objimky. Nalepka by mohla byt uvnitr packy.

              0 0
    • Fire.RR  

      Děkuji za rychlé reakce, a omlouvám se tedy za dublování témat. Hledat jsem se snažil, ale asi blbě…

      Nicméně, byl jsem zaskočen z toho lepidla/těsnění a napadlo mě jestli to cvakání nemohlo být i tím, že by byla oliva blbě zatlačená a jak se zvyšoval tlak na páčce, tak že by na konci chodu už oliva nepodržela… a lepidlo/těsnění tam nasrali, aby ufouklá kapalina nešla přes závit. Což je tedy dle vašich odpovědí naštěstí blbost. Stejně nechápu důvod toho těsnění když to drží správně dotlačená oliva.

      0 0
      • Pista.Wassermann  

        To určitě nezpůsobuje lepidlo, je to jak je psáno výše jen pojištění závitu, mám to na xt taky.

        0 0
      • Vilém  

        Ta kapalina by sla mezi hadici a tim dutym sroubem, kdyby to netesnilo.

        0 0
    • phixion  

      Mně dělala zadní M8000 to samé, pocitově „cvaknutí“ šlo z páky, ale zvuk se ozýval z třmenu. Měl jsem podezření, že to dělá rozpěrka mezi destičkami (byly dost sjeté), tak jsem je vyndal, namazal pístky minerálním olejem, zatlačil zpátky, odmastil, dal nový desky a je klid.

      0 0
    • Ennio  

      Čau chlapi, potřeboval bych poradit. Na kole mám brzdy Shimano XT BR-M8000 a na zadní brzdě se mi nevracejí pístky a destičky drhnou o kotouč. Předpokládám, že se tam dostaly nějaké nečistoty, je nutné rozmontovat celý třmen a pístky vyčistit? Děkuji za rady

      0 0
      • MatS  

        Rozmontovat netreba. Vyndej desticky, odsrobuj trmen z ramu, vem cistic brzd. Nastrikej, vytri poradne hadrem. Mineralnim olejem (nejlepe stejnym co je v brzdach) natri boky pistku. A ted je budes muset rozpohybovat. Jeden pridrz a zmackni opatrne brzdu. Pak ho opatrne zatlac. A takto dokola, dokud se nezacnou hybat a vracet. Bacha, pistky jsou keramicke a snadno praskaj, pokud pouzijes kovovy nastroj nebo vyvines neumernou silu.

        0 0
        • Ennio  

          Všemu rozumím, ale nemám čistič brzd. Můžu použít něco jiného?

          0 0
          • MatS  

            Cyklostar. Anebo jen cistym hadrem poradne vytrit brzdny prach uvnitr trmenu.

            Az se ti je podari rozhybat, tak to znovu otri od zbytku oleje. Ja vzdy olej kapnu na vatovou tycinku(uchostour) a tou potru boky pistku, aby zatekl olej az k tesneni uvnitr.

            Pokud by se ti to ani po nekolika pokusech nepovedlo, nezbude nez to rozebrat, ale pak hrozi riziko netesnosti. Zrovna dnes jsem do podobneho vlakna zde u brzd slx 7000 daval odkaz jak trmen rozebrat.

            0 0
          • MatS  

            https://youtu.be/hGMcsi08CcA

            Zde je video jak rozpohybovat pistky

            0 0
            • Ennio  

              Ještě se zeptám, když budu pístky rozpohybovávat, může být šroub na brzdové páce normálně utažený? V nějakém videu od Štěrby říkali, že při zasunování pístků by měl být šroub povolený, jinak tam může něco prasknou (nějaké těsnění nebo membrána či co).

              0 0
              • MatS  

                Kdyz povolis odvzdusnovaci sroub na pace, vytece ti olej. Povolit ho je potreba, pokud je vic oleje v okruhu, nez je spravne mnozstvi.

                Nemusis ho povolovat. Jinak by pistky nechteli povyjet. Jen opatrne pri zatlacovani, jemne a pomalu. Na nekolikrat. Ja to radsi delam prstama. Sice je to drina, ale mam vic citu a prst je mekky a nepraskne pistek. Jak psal Novas, pistek zatlacuj rovne, nesmi jit sikmo, jinak se vzprici.

                Na youtube je vic videi, staci zadat ‚Sticky piston‘ a vyjede vic videi.

                0 0
                • Ennio  

                  Super, díky za rady a za ochotu.

                  0 0
                • scota  

                  Použij plastovou montpáku.

                  0 0
                  • novas752  

                    Přesně, nebo něco podobného. Hezky prostrčit skrz třmen, chytit na obou koncích a pístek rovnoměrně zatlačit, nepáčit to.

                    0 0
        • novas752  

          Čistil bych až s povyjetejma pístkama o ty ±4mm, tim se vycisti i jejich boky. A fakt opatrne, ta keramika je krehka, kdyz se pistek ve trmenu vzprici, praskne hrozne snadno a kousek se ulomi (vetsinou uvnitr).

          0 0
    • Markony  

      Stoji cca 50 Kč ± tak bych šel a koupil .

      0 0
    • petry888  

      Zdravím, po rozpojení a opětovném spojení mám problém s únikem kapaliny na pravé brzdové páce mezi hadičkou a šroubem u vstupu do páky. Nevíte v čem by mohl být problém, popřípadě jak utěsnit?

      0 0
      • novas752  

        Zkus více dotáhnout. Pokud nepomůže budeš muset asi 15mm hadice ustřihnout, naklepat novej trn a novou olivu.

        0 0
        • petry888  

          Ok díky moc. Oliva i trn jsou původní. Zkusím je vyměnit. Ještě se zeptám. Lze ten šroub dotáhnout na doraz, aby se přetažením vnitřek brzdy nepoškodit? Co jsem koukal na návody na yt, tak doporučuvali 6–7nm a část závitu zustávala ještě venku.

          0 0
          • tonik666  

            Zkus lehce dotáhout, stačit může i kousíček otáčky. Kus závitu koukat bude.

            Pak teprve něco měň.

            0 0
    • Markony  

      Ahoj olivka nova nebo původní ? Zkusit vice přitáhnout .

      0 0
    • Markony  

      Trn lze použít starý .

      0 0
      • petry888  

        Ok díky vyzkoušim. A lze ten šroub dotahnou na doraz? Popřípadě jakou sílu lze ještě použít aby se nepoškodilo?

        0 0
    • Tommy_Lee  

      Dam to sem. Je normalni, ze pri tomto zpusobu uskladneni kola (viz foto) prolina olej z leve paky? Jde o to kolo dole. Marne premyslim, kde by mohl byt zadrhel..

      0 0
      • MatS  

        Uskladneni na to vliv mit nemuze. Jestli prolina olej, tak je neco spatne. Bud oliva nebo membrana. Zalezi, kudyma to tece.

        1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.