• Ruprt2

    Vím, že podobná témata už tu byla, ale neuspokojila mě. Proto to tu dávám znovu.

    Sháním kolo pro maželku. Má 156cm a 45kg. V současné době jezdí Treka 4400.

    Její požadavky jsou zejména vzhled a ráda by zkusila dámskou geometrii. Cena tak do 30K.

    Hlavní požadavek je, že se nelíbí bílá. tzn. znám asi už všechny myslitelné značky a jejich kolekce na rok 2009, ale když nesmí být bílé, tak se tím diskvalifikuje 90% kol možná i více. Po náročném hledání mi zůstali jenom tři bajky a každy má své ale. V současné době sháním spíš už jen rám. Ale i tak je dřina.

    zbyly mi následující kola:

    http://www.trinnity.cz/DetailPage.asp?…
    http://www.trek-bikes.cz/cs/gary-fisher/vyrobky-gary/horska-kola-009/horska-kola-hardtail/tassa­jara http://www.trek-bikes.cz/…/c6700-wsd-e

    Loňského Treka neseženu v malém čísle, ke Cubu má žena výhrady, Garyho bych bral bez rozmýšlení, ale ne s osazením co má pouze rám. Ale Pokud vím tak Gary u nás rámy zvlášť neprodává.

    Prosím o rady a nápady. Pokud by jste věděli o rámu toho treka nebo Garyho, to by bylo super. popř. další nápady na kola a rámy (spíš ty rámy). Než bílý bajk bude žena radeji rok čekat a doufat, že se změní barvy :-( Její nejsimpatičtější značka je scott, ale ten má dámské modely komplet bílé.

    Pokud bude rám malý (krátký) nemusí být nutně dámský.

    Nijak zvlášť to momentálně nespěchá, ale vzhledem k velikosti rámu to zřejmě musí být hned nebo příští rok.

     
    0 0
    • bagr84  

      zvazoval bych vymenu manzelky.

      0 0
    • Wojtek  

      já bych do dámského nešel,mívá menší trojuhelník,a proto není rám tak tuhý

      0 0
      • Ruprt2  

        Ty máš fakt pocit, že máš k danému tématu co říct?

        0 0
      • bagr84  

        no jo, zensky co merej 156 cm maj vetsinou obrovsky problemy s tuhosti ramu. To ze jim ram nesedi kvuli odlisne anatomii tela je jim na druhou stranu uplne jedno.

         

        …proc vubec reaguju.

        0 0
      • Pebe  

        menší rám = větší tuhost

        0 0
      • kubad  

        LOL – další perla menší trojůhelník znamená logicky že je pevnější a tužší ty JOUDO

        0 0
        • Wojtek  

          asi si to nepochopil, je to uplně naopak

          0 0
          • mufák  

            Dobrej si, :))))

            0 0
          • kubad  

            jasně čím delší trubka tim míň se prohne – tohle si opravdu myslíš ???

            0 0
            • Wojtek  

              ne,nemyslím délku toho 3uhelniku ale výšku(snížení rámu)

              0 0
              • mufák  

                dávej,dávej,neboj se

                0 0
              • kubad  

                no ale platí snad to samé ne? čím bude trubka kratší tím se bude míň kroutit ne?

                a čím kompaktnější rám tím bude pevnější :-)

                0 0
                • Wojtek  

                  no taky,ale myslel sem to co sem napsal

                  0 0
                  • kubad  

                    nějak se to zamotalo – napiš radši znovu cos myslels

                    0 0
                    • bagr84  

                      radsi prave ne.

                      0 0
                    • Wojtek  

                      myslel sem NE délku rámu,ale velikost trojuhelníku(horní rámové trubky vuči dolní a vuči sedlové trubce)(říká se tomu taky snížení rámu,),ty vyloženě dámské kola mají ten trojuhelník strašně malý

                      0 0
                      • Hejdik  

                        A proto jsou míň tuhé???????????

                        0 0
                        • Wojtek  

                          ano

                          0 0
                          • Hejdik  

                            A na to jsi prosím tě přišel kde???

                            0 0
                            • Wojtek  

                              prosimtě,když sem kecal s prodavačem

                              0 0
                              • Hejdik  

                                ááááááááááhhhhhhhhá­áááááááá,no tím se to vysvětluje.Ale jestli ti můžu dát přátelskou radu,už se s ním nikdy nebav,jestli ti dává takové desinformace,tak ti v rozvoji tvých znalostí dělá spíš medvědí službu.

                                0 0
                                • Medunka  

                                  To byl Olkyc

                                  0 0
                                  • Volf  

                                    Diskuze olkyce s wojtekem by byla groteska jako s Lupino Lanem. Dát to na disk, tak to vstoupí do dějin české sice mluvené, ale nic neříkající grotesky:-)

                                    0 0
                                • Wojtek  

                                  nebavil se semnou ani tak ale se ženskou co si chtěla kupovat kolo,tak ji to vymlouval(to dámské)

                                  ale už sem nepíšu,tak neodepisuj

                                  0 0
                          • mufák  

                            teď to pěkně kopne ,připrav se ,hrajem.Držím ti palce ,budeš to potřebovat:))))))

                            0 0
                      • juli  

                        Uz bez do riti se svymi pitomymi vylevy! Kdyz nevis, tak sklapni podpatky a cti, co pisou zkusenejsi.

                        0 0
                      • Ruprt2  

                        Wojtku plácáš nesmysly.

                        1. zasíráš mi vlákno což sám všem vyčítáš.
                        2. Nemám pocit, že patnáctiletý kluk, kterému kupujou kolo rodiče mi má co říct ke kolu manženlky. Možná až časem
                        3. Nevíš co je dámská geometrie. První si to najdi. tady se nebavíme o kolech z Kauflandu. Ono to je něco trošku jiného.
                        4. když se nechám zatáhnout k tématu. dámský rám je typicky kratší a zpravidla menší v mém případě když jde o 14 – 15 palců tím tuplem to už samo o sobě dělá větší tuhost než mám já na své 22''. znížení horní trubky je jen malé a je to dánou odlišnou fyziologií muže a ženy. Fakt není níž proto aby mohla baba nastupovat „předem“ a vozit sukni jako v postřižinách. navíc zpravidla je horní rámová trubka profilovaná tak aby se snížení tuhosti kompenzovalo a v neposlední řadě. fakt si myslíš, že moje manželka se svými 45 kily i s tretrama bude dávat kolu tak zabrat aby jí bylo málo tuhé? Zamysli se prosímtě nad sebou.
                        0 0
                        • Wojtek  

                          sory,ale to vláko ti nezasírám já(ostatní se ptají)a kydbys mi to takhle pěkně vysvětlil hned,tak ti poděkuju,,ale já sem nemyslel to megasnížení ale že  obecně to mají níž,aby se jim líp nastupavalo

                          ale máš pravdu ,asi o rámech moc nevím,tak zdar

                          0 0
                        • Hejdik  

                          On asi fakt myslel dámský rám a ne geometrii:-)))Wojtku prosímtě promiň,ale příště si rpsímtě pořádně přečti zadání.

                          0 0
                      • kámen úrazu1  

                        Si něco pleteš, ne? Ženská geometrie u sportovních kol neznamená horní trubku těsně nad dolní, někde ve spodní části sedlový trubky.

                        Je to tohle: http://www.author.cz/…7&pid=610005

                        Ty asi myslíš tohle? http://www.author.cz/…8&pid=610024 .

                        0 0
              • Lišák  

                Jenže dámská geometrie neznamená tohle.

                 
                0 0
            • mufák  

              bojím se ,že přesně to si myslí

               
              0 0
      • Hejdik  

        ??????????? Počkej to mi MUSÍŠ vysvetlit????????­??????

        0 0
        • Wojtek  

          podivej se nahoru,tam sem to popsal

          0 0
          • mufák  

            ty jo dostat druhou šanci a takhle s ní naložit ,no nevím,nevím :))))))

            0 0
          • Hejdik  

            Musíš mi to napsat znovu já vysvětlení nemůžu nikde najít.

            0 0
    • mr.antik  

      alé rámy dělá taky cube, kona (ty se nechaj taky sehnat samostatné) nebo třeba ghost

      0 0
      • Ruprt2  

        no a schválně jestli uhodneš jakou barvu má ghost a kona?

        Cube jasně ještě jsem se nevzdal toho černého Accessu. Ale ten Trek nebo Gary se mi líbí víc.

        0 0
      • mr.antik  

        Kona v pánském bude asi velká… je dost dlouhá

        0 0
    • Wojtek  

      mě se najvíc líbí rám garyho,né barvou,ale geometrii

      0 0
    • mufák  

      no jestli je ochotná si na barvu i rok počkat ,tak to má času dost.Ta to ježdění na kole musí milovat.Třeba jí s tebou nebaví jezdit a tak zkušeně koukla do katalogů a řekla si pošlu mařenku pro jahody v lednu.Takže tobě pomůže už jen 12 měsíčků.

      0 0
      • Ruprt2  

        Kruci nad tím bych se měl zamyslet.

        Spíš je to tak, že teď jezdit ještě asi 3 měsíce nemůže. A vlastně ani zkoušet. tak do toho není hrr. Pak taky peníze že a dcera má 13 měsíců tak se letos ještě moc v sedle nevidí. Ale tlačím na ní, protože jaký si to uděláš takový to máš.

        0 0
      • treatt  

        Zapomněla vážení, na jahody mražený, na jahody mražený, v igelitu balený :)

        0 0
    • Darius  

      Co tohle, tedy pokud neni Sup malo „znacka“… geo se da najit na webu Supu v archivu

      0 0
      • Ruprt2  

        No tej je super. Mě se líbí. bohužel je trochu delší. I v patnáctce má efektivní délku horní rámové trubky 555mm.

        Vlastně Team Women se mi líbí ze všech rámů nejvíc, ale dělá se pouze ve velikosti 17.

        Díky přidám do užšího výběru

         
        0 0
        • Darius  

          mam ho doma, hmotnost znacna (bez cepu na Vcka 1755g), geo pro pritelku vyhovujici

          puvodne jsem chtel taky NS Angel, je lehci nez Sup, kratsi o cca 1cm, ale je o neco vyssi a dlouho nebyl v pozadovane barve

          0 0
        • scret  

          no pritelkyni jsem loni poridil modryho Supika (ne team) v 15ce (tusim 750ka?) a klidne by mohl byt delsi… kdybys eventuelne zkousl pro manzelku jety ram, ten „nas“ by byl na prodej… ja ji budu muset nejspis koupit malej panskej – delsi…

          0 0
          • treatt  

            Cus, ja bych mozna mel zajem – poslal bys mi nejaky blizsi info (mail, icq)?

            Predem moc diky

            0 0
    • Lišák  

      Není to dámská verze, ale pár bajkforistů ho tady už svým polovičkám poskládalo.

      0 0
    • Hejdik  

      člověče dívám se že ten bílej mor je fakt u těch dámských všude.Nebílé jsem našel snad jen toto. v sezoně to klesne pod těch 30K.No nezávidím ti:-)

      0 0
    • jecnak  

      Mozna bych se inspiroval u kola co ma Medunka. To znamena koupit mensi pansky ram a dohnat to delsi sedlovkou. Jednak pak mas na vyber vetsi mnozstvi kol a vetsinou levnejsich a kvalitnejsich a jednakse da dostat na lepsi hmotnost kola, coz pri hmotnosti manzelky neni uplne zanedbatelny parametr. Preju hodne stesti pri hledani, vim jak je to narocny.

      0 0
      • jecnak  

        A jinac toho kecala tady blokuj, mas k tomu moznost jako zakladatel threadu, tak ji vyuzivej.

        0 0
    • miki  

      viper

      0 0
    • Rychlej turista  

      Treka bych nebral, je dlouhý a pro 45 kg zbytečně předimenzovaný a těžký. Co třeba Lucifer?

      0 0
      • Ruprt2  

        Lucifer už je docela drahý. A není tak hezky modrý jako Trek a ani nemá tak hezké trubky jako Cube než abych za něj dal deset tisíc.

        A objektivní důvod je, že se mi zdá dost vysoký stejně jako Angel. Podle popsané geometrie jsou stejně vysoké jako její současný Trek 16'' a to je pro terén málo. Když zastaví někde kde není ideální rovina už je to blbé. Vidím že s tím má problém a sama to říká. chtělo byto horní rámovou trubku níž.

        0 0
        • siafu  

          právě nevím, jestli výška 16" není na 156 cm moc, měřím 165 cm a vyšší rám než 16" vzhledem k vysunutí sedlovky těch 20 cm nechci, výšku pod 160 cm spíš vidím na rám 15" nebo 15.5", samozřejmě záleží na slopingu, délce nohou atd…

          0 0
          • Ruprt2  

            Jo má Treka 16 a je to moc. Geometrie treku není ani vysoká ani nízká.  Délka nohou je 72cm (přibližně)

            0 0
          • Lenka.05  

            Jj, mám cca 160cm a kola 15" (superior w910) a 15,5"(trek fuel ex), a je to akorát, větší určitě ne. Pro holku 156cm myslím ta 15" by mohla být přesně. Jde o tu délku…centimetřík dva není určitě problém doladit představcem a posunutím sedla. Já mám délku kola cca 55,5cm, představec 9cm a sedlo na středu lyžin, posed pro mě OK. Někdy mám spíše tendenci sedět více vzadu, říkám si, že o cm kratší představec a posunutí sedla dozadu by mi možná vyhovovalo víc :-) To už jsou ale drobnosti. U toho supa ti můžu změřit efekt. výšku zem/horní rámová trubka. Treka mám teď v servisu na garančce.

            0 0
            • Lišák  

              Už to tady bylo mockrát, ale možná sis nevšimnula.

              Nastavení sedla nemá nic společného s doladěním délky rámu. Tu můžeš ladit maximálně představcem.

              0 0
              • Lenka.05  

                Měla jsem prostě na mysli doladění posedu. A ten se posunutím sedla změní. Nebo nezmění? Jinak samozřejmě ať si každý posunuje, zkracuje a prodlužuje podle svého :-)

                0 0
                • Lišák  

                  Aby jsi šlapala efektivně, je potřeba předozadně naladit sedlo podle délky stehenních kostí. V tom odkazu je to pod číslem 7. Pokud jsi potom na kole moc natažená/pokrčená tak posed doladíš kratším/delším představcem.

                  0 0
            • Ruprt2  

              za změření bych byl vděčný.

              0 0
              • Lenka.05  

                Tak jsem narychlo poměřila rám superior 910w vel 15". Vzdálenost horní hrana rámové trubky/zem je na „nejnižším“ místě 64cm. Ta samá vzdálenost, měřená cca 10cm od sedlové trubky je díky slopingu 67cm. Takže já když si nad kolo stoupnu, mám rezervu ještě cca 8cm.

                0 0
        • honza.hk1  

          hele, hoď se fotku manželky z dovči (v plavkách) a my jí něco vybereme na míru…ne blbý vtip, v případě, že manželka není příliš vysoká, tak bych to bral čistě pocitově…prostě 17 od jedné značky nen 17 od jiné. To chce odzkoušet minimálně posez a nejlépe se svézt.

          0 0
        • Rychlej turista  

          No jo, teď jsem na Lucifery koukal a dělají je až od 16", co má kámoška na tom obrázku. Měří 162 cm, tak to by pro tu tvoji byl velký.

          0 0
          • kámen úrazu1  

            Jen pokud má krátký nohy. Jak jsem psala výše – mám 160 cm, 16" rám a sedlovka je vytažená dostatečně. Manželka Ruprta je menší jen o 4 cm. Pokud nemá krátký nohy mohou to být tak dva cenťáky na trupu a dva na nohou. Takže sedlovka o 2 cm míň vysunutá než mám já, což je pořád dost. Jestli nemá spíš „chlapský“ rozvržení dýlky těla versus nohou, není podle mě 16" problém, pokud sedí dýlka. 

            0 0
    • kesu  

      co nejaky FS a neresit barvu?

      http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?…

      otazkou je,zdali bude 16tka v poradku a taky to ze neni damsky coz vzhledem k velikosti ej skoda

       

      trochu pres limit

      http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

      todle ozkousela kamaradka co byla docela skritek a pry to taky bylo v poradku

      http://www.trek-bikes.cz/…l-ex-5-5-wsd

      Nicmene by to chtelo abys manzelku presvedcil ze bila neni uplne bila:D:D

      0 0
      • Ruprt2  

        Na fulla jsem sám ještě nedorostl a už jenom to stačí jako důvod proč ji na něho nepřemluvím. Zkoušel jsem to, ale jenom vlažně. Navíc se snažím, aby mi lépe stačila. Troufám si říct, že full by ji ješět zpomalil. Navíc při její váze a síle se každý gram počítá a tak si myslím, že fakt to není krok správným směrem aspoň pro její další kolo.

        0 0
        • Pavel100  

          1.váha/síla=postav ji kola s co nejmenší obvodovou váhou(výplet, ráfky, duše, pláště)

          2.full(vynecháme chrty a cyklokrosaře)=je­diné zpomalení u fulla maximálně na silnici a to si zamknu tlumič, jinak je to nesrovnatelné…větší pohodlí,spoustu cest jedeš hezky v sedle kde na ht musíš nutně stát…ale záleží co jezdíte zda více terén nebo silnici+polňačky

          0 0
      • MlokCZ  

        Nečetl jsem celé vlákno podrobně, ale dle toho, co jsem prolétnul se tu řešil problém příliš vysoké horní rámové trubky. A tedy to bych rovnou AMS Pro škrtnul, tady by problém měla s horní rámovou trubkou určitě.

        0 0
        • MlokCZ  

          V tom odkazu je tedy AMS Comp, rám je to ale stejný a o ten tu jde.

          0 0
    • Kohout  

      A kolik manželka za rok najezdí? Pokud si někdo chce koupi kolo za 30t Kč, tak to většinou není žádný začátečník a má poměrně přesné představy co od kola čeká. A to mi tady trochu chybí. Argumet barvy nechci komentovat, ženský prostě maji pro výběr věcí trochu jiný měřítka než chlapy.

      0 0
      • Lenka.05  

        Máš pravdu, že ženský mají jiná měřítka (vhodně zvolená barva jede a zvyšuje/snižuje prostupnost terénem), ale speciálně tady na BF mám z některých jedinců (a není jich málo) dojem, že kdyby měli mít cokoliv bílého na kole, změnilo by jim to sexuální orientaci :-)

         
        0 0
        • DaSnail  

          no ale takých je len zopár, čo sú zatiaľ sexuálne nevyhranení

          normálni chlapi s farbami problém nemajú, a biela je dobrá

          jedine ružová je tak trochu na hrane… 8o)

          0 0
        • Lišák  

          :-) Možná to není tou barvou, ale tím, jaká ikona se z ní na kolech vytvořila :-/

          Mě se třeba nikdy moc nelíbila fialová. Začátkem 90. let byla fialová šíleně IN. Bohužel i na kolech. Když jsem na inzerát v roce 1993 kupoval svoje první opravdový MTB (za 12.500,–!), tajně jsem doufal, že nebude fialový. Bylo. Vzal jsem ho, protože mimo barvy bylo takové, jaké jsem chtěl.

          Prostě nemám rád věci dohnané do extrému. A to se, podle mě, právě teď děje s bílou barvou na kolech :-/ 

          0 0
          • Lenka.05  

            Tak moje první pseudo MTB byla kompletně předělaná 3/4 eska. A pozor – byla bílá!! Protože mi rám stříkali v Jawa Týnec, bylo to těsně po revoluci :-) Rovná řídítka, gripshift…na tehdejší dobu to byla bomba. Můj tehdejší přítel si koupil své první MTB také bílé – Olpran. Ovšem to bylo v době, kdy se prodávali Olprani vedle Scottů ve stejné třídě, kupoval to tehdá na Karláku. Moje „pravé“ MTB bylo pozor – fialové. Bytostně jsem tu barvu nenáviděla (nemám ji ráda dodnes), proto jsem měla fialové kolo. Taky Olpran, vážil snad dvacet kilo. Někde bych určitě našla fotky. Kolik stálo si už nepamatuju…myslím tak kolem 6–8 tis. Jo to byly časy :-))

            0 0
            • Lišák  

              Tak překopanou 3/4 Esku jsem měl jako druhé „jakobyMTB"v roce 1988. Stříkal jsem si ho sám, bylo to žlutým podkladem a do ještě vlhké barvy lehký nástřik zelené, zadní stavba černá. Bylo nádherné! První "jakobyMTB“ jsem měl o rok dříve. Postaveno na rámu „Eska-zvláštní kolo“. To bylo tvarově jako skládačka bez kloubu, na 24" kolech. Zámoši mě na to navařili horní rámovou trubku. Stříkl jsem ho kombinací světlemodrá/tma­věmodrá/bílá. Taky to vypadalo pěkně. Bylo to všechno děsně težké, ale byli jsme všichni nadšení! ;-) Škoda, že z té doby nemám žádné fotky :-(

              0 0
            • Kohout  

              Ty jsi z Týnce? V Jawě v Týnci dělal můj strejda. Máma pochází z Benešova. Pěkný kraj. Mám to tam rád.

              0 0
          • Kohout  

            Mluvíš mi z duše, taky mám fialový kolo. Tehdy prostě jiný nebylo… Ještě se dělalo ve stříbný, ale ta nebyla k dostání.

            Osobně tuhle módu vše lakovat nechápu, hlavně u komponentů. Jsem příznivec např. Al v přírodní barvě a to jak z estetických tak praktických důvodů (nic se neošoupe). Tuhle jsme chtěl koupit novou sedlovku, představc a řídítka a nic než v černé barně jsem nesehnal. V barvě přírodní Al prostě nic.

            Z těhle příspěvku typu „sháním kolo, poraďte, ale hlavně ať není v barvě…“ mám někdy pocit, že lidé si kolo kupují jako určitou pózu. Soused má kolo za 20t Kč, tak já budu mít za 30t Kč. A hlavně aby to kolo vypadalo, že mě stálo nejmíň 40t Kč. Prostě snobárna…

            0 0
            • vojtechposmourny  

              Nevim, tenhle názor s Tebou nesdílím. Svoje kolo mám rád a ladit ho do barev mě baví. Nevidím v tom nic snobského, když při výběru kola hraje určité kritérium i barva.

              0 0
        • mr.antik  

          a já myslel že bilý věci právě pro ženský a že to sexuální orientaci mění jen u chlapů

          0 0
      • Ruprt2  

        No myslím si, že nemáš zcela pravdu. Sice vím jak to myslíš, ale dotaz nezn jaké (jak kvalitní kolo) pro manželku …

        Jde taky o to, že já nějaké kolo mám a snažím se manželce postavit kolo v podobné relaci. Navíc jsou nějaké váhové požadavky. Přece jen, když má 80kilový chlap desetikilové kolo a 45kg něžná dívky kolo co má 15 kilo, tak je to taky maso. A s klesající váhou roste cena to je zřemé.

        Když je kolo hezké a dobré, tak to láká ho jezdit.

        Prostě jde o to, že chci, aby měla podobé kolo jako mám já, aby mi stačila a aby to bylo spravedlivé, aby bylo lehké atd. Nebudu ti tu psát kolik toho najezdila. Jak jsem psal výše, byla dvakrát po sobě těhotná a pak byl jeden nebo druhý capart nemocný apod. Prostě teď už toho najezdí na novém kole hodně :)

        V současné době kolo má, a tak je částečně pochopitelné, že dalš kolo chce přesně podle svých představ včetně barvy. I když mě to dost štve. Jak tu píšete, tak to pro vás až tak důležité není. Pro mě taky ne. Ale některé věci chlap asi nepochopí.

        0 0
        • Kohout  

          Nechci Ti brát iluze, ale i kdyby jsi ženě koupit to nejlepší kolo na světě, tak pokud není mnohem více trénovaná jak Ty, tak Ti stejně stačit nebude. Já dost často sportuju s holkama (kolo, běh, běžky, in-line atd.). Mám zkušenost, že běžně trénovaná holka mi nikdy nebude stačit (holky, nic ve zlým). A to jsem pouze rekreační sportovec.

          Pokud máš na kolo budget 30 tKč, tak by se už vyplatilo něco postavit. Nebo koupit sériovku a zaměřit se na co nejlehčí kola (ráfky, výplet, pláště atd.).

          Já bych vzal toto. Bílá tam sice je, ale jen trochu :-). Problém asi bude s velikostí, 17" bude asi na 156 cm velká. Nebo toto či toto. Zase trochu bílé.

          0 0
          • Ruprt2  

            Jasně, že stačit nebude, ale být na tom líp fyzicky a ještě mít o dost lepší kolo to už je moc.

            Také se teď přikláním k vlastní stavbě proto ty diskuze o rámu. Jinak ten sup co jsi poslal je její vysněný. Ale je jenom 17 to už je fakt moc. Jinak to uvažuju stejně jako jsi psal. Buďto rám, nebo sériovku za nějakých 20 a výrazně obměnit.

            0 0
            • Darius  

              jaka je predpokladana komponentova skladba a cilova hmotnost?

              0 0
              • Ruprt2  

                uvažoval jsem Epicon, a STX sadu možná X7/X9 v kombinaci. Brzdy STX, LX nebo AVid 5. Do kol dát co zbyde.

                Ale všechno je to zatím jenom velké asi. kdyby byl rozpočet 40k tak jsem si jistý, že by se povedlo atakovat hranici 10kg. Takto si to moc netroufám odhadovat.

                0 0
                • Darius  

                  jj je to tezky skloubit dohromady design, hmotnost a cenu… zrovna prekopavam bajk pritelce, v podstate se z toho vyklubala stavba noveho.. az to doskladam, hodim foto do nasich bajku

                  jinak pokud by nejaky ram vyhovoval geometrii, hmotnostne i cenova a problemem by byl jen desing, uvazoval bych o prestrikani, i kdyz je to jiste trochu barbarske rvat dolu fungl novy lak navic by asi vzniknul problem se zarukou

                   
                  0 0
                  • Ruprt2  

                    tak to mě zatím ani nenapadlo. Jak se řeší starý lak? kolik to stojí, kde apod?

                    0 0
                    • Darius  

                      stary lak se musi sundat a to bud mechanicky (piskovanim, kulickovanim) nebo chemicky, tuto sluzbu by mela poskytnout dobra lakovna… ale jak rikam, je to imho skoda noveho laku (aspon rok bych jezdil a lak poradne omlatil) a nevim, jak se zarukou

                      0 0
                    • Rychlej turista  

                      Tak :-)

                      0 0
    • hýbňoš  

      Mám ženu stejně vysokou , má RB CRX v nejmenší velikosti a spokojenost.

      0 0
      • Ruprt2  

        CRX je, ale přes padesát :(

        0 0
        • hýbňoš  

          koupily sme jen rám a zbytek poskládaly z různejch domácích přebytků a něco dokoupily

          0 0
          • Lenka.05  

            Ještě že jste tak šikovný holky :)

            0 0
            • Volf  

              Sice je to opravdu vtipný, ale také ukázkou toho, že kde nic není, ani smrt nebere:-)

              0 0
    • Sidney  

      Řešil jsem v létě to stejný, moje žena má 154cm, 45kg a dopadlo to takhle. Kolo je skládaný především na hmotnost (to považuju pro takhle drobnou ženskou za nejdůležítější) a hotové kolo v relaci 30–40tkč není možný sehnat. Na fotkách to vypadá hrozně nakopnutý, ale ve zkutečnosti to je v pohodě, navíc SAG je kolem 25mm, tak se to ještě srovná. Na stejný rám, ale v modré už ti někdo link házel.

      0 0
      • Ruprt2  

        No ženu máš možná ještě menší, ale ta moje má asi krátké nohy nebo co. Podle popisu geometrie by měl být tento rám stejně vysoký, jako její současný Trek a to už je na terén vysoké. A teď mě ještě k tomu zarazilo, že tam máš vidlici s pseudozdvihem 80mm. Já teda určitě uvažoval zdvih 100. 80 mi přijde málo a na té stovce to vypadá strašně divně.

        Značka na vidlici předpokládám, že je sag. Asi je to dobré řešení jak z R7 uděl poměrně citlivou vidlici, ale když tam dám 100 s klasickým sagem tak to bude vypadat, že jede po zadním :(

        Možná klame ten komín co tam máš, na druhou stranu já podložky neustále shazuju a žena je tam má naopak taky dost nevysoko.

        0 0
        • Medunka  

          To žena bude jezdit nějaký drsný terén že chceš 100vku vidli? 80tka na pohodové ježdění stačí.

          Nejsem prcek jako tvoje žena, první kolo jsem měla 16tku, 80tku vidli, když jsem zkusila 100vku, docela mi to hnulo s kolem tak, že  jsem si připadala skoro jak na choppru a na pohodu v terénu to moc nebylo, spíš naopak

          0 0
          • mr.antik  

            a proto máš druhý největší negativní sklon představce (hned po „jane“)

            0 0
            • Medunka  

              Přirovnáním k Jane mě teda úražíš, to ti řeknu :-)

              Nemám negativní sklon představce

              0 0
              • mr.antik  

                Máš pravdu, chybně jsem analyzoval obrázek, v páměti si ho spojil s obrázekm lucifera o pár desítek řádků výš.

                Může moje alergie na negativně skloněné představce a bílou barvu :-)

                0 0
                • kámen úrazu1  

                  Lucifer na fotce byl s provizorním představcem a vidlicí. Vidlice byla v opravě, rám jsem testovala prvně, představec jsem tam prdla s tím, že ho budu muset měnit, jen jsem ještě nevěděla za jakou délku. Ale i teď mám představec negativně (zatím?). Spokojenej? :-)

                  0 0
            • jecnak  

              Usuzuje tak jen z fotky kola na bf, ktere je natocene k fotaku v dost zkreslujicim uhlu? Ona ma v realu predstavec dokonce lehce nahoru.

              0 0
            • siafu  

              a já mám teď jen –8 stupňů, prostě 80 mm zdvihu a délka hlavové trubky 125 mm se musí někde vykompenzovat – teď jezdím pevnou a předek se o dost výrazně snížil, takže možná přidám 1 cm podložku pod představec

              0 0
              • MlokCZ  

                Tohle řeší některé nové rámy. Třeba Reaction 16tka 2009 má hlavu pouze 95mm.

                0 0
          • kámen úrazu1  

            Taky si myslím. Zkušenost se 100kovou vidlicí ale nemám. :-) Takže zůstává jen opravdu u slůvka „myslím si“… Tuším její přínos v techničtějších terénech při ostřejší jízdě, než ve větším pohodlí pro běžně jezdící babu (tj. když v terénu tak opatrně). Kór když mluvíme o HT, kde i sebelepší citlivá vidlice s větším zdvihem nevykom­penzuje určité nepohodlí zadní části kola.

            0 0
            • Ruprt2  

              Kurňa teď nevím. V současnosti má 100 (RST) využívá ztěží polovinu zdvihu, ale protože vidle je šmejd.

              Já tu stovku bral tak nějak automaticky. Sám mám stovku a 80 jsem jezdil a bylo mi to málo. Skoro jsem se bál, že když tu člověk napíše že jezdí 100 tak se na něho všichni vrhnou jako sršni, že si tam má dát rovnou pevnou, protože kdo má míň jak 140 jako by neměl (berte to prosím s nadhledem)

              Holky ty vaše SIDy nejsou stovky?

              0 0
              • Medunka  

                Můj SID je 80tka, Šutřík má R7, taky 80tku

                0 0
              • jecnak  

                Stary SIDy nejsou stovky. Kazdopadne bych ji klidne stovku na bika dal, ale funkcni.

                0 0
                • kámen úrazu1  

                  Podle mě na řešení zda 80 nebo 100 je brzo. Rozhodovala bych se až podle rámu. A podle stylu ježdění, ke kterýmu chce Ruprt svou manželkou „dotáhnout“. :-)

                  0 0
              • Rychlej turista  

                Já osmdesátku dal na plečku a stovku právě nasadil, tak očekávám jen samá pozitiva. Teda krom zhoršené aerodynamiky.

                0 0
        • Sidney  

          Vidlice je klasická 100vka, ale poladěná u Milana na citlivost a její váhu, tzn. když je optimálně nastavená na citlivost a aby využila celý zdvih, tak SAG vycházi takhle. Značka na vidlici (páska) je úplně náhodně, jak jsem to propružil (pro mě není problém ji dát nadoraz :-)) Takže je to v podstatě jen velmi citlivá 100vka pro váhu 45kg. Nic lepšího se asi nedá sehnat.

          Protože jsem kolo skládal, když byla žena těsně před porodem, tak si na kolo nemohla ani pořádně sednout, tak jsem vidlu radši uřezal méně, ať to pak nechybí. Po zajetí krk zkrátím na hotovo. Nevím proč ty fotky takle blě vypadají, v reálu si toho ani nevšimneš.

          0 0
          • Ruprt2  

            jo já to pochopil, ale s takovým sagem je to defacto 80.

            No jak to teď vidím, tak až seženu rám, tak založím vlákno vidlice pro 45kg

            0 0
            • Lenka.05  

              Na superioru jsem jezdila 80mm, teď mám 100mm a k 80mm bych se rozhodně nevracela. Na fullu mám 130mm, ale to už je zas jiná kategorie :-) Jezdím na pohodu.

               
              0 0
            • Sidney  

              80 to není. Standartní SAG u těchto vidlic bývá doporučován 15–25%, což toto je na horní hranici…SAG je přece potřeba jako rezerva na negativní překážky – vjetí do díry, aby byl co nejvíc uchovaný kontakt s povrchem. A navíc si myslím, že je daleko důležitější, jak jezdec využívá celý zvih vidlice, tzn, SAG o 5 mm vetší rozhodně neubere konfort oproti tuhé vidlici, kterou jezdec využívá třeba z 80 mm.

              Téma vidlic pro 45kg jsem docela řešil s Milanem a pravdou je, že žádná ze seriově nastavených vidlic nebude na tuto váhu citlivá. Je potřeba zásadně předělat negativku a pasivní odpory, k tomu se ideálně R7 hodí, protože je lehká, relativně levná a 30 nohy taky pro 45kg s tuhostí stačí. Na druhou stranu je takhle předělaná vidle pro běžnou váhu (70 kg) nepoužitelná

              0 0
      • mr.antik  

        Rozhodně uplně parádně sestavený (až na tu R7) ale nechápu, proč ty ženský (a malý obzvlášť) maj rádi řídítka až pod bradou

        0 0
        • kámen úrazu1  

          Protože kdyby daly řidítka níž, bylo by pro ně kolo, ač jedno z nejkratších na trhu a už s krátkým představcem, dlou­hý?

          0 0
          • Sidney  

            Přesně tak.

            0 0
          • Ruprt2  

            To mě nenapadlo a co jsem se napřemlouval, že jí ten komín sundám a ona chtěla přihodit ještě jednu podložku.

            0 0
            • kámen úrazu1  

              Velkou roli hraje u nás prťat i délka řidítek. Zkrácení řidítek o pár centimetrů vnímáme asi citlivěji než o 20 cm vyšší chlap. Bohužel zůstává fakt, že kratší řidítka ztěžují ovládání. Ale ten pocit, že nemám při chrcení (ale i šplhání do kopce, ve všech situacích, kdy se pokrčím více v loktech) vy­kloubený ramena, mně za tu horší ovladatelnost 51 cm dlouhých řidítek stojí. Dva roky jsem jezdila 54, ale bylo to moc. Takže řešení by mohlo napomoci i zkrácení řidítek, pokud je má neupravený ve velikostech „pro chlapy“.

              0 0
              • JSt  

                teda nejsem droboucka holcina ;-), ale s tema riditkama to vidim trosku jinak. radej krapet sirsi kvuli ovladatelnosti. prehmatnout na uzsi uchop muzes u sirsich rodel vzdycky, ale u uzsich tu lepsi manevrovatelnost nicim nedozenes…

                0 0
                • kámen úrazu1  

                  Přehmátnout na užší úchop sice jde, ale dlouhodobě to  u mě nic neřešilo. Leda sehnat hodně dlouhé gripy. U krajů se držet jen v technických pasážích a sjezdech, ve všech ostatních situacích – a ty u mě  převládají – blíž středu. Začínala jsem na řidítkách asi 56 cm, to se nedalo, po měsíci jsem je nechala zkrátit na 54 cm. Už mezi 54 a 56 byla znát zhoršená manévrovatelnost. Skok z 54 na 51 jsem už vnímala méně. Ale nárust pohodlí byl nepopsatelný, s tím se nedá provizorní řešení v podobě přehmatávání ke středu porovnat. Ale to je extrém, jsem nejen malá, ale mám i úzká ramínka (cca 36 cm). Na silničce jsem prodělala skok z 40 cm (C-C) na 36. Zhoršení ovladatelnosti jsem vnímala víc než na biku (v rychlých zatáčkách se ještě teď bojím, na biku mimo silnici ne), jinak pocity byly ale stejně příjemný. Jak široký ramena má chlap třeba 180 cm velký, který není běžný návštěvník posilovny? (Zajímavý, ještě jsem to nepřeměřovala :-)).

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Mám postavu také s hodně úzkými rameny. 182cm výšky a ramena cca 41cm. K tomu mám na svoji výšku hrozně krátké ruce (tedy možná ani nebudu mít kratší ruce než Ty, konkrétně mám ruce 62cm). Tedy pro cca stejný úchop bych měl mít o 5cm širší řídítka (pokud tedy nemáš kratší i ruce), 56cm řídítka by mi přišla ale nechutně úzká.

                    Hodně široké vlajdy mi ale také nesedí, vozím proto jen 62cm široké. Do terénu do sjezdů bych ocenil klidně i hodně široké kolem 68cm, ale to mi také nesedí pak mimo sjezdy, hlavně ve výjezdech, kde se stráví času více.

                    A někde jsem tu viděl i fotky některých slečen, které nebyly nějak moc velké a na řídítka měly široká typu 68cm.

                    Každému prostě sedí něco jiného.

                    0 0
                    • kámen úrazu1  

                      Nevím, na kolik jde porovnávat vlajdy s rovnejma. U rovnejch, jak jsem psala, jsem vnímala jako horší skok v ovladatelnosti to první zkrácení z 56 na 54 než to další. Možná by mně 56 vlajdy připadaly dobré. Vlajdy jsem měla krátce, šly dolů po asi dvou měsících. Nevím, jak dlouhé byly. Co se týče fotek slečen s širokými rodly.. to je stejný jako u velkých kol. Kolikrát si zažil situaci, kdy baba 165 cm velká tvrdila, že rám 19" po příteli je jí akorát, že si nepřipadá natažená, i když jí to ostatní tvrdí? Nebo že to kompenzuje extra krátkým představcem a je to tak dobrý? Přitom kdyby poznala jiné, říkala by možná něco jinýho. To samozřejmě platí i pro mě.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Já myslim, že ty řídítka ve většině případu byla schválně širší. Skoro všechno to byly fully se zdvihem kolem 140mm a dle fotek kolo bylo velikostí vhodné. Řídítka by přitom šla vždy o něco říznout, tedy tam by nebyl problém to snadno vyřešit, kdyby to bylo chtěno (narozdíl od špatné velikosti rámu).

                        Vlajdy 56cm by si mít nemohla, nejužší se dělají 60cm (zrovna teď někde v sousedním threadu byl odkaz, já jsem 60cm předtím neviděl, tak jsem nevěděl zda se vůbec dělají, běžně nejužší k dostání jsou 62cm), užší být nemohou protože kvůli tomu, že něco zabere průhyb by se na ně nic nevešlo.

                        Vlajdy s rovnými lze porovnávat úplně normálně, rozdíl je tu pouze v tom, že vlajdy mají nějaké zvýšení (které Ty nepotřebuješ a celkově je fuk, jakým způsobem se úchop dostane výše/níže, podstatný je výsledek) a pak se dělají ve více úhlech (ale to i rovné se dají sehnat jiné než 5st.).

                        Mně šířka 62cm x 58cm přišla v ovládání jako extrémně velký rozdíl. 62cm x širší už pak takový rozdíl nebyl.

                        0 0
              • Ruprt2  

                Takže zkrácení řidítek ještě zkrátí holce bajk? Pochopil jsem to dobře? Je to peklo. Já mám taky problém s velikostí kola, ale přesně opačnou.

                Já ještě cítím rozdíl jakž takž u vlaštovek, ale rozdílná délka, je pro mě jenom o pohodlí. Nějakou změnu necítím a je mi to skoro jedno.

                0 0
                • kámen úrazu1  

                  Ono je to vše o poměru. Jinak bude vnímat zkrácení řidítek o dva centimetry chlap se šířkou ramen 54 cm a jinak baba s ramínky 38 cm. Stejně tak cyklista 185 cm si nemusí všimnout toho, že mu někdo ze srandy vyměnil představec za o cenťák delší, ale 154 cm vysoký človíček bude řešit milimetry.

                  0 0
          • siafu  

            když se chce, tak i na malém rámu lze poskládat pěkný kolo

            Trek 15.5"

            0 0
            • Ruprt2  

              co to je za treka na véčkách to jenaký z devítkové řady? buď jsem slepý nebo blbý. nápis nepřečtu a v archivu jsem ho nenašel.

              0 0
              • siafu  

                je to Trek 8500 asi model 2007 – normálně na rámu za těch cca 10 tis. Kč; fotka je z polského webu light-bike.com

                0 0
          • mr.antik  

            90mm neni krátný představec

            0 0
            • kámen úrazu1  

              Tak jo. Pak tu je možnost dát představec třeba 7 cm a méně podložek pod vidlici. Otázkou je, jaký to bude mít vliv v zatáčkách, terénu, v prudkých výjezdech. Jestli je lepší to nebo ono. Nechci to testovat. :-) Zvolila jsem jinou cestu – kratší rám než by mohl být a řidítka doleji pro prodloužení posedu (Tvůj neoblíbený negativní představec, možná ho zkusím na chvíli zase dát pozitivně). Do kopců perfektní, z kopců musím dřív za sedlo a dávat bacha.

              0 0
              • mr.antik  

                Vliv 70mm představce je více než dobrý. Pokud se má jednat o pohodovější kolo, tak bych tam dal raši trošku širší nízky a rozumně zahnutý vlašťovky – mnohem větší pohodlí, jistota v terénu a stabilita.

                Ono sí říká, kdoví jak je to kolo s kratším představcem divoký, ale na to má vliv jen a pouze hlavový úhel. Jediný důsledek delšího představce je, že se s tim blbě zatáčí :-)

                Mimochodem, to že ti to nechce do kopce s představcem v normální poloze bych viděl spíš v tom krátkém rámu.

                0 0
                • kámen úrazu1  

                  Ono mně nechce do kopce s pozitivním představcem? To si vyčetl kde? Z „do kopců perfektní“ (s negativním představcem)? Tak jsem to nemyslela. Je mně pohodlnější mít při stoupání ruce níž a blíž sebe (negativním představec a krátký rodla). O nic víc se nejedná, snad jen v hodně prudkých technických výjezdech. A neboj, rám krátký nemám. Jen ho mám  – v rámci optima – o kousek kratší než bych mohla mít (stále v rámci optima). Stejně tak bych ho mohla mít o cenťák a půl delší a rodla vysoko, ale je mně to míň pohodlný, když chci jet „rychleji“. Vyzkoušeno.

                  0 0
              • ZuzicK  

                Já jsem šla z 80 na 60 a co jsem rozhodně pocítila nejvíc, že se kolo líp ovlává v pomalých zatáčkách (typu vracečky na singlu), kdy se mi s 80 kolo jakoby „zasekávalo“ a šlo hůře vracet.. to bude ale spíš dané tím že mám takovýho chopříka :) Jinak celkově se to kolo líp ovládá ;)

                0 0
                • kámen úrazu1  

                  A v rychlých zatáčkách? Měla jsem jen představce 11, 10 a 9 centimetrů, delší jen na jiným kole (kros). S kratším se mně to zlepšení v pomalých zatáčkách, o jakých povídáš, taky zdálo. Rychlý klopivý zatáčky na dobrým povrchu mně připadaly horší, stejně některý prudších sjezdy „radši to nechat na kolu a jet rychle a rovně, moc nekličkovat“.  Co se týče krátkých hodně prudkých kopců, takových těch hupků… v tý době jsem je nevyjela, neměla jsem na to kondici, takže netuším, jaký to má vliv. Jakou máš s tímhle typem výjezdů zkušenost? Kaž­dopádně, kdybych si vybírala kolo spíš na blbnutí, půjdu do vlajd, kratšího představce, fulla, prostě do všeho, o čem si na základě zkušeností druhých domnívám, že by to ovladatelnost zlepšilo. Jo, a Cannonek je pěknej.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    „radši to nechat na kolu a jet rychle a rovně, moc nekličkovat“

                    Na tohle má ale největší vliv hlavový úhel a pokud chceš stabilnější kolo, které méně točí, tak to chce zmenšit hlavový úhel.

                    0 0
                  • ZuzicK  

                    Děkuji ;) S krátkými hodně prudými kopci mám taky zkušenost, ale tady už se ta délka představce u mě moc neprojeví, protože mám řidítka cca 5cm nad úrovní sedla a poměrně velký hlavový úhel, takže tam mám jiné problémy, když už ;)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Ono hlavně ve výjezdu délka představce nehraje moc velkou roli. U kratšího představce se pouze více skrčí ruce a poloha těla a tedy i těžiště je pak úplně stejná jako kdyby tam byl představec delší.

                      Tedy jediná nevýhoda toho kratšího je, že ty ruce je třeba skrčit pak o něco více a to někomu nemusí vyhovovat.

                      0 0
                • kámen úrazu1  

                  A nejvíc mně ovladatelnost v situaci, kterou popisuješ, ztížila krátká řidítka. Tam ten rozdíl byl při prvním zkrácení opravdu obrovský. Připadá mně, že délka představce měla mnohem menší vliv a výška řidítek pro situaci pomalých vraceček žádný (ale projevila se v jiných pasážích).

                  0 0
                  • ZuzicK  

                    Ten představec mi zlepšil celkovou ovladatelnost všeho co se týče předního kola (tzn. nadhazování předního ať už do jakýkoli výšky a zatáčení), s rychlýma pasážema ale zas takovou zkušenost nemám, jezdím spíš terén, takže to nedokážu moc objektivně posoudid. S řidítkama máš velkou pravdu, já jsem se na 56cm cítila blbě, takže jsem si pořídila (tušim) 62 a je to paráda, akorát se už dost dlouho přemlouvám, že je zkrátim na 60, o pohodlí na delších netechnických rovných úsecích by se totiž dalo trochu polemizovat, přece jenom taky nemám ty ramena tak široký ;).

                    0 0
    • Ruprt2  

      Objevil jsem ve slevě rám Trek 8500 15,5'' 08

      Prosím o radu čtenáře vlákna. Jestli si myslí, že si žena geometrií trochu polepší.

      Tady je geometrie toho co teď má a chtělo by to krapet menší

      Tady je geometrie 8500

      0 0
      • Darius  

        Pokud vidim dobre, tak 2008 ma: o 1/2" kratsi sedlovou trubku, o 15mm nizsi hlavu, o cca 20mm nizsi standover, ale delka je stale stejna 555mm. Takze ziskas trochu mista nad horni trubkou pri stejne delce.

         
        0 0
        • Ruprt2  

          ano délka 555, ale délku nevnímám jako problém. Gabča má 60mm představec a na délku si neztěžuje na pohled ok. Co je na současném kole problém je výška horní rámové trubky. Otázka je jestli jí těch 1,2 cm, o které je kolo nižší bude stačit.

          Myslíte si, že je ta změna tak malá, že to nestojí za to?

          0 0
          • Darius  

            aha, ja prave myslel, ze jsi psal, ze Sup s efektivni delkou 555mm je moc dlouhy

            ram nizsi o 2cm jiste pozna (tedy pokud Trek meri kazdy rok stejnou metodikou)… doma si zmerte jakou ma ted rezervu od trubky do rozkroku a zhodnodtnte, zda 2 cm navic dodaji potrebny pocit bezpeci

            Dobre vypada i ten Giant v XS, na ktery odkazuje vifon… akorat meri standover asi v jinem miste, takze jen podle tabulek porovnat s Trekem nepujde

            0 0
            • Ruprt2  

              ano mě se taky líbí, ale ženě ne. Je fakt, že je trochu do fialova. Debilní je, že není možné jít a zkusit všechny bajky v obchodě. Z toho mám trochu strach. protože jde o centimetry někdy skoro o milimetry a čert ví, jestli se tomu dá skutečně věřit

               
              0 0
              • Hejdik  

                člověče ty to máš těžký.:-)a jekou barvičku by si tvoje drahá polovička přála?

                0 0
                • Ruprt2  

                  aktuálně takovou bledě modrou jako má ta Tassajara nebo jakou má Superior Team Women. Ten sup se líbí úplně nejvíc.

                  0 0
                  • vifon  

                    Nezavidim, so zenami je to niekedy tazke. A s tymi zakonitymi este tazsie. :-)

                    0 0
              • vifon  

                Nahodou ta fialova je vcelku pekna, taka netradicna. Inak pozri na geometriu v tomto odkaze. Je tam lepsie specifikovana standover vyska ramu: "http://www.giant-bicycles.com/en-US/bikes/women/2289/320­77/ ":http://www.giant-bicycles.com/…/2289/32077/

                0 0
          • Darius  

            jo a tady mas dokonce 14ku s delkou 555mm… to uz snad vysoke byt ani nemuze, akorat to neni nejlehci no

            0 0
            • Ruprt2  

              bojím se, že s kolem z kategorie junior bych dostal něčím po hlavě i když na něm nic špatného krom váhy nevidím. Ale váží fakt dost.

              0 0
            • Ruprt2  

              Právě výšku by asi s přehledem řešila Ta Tassajara od Garyho Je to 13 nebo 13,5. Ale jestli mi řekne že to vypadá jak dětské kolo (tak označila toho Treka 15,5 co poslala Siafu) tak chodí pěšky.

              Omlouvám se všem, že mi nic není po chuti.

              0 0
              • Darius  

                tak to je pak peklo… Trek od Jane mi projde uplne v pohode, naopak bajk s mensim ramem na me osobne pusobi roztolmile

                mozna jsem to prehledl nebo uz zapomnel, kdo chce vlastne prestavovat kolo, ty nebo mazelka?

                0 0
                • Ruprt2  

                  Teď mi začala tvrdit, že příští rok budou třeba hezčí barvy. Už si připadám jak idiot.

                  Sice jsme se domluvili, já to i psal, že nespěcháme, ale to jsem myslel, že nevadí, když to bude v dubnu nebo až v červnu, ale ona, že třeba příští rok. Tak já už fakt nevím.

                  0 0
                  • soc  

                    Co takhle něco dámského od GT?

                    http://www.gtbicycles.com/…NS/Mountain/#5854

                    http://www.gtbicycles.com/…NS/Mountain/#5718

                    akorát to vypadá jak dětské kolo a jak mám GT rád, tak se mi asi ani nelíbí… nicméně ve velikosti XS by mohlo být z hlediska geometrie dobré, ne?

                     
                    0 0
                    • Ruprt2  

                      GT vyřadila kvůli tomu jejich trojúhelníku.

                      Asi jsem se s ní nehádal mě se teda taky moc nelíbí. A zvlášť na malých rámech to podle mě vypadá blbě.

                      0 0
                      • soc  

                        JJ, mě se třeba malé GT líbí, ale ten Zaskar v XS už vypadá divně. Navíc vedle třeba Treka vypadá jak chudý příbuzný. Ale zkusil jsem to :)

                        0 0
                        • Ruprt2  

                          já jsem zase viděl pár GT ve větších rámech, které se mi i líbili, ale u těch malý i pochubuju, že ten jejich trojúhelník vůbec k něčemu je.

                          0 0
      • Ruprt2  

        Co říkáte na toho Treka. na kolokolo mají ten rám za 8700.

        0 0
        • mr.antik  

          No pěknej je, jen aby to pak ve finále nebyl mercedes s plechovejma kolama. Já bych zas ten rám tolik nepřeceňoval a dal tam lepší kompomenty.

          0 0
          • Ruprt2  

            No jo, ale byl by to pěkný základ ne? s takovým rámem bych šel i lehce přes 30 mít 22–25K na výbavu to už jde ne?

            Uvažoval jsem, že ušetřím na vidlici, že by tam šel nějaký Epicon nebo nebo něco lehkého citlivého (možná Reba), a že ušetřím na kolech, kde bude hlavní požadavek váha i na úkor tuhosti, protože žena tomu určitě nedá tak pokouřit.

            Ve výpletech se téměř vůbec neorientuju tak doufám, že neplácám nesmysly.

             
            0 0
            • Darius  

              brzdit budou Vcka nebo kotouce?

              0 0
              • Ruprt2  

                Na to nejsem vyhraněný. žena říká, že véčka jí vždycky stačili.

                Podle toho co dovolí rám

                0 0
                • Darius  

                  Vcka jsou rozhodne levnejsi a lehci, pokud vyhovuji, neni co resit. Ale podle toho obrazku vyse zrovna ten Trek navarky nema…

                  ad rozpocet (muj rychle nastreleny odhad, treba mas mnohem lepsi ceny): ram 8700, vidle ladeny Epicon za 4500,  poladena Reba/R7 za 8000, lehka kola napr. American Classic za 7–8000 a hned tam jsi pres 20k jako nic… k tomu lehke plaste a duse, komplet pohon, brzdy… vidim to na 35–40… nebo pouzijes nejake stavajici komponenty?

                   
                  0 0
                  • Ruprt2  

                    no 35 bych ještě zkousl, ale to už bych ženě ani nesměl říct. Kvůli ceně asi Epicon to je fakt, brzdy bych radši i véčka, ale jestli to rám dovolí (Trek má jen disky).

                    Kola jsem doufal do 5tis. Možná něco nechat zaplést na míru. Ale v tomto plavu asi nejvíc.

                    Vlastně ne nejvíc plavu v barvách :-(

                    chtěl jsem tam dát aspoň STX popř Sram podle aktuální nabídky. Doma se sice lecos válí, ale většina bude nová nakonec možná všechno. řídítka sedlo sedlovka apod. asi půjde co dům dá, ale pravděpodobně jen provizorně.

                    0 0
                    • teepeex  

                      takhle maly a lehky holce staci Crossridy

                      a hned usetris na kotouce

                      0 0
                    • Darius  

                      Udelej si tabulku v excelu a hned vidis, na cem jsi (upozornuju, ze to nebudou moc prijemna cisla)… moje priority by krome ramu byly: lehka kola (staci rafky, vyplet, duse, plaste; na nabach tolik nezalezi), dobre fungujici vidle, pohodlne sedlo a obecne vyhovujici posed. Zbytek podle financnich moznosti.

                      0 0
            • mr.antik  

              Jo, pěkný základ pro mě by to byl, jen jestli to manželka ocení, resp. pozná. Ale jestli bude jezdit 8000km za rok, tak bych neváhal. Pak jestli radši nekoupit radši toho superiora, ale raději vyzkoušet, tady je hrozně důležitá ta geometrie, což my tady neodhadneme. Ona ta čistě dámská (krátká) geometrie nemusí být uplně pro všechny dámy ideální.

              0 0
              • Lenka.05  

                No, myslím, že pohodlné, lehké a dobře ovladatelné kolo člověk ocení i když jede jen pár kilometrů. Nemusíš najet hned 8tis. I na nákup se jede líp v mercedesu než v trabantu :-) Jinak samozřejmě chápu, jak jsi to myslel. Ale když jí chce ruprt dopřát dobrý rám, proč ne? Čím lepší bude mít kolo, tím víc jí to bude bavit jezdit. Na nějaké těžké hajtře co neřadí by jí k vyjížďkám tahal obtížně. Kotoučů bych se nezříkala. Ruprt udělá kolo na véčka a po dvou vyjížďkách manželka zjistí, že kotouče mají všichni…a že je chce teda taky. A když kotouče, tak určitě nebude chtít stříbrné boky ráfků, bo to vypadá blbě… :-)))

                0 0
    • vifon  

      Co tak toto: http://www.giant-bicycles.com/…/3166/34485/

      Giantik s geometriou pre zeny, robi sa od 14.5". Vybava slusna, do ceny sa vojdes.

      0 0
    • Jakubek  

      Asi mesic tomu jsem kupoval devceti 158cm, 49kg specialized mycka sport 2008. je to sice druha nejlacnejsi verze, ale ji to pro zacatek staci. Pres pocatecni dlouhodoby odpor k bile sem nakonec vyhral a do kola se zamilovala. aspon na pohled, este na to nesedla :P Nejdrazsi verze je pro letos sice pod limit, ale kdyz to koupis v necem kamennem, tak ti to mozna vylepsi. Ja to kupoval v brne u sirera a ptali se me jesi to chcu nak poladit. Velikost je pro ni akorat, ale asi v trech obchodech mi tvrdili, ze ji mam koupit 17", ze babske velikosti sou mensi. Nastesti sem koupil 15" (nebo 15,5"?) a ma tak akorat, ze sedlovku vynda tak dva tri palce… Mrkni jestli este nezustaly nejake z 2008, vim ze tam byly dost velke slevy jinak http://www.specialized.cz/new/kolo.php?…

      0 0
      • Lenka.05  

        V obchodě radili pro holku 158cm velikost 17"? Mno…to je skoro jak v cyklosportu v Jesenici u Prahy…tam mi doporučovali pro pohodové a pohodlné kochání krajinou Epica vel. L (měřím 160cm).

        S Ruprtem soucítím…velký kolo je moc velký, malý kolo na míru vypadá moc malý (dětský), bílá je moc bílá, fialová je moc fialová…no hochu, nemáš to jednoduchý. Ale vytrvej, jednou se trefíš. Kromě toho…i vkus se mění. Zkoušel jsi vzít manželku do pár cyklokrámků? In natura ta kola vypadají zas jinak (líp) než na fotce. Nakonec by se třeba do bílé zamilovala. A k tomu nějakou pěknou přilbu, botičky, rukavičky… ;)

        0 0
        • Jakubek  

          jj, sice telefonicky, ale mysleli to vazne.

          Ja mam pocit, ze ty male holky se chcou citit velke a tak chcou velke kola a just este v „chlapskych“ barvach :) … Ale  aby ruprt nezoufal, ja na ni sel pomalu, nejdriv pulroku viklani ze kolo by to fakt chtelo, ze pro ni tak za 30 bude akorat… pak sem si rek oka, tak za 15… jenze nebylo vic nez 10 a prisly souvisle 3 tydny nekonecneho prohrabavani zahranicnich obchodu, prisla kríze, takze pak ceskych  obchodu no a takove ty presvedcovani ze barva fakt nejezdi… az nakonec jednou v dobre nalade uvidela mycku ve stribrne, stribrna byla vyprodana, ale to uz je vlastne blizko k bile a uz je i bila hezka :) … chce to jenom najit spravny postup a trpelivost :)

          0 0
        • Volf  

          To je klasickej prodavač, který potřebuje prodat to co má na krámě. Jinak když to tady čtu tak je vidět, že prostě chlap není většinou s to pochopit, že ženská prostě vidí kolo jinak jak chlap. Sice jsme většinou rádi za určité anatomické rozdíly :-), ale jak dojde na kolo, tak nechápeme proč holka na kole sedí jinak a že to co je dobré pro nás, nemusí být dobré pro ni. A ve finále pokud by nás někdo v cykloshopu sledoval nebudeme při výběru až tak moc jiní, protože pro nás budou zase důleřité jiné a často stejně nepodstatné věci, ale to asi každý zná. Ale největší nešvar v ČR je ten, že jako chlapi máme zfixováno, že holka by měla mít horší kolo než chlap, protože lepší přec nepotřebuje.

          0 0
    • Ruprt2  

      Tak barva je daná. Vypádá to, že přes to nejede vlak. Barva by měla být ve stylu Superior Tem women.

      Aktuálně jsem ale objevil toto. Má tu někdo nějaké zkušenosti s kolama BH?

      0 0
      • Lišák  

        Pokud jí sedne geometrie a dáš tam vidlici, lehčí duše a pláště, dostaneš se pod 12kg. Podle mě – dobrá volba.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Ta váha je naprosto šílená. Má 45 kg, to máš jako by si 75 chlap měl lebedit na 20 kg kole. Při stavbě kola pro takhle lehkou osobu bych se zaměřil na jedinou věc - váhu. tzn. rám, kola, Furious Fredy 2,0" s No Tubes, karbonová sedlovka, vidle Ritchey WCS, lehoučká véčka a gripshift X.0. Ostatní komponenty podle peněz.

          0 0
          • Lišák  

            Však jo. To kolo je za polovinu částky, co je na to vyčleněná. Takže základ je fajn. Mysli na to, že paní Ruprtová má specivické požadavky na design. Takže tohle jako základ+vyladěnou R7, FF, UL duše, třeba tyhle kola. Myslím, že by váha mohla být solidní. Když zbudou peníze tak nějaká lehčí řídítka.

            0 0
            • Lišák  

              *specifické

              0 0
            • Rychlej turista  

              S Furious Fredy a No Tubes bude moci jezdit na dost nízkém tlaku, počítám, že to na pohodlí bude mít zhruba tak, jako bych já jezdil na 2,5" pláštích a to se houpeš jako bys seděl na zadním sedadle autobusu. Stejně žádný brutus terén jezdit nebude a na té vidli ušetří skoro kilo. Ale je mi jasné, že toto bude zavrženo, protože na bajka přece patří kotoučovky, pořádné zuby na pláštích a minimálně odpružená vidle.

              0 0
              • MlokCZ  

                S tím nízkým tlakem záleží jak moc si dovolí foukat pláště pod povolené minimum. Kdybych vážil 45kg a chtěl mít cca stejně se chovající pláště jako mám teď, tak bych musel ty FF foukat na nějakých 17psi na předním kole a 20psi na zadním. FF ve 2,0 má přitom minimum uváděné 35psi. Mírně pod minimum bych se foukat jistě nebál, ale tolik pod minimum už asi ano i při těch 45kg, zvlášť pro kombinaci dušový plášť bez duší (kvůli riziku svléknutí pláště z ráfku).

                Tedy takovou variantu proč ne, jen že to s tím tlakem nebude tak jednoduché.

                Na vidlici by se ušetřilo váhy hodně, to máš pravdu, ale tady bych jednoznačně do pevné nešel. Na slečnách/ženách v mojem okolí vidím, že dobře fungující citlivou vidlici právě velmi ocení kvůli pohodlí (a pláště tohle nahradit nikdy nemohou) a pak tu mám v okolí pár případů, kde mají celopevňáka, tak ty v terénu (tím myslím nic technického, jen prostě sem tam nějaký kořen) nechtějí vůbec na té pevné vidlici jezdit. S pevnou je třeba prostě si extrémně vše hlídat a to i větší díry na silnici, tohle je podle mě jen pro toho, kdo přesně ví proč tu pevnou chce.

                A v-čka, tady na to nemám vyhraněný názor. Ještě před cca dvěma lety bych klidně řekl, že proč ne, klidně v-čka. Ale po zkušenostech s manželkou, kde měla slušné v-čka a byla spokojená když je jezdila a celou dobu tvrdila, že kotouče nepotřebuje.
                Po pár měsících na XT kotoučích ovšem názor zcela změnila a prohlásila, že největší změna k lepšímu byly právě ty kotouče a jako druhá věc dobře fungující odpružená vidlice (předtím sice odpruženou měla, ale takovou která skoro nefungovala, byla ještě elastomerová + mazaná vazelínou). A třetí věc, kterou po kotoučích a dobře fungující vidlici postupem času zase ocenila i když tady také nejprve tvrdila, že ji nepotřebuje, tak to byl full. Těžší technické pasáže přitom také nedává (ty když na trase jsou, tak to pak tlačí).

                Oproti tomu když dostala o skoro 0,5kg lehčí kola, tak rozdíl ani nepoznala. Ale nemá tak extrémně nízkou váhu, protože měří přes 180cm.

                0 0
                • Ruprt2  

                  Podhuštěné kola zase mají vysoký valivý odpor a větší šanci proražení. Jinak souhlasím, že vidlici to prostě nenhradí ani omylem.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    S tím valivým odporem to vůbec není tak jednoduché, v terénu to většinou platí přesně naopak (tedy méně nahuštěné pláště mají menší valivý odpor), v historii už tu byl tento odkaz na test měření z venku (tedy reálná měření z terénu, žádné testy z laboratoře), kde se řešil rozdíl valivého odporu pro různě široké a různě nafoukané pláště. A ani na asfaltu to není u plášťů se vzorkem jasné (tam to dle měření bylo ± jedno jaký byl tlak, valivý odpor se neměnil), u FF už se to může chovat hodně blízko plášťům bez vzorku (slick + asfalt, to je jediný případ, kdy 100% platí, že s roustoucím tlakem klesá valivý odpor).

                    A propražení při kombinaci 45kg + žádná duše opravdu nehrozí (reagoval jsem na FF s NoTubes, takže jsem to uvažoval samozřejmě bez duší).

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Furious Fredy valí i prázdné. Proto je foukám jen tolik, abych neprorážel.

                      0 0
                    • Ruprt2  

                      OK, díky za vysvětlení. Nemám s FF zkušenosti. A NT jsem si taky nevědomil. Taky to ještě nejezdím

                      0 0
          • Ruprt2  

            Váha ještě půjde dolů přesně jak píše Lišák.

            Pevná vidle rozhodně nebude to je jisté. Pevná vidle je pro toho kdo ji z určitého důvodu chce.

            Věčkům se nebráním, ale jak tu psala Lenka.05, tak bych se bál, že žena zjistí, že kolo s kotoučema vypadá líp, a že je má každý, a že ráfky by taky vypadali lépe, kdyby nebyli z boku stříbrné.

            Teda ona není až taková frfla. To bych jí křivdil, frfle jenom teď při výběru, protože má pocit, že je na to prostor. Jenom když se to bude stavět popř obměňovat, tak by volba mohla padnout na kotouče, navíc, když mají různé designy ;-)

            Na druhou stranu argument ušetřených skoro půl kila není špatný a na třetí stranu ruku na srdce hydry jsou hydry. Brzdí lépe a hlavně snadno.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Mï to bylo jasné, že to neprojde. Raději bude vedle toho kola chodit, než by na něm jela, ale za cenu, že bude vypadat jinak, než je zvykem. Pokud bude jezdit sama, tak je to jedno a nějak to nepozná, prostě jen pojede pomalu. Takže se připrav na to, že na takovém kole buď bude jezdit sama nebo vůbec.

              0 0
              • Ruprt2  

                Nesýčkuj já jsem optimista.

                 
                0 0
              • pitos  

                nestraš ho…manželka si jezdí na více jak 14kg biku,klidně i 80kg v terénu a třeba i s 20ti bikery a neměnila by:) a to minulý bike měla o cca 1kg lehčí.

                0 0
      • siafu  

        to BH je docela krátký – 530 mm – to by chtělo vyzkoušet

        asi nejlepší by to bylo poskládat – rám Trek 8500 (tady ho mají za 8 tis.) nebo kdyby potřebovala nějakou 15", tak asi "Spyder Exploit ":http://www.koloshop.cz/…ralight/nebo Spyder Scenner (barva se dá myslím vybrat:)

        jinak kola asi už raději na kotouče nebo aspoň náby, pak se dnes už dost blbě shání trochu solidní rám s čepy – třeba náby XT, ráfky Mavic 717, výplet Revolution, pro tak lehkou holku mi Crossridy připadají zbytečně předimenzované, pláště kevlar typu Furious Fred:), Kenda Karma, Racing Ralph…

        ostatní komponenty podle ceny a asi něco by se dalo poladit i přes bazar:)

        0 0
    • Darius  

      jen pro inspiraci, takhle dopadla moje snaha o bike pro pritelku 160cm

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.