• Mr.Cookie

    Ahoj…na jinym fóru si trochu vjíždíme do vlasů s nějakym jinym bikerem a já bych se chtěl poradit tady u vás znalejch…do čeho by jste šli radši, do BB7/BB5, nebo do Sh M485???? (pls berte v potaz jak brzděj, kolik stojej a jak sou náročný na údržbu) díky moc =)

    Anketa: Co je lepší????

    31x
    74%
    11x
    26%
    0 0
    • Martin  

      nevím jak BB5, ale BB7 jsou fajn. BB5 se musí nastavovat pomocí nástroje, BB7 mají velká kolečka, s jejichž pomocí lze udělat nastavení desek docela jednoduše. vozím je půl roku a jsem s nimi spokojený.

      0 0
    • stihac  

      a preco by tie 485 mali byt horsie? Vyrobcovia ich montuju aj na celkom drahe kola, aj take co sa dost rata ze sa s nimi bude jazdit dole kopcom.

      0 0
      • dada  

        muhehehehehehe­hehehe :))))))

        ty si prostě komik

        0 0
        • oupi  

          Muhehehehehehe :-))))) Ty seš taky docela komik, co? V čem konkrétně je horší 485 než BB5/BB7? Ségra má BB7, měla BB5 a třeba oproti M525 to byl rozdíl naprosto propastný. Měl jsem možnost BB7 srovnat i s oněmi M485 a SH mi přišlo o něco lepší v dávkovatelnosti, servis prakticky neřeší (kromě výměny destiček a 1× za 2 roky kapalinu) a o něco lépe brzdí. Jinak ten s kým si Mr.Cookie vjel do vlasů jsem já.

          0 0
          • dada  

            hele já se v mechanikách nevyznám vůbec ale reagoval sem na stíhačku né na tebe…de o to hodnocení komponetů podle toho na jak drahém kole se objeví to mě fakt pobavilo :)

            0 0
          • pitos  

            M525ky jsou staré ale výborné brzdy…sám vybírám nové a nemohu se pro žádné zatím rozhodnout protože brzdí i ve srovnání s novými typy brzd dobře…asi si je budu muset nechat.

            se mi zdá že věčina tady 485ky nezná a maximálně o nich ví jen tolik že jsou to alivka,jak brzdí,případně s jinýma ne orig deskama neví nikdo?

            0 0
            • soc  

              Jak píšu níž (nebo výš, už ani nevím), s FASTOPama je to už dobré. Nicméně při kombinaci M485+FASTOP+vlnko­vatý alligator to docela dost vibruje. S rovným kotoučem už by to mělo být v pohodě.

              0 0
            • oupi  

              Zkus LX, tam je ten rozdíl znát hodně.

              0 0
              • pitos  

                rozdíl mezi čím ?jestli myslíš 525 X LX tak nic zkoušet nemusím…mám je odskoušené snad se všemy typy běžných brzd.

                0 0
                • oupi  

                  Jo, právě LX vs. 525. Tam se mi zdá rozdíl daleko větší, než třeba mezi LX a XT. Jinak na FR (jestli jsem to pochopil z profilu dobře) by se mě osobně zamlouvaly Gustavy. Měl jsem je na půjčené Koně a tomu říkám brutalita :-)

                  0 0
                  • Vilém  

                    Ve prospech kterych? Me osobne prisly 525 mnohem lepsi,co se tyce ucinku, nez LX. Nebylo to uplne objektivni srovnani, na 525 jsem mel Fastopy, LX byly s original deskama.

                    0 0
                    • oupi  

                      Lepší mi přišli LX obojí s FASTOPY

                      0 0
                      • v POHODÌ klokan  

                        No já mám na BB5kách teď fastopy a imho si nedovedu představit, že může něco brzdit líp :) Jenom ta kousavost není úplně ideální…

                        0 0
                    • vlk  

                      no lx brzdí lépe. -obě s fastopy. u 525 máte jen pocit, že brzdí více-to je dáno tím ostrým nástupem proti lx, které jsou více dávkovatelné.V ma­ximálním brzdném účinku se mi zdají LX lepší a rozhodně jsou lepší co se týká vadnutí v dlouhých kopcích.

                       

                      Dotyčnému bych 485 nedoporučoval. Díky páce jsou o dost horší než staré 525. Mechaniky-na to bych se taky vykašlal-především co se týká dávkovatelnosti. Když už je v cenové relaci okolo 485, tak ať si koupí deorkové 535.Brzdí nesovnatelně lépe než ty z kterých vybírá a cenový rozdíl je extra minimální-kupoval jsem ji jako zadní a proti 485 byla dražší snad jen o 3 stováky.

                      0 0
                      • vlk  

                        PS: neberte to jako reklamu-ale třeba tady http://www.koloshop.cz/…ve-brzdy-99/?…  jsou 535 o 404 Kč dražší než ty 485-což bych si raději doplatil.Minimálně třeba ty originální desky v 535 se už proti 485 dají použít.

                         

                        Pro sebe bych si dnes objednal ty slx -pokud teda ta brzdová páka má tak pěkný chod jako nynější XT.

                        0 0
      • Lišák  

        Výrobci dělají vůbec divné věci…

         

        Třeba náby Alivio a šaltr XT na jednom kole je z hlediska fce trošku špatně, že?

         

        Někdy je lepší zapojit vlastní rozum, než jen obdivovat marketingové bláboly kdejaké firmy.

        (Tohle nebylo konkrétně k těmto brzdám, ale všeobecně.)

        0 0
        • Hejdik  

          Tak s tímhle nelze bohužel,než souhlasit

          0 0
        • stihac  

          Nedavno som sa tu na BF nad tym prave pozastavoval, ze Shimano definuje 485 ako brzdy nie na sport ale nejake rekreacne jazdenie. A potom vidim ze su na fulloch v kategorii >50.000 Kc. Potom so sa pytal ze ako to teda je a odpoved co si pamatam bola ze ved su vlastne ok (musel by som hladat temu, ale je to z minuleho tyzdna) Tak som sa teda spytal tu, kde maju tie 485 chyby, a vidis, reagujete ako… no radsej nedopoviem.

          0 0
          • dada  

            dobrá budu hodnej…zkus prostě příště trochu přemýšlet než něco napíšeš a hlavně nevěř prodejcům a časopisu Velo

            a doporučena prodejní cena fullu nad 50000 a to i v korunách českých nemusí opravdu často znamenat vůbec nic, natož kvalitní brzdy…né že bych byl nějakej odborník ale 485 sem shodou okolností v ruce měl a je to opravdu hrůza…tak. 

            0 0
            • soc  

              Tak se poděl, v čem je to taková hrůza?

              Jinak uznávám, že výrobci občas nechutně mixují komponenty, nicméně tyhle brzdy se montují na spoustu kol i ne zrovna levných, takže výrobci předpokládají, že si člověk na tom kole brzdy hned vymění za lepší? Nebo spíš je to takový tahák, přeci jen jsou to hydry, takže asi snaží lidi utáhnout na tomhle?

              0 0
              • Hejdik  

                Tak v té poslední větě si na to kápl :-)

                0 0
              • kubad  

                jsou hodně levné vypadají dobře – levný tahák na zákazníky.

                podle Shimana příslušnopst k sadě: ALIVIO

                  
                0 0
            • pitos  

              Také mě zajímá v čem jsou ty 485ky tak špatné…osobně s nima nemám žádnou zkušenost ale prostě mě to zajímá .

              0 0
              • vlk  

                mnohem horší páka než u 525-hrozně pruží, ať je seřídím, jak je seřídím, skoro vždy je při max výkonu přitáhnu až k řidítkám.A již mnoho vzpomínaných problémů s prosakováním brzdové kapaliny kolem pístků-Shimano dokonce vydalo i nějaké prohlášení, že je to normální :)

                0 0
            • Lišák  

              Bych ty brzdy zase tak neodsuzoval. Zkusit na ně dát organický desky a vidělo by se. Co se tak proslýchá, ta SH desky=nicmoc. Osobní zkušenost nemám, jen s Sh špalkama a to byla vždycky tragedie…

              0 0
              • soc  

                BR-M485 + FASTOP už fungují výborně. Sice nemám přímé srovnání s jinýma hydrama, nicméně jsou naprosto použitelné pro brždění 1 prstem, mám vpředu 180 kotouč, vzadu 160. Dokonce mi přijde, že s těma FASTOP deskama mají i tvrdší krok, ale to bude asi jen můj dobrý pocit…

                0 0
              • stihac  

                presne toto som myslel – 485 su dvojpiestikove, a z technickej specifikacie ako jedno minus vyplyva ze maju brzdove oblozenie na plastovych nosnikoch, co neviem ako velmi vazny nedostatok je (predpokladam nizsia odolnost voci prehriatiu), ale ak sa oblozenie da vymenit za inu znacku kde je to riesene inac, tak potom by funkcne mohli byt vyhovujuce, samozrejme s tym ze za nizsiu cenu nebudu dizajnovo nic extra a hmotnost v porovnani s drahsimi asi tiez nebude lepsia, no v tej kategorii ide snad o tu funkcnost.

                0 0
                • kubad  

                  můžu dotaz – z technickej specifikacie ako jedno minus vyplyva ze maju brzdove oblozenie na plastovych nosnikoch kdes to vyčetl? nějak mě to nedává smysl, možná blbý překlad

                  tím nic nenaznačuju ani nerýpu prostě mě to zaujalo a nemůžu to nikde najít.

                   
                  0 0
                  • stihac  

                    schrastil dom nejaky letak v predajni a tam je podrobna tabulka vsetkych typov kotucovych brzd Shimano. Je to v slovencine, tak ak je preklad zly tak to nie je moj preklad :) Tie vyssie modely maju tie oblozenia ak sa nemylim na kovovych podlozkach alebo ako sa to odborne nazyva.

                    (ze ty do mna nerypes tak to ani nemozem uverit, ale budiz – uz som si zvykol… )

                    0 0
                    • soc  

                      Podle mě špatný překlad, plast tam nikde není…

                      0 0
                      • stihac  

                        nemam to tu, upresnim zajtra.

                        0 0
                        • stihac  

                          Takze v tabulke je v kolonke „platnicky“ pri 485 uvedene „plast“ Pri vyssich typoch je tam „kov“ alebo „polymer“. Pri XTR je tam poznamka „titanovy plat“. Takze ak pri type 485 plastovy nie je ten nosnik brzdoveho oblozenia, tak plastove je samotne brzdove oblozenie… co som moc nepredpokladal ze moze byt. (Pri Hayes Stroker Trail / Carbon sa lisi material tej podlozki, pri jednych je ocelova a pri druhych hlinikova, tak som to videl ako logicke ze pri low end Shimano by to mohol byt plast. Mozno je to teda samotne oblozenie a preto su tie staznosti.)

                          0 0
                          • Lišák  

                            To opravdu vypadá, že to není myšleno k „základní desce“, ale k brzdovému obložení. Nejsem chemik, ale i pod pojmem „polymer“ si představím nějaký plast. Co na to zdejší chemici?

                             

                            Myslím, že to má být chápáno jako „polymer=organika“, „kov=sintr“. Ovšem ten „plast“ je tam nějaký divný…

                            0 0
                            • soc  

                              Chápal bych to taky tak, mám ty desky před sebou, jsou rozhodně kovové, zezadu je napsáno resin… takže někde nastaka nějaká chybka..

                              0 0
                              • Vilém  

                                podle ceho poznas, ze desky na kterych je napsano resin, jsou rozhodne kovove? V orchanickych deskach byvaji „spony“ nejake mosazi nebo co to je. Metalicke byvaji jak nejaky praskovy kov.

                                0 0
                              • kafac  

                                resin znamena pryskyrice… takze nejsou kovovy ;)

                                0 0
                                • soc  

                                  Však kovová je deska, organická je brzdná směs… nebo ne?

                                  0 0
                                  • kafac  

                                    Abych ti pravdu rekl, tak jsem jeste nevidel jinou desku jak kovovou… ma to nekolik duvodu

                                    Kov je tuhej, a hlavne odvadi teplo..... kdyby tak deska byla plastova, tak se bude prohybat a hlavne se to nebude chladit

                                    0 0
                    • kubad  

                      jj blbý překlad destičky budou kovové u všech rozdíl je jen v typu obložení – to je u těchto brzd tragické s cílem na velkou životnost , ale to se dá řešit

                        
                      0 0
                      • stihac  

                        tak to je celkom lahka cesta ako dojst k funkcnym brzdam ak staci vymenit oblozenia… ak sa teda bavime o rekreacnom XC a nie FR a pod. Alebo? Ak je nejaka realna skusenost ze 485 je srot, sem s nou :)

                        0 0
            • oupi  

              A měl jsi v ruce starou nebo novou sérii? Protože v tom je taky docela rozdíl :-)

              0 0
              • soc  

                V čem? Pokus se nepletu, nová série má nápis BR-M485 a neteče, nebo je tam ještě něco jiného? Ještě mě napadjí jiné destičky, protože ty ve staré sérii jsou hodně tragické, ale jinak nevím.....

                0 0
                • oupi  

                  Právě že neteče. To je alespoň podle mě hodně důležité. Desky jsou myslím stejné, ruku do ohně za to nedám, ale s Tebou zmiňovanýmni FASTOPy je to jiná káva. Na druhou stranu znám některé lidi, kteří si nestěžují ani na origo desky.

                  0 0
              • dada  

                sem toho zas tak moc neřek ste se ne mě sesypali…si to do zítra naštuduju tu sérii, do pozítří pořídím tchánovi organický desky,  pak to budu pečlivě testovat a nejdýl ale fakt nejdýl v pátek tu máte recenzi......anebo že bych se ne to vykašlal a trval na tom že to čím sem brzdil byla prostě ***** ?!?!?

                peace :)

                0 0
                • soc  

                  V pohodě, jen jsi to podal tak ultimátně :) ta stará série s originálníma deskama je téměř nepoužitelná, mám pocit, že jsem poslední kdo ji ještě vozí, nicméně bvyměnil jsem desky za jiné a jsou v pohodě..... PEACE :)

                  0 0
                  • dada  

                    se omlouvam mě to dneska sere v práci taxem sprostej…popravdě sou mi tyhle modely tak nějak jedno…

                    0 0
                • stihac  

                  ale ved ja to chapem, len si sa dnes potreboval na niekom odbavit.

                  0 0
                • oupi  

                  Soc to napsal hezky. z Tvého příspěvku byl cítit absolutismus :-)

                  Piece… no, prostě mír:-)

                  0 0
    • Hejdik  

      Já to vidím asi takhle.Mám bb7 a jezdím s nimi půl roku.Musím říct,že takovou funkčnost jsem od mechanických kotoučovek ani nečekal.Mají skvělou dávkovetelnost a účinnost mají taky výbornou.Koupil jsem si je proto,že jsem neměl prachy na hydry.Ale i tak jsem velmi spokojen.Jediná nevýhoda je ,že nemají tak lehký chod jeko hydry,ale na to,že jsou to mechaniky zak jdou celkem lehce.Je fakt,že jsem si teda nechal dát to nejlepší lanko a bovden,který byl k dispozici,což si myslím,že hodně jejich chod ovlivňuje.

      Já jsem prostě radši volil to „nej“ v mechanikách,než abych šel do brzd,který jsou kvalitou někde uprostřed mezi hydrama.Momentálně jsem naprosto spokojen  tyto brzdy splňují svoji funkci nadočekávání dobře.Kromě občasného doštelování,které jde mimochodem velice dobře s nimi nemám žádný problém.-Zatím-..... ťuk ťuk na dřevo…:-)

      0 0
      • Martin  

        ad doštelování – já měl na obou prasátkách ze začátku problémek s nastavovacím mechanismem pevné desky – těma kolečkama šlo točit strašně špatně. velice brzo mě přestaly bavit otlačené prsty, tak jsem shodil obě kola, vyndal desky z brzd, zjistil, jak je regulace pevné desky udělaná – velice jendoduše: deska je položena na válečku se závitem, kt. má jemné stoupání. kolečko pro regulaci je s válečkem spojeno plochou tyčinkou. a v závitech jsem měl nějaký bordel. tak jsem vyšrouboval oba ty válečky, všechno pořádně prolil WD40 a zase složil. od té doby pohoda. otáčet kolečkama jde v pohodě, ale samovolně se to nerozdrbává. jestli jsem narazil na nějakou vadnou výrobní sérii či co, to netuším.

        k BB7 bych měl jedinou výhradu, kterou jsem už nedávno psal – v delších sjezdech je problém s únavou prstů. u hyder brzdíš jedním prstíčkem, u mechanik se holt musí vyvíjet určitá větší síla…

        0 0
        • Hejdik  

          Tak tak…ALe i tak je super,že když ti začne cinkat kotouč,tak se to dá krásně doštelovat přímo na vyjížďce,nebo doma.Kámoš má hydry a když mu cinkali,tak jsme to mudeli poslouchat celou cestu,pak mi v uších zvonilo,ještě dva dny potom… :-)))

          0 0
        • Flashstorm  

          no s tou sílou vyvýjenou na páku je to asi dost o hmotnosti jezdce.....já třeba brzdim jednim prstem =) ..... ale i těma 2 prstama to není tak hrozný a pak si myslim taky hraje roli složení destiček…to origo je tušim syntr.....což je docela tvrdý když tam dáš šikovnou organiku mělo by se to zlepšit =)

          0 0
          • Martin  

            momentálně mám 110 kilo – to už jek kumšt ubrzdit :-) – v SO jsem sjížděl asi 4 km kamenitý kopec a dole mě ruce bolely fest :-)

            0 0
        • jIrI___  

          Tohle můžu potvrdit. Dva roky jsem jezdil s BB5, teď mám nově hydrauliky XT. Z kopců, kde jsem dřív s BB5 brzdil dvěma prsty, teď s XT v pohodě brzdím jedním a když začne bolet tak přidám druhý prst a je klid :-).

          0 0
          • DaSnail  

            Mám bb7 a brzdím jedným prstom v poho. Dvoma prstami staviam na predné. Asi dost záleží aj na pákech. 485 som nejazdil. Hydry z princípu ne! :-)

            0 0
            • DaSnail  

              som zabudol – 93kg. Takže žiadny superchrt…

              0 0
            • jIrI___  

              Já měl páky FR5 a jedním prstem jsem neměl šanci to na místních kamenitých sjezdech ubrzdit. Jinak mám 80kg bez vybavení a 160mm kotouče.

              0 0
              • DaSnail  

                no jo no. sd7 tam majú také červené kolečko a s tim se daj dělat věci. rozdiel v cene fr5 necelé dve stovky. a 203 kotúč tiež niečo pomože…

                0 0
    • Flashstorm  

      Mám BB7 přes půl roku a sem s nima naprosto spokojenej..... chod maj skvělej (v mechanikách asi nej). Lanka a bovdeny mám střední třídu od Aligatora. Žádnej broušenej nerez s teflonem a na chod si fakt nemůžu stěžovat. Choděj výborně i když se potopěj celý do bláta. Seřizoval jsem je za těch půl roku jedom jednou a to pouhým otočením kolečkem. A důvod proč jsem do nich šel? Ty levnější hydry maj možná o malinko lepší dávkovatelnost, ale brzdná síla mi příjde stejná ne-li lepší u BB7. A navíc ten děsnej design levnejch hyder......Když hydry tak až budou prachy a jedině do Juicek 7.......

      0 0
    • oupi  

      Nevím, jestli se mi to zdá, ale dost častý argument je design, což mi přijde jako naprosto úchylné. Design budu řešit u brzd s obdobnými vlastnostmi (Martu SL nebo Avid Ultimate), ale tady? To je jako kdybych napsal, že místo šaltru X.0 si koupím XT Shadow, protože design X.0 se mi nelíbí. Asi jsem divný.

      0 0
      • oupi  

        A ještě jeden povzdech. Kolik z Vás mělo skutečně obě brzdy v ruce a jelo s nimi, že takhle odsuzujete 485-ky. On je totiž rozdíl hlasovat pro BB5/BB7, protože jsou lepší a prot, že je mám na kole.

        0 0
        • soc  

          Ok, abys neřekl, hlasoval jsem pro 485, protože je mám na kole :)

          0 0
          • oupi  

            Tebe jsem zrovna neměl na mysli. Stejně tak kubada, o němž si myslí, že má co se techniky týče velké znalosti.

            0 0
            • soc  

              Já vím… chtěl jsem tím vyvážit ty, kteří hlasovali pro BB5/7 jen proto, že je mají na kole…

              0 0
            • oupi  

              Jo a ještě jsem zapoměl na Viléma.

              0 0
              • oupi  

                A zbytek už nepíšu, protože oni to vědí (roud, MlokCZ, …)

                0 0
        • Vilém  

          Hlasoval jsem pro BB7/BB5, spis bych teda volil BB7. Jejich ucinnost se mi libi. Nedavno jsem dal pritelkyni na kolo CPS/BB5. S nekolika pary 485 mam zkusenost ze servisu a i kdyz pominu tekouci kusy, tak me stejne ta brzda prilis nenadchla, nelibi se mi jeji chod, hlavne mekci projev na pace.

          0 0
    • roud  

      podle mě ty brzdy sou relativně srovnatelný velkej rozdíl ve funkci může nastat po výměně desek ruku na srdce ale originál desky od avidu sou pěknej shit a se shimanem to podle mě nebude o moc lepší… (brzděj dobře než člověk nasadí pořádný sintrovaný desky) :O)

      0 0
    • MlokCZ  

      Hlasoval jsem pro 485tky, ale osobně jsem je ještě nezkoušel. Pokud to bude z nové série, která už neteče a vymění se desky, tak by problém neměl být žádný a já jsem zcela jednoznačně pro hydry, i když BB7 jsou špičkový mechaniky (já bych je ale stejně nechtěl a ty jsem narozdíl od 485tek zkoušel).

      0 0
    • pitos  

      hlasoval jsem pro avidy omylem…když bych se rozhodoval mezi těmito tak bych vybral hydrauliku.

      0 0
      • pitos  

        Čekal jsem že se někdo ozve ohledně brzd M485 a vysvětlí proč jsou špatné…má je tady tedy jediný člověk ale ten zase nemá srovnání s jinýma hydraulikama.

        Anketa je tedy podle mě k ničemu protože pro avidy hlasovali především spokojení uživatelé těchto brzd kteří ovšem nemůžou s 485kami srovnávat,dokonce něktěří nemohou s hydraulikou srovnávat vůbec.To že jsou BB5 a 7 nejlepší mechanické brzdy je jasné ale nemůžou se podle mě srovnat z žádnou ani tou nejlevnější hydraulikou(mimo hayes sole).Avidy  bb5 jsem jezdil a bb7 hodněkrát zkoušel…když je srovnám s jakoukoli hydraulikou(nejlépe s neorig. deskami)tak brzdění je úplně jinde a kromě vyjímek není nutné mehcanické brzdy už v dnešní době kupovat.

        Bylo by taky vhodné kdyby se k této problematice(os­tatně jako ke každé jiné) vyjadřovali  lidí kteří znají dobře oba dva systémy brzdění .

        0 0
        • kubad  

          měl sem ty 485 v ruce jen chvilku nové nezajété takže nechci posuzovat , ale jsou od shimana určené pro turistiku, a nemyslím si že by to řešili jen deskama.

          Podle toho co sem zkoušel nemají takovou sílu jako ostatní hydry, ale s hodnocením bych počkal až budou k dispozici měření a srovnání z „důvěryhodných zdrojů“

           
          0 0
          • pitos  

            S tím určením pro turistiku bych se zase tak nezatěžoval,sada deore je také určena na turistiku a   M525ky se využívali a dodnes využívají na DH.

            Myslím že  to bude o deskách a kotoučích…ale to nevím jistě a nikdo to tady nemuže zatím potvrdit.

            0 0
            • stihac  

              listoval som velo, v testoch mali 485ky 4 kola, hodnotenie brzd 9 alebo 10 z 10 moznych (s jednou vynimkou – na nejakom Hare tiekli predna aj zadna – chyba vyroby alebo montaze) Brzdy 485 mal aj full Merida postavena na LX/XT s cenou cez 50.000 kc, co si nemyslim ze su uplni amateri…

              0 0
              • dada  

                ach jo…zase velo, zase doporučené ceny, a eště ke všemu merida…nic proti této značce ale právě zde je doporučená cena značně zavádějící veličina…

                 

                mi to připomíná dobytí severního polu: listoval sem onehdy v učitelských novinách…:) nejsi náhodou underground teacher?

                 
                0 0
                • stihac  

                  si sa dnes polepsil, uz nereagujes somarskym becanim ako vcera – dnes uz to v praci lepsie zvladas?

                  Precitaj si pripadne ten test, nech vies o com hovorime. Velo 6/08

                  0 0
                • MlokCZ  

                  No to víš, psali to ve Velu a používá to Merida na superkolech, tak ty brzdy musí být skvělé, to je přeci jasný každému ne, jakto že tobě ne? :-)

                  Kdybych tohle věděl dříve, že každá věc použitá na dražším kole je tak skvělá, tak bych ty Crossridy nedával pryč, vždyť jsem je přeci viděl i jednou na kole za 75tis., které bylo dražší než moje kolo. Tak v tom případě vlastně musí ty Crossridy být lepší než Crossmaxi STčka (která tam mám), když za kolo s nima jsem dal o malinko méně.

                  0 0
                  • dada  

                    s těma Cridama je to krásnej příklad někdy je neuvěřitelný na jakejch kolech se objevujou

                    no nic du studovat velo abych se tady mohl bavit na patřičné úrovni :)

                     
                    0 0
                    • soc  

                      Hoši vy si děláte srandu z Vela a tak podobně, ale když jsem ty brzdy kupoval já, tak na ně byla tak akorát recenze právě ve Velu, kde nedopadly špatně. Tady na B-F nebyly ještě žádné ohlasy. Prostě si je někdo musel koupit a zkusit, abychom potom o nich mohli diskutovat a bavit se nad tím, jak je Velo mimo.

                      Nicméně ta recenze tenrát byla poměrně přesná (ona vlastně neříkala nic konkrétního, než že to, že i levné hydry brzdí, akorát ne tak dobře, jako ty drahé, tudíž tady opravdu není možné nebýt přesný), ale mám pocit, že ve Velu doteď neřeší, že existují 2 verze a že jedna může být problematická.

                      0 0
                      • dada  

                        byla přesná ale nebyla konkrétní…se v tom nějak ztrácim čoveče…no eště že máme real-life-testmany

                        hele ale našel sem to kolo co ho tu stíhač furt propaguje

                        http://www.merida-bike.cz/…e-o-800-d-08

                        to je teda mazec.....si představim přijít do krámu vytáhnout 55500 (btw 2360 euro) a vodvízt si todle ufff…

                        0 0
                        • soc  

                          No jak píšu, z ní vyplývalo tak málo věcí, že nemohla být nepřesná :)

                          0 0
                        • stihac  

                          vobec nejde o to kolo, mne meridy extra sympaticke nie su. Ide o to, ze kolo patri do kategorie kde brzdy musia fungovat. (preto som ti radil precitat si test)

                          0 0
                          • dada  

                            no má to velký kotouče tak to asi brzdit bude no…test sem čet abys věděl (zběžně), ale už sem se fakt zařekl že je to úplne poslední velo který sem koupil :)

                            0 0
                            • stihac  

                              ja vam to velo celkom zavidim, lebo okrem testov je tam aj mnoho ineho co citat – medicina, trening, tipy na trasy… ale tak som asi neznalek ktoremu to staci :D

                              A viac veci co som najprv cital vo vele sa mi na vlastnej kozi potvrdilo, takze ja mam skusenost dobru.

                              0 0
                              • dada  

                                se kvůli tomu eště naučíš česky co?

                                jinak testy nekomentuju, medicínu nepotřebuju,  trénink taky ne – nezávodim a trasy můžou bejt fajn ale eště sem žádnou z nich nezkusil

                                jediný proč mi ještě k něčemu je je že se na mě občas někdo obrátí s požadavkem na pomoc při výběru kola a já aspoň vim co se zrovna u leaderfoxu amuletu galaxy artura atd. teďka vlastně děje :)

                                0 0
                                • stihac  

                                  Ano, posobis presne tak - vsade si bol, vsetko si videl.

                                  0 0
                                  • dada  

                                    byl sem leckde a viděl sem leccos

                                    a nestydim se za to jak se menuju ;)

                                    0 0
              • Hejdik  

                Nezlob se na mě,ale tvému výroku se bohužel musím minimálně pousmát.Optět ten názor,že když je to na kole za 50 klacků,tak to přece musí být něco fakt dobrýho.Teď nerteaguju ani tak na ty brzdy,ale všeobecně k tomuto postoji,který docela často slyším bohužel i v "odborných"ob­chodech.

                 
                0 0
                • stihac  

                  „Fakt dobryho?“ A to si kde vzal? To som ja niekde napisal?

                  Dobre poznam strategiu vyrobcov osadzovania kol komponentami. Tie 485ky mozu a nemusia byt prijatelny, funkcny kompromis. Ze ich vo Vele celkom dobre hodnotia naznacovalo, ze by nim mohli byt. Tak som sa pokusil zistit tu, ako sa vec ma, lebo jednak tu bola o nich rec, jednak tu boli nejake vyjadrenia o vysoko expertnej urovni BF. A co som sa dozvedel? Akurat tak nejaky cez PR vymasirovany troubova tu zo seba vytlaci ze brzda ktora sa radi k Aliviu (co mimochodom tiez nie je pravda, k Aliviu patri mechanicka kotucovka, cislo z hlavy neviem) predsa nemoze brzdit. Potom nasleduju nejake ospravedlnenia a vyhovorky, potom aj ciastocne uznanie ze fungovat to moze… Ukazalo sa, ze napriek vseobecnemu odpisovaniu rozsah skusenosti z praxe s tym typom je velmi obmedzeny. Potom nejake posmievanie ze nechapem ako to vyrobcovia s vyberom komponentov robia. Takze BF - to je skutocne doveryhodny zdroj.

                  Veris tomu ze globalny roky fungujuci renomovany vyrobca ako teda napriklad aj merida osadi na kolo nieco vyslovene nefunkcne? To by dlho nedokazal existovat. Pochop ze sa tu nebavime o tom ci su 485 spickove brzdy. Bavime sa, ci je u nich rozumny pomer cena-vykon. Prave v tomto je ta strategia vyrobcu niekedy sporna a niekedy opravnena – mozes tam mat aj spickovy komponent, ale potom tazko za tu cenu. Alebo mozes mat vec co funguje a usetrit, aj ked nema tie pismena XTR/XT a spol.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Tak kdyz si to tu prectu, tak mi potom vysvetli, proc je Merida na novejsi kusy kol prestala davat a pouzivaji misto nich Juicy 3? Merida tvrdila, ze diky tomu, ze Shimano nebylo schopno dodavat v pozadovanych terminech. Jinak k Aliviu opravdu nepatri, je to brzda mimo sadu. To ze je spatna tu nikde moc nepadlo, nebo jsem to nepostrehl, akorat to, ze ukaze az cas, zda vychytali pocatecni mouchy. Proto taky asi vyhrala anketu BB7/BB5, protoze ty uz proverene jsou.

                    0 0
                    • kubad  

                      BR-M485 – ALIVIO:Additional Components

                      ze stránek Shimano:

                      0 0
                      • Vilém  

                        Vychazel jsem z toho, ze jsem koukl sem, kde je  jedina diskova brzda mechanicka. A dale zde, kde je 485 jako neseriovy komponent.

                        0 0
                    • stihac  

                      OK, to sme chceli vediet – ak je fakt ze je to nepodarok, tak treba hladat medzi vyssimi typmi.

                      Ak si nieco nepostrehol tak si vlakno precitaj este raz. Ak zas nenajdes, napis, navediem ta kde hladat…

                      0 0
                  • Hejdik  

                    Znovu opakuju,že teď se moje reakce nevztahuje konkrétně k těm brzdám.Prostě to vidím tak,že pokud má být kolo kvalitativně vyvážené vůči ceně tak by měly být i použité sady být kvalitativně na podobné úrovni.Protě nechápu,když výrobce(nebo prodejce) dá na kolo XT-přehazku a k tomu alivio páčky a přesmyk-např. Dle mě je to prostě nesmysl.

                    Potom vznikne třeba situace,kdy kolo postavené na komplet XT s dalšími kvalitnějšími komponenty má ne zrovna kvalitní brzdy,alespoň vzhledem k dalším použitým komponentům.A že by zrovna brzdy měly být něco na čem by se mělo šetřit???

                     
                    0 0
                    • stihac  

                      „Znovu opakuju,že teď se moje reakce nevztahuje konkrétně k těm brzdám.“ A potom reagujes teda na co? (a naco vobec?) Tu sme sa bavili totiz o brzdach.

                      „Protě nechápu,když výrobce(nebo prodejce) dá na kolo XT-přehazku a k tomu alivio páčky a přesmyk-např. Dle mě je to prostě nesmysl.“ To je mozno nesmysl podla teba, ale to je tak vsetko. Lebo u shimana alebo aj inde sa casto suciastky v (dvoch susednych) sadach lisia bud iba napisom, alebo povrchovou upravou, alebo v pouzitom materiali, co niekde neznamena nic (zas niekto bez toho napisu XTR, XT alebo aspon LX na presmykaci  nemoze zit, to je fakt…), pripadne vec estetiky, pripadne par gramov, ale funkcne nic, ziaden rozdiel. Samozrejme, netvrdim, ze nie su rozdiely aj vyznamnejsie, len podstata je vediet kde tie rozdiely su a kde nie. A je dost pravdepodobne, ze ten vyrobca kola to vie. Ked s ohladom na skutocne rozdiely sa mudro zvoli osadenie kola, tak v nakladoch na celok to zohra podstatnu rolu. Slepo siahat po vsetkom „XT“ je len o tom ze sa v tom neorientujes tak ides na istotu.

                      Presmyk je idealny priklad – na kole s ultegrou (resp. Sh. 600) mam presmyk 300EX a funguje rovnako ako ten co by bol za 2nasobok (resp mozno lepsie lebo nie je odlahceny). Vola v capoch po 20.000 km ziadna resp ziadna co by vadila. Podobne to funguje v mnohych dalsich pripadoch, a to bola hlavna zalezitost tejto diskusie – ci tie 485ky su voci vyssim modelom menej funkcne, konstrukcne oklamane, a je teda lepsie v danej kategorii mat mechanicke kotuce, alebo nie.

                      „Potom vznikne třeba situace,kdy kolo postavené na komplet XT s dalšími kvalitnějšími komponenty má ne zrovna kvalitní brzdy,alespoň vzhledem k dalším použitým komponentům.A že by zrovna brzdy měly být něco na čem by se mělo šetřit??? “

                      Vid vyssie – posledna veta.

                      0 0
                  • kolda  

                    merida je schopna poslat do sveta fully s nefungujicim tlumicem a praskajicim ramem… viz prvni Missiony

                    0 0
                    • kafac  

                      No…no…no… neplivej na Meridu ;)

                      0 0
                    • Vilém  

                      Nerikam, ze ne:) Takovych preslapu a testu na zakaznicich provedla mnohem vic.

                      0 0
                      • kafac  

                        Asi jako kazda jina firma… ze? ;)

                        0 0
                        • kolda  

                          no ale ten mission,to byla sila. totalni nedodelek.

                          na druhou stranu musim rict, ze jsem dostal v ramci reklamace novy ram i s tlumicem. ten uz byl ok

                          0 0
                        • Vilém  

                          No nevim, ale zda se mi, ze u Meridy tech pokusu (preslapu) bylo jaksi vic.

                          0 0
                          • kafac  

                            Jako u kazde jine firmy…

                            Ja ma na Transmissionu najeto pres 30000km a bez problemu, zato kamosy co maji scotty a gianty jsou porad v servisu ;)

                            0 0
                            • Lišák  

                              Kdyby jsi psal s diakritikou, tak možná neuděláš takovou prasárnu jako „kamosY“. To jen na okraj.

                               

                              Co mají kamoši za problémy se Scotty a Gianty? Něco s rámem? Mám Gianta, tak mě to zajímá.

                              0 0
                              • kafac  

                                Nevim presne co, ale vim ze behal porad po servisech. Ale s ram je myslim OK.

                                0 0
                                • Lišák  

                                  Nj, jenže pokud je rám O.K. tak to není záležitost Gianta, nebo Scotta, ale Shimana, Sramu aj. To můžeš mít i na Meridě.

                                   

                                  Jsem rád, že rámy problémy nemají.

                                  0 0
        • oupi  

          Už jsem to tu někde psal. BB7 má ségra, koupila je za 1.200 nové, což je super cena a na to její ježdění to stačí. M485 jsem nikdy nevlastnil, ale měl jsem dva dny půjčené kolo na kterém byly a subjektivně mi přišlo, že brzdí o něco lépe, dávkovatelnost je úplně jinde a servis spočívá ve výměně desek a kapaliny. Nová série už neteče, což byl největší neduh těch starších.

          0 0
          • brble  

            a o tom ten zakládající příspěvek je. seženeš za 90USD nějaký hydrauliky i s kotoučema který jsou spolehlivý jako BB7? pokud ano,kup je. pokud chceš do brzd investovat víc peněz tak neni nad čím přemejšlet a hydry jsou jasná volba. já jezdim hodně mimo civilizaci a kdyby mi zdechly brzdy tak sem nahranej, v tomhle případě lanko jasně vítězí.

            0 0
            • oupi  

              Ty brzdy nejsou pro mě. Já se pohybuju trošku jinde. Šlo o člověka, který napsal i sem, že chce kolo do 25.000 a ptal se jestli má cenu kupovat hydry, nebo stačí véčka a lepší vidle + rám. Většina mu napsala, že je daleko lepší koupit kvalitnější rám a vidli, než mít na kole hydry.

              Já jezdím hodně, jestli mimo civilizaci, to nevím, neb si pod tím můžeme každý představit něco jiného. A pro mě jsou zase jasnou volbou hydry, konkrétně Marty.

              0 0
              • brble  

                pardoon,blbej link,to nebylo konkrétně na tebe ale všeobecně do prostoru:-)

                0 0
        • kafac  

          No abych to uvedl trosku na pravou miru… 485 jsou totozne s 525, jen brzdova packa je vylisek z plechu. Co se tyce brzdneho ucinky, tak bych rekl ze brzdi prakticky stejne jako LX, nebo XT.

          Ono kdyz se na to podivate trosku logicky, tak brzdny ucinek je dan hydraulickym prevodem (to je pomer pistku v pace a pistku ve trmenu), a potom soucinitelem treni, ktery je dan materialem kotouce, materialem a velikosti desticky. (s velikosti desticekm je to trosku slozitejsi..)

          Takze kdyz pomineme vliv desticek, kotouce a opomineme teoretickou vyssi tuhost trmenu XT, ktery jsou kovany z jednohu kusu, tak vsecky ty brzdy musi mit stejny brzdny ucinek…

          0 0
          • Vilém  

            Totozna neni. Maximalne trmen. Paka je vylisek, telo paky je zcela jine, rezervoar je mensi. Vetsi houbovitost oproti 525, je podle me zpusobena mene tuhou konstrukci tela paky i packy samotne. Hydraulicky prevod bude pravdepodobne stejny jako u 525, ale zmereny to nemam.

            0 0
            • kafac  

              Ze je packa jina jsem, psal… nicmene pistek ma stejnej.

              Houbovitej chod..... je to hlavne vec serizeni a tvrdosti brzdove hadice. Moje pritelka je ma na kole a brzdi dobre, a to jeste nejsou ani poradne zajety

              0 0
              • Vilém  

                Serizeni a brzdova hadice je v tomto pripade to posledni. To ze se telo paky ma tendenci kroutit a je mene tuhe nez u doted pouzivaneho tvaru, ma podstatne vetsi vliv nez hadice. Totez muze byt s trmenem. Zazil jsem kdysi brzdu, kterou jsem nemoh primet k tomu, aby poradne brzdila. Az me napadlo obejmout trmen mikrometrem a zmerit v klidovem stavu, oproti zmacknute brzde. Ten trmen se roztahoval cca o 0,5mm. Tam by ti tvoje teorie se stejnym pomerem pistku atd, byla prd platna. Hadici jsem daval na jedne 525 oproti originalu, opletanou, ale ze bych poznal nejaky rozdil, to nemuzu rict. Proto se mi nechce verit, ze i pokud by byla hadicka pouzita na 485 mekci nez na 525, zy by to clovek nejak obzvlast poznal.

                0 0
                • kafac  

                  Tuhost trmenu na to sice ma vliv, nicmene si myslim, ze hlinikovej trmen o stene cca 0,7cm bude oproti plastove hadicce o stene nula nula nic, dost tuhej.

                  Ale muzu to zkusit taky zmerit......

                  0 0
                  • pepek  

                    No…akorát že na ten třmen působí tak asi 100× větší síla, ne?

                     
                    0 0
                    • kafac  

                      To sice jo, ale zase kdyz vezmes ze je nejaka procentualni roztaznost, tak na trmenu je to v delci asi cca 1,5 – 2cm, kdezto na hadici radove metr.....

                      0 0
                      • pepek  

                        Plocha, rozhoduje plocha. Ta hadica se nenatahuje ale roztahuje a ta obvodová plocha je minimální.

                        0 0
                        • kafac  

                          Spravne… plocha..

                          A jak vsichni vime, plocha hadice je obvod x delka ;)

                          0 0
          • kubad  

            takžes proměřil pístej v páce a brzdiči a sou stejné? jinak nechápu cos tím chtěl říct

             
            0 0
            • kafac  

              pistky jsem nemeril, ono je to patrny uz napohled, a hlavne s obchodni strategie Shimano. Kdyz se podivas na ruzny brzdy (485, 525, LX, Hone, 535) tak je to porad jedna jedna brzda, ve dvouch designech s peti napisama).

              Chtel jsem tim rict, ze pokud jsou stejny rozmery pistku, tak (aspon podle soudruha Pascala) musi byt brzdny ucinek stejny (mysleno hydraulicky)

              0 0
          • fluider  

            Ja nechápem, prečo by všetky hydry (na rovnako veľkom kotúči) mali mať rovnaký brzdný účinok ? Prečo by mali mať rovnaký hydr. prevod ? Prečo by výrobca nevyužil túto možnosť ?

            0 0
            • kafac  

              Je to dano konstrukcnima moznostma...... kdyz bys chtel vetsi brzdnej ucinek, musis zvetsit hydraulickej prevod, a tim se ti bud zkrati chod pistku ve trmeni (pak to bude skrtat), nebo budes muset zvetsit chod paky a pak to bude neergonomicky.....

              Netvrdim ze vsechny brzdy maji uplne stejnej prevod (Shimano ale asi jo) nicmene ten prevod bude velmi podobny…

              0 0
              • kubad  

                není to tak jednoduché jak píšeš :-)

                stačí zvětšit píst v brzdiči a brzda funguje úplně jinak,

                při zachování stejných poměrů pístů stačí jiná páka s jiným umístěním čepů a zase máš úplně jinou brzdu.

                Pro zvíšení brzdného účinku stačí jednoduchý mechanický zásah – změna přepákování nebo prodloužení páky – která ve výsledku tlačí na píst větší silou a ta se přenese do brzdiče.

                  
                0 0
                • kafac  

                  Ale ja netvrdim ze ne, jen tvrdim ze kdyz zvetsis prumer pistku v brzdici, tak velmi rapidne bud naroste krok brzdove paky, nebo se zmensi krok pistku ve trmenu.

                  To stejny nastane kdyz zmenis geometrii brzdove paky (je to fyzika zakladni skoly), kdyz posunes cep tak, abys zvetsil brzdnou silu na pace, automaticky tim zvetsis jeji krok…

                  Takze kdyz budeme uvazovat ze z hlediska ergonomie ma brzdova packa stejny krok, z konstrukcnich duvodu ma pistek ve trmenu stejny krok, tak ten hydraulickej prevod je proste danej.....

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Problém je ten, že pístek ve třmeni u různých brzd rozhodně nemá stejný chod, ale u různých brzdvýrazně jiný a proto se také u brzd velmi liší vzdálenost destiček od kotouče.

                    Chod pák je taky výrazně jiný u různých brzd, tvar a délka páky taky, ten pákovoý poměr taky, tedy vlastně nebývá stejné vůbec nic a brzdy se prostě liší dost zásadně mezi sebou.

                    0 0
                    • kafac  

                      Tim ze se vzdalenost lisi „velmi“ myslis kolik? (radove milimetry? ;) ) Ja co jsem studoval, nekolik Shiman, Hayesy, Avidy tak ta vzdalenost byla +/- stejna.

                      Tvar paky na prevodovej pomer nema vliv, vliv ma celkove prepakovani, ktere je dano vzdalenosti pistku od osy paky, a vzdalenost mista uchopu paky od osy…

                      Takze, kdyz to vezmes kol a kolem..... proste ten vyslednej pomer je zhruba stejnej…

                      Kdyby to bylo jak rikas, tak by se vyrabely jen brzdy ktery by brzdily jak prase, nikdy by neskrtaly o kotouc a paka by mela velmi kratky chod......

                       
                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Vzdálenost se liší samozřejmě v řádu milimetrů, ale jde o to, že je třeba na jedně dvojnásobná než na druhých, jde o poměr těch vzdáleností, ne o jejich absolutní čísla.

                        Tvarem páky jsem myslel její všechny rozměry, takže z věcí které mají vliv např. její délku.

                        A tu poslední větu jsem opravdu nepochopil. Právě, že když jedny brzdy mají některé ty parametry jiné, tak něco je u nich lepší a naopak něco horší, je jasné, že není možné, aby měly lepší vše, to samozřejmě fyzikálně nejde. Tedy např. některé lépe brzdí díky jinému poměru, ale musí kvůli tomu mít destičky blíže ke kotouči, což je zase horší na škrtání nebo mají kvůli tomu delší mrtvý chod páky.

                        Nebo jak bys jinak chtěl vysvětlit, že různé brzdy mají jinak dlouhý chod páky, jinak brzdí, mají jiný průběh na páce (tím myslím, že některé zabírají hned hodně a tedy jsou kousavější).

                        Když vezmu troje brzdy, které jsem jezdil dlouhodobě (každé aspoň rok) a to K24, J7, XT, tak každé chodí úplně jinak.

                        0 0
                        • kafac  

                          Tim jsem chtel rict, ze kdyz vezmes v potaz vsechny veliciny, jako chod paky (ten je dan ergonomii cloveka), vzdalenost pistku od kotouce (ten je potreba co nejbliz, ale vule byt musi)

                          atd… tak z toho vyjde, ze kdyz nekomu nejaka brzda spatne brzdi, tak je problem nekde jinde.

                          To ze nektery brzdy kousou, je dano spis tuhosti hadic, trmene, destickama, kotoucem tad…

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Když někomu brzda vůbec nebrzdí, tak jistě bude někde problém.

                            Ale výkony brzd jsou opravdu velmi rozdílné. Stačí když kouknu na výsledky měření více testů německých časopisů a vidím ty poměrně velké rozdíly mezi brzdami a to nejen jak brzdí, ale také jak rychle začnou brzdit. A samozřejmě sem tam nějaká brzda tam nemusí být v ideálním stavu, takže sem tam se měření některé nepovede, ale pro většinu to platit bude (a teď mi jde o celkové srovnání). A nejsou to žádné subjektivní dojmy, že se někomu zdá, že jedna brzdí lépe, ale je to změřené.

                            0 0
                            • soc  

                              Zajímavá by byl test se stejným obložením. Tady by vyšly najevo právě ty převodové poměry. Samozřejmě po určitém zajetí, ale Tobě to vysvětlovat asi nemusím…

                              0 0
                              • soc  

                                Samozřejmě první slovo je Zajímavý…

                                0 0
                              • MlokCZ  

                                To by bylo jistě lepší, ale na druhou stranu si nemyslim, že by to až tak moc změnilo výsledky. Když vezmu z praxe přechod na Kool stopy, kde už jsem teď přešel konečně i u K24tek (a předtím už dávno u J7 i XT), tak u všech došlo k mírnému zlepšení. Samozřejmě tohle je subjektivní odhad a nemuselo to zlepšení být u všech stejné (těžko subjektivně poznám drobné rozdíly), ale zase tak moc se to lišit nebude.

                                0 0
                                • soc  

                                  Těžko říct. V každém případě je dobře, že existuje ta možnost vybrat si alternativní obložení…

                                  0 0
                            • kafac  

                              Ja netvrdim ze vsechny brzdy brzdi stejne, jen tvrdim ze „zhruba stejne“

                              A hlavne jsem to myslel na brzdy Shimano, protoze diskuse jestli brzdi lip 485, 525, 353, LX nebo XT je uplne bezpredmetna, protoze to je skoro stejna brzda.

                              Navic co test, to naprosto jiny vysledky. Nekde jsem videl testy kde to vyhraly Shimana 525…

                              Tady treba chvali nejvic Shimano XT, naopak Magura Luisa pusou ze je nejvetsi propadak…

                              tak si vyber…

                              http://www.bike-forum.cz/…0/forum.html#…

                              0 0
                              • kafac  

                                tady je dalsi:

                                http://www.bike-forum.cz/…m/493540.jpg

                                0 0
                              • fousek  

                                Skoro stejna brzda mi prijde treba Juicy 5 a 7, ale porovnavat treba M525 s XT to je fakt moc, M525 ma sroubovanej trmen, normalni paku s pevnym cepem, XT maj trmen z jednoho kusu, paku s radialni pumpou a promnenlivou pozici cepu (takze i paku), je to podle tebe stena brzda?

                                0 0
                                • pitos  

                                  Já třeba souhlasím  stím co napsal kafac  že  skoro všechny hydrauliky brzdí zhruba stejně,vždy nějaké rozdíly jsou ale ty nebývají nějak výrazně velké…jsou to spíše už jen detaily a každý se už jen rozhodne co mu sedí více.Tohle se ale asi dost lidem nelíbí:)

                                  A zrovna rozdíl v brzdění mezi M525 a XT mi nepřijde bohužel zvláště propastný,snad kromě vzhledu.

                                  0 0
                                  • fousek  

                                    No brzdnej ucinek nemuzu komentovat, M485 sem nejezdil a jezdit asi ani nebudu, XT zatim taky nevim, ale vzhledem k tomu ze jsou uplne jinak konstrukcne reseny tak bych se divil kdyby XT brzdili stejne nebo hur. To ze hydrauliky brzdej tak nejak stejne ve srovnani treba s rafkovejma silnicnima to urcite pravda je

                                    0 0
                                    • pitos  

                                      Nebrzdí stejně a ani hůře…to jsem nenapsal.Druhou větu jsem nepochopil,nic o jiných brzdách než kotoučovýh hydraulických jsem nepsal.Nebo srovnáváš různé druhy silničních a to samé v hydr. brzdách?

                                      0 0
                                      • fousek  

                                        Tim sem chtel rict ze ten kdo je zvyklej na rafkovy brzdy ze silnicky, rekne o vsech kotoucovkach ze brzdej hrozne moc a nepozna mezi nima rozdil, ale podle me sou ty rozdily jasne patrny, minimalne davkovatelnosti a brzdnym ucinekem

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Souhlas, i dle měření bike magazinu jsou rozdíly mezi některými brzdami (a to myslím vše použitelné hydry) větší než rozdíl mezi sousední velikostí kotouče pro stejnou brzdu. A jaký je rozdíl mezi 160 × 180 nebo 180 × 200 na jedné brzdě asi každý ví a že rozhodně není zanedbatelně malý.

                                          0 0
                                    • stihac  

                                      „To ze hydrauliky brzdej tak nejak stejne ve srovnani treba s rafkovejma silnicnima to urcite pravda je“ Toto sa mi zda rozumny zaver – aj v osobnych autach su brzdy konstruovane rozne, vyrabane roznymi firmami, ale dojmy z ich pouzivania su take velmi obdobne. Jasne ze ine su brzdy Porsche 911 a ine na aute nizsej strednej triedy, ale ked sa jazdi podla predpisov tak to auto bezpecne zastavim nech ma kludne aj bubnove…

                                      0 0
                                      • kubad  

                                        nejlepší sou na německém taknu Leoprad II – brzdí skoro stejně dobře jak to Porsche

                                        a líp než většina jiných aut !!!

                                         
                                        0 0
                                        • JSt  

                                          ne skoro stejne dobre jako porsche, ale mnohem lip. cetl jsem o tom pred nekolika lety clanek v nejake nasi mutaci autobildu.

                                          0 0
                                • kafac  

                                  Jestli je pumpa radialni nebo ne, nema na funkci (brzdnou silu) zadnej vliv

                                  Abych ti pravdu rekl, tak ty 525 brzdi prinejmensim stejne jak ty XT.

                                  Sroubovanej trmen… to je spis takova vabnicka na zakaznika, nejvic jsou ty trmeny namahany v miste pistku, a kalena 6 sroub urcite vydrzi na tah vic jak hlinik na ohyb…

                                   
                                  0 0
                                  • fousek  

                                    No tak to holt nezbyva nez porovnat v praxi, protoze ja se domivam ze 525 nebude brzdit ani stejne jak XT. U tech sroubovanejch trmenu jsou tam minimalne 2 srouby navic ktery zvysuji hmotnost.

                                    0 0
                                    • kafac  

                                      O hmotnosti se nebavim, tezsi o par gramu budou urcite.....

                                      0 0
                        • kolda  

                          ktery ti nejmin cinkaly? budu taky porizovat kotouce. zatim jsem nalomenej na BB7, hlavne kvuli jednoduchemu serizovani a jednoduchosti.

                          nicmene hydry jsem uplne nezavrhl. ale jeden z parametru je minimalni skrtani a cinkani :)) to bych psychicky snasel velmi spatne..

                          0 0
                          • Martinson  

                            Jestli něco na vyjížďkách cinkalo tak to byly mechaniky, uvažuj taky o přínosu v menší síle na brzdové páce. To je pro mě zásadní plus u hydraulik.

                            0 0
                          • kafac  

                            Mechaniky cinkaj taky, mozna vic jak hydry.....

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            To máš jednoduchý. Cinkání jsem tu už několikrát vysvětloval. Cinkání je způsobeno samotným kotoučem aniž by se dotýkal destiček (naopak když brzda hodně škrtá, když je třeba blbě seřízená, tak to cinkání tím šrktáním utlumí) a příčinou jsou vibrace od pláště.

                            A z toho je to tedy úplně jednoduché, je úplně jedno jakou vezmeš brzdu, to na cinkání nemá žádný vliv. Ze samotné brzdy má vliv na cinkání jediná věc a to kotouč, ten ale můžeš vzít k jakékoliv brzdě jakýkoliv, proto typ brzdy nemá vliv žádný. Mnohem větší vlivy mají úplně jiný věci jako konkrétní pláště (to je zcela největší vliv a pokud si tam dáš slicky, tak máš téměř úplně vyřešeno, ale to asi nebude ta správná cesta) a pak možná i trošku kola. A pak samozřejmě velikost kotouče, čím větší tím víc cinká. A možná i trošku uchycení kotouče, centerlock cinká možná malinko méně (ale těžko říct, protože to současně byl i jiný kotouč a ještě jsem jezdil na centerlocku jen 160tku vepředu, takže nedokážu z toho odhadnout, jak moc na to mělo vliv ten centerlock samotný).

                            Takže přesně jak píšou ostatní, jediné co cinká nejmíň jsou v-čka.

                            U brzd se může lišit pak štrnání, protože to samozřejmě už ovlivňuje konstrukce brzdy a vzdálenost kotouče od desek. Největší vzdálenost desek od kotouče mají asu J7 (a asi i J5 a J3, pokud to tam je stejné a není důvod aby nebylo). Ale zde opět hrají roli stejně asi větší jiné parametry. První samozřejmě velikost kotouče, čím větší tím to škrtá více a pak tuhost celé soustavy, hlavně vidlice.

                            Škrtání je ale podle mě naprosto fuk, toho si pokud se na něj fakt neoustředíš nebo nemáš nějakou brutální kombinaci typu 203 kotouč + 28mm vidlice ani nevšimneš.

                            Cinkání je už horší, to pokud jezdíš více po asfaltu (kde se projevuje vždy nejvíc), kde skoro vždy se najde nějaké rozpětí rychlostí, kde to cinká souvisle pořád (v závislosti na kombinaci plášť a kotouč). A pokud pak často jezdíš přesně tou kritickou rychlostí, tak to může otravovat.

                            0 0
                            • Martin  

                              čistě teoretický dotaz – může cinkat kotouč, aniž by byl na vidlici namontovaný brzdič?

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Ano samozřejmě. Naopak má šanci cinkat více, protože nemůže docházet ke štrnání a tím k utlumení cinkání.

                                0 0
                                • Martin  

                                  cha, to musím zkusit :-)

                                  0 0
                                  • Vilém  

                                    Nejlip na obou kolech a z poradnyho kopce. Muzes si byt jistej, ze cinkani uz neuslysis:)

                                    0 0
                                    • Martin  

                                      samozřejmě bych dal kolo s kotoučem na bike, kde jsou véčka :-)

                                      0 0
                                • kafac  

                                  A o co by jako cinkal? Cinka proto ze se rozvibruje a skrta o kotouc......

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Cinkání je způsobeno stejně jako u trianglu vibrací materiálu. A materiál kotouče rozvibrují už pláště. Žádný kontakt to nepotřebuje. Naopak kontakt s destičkami ty vibrace kotouče tlumí.

                                    Krásně je to vidět u sundaného kola, když se něčím klepne do kotouče. Některé kotouče pak klidně i pár sekund krásně hrají. A je to už ve chvíli kdy je pouze rozvibrovaný kotouč a přitom prohýbání kotouče je přitom nepozorovatelné.

                                    Kdyby to bylo způsobeno až škrtáním o desky, tak to by bylo fakt zajímé u brzd, které mají velkou vzdálenost desek od kotouče. To by se musel po jízdě na rovné silnici jen vibrací od pláště kroutit kotouč do strany aspoň o 2mm a to fakt nehrozí.

                                    Na cinkání stačí přesně to rozvibrování kotouče v řádu setin milimetru, ke kterému stačí ten podnět od vzorku pláště.

                                    Naopak škrtání o desky to cinkání hezky utlumuje.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Jinak jsem teď pro zajímavost zkoušel vymyslet nějaký další jednoduchý test, jak si to každý může ověřit. Ideálně to chce lehounce křivý kotouč a ne úplně ideálně seřízenou brzdu. Pak roztočit kolo, něčím ťuknou do kotouče, aby se rozehrál (třeba imbusem, který jsem měl po ruce). A jak byl kotouč nepatrně křivý a mírně blbě seřízená brzda, tak v jednom místě kotouče nepatrně štrejchal o destčiku. Po ťuknutí imbusem se pokaždé hezky rozehraje, což okamžitě končí a je utlumeno ve chvíli kdy škrtne o tu destičku.

                                      Jestli tomu ale stále nevěříš, tak můžeš zkoušet na rovině s vyndanými destičkami z jedné brzdy.

                                      0 0
                                      • kafac  

                                        Ale ty tady porad argumentujes s tim ze kdyz po nem klepnes.....

                                        Ale za jizdy po nem nikdo neklepe, musi po nem klepnout neco jinyho… co asi? ze by desticka?

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Já do něj při testech musím klepnout, protože fakt na místě nedokážu jinak zajistit aby se rozvibroval (jako to udělají pláště za jízdy). On ale pak při testu vydrží cinkat dost dlouho a krásně se ten test s kontaktem s destičkou díky tomu dá dělat (okamžité utlumení).

                                          0 0
                                        • fluider  

                                          Klepnúť po ňom treba keď koleso točíš v rukách alebo s bikom hore nohami. Počas skutočnej jazdy na ceste vzniká na povrchu plášťa rezonancia, ktorá sa prenesie až do brzdového kotúča.

                                          Ja som to na vlastné uši zistil túto sezónu, keď som na novom biku prešiel na tvrdšie plášte (Bontrager Jonex XR, predtým Michelin AT) a tak ako to Mlok niekoľko krát písal, pri určitej rýchlosti na určitom asfalte mi začne cinkať predný kotúč (kolesá aj kotúč ostali rovnaké, zmenil sa len plášť).

                                          0 0
                                    • MlokCZ  

                                      A u brzd s větším mezerou destiček od kotoučů to lze za jízdy v kritické cinkající rychlosti pro daný plášť a kotouč krásně pozorovat, že i když si to souvisle vesele cinká, že se to k destičce ani nepřiblíží.

                                      0 0
                                    • kafac  

                                      Boze…

                                      Ano presne jak triangl, dokud po nem neklepnes je sticha.

                                      To stejny kotouc, kdyz po nem klepnes krasne hraje… jinak ne.

                                      Kotouc se rozvibruje (treba vzorkem na plasti) pak lehce tukne o desku a cinkne…

                                      Jeste jsem nevidel kotoucovky, ktery by mely desky 2mm od kotouce..... ty moje jsou tak 0,2mm

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Zvuk vzniká jemným chvěním/vibracemi nástroje (a v tomhle případě kotouč). Jakým způsobem ke chvění/vibracím dojde je jedno. Sám píšeš, že kotouč se rozvibruje. A to je jediné co je potřeba, tak přesně vzniká ten zvuk, žádné klepání není třeba.

                                        U trianglu je klepnout třeba z jednoduchého důvodu, není jiný zdroj vibrací jako u kotoučů.

                                        Kdybys aspoň zkusil nějaký z těch testů, tak bys poznal hned, že jakmile dojde k dotyku destičky, tak cinkání okamžitě přestává a je utlumeno.

                                        A asi si moc kotoučovek neviděl, mezera mezi deskami a kotoučem je hodně odlišná, Shimano má asi nejmenší vůbec a to hodně výrazně proti některým jiným. Celé 2 mm mezera nebude u žádných, tím jsem myslel celý rozsah pohybu kotouče na obě strany, což u některých bez problémů by bylo (kdyby kotouč lítal od destičky k destičce).

                                        Jezdil jsem těch kotoučovek už dost (a jezdím je dlouho) a je hrozně zajímavé, že čím větší vzdálenost destiček, tím většinou více cinkají (i když to není 100% pravidlo, hodně dělá i kotouč). Také je zajímavé, že čím lépe seřízená brzda, tím více cinká. Blbě seřízená brzda necinká většinou vůbec. Také je zajímavé, že cinkají téměř výhdraně na rovině na asfaltu v určité rychlosti, kde chytají vibraci od pláště a naopak vůbec necinkají v situacích, kde mají šanci si škrtnou poměrně často a v který je pak to škrtnutí i někdy šlyšet, když se na to soustředíš.

                                        Na jakém principu si myslíš, že ten zvuk funguje? Je to vibrací daného předmětu, kterou kotouč získá právě už od plášťů.

                                        0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Pokud bys dokázal rozvibrovat triangl jiným způsobem jako kotouč, tak do něj taky nemusíš ničím klepat.

                                        0 0
                                      • MlokCZ  

                                        „Kotouc se rozvibruje (treba vzorkem na plasti) pak lehce tukne o desku a cinkne…“

                                        Tak tohle mi vysvětli, jak to tedy fyzikálně funguje, pokud to tak je. Takže kotouč se nám rozvibruje (což je přesně důvod proč cinká, to je ten princip), pak škrtne o desku (u některých kotoučovek s extra malou mezerou mezi kotoučem a deskou by se to stát mohlo) a stane se co? To škrtnutí rozvibruje už vibrující kotouč a ten najednou bude cinkat, protože začne vibrovat? Ale on už vibroval předtím.

                                         
                                        0 0
                                        • kafac  

                                          Kdyz kotouc vybruje, tak se nic nedeje, ale jakmile se dotkne desticky, ozve se to cinknuti (v podstate stejnej podnet, jako kdyz po nem tuknes)

                                          Samotnym rozvibrovanim ce cinknuti neozve. Jestli mas nejaky kola, ktery jsou i na V-brzdy, tak je zkus dat na kolo c V-ckama. Uvidis ze nic cinkat nebude…

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Jestli budu mít náladu, tak to někdy zkusím, kolo na v-čka nemám, ale vhodné místo s asfaltem bez aut a rovinou by se našlo a tam si můžu dovolit na chvíli vyndat přední destičky, aniž bych se přizabil.

                                            V každém případě samotný dotyk destiček nestačí 100%, to cinkání nezpůsobí. To mě teď totiž ještě teď napadlo, že s tím se setkávám poměrně často a to když rovnám kotouče. Když jsem ve stavu, že jen v jednom místě si lehce nebo více škrtne, tak můžu kolo roztáčet jak chci a cinkání se neobjeví ani náznakem. Tedy škrtnutí samotné cinkání způsobit nemůže.

                                            Dále pokud nemám plášť, který má vzorek, tak brzdy také necinkají vůbec a přitom ke škrtání rozhodně občas dochází. A to stejné, i když mám plášť, který vzorek má, tak mimo kritickou rychlost, kdy více rozvibruje kotouč si to také ani necinkne.

                                            Samozřejmě nejsem neomylný a můžu se mýlit a je možné, že by mohla být nutná kombinace obojího. Tedy současně vibrace od pláště rozvibrují kotouč, který se letmo dotkne destiček, ale že to bude rozdílným způsobem od klasického škrtnutí způsobené malou tuhostí celku nebo zůsobené třeba ohnutým kotoučem, který lehce škrtá (protože v tomhle případě to jen tím škrtání necinká).

                                            Kdyby to ale bylo kombinací, tak mi není moc jasné více věcí. Proč u brzd, kde z jakéhokoliv důvodu to škrtá více a je příliš malá nebo skoro žádná mezera mezi jednou deskou a kotoučem (ať seřízením, ohnutím kotouče, typem brzdy, kombinací všeho), to cinká minimálně nebo vůbec? Leda že by tam byla nějaká hranice, kdy příliš malá vzdálenost neumožní kotouči dostatečné vibrace, které jsou potřebné pro ten zvuk.

                                            A hlavně mi není jasné, proč by samotné vibrace neměly způsobit zvuk. U spousty jiných situacích v praxi při chvění/vibracích vzniká zvuk a přitom také není potřeba žádné klepnutí (kontakt s dalším tělesem), pokud samotné chvějící/vibrující se těleso získá vibrace jiným způsobem? A také proč bez zdroje vibrací od pláště je kotouč téměř nemožné rozcinkat (mě tedy s hladkými plášti brzdy ani necinkly – ty stejné brzdy, které s hrubším vzorkem cinkají), i když ke škrtání dochází?

                                            Jinak ty jsi to zkoušel někdy s kotoučem bez destiček (nebo na kole úplně bez třmenu) a samozřejmě se stejným pláštěm jako to cinkalo při kritické rychlosti s destičkami to už necinkalo vůbec? Tohle samozřejmě budu brát jako prokazatelný test, pokud ho někdo už vyzkoušel.

                                            0 0
                                            • kafac  

                                              Samotny rozvibrovano kotouce urcite necinka, muze vydavat sice nejaky zvuk, a to sice na rezonancni frekvence, ktera ale vzhledem k nizkym otackam kola bude tak mala, ze je prakticky neslysitelna. Ale pokud to takto rozrezonovaneho kotouce necim tuknes, tak zretelne zacinka.

                                              Zkus nekdy treba na kytare, necim kovovym lehce tuknout do spodni struny (e) a ono se vcelku nic nestane. Pak zkus strunu rozeznit (vzhledem k tomu ze je na ozvucnici, to vydava nejaky harmonicky zvuk – ale to nas ted nezajima) a opet se ji dotkni necim kovovym – zacne zretelne cinkat.....

                                              To stejny je u brzd, kdyz kotouc nerezonuje a dotkne se desticky jen skrtne, kdyz rezonuje a dotkne se tak behem toho dotyku se rozrezonuje aji desticka a proste to zacne cinkat…

                                              Da se to odstarnit tim, ze posunes rezonancni kmitocet kotouce nekam jinam (zpravidla nad max mozne otacky). Toho se da dosahnout treba zmenou rozlozeni hmotnosti.....

                                              0 0
                                              • Martin  

                                                ale cinká. včera jsem si dal tu „práci“ sundal jsem si z modré přední kolo, hodil ho na přítelčina krose s véčkama a vyrazil. hádej, co to dělalo? cinkalo jak vzteklý při mé oblíbené rychlosti 24 k/h

                                                0 0
                                                • kafac  

                                                  Tak pak mas asi neco prohnileho v systemu ;) navic pri 24km/h se ten kotouc snad ani nemuze rozrezonovat......

                                                  Nicmene me necinka ani jedno kolo, a to je nejdulezitejsi :)

                                                  0 0
                                                  • jIrI___  

                                                    BB5 mi nikdy necinkaly (vyjímkou bylo špatné seřízení) a XT 08 mi zatím taky ani jednou kotouč necikl :-)

                                                    0 0
                                                  • Lišák  

                                                    Možná si pleteš cinkání a štrejchání. Špatně seřízená brzda může štrejchat o desky, ale to je úplně jiný zvuk.

                                                    0 0
                                                  • jIrI___  

                                                    Je to možné, ale teď mi momentálně naštěstí nic neštrejchá ani necinká :-)

                                                    0 0
                                                  • Lišák  

                                                    Tak užívej bajku a na podzim s ním doraz do Brna!

                                                    0 0
                                                  • Vilém  

                                                    Ono na zcela holem plasti, by to asi necinkalo, kdezto na MTB plasti to rezonuje podle spuntu na plasti. Takze tam asi teorie o male rychlosti kola a tim padem nemoznosti cinkat, pada.

                                                    0 0
                                                  • kafac  

                                                    Ja jsem teda jezdil s ruznejma „spuntama“ treba Maxxis Ignitor – to aji brnely riditka kdyz byl hodne nafouklej, ale kotouc necinkal......

                                                    Navic porad jaksi nechapu co by na tom kotouci melo cinkat? Rezonance a cinkani je neco uplne jinyho. Kdyz neco rezonuje, tak to „huci“

                                                    Navic kdyz vezmu v potaz rychlost 24km/h, bylo by tech spuntu po obvodu plaste dejme tomu 200, tak by to rezonovalo na nejakych 700Hz – coz je velmi nizky kmitocet, cinkani bych ocekaval tak nekde kolem 10kHz

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Podle mě počet špuntů takhle nejde jednoduše brát, protože jsou některé vůči sobě jen těsně posunuté a nejsou tedy všechny mezery pravidelné. Určitě nepůjde takhle jednoduše to vůbec na rezonanční frekvenci převádět.

                                                    Brnění s tím nesouvisí, vibrace, které jsou lehce cítit, které popisuješ jsem také míval na většině plášťů, ale vždy to bylo pro jinou kritickou rychlost než cinkání. Při kritické rychlosti cinkání nic pocitově necítím.

                                                    0 0
                                                  • kafac  

                                                    Porad jsi me jaksi nevysvetlil co by tam cinkalo? kdyz se kotouc rozvibruje, tak muze sice vydavat nejaky zvuk, ale ten zvuk bude neco jako hukot, protoze tim ze se kotouc rozvibruje, rozvibruje se aji okolni vzduch, kter yten zvuk vydava......

                                                    Ale kde by se tam vzalo to cinknuti?

                                                    Cinknuti jako takovy, proste nemuze byt zapricineno jen tim, ze kotouc vibruje… navic pri tak male rychlosti.

                                                    Navic tady vsichni pisou ze shimano to nedela, ale kdyz vychazime z toho ze to dela kotouc, ktery prave ze o brzdu neskrta, tak proc to shimano nedela?

                                                    To cinkani co tady popisujes me spis prijde jako nejaka krpa v naboji nebo vypletu.....

                                                    Jedno je ale jasne, tocici se kotouc, ktery se niceho nedotyka, proste cinkat nemuze

                                                    0 0
                                                  • Vilém  

                                                    Protoze, jak uz tu bylo receno, tak Shimano maji desky bliz kotouci, nez ostatni brzdy.

                                                    0 0
                                                  • kafac  

                                                    Kdyz vezmu v potaz ze me kotouce v techto rychlostech po asfaltu o desky neskrtaji, tak jakto ze teda necinkaji?

                                                    0 0
                                                  • Vilém  

                                                    Nebudu se poustet do nejakych velkych teorii, ale ta Mlokova zni vcelku rozumne. Navic pokud ji tu nekdo (nechce se mi hledat kdo), vyzkousel a potvrdila se. Ono je vpodstate jedno proc to cinka, ale vysledek je ten, ze shimano, diky deskam bliz ke kotouci, cinka min nez nektere jine brzdy. Zato zase casteji drhne, ale potichu:)

                                                    0 0
                                                  • kafac  

                                                    Ono prave neni jedno proc to cinka ;) samo od sebe to ale urcite neni......

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Tak jsem to pro jistotu také zkoušel a samozřejmě stejný výsledek, bez destiček to cinká úplně stejně.

                                                    S nábojem a výpletem to naprosto jistě nesouvisí, jsou to prostě kotouče. Ono když to dělá asi na 20 párech různých kol o kterých vim, že to dělá (z toho na 5ti párech kol co mám doma)…

                                                    A proč ten kotouč cinká pouze s vibrací ti opravdu nevysvětlím, já si myslím, že mu prostě ty vibrace k cinkání stačí, ale nejsem žádný superodborník na rezonance a vibrace všech materiálů.

                                                    A k Shimanu jsem tu uváděl už několik důvodů, proč cinkají méně nebo vůbec. Malá vzdálenost desek od kotouče, možná i centerlock uchycení je na to méně náchylné a pak v mojem případě jsem jezdil jen 160 kotouč (a v okolí zrovna Shimana mají všichni také jen na 160tce kotouči).

                                                    Takže jedno jasné, že rozhodně neplatí: „Jedno je ale jasne, tocici se kotouc, ktery se niceho nedotyka, proste cinkat nemuze“

                                                    0 0
                                                  • kafac  

                                                    Vzhledem k tomu ze jsem presvedcenej materialista a ne idealista, tak proste neni sila ktera by sama od sebe cinkala.

                                                    Pokud ti kotouce cinkaji, nekde bude asi chyba..... ale sam o sobe kotouc proste necinka.....

                                                    Nicmene asi nechame plane debaty, kazdej at veri cemu chce. Ja jsem rad ze na mem kole se zadne nadprirozene jevy nedeji ;)

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Třeba to může vznikat od spoje kotouč/náboj, co já vim. Ale protože takhle dělá téměř každému na téměř všech brzdách, tak to je prostě daný fakt a chyba, která by se dala eliminovat to není.

                                                    0 0
                                                  • kafac  

                                                    To si prave myslim ze tam cinka neco jinyho nez kotouc, respektive ten kotouc cinka v dusledku nejake chyby (nekde neco povolenyho, atd..)

                                                    Tvrzeni ze to takhle dela kazdemu je dost odvaznem, ja co znam bikery, tak to nedela nikomu…

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Když vim o 20 kolech s neShimano brzdami, které to dělají, dále to dělá to na 5 párech kol, co máme doma a dělalo to vždy na všech ať byly nové nebo ne. A kola si opravdu zkontrolovat dokážu a opravdu je zcela vyloučené, že mám na všech kolech, co jsem kdy měl trvale něco špatně a že všichni ostatní taky.

                                                    A v dalších xx threadech se tu pořád cinkání řeší dokola, tak je prostě vyloučené, že je to něčím povoleným.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    A jinak tvrdit, že to lidem v okolí nikomu nedělá je také hodně odvážné. Já to u všech, co tvrdím, že jim to cinká aspoň jednou slyšel (u některých i hodněkrát, u pár lidí už si pamatuju jejich kritickou rychlost), tedy je to ověřené. Opačně bych si to nikdy tvrdit nedovolil, protože rozsah kritických rychlostí je pro každý plášť jiný a pro některé hodně malý (třeba jen 0,5km/h) a tedy abys to zaregistroval u někoho jiného, tak s ním chvilku musíš jet na hladkém asfaltu, musí mít hrubé pláště a hlavně musíte jet chvíli přesně jeho kritickou rychlostí, kdy mu to cinká.

                                                    Já klidně dokážu jezdit trvale tak, že mi brzda ani necinkne, protože není problém se té kritické rychlosti vyhýbat (zvlášť když to stačí dělat na hladkém asfaltu), tedy samozřejmě záleží jakou kdo tu kritickou rychlost má (některé rychlosti se případně vyhýbá snadno, některé blbě). Zažil jsem jak jen 17km/h, tak až rychlosti přes 30km/h. A v případě 30km/h+  je dost obtížné to u někoho jiného zaregistrovat. Tam jednak kritickou rychlost většinou jen rychle proletí (tedy ve sjezdu zrychluje z menší na větší přes kritickou nebo opačně po sjezdu už zpomaluju).

                                                    0 0
                                                  • kafac  

                                                    No nevim… kdyz se na to podivas logicky, s troskou  znalosti fyziky a mechaniky, tak proste kotouc sam o sobe cinkat nemuze. Co tam cinka tobe a tvym znamym netusim, ale me a mym znamym necinka nic.

                                                    Ono kdyz drtiva vetsina bikeru mluvi o tom ze jim cinkaji brzdy, tak jim skrta kotouc o desticky. Je to jev vcelku logicky, kdyz se rozechvely kotouc dotkne desticky, tak cinkne…

                                                    Myslim ze je na case nechat tehle debaty. At si mysli kazdy co chce, me proste kotouce necinkaji a nikdy cinkat nebudou, protoze ziji ve svete kde plati fyzikalni zakony ;)

                                                     
                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    U Shimano brzd jsem se s cinkáním nesetkal téměř vůbec a myslím, že je tam více faktorů, proč není. Jedním z nich je právě malá vzdálenost desek od kotouče, což by přesně potvrzovalo mojí teorii, že škrtání o desky cinkání utlumuje.

                                                    Další vliv má možná centerlock a pak v okolí (včetně jednoho kola doma) na Shimano brzdách mají všichni malé kotouče (což samozřejmě omezuju cinkání obecně).

                                                    A fakt si nedokážu představit, že na některých konkrétních kolech, kde jsou velké vzdálenosti desek od kotouče a cinkají tam brzdy hodně, že se vůbec při té jízdě na rovině kotouč desek dotkne.

                                                    0 0
                                                • MlokCZ  

                                                  Díky za test, tohle jsem si přesně myslel, že tak bude, i když jsem si už teď nebyl jistý. Tohle je právě pásmo těch nejčastějších rychlostí, kde se to od pláště projevuje.

                                                  I když na různých pláštích a různých brzdách je ta rychlost samozřejmě různá. Už jsem těch různých kritických rychlostí zažil cca 6 (nejméně cca 18, nejvíce kolem 30, teď mám zrovna také kolem 23–24).

                                                   
                                                  0 0
                                                  • DaSnail  

                                                    Aj mne cinká 203ka kotúč. Iba na peknom hladkom asfalte a pri rýchlosti 20kmh ±1kmh. Som nevedel prečo a dosť ma to 5ralo. Už viem. Dik :-)

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Bohužel větší kotouč to dělá výrazně více a nic s tím neuděláš.

                                                    U mě to nakonec byl jeden z faktorů, proč mám na obou kolech 180/160 kotouč. Jako mě ty menší stačí, ale přeci 200/180 bylo příjemnější. Ale cinkání narostlo dost výrazně.

                                                    0 0
                                                  • DaSnail  

                                                    Myslím že s tým dokážem žiť. Mám cez 90kg a cinkavá 203 má asi viac zmysel jak tichšia 180 alebo úplne tichá 160. Trošku som odfúkol plášť a zdá sa ni že je to o niečo lepšie.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Ale tak přežít se to dá, to je jasné a kdybych bydlel třeba v horách, tak tam 200/180 taky nechám i na svojich 70kg, tam by mi chyběla více. Kolem Plzně ale 200/180 nepotřebuju a měnit se mi to na bikovou dovolenou v horách nechce.

                                                    A stačí moc nejezdit po asfaltu.

                                                    0 0
                                                  • jIrI___  

                                                    Přežít se to dá i na 160/160 při 80kg v Beskydech :-))

                                                    0 0
                                                  • DaSnail  

                                                    je to vpoho. ten asfalt musí byť fakt úplne hladký a rýchlosť v intervale 19–21kmh. Takže že by mi to cinkalo sústavne to rozhodne nie. Skôr som sa bál či niesu povolené niektoré šróby na kotúči alebo také niečo. Aby mi tam niečo neprdlo. Predtým som mal centerloky a tie necinkali. Žeby preto že 160..? :)

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Jestli si měl Shimano brzdy (předpokládám, že jsi neměl jen centerlock kotouče a jiné brzdy) se 160tkovými kotouči, tak to je asi nejméně cinkavá kombinace. Malý kotouč + malá vzdálenost destiček, které to více tlumí + možná centerlockové kotouče mají menší tendenci cinkat (i když to nedokážu oddělit od těch dalších dvou důvodů, takže si nejsem jistý, jestli to má vliv).

                                                    XT 160/160 (s centerlock kotouči) mi také necinkali ani trochu (se stejným pláštěm jako jiné ano). A to byly také jediné brzdy, kde jsem tohle zažil.

                                                    0 0
                                                  • DaSnail  

                                                    Jo jo, šimanko. Ale XT to nebolo ani približne. M415, myslím že úplne základné mechaniky. Ako nové brzdili naprd. tak som ich odmontoval, popozeral jak to vlastne funguje a potom sám nastavil. Robota na pol daždivej soboty. :) Potom už brzdili slušne. Nie super ale fakt slušne. Zadné kolo som blokol jedným prstom na každom povrchu a s každými gumami(rubena harpie…) Išli ale dosť ztuha a tak keď už fakt išlo o to zastaviť, tak som brzdil dvoma prstami. Až taký svalnatý ľavý ukazovák zas nemám. Rozdýchali sj také srandy keď som ich omylom namiesto čističa strekol bezfarebným lakom. Keď som na ne čítal recenzie aký je to strašný shit tak som neveril že hovoríme o tom istom. A možno to bol len nejaký vydarený pár…

                                                    0 0
                                                  • kafac  

                                                    Nechapu co tady porad pises za scestny teorie? ze shimano necinka protoze skrta o kotouce… me nic o kotouce neskrta (kdyz pominu sem tam v terenu) a ani me nic necinka. Ve predu mam kotouce 180mm jeden je ISO, druhej CL.....

                                                    Abych ti pravdu rekl bikeru znam hodne, hodne bikerum desky skrtaji, ale nikomu necinkaji tak jak ty popisujes......

                                                    Vsecko co se deje na svete ma nejakej duvod a pricinu..... muzes me rict co, nebo kdo (ze by kouzelnej dedecek?) by vydavalo ten cinkavej zvuk?

                                                    Co si tak matne pamatuju u vsech rotacnich teles se pocitaji kriticke otacky, pri kterych zacnou vibrovat a jsou shopny znicit treba i parni turbinu (temato vypoctama jsem se kdysi velmi davno zabyval), ale na cinkani se nic nepocita......

                                                     
                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Zajímé je, že v mém okolí cinkají úplně všem a přesně jak popisuju. A zcestné teorie to rozhodně nebudou, když už je to jasně ověřené v praxi a tedy to tak prostě je.

                                                    A který z důvodů je ten hlavní u Shimana nevim, máš možnost to v praxi ověřit (použij jiný kotouč než centerlock a k tomu aspoň 180tku a pokud to pořád nebude cinkat skoro vůbec nebo vůbec, tak je to vzdáleností desek od kotoučů, pokud se to rozcinká, tak je to velikostí kotouče a centerlockem).

                                                    Jinak mi není jasné, jak můžeš vědět, že ti při rozvibrovnání se kotouče to mírně neškrtá od desky? Pokud je větší mezera mezi deskami a kotoučem, tak je za jízdy pozorovatelná dobře, že tam souvisle a trvale je i při té kritcké rychlosti. U Shiman tu mezeru za jízdy pořádně nevidím vůbec ani když to necinká, jak je malá. Občasné lehounké škrtnutí je za jízdy téměř neregistrovatelné, takže se těžko dá s jistotou tvrdit, že něco neškrtá.

                                                    A jestli se počítá nějaké cinkání mi je opravdu jedno, pro mě je podstatné, že to v praxi tak funguje.

                                                    0 0
                                                  • kafac  

                                                    Uz jsem psal ze mam na jednom kole kotouc 180mm ISO a na druhym 180mm CL a ani jeden necinka…

                                                    Ten ISO je aligator, ten CL je Shimano Deore…

                                                    Ze neskrta soudit dle toho ze nic neslysim ;) , kdyz jedu treba v terenu, tak si sem tam skrtne, nebo kdyz jedu zhruba 60km/h tak zacne skrtat dost – to se rozvibruje a skrta…

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Dle zvuku se nepozná za jízdy vůbec nic, slyšet za jízdy je až opravdu pořádné větší škrtnutí. Lehounke škrtnutí je špatně slyšet i na místě s uchem u kotouče (ale i tohle malé škrtnutí ten zvuk utlumí – vyzkoušeno).

                                                    A samozřejmě zcela stěžejní věc ohledně cinkání jsou pláště a jejich typ vzorku. S Alberty i NN všem v mojem okolí brzdy cinkají (což je více než 10 různých kol a to každé jiné kolo, tedy s jiným nábojem a ráfkem).

                                                    Tedy ať je to způsobeno čím chce, tak odstranit to nelze (tedy nepočítám metody jako vozit kvůli tomu třeba slick plášť nebo schválně nastavit brdu, aby škrtala soustavně) a od destiček to není.

                                                    0 0
                                                  • jIrI___  

                                                    Staré mechaniky Suntourky mi cinkaly kolem 21–22 km/h. BB5 mi nikdy necinkly a zatím stejně tak XT 08. Pokaždé kotouče na 6 děr. Doteď jsem si myslel, že cinkání bylo brzdama (povolené destičky nebo něco ve třmeni), teď vidím že to asi nebude pravda :-).

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Na cinkání ale taky musíš vozit pořádný pláště a ne ty silniční galusky :-)

                                                    0 0
                                                  • jIrI___  

                                                    :-D, ty vozím jen teď poslední dobou. Předtím jsem jezdil Tioga Factory XC (hlavně se Suntourkama) a pak ještě většinu Maxxis Ignitor, WTB Exiwolf nebo Bulldogy. To a teď jezdím na těch Wormdrivech nebo Crossmarkách. A jak říkám – cinkaly jen Suntourky nevalné kvality a to po asfaltu jezdím poměrně často.

                                                    0 0
                            • kolda  

                              diky za obsahly a vecny elaborat, na jaky jsem od tebe zvykly :)

                              0 0
                              • Lišák  

                                Myslím, že obsáhlé elaboráty, které jsou k věci nejsou špatné. Rozhodně si z nich lze odnést více, než z odpovědi: „Brzda XY je super! Brzda YZ stojí za ho*no“.

                                0 0
                                • kolda  

                                  asi to vyznelo jinak, nez jsem myslel.

                                  chtel jsem rict, ze Mlok sice pise elaboraty, ale jsou k veci, z vlastni zkusenosti a je videt, ze u toho premysli. takze v tom nebyla zadna ironie, jak jsi to asi pochopil.

                                  to je holt nevyhoda internetove komunikace.

                                   
                                  0 0
    • gios  

      Jezdim BB7 uz nekolik let a naprosta spokojenost..svou ucinnosti predci leckterou hydru (samozrejme z nizsich cenovych kategorii). Ale ani Juicy 7 co mel kamos me nepresvedcily na prechod na hydrauliku. BB7 jsem jednou nastavil a nekolik let jsem na to nesahl. A dost me prakvapila vydrz orig.desticek-4 roky (cca 18000km). Az Formula ORO K24 ve me probudila chtic hydrauliky:) Ale to je jina cenova..:(

      0 0
    • fousek  

      No ja vidim vyraznou vyhodu pro BB7 v tom ze by se na ne nechal dat twister a dali by se s nima delat x-upy, tail-whipy a podobny zverstva, ale myslim ze je to vyhoda jen pro uzkou skupinu lidi

      0 0
    • stihac  

      Takze vcera som vo Vele objavil podrobny test 3 typov low-endovych hydraulik, jedny z nich su aj Sh. 485. Velmi triezvo napisany clanok, aj so vsetkym co tam patri – hmotnosti, ceny, a hlavne vlastnosti pri pouzivani. Autor tam uvadza aj svoj nazor na zakladnu otazku tejto temy, teda ci lacne hydraulicke kotuce, alebo radsej mechaniky. Vydanie 2/08, rubrika Na kost.

      0 0
      • dada  

        bré ránko koukám že nepřipustíš abych se nudil…hele teda když už seš zase tady řekni mi ty 485 vlastníš nebo je chceš koupit nebo je chceš proněkoho anebo jen tak prudíš a ani si je nikdy neměl v ruce???

        0 0
        • stihac  

          uvazujem ci budu (alebo nieco obdobne) na mojom dalsom kole alebo nie. A celkovo je to zaujimava zalezitost, ktora presahuje len tu oblast samotnych brzd, ale to uz vyzaduje trochu vyssie uvazovacie schopnosti… tak sa nenamahaj a zbytocne nevysiluj.

          0 0
          • dada  

            nestrachuj se o mě, já se nenamáhám, já se bavim

            ale vážně pokud si je v ruce neměl tak zkus vyvinout i nějakou jinou aktivitu než onanii nad velem - když přestaneš teoretizovat a něco vyzkoušíš tak tady sice bude větší nuda ale možná budeš mít po problému… 

            0 0
            • stihac  

              Ty sa sice mozno nenamahas, ale mna uz unavujes.

              Fakt nemam moznost skusat vsetky kotucovky na trhu a nemam na to chut ani trpezlivost. No hlavne, ja s tym problem nemam, lebo uz v tom mam pomerne jasno.

               
              0 0
            • jIrI___  

              Nechápu co ti redakce Vela udělala… :-/

              0 0
              • dada  

                prostě mě strašně ale fakt strašně nudí…

                jinak ten časopis vypadá fakt pěkně, fajn papír příznivá cena všude samy pekny kola ale ten obsah je potrava na tak jeden prumerny pobyt na zachode…driv mi to stacilo skoro na cely koupani.......ale uznavam ze chyba je spis asi ve mne

                0 0
    • kali222  

      tahate sem desny pindy i momo tema…tak jak taky.

      avid juicy 7– 70km jety+adaptery+ko­touce 160mm. á=82g :) 4000,–

      nechce nekdo? me nesednou do ruky a paní take ne.(ty jete J7 jsou jiz zamluvene)

      0 0
      • mr.antik  

        já to nějak nechápu, co teda prodáváš?

        0 0
        • kali222  

          mam dvoje j7 jedny co jsou na GT viz profil.tem rikam „jete“ neb jsou opravdu jete(cekaji na noveho majitele az se vrati z dovci-proto zamluvene). a tyto zminene beru jako „skoro nove“ :) to pro upresneni. aby to nikdo nebral, ze jsme z niceho nic zdrazil ty same o 1000,–

          tos tak

          0 0
    • mr.antik  

      BB5 určitě ne…

      0 0
    • Z4Aria  

      Mám zkušenosti s BB7 a M485

      Jednoznačně doporučuju BB7, který sem jezdil 4 roky. Jestli se ti zdá, že mají malej brzdnej účinek, tak stačí koupit správný brzdový páky od Avidu (cca 180kč/kus) a budou brzdit jak hovado. V pákách je asi polovina brzdnýho účinku těchto brzd.

      M485 brzdí v lepším případě stejně dobře, ale sou hlučný. Mě na kole při jízdě po nerovnostech cvakají a de to dost na nervy. Navíc ssebou nesou všechny nevýhody hydraulik jako sou vyšší nároky na údržbu a nutnost vkládání záslepky při vyjmutí kola.

      Já sem zastáncem toho, že všechny komponenety na kole mají vyžadovat co nejmenší údržbu a to ty avidy splní líp.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.