Až moc velká důvěra v eshopy?

155 nepřečtených
  • Čipera

    Zajímá mě co všechno kdo nakupuje v eshopech a jaké jsou zkušenosti špatné i dobré. Narazil jsem na pár příspěvků kde si lidé stěžujou, že dostávaj z eshopů nekvalitní, špatně seřízené či poškozené zboží. A to mě zaráží, kolik lidí a proč důveřuje, nakupuje v eshopech téměř vše. Já osobně bych nemohl věřit kolu koupenému z eshopu a jezdit na něm, když vidím jak je seřizujou a posílaj, nekoupil bych oblečení nebo helmu kterou si nemůžu vyzkoušet a dalších spousta věcí. Ano chápu hlavní roly hraje cena a vím že jsou i dobré eshopy, ale ty dobré zas tolik cenou nevynikají. Spotřební zboží jako řetězy kazety atd.. se jistě vyplatí, ale jsou prostě věci, které bych z eshopu nekoupil. Rád podpořím kamenný obchod ve svém městě a kraji i když vím, že je to dražší. A na druhou stranu mi to shop vrátí ne penězi, ale ochotou jako stálému zákazníkovi. Další věcí je řešení problémů které je zdlouhavé a je s nima hodně zařizování.

    0 0
    • Lada,s  

      Nakupuji v eshopech dlouho a pomerně často, a nikdy jsem neměl problém. Základ je asi používat osvědčené a zaběhnuté eshopy kteří nemají důvod někoho ojebávat protože by si tím kazili jméno. Za mě jsou OK třeba kupkolo, kolokrám, koloshop atd

      0 0
      • Čipera  

        Jasný jsou dobrý eshopy, který maj kvalitní zboží. Ty se ale většinou cenou tolik neliší od kameňáků, protože maj stejně doporučené ceny od dodavatelů jako oni. Pro mě je právě třeba mnohem lepší zajít do shopu, pokecat třeba se i něco nového dozvědět. To co si kupuju si můžu ošahat vyzkoušet a při nějakém problému nemusím chodit na poštu a posílat a pak dlouho čekat než to vyříděj zajdu si rovnou tam a většinou to mám vyřízené hned.

        0 0
        • MlokCZ  

          Držené doporučené ceny jsou u opravdu jen pár vyjímek výrobků.

          0 0
      • Biker.61  

        Hm, tak na Kupkolo jsem zrovna teď koupil vidli, a přišla mi bez páčky zamykání na řídítka. Zatím věřím, že Kupkolo je seriozní obchod a pošlou jí odatečně, ale přesto moje důvěra v tuhle prodejnu poněkud klesla.

        0 0
        • Breakpain  

          Chyby se dějí všude ;-) … s tím nic nenaděláš.

          Chleba se pak láme tam – kde chybu napraví bez keců a k Tvé spokojenosti.

          Velkou zkušenost mám s KupKolo a s Koloshopem – vždy kladné a pokud byl problém, vše vyřešeno k mé spokojenosti.

          0 0
          • Člověk a jeho svět  

            Tak raději nakupovat tam, kde se ty chyby skoro nedějí, lze strávit hodiny času vybíráním, zkoušením, konzultacemi, testováním, a i když je to jakože e-shop, tak dostat super cenu. Pokud někomu při výběru spíše vyhovují jednoslovné odpovědi z Kupkola, tak prosím :)

            0 0
            • nitraq  

              Pokud bych měl nakupovat v kameňáku, tak jedině pokud bych věděl, že prodavač je skutečně prodavač a ne jen čtenář visaček. Dám příklad – šel jsem kupovat první páteřák, naprostej neználek. Přijdu, řeknu prodavači, že bych chtěl páteřák, on na to, ať se svlíknu do trika. Svlíknu, koukne, podá jeden, padne jak ulitej. Vyzkouším pro jistotu ještě několik a je to jasný, ten první byl nejlepší.

              0 0
              •  

                Prodejce je vůči zákazníkovi prostě protihráč. Předpokládám a očekávám od něj, že řekne cokoli, aby prodal. Proto na konzultace ohledně zboží s lidmi, kteří toto zboží prodávají, přiliš nevěřím a mám ve zvyku, jak už někdo psal, o každém kusu zboží předem nastudovat vše potřebné, z nejrůznějších dostupných zdrojů a s maximálním využitím kritického myšlení.

                A pak přicházím do obchodu s jednoznačně definovaným požadavkem.

                I v restauraci téměř vždy předem vím, co si dám. Mám své oblíbené a v každé i oblíbené jídlo.

                0 0
                • gerrard  

                  Vidis a to ja radsi chodim nakupovat tam, kde me nelzou a pokazde dobre poradi. Teda aspon veci na kolo. :)

                  0 0
                  • milan.v  

                    Přesně tak, zásadní a důležité věci tak nenakupuji nikde jinde …

                    0 0
                • Člověk a jeho svět  

                  Jedna věc je sám si zjistit. Ale žít s pocitem, že mě chce každý odrbat, to už se pomalu blíží k „všeci tuna kradnů…“

                  0 0
                  • Breakpain  

                    To máš pravdu … a v čem je problém :-) … Mám znamé ve službách klientům – a jen se to potvrzuje, co tu padlo, většina z nich neřeší blaho klienta, ale zajistit odrbání, aby prodali co nejvíce. Lhaní do očí není problém ;) …

                    0 0
                • nitraq  

                  mám ve zvyku, jak už někdo psal, o každém kusu zboží předem nastudovat vše potřebné, z nejrůznějších dostupných zdrojů a s maximálním využitím kritického myšlení.

                  Pak ale nemusím chodit do obchodu, abych získal radu (jasný, tu od prodejce dostanu velmi výjimečně), ale můžu nakoupit sám na netu.

                  0 0
                  •  

                    Vždyť to tak dělám. Průmyslové zboží v kamenném krámu nakoupím zcela výjimečně – jen když

                    • tam mají přesně ten typ, co jsem vybral
                    • a jeho cena je menší nebo rovná součtu ceny v eshopu a poštovného :-)
                    0 0
            • Barak  

              A to je kde? :-)

              0 0
    •  

      chodím do jednoho kameňáku kde mám ceny jako na netu a ještě do druhýho kterej ke kamenný prodejně má i celkem velkej a levnej eshop – ideální

      0 0
      • Čipera  

        Mám to podobně a proto mě napadla tahle otázka. Ze všech stran slyším když přijdu do nějakého kameňáku, že jim chodí málo zákazníků kvůli eshopům. A od kamárádů, známejch a všude možně jak jsou zase eshopy nahovno.

        0 0
        • nomecz  

          no tak pokud nenakupuješ z eshopu z horní/dolní a víš přesně co chceš a zvládneš si to i případně namontovat tak nevidím jedinej důvod proč jezdit někam do obchodu (kromě věcí které je potřeba vyzkoušet (tretry)).

          naklikám co potřebuju zaplatím kartou a druhej až xtej den mi to dovezou do práce kde to nechají na recepci…

          0 0
          • MlokCZ  

            Pokud neměnší pořád značky, tak ani to zkoušení není tak žhavé. Dle toho co už máš vyzkoušené nakoupíš už správně většinou i příště. A když to sem tam nevyjde (větší změna třeba tvaru tretry nového modelu stejného výrobce), tak prostě pošleš zpět. I s posláním zpět to stojí méně času i peněz než dojít do kameňáku (i když samozřejmě vždy záleží co má kdo blízko za dostupné kameňáky).

            0 0
        • Chlebovnik  

          chodím do jednoho kameňáku kde mám ceny jako na netu

          Mám to podobně“ vs „Rád podpořím kamenný obchod ve svém městě a kraji i když vím, že je to dražší.

          Tak co je pravda?

          Jinak se není kaměňákům co divit, když mají nákupku mnohých komponentů (z ofiko distribuce) takřka stejnou, jaká je jejich cena na eshopech (které si je seženou jinou cestou).

          0 0
          •  

            v mým kameńáku teda berou minimum z ofiko distribuce, mají zdroje v belgii, holansku a jejich nákupky jsou hodně odlišný od českých cen

            0 0
            • Člověk a jeho svět  

              Nákupky jsou odlišné od nákupních cen oficiálních distributorů? No to je jasný, když zdroje z Belgie prodávají většinou černotu.

              0 0
              • MlokCZ  

                Co je to taková černota?

                Např. Koloshop mívá často výborné ceny plášťů a přitom to jsou vždy krabičkové verze. Tedy nejspíš je má z jiného zdroje než přes Imexpo, ale nejsou to přitom oem verze. Je tenhle příklad černota nebo není?

                Jinak tedy mě osobně je úplně fuk, kde to prodejce vezme, pokud je to zboží v pořádku (tedy není to třeba nějaká ošizená verze a přitom by inzeroval neošizenou) a drží na něj v pořádku záruku.

                0 0
                • tomxxx  

                  Maj malou marži, nic v tom nehledej.

                  0 0
                • Pavell007  

                  Je fakt, že na Koloshopu maj Schwalbe pláště skoro za půlku jako jinde, koupil jsem tam 4 Marathony a vesměs měly místo udávaných 490gr váhu kolem 570–600gr. Tak jestli třeba neskupujou nějakou nevýběrovou řadu, která neprojde kontrolou na ty vyspělejší náročnější trhy. K jejich cti musím dodat, že kdy žjsem jim tam v této záležitosti mailoval, tak paní byla ochotná a zvážila mi těch asi 5 co měli ve skladu a vyměnili mi to za ty nejlehčí, co tam měli. :)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To je běžné u Schwalbe, kousky lítají o hodně a často i o více než mají deklarováno (myslím 8% nebo kolik). Pokud je odchylka o více, tak je možné reklamovat.

                    U některých plášťů to Schwalbe lítalo nahoru až moc, že pro 2017 zvýšili udávanou teoretickou hmotnost, aby to přestřelování nebo o tolik. I tak jim to pořád ne vždy stačí (zrovna tu mám jeden 698g 29" 2,25" RaR 2017, který ale vůbec vracet nechci, na zadní kolo ideální).

                    A je to běžné zcela nezávisle na tom, kde pláště kupuješ (třeba z Německa a to už zase i z více eshopů jsem dotal i párkrát kousek s +16%). A stejně tak i z Koloshopu (zase stejně jako z jiných zdrojů) jsem dostal celou řadu kousků pod udávanou teoretickou hmotnost. Častější jsou ale těžší kousky.

                    Hlavně nechápu to honění se za co nejlehčími kousky. S těmi u Schwalbe bývá problém největší, už tak ne zrovna ideální odolnost je na lehkých kouskách ještě horší.

                    Ale dobře vědět, že jsou takhle ochotní, to bych občas mohl cíleně brát těžší kousky. I když ono není ani potřeba, stejně se vždy nějaký najde a na přední ty lehčí kousky stačí.

                    Třeba pro 29" RaR TLE 2,25" je taková rozumná hmotnost pro použití na zadním kole klidně kolem 650–700g, pak mají materiálu kolik je potřeba.

                    0 0
                    • Pavell007  

                      Aha, no to jsou zajímavé informace. Já to kupoval pro přítelkyni na treka, aby měla kolo co nejsvižnější, přeci jen u slabé ženy může být váhová úspora víc znát :) Čili má o 600gr lehčí záplety než měla, lepší a o půl kila lehčí vidlici Vogue než já mám Vivair, tak jsem to pojal i s těma pláštěma komplet… :)

                      0 0
                      • novas752  

                        Tak aspoň nepíchne. :)

                        Já mám z kupkola už pátej SmartSam, všechny byly kolem 5–10% přes udávanou hmotnost a defekt mám tak 1–2× za rok (cca 4000km, 2000 mimo asfalt).

                        0 0
                        • nitraq  

                          Už pátej Smart Sam? Člověče, zkus taky někdy pořádnej plášť:) Ne že by byl extra špatnej, ale v terénu moc nepodrží. Taky jsem si na něm nejdřív liboval, ale pak jsem zkusmo vzal Nobby Nic dopředu a teda, byl to velkej rozdíl.

                          0 0
                          • jIrI___  

                            Smart Sam je výborný tréninkový plášť – nedrží a nejede. Když pak obuješ něco normálního, tak budeš se budeš jen radovat :D

                            0 0
              • Barak  

                Nj, koho to ale ve finále zajímá.

                0 0
              • Pavel  

                A? Osobně je mi to jedno, jestli je to černovat nebo ne. Já mám obchodní (a právní) vztah s eshopem. Jak si to on pořeší v případě reklamace/vrácení je jen jeho věc.

                0 0
              • Nikovlas  

                Taky by mě zajímala, jaká může být praktická, případně morální motivace kupovat zboží pocházející od oficiálního dovozce. Pokud to někdo sežene legálně jinde, zaplatí daně atd – v čem je problém?

                0 0
                • Čipera  

                  Tak od oficiálního dovozce kupuješ když potřebuješ pár kousků. Jak řikáš když to legálně seženou jinde většinou toho musej vzít kamion aby to dostali za takovou cenu.

                  0 0
                  • mr.antik  

                    Proč by… i v jiných oborech je taky normální, že nějaký malý odběratel dostane ve velkoobchodě jen 10% marži a velký odběratel třeba 30% a víc

                    0 0
                    • Čipera  

                      Tak to jistě to je ale i u oficiálních dodavatelů. Jak říkal nikovlas, že nechápe jak nekdo může vůbec nakupovat od oficiálního dodavatele když to někde třeba v belgii nebo v rumunsku koupí o dost levněji, ale většinou to funguje tak, že toho musíš vzít velké množství aby si neměl třeba 30% ale 50%. Navíc nehledě na to, že když vezmeš velké množství můžeš si dovolit jít pod cenu na úkor tvojeho výdělku a furt na tom vyděláš. Takhle právě fungují eshopy vemou velké množství zboží a díky tomu dostanou větší slevu. Pak si můžou dovolit prodávat zboží pod cenou a kameňáky jim nejsou schopné konkurovat.

                      0 0
                      • Nikovlas  

                        Já spíš mluvil o tom, jak například před lety byly na Kupkole nový CrossMaxSL za asi 12k, zatímco kastar totéž zboží prodával za asi 19k. A na stránkách měl Kastar napsáno, že on je jediným oficiálním dodavatelem do ČR a že weby jako např. Kupkolo (myslím, že vyloženě jmenoval) to berou neoficiální cestou, což je jednak hrozně špatné (???) a navíc takto koupená kola on nehodlá opravovat. Konkrétně u tohoto případu jsem si marně lámal hlavu nad tím, proč by to někdo kupoval u Kastaru o 7k dráž. Aby mu pak levně vyměnil prasklé dráty? Nebo jen aby prostě podpořil jediného oficiálního dovozce? Proč by to měl dělat?

                        0 0
                        •  

                          Vůbec ten institut „oficiálního dovozce“ je poněkud divný. To jako nikdo jiný nemá právo to nakupovat venku a prodávat u nás nebo co? A kde je volný pohyb zboží?

                          0 0
                          • Barak  

                            Ono to má samozřejmě víc pohledů. Výrobce má zájem na tom, aby se jeho produkty nejen prodávali, ale mnohdy také na tom, aby bylo zajištěno nějaké promo, podpora ve formě servisu, odborného poradenství a aby to celé na daném trhu mělo nějakou úroveň, protože každý výrobce má většinou nějakou konkurenci. Dohodne se tedy s firmou nebo více firmami na takové spolupráci a je jasné, že tohle všechno okolo něco stojí a je potřeba aby na produktu byl nějaký zisk.

                            Pak někdo jiný začne zboží dovážet bůhví odkud, samozřejmě až v okamžiku, kdy je o tyto produkty zájem, často díky úsilí těch firem, které to mají oficiálně, a začne prodávat za mnohem nižší ceny, protože s tím nemá tolik nákladů.

                            Zákazník na tom vydělá, protože mu tohle pozadí je u zadku, zvlášť u produktů, které zas takovou podporu nepotřebují a jde primárně jen po nízké ceně. Což je celkem pochopitelné.

                            Oficiální dovozci se proti tomu brání tak, že se pídí po zdroji, odkud neofiko dovozené zboží pochází. Často je ve smlouvách, že distribuce je pouze pro lokální trh. Nebo tak, že odmítají poskytovat servis na toto zboží, nejen záruční ale i pozáruční. To se ale dělo podle mě spíš v minulosti.

                            0 0
                            • Čipera  

                              Je to tak jak řikáš.

                              0 0
                            • Nikovlas  

                              Jistě – ale je věcí výrobce, kdo jeho zboží prodává. Veškeré promo – to je služba pro výrobce, ne pro zákazníka. Chápu, že má výrobce smlouvy s oficiálními dodavateli a nějaké doporučené ceny a jednotliví prodejci je nesmějí podtrhávat. Ale tenhle prodejní strom může být řízen pouze od kmene (výrobce). Ten se má starat, aby všechny větve rostly a zajistit, aby mezi sebou nebojovaly (může to delegovat dál). To není věcí konečného zákazníka. Jestli někdo prodává za 60% ceny, nějak to zboží musel získat a konspirace o tom, jak to kradou v továrně a levně přeprodávaj kupkolu, se mi zdají dost přitažené za vlasy.

                              Protiví se mi evidentně pochybný nákup – například kolo na bazos.cz za 10% hodnoty, když je evidentní, že člověk ani neví, co prodává („závodní odpružené terénní kolo“).

                              Protiví se mi, když je evidentní, že se prodejce vyhýbá například placení daně nebo cla, ačkoli se jedná o činnost, ze které má zisk.

                              Protiví se mi, když někdo vyloženě zkopíruje něčí produkt a další sezónu to prodává za zlomek.

                              Ale oficiální dovoz mě zatím nechává chladným – je to věcí marketingu v rámci distribuční sítě, nikoli práva či morálních hodnot.

                              0 0
                              • Barak  

                                Naprosto souhlasím. Není věcí zákazníka, aby pátral, zda nabídnutá cena je nebo není natolik nízká, aby věc mohla pocházet z oficiální distribuce. Nebo dokonce, aby se kvůli dobrému nákupu cítil nějak provinile.:-)

                                Jak je ale v poslední době vidět, tak do hry nyní vstupuje další aspekt, což je padělané zboží. A to boří bábovičky všem, oficiální distribuci, neoficiální i zákazníkovi, který kupuje fake, často v domnění, že jde o orig. zboží.

                                0 0
                                •  

                                  Umím si představit padělaný Adidas, ale nedovedu si dost dobře představit padělané Shimano …

                                  0 0
                                  • Pavel  

                                    Poznáš to jednoduše podle názvu. Abibas x Shimamo…

                                    0 0
                            • oddie  

                              Ano, v podstatě uvádíš většinu důvodů, proč mi tohle divadlo okolo principu „oficiální dovozci“ tak akorát leze krkem a když se tomu můžu vyhnout, udělám to s velkou chutí. O to spíš, že se ti „oficiální dovozci“ zpravidla chovají jako nabubřelá prasata, ten servis a odborné poradenství mají mizerný, a jediné, co jim jde skutečně dobře je nadávat na ten „neoficiální“ do­voz.

                              0 0
                              • Barak  

                                Většinou máš možnost volby. Nebo třeba možnost nákupu ze zahraničí.

                                Tvoje paušalizování ale spíš zavání nějakou jednou špatnou zkušeností s kýmsi a ne racionálními důvody. Protože jinak by to znamenalo, že neoficiální dovozci a různí garážisti a prodejci přes internet nabízejí lepší servis, což jde zase proti mým zkušenostem. I když neříkám, že to někdy nemůže být pravda.

                                0 0
                              • vpa007  

                                +1

                                0 0
                            • Lišák  

                              Dohodne se tedy s firmou nebo více firmami na takové spolupráci a je jasné, že tohle všechno okolo něco stojí a je potřeba aby na produktu byl nějaký zisk.

                              Pak někdo jiný začne zboží dovážet bůhví odkud, …

                              Tomu nerozumím. Pokud se výrobce dohodne s firmou, nebo více firmami, tak zboží prodává přes ně, ne? A kde se tedy vezme to „zboží bůhví odkud“?

                              0 0
                              • Barak  

                                Těch důvodů a způsobů může být víc.

                                Třeba, pro různé trhy mohou být nastavené různé ceny. Takže např. oficiální prodejce z Francie začne pod rukou (rozuměj proti smluvnímu ujednání s výrobcem) dodávat zboží mimo svůj trh, řekněme do Polska. Tím může nějaká polská firma obejít oficiální zastoupení a dostat se k lepším nebo stejným nákupním cenám. A díky nižším nákladům prodává levněji.

                                0 0
                                • oddie  

                                  Přesně to „pro různé trhy mohou být nastavené různé ceny“ považuji za svinstvo, které s opravdu velkou chutí obejdu, jakmile je to jen trochu možné.

                                  0 0
                                  • Barak  

                                    Dřív mohl nastat problém třeba se zárukou, ale často už bývá celoevropská záruka atd, takže i tohle odpadá.

                                    Ačkoliv teď mě napadá třeba z poslední doby, kdy přítelkyně kupovala mobil. Našla dobrou cenu v jednom libereckém e-shopu, který má tedy i kamennou prodejnu. Výslovně tam uvádějí, že se jedná o zboží z EU distribuce. Tedy, že to nejde přes oficiální českou distribuci. Reklamovat tak můžeš pouze a jen u nich, nikoliv v autorizovaných servisech výrobce.

                                    0 0
                                    • oddie  

                                      S případnou reklamací tam, kde jsem to koupil, nemám problém. ostatně i když kupuju něco u Mallu apod., a reklamuju to (jako že zrovna u Mallu 2× rychlovarku), dávám to na reklamaci jim a ne do „autorizovaného servisu“, ačkoliv se tváří, že by to preferovali spíš…

                                      U některých věcí je pak rozdíl tak šílený, že jsem ochoten kupovat klidně bez záruky, protože za tu cenu koupím dva nebo dokonce tři kusy – např. kompletní aku nářadí DeWalt, co mám doma. Jako aby mi vyšla aku vrtačka na třetinu (!) ceny toho zdejšího „autorizovaného“ zastoupení i přesto, že zaplatím poštovné z USA, tak to považuju za výsměch.

                                      0 0
                                      • Lišák  

                                        Nedobře se na to díváš! Ofiko distributor pro ČR nebude mít co žrát!

                                        0 0
                                        • oddie  

                                          No fakt mě úplně strašně mrzí, že kvůli tomu nebude mít za co dělat „promo“ :D

                                          0 0
                                      • Barak  

                                        Ok, když pominu to, že reklamaci musíš posílat třeba přes půl republiky místo toho, abys to odnesl reklamovat osobně do nejbližšího servisu, je tam ještě jiný problém. A to, že tenhle jediný prodejce nemusí mít vůbec tak vstřícnou reklamační politiku, protože mu náklady na řešení záruk výrobce neproplatí a jdou za ním.

                                        Ale souhlas, že pokud jsi schopen koupit zboží za 1/3 cenu, nemá smysl tohle vůbec řešit, protože pravděpodobně řešení záruky stejně nikdy nenastane. Osobně si ale nevzpomínám, když jsem něco kupoval, že bych našel až tak dobrou cenu jako píšeš.

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          A jak běžně bývají dostupné (myslím časově) oficiální servisy. Zajít osobně do oficiálního servisu je minimálně pro mě daleko časově náročnější než to poslat prodejci. Navíc do servisu půjdu dokonce 2×. Když to pošlu prodejci, tak zpětné vyzvednutí už mi nestojí žádný čas navíc.

                                          Vstřícnost k reklamacím už se samozřejmě může lišit, ale to může být ve prospěch obou variant. Tady vždy bude záležet na konkrétním eshopu, servisu. A přesně tady mám výbornou zkušenost s více osvědčenými eshopy (a to často zahraničními). Tedy dost často raději pošlu reklamaci i třeba do Německa než abych šel tady do oficiálního servisu dané značky.

                                          Celé je to o tom si vybírat dobré eshopy.

                                          0 0
                                          • Barak  

                                            Je to o přístupu každého. Někdo se bude raději táhnout 2× pěšky přes půl města než aby dal 100,– za poštu.:-)

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Jenže za poštu nic nedáš, tu ti při reklamaci proplatí. To by jinak zejména při nákupu v zahraničí byla docela nevýhoda. když tam to už může být 300Kč+.

                                              Jediné kdy to většinou zacvakáš je vrácení nevyhovujícího zboží. Ale ani tady to není pravidlem, i v tomhle případě sem tam nějaký eshop poštovné uhradí (v tomhle případě nemusí a je to jen jejich dobrá vůle).

                                              0 0
                                        • oddie  

                                          Pobočka Mallu, Alzy a podobných je dneska na každém rohu, rozhodně to mám blíž či blíž při cestě než většinu „autorizovaných“ servisů, takže i zde se mi vyplatí to házet spíš k nim, no a pokud bych s tím musel na poštu, je úplně šumák, kam to posílám. Takže zde pro mě naopak plus pro ten éšop – navíc si nemusím schovávat papíry a pak je hledat, v historii si vyjedu tu objednávku, zadám tam RMA, vytisknu, přihodím k tomu reklamovanému zboží a nazdar. I když posledně pipka v Mallu zkoušela něco jako že k tomu jejich vytištěnému RMA „musím“ mít ještě doklad o koupi, jen jsem jí s úsměvem odvětil, že to opravdu nemusím, a tím to skončilo. Jinak zcela obecně reklamuji věci velmi málo a velmi zřídka, takže osobně bych uvítal možnost nákupu zcela bez záruky výměnou za nějakou slevu, leč chápu, že tuto možnost prodejcům zdejší zákony neumožňují, takže na to si stěžovat nemůžu.

                                          0 0
                                          • Barak  

                                            Teď tomu moc nerozumím. Pokud píšeš o Mallu nebo o Alze, úplně se odkláníš od debaty. Protože zde těžko můžeš čekat věci, které by nešly přes českou distribuci. A pokud ano, určitě to nebude za nějakou dobrou cenu.

                                            0 0
                                            • oddie  

                                              To je jen příklad eshopů. Jasně, pokud to vztáhnu na kola resp. součástky, tak výdejnu Kupkola za rohem fakt nemám, ale úplně stejně nemám za rohem ani při cestě autorizovaný servis sortimentu, který prodávají, takže tam bych to posílal poštou tak jako tak, takže je mi i jedno kam. Popravdě mě nenapadá vůbec nic, na co bych měl nějaký „autorizovaný servis“ víc při ruce než výdejnu eshopu nebo poštu.

                                              0 0
                                              • Barak  

                                                Trochu se v tom začínám ztráce.:-)

                                                Chápu, ale to, jak věc na reklamaci nejlépe pro tebe dostat, je už jiná debata. Někdo bude mít za rohem shodou okolností autorizovaný servis, jiný to pošle poštou. Každého věc a je to individuální.

                                                Ale debata byla o oficiální distribuci. Uvedl jsem jako příklad, kdy koupíš řekněme o 15% levnější telefon a jsi s reklamací odkázán pouze a jen na obchod, ve kterém jsi to koupil. Tedy, hlavní problém není v tom, jak to tam dostat. Ale v tom, že nevíš, jak vstřícně se k té záruce postaví.

                                                0 0
                                                • oddie  

                                                  Ano, to chápu. A ještě méně vím, jak vstřícně se k té reklamaci postaví ten „autorizovaný servis“. U toho obchodu si můžu často aspoň najít recenze, jak se k tomu staví, a vybírat klidně i podle toho. U autorizovaného servisu nikoliv.

                                                  0 0
                                                  • Barak  

                                                    A to už je právě to, kde se, zřejmě díky předchozím rozdílným zkušenostem, rozcházíme.

                                                    Mám totiž spíš tu zkušenost, že čím menší obchod, krámek, e-shop, tím horší přístup k reklamacím, protože je to více finančně bolí.

                                                    Zatímco ve velkých krámech nebo autorizovaných servisech to prostě řeší výměnou nebo rychlou opravou a nedělají s tím takové drahoty.

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    Ano, v Alze ano. Když má sídlo v daňovém ráji, může si dovolit všechny reklamace řešit na místě a bez zkoumání závady, tak, že se zákazníka zeptá, jestli chce peníze zpět na ruku, nebo si odnést nový kus. Což jim přitáhne jen další a další zákazníky (proč by nakupovali jinde, když zde mají takové podmínky?)

                                                    0 0
                                                  • oddie  

                                                    Jo, já mám s reklamacemi zkušeností minimum, takže to moc neposoudím, jak jsem psal, klidně bych byl ochoten kupovat i zcela bez záruky, na své triko – což ostatně reálně dělám při nákupu zvenku, Číňan drží záruku jen do doby, než skončí ochranná lhůta a dostane prachy, a to nářadí bych do USA neposílal, protože pošta… možná bych se ještě tak zeptal na zaslání náhradního dílu.

                                                    0 0
                                • Lišák  

                                  Tak to jo. To rád naše oficiální distributory podpořím, protože naše kupní síla je větší, než ve Francii, proto nemá cenu kupovat něco, co výrobci poslali charitativně s téměř nulovým ziskem do Frankreichu, ale ten prodělek jim uhradit.

                                  Jsem rád, že jsem poučen o nastavení různých cen pro různé trhy.

                                  0 0
                                  • Barak  

                                    To jsem si samozřejmě vymyslel, dosaď si tam stát A a stát B, když tě to tak irituje.:-)

                                    0 0
                                    • Lišák  

                                      Ano, irituje mě, když za stejnou věc chtějí různou cenu.

                                      0 0
                                      • Lišák  

                                        Ještě doplním.

                                        V TV byl nějaký pořad, kde srovnávali ceny a kvalitu zboží. ČR a BRD. Coca Cola v BRD levnější a kvalitnější (méně cukru a pod – už si to moc nepamatuju). Když pak zpovídali zopdovědnou osobu, tak se kroutila jak had, že různé složení stejného nápoje je dáno různými chuťovými zvyklostmi různých národů a podobný hovadiny… Bylo mně z toho na blití.

                                        0 0
                                        • Barak  

                                          Jo, něco takového jsem viděl taky. A zdaleka se nejedná jen o Colu. To už ale mícháme hřebíky s jablkama.

                                          0 0
                                          • Lišák  

                                            Jasně, že nejde jen o Colu. A jako míchání hřebíků s jabkama mně to taky nepříjde. Pro náš trh je stejně označený výrobek dražší, než pro trh v sousední zemi a jako bonus méně kvalitní.

                                            Nepřijde Ti to stejné, jako že cyklokomponenta je pro trh v ČR oceněna jinak, než pro trh v jiné zemi, i když se jedná o zemi EU.

                                            0 0
                                            • Barak  

                                              Mě to stejné určitě nepřijde.

                                              Rozdílné ceny v jiných zemích vnímám jako právo výrobce nastavovat cenovou politiku dle uvážení. Stejně jako má zákazník právo cenu akceptovat či nikoliv.

                                              Jiné složení potravin vnímám jako obrovský podvod na zákazníka, který byl měl být tvrdě trestán obrovskými pokutami.

                                              0 0
                                              • Lišák  

                                                Stejně jako má zákazník právo cenu akceptovat či nikoliv.

                                                Ano. Nakoupí jinde, než přes ofiko distribuci.

                                                0 0
                                                • Barak  

                                                  Dyk jo, at si kazdej nakupuje, kde je to pro nej nejvyhodnejsi.

                                                  0 0
                                        • oddie  

                                          Jo, to je taky klasika. Na tohle funguje jen a pouze tzv. „hlasování nohama“ – jít nakupovat jinam a ten jejich ošizený předražený sajrajt bojkotovat. A pak už záleží jen a pouze na tom, kolik takových je, aby pokles prodejů ten šejdíř dostatečně pocítil. Když je tu holt většina blbců, co si nechají nakukat, že si kupují jakousi „ymydž“, tak to pak vypadá takhle… Mě naštěstí tyhle sajrajty nechávají zcela chladným, tuhle otřesnou sračku jsem nepil nikdy, ale co tak vzpomínám, svého času se podařilo poměrně slušně eliminovat nabídku tzv. „křehčeného masa“, když ty prodeje fakt citelně poklesly (nesleduju to, jak je to teď, možná se to potichu zas vrátilo).

                                          0 0
                                          • Lišák  

                                            Jo. Různý věci se potichu vrací.

                                            Před nějakým rokem bylo zakázáno, aby TV reklama byl pouštěna hlasitěji, než ostatní vysílání. Nějakou dobu to fungovalo, no a pak se to zase vrátilo, jen mám pocit, že, aby obešli nařízení, tak reklama běží v normální hlasitosti a ostatní vysílání ztlumují.

                                            Možná je to jen můj pocit. Všiml jste si toho taky někdo?

                                            0 0
                                            • oddie  

                                              Hm, tak toho jsem s nevšim. Vzhledem k tomu, že už víc jak 8 let televizi vůbec nemáme, ani nevím, co je to TV reklama …

                                              0 0
                                              •  

                                                Já teda televizi pořád ještě mám, ale dívám se na ni tak 1 – 2 hodiny týdně nejvýš.

                                                Veškeré komerční stanice jsou naprosto nekoukatelné, 10 minut filmu na 15 minut reklam zcela znemožní jakýkoli prožitek. Nemá tedy smysl je vůbec zapínat. Filmy, které chci vidět, si stáhnu, a jinak se koukám pouze na ČT2 (dokumentární pořady) a ČT1 (české televizní filmy bývají to nejhodnotnější z dnešní tvorby (např. Brainstorm), a pak mě ještě baví Hercule Poirot a také se někdy dívám na staré české filmové pohádky, pokud jsou nápadité a mají výraznou myšlenku. Nejraději mám Háderuna (alegorie o invazi Vikingů do Irska okolo roku 795 – ne, vůbec žádná spojitost s dnešní Evropou) a Boží lékárnu (alegorie o duševním marastu v hlavě ženy v období partnerské krize)).

                                                0 0
                                                • oddie  

                                                  Pohádky u nás docela frčí, protože děti, ale ty staré české věci jsou bez problémů ke stažení, koupení na dvd nebo online, takže se to dá pustit kdykoliv a hlavně bez těch reklam.

                                                  0 0
                                                  •  

                                                    Ty, které vyhledávám, jsou tak od 12 let nahoru (a to ještě pokud je dítě hodně vnímavé). Namátkou (podle náročnosti):

                                                    Pohádka o lidech a Boží lékárně

                                                    Deváté srdce

                                                    O Háderunovi a víle Elóře

                                                    Pták Žal

                                                    Pohádka o lidské duši

                                                    Pravda a Lež

                                                    O princezně se zlatým lukem

                                                    Smůla

                                                    Světýlka z blat

                                                    Probuzená skála

                                                    O třech rytířích, krásné paní a lněné kytli

                                                    Malvína

                                                    … a mnoho dalších.

                                                    0 0
                                            • jIrI___  

                                              Jak píšeš. Usínám u televize, když příjdu z noční, a poslední dobou mě ta hlasitost reklam i vzbudí. Ještě nedávno tak hlasité nebývaly.

                                              0 0
                                            • Chlebovnik  

                                              Stačí, když mezi program a reklamu vloží nějakou televizní upoutávku nebo znělku (ve zvýšené hlasitosti). Ta je stále součástí nereklamního televizního vysílání. Reklama pak běží mezi upoutávkami na stejné (zvýšené) hlasitosti jako „normální televizní vysílání.“

                                              0 0
              • tomxxx  

                Jediná černota je, že se berou verze na tovární kola. Úplně nevim jak to dělaj, ale asi maj dohodu s nějakym malym výrobcem, co jim to přeprodává…

                Teď už to docela ustoupilo a málokdy je nekrabičková verze. Pouze řetězy a kazety se daj sehnat normálně do servisu.

                0 0
                • Pavell007  

                  Na Mojekolo maj občas velký slevy na některý díly-třeba přesmykač deore tam měli místo 600 kč za 300, náboje deore za půlku apod a vždy to prodávali v pytlíku-asi prodávají nějaký servisní balení, co jim zbydou… Nicméně díly ok.

                  0 0
              • ememem1  

                ale no tak......

                0 0
    • MrtweyUbrus  

      Roky používám koloshop a kupkolo a nikdy jsem neměl problém.

      0 0
    • jaspy24  

      Zajímavé téma… Nakupuji v eshopech téměř vše. Dříve jsem měl snahu kupovat v kamenných právě abych je podpořil, ale nakonec jsem stějně skončil na netu. Buď byli neochotní, nebo neměli co jsem chtěl, nebo to bylo drahé a nebo už měli zavřeno když jsem tam dorazil a já promrhal čas a benzín za objíždění krámů. Dnes si sednu večer k PC (v době kdy mám čas a většina obchodů je zavřená), v klidu porovnám ceny a parametry, objednám a do dvou dnů mám co jsem chtěl. Ušetřím čas i peníze. Občas kouknu i na zahraniční weby jestli není něco levnějšího… ČR je specialista na 100% přirážky…

      Málokdy se stalo, že bych něco vracel, nebo přišlo něco špatně. Pravdou je, že oblečení zkouším radši osobně v krámě, ale to kupuju jednou za pár let. Co se týče seřízení, tak neseřízený díl nebo kolo dostaneš i v kamenným obchodě, takže seřízování tě stejně nemine. Navíc co bych to byl za cykloblázna, kdybych si nový díl pěkně neprošmejdil a nenastavil podle sebe ;-)

      0 0
    • jirka023  

      Kolokram,Cyco­logy,Kupkolo,at­d…Vždy bez sebemenšího problému.

      0 0
    • Delkim  

      Až na jeden eshop s triatlonovými doplňky (leffi sport) zatím vždy vše bez jediného většího problému!

      0 0
    • MlokCZ  

      Mám 1000+ objednávek (ne vše bylo pro mě a nejsou to věci jen na kolo) ze všech možný eshopů a neměl jsem nikdy žádný problém, který by se nevyřešil. CCa 97% objednávek je z toho z prověřených obchodů v EU a ty 3% z rizikovějších zdrojů typu china eshopy jsou velmi levné položky, kde se to vyplatí i kdybych třeba přišel o peníze z 1/3 transkakcí.

      Reklamace třeba v některých zahraničních eshopech lepší než osobně v kameňáku tady.

      Naopak je nakupování v rozumných eshopech výhodnější právě v tom, že cokoliv můžeš do 14 dnů vrátit (u některých eshopů je lhůta ještě prodloužena).

      Zkoušet něco do obchodu chodím zcela vyjímečně, za posledních 5 let si vybavuju jen jednu helmu a nic jiného (a bylo to po dlouhé době, předtím jsem kupoval už na netu ten stejný model co jsem vozil předtím nebo jeho stejného nástupce, teď už byl nástupce významně jiný a bylo nutné vyzkoušet). Jinak už u bot i oblečení vím jakou potřebuju u jaké značky jakou velikosti a tedy jen zcela vyjímečně něco vracím, že to nesedí.

      V kameňáku nenakupuju z více důvodů:

      • 90% věcí které kupuji u nás v žádném kameňáku nesehnal vůbec a když už by mi je někde sehnali, tak bych na to čekal mnohem déle, protože nic z toho stejně nemají skladem
      • tím odpadá i ta výhoda kameňáku vyzkoušení, protože tam stejně neseženu na vyzkoušení skladem co bych chtěl
      • ušetřím tak hrozně moc času (čas významně ušetřím i pro případy, kdy by danou věc měli v kameňáku skladem, o těch 90% kdy to nemají skladem nebo často vůbec ani nemluvě)
      • cena i když ne vždy platí, zrovna cena nutně nemusí být v kameňáku horší, někdy může být i lepší pro stáleho zákazníka (takhle jsem kupoval ale vlastně pouze celá Cube kola, právě díky nabídce výborných cen v kameňáku pro stálého zákazníka)
      • poškozené zboží vrátíš/vyreklamuješ
      • seřízení jsem nikdy neřešil, ať už bylo kolo koupené kdekoliv, tak stejně je potřeba po zajetí doseřídit a některé věci seřídit za jízdy (ve stojanu může chodit něco dobře a za jízdy už ne)

      Jedinou větší výhodou kameňáku je dobrý servis za velmi levné peníze. Což ale platí jen sem tam pro některý kameňák a samozřejmě jen pro stálé zákazníky.

      I přesto, že bych tuhle možnost měl, tak ji vůbec nevyužívám, protože se mi opět z časových důvodů vůbec nevyplatí.

      Odvést kolo do tohoto konkrétního servisu a zase ho přívést je pro mě 2h+ času, což v 99% případů znamená, že když si to vyřeším sám doma, že to bude časově méně náročné. Ušetřit tím ale moc neušetřím, protože když sečtu všechno vybavení co pro servis doma mám, tak to stálo nejspíš více peněz než by stálo pravidelné ježdění do servisu.

      A další výhoda je, že když vybavení mám a už to i umím sám, tak to často zachrání dovolenou.

      0 0
      • Čipera  

        Určitě záleží i na člověku a je tam i víc faktorů samozřejmě jakou má dostupnost určitého obchodu a i na nabídce. A pokud má člověk takové množství obědnávek jako píšeš určitě se eshop vyplatí a to hlavně úsporou času. Stejně tak pokud si kolo doma spravuje sám, ale to jsem psal že na nákup spotřebního zboží je eshop to dobrá věc. Pro mě třeba se vyplatí zajít do obchodu kde maj vše co potřebuju a mám to 10 min pěšky. Na poštu musím autem 10 min tam půl hodiny čekat než mě vyzvou abych poslal balík z5, a pak měsíc a půl čekat než vyříděj problém. A pak zase na tu poštu. Takovou zkušenost mám zas já a spoustu mých znamých, nejedná se určitě pouze o cyklo. To samé je z reklamacema do svého obchodu zajdu buďto to vymění hned nebo pokud maj možnost opravujou samy a nemusím čekat. Ale jak jsem říkal hodně záleží na dostupnosti, nabídce, četnosti nakupování a je pravda že kameňáky nemaj tak širokou nabídku jako eshop.

        0 0
    • novas752  

      U kamenejch obchodů hraje v neprospěch o dost menší výběr, často vyšší cena, omezená otevírační doba. Reklamace můžou být „voser“ úplně stejnej i v kameňáku (nebo to může proběhnout zcela hladce). To že mi to z eshopu přijde „nenastavený“ nebo mi to nikdo nenamontuje „v ceně“ vůbec neřešim, v kole se vrtám hrozně rád. Takže většinou si nejprve prostuduju eshopy, zjistim ceny danýho dílu a porovnám s cenou lokálních bikeshopů a pokud se to neliší o úplnej nesmysl, zajdu do kameňáku. Když ale kupuju víc věcí najednou, beru to z eshopů , poněvadž bych to v kameňáku najednou prostě nesehnal. Zatim mám se všim z netu (i elektronika apod.) dobrou zkušenost a reklamoval jsem jen vadnou baterku do mobilu.

      0 0
    • Honza03  

      Nakupuji už téměř vše přes eshopy a to hlavně protože mně přístup kamenných prodejen už několikrát pěkně vytočil. Hlavně v podstatě nic nemají pokud chceš něco je třeba to stejně objednat. Výhoda eshopu je že to můžeš vrátit a tady sem se setkal vždy s lepším přístupem eshopu než kamenného obchodu. Pokud ti něco nesedí a chceš to vyměnit tak to většinou taky jde (minimálně u těch lepších) . Navíc šetříš čas a i peníze. I když uznávám že některé číslování oblečení je silně zavádějící a je lepší si to přijít někam zkusit.

      0 0
    • Bubaaak  

      Obecně?

      Poslední dobou mám pocit, že jsem v kamenných prodejnách na obtíž… Teď vybavujeme domácnost, protože se budeme stěhovat, tak ať pak toho nemáme tolik.

      Osobní návštěva superdiskont – bohužel příbor Vám nerozbalím, Ale to vidíte jak se Vám bude držet ne?

      Home and Cook – Tyhle hrnce jsou letošní novinka, ještě je nemáme… (Ptal jsem se na hrnce, co jsou na trhu přes tři roky) Francouzi používaj na objem jinou míru než litry (ptal jsem na rozdíl hodnot quart a litry)… Dvě otázky, dvě lži

      Datart – Electrolux bych si nekupoval, ta miele je tišší úspornější a líp saje. Energetický štítek udával zcela opačnou informaci a to tak, že elektrolux žral v Ačku, vysával B/A a 66db, Miele v eFku, vysávala C/B a hluk přes 70 db – asi jsem debil, nebo mi zas někdo cpal něco, co nechci…

      Jo a Samsung má lepší obraz než Philips – pujčíte mi ovladač ať se kouknu na nastavení – „to nemůžeme“ – Electroworld

      Naproti kasa.cz – žádný problém, zelený **** – žádný prblém, mall.cz – bouchlá pánev, všiml jsem si toho až doma, vyměněno bez keců, tedy žádný problém.....

      Pneumatický kladivo od hitachi – nářadiprofi.cz – osobní odběr na pobočce – nalil čistého vina a i když jsem uvažoval nad ražším Boschem, rovnou mi řekl jak to vidí bez servítek . e-shop s chováním šutršopu dle mého gusta

      Na ebay.com/co.uk/.de – dražím věci co znám, nebo kupuju činský odpadky, co mě tolik nebolí, když koupím blbě, ale ze 170 nákupů se to vždy vyřešilo pro mou radost

      Velice rád nakupuju v šutršopu, protože si rád věci ošahám, prohlídnu, vyzkouším, promluvím s prodavačem… bohužel poslední dobou lžou, kecaj, vnucují co nechci a když něco chci zkusit, je to obrovský problém…

      0 0
      • distance  

        +1

        0 0
      • oddie  

        Přesně.

        0 0
      • tomxxx  

        Amen

        0 0
      • milan.v  

        V Electroworldu ti nepůjčili ovladač k TV?

        0 0
        • jonti  

          Ukazou ti ho, ale nesmis na nem nic delat, protoze neni sparovany s konkretni televizi, ale rozladi je tam vsechny.

          0 0
        • Bubaaak  

          Jo nepujčili, právě abychom jí nerozladili, přitom bylo jasně vidět, že má nastavený zcela jinak obraz než TV co prodávat chtěli. Takže to vypadalo jak šedá myš, vedle vystávního Tygra Ussurijskýho…

          0 0
      • Mig_all  

        Francouzi používají na vaření jiné objemové jednotky? :-D Mazec… Takže stejní dementi jako obuvníci nebo pneumatikáři…

        0 0
        • Lada,s  

          ono stačí ty jejich číslovky kdy místo např. „sedmdesát“ řeknou „šedesát deset“ atd :D

          0 0
          • Smazaný účet  

            94 mam radeji:)

            0 0
            • Bubaaak  

              Jo, frantíci maj pár špeků :) Naštěstí jsou rozumní a je snima sranda

              Ale timhle mě dostala :)

              0 0
            • Lada,s  

              čtyřidvacítkyč­trnáct? :D

              0 0
              • ememem1  

                quatre-vingts-quatorze…:-)

                99 tiez neni zle quatre-vingts-dix-neuf.....

                0 0
          • Mig_all  

            To bych nekomentoval, to je záležitostí jazyka, ale ohýbat fyzikální jednotky metrické soustavy ve jménu žrádla (notabene když jsou frantíci z velke casti jejich autory) to je prostě fail…

            0 0
    • jIrI___  

      Nakupuju pouze v eshopech. Vyloženě mě štve chození po obchodech, když vidím, jak prodavači zákazníky záměrně oblbují. Když k tomu přičtu ceny zboží vyšší o desítky procent oproti eshopům, tak je mi zle.

      0 0
    • mr.ricardo  

      Uz tak poslednich 15 let nakupuji po internetu, doma i v zahranici. Postupne jsem se dopracoval k tomu, ze do kramu uz jezdim jen pro jidlo, jinak prakticky vse ostatni po internetu. Negativnich zkusenosti mam minimum, ze zahranici nic, v cechach par problemu, ale asi jsem mel stesti, protoze na vylozene neochotne blbce jsem jeste nenarazil, vse vyreseno k me spokojenosti. Narozdil od kamenych obchodu, kde si clovek obcas prijde, ze obtezuje :) jo, jeste k doktorovi chodim osobne, to jsem jeste po eshopu neporesil :))

      0 0
    • plzakj  

      Kvuli uspore casu nakupuji skoro vsechno pres eshop a posilam si to do prace nebo na DPD ulozenku, kterou mam hned vedle kancelare. Nejsem ochotnej investovat cas do oblejzani kamenaku a schytavat spatnou naladu personalu nebo ostatnich nakupujicich. Toho se nabazim pri nakupu potravin a obleceni dostatecne. Obcas se stane, ze narazim na spatnej eshop. Tak mu udelam spatnou recenzi a priste uz tam nenakoupim.

      Podle rizika reklamace danneho zbozi volim eshopy mene nebo vice zavedene (dostupne jako alza nebo mall).

      0 0
    • snas89  

      Když můžu, nakoupím v kameňáku.

      To se týká především potravin, oblečení a vlastně i věci na kolo kupuju u konkrétních osob, kolem kterých se motám.

      Zákazník, kterýho znají má u nich uplně jinou váhu a paradoxně to pomáhá i mýmu byznysu (zakecali jsme se co dělám a dohodili mi klienta).

      Ale např. teď notebook (apple) jsem kupoval na netu, kde to vyšlo zrovna nejlevněji.

      Ale i když kupuju na eshopu, tak koukám, jestli mají kamenou pobočku a kde.

      0 0
    • Jenda  

      Na kolo z 95% eshopy, často ale vyzvedávám zboží na jejich kamenejch pobočkách abych neplatil poštovný. Tímhle způsobem mě vyhovuje bike-eshop kterej mám kousek od práce, takže věci co potřebuju vyzkoušet nebo kraviny za pár korun kde se blbost platit poštu beru tam. Klidně bych i kupoval v kameňácích ale fakt nemám čas obíhat půlku Prahy jestli maj někde to a jinde zas ono. Servis mě netrápí, prakticky všechno až na tlumiče si umím udělat sám a jak píše Mlok, za dobu cesty do a ze servisu je to většinou hotový. Jako bonus třeba na domovským Kladně fakt nevím kam bych kolo svěřil. V Praze jo, ale to zas nejsem ochotnej zaplatit ;-)

      0 0
    •  

      Zkusím to pojmout obráceně a dát dohromady seznam zboží, které NENAKUPUJI v eshopech:

      • potraviny a nápoje (jsou všude snadno dostupné a výběr je dostatečný),
      • drogerii (taktéž),
      • sotriment papírnictví (taktéž),
      • kalhoty (musejí se vyzkoušet),
      • léky (to bych se vážně bál),
      • některé domácí potřeby, např. sušák na prádlo (protože je mají v krámku pod oknem),
      • bytový textil (obrázky u tohohle nebývají dostatečně vypovídající a obvykle se to musí nechat ještě ušít).
       

      O botách platilo donedávna totéž co o kalhotách, ale pak jsem zatoužil po FiveTen Freerider, které jsem nikde v kamenných krámech neviděl, a tak to eshop vyřešil. Věděl jsem dopředu, že s velikostí 44 neudělám chybu (a neudělal).

      Zbraně a střelivo se dají v eshopu objednat, ale vyzvednout a vypapírovat se musí vždy osobně, to je jasné.

      Jo a také už nevyužívám předplatné časopisů, protože je pošťačka vždy narve zmačkané do kastlíků a zničí tak ještě dříve, než si je člověk přečte.

      0 0
      • Delkim  

        já naopak :)

        potraviny a nápoje (jsou všude snadno dostupné a výběr je dostatečný)

        kosik.cz, rohlik.cz, kolonial.cz – doprava zdarma, výběr obrovský, nákupy v akci a vynesou to až do bytu

        drogerii (taktéž)

        eva.cz, 4home.cz

        sotriment papírnictví (taktéž),

        top-obaly.cz

        léky (to bych se vážně bál),

        lekarna-madona.cz, lekarna-doktorka.cz, docsimon.cz, lekarnasporilov.cz, drmax.cz – ZÁSADNÍ rozdíly v cenách proti kamenné lékárně

        některé domácí potřeby, např. sušák na prádlo (protože je mají v krámku pod oknem),

        mall.cz, eva.cz

        0 0
      • mvd  

        „Zbraně a střelivo se dají v eshopu objednat, ale vyzvednout a vypapírovat se musí vždy osobně, to je jasné“

        No vidíš, v Rusku funguje i dobírka na zbraně :o) Ty si vyřídíš papíry, pošleš nákupní povolení obchodníkovi, ten předá zbraň spedici s koncesí na zbraně, ta při předání Tobě ověří Tvoji část papírů – žádný problém. Docela mě to šokovalo, když jsem sháněl ruskou zbraň a zabrousil na ruský e-shopy, ale když se nad tím člověk zamyslí, tak je to jenom o legislativě – nic nebezpečnýho na tom není. Samozřejmě to neposílají do zahraničí, ale jenom v rámci Ruska :o(

        0 0
    • mr.antik  

      Asi zimní nuda… takže eshopy jednoznačně kvůli sortimentu. Kolikrát jsem si chtěl něco koupit v kameňáku, boty, helmu, rukavice a to je tak na výlet do prahy a strávit tim odpoledne.Jinak všude jen Force nebo BBB apod…

      Takže radši objednat, vyzvednout.

      U necyklo věci si stejně musim vše nastudovat, aby mi nevyprávěli pohádky…

      0 0
    • Pavel  

      Teď jsem zrovna potřeboval koupit monitor, protože moje žena… Nic, to nebudu řešit. :-D

      Místo, abych se jebal někam do kamenáku, objednal jsem si to u ranní „kávičky“ na eshopu s dodáním dnes odpoledne jejich kurýrem. Takže jako bonus mi to dovezou přímo k baráku, nebudu se muset tahat se škatulou (moje auto je v servisu, žena s dalším odfičela do kolbenky).

      Ještě bych potřeboval hodil kolo do servisu, tam to ale asi budu muset osobně, na to eshopy nejsou. :-)

      Cyklo, outdoor, elektroniku kupuji prakticky jen v eshopech. Teda krom věcí z Decathlonu, těm ten eshop moc nefunguje (nemají tam celý sortiment). :)

      0 0
      • nitraq  

        Ale jo, jsou i „eshopy“ na servis kola nebo lyží:)) V okolí mám jeden cykloservis se svozem zdarma a lyžařskej servis s odvozem a dovozem až 4 párů za 200.

        0 0
        • Pavel  

          A svozují i z Havířova?

          0 0
      • Pavel  

        No a je to už i pod střechou. :-)

        0 0
    • vpa007  

      Mno.. jak už tady zaznělo, věřím velkejm a ověřenejm é-šopům (kupkolo, koloshop, cycology), a už nejsem ve stavu, že hledám nejvíc nejlevnější cenu… abych ušetřil někde pajcku, tak to si asi to jedno-dvě piva odpustím… naopak když toho nastřádám víc, tak je pak poslání zadara, večer objednám, ráno to zabalej, odpoledne šoupnou přepravci a další den mi to do práce dovezou… člověk defakto nemusí sundat papuče… ale pravda, že občas holt jeden prodejce nemá vše, co bych chtěl.. ;-)

      Každopádně vzpomínám na ty doby, kdy jsem byl na škole a chodili jsme s kámošama skoro každej den do cyklokšeftu slintat nad novejma kolama a nesmyslnejma věcma, který sme si nemohli dovolit (třeba loukotě Spinergy, sedlo Nissene s chlupatou kravskou kůží, že? ;-)).. sem tam jsme tam i něco koupili (Peloton, jednou za čas za naškudlený prachy představec RooX, atd.) a kola jsme tam vozili na velký servisy. Pak jsem se přesunul do jinýho města a zase si našel krámek, kde jsem byl jako doma, mohl sem vlízt za mechošem až do dílny a kolo tam zase dával na velký servisy…

      No a pak džob, rodinka, ježdění do práce autem, hledání parkování, novej servisák, kterej umí to co já a když má udělat něco, co neumím, tak to pošle jinam do servisu, když něco konkrétního člověk chce, tak to umí objednat, ale to umím přes e-šop taky… takže postupem času tohle chození přestalo, jdu tam minimálně, spíš náhodně, když jsem v místě, tak jen pokecat, mrknout a případně něco koupit ;-)

      No a ve finále mám kámoše mechoše, kterej mi věci, na který si netroufám nebo nemám čas, udělá doma… dá mi kolo do kupy v době, kdy jeho kočka dává do kupy mý záda. Vidím komu prachy dávám, nikdo mě neodrbe a mám to při jedný cestě… doba je teď taková ;-)

      0 0
      • Pavell007  

        Já mám už obyklý postup, že si to objednám z eshopu, kde to mají nejlevněji skladem :) Což samozřejmě není vždycky nejlevnější, ale zase to mám většinou druhý den doma.

        0 0
      • milan.v  

        +1 Jo, Spinergy… :-)

        0 0
    • Breakpain  

      V eshopu beru defakto všechno ;-) …

      Do kamenného obchodu chodím jen pro věci, které podpoří následné služby – rozuměj například u kol:

      Nechodím tam primárně pro díly, ale koupím si tam kolo ⇒ obvykle máš pak servisní benefity a nějakou slevu na další věci.

      Většinu servisu na kole si udělám já … ale jsou chvíle, kdy spěcháš, něco Ti chybí … Včera jsem volal do servisu, potřebuju vyrazit střed, nemám nato nástroje …Přišel jsem, udělali to na počkání, nalisovali novej (ten jsem u nich koupil se slevou), nasadili moje kliky, seřídili smyk a jediné, co jsem platil byl střed se slevou (takže cena na úrovni eshopu). Takže tímto mimo jiné děkuji GiantStorePraha :) …

      Kdybych tam nekoupil kolo a nechodil občas prohodit nějaké to slovíčko, tak mám smůlu budu platit práci a pravděpodobně to nebude na počkání ;-).

      Takže si to chce rozmyslet, co od toho čekáš – ale jestli jde o to „věřit/nevěřit“ eshopu, tak s tím nemám nejmenší problém a cokoliv, co nepotřebuju zkoušet (oblečení, boty …) tam beru.

      0 0
    • Smazaný účet  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Radek Broz  

      Nejsou devadesátá léta, takže prakticky všechno.

      0 0
    • Strakááč  

      jasný, že e-shop ! všechno co kolem kola jsem koupil na bazaru nebo na e-shopu.. přijde mi to lepší snad uplně ve všem…

      nakupuju nejvíc na dookie a potom tak různě.. kdybych měl ale nakupovat normální díly, šel bych na kolohsop, kupkolo atd… do kamený prodejny jsem šel snad jen pro duši a pro novou patku jinak vždycky všechno přes net.. :D

      v kamených je toho strašně málo a když už tam něco je tak to jsou krámy typu force atd.. je to prostě spíš pro míň náročný cyklisty, který nakoupí, to co je a neřeší :D

      jinak z bike24 se taky dost dobře nakupuje.. mám v plánu koupit contacty, majií tam na ně dost slušnou cenu, oproti cenám tady v čr

      0 0
    • scota  

      Mall.cz – poslední zkušenost celkem asi 40 objednávek

      Nevýhody:

      Oblečení nelze předem vyzkoušet – musím ho zaplatit, vyzkoušet a pak případně dobropisovat. Nemají vlastní dopravu. Za osobní odběr si účtují 30 Kč. Při reklamaci se brání proplatiit náklady. Někdy nepřesný popis, nebo zavádějící fotky.

      Výhody:

      Cena

      Široký sortimen

      Mám to blízko

      0 0
      • Barak  

        Fakt se ti tam ty ceny zdaji dobry? Prave třeba u hadru nebo u drogerie jsou ceny stejne jako v kamennym obchodu. Ale zas tak v oku to nemam, tak by me to zajimalo.

        0 0
        • Delkim  

          musíš hadry „vykousnout“ v poslední volné velikosti, jinak se snad cokoliv sežene levněji jinde než na Mall.cz

          0 0
        • jIrI___  

          Na mallu to chce sledovat výprodeje a akce, pak jsou ty ceny na oblečení bezkonkurenční.

          0 0
          • Barak  

            No, e-maily me od nich právě chodi a vidim to asi takhle. Koupil jsem tam sadu kastrolu, uz nevim za kolik, rekneme treba za 3 litry. Za dva tydny prisel mail se slevou kuchynskych kramu a byly tam i ty moje hrnce. Rikam si, sakra, kdybych dva tydny byval pockal… pak koukam a zazracna sleva byla ze 4 litru na ty moje 3.

            A k tem hadrum, ted nedavno byly slevy na sportovni hadry, Craft atd. Koukal jsem na to a ceny jako všude jinde.

            0 0
    • lenkakralova  

      Normálně nakupuju na Mallu, žádný problém jsem s tímto eshopem nikdy neměla. Nejlepší je, kdy tam mají výprodeje, a pokud se mi podaří zachytit nějaké slevové kupóny (obvykle je beru na https://kuponka.cz/obchody/mall/ a http://promocodius.com/…-slevovy-kod ), tak to je naprosto bezva.

      0 0
      • Petr L2  

        A kvůli tomu , abychom nepřišli o slevové kupóny jsi se registrovala?

        0 0
        • lenkakralova  

          Dobrý den, škoda, že si to tak myslíte.

          0 0
          • Bubaaak  

            kdy jste se registrovala, kde diskutujete… byl by debil kdyby si to nemyslel :)

            Tyhle reklamní nicky tu jsou denní chleba. V životě nikdy nic, ale najednou AAA je nejlepší bazar, Mall je nejlepší obchod, Jenda z Hostivaře je nejlepší gigolo

            0 0
      • Chlebovnik  

        Začněte, prosím, už konečně používat tracking URL odkazy.

        Třeba pak konečně zjistíte, že tyhle spamy na fóra jsou fakt úplně k hovnu.

        Díky.

        0 0
      • stromka  

        No a teď tam stejně žádnou slevu nemáš :-) Stejný podvod jak o tady https://kuponik.cz/…slevovy-kod/ nebo tady https://www.picodi.com/cz/mall-cz. Neexistující slevy :-) Nemá náhodou ale někdo kuponek? Mám tam v plánu nákup za více než 10tis korun.

        0 0
        • Martin  

          Vieš akorát se česky hovoří „kuričova žena“?

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.