• Japhy

    Zdar, loni jsem se začal trochu aktivněji pohybovat na kole a zjišťuji že moje plečka (model 2004, kupováno podzim 2005) už začíná morálně i technicky dosluhovat. Pročítám diskuse k výběrům kol a zjišťuji že musím našetřit pěkně kulatou sumičku aby to k něčemu bylo. Zatím jsem se rozhodl že když najedu tenhle rok aspoň 3000, že po sezóně buď pořídím slušnější HT nebo po dvou sezónách slušnějšího fulla. Artura si asi nechám jako zimáka (ostatně teď dostává v té břečce co proto) a přesto bych ho rád postupně trochu vylepšil.

    Vyměnil jsem zanedbanou RST GILA SL za téměř nejetou Suntour XC-Pro (250 g dole) a zvažuju ještě koupit jeté hydry a buď přeplést nebo pořídit nová kola. Má to cenu nebo bych už investoval do vraku a měl bych radši šetřit na nový kousek? Všechny ostatní komponenty jsou zatím vcelku v pohodě, víc než nějakých 10 tis. jsem na něm za ty roky nenajel.

    0 0
    • JakeF  

      Neinvestoval bych do toho, jezdit zatím na něm, ušetřit na něco pěknýho a authora nechat jako zimáka.

      0 0
    • nitraq  

      Sám jsem absolvoval stejnou cestu, jak se můžeš přesvědčit v profilu. Když se podívám na náklady, tak mě to vyšlo následovně:

      • nová vidlice Epicon 2500,– (v systému prodejce nastala chyba a místoobjednanýho Raidona mi poslali Epicona za stejnou cenu)
      • jetý brzdy Magura 1000,– (tohle byl taky dobrej kauf, původní majitelprodával z důvodu nedostatku výkonu na jeho větší váhu, což mi s mojímuší váhou nehrozí)
      • jetý kola na Deore nábojích 900,–. (řekl bych rozumná cena)

      Kdybych měl kupovat nový komponenty, tak bych byl cenově někde úplně jinde a to už by se mi rozhodně nevyplatilo. Takhle jsem tak na hraně obhájitelnosti nákladů. Samozřejmě vždycky je lepší, než se pouštět do upgradu stejný plečky jako máš ty nebo já, pošetřit časem na nový kolo (pochopitelně klidně jetý). Takže abych to nějak shrnul: pokud se ti podaří nakoupit bazarový komponenty za opravdu dobrou cenu, tak do toho můžeš směle jít. Pokud ale nechceš riskovat zajíce v pytli, tak asi pošetři na nový kolo.

      0 0
    • Kublaj  

      Investovat do starého kola je nesmysl, který se jen prodraží a pak stejně zjistíš že to chce přestavět od základu. Dojet a koupit nové ;) Najdeš tu pár stavěčů co ti postaví funkční bajk na kotoučích a vzduchové vidlici za slušný peníz, v porovnání s nabídkou v obchodech, pokud do toho nechceš investovat mnoho.

      0 0
      • Japhy  

        Právě že Tractiona si chci v každém případě nechat na zimu, takže nákup slušnějších komponent by se časem obhájil. Koupit set brzd+kola do cca 3500, asi bych do toho šel. Teď jsem se projel asi 3× s novou vidlou a i když je to taky prehistorie, kolo najednou znatelně ožilo.

        S investicí počítám, dokonce bych mohl z fleku sáhnout do štrozoku, ale musim si to před sebou zasloužit – když budu do příští zimy na své váze z vejšky (eště 5 kilo) a dám ty 3000, bude bajk. A můžu celou sezónu špekulovat jakej hotovej nebo z čeho poskládanej.

        0 0
    • vasek80  

      Já zase na Tractiona nedám dopustit. Sice jsem dost věcí vyměnil a nakonec jsem spokojenej.

      Dokonce jsem jednoho měl, vytunil si ho skoro jako aktuálního, pak jsem jej pod cenou prodal a koupil fulla. Nakonec jsem zjistil, že full je sice parádní, ale né tak rychlej jako HT. V lehkém terénu mě to více baví na HT a tak jsem prostě zase fulla prodal a koupil si znovu Tractiona a absolvoval tu anabázi s laděním znovu.

      Tobě bych doporučil nekupovat hned první kolo do kterého se zblázníš. Dal bych do kupy Tractiona a jezdil. Postupem času zjistíš kam tě to táhne a podle toho pořídíš další kolo.

      Mě to táhne k amatérským maratonům. Tam je HT peklo na záda. Vím, že bych ocenil buď nějakou 29 v karbonu a nebo 100 rychlého chrtího fulla. Jenže do kola se mi 50 000 investovat už nechce a pod tuto hranici zase pro mne nemá význam měnit tractiona za něco jiného (samozřejmě bazar by byl o něčem jiném).

      Od fotek co mám v profilu mám vyměněnej komlet kokpit, sedlovku, sedlo a kliky. Mám také druhou sadu kol která můžou fungovat bezdušově a na nich mám tereníí pláště. Na první sadě mám slicky na silnici. Kolo váží těsně nad 11kg a jak říkám, aktuálně bych nic už neměnil a jsem se vším spokojenej. A kotouče jak píšeš, tak ty mi ani trochu nechybí, zlatá véčka (na sněhu nejezdím).

      Je to na svou cenu rychlé, lehké a hravé kolo.

      PS: modrej je předchůdce

      0 0
      • Kublaj  

        Jenže on píše o rámu 2004 tyhle novější byly super, taky sem jednoho měl :) do myslím roku 2008 to byly těžký mrchy…

        0 0
      • Japhy  

        Když si šmátnu jak jsou probroušené ráfky, stejně mě investice do nových na jaře nebo nejpozději v létě asi nemine. A když už ráfky, tak rovnou zapletený a s nábojem na kotouč asi.

        Teď jsem dorazil z kola a s kotoučema bych se teda místama cejtil krapet jistějc. 10 cenťáků sněhu místama bylo a taková ta chvilková šlupička ledu na ráfku je docela nepříjemná.

        0 0
        • sportski  

          napiš mi mail, válí se mi ve sklepě výplety na V ve slušném stavu, jeté 3 roky, mají náboj na centerlock kotouče, nechtěl bych za ně moc. čistě z důvodu místa

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.