asi blby dotaz ale třeba někdo ví

82 nepřečtených
  • artorie

    Ahoj

    mám blbej dotaz, ale opravdu by mě zajímalo, když jsem si pořídil bezdrátový tachometr, o kolik km/h mě zpomaluje ten velký visílač, který mám směrem dopředu

    0 0
    • nox159  

      to je jasne o 0,19583km/h

      0 0
    • kubad  

      o 7km/h

      0 0
    • Specík  

      Záleží na tom jak moc fouká vítr!

      0 0
    • Schoscha  

      máš pravdu, dotaz je to blbej.

      0 0
    • blaza84  

      Odpor vzduchu roste s druhou mocninou rychlosti. Takže … čím vyšší rychlost, tím větší odporová síla. Ale čím větší odporová síla, tím nižší rychlost a tím tedy i menší odporová síla. A tím pádem VYŠŠÍ rychlost. Ten VISÍLAČ tě zrychlí!

      0 0
    • vasek80  

      proč ho nedáš směrem dozadu?

      0 0
    • Kubiczech  

      Prej asi… (:

      0 0
    • tonik666  

      A nejhorší je boční vítr. Už několik cyklistů zahynulo když je náraz větru do visílače sejmul pod auto nebo do stromu…

      0 0
    • se-se  

      přátelé já toto vlákno vidím jako oslavu bicyklu – je to skutečně báječný vynález – může na něm jezdit každej, fakt úplně každej

      0 0
      • Alibaba  

        Moje řeč, když jsou některý lidi schopný přihodit 50 (nebo víc)litrů k ceně, aby sundali 1–1,5 kg na kole, a pořád jim to nejede protože maj 10kilo nadváhu…Proč se akademicky nezamyslet nad aerodynamikou visících lačů?

        0 0
        • Kubiczech  

          A někteří nejsou sto pochopit, že rozdíl kila a půl na kole pozná i ten, kdo těch deset kilo nadváhu má. Nemíchat hrušky s se švestkama.

          0 0
          • Alibaba  

            A co teprve jak pozná rozdíl, pokud třeba jen půlku z tý nadváhy shodí. Nestojí to ani korunu a výkon je úplně jinde i na stejně těžkým kole…Dokonce i toto jsou někteří sto pochopit. Proč nepřimíchat ke hruškám a jablkům ještě švestky??

            0 0
            • Tomahomo  

              Protože bys prznil kvas! Švestky zásadně samotné!!! :o)

              0 0
              • Alibaba  

                Sakra! V tomhle národě alkoholiků nemá „Přemek Podlaha v zavařeninách“ žádné zastání!!! ;-)

                0 0
            • nox159  

              tohle jsou argumenty tech co jezdi na plečkách…

              jinak vykon jako takovy zustane stejny nebo mozna i lehce klesne shodi nejen tuk ale i svaly ale waty/Kg bude mit lepsi… ne?

              0 0
              • Alibaba  

                Tak jsem si to prohlídl, věk 21, tlusťoch nebudeš, kolo full 13,5 kg. Ty určo poznáš, když vlezeš na kolo pod deset kilo. Já jsem na tom obráceně, patřím do kategorie starého šrotu. Věk 40, do loňska jsem měl cca těch 10 kilo nadváhu. Pohybuju se mezi lidma, kde je to téměř pravidlem. Podařilo se mi sundat 8kg. Na stejný plečce (kterou jezdim 16let) jedu téměř jak v těch čtyřiadvaceti. Vydržím dýl, kopec není problém, dech mi nedochází. Ještě hraju squash, tam je to podobné. Několika lidem z mého okolí se podařilo podobné, se stejným výsledkem. Dokud jsem byl bečka, ani chrt od kámoše mi výkon takhle progresivně nezvedl. p.s. nikde jsem nepsal, že shodit nadváhu znamená přestat jíst a nehejbat se – aby atrofovalo všechno.

                0 0
                • nox159  

                  vek sis precetl dobre ful bude mit tedka k 11,5kg a HT pod 10kg jsem taky mel…

                  otazkou je co beres jako normalni vahu a co jako nadvahu…

                  myslim ze – cca 4kg na vaze jezdce udela o hodne mene než –2kg vahy na kole… :) oboji je o necem jinem…

                  gramarit na kole muže kazdy i ten co je tlusty proc by ne… treba mu vyhovuje postava jakou ma… ale na lehcim kole se proste nadre mene… nebo ho to jen bavi…

                  abych mluvil z vlastni zkusenosti… tak 5kg bahot človek ani nepozna ale 2kg navic na kole pozná každy… :)

                  0 0
                • Kubiczech  

                  To je samo pravda, i když pojatá hodně subjektivně. Ale nic to nemění na tom, že sundat kila ze sebe a sundat kila z kola je dost rozdíl.

                  0 0
                  • Alibaba  

                    S tím naprosto souhlasím – a to od samého začátku. První leze víc do peněz, druhý chce zas větší vůli…;-) Celý jsem to od začátku pojal, jakože když se někdo zamýšlí nad vlivem aerodynamiky i těch nejmenších částí kola (a proč né) na rychlost, tak se můžeme bavit i o dílčích cestách ke zvýšení rychlosti…

                    0 0
              • Kubiczech  

                Argumenty padesátikilových pavouků na 13kg HT? (:

                0 0
                • nox159  

                  nevim co naznacujes 50kg ani 13kg HT nemam :D

                  jinka ciste vahou se uz tak nejak k chrtum radit nemuzu…

                  0 0
                  • Kubiczech  

                    Já to nemyslel na tebe, neznám tě, nedovolil bych si to a ,upřímně, je mi to fuk. Spíš jsem se pokoušel zavtipkovat na základě té tvé první věty.

                    0 0
            • Kubiczech  

              Nebudu ti brát iluze o tom, že tu neplácáš blbosti. Zkus nějaké lehké kolo projet a jestli to nepojede lépe, tak ze sebe udělej padesátikilového pavouka. (: Mimochodem – ten ocelák je fakt povedený.

              0 0
              • Alibaba  

                Jo, teď už mi to lépe pojede, předloni ten rychlej rozjezd brzo povadl…Každopádně to mělo být celý o úvahách o „vlivu veličin na rychlost jízdy“, jak uvádím výše.

                0 0
      • Shooter1  

        :-))

        0 0
    • Norri  

      Problém není jenom odpor větru, ale i magnetická síla mezi snímačem a magnetem na špici. Jejich vzájemná síla může při míjení přibrzdit rotaci kola a rozdíl může udělat až 0,5 km/h ;-)

      0 0
      • Alibaba  

        Ovšem výpočet mi ukazuje, že vlivem elektromagnetismu dochází ke kumulaci nadbytečné energie, kterou může citlivý cyklista využít. Přirozeně musí mít kolem nohou obtočen měděný drát…

        Podle vzorečků to vychází, jako by snědl o 2 tyčinky Mars více.

        0 0
      • Martin  

        proto je ideální vozit nějakou maličkou GPS. ale ne televizi typu garmin edge 705/800, tyhle přístroje dost znatelně zvýší čelní odpor :(

        a samozřejmě není dobré v noci svítit protože fotony ze světel rovněž brzdí cyklistův pohyb :)

        takový pepko by mohl vyprávět.

        0 0
      • Ruprt2  

        Nojo, ty brďo. Já s tím nedávno bojoval. Myslel jsem si, že je přední kolo nevyvážené, když je magnet jenom na jedné straně. přece jenom i ten magnet něco váží.

        Taky mi přišlo, že se mi přední kolo chvěje, když se roztočí, tak jsem, tam dal ještě jeden magnet přesně na druhou stranu a pomohlo to.

        A docela dost. Možná vás to překvapí, ale vychází to cca 2× tolik. Přece jenom kola jsou na kole to nejdůležitější.

        0 0
        • Vilém  

          Dej magnet do mista kde je ventilek, tam byva rafek nejlehci.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Ruprt2  

            Díky za tip posunu to, třeba to bude dokonce 3× rychlejší.

            Napadlo mě jestli to není taková změna tím, že je jeden magnet + a druhý – jakože zatímco to ten jeden odpuzuje, tak to ten druhý přitahuje, takže se to kolo točí vlastně úplně samo.

            0 0
    • Shooter1  

      No ale zase nezapomínejme, že zmizí aerodynamický odpor kabelu !! Ten je sice tenký, ale dlouhý a všelijak kroucený…

      0 0
      • Georrge  

        přesně tak! a navíc! Čidlo má aerodynamický tvar, vzduch krásně rozráží, a rozražený vzduch pak lépe obejde vidlici, která má mnohem horší tvar na rozrážení vzduchu, takže to ještě pomůže! Ale kabel??? To je hrůza, je různě pokroucen, místy odstává od komponenty po které je motán, a mezi touto komponentou a kabelem v místě odstávání vzniká velké turbulentní proudění vzduchu, které naruší proudění vzduchu ve velkém okolí kolem sebe, a tím naruší celkové proudění vzduchu kolem sestavy kolo/jezdec a tím velmi zvýší výsledný aerodynamický odpor!!! KABELY NEBRAT! A navíc pokud kabel ostává velmi razantně, může být vlivem vrtulového efektu (který vzniká rotací výpletu kola) vtažen do výpletu, kde se zamotá, a to pak vznikají odpory!

        0 0
        • Joseph de Sax  

          nejvíc je to všechno poznat, jak to rveš po rovině při 15km/hod…s větrem v zádech…

          0 0
        • devet  

          Už dost. Už se ani nemohu smát. Večer snad začnu péci cukroví, abych se neuchechtal. Moc díky za báječný den.

          0 0
    • Joseph de Sax  

      pokud ti visilač visí, tak ti asi zpomaluje…ale až se ti postaví, tak zrychlíš a nakonec zastavíš úplně…avotomto­je…visící visilač na vydlycy.

      0 0
    • slavekRM  

      Tak nevím kolik tě zpomalí ten velký „visílač“ já mám problém spíš s magnetem ve výpletu. Je tak silný, že mi přitahuje k sobě (deformuje) i okolní špice. Důsledkem je totálně rozcentrované kolo. Řeším to tak, že co 20 minut musím zastavit sundat na cca 10 minut magnet a počkat na vyrovnání deformací. Uvažuji, že někde seženu kola „bezšpicové“ nebo comp s nemagnetickým magnetem…

      0 0
      • DeeDee71  

        nebo zkus dřevěný kola :-)

        0 0
      •  

        Na co vůbec dráty? Saxík už brzo bude mít bezplášťáky se supravodivou nábou. Odpružení zahrnuto v ceně :)

        0 0
        • Martin  

          bezdráťáky má tuším roud

          0 0
      • Georrge  

        hmmm… tak tady by mohlo být řešení duralový výplet, ten je nemagnetickej… proto s tím taky výrobci přišli.

        Jinak s tím silným magnetem jsi mi nasadil jednu ideu – dát tam pořádný co nejsilnější magnet! Magnetické pole totiž, jak víme od albertíka, zakřivuje časoprostor kolem sebe, podobně jako gravitační pole. No a čím větší magnetické pole, tím větší zakřivení časoprostoru kolem kola, a tím pádem i změna plynutí času těsně u magnetu oproti času kolem kola. Tím pádem pokud budeš v blízkosti magnetu tak pro tebe bude plynout čas pomaleji než pro ostatní závodníky… už vidíte ten potenciál na časovky? Odjedete úsek za kratší čas než ostatní!!!

        0 0
    • jachymk  

      Zhruba o 1 000 000 KM/H!!! Bacha na to takovej tachometr to není jen tak!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.