Ahoj
mám blbej dotaz, ale opravdu by mě zajímalo, když jsem si pořídil bezdrátový tachometr, o kolik km/h mě zpomaluje ten velký visílač, který mám směrem dopředu
Ahoj
mám blbej dotaz, ale opravdu by mě zajímalo, když jsem si pořídil bezdrátový tachometr, o kolik km/h mě zpomaluje ten velký visílač, který mám směrem dopředu
to je jasne o 0,19583km/h
No já nevím, mě vyšlo 0,19584km/h :-(…
si to spatne zmeřil… neviš ze nox ma vzdycky pravdu? zeptej se na BF :)
Jdu se někam zahrabat :-).
o 7km/h
no jo no visílač 7km/h pumpička dalších 7km/h kapcička,berany… nejsem už v mínusu?
Povědztě mi, Artorie, čo si představujetě pod takým slovom visílač?
to co se dává na vidlici
Já bych teda visílač dával na vydlici ;-).
osobně bych odhadoval cca 0,2km/h ale nemám aero. tunel
Thumbs up! :o)
+1 :-D
nééééééééééééééé :D
tomu se říká přední kolo vole
Záleží na tom jak moc fouká vítr!
máš pravdu, dotaz je to blbej.
s ještě blbějším pravopisem :D
Na blbou otázku blbá odpověď
Odpor vzduchu roste s druhou mocninou rychlosti. Takže … čím vyšší rychlost, tím větší odporová síla. Ale čím větší odporová síla, tím nižší rychlost a tím tedy i menší odporová síla. A tím pádem VYŠŠÍ rychlost. Ten VISÍLAČ tě zrychlí!
proč ho nedáš směrem dozadu?
Protoze by meril do minusu.
jo, vysílač dozadu nebrat. loni jsem kvůli tomuhle blbému umístění najel –6000 km :)
si musel i couvat ne :D
:-)
já nemůžu… :-)))
Prej asi… (:
A nejhorší je boční vítr. Už několik cyklistů zahynulo když je náraz větru do visílače sejmul pod auto nebo do stromu…
…nebo do visílače na kopci, ale ten je velký a tak už je to vysílač.
nejhorší jsou trpaslíci
přátelé já toto vlákno vidím jako oslavu bicyklu – je to skutečně báječný vynález – může na něm jezdit každej, fakt úplně každej
Moje řeč, když jsou některý lidi schopný přihodit 50 (nebo víc)litrů k ceně, aby sundali 1–1,5 kg na kole, a pořád jim to nejede protože maj 10kilo nadváhu…Proč se akademicky nezamyslet nad aerodynamikou visících lačů?
A někteří nejsou sto pochopit, že rozdíl kila a půl na kole pozná i ten, kdo těch deset kilo nadváhu má. Nemíchat hrušky s se švestkama.
A co teprve jak pozná rozdíl, pokud třeba jen půlku z tý nadváhy shodí. Nestojí to ani korunu a výkon je úplně jinde i na stejně těžkým kole…Dokonce i toto jsou někteří sto pochopit. Proč nepřimíchat ke hruškám a jablkům ještě švestky??
Protože bys prznil kvas! Švestky zásadně samotné!!! :o)
Sakra! V tomhle národě alkoholiků nemá „Přemek Podlaha v zavařeninách“ žádné zastání!!! ;-)
tohle jsou argumenty tech co jezdi na plečkách…
jinak vykon jako takovy zustane stejny nebo mozna i lehce klesne shodi nejen tuk ale i svaly ale waty/Kg bude mit lepsi… ne?
Tak jsem si to prohlídl, věk 21, tlusťoch nebudeš, kolo full 13,5 kg. Ty určo poznáš, když vlezeš na kolo pod deset kilo. Já jsem na tom obráceně, patřím do kategorie starého šrotu. Věk 40, do loňska jsem měl cca těch 10 kilo nadváhu. Pohybuju se mezi lidma, kde je to téměř pravidlem. Podařilo se mi sundat 8kg. Na stejný plečce (kterou jezdim 16let) jedu téměř jak v těch čtyřiadvaceti. Vydržím dýl, kopec není problém, dech mi nedochází. Ještě hraju squash, tam je to podobné. Několika lidem z mého okolí se podařilo podobné, se stejným výsledkem. Dokud jsem byl bečka, ani chrt od kámoše mi výkon takhle progresivně nezvedl. p.s. nikde jsem nepsal, že shodit nadváhu znamená přestat jíst a nehejbat se – aby atrofovalo všechno.
vek sis precetl dobre ful bude mit tedka k 11,5kg a HT pod 10kg jsem taky mel…
otazkou je co beres jako normalni vahu a co jako nadvahu…
myslim ze – cca 4kg na vaze jezdce udela o hodne mene než –2kg vahy na kole… :) oboji je o necem jinem…
gramarit na kole muže kazdy i ten co je tlusty proc by ne… treba mu vyhovuje postava jakou ma… ale na lehcim kole se proste nadre mene… nebo ho to jen bavi…
abych mluvil z vlastni zkusenosti… tak 5kg bahot človek ani nepozna ale 2kg navic na kole pozná každy… :)
To je samo pravda, i když pojatá hodně subjektivně. Ale nic to nemění na tom, že sundat kila ze sebe a sundat kila z kola je dost rozdíl.
S tím naprosto souhlasím – a to od samého začátku. První leze víc do peněz, druhý chce zas větší vůli…;-) Celý jsem to od začátku pojal, jakože když se někdo zamýšlí nad vlivem aerodynamiky i těch nejmenších částí kola (a proč né) na rychlost, tak se můžeme bavit i o dílčích cestách ke zvýšení rychlosti…
Argumenty padesátikilových pavouků na 13kg HT? (:
nevim co naznacujes 50kg ani 13kg HT nemam :D
jinka ciste vahou se uz tak nejak k chrtum radit nemuzu…
Já to nemyslel na tebe, neznám tě, nedovolil bych si to a ,upřímně, je mi to fuk. Spíš jsem se pokoušel zavtipkovat na základě té tvé první věty.
Nebudu ti brát iluze o tom, že tu neplácáš blbosti. Zkus nějaké lehké kolo projet a jestli to nepojede lépe, tak ze sebe udělej padesátikilového pavouka. (: Mimochodem – ten ocelák je fakt povedený.
Jo, teď už mi to lépe pojede, předloni ten rychlej rozjezd brzo povadl…Každopádně to mělo být celý o úvahách o „vlivu veličin na rychlost jízdy“, jak uvádím výše.
:-))
Problém není jenom odpor větru, ale i magnetická síla mezi snímačem a magnetem na špici. Jejich vzájemná síla může při míjení přibrzdit rotaci kola a rozdíl může udělat až 0,5 km/h ;-)
Ovšem výpočet mi ukazuje, že vlivem elektromagnetismu dochází ke kumulaci nadbytečné energie, kterou může citlivý cyklista využít. Přirozeně musí mít kolem nohou obtočen měděný drát…
Podle vzorečků to vychází, jako by snědl o 2 tyčinky Mars více.
proto je ideální vozit nějakou maličkou GPS. ale ne televizi typu garmin edge 705/800, tyhle přístroje dost znatelně zvýší čelní odpor :(
a samozřejmě není dobré v noci svítit protože fotony ze světel rovněž brzdí cyklistův pohyb :)
takový pepko by mohl vyprávět.
Nojo, ty brďo. Já s tím nedávno bojoval. Myslel jsem si, že je přední kolo nevyvážené, když je magnet jenom na jedné straně. přece jenom i ten magnet něco váží.
Taky mi přišlo, že se mi přední kolo chvěje, když se roztočí, tak jsem, tam dal ještě jeden magnet přesně na druhou stranu a pomohlo to.
A docela dost. Možná vás to překvapí, ale vychází to cca 2× tolik. Přece jenom kola jsou na kole to nejdůležitější.
Dej magnet do mista kde je ventilek, tam byva rafek nejlehci.
Díky za tip posunu to, třeba to bude dokonce 3× rychlejší.
Napadlo mě jestli to není taková změna tím, že je jeden magnet + a druhý – jakože zatímco to ten jeden odpuzuje, tak to ten druhý přitahuje, takže se to kolo točí vlastně úplně samo.
No ale zase nezapomínejme, že zmizí aerodynamický odpor kabelu !! Ten je sice tenký, ale dlouhý a všelijak kroucený…
přesně tak! a navíc! Čidlo má aerodynamický tvar, vzduch krásně rozráží, a rozražený vzduch pak lépe obejde vidlici, která má mnohem horší tvar na rozrážení vzduchu, takže to ještě pomůže! Ale kabel??? To je hrůza, je různě pokroucen, místy odstává od komponenty po které je motán, a mezi touto komponentou a kabelem v místě odstávání vzniká velké turbulentní proudění vzduchu, které naruší proudění vzduchu ve velkém okolí kolem sebe, a tím naruší celkové proudění vzduchu kolem sestavy kolo/jezdec a tím velmi zvýší výsledný aerodynamický odpor!!! KABELY NEBRAT! A navíc pokud kabel ostává velmi razantně, může být vlivem vrtulového efektu (který vzniká rotací výpletu kola) vtažen do výpletu, kde se zamotá, a to pak vznikají odpory!
nejvíc je to všechno poznat, jak to rveš po rovině při 15km/hod…s větrem v zádech…
Už dost. Už se ani nemohu smát. Večer snad začnu péci cukroví, abych se neuchechtal. Moc díky za báječný den.
pokud ti visilač visí, tak ti asi zpomaluje…ale až se ti postaví, tak zrychlíš a nakonec zastavíš úplně…avotomtoje…visící visilač na vydlycy.
Tak nevím kolik tě zpomalí ten velký „visílač“ já mám problém spíš s magnetem ve výpletu. Je tak silný, že mi přitahuje k sobě (deformuje) i okolní špice. Důsledkem je totálně rozcentrované kolo. Řeším to tak, že co 20 minut musím zastavit sundat na cca 10 minut magnet a počkat na vyrovnání deformací. Uvažuji, že někde seženu kola „bezšpicové“ nebo comp s nemagnetickým magnetem…
nebo zkus dřevěný kola :-)
Na co vůbec dráty? Saxík už brzo bude mít bezplášťáky se supravodivou nábou. Odpružení zahrnuto v ceně :)
bezdráťáky má tuším roud
hmmm… tak tady by mohlo být řešení duralový výplet, ten je nemagnetickej… proto s tím taky výrobci přišli.
Jinak s tím silným magnetem jsi mi nasadil jednu ideu – dát tam pořádný co nejsilnější magnet! Magnetické pole totiž, jak víme od albertíka, zakřivuje časoprostor kolem sebe, podobně jako gravitační pole. No a čím větší magnetické pole, tím větší zakřivení časoprostoru kolem kola, a tím pádem i změna plynutí času těsně u magnetu oproti času kolem kola. Tím pádem pokud budeš v blízkosti magnetu tak pro tebe bude plynout čas pomaleji než pro ostatní závodníky… už vidíte ten potenciál na časovky? Odjedete úsek za kratší čas než ostatní!!!
Zhruba o 1 000 000 KM/H!!! Bacha na to takovej tachometr to není jen tak!