ANTHEM 2014 ID kód tlumiče HELP

5 nepřečtených
  • hifikral

    Zdravím. Na 27,5 Anthemu mi během pár tisíc km „zmizela“ funkce C (a T) na FOXu CTD. Bohužel na tlumiči nezůstal ID kod od výrobce a od zastoupení jsem získal info, že by mělo jít o CLHL. Zaslal jsem tedy (asi po roce provozu) na repase do Písku a tlumič se vrátil ve stavu kdy nadále neumím rozeznat zda je otevřený či zavřený.

    Zatím jsem jim volal a prý to v této verzi odpovídá přivření circa o 15%. To ovšem na Anthemu (při mojí váze 100kg – foukám okolo 250psi – SAG 9–10mm) neodpovídá stavu jak fungovalo u „nového“ kola.

    Nemá někdo náhodou Anthema 2014? Jaký ID na tlumiči máte, popř. řešil někdo jinou verzi nastavení?

    Dík moc.

    0 0
    • MlokCZ  

      To je to zvláštní nastavení co jsi dával v jiném vláknu.

      CLHL je (jak už se tam řešilo)

      2014, FLOAT-A P-S, CTD BV SV, Giant, Anthem 27.5–1/Adv 27.5–1, 6.500, 1.500, VTM, RTM, 325, 28

      Planžety tam určitě nechali původní při servisu. Jediná věc, která se při servisu mohla změnit je tlak BV (při komplet servisu to musí vypustit a znovu tlakovat).

      A pokud neměli žádný údaj, tak tam určitě nenafoukali 325psi, protože takhle extrémní tlak se běžně nepoužívá. Běžné je 175–225psi.

      A pokud tam foukli něco z toho rozsahu a opravdu tam bylo původně 325psi, tak to bude obrovská změna (o hodně citlivější pro všechny polohy).

      Spíš je mi pořád divné, že se BV vůbec může tlakovat na 325psi. A taky je možné, že by to takhle moc u Švece tlakovat také vůbec nechtěli.

      Pokud chceš větší omezení, tak stejně nejlepší řešení je pořídit novější DPS tlumič. Tam konečně můžeš mít citlivou polohu open + trochu omezující medium a k tomu tvrdý (nebo téměř tvrdý pro těžké jezdce, u nich se to chová trošku jinak než u mojich 70kg) lock.

      A k tomu zrušený Boost valve. Takže při servisu se nemůže stát, že omylem změní nastavení tlumiče.

      0 0
    • hifikral  

      Díky moc.

      Na záznamu opravy je vypsáno VTM-RTM 325. Tak nevím kde hledat zakopaného psa.

      Kdybych šel do nového DPS – tam již nejsou různé varianty továrního nastavení?

      Resp. koupím tlumič na krámě, nastavím kompresi jak mi bude vyhovovat a dopracuji se k ANTHEMU co funguje jak má?

      0 0
      • MlokCZ  

        Interní nastavení jsou pořád, ale už odpadlo nastavení tlaku Boost valve, které bylo potřeba zachovat (nebo cíleně změnit) při každém servisu olejové části.

        Zůstalo nastavení compresion tune a rebound tune. Tady je potřeba pro změnu měnit vnitřnosti, tedy opravdu to nelze změnit omylem při servisu.

        Z toho rebound tune je většinou zcela nepodstatný. Rebound tune pouze udává rozsah externího nastavení odskoku. Takže tam se mění interní nastavení pouze v případě, že by externí nastavením uživateli rozsahem nestačilo. A to se stává jen opravdu ojediněle při kombinace extra lehký nebo extra těžký jezdec a k tomu nevhodné interní nastavení pro daný rám.

        V praxi se používá téměř vždy jen low a medium a na většině rámů to většině jezdcům vyjde pro obě nastavení.

        Pak je tu compression tune. To se už používá také hlavně jen medium a low, hlavně v závislosti na délce tlumiče. Je tak tlumič citlivější (i když compression tune ovlivní trochu celý zdvih, nejen citlivost). U DPS tlumiče není potřeba interním nastavením omezovat citlivost, protože jsou tam dva nezávislé kompresní okruhy umožňující až tvrdý lock i při citlivé poloze open.

        A poslední je nastavení okruhu climb. Tam se v 95% případů (samostatně prodávané tlumiče vždy, na rámech si to jednotlivý výrobci kol nechávají většinou také tak, ale sem tam se najde vyjímka, kdy to někdo u Foxe objedná s jiným nastavením) nechává F, tedy firm nastavení. Což je pak v reálu v podstatě tvrdý lock, minimálně pro lehčí jezdce.

        U samostatně prodávaných tlumičů je standardně:

        • pro kratší délky CM a RM (tedy compression i rebound medium) a climb F (firm)
        • od délky 190/51 je CL a RM (tedy compression low a rebound medium) a climb F

        Pokud tedy koupíš tlumič samostatně, tak s uvedeným nastaveím a dosáhneš s tím citlivého polohy open, lehce omezující polohy medium a tvrdý lock (nebo skoro tvrdý lock pro těžší jezdce) pro polohu firm.

        Ještě tu pak jde o použitou vložku. To se už týká vzduchové části a průběhu průžení. To se tedy týká LV komory. Standardně osazená vložka se liší dlé délky chodu a délky tlumiče. Třeba pro 190/51 je tam střední z pěti možných.

        Vložku v pozitivní komoře si ale můžes sám vyměnit doma, je to práce na 5–10 minut, ani na to nemusíš sundavat tlumič z rámu (naopak se to dělá lépe bez sundání, snáze lze zpět našroubovat komora, což se dělá jen rukou). Potřebuješ k tomu jen novou vložku + Fox fluid + hadr.

        Jestli vyjde průběh tlumiče k Anthemu netuším, já upravoval průběh (změna vložky) snad u každého tlumiče co jsem jezdil.

        Aktuálně na Slide 130 jsem místo střední dával dokonce největší (tedy o dvě větší vložky než je v originále v samostatně prodávaném tlumiči).

        0 0
    • DaD  

      To co tady Mlok píše je pro mě sice španělská vesnice ale na Anthemu Advanced 1 27.5 mám kód CDCJ

      Tlumič je ovšem vyměněn za Kashimu a tak nevím zda je tato informace vůbec k něčemu.Rozdíl mezi polohami je téměř zanedbatelný.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.