• Karlos009

    Už mám mezi místními odborníky trochu pocit méněcenosti. Zase se tu řeší výrazný pedál-kick a „fest“ tuhnutí zadní stavby při brždění a já nic moc výrazného nepozoruji. Tuhnutí zadní stavby asi trochu citím, ale jenom v extrémě rozbitým sjezdu, kde to mám najetý a přísahat bych na to taky nemohl. Teď jsem pročítal testy fullů v pár loňských německých Bajcích a tam se o tuhnutí nikde nezmiňují.

    A tak se ptám:

    Registrujete na SVÉM biku tyto nectnosti a vadí vám?

    Prosím pouze o vlastním kole, které máte už v rukách, jednodení zkušenosti sem nemotejte.

    V anketě jde pouze jediná odpověď a tak není úplně ideální.

    0 0
    • Smazaný účet  

      A jaký pocit méněcenosti mám mít já, který necítí ani pedal-kick, ani tuhnutí pod brzdou? :0( Já cítím jen to, že nevyužiju plnej zdvih, ale to je jen stylem jízdy.

      0 0
    • Nimrod  

      na sjezďáku bylo cítit jak tuhnutí pod brzdou, tak pedal kick. ono se není čemu divit, když to byl nepřepákovaný jednočep s hlavním čepem umístěným někde u 36 převodníku… pedal kick mi vadil jen když jsem kravnul na zadním kole, tuhnutí v každém rozbitém sjezdu, kde mi kuráž nedovolila nesáhnout na zadní brzdu

      co vadí víc záleží zrovna na tom, co jsem vyváděl, ale žít s dá s obojím

      0 0
    • jaja.k1  

      Tak včera jsem byl otestovat předělanou vidlici na fullu a cítil jsem – že mi teče do bot.

      :(

      0 0
    • Kubiczech  

      Možnost č. 9 – neřeším, jezdím.

      0 0
    • vlasto  

      no tak za chvilku to vyrazim prubnout. Jedine, co mi tuhne, jsou vesmes nohy, nekdy dostanu taky kick, to pak ale nedobrovolne opoustim vozidlo.

      0 0
      • bosmilan  

        když už to tady řešítě,tak co to vlastně je ten „pedalkick“ a „tuhnutí zadní brzdy“ ? Absolutně se v tom nějak neorijentuju.

        edit:a ještě jsem to špatně zařadil :-)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Pedalkick je, že když šlapeš třeba do kopce a zadní stavba propruží, tak jak jde zadní osa nahoru a většinou dozadu oproti středu, tak se napne řetěz a táhne to kliku proti směru šlapání (nahoru). Úhel, o kolik se otočí klika značí pedalkick. Snad jsem to popsal dobře.

          0 0
    • Rychlej turista  

      A nebylo by lepší přejít zpět na HT, když máš s fullem takové, v podstatě neřešitelné, problémy? Sice vůbec nevím, o čem je řeč, ale dovedu si představit, že se jedná o nějaké problémy s pružením, které jsi neočekával, ale které jsou tomuto systému vlastní. Já takto byl šokován, když jsem pořídil Sida a zjistil, že nejde zavřít, jen přivřít. To taky nikde neuváděli, protože je to prý vlastnost Sida, o které každý ví a proto se to neřeší. No, já to nevěděl a tak mám zpět pevnou vidli a nic neřeším :-)

      0 0
      • Smazaný účet  

        Ale to není žádnej problém. Tuhnutí pod brzdou a pedalkick má každý full. Jen některý menší a některý větší.

        0 0
        • pepek  

          nemá

          0 0
          • Smazaný účet  

            Ukaž fulla, který nemá žádný pedalkick a netuhne vůbec pod brzdou.

            0 0
            • pepek  

              fsr

              0 0
              • Smazaný účet  

                Zrovna třeba Specialized Pitch má pedak-kick jenom o 7° menší, než RB IQ6 (32 vs. 39°)

                0 0
                • kubad  

                  :D

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Copak se směješ? :0)

                    0 0
                    • kubad  

                      jj souhlas to byla podpora

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Uf, myslel jsem, že píšu nějaký bludy :0)

                        0 0
                        • pepek  

                          Tak třeba stump tam má jen 18. No tak není to nula, ale je to skoro nic :-)

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Kde má jenom 18? Já jasně vidím 31,58

                            0 0
                            • pepek  

                              Já tomu moc nevěřím. Jezdil jsem na jednočepu s čepem na urovni prostřední pily a ten pedalkick byl prostě nesnesitelný. Na FSR se stejným zdvihem ho prostě vůbec necítím. A v Linkage to vyjde jenom o trochu jiný.

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                A pro jaký převodník a kazetu na to v linkage koukáš? A jakej model FSR?

                                0 0
                                • pepek  

                                  Dal jsem tam toho Stumpa 2005. Epica jsem tam nenašel. (jestli ho někde máš, tak tam ten pedalkick najdi, prosím )

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Epic 2005 má jen 10,6°, to je opravdu extrémně málo.

                                    Ale Epic 2010 už má 2× tolik (21,5°) a to už tak dobré není na ten malý zdvih.

                                    Docela koukám jak moc posunuli postupně u Epicu hlavní čep (ten způsobil ten rozdí, rozdílné uchycení tlumiče má vliv na pedalkick minimální).

                                    Jiný ročník Epicu tam není.

                                    0 0
                                    • pepek  

                                      Uff. No to sem si oddechl, už sem čekal, že zítra ucítím, jak mi to láme lýtko :-)

                                      0 0
                                    • Luma  

                                      Když už se o tom tady bavíte,mám klasický čtyřčep,viz kolo v profilu.Nevíte náhodou jak na tom je s tím pedalkick.

                                      0 0
                                    • McBlacky  

                                      u toho staršího epica to ani nezaznamenáš.

                                      0 0
                • jIrI___  

                  Odkud hodnoty těch pedal kicků bereš?

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Linkage :0)

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Máš tam i Fuela EX? Ať můžu porovnat :)

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        29,63 – což mi přijde na 120mm docela dost. Epiphany má menší na 140mm

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Ještě poznámka – všechny hodnoty píšu pro maximální zdvih a 22 převodník + 34 kazetu. Otázka ovšem je, jak často se ve výjezdu dostaneš na doraz že? :0) Proto je možné, že pedalkick není u FSR tolik poznat.

                          0 0
                          • mr.antik  

                            když jezdíš v terénu i do kopce, tak se to houpe víc než dost. Samozřejmě různé komprese a propedály to eleminují

                            0 0
                        • jIrI___  

                          Dík. Tak tím jsem si ověřil, že na pedal kick nemusím při výběru příštího rámu brát vůbec ohled, protože i když je velký, tak ho necítím :))

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Já ho taky necítím.

                            0 0
                          • kubad  

                            necitis protoze nevis jak se projevuje, skus v pomale jizde na nejlehci prevod vyjet schod a slapnout, uvidis jak ti to zataha za kliky kdyz pude zadek do zdvihu, když tak sniz tlak v tlumici, aby to slo vic do zdvihu.

                            myslim to jen jako test abys si to overil, v reale se moc casto do takove situace nedostanec

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Jenže aby se to projevilo třeba o 20 stupňů, tak to by musel ten rám jít hodně do zdvihu. To se dá dosáhnout jak píšeš na upuštěném tlumiči, ale to takhle v praxi nevozí. Takže ten pedalkick v praxi poznají asi jenom hodně citliví jedinci typu Mlok atd. ne? A ještě ke všemu ta stavba ho musí mít dost velký

                              0 0
                              • kubad  

                                ve vyjezdu kde jsou ruzne koreny, kameny a vyssi prekazky za sebou a musis slapat na lehky prevod to poznat je, ale jak pises nekomu vadi nekomu ne, vetsinou to vadi lidem co tohle jezdi ve vyssi kadenci a ten odpor v klikach pociti

                                0 0
                              • MlokCZ  

                                Je to od stylu jízdy. Běžně jezdím i rozbitější výjezdy na nejlehčí převod v sedě. A běžně v takovém výjezdu mi stavba chodí třeba i 70–80% zdvihu. A když k tomu jedeš ještě vyšší kadenci, tak tě to zcela rozhodí. V extrému co jsem zkoušel na rámech s velkým pedalkickem, tak mi to i párkrát téměř sestřelilo z kola.

                                A v takové situaci by to poznal každý. Jenže jak každý jezdí jiným stylem, tak se do takové situace nemusí dostávat vůbec.

                                S narůstajícím zdvihem je znát o hodně více. Já ho třeba lehce sem tam registruju i na Stereu, kde je na daný zdvih dost nízký.

                                0 0
                        • Bafoon  

                          a prosím tě niner rip 2010? :-) díky díky

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Mám tu jenom model 2009 (115mm) a pedalkick je tam jenom 19,61° a to je na VPP strašně málo, jestli tam nebude nějaká chybka =-0 Například starej blur měl na 115mm zdvihu 36°.

                            0 0
                            • Bafoon  

                              ne ne to je ok, on je rip tak úžasnej protože mi koncem ledna má přijít, víš :-D

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              U toho Ripu to souhlasí. Trošku jinak posunuté čepy a jde to i tady s nižším pedalkicke.

                              Oproti Bluru je to hlavně dané úplně jinak umístěným čepem nejblíže středu. U Nineru je před středem, u Bluru za středem.

                              Co se týká vahadla, tak tam je to sice úplně jinak u obou těch rámů, ale tyhle čepy mají na pedalkick vliv minimální.

                              0 0
                • vsn  

                  tak spesl ti ten tlumic ale zamkne uplne a odemkne az kdyz dostane ranu ne?

                  0 0
              • black.horse  

                a ICT.

                ale souhlasím s tím, že v tomhle technicky prostě nelze dosáhnout 100% eliminace obou vlastností, každopádně oba tyhle systémy jsou dotažený k tomu, že hodnoty jsou zanedbatelné až nepozorovatelné.

                0 0
              • MlokCZ  

                FSR samozřejmě pedalkick má i když poměrně malý, takže ho dost lidí nevnímá.

                Zcela bez pedalkicku (nebo v hodnotách zanedbatelných, tedy třeba o řád menších než FSR) je na trhu jen pár vyjímek.

                V podstatě pouze rámy (a to ještě ne všechny), které nemají pevně spojený střed s hlavním rámovým trojúhelníkem. Tam konstrukčně lze řešit snadno nulový (nebo téměř nulový) pedalkick, ale zase je tam pak změna vzdálenosti sedla a středu při pružení.

                0 0
            • Vilém  

              A co kdyby to bylo neco ve stylu Kony Bass, ktera ma osu otaceni zadni kyvky shodnou s osou ostaceni slapaciho stredu? Pokud by se na takovem ramu pouzil jeste zachyt reakce zadni brzdy, tak by to mohlo byt v tomto smeru idealni, ne?

              0 0
              • MlokCZ  

                Kdyby byl čep v ose středu, tak by to vyřešilo. Pedalkick ale není všechno a u rámů, co ho mají na poměrně nízké úrovni už nevadí, tak pak nemá smysl se hnát za nulovým pedalkickem a kvůli tomu si komplikovat jiné vlastnosti.

                0 0
        • Rychlej turista  

          Dík za osvětu, docela jsem se orosil z představy, že bych něco takového musel snášet :-)

          Tím problémem jsem to nemyslel jako chybu nebo poruchu. Ale že je to vlastnost systému, kterou uživatel není schopen akceptovat a má proto potřebu ji nějak řešit.

          Je to tedy problém uživatele akceptovat vlastnosti systému, který si pořídil.

          0 0
          • krokus  

            Uživatel spíš nepozoruje určité negativní vlastnosti systému, které by podle mnohých měl mít, a je z toho trochu nesvůj. Takže je myslím vše v pořádku:-)

            0 0
      • Karlos009  

        Na HT jsem se musel vrátit na měsíc na jaře a doufám, že to zase dlouho nebudu muset dělat. Jsem ortodoxní fullař (línej a tlustej) a na pevným rámu jsem trpěl jako zvíře. Proti těm „kickům“ co jsem dostával do zadnice jsou ty pedálový jak pohlazení. :-)

        0 0
    • black.horse  

      Ellsworth Truth – ani tuhnutí ani pedal-kick nijak nepozoruji, zřejmě jejich ICT patent šlape jak má:-)

      Ale když jsem jezdil chvíli Haro s tím šíleným jednočepem, tak jsem oba neduhy pozoroval víc než dost. Tedy všechno záleží na konstrukčním řešení.

      0 0
      • kubad  

        4 cepy netuhnou :D

        0 0
        • pepek  

          a jednočepy se záchytem reakce brzdy na rámu

          0 0
        • black.horse  

          jj, dyť to říkám, proto jsem záměrně uvedl tyhle dva extrémy, který mi prošly rukama, funkční odpružené kolo a pak to Haro :-D

          0 0
    • mr.antik  

      Giant Reign 06 – Pedalick musí cítit opravdu každej. Myslim že to je jeden z rámu s největším pedalkickem.

      Co se týká tuhnutí zadní stavby na brzdě ve sjezdu, tak na běžných vzduchový tlumičích s nějakou kompresí to osobně nepoznám a myslim že to bude hodně těžký, protože to, co tam „kope“ je právě ten necitlivý tlumič.

      Na sjezďáku s pružinovým tlumičem to bude asi snadnější, ale nevim.

      0 0
    • bikEpo  

      pedal-kick na mojom ráme neexistuje,hehe

      tuhnutie-že vraj tuhne dosť,ale je mi to úplne jedno…

      (mám neprepákovaný jednočap)

      0 0
      • McBlacky  

        naučit se šlapat s velkým PK se dá, ale naučit se brzdit ve sjezdech, aby to netuhlo nejde :)

        0 0
    • Baba-Ji  

      docela by mě zajímalo, jak si povede, ohledně zde diskutovaných vlastností, tenhle systém od Lapierru: http://www.pinkbike.com/…on-2011.html

      0 0
    • kesu  

      na žádným FS jsem pedal kick nikdy nepociťoval,zase tuhnutí zadní stavby pod brzdou mi na některejch jednočepech vadilo. Ted jezdim 901 a to se chová pod brzdou úžasně

      0 0
    • Smazaný účet  

      podle mnoha mám ten nejhůře konstrukčně řešený rám co existuje… pedalkick nepozotuji vůbec, tuhnutí občas v prudkých sjezdech ano ale nijak mě to neomezuje a necítím to zas tak často.

      0 0
    • MlokCZ  

      Pedalkick registruju hodně. I na svojich fullech, kde je na daný zdvih dost malý ho sem tam registruju.

      Tuhnutí pod brzdou registruju především při ostřejším brždění přední, kdy se hodně váhy přenese na přední kolo, odlehčí se tak zadní stavba a tak pak díky tomu odlehčení dobře nefunguje. Tohle je u každého rámu.

      Tuhnutí zadní stavby od zadní brzdy na svojich fullech nepozoruju vůbec.

      0 0
    • pustipav  

      jakym zpusobem vznika tuhnuti od brzdy?

      0 0
      • Mr.Duck  

        Teoreticky, jak třeba na 1čepu zmačkneš brzdu, tak ti to vahadlo funguje jako páka, a ta brzda tlačí kolo do zvdihu..

        Třeba u FSR je to řešený tak, že to otáčení kusu stavby, na kterym je uchycenej třmen tlačí kolmo na vahadlo, ne přímo na tlumič..

        0 0
    • daymaker  

      na svém fullu necítím nic z výše uvedeného a funguje skvěle… a ted se v tom vyznejte… .-) btw, nedávno mi řekl jeden letitý cyklista… "vy mladí už ani nevíte o čem bajk je, jenom prkotiny a novinky, ale podstata je v prd… " já mu trochu rozumím!

      0 0
    • Hynas  

      Co to tady všichni melete?!? Jaký pedalkick, jaké tuhnutí? Nic takového neznám…ale čím více to omíláte, tím více se toho začínám bát…že mi to třeba zabrání na kole dál jezdit!

      0 0
    • v POHODÌ klokan  

      Na starém Sovereignovi cítím silně tuhnutí zadní stavby při brždění zadní brzdou (nepřepákovaný jednočep), ale pedal-kick tam ani cítit nemůžu, protože řetěz je napnutej pořád stejně :-) Na Kellysovi tuhnutí zadní stavby necítím vůbec (čtyřčep), ale ani pedal-kick jsem nějak nezaznamenal.

      0 0
    • gargamel  

      Občas, v některých situacích pociťuji tuhnutí pod brzdou. Dá se to však přežít:-)

      Full viz profil.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.