Alternativa ke kolu pro udržení kondice

38 nepřečtených
  • Radez

    Možná už to někdo řešil tak třeba bude mít nějaký postřeh nebo zkušenost.

    V případě, že někdo jezdíte závody, nebo si udržujete ehm formu :-) na nějaké úrovni – prostě na kolesu sedíte imr a najednou tu možnost třeba týden nemáte. Např. kvůli pracovní cestě.

    Jak byste se v tomto případě udržovali ve formě?

    Jde o to, že budu týden pryč, kdy nebudu moct na kolo. Dementní hotel, kde není posilka – čili ani žádný rotoped/trenažer.

    Jediný co budu mít sebou jsou Garmin hodinky :-)

    Asi by někdo mohl říct běhání, ale to vůbec neprovozuju, takže se obávám, že bych sice nějaký pseudoběh mohl praktikovat, ale tím jak neběhám uplně nevím jestli by to mělo efekt. Běhat nějaký intervaly, nebo najít schody a ty vybíhat? Nebo jen rychlá intenzivní, daleká chůze do kopce?

    Myslím, že bych dokázal ušetřit ráno tak dvě hodiny a večer taky plus mínus dvě, takže bych rád nějaký pohyb zařadil, ale netuším, co by mohlo být tak nejefektivnější.

    Nechci prostě jen sedět u kompu a jen tak se jít procházet, když bych měl nějakou možnost – akorát teda nevím jak na to.

    Poradí někdo, kdo třeba něco podobnýho řešil?

    0 0
    • adam1  

      Já to vidím že budeš línéj jak veš:))a jen samé výmluvy :))změň zaměstnání ?:))

      2 2
    • MTBIKER doporučuje

      SILVINI Vetta bunda, černá/fluo žlutá Skladem > 2 ks

      Výprodej -24% SILVINI Vetta bunda, černá/fluo žlutá

      1 169 Kč -24% MOC 1 939 Kč

      FORCE Arrow bunda, petrolejová Skladem > 2 ks

      Akce -34% FORCE Arrow bunda, petrolejová

      od 999 Kč -34% MOC 1 519 Kč

      Haglöfs SPATE dámská bunda, šedá Skladem 1 kus

      Akce -53% Haglöfs SPATE dámská bunda, šedá

      od 2 249 Kč -53% MOC 4 749 Kč

    • Lachtis  

      Kdyz beh ne a ani ta posilka, tak ja osobne vzdy rad chodim a to i klidne po meste a spojim prijemne s uzitecnym. Placnu, chci si koupit jablka, tak jdu do obchodu, ale ne za rohem, ale treba 5 km daleko. Dam si cas, do kdy to chci stihnout. No a je z toho pak krasnych 10 km rychle chuze. Jsem na vzduchu, omrknu okoli trasy a poznam treba hezke mistecko a mam dobry pohyb a jablicka ;-D.

      Takze kdyz budes nekde, kde to neznas, je to obzvlast super, ze diky mobilu si najdes misto, obchod, nevim co, kam chces jit, naklikas si trasu na mobilu a… lets go :-).

      1 0
      • Radez  

        Jako, když sem na dovolené, tak chodím kusance třeba v poušti. To je v pohodě, ale to bývá ve stoprocentech případů po sezoně, takže tam prostě jdu možná trochu rychlejš, ale na formu to vliv má asi nula. Takže jediný co mě napadá je nějaká rychlo chůze :-). Nebo si najít nějakej kopec a ten nejak vybíhat, vycházet. Zase nemám neomezený množství času ale nějakou desítku bych ráno nebo odpo dát mohl v pohodě.

        0 0
        • scalar  

          Proč bys chodil, když můžeš běhat. U běhu se dá snadno a dobře pracovat s intenzitou i rozvíjet vytrvalost.

          0 0
          • Radez  

            Na chození sem jakž takž zvyklej :-). Ale prostě vůbec neběhám (jako třeba tady borci, že to berou jako doplněk je kolu ) . Za mlada sem sice běhal, ale když sem se do toho pár let zpět zkoušel dostat, tak sem dostával hzorný křeče do stehen. Takže se obávám, že bych akorát teď řešil podobnej problém, když bych se učil běhat nějak systematicky znovu a něco takovýho musel řešit.

            0 0
            • scalar  

              Začni pozvolna, klidně kombinace běhu s chůzí a dostaneš se do toho.

              0 0
              • Radez  

                Pravda, já poslední dny, začal praktikovat rychlochůze do kopců – aby se mi trochu zvýšila tepovka, abych se na to krizi připravil a fakt se obávám, že do toho nějaký pseudoběh budu muset zařadit.

                0 0
    • Singlespeed  

      Týden pauzy nemá na sportovní výkon nevrcholového sportovce žádný negativní vliv. Takže si v klidu odpočiň a zregeneruj.

      8 1
    • Ukrutony  

      Jako první bych asi řekl, že týden rest nemusí být na škodu. Třeba ti to naopak pomůže :D Freneticky si kousat nehty a dívat se jak ti katabolizují kvadricepsy před očima asi není třeba :D (nadsázka)

      Nebo prostě jiný typ pohybu… drtit furt jenom kolo asi není ideální. Třeba si zabalím do kufru posilovací gumu (expander, jak tomu kdo říká) a s tím se dá vyblbnout i na hotelovém pokoji :D Neváží to nic, při boardingu to zatím nikdo za škrtidlo nepovažoval :D

      Nebo outdoor gym/street workout, to teď taky roste jako houby po dešti. Pokud teda nejedeš do nějaké banánové republiky

      1 0
      • Radez  

        Sice to je Germany, ale je to okrajová část města, kde je obrovská fabrika, kde je vlastně i ten hotel.

        Venkovní posilka mě nenapadla, ale posilku sem chtěl hlavně kvůli nějaké imitaci kola.

        0 0
        • Esi  

          Tak tam budeš autem ne? To v okruhu 15km není zadnaposíovna kde mají rotoped? Ale jinak týden nicnedelani ti nijak neublíži. Věnoval bych ten týden strecinku a protahovani zkracenych šlach.

          0 0
          • Radez  

            Nene jedu tam dopravou a mám omezení na bágl

            0 0
            • Esi  

              Aha, tak potom bych se svizneji prošel tak hodinu a potom se věnoval nějakému strecinku. On týden výpadek jak píšou ostatní nic neznamená

              0 0
    • tomvv  

      Vem si sebou in-line brusle

      1 0
    • Funnysek  

      Střídej na pokoji třeba žabáky, dřepy, angličáky, výšlapy na židli nebo výskoky na stůl :)

      Jestli máš trochu fantazie, motivace a inteligence, tak ti takový týden může v tréninku jen prospět, další týden na to pak žádné pozvolné rozjíždění, žádnou vytrvalost, ale pořádnou intenzitu!

      2 0
    • novas752  

      No co, před cestou potrénovat, při cestě se tak maximálně projít a protahovat, no a po návratu budeš krásně zregenerovanej na další cyklistiku. Za týden neztratíš vůbec nic i kdyby ses celou dobu na gauči válel. Akorát to pak je potřeba na první vyjížďce trochu zase rozpohybovat.

      0 0
    • oberleutnant Weiss  

      Nic ve zlým, ale tvoje starosti bych chtěl mít. Po dvou měsících válení se zlomeným obratlem mě momentálně bolí i chodit. Pouhý týden bez kola ber jako čas na regeneraci…

      0 0
      • Radez  

        Já Ti ovšem přeju brzký uzdravení a ať seš brzo zpět na kolesu.

        0 0
    • liborg1982  

      Tak se procházej rychleji, když už nechceš běžet.

      2+2 hodiny chůze?

      0 0
      • Esi  

        4 hodiny chůze, pokud dá alespoň 26km tak si myslím ze bude nasportovany až až :-)

        0 0
    • Cyklofanatic  

      Jak už tu zaznělo. Proč řešit týdenní pauzu. Pokud to půjde, tak bych si naložil pořádně doma odjezdem. Týden bez kola pak nebude vůbec problém, naopak. Navíc ve 39 letech. A obden bych zařadil třeba delší procházku, na pokoji můžeš posilovat, případně si poblíž hotelu najít work-outový hřiště.

      0 0
    • Venda  

      Kompenzacni a rehabilitacni cvičení. Udela ti to vic prace nez nejaka alternativni vytrvalostni aktivita.

      A pokud chces z toho dostat maximum, tak nez odjedes, tak tomu dej vic nez normálně.

      0 0
    • Radek Broz  

      Nedá se to přebookovat na normální hotel, kterej má fitness? Jinak týden se na to v podstatě můžeš vykašlat a nic moc se nestane. Byl jsem pracovně uprostřed léta v Austrálii, takže po návratu z práce většinou už byla tma. Fitko jsem zvládl asi 2×, běhat 3× a to už se na mě trochu podepsalo:)

      0 0
      • Radez  

        Bohužel jiný místo nejde už jsem zjišťoval, že v tom městě je jakejsi veletrh, nebo oslavy nebo co a všechno je plný.

        0 0
    • dydy  

      https://www.youtube.com/watch?…

      Nedělám to na místě, ale pochoduju u toho občas na procházce se psem. Doporučuju vyzkoušet s předstihem a opatrně, protože když to přeženeš, tak nebudeš chodit týden. No a cviků bez činek na pokoji je milión (třeba x variací planku), fitness není vůbec potřeba, stačí si vzít podložku.

      1 0
    • Prazak0  

      Tak na závody náhradní aktivita nepomůže, ale aby člověk neztrácel celkově kondici, to tím lze. Jinak za dobu týdne už nastává detrénink, bohužel nejrychleji postupuje asi prvních 10 dní, pak to jde pomaleji. Někdy ale týdenní přestávka může být na místě, myslím, že tak odpočívají závodníci třeba po TdF ap., týden zcela bez kola.

      Pokud jde o udržení fyzické kondice, tak aby nenastával detrénink by mohl stačit chůze, samozřejmě trošku rychlejší, myslím, že stačí v pásmu 6.0–6.5 km/h. Dát aspoň hodinu, optimálně v kuse, když těch hodin bude víc, tím lépe. Svaly si odpočinou od kola, ale zůstanou aktivní. Při delší chůzi z hlediska energetických rezerv pro základní vytrvalost to je lepší než kolo. Chůze je méně intenzivní, tj. dochází více k metabolismu tuků, na kole to tak nebývá.

      Určitě budou výborné inline brusle, tady se neudržuje jen základní vytrvalost, metabolismus organismu, nějaká zátěž pro srdce, ale mohlo by to dosti rozvíjet i věci specifické pro kolo. Srov. Sáblíkovou, která na kole poráží specializované cyklistky. Nakonec i Anežka Drahotová si na kole vedla výborně, jako specialistka na chůzi, k tomu bokem snad ještě běh.

      Hotely mívají i bazén, ten by se ke kolu hodil, ne ke zvýšení výkonnosti na kole, ale jako kompenzace.

      0 2
      • Georrge  

        Týdenní deload je naprosto normální i u profíků a pokud se trénuje správně, často po takovém týdnu odpočinku se fyzička spíše zlepší, než zhorší.

        Ještě doplním, že deload neznamená týdenní ležení na gauči, ono tělo pro regeneraci pohyb potřebuje, ale vystačí mu lehké aktivity typu procházky, protahování, jóga, nekondiční plavání atd.

        0 0
        • Cyklofanatic  

          Přesně. To si fakt všichni myslí, že profíci jedou každý den nebo všechny týdny v sezóně na maximum? Přijde mi to až trochu komický jak tu řešíme 7-denní výpadek tréninku u 40 letýho hobíka.

          4 0
        • Prazak0  

          Pokud někdo jede závod a pako Giro, tak bývá zvykem pak týden zcela vysadit, vůbec na kolo nesednout. Jenže tady byla extrémní zátěž, takže tělo potřebuje zregenerovat, různá drobná svalová poranění, celkové přetížení. Potom ta dlouhá zátěž působí, že detrénink nastane později.

          Pokud jde o pasivní odpočinek, tak před časem jsem četl jednou odbornici, kupodivu taky má své místo. V nějaké době se začal razit aktivní odpočinek, ale někdy ten pasivní je zcela na místě.

          V jednom článku založeném na výzkumu jsem četl, že už po 3 dnech tu je detrénink, největší pokles formy je právě prvních 10–14 dní, pak to klesá pomaleji. Jednalo se např. o VO2 max. Ale zas je dobře možné, že při takovém výpadku se to rychle obnoví. Závěr článku byl, že za rok mít radši jednu delší přestávku v tréninku než dvě kratší. Já některé zimy jezdil jen venku, měl období, kdy jsem nejezdil, protože např. sníh na silnici, velký mráz. Takže z února jsem např. jezdil malinko přes 2 týdny. I s těmi přestávkami jsem se nějak udržoval, jinak žádný trenažer ani jiný sport či chůze.

          Podle starých rad se zas doporučovalo, je-li to v zimě možné, je-li teplo, tak si vyjet venku, i kdyby to bylo jednou za měsíc, že to má svoji cenu.

          U týdenní přestávky ten výkon na kole krátkodobě poklesne, zas se může zregenerovat. Takže asi jak jsem psal, lehce svižnější chůze musí stačit.

          Když se dělají různé výzkumy, tak ty závěry ne vždy ve všem se shodují s tím, co jsou zkušenosti z praxe. Např v té zimě je určitě dobré si vyjet ven, kdykoli to je možné (což má každý nastavené jinak). Zas poznatek, že lepší jedna delší přestávka než dve kratší asi platí.

          0 1
    • RapMan  

      Svižná chůze bude úplně dostačující.

      0 0
    • couffy  

      Taky jsem to jsem to tohle řešil.Kdysi mi běh(crosový)nedělal problém.Po 20ti letech to problém byl,kolo v pohodě. Řešil jsem to jako začátečník,rychlá chůze,potom střídání běhu a chůze,že začátku třeba na 1km 600m chůze,a tyto intervaly postupně navyšovat ve prospěch běhu.

      Po dvou letech mi nedělá problém uběhnout i 10 km.

      Vím není to moc,ale pro mě je to už dobrý výkon.

      Největší problém byl se obléct na běh a vyrazit,pak už se sám přesvědčíš,že na tu chůzi,běh vyrazíš.

      Neoblíkal jsi se je tak pro srandu

      2 0
    • kejda  

      Hele,ty jako ty dva, tři dny bez sportu opravdu nezvládneš?

      A co třeba zkusit honit si, nebude to lepší?

      1 2
    • krabica  

      Doporučil bych ti kryglistiku. :-)

      3 1
    • jozoob  

      Ja som v poslednom čase začal pri cestách do zahraničia riešiť požičanie bicykla cez ListnRide. Aj trosku potrenujem (ale len vytrvalost, do kopca samozrejme trochu viac), aj spoznam mesto. Len ak si niekde mimo mesta, asi by bol problem najst niehoho, kto poziciava blizko teba. Chodim vsak na menej ako tyzden, tak u mna je to len jedna jazda, aby som nemal abstak :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.