• MTBiker777

    Ahoj, jen čistě teoreticky, pokud bych uvažoval o koupi nového horského kola s tím, že bych u něj vyžadoval dlouhou spolehlivost a vysokou kvalitu, tak v jak cenových výškách bych se měl nejlépe pohybovat? Myslím si, že kolo za cca 25 tis. byť může být hodně kvalitní, tak je to pořád jen takovej lepší průměr. Když to u kola za 50 tis. nebo 75 tis. by se už podle mne dalo mluvit o špičkové kvalitě a ten kvalitativni nárůst byl hodně znát. Ještě dodám, že mtb beru jako velkého koníčka a na kole trávím hodně času, ale přesto nejsem tak znalý ohledně kvality ku praktičnosti. Kola jako Cannondale za 200 000 tis. opomíjím jelikož se mi to zdá jako zbytečné vyhozené peníze pro amatérského bikera. A vůbec, říkám si, jestli u kol která stojí nad 100 000 tis. nejde z pohledu amatérského bikera jen o nastavovanou kaši i když o jejich kvalitě pochybovat nelze. A tak bych se chtěl zeptat, kde se asi pohybuje ta částka, kde je ten poměr kvality/ceny/prak­tičnosti nejlepší právě z pohledu amatérského bikera. Když tak předem dík za odpovědi.

    A pak bych měl ještě jednu otázku která je tak trochu anketní. A to, která značka horských kol je podle vás nejlepší, pokud lze vůbec objektivně říci o nějaké značce, že je lepší než ostatní? Za mne to jsou značky Cannondale, Specialized, Merida a Scott:)

    0 0
    • plastic boy  

      Čím dražší kolo, tím je méně kvalitní, ale užiješ si s nim daleko více zábavy, pohodlí, výkonu apod. (berte s rezervou)

      0 0
    • rainbowone  

      Tak si kup kolo do 15 tisícovek,rám ocel, pevná vidle,brzdy klasická véčka, sada deore. Na takovém kole se ti nemá co pokazit a nemusíš utrácet peníze za zbytečné kotoučovky, odpruženou vidlici, karbonový rám a nebo sadu X.0./XTR. Stejně by to byl jen zbytečný luxus:)

      0 0
    • oXide  

      Tak podle mě pro bikera, který trávý na kole dost času, ale bere to jako radost, jako koníčka a nechce s tím závodit atd. tak bych to vyděl tak v té ceně 25–30k to ti bude podle mě bohatě stačit. Otázka spíše je, jestli chceš HT nebo Fulla, u toho fulla bych si možná připlatil, ale zas ne tak razantně.

      0 0
    •  

      Za druhé: Nejlepší byl je a bude Gary Fisher i když se už v podstatě nedělá… a za prvé záleží jaké kolo, jestli kostitřasa nebo fulla v tom je rozdíl. U All mountain fullu je ta hranice někde mezi padesáti a šedesáti tisíci, kdy to i uváděli v německém Bike-magazinu jako hranici ve srovnávacím testu. Pod tou hranicí už všechny testované kola byly šulené na výbavě a rozdíl ve značce nebyl.

      0 0
    • camlost  

      kvalitní kolo. hmmm.

      komponenty jsou vesměs stejné (kromě případů, kdy si je dělá výrobce sám; i když i tady jde často o OEM dodávky standardních komponent, jen s jiným logem).

      zbývá rám, který je často společný pro více značek. ale dejme tomu, že rámy jsou unikátní. pro jednoduchost.

      kolo se pak liší rámem a kvalitou montáže. (opět zjednodušení)

      vzhledem k tomu, jaké informace můžeš coby koncový zákazník získat o výrobě rámu (a sestavení kola), je stejně jen otázkou víry, že ta či ona značka produkuje kvalitní kola.

      když máš velké štěstí, narazíš v diskusním fóru na informaci, že konkrétní rám prasknul při nezávodním nasazení pod několika 70kg cyklisty. to je asi tak všechno, co můžeš objektivně zjistit.

      když vybírám kolo, vybírám podle geometrie. pak se

      snažím najít negativní zkušenosti. rozmyslím si, zda se jedná o trend nebo o chybu kusu. v prvním případě vyřadím značku z výběru.

      ale vzhledem k nedostatku objektivních informací je to stejně jen na základě jakéhosi pocitu.

      v tomto směru je jistá stádovitost výhodou (např. na značce Unknown jezdí minimálně 60 lidí z B-F závody na špišce ČP a nepraská to pod nimi) – asi jsou s daným kolem spokojeni, což něco znamená.

      tohle všechno jsi věděl. nebo jsi čekal jinou odpověď? jakou?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.