Rozborka Marzocchi EXR - poradte jak dal, foto prikladam

60 nepřečtených
  • wertigo

    Ahojte, vcera jsem rozdelal M EXR 02 – 80mm, co jsem vytahl z vnitni nohy prikladam na fotkach. Rad bych vedel par veci:

    1. chtel bych zvysit zdvih na 100mm, k tomu by melo stacit odstranit tu cernou plastovou podlozku(na plunzru – rika se tak te veci na fotce? ). Bohuzel jinak nez tim ze ji znicim to neudelam tzn. cesta zpet uz asi nepovede. Udelal uz nekdo takovou upravu na sve EXR ? Troufne si nekdo odhadnou jaky vliv tahle zmena bude mit na pevnost popr. jine vlastnosti vidle ?

    2. ta plastova podlozka zakryva spodni diru pro prutok oleje(foto 2), kdyz tam ta podlozka nebude, zmeni se vyrazne tlumeni vidle ?

    3. cim vycistit steny vnejsich noh – technickym benzinem ?

    fotky zde: 195.39.14.55

    0 0
    • wertigo  

      odkaz na fotky c2.: http://195.39.14.55

      0 0
    • vili  

      mam exr 03 a taky by me zajimalo es to de predelat na 100, a jak?jsou ty dve vidle stejny?myslim jako vevnitr.

      0 0
    • Fido  

      zdar, nemám sice tvoji vidli, ale M4 2002 a opakovaně jsem předělával zdvih z 80 na 100 a opačně, samozřejmě, že už natrvalo na 100 mm.

      takže si myslím, alespoň to tyk bylo u mojí vidle, to hliníkové zakonšení na plastové části plunžru bylo u Z4 jen natěsno nalisované, takže jde stáhnout – udělal jsem to tak, že jsem ten hliníkový segment s citem!!!!dal do svěráku, pro větší adhesi obalil jemným smirk. papírem, aby se to netočilo při relativně malém, ale bezpečném sevření v čelistech svěráku a rotací uvolnil – není tam závit, navíc v tom plastu byl zápich a v něm O kroužek a ten to těsní v tom hliníkovém segmentu.

      U Z4 to bylo jednodušší, protože na větší zdvih se dávala kratší pružina, takže jsem to jen vyměnil, u té Tvé nevím…

      Jinak Z4 má dlouhé pouzdra a tak žádný vakl na 100 mm zdvihu nepozoruju a na 80 se už nehodlám vracet…hodně zdaru

      0 0
      • wertigo  

        nekde jsem cetl ze tu plastovou cast a kovovou maji slepenou nejakym lepidlem. zkousel jsem to povolovat ale zatim nic, trochu se bojim aby mi to nekruplo v ruce. kdyby to meli JEN na zavit tak neni co resit.

        Muzes mi rict co je to „dostatecne dlouhe pouzdra“ ? Jak mam vedet jaka delke pouzdra je jeste o.k. a jaka je mala a chyti to vuli?

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Uf. Stary do 03? Maji jedno dlouhe pouzdro 100mm a novy 03,04,05 maj. Dve kratky 2×10mm.

          0 0
          • wertigo  

            mam EXR 02, ale made in taiwan…

            zkus mi prosim te jako naprostemu laikovi(vidli jsem vykuchal prvne) rict kde bych ty 100mm pouzdra sakra mel hledat, kdyz na tech obrazkach co jsem prilozil je vse co ta vidle obsahuje(tj. ze skoro nic neobsahuje, jen vnitrni nohy a plunzr :-)).

            0 0
            • kovar  

              NEdal jsi tam fotky druhého plunžru, nebo je úplně stejný jako první? POuzdra (pouzdro) hledej uvnitř vnějších nohou. Dále není jasné, jestli podložka díru překrývá natěsno atd, prostě na co se ptáš z těch fotek není jasné zatím skoro vůbec nic.

              0 0
              • wertigo  

                obe nohy jsou naprosto identicke, druhy plunzr je na obr1 jeste nevymontovany v noze jinak je stejny jako prvni.

                na obr2 je prece videt ze prumer osy na ktere je podlozka je o dost mensi, cca 1cm, ale vnitrni prumer podlozky je vetsi, cca 2cm – je tam mezera a z obr2 dosti patrna.

                0 0
                • kovar  

                  no tak to na tlumení vliv mít nebude, kromě toho nevidím, že by překrývala nějakou díru. KDyž ty černé podložky odstraníš, tak zvětšíš zdvih. Ale já bych se asi vyvaroval vykrucování šroubu plunžru od jeho těla, pokud je to tam vlepené. Nemuselo by to dobře dopadnout.

                  0 0
                  • wertigo  

                    na obr2 jsem dal vedle sebe oba plunzry, na tom vrchim je videt ta dira, na tom spodnim je videt jak je to poskladane dohromady a ze podlozka tu diru prekryva.

                    odstrannim podlozky tedy dostanu 100mm, takze jedina neznama je: jak dlouhe jsou pouzdra, jestli 100mm jako u modelu 02 tak do toho muzu jit.

                    vlepene to je, oddelavat to tedy nebudu. i kdyz vyrobit by se plunzr taky dal, kdyby to kruplo…

                    jeste trosku teorie: moc mi nedochazi jak tam ta negativni pruzina funguje, muzes ve zkratce popsat fci toho celeho umelohmotneho plunzru ?

                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      Pouzra s tim nemaj co delat. Na 888 jsou taky dve kratka a ma 200mm zdvihu. Na ten zbytek nemam silu odpovidat :)

                      0 0
                      • wertigo  

                        myslel jsem tim, ze delka pouzder ma vliv na pripadnou vuli, ne na zmenu zdvihu.

                        „Na ten zbytek nemam silu odpovidat“ – tak zajdi na obed a dej par knedliku at silu naberes :-)))

                        0 0
                    • kovar  

                      no mi už taky docházejí síly a na oběd se dnes už nedostanu. V rozdělaném stavu díru překrývat může, ale ve smontované vidli ji prostě nepřekrývá. Ten plunžr slouží k tomu, aby vnitřní a vnější nohy držely pohromadě a slouží jako tlumič. A podložky na něm jako zpětná záklopka atd

                      0 0
    • Andrew  

      Taky jsem o předělávce uvažoval a protože vidle je ještě v záruce, tak jsem se nejdřív ptal v servisu jestli je to možné. Odpověď byla, že ne, že ta vidle nemá dostatečně dlouhé a teď nevím co. Ukazoval jsem obrázek z netu, kde byl vyfocenej kit na předělání zdvihu pro marzošky (originál). Tahle vidle to má prý jinak. Ale těžko říct, jestli mě v servisu jen nechtěli odradit od „do it yourself“. V každým případě jsem po tom už dál nepátral, protože se bojím nevratnosti zásahu. Jinak ta vidle vevnitř na první pohled vypadá úplně stejně jako model 03. Jestli to zkusíš, tak hodně štěstí a dej vědět jak to dopadlo. Zase mě to začalo zajímat, ale průkopník nebudu.

      0 0
      • wertigo  

        mam model 02 a dost lidi pise ze pouzdra od roku 03 a vyse maji jen 2× 10mm, namisto pouzdra 1×100mm pro roky 02,01 atd…

        0 0
        • Andrew  

          Co je to pouzdro (je vidět na tvých fotkách)? Taky jsem měl vidlu rozdělanou jenom jednou

          0 0
    • vlk  

      ještě jsem exr rozdělanou osobně neviděl.Jen kamoš co ji má mi to popisoval.Má model 03 a taky si ji zvýšil na 100.prý odštípal ty umělohmotné válečky a dolil trochu oleje.Zdá se mi že mu to tlumí pořád stejně.

      0 0
      • vlk  

        jo jinak tady na fóru je pod názvem metronom.Tak ho kdyžtak kontaktuj.

        0 0
        • wertigo  

          uz jsem mu psal, tak snad odpovi…

          0 0
          • ota  

            plunžry jdou z vnitřních noh vytáhnout či se musí nějak povolit?někdo tu kdysi radil tu černou věc prostě „vystříhat“.možná hlupý dotaz,ale snažím se marně pochopit ,jak vlastně plunžr funguje..

            0 0
            • wertigo  

              plunzr drzi ve vnitrich nohach segrofka, tu vyndas a plunzr ti „vypadne“ ven. jak to cele funguje mi taky trochu unika, trochu vyse jsem se optal Kovare, tak treba neco odpovi.

              0 0
          • metronom  

            Jo uz sem ti taky psal. Ale pro jistotu. Ty plastovy podluky jsem normalne vyexpedoval. Tim sem teda ztratil zaruku (no snad by se to dalo ukecat, ze uz to tak bylo. Nekde na kolech to tak je. Vidla tlumi uplne stejne jako pred tim. Jenom kdyz jsem tam predtim mel 29psi tak mi to chodilo az na doraz. Tedka pri stejnym tlaku je to OK. Letos zkusim dat 5W olej a uvidi se co to udela. Jeste k tem hlikovejm koncovkam. Kwiko psal, ze se mu podarilo jednu oddelat, ale to druhou uz ne. Ja to taky zkousel, ale nepodarilo se mito. Nechtel jsem riskovat zniceni plunzru.

            0 0
            • Andrew  

              říkáš že to tlumí stejně a jak se to podepsalo na pružení? Stala se vidle citlivější na malé podněty? Jakej máš ročník vidle?

              0 0
            • ota  

              kolik jsi lil oleje?

              0 0
            • hanz  

              dej tam 5-ku olej a začne ti to kopat, do marušek je original 7,5 a na tomdle modelu ani není jak to popřípadě doštelovat. 2,5 skok je moc takže jestli chceš aby mín tlumila tak si namixuj třeba tak cca 6,8.

              0 0
    • ota  

      Pádlista netuší,kolik lidí je závislých na uspokojení jeho žaludku:-)

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Ale kdyz je to porad dokola :( By mohla byt pri zalozeni threadu automaticka odpoved „hledej v historii“. Navic takovy veci, ktery se daj zjistim jen pohledem. Nic noveho ani zajimaveho :(

        0 0
    • wertigo  

      Vidle je predelana. podlozku jsem neodstranil celou, cca 3mm jsem tam nechal. Max. zdvih je ted 95mm, a pri provoznim tlaku udelam tak 90mm. Chod vidlice se mi zda lepsi. Zmenila se trochu geometrie kola. Pouzdra ma tahle vidle(EXR 02) 2×10mm. Jeste zkusim pres zimu sehnat pruziny.

      p.s. nevite rozmery pruzin do Z3 100mm(delka, prumer) ?

      0 0
      • JJ  

        Mam do Z5 tusim pruziny dlouhy 187mm. Prumer bych moh zmerit, az budu mit u sebe nekdy naradi

        0 0
      • RomanH  

        Zalezi na tvrdosti. Cervene maji delku 187mm, vnejsi prumer 24mm vnitrni 18mm.

        0 0
        • wertigo  

          diky vam obema. uz jsem po tom patral jen jsem doufal ze spatne…

          ja potrebuju delku cca 240mm, prumer max 20mm. budu to muset zadat vyrobit.

          Trosku me stve ze nevim jak ty nove pruziny popsat vyrobci: ve stare 80mm verzi mi chodily delane pera jen 60–65mm, ale tvrdost na zacatku zdvihu mi prisla o.k. jen jsem nedosahaval plneho zdvihu. Kdyz si je ted necham udelat mekci tak budu mit plny zdvih ale budou strasne mekke si myslim. nejak se do toho zamotavam.

          0 0
          • Pá-dlista1  

            Do vidlice s vnejsim prumerem nohou 30mm chces pera max.20mm? Do stovkovy jsem mel cca 200mm dlouhy pera. Progres poresis olejem a dalsi vzduchem, kdyz nechas air zatky.

            0 0
            • wertigo  

              ano, chci dat pera s prumerem max.20mm – protoze ty se mi tam vlezou… vzdalenost od plunzru k zatce je 240mm.

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Takze ty mas stenu vnitrnich nohou 5mm. Ehmm. Dobre. Gratuluji k tve nove motokrosove vidlici pro nejbrutalnejsi zachazeni :)

                K delce nevim. Ja mel pri 100mm zdvihu na XC Marzocche 200mm. Nic vic, nic min.

                0 0
                • wertigo  

                  nevim jestli 5mm. vnitrni prumer je 20mm. vnejsi jsem nemeril.

                  0 0
                • vlk  

                  Já teda nevím.Ale jestli ono není po vymontování zátky to úzký hrdlo právě u korunky.nohy mohou třeba mít vnitřní průměr větší ale u té korunky to má možná uzší a tak by mu to pero neprošlo a montovat ho do vnitřních nohou zespodu není zrovna moc příjemné.Nevím, tu vidlici tak neznám ale suntour to tak například měl.

                  0 0
                  • kovar  

                    no mi se zdá, že tu už kdosi říkal, že u EXR je to jako u toho Suntouru, že se vnitřní průměr u zátek zmenšuje.

                    0 0
      • ota  

        k té geometrii:je to fakt poznat?přeci,zase bys měl mít větší SAG,ne?

        0 0
        • wertigo  

          SAG mam stejny jako na 80mm. Predek je o kus vyse nez na 80mm. Zas tak velky rozdil to ale neni, s novym zdvihem mam najeto jen 90km a to v lehcim terenu az to prozenu poradnym stoupanim v terenu tak budu vedet jestli se nevyvratim na zada.

          0 0
          • ota  

            taky se na to chystám,sakra,mám,ne­mám..takhle představec otočit,to byla snad možnost.já totiž jsem prakticky bez sagu,a často jdu přitom nadoraz,přitom mám 65 kg :-).takže si říkám,že když bude např.1 cm sag,tak zbývající 1 cm navíc nemůže s geom.nic udělat,ne?

            0 0
        • metronom  

          Ja mam RM Tsunami 03. S 80mm to bylo paradne riditelne kolo. A ted je to se 100mm taky paradne riditelne kolo. Chvili si zvyknes ze toci rychleji, ale fakt jen chvilicku. A sag mam zhruba 2cm.

          0 0
          • wertigo  

            Mam to same RM Tsunami 02 + EXR. Po soukromem dotazu na tebe ohledne predelavky EXR 80mm->100mm, jsem ti napsat ze to dopadlo o.k. :-)

            0 0
            • wertigo  

              kua, „zapomel jem ti napsat“ tam melo byt – mam fofr tak pletu 5-te pres 9-te :-)

              0 0
              • Tomus  

                Mam jeden hodne laicky dotaz, je na povoleni tech hlinikovych zatek s ventilkem u vidle nejakej specialni klic, nebo staci obycejny treba trhak, mam strach abych to pri povolovani nejak neznicil, kdyz vidim ja to ma slabou stenu. Mam taky RM Tsunami 03 s EXR Air, je to ma prvni odpruzena vidla, takze s tim nemam zadny zkusenosti.

                0 0
                • vlty  

                  stačí na to jakekoliv klíč 21, já používám trubkovej na svíčky a v poho

                  0 0
                • Pavlos  

                  hlavne nezapomen vypustit vzduch

                  0 0
              • metronom  

                To nevadi, napises mi jindy :-)

                0 0
    • wertigo  

      Puvodni umisteni fotek vnitrku vidle jsem zrusil, jednu fotku najdete v sekci FOTO/Kola a komponenty.

      0 0
      • Tomus  

        Tak jsem rozdelal svoji EXR Air '03, 80 mm. Zevnitr vypada uplne stejne jako verze '02. V kazde noze bylo asi 1 dcl oleje. Zadny zuzeni hrdla u korunky tam neni. Jediny co me prekvapilo je jakasi modra barva na pruzinach na plunzru, to je tam schvalne, nebo je vyrobce takovy pako a dava tam takovy zmetky ? Vsechno sem vyfotil a dal to sekce Foto – Kola a komponenty.

        0 0
        • Tomus  

          Tak co, myslite ze tu barvu na pruzinach mam nechat nebo ji odstranit ??

          0 0
          • Pavlos  

            Rekl bych ze tu barvu pouziva vyrobce k oznaceni tvrdosti pruziny;)

            0 0
          • RomanH  

            Odstranit, mne to nepripominalo barvu, ale jakysi tmel. Ja to mel u Marathona taky, ale bilo-ruzove a podstatne mene. Normalne to hadrem otres. Barva je jen zlehka na konci pruzin a oznacuje tvrdost – jen nadech na dvou zavitech.

            0 0
            • ota  

              hotovo.plast jsem jednoduše odstranil nahřátým nožem(opatrně),ses­tavil zpět,olej 45 mm od vrchu.moc jinak se to nechová(ani nemůže),jen při nižším tlaku nejde nadoraz.jen pod brzdami si to nějak víc „kleká“ :-).zásadní změnu geom.nějak nepozoruju.pružiny by ale nejspíše byly lepší.kde je sehnat?hledal jsem ,hledal,ale nevím taky,jak měnit futra,vakl už se objevil,ale ne zásadní

              0 0
              • wertigo  

                Zkus firmu benest, mel jsem pruziny od nich. na me byly moc mekke tak jsem prifoukaval. tvrdsi nebyly k mani, jestli mas tak 70kg tak by mohli byt pro tebe super. skoda ze jsi predelal vidli na 100mm :-( to bych ti mohl prodat/vnutit ty moje ale jsou kratke – na 80mm verzi.

                0 0
    • ota  

      škoda..snad těch 100 mm nebudu litovat :-)

      0 0
      • bastlar  

        ctu , ze jsi dal olej 45 MM od vrchu ale v manualu pisou 35mm ???????

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.