• crazyape

    Zajimaly be me vase zkusenosti s touto vidlici popr. jeji klady a zapory.Diky.

    0 0
    • carat  

      Mam dtto, ale 100mm. Porovnavat muzu hlavne s Marzocchou MX Comp coil 105, ktera podle meho chodi trochu lip. Taky se mi zda v pripade Manitou mensi bocni tuhost. Na orig.pruzinach se mi zdala tvrda, tak jsem vymenil pruzinu za mekci a je to znat na citlivosti. Kladem je mensi vaha nez Marz. a ticho pri jizde po malych nerovnostech (Marz.obcas klepala). Dalsi vyhodou je regulace utlumu vne (oproti Marz.)

      0 0
    • crazyape  

      A nevite nekdo jakou vizkozitu tam davaj ve vyrobe??Jak to s puvodni chodi?Diky

      0 0
    • Pekáček  

      Kámoš vyhrál nějakýho „Bleka Elajta“ v tombole, nemá čepy na véčka. Po najetí cca 500km jsem se na ní koukal a takovej vakl v pouzdrech nemá ani moje 2 roky stará Suntourka (ta má od začátku vůli stejnou -malou). Tak se mi moc nelíbila, ale může to být kusová vada.

      0 0
      • wroum  

        to je divny. ja mam blacka jezdenyho 4 sezony (2roky na nem kamos skakal a pak zlomil krk pri padu z lavky, pak sem na nem rok skakal ja – vykroucenej novej krk a ted na nem jezdim Xc) a vakl tam opravdu neni a vevnitr to vypada jak novy, ale muze to byt kusovy bonus :-)

        0 0
    • crazyape  

      Tak tu vidli uz mam!!!Nadherne zehli!!!Mam cca 90kg a puvodni pruzina uplne dostacuje!!

      Vrele doporucuju!Good vidle-driv sem si myslel ze sou nejlepsi marzocchi..ale neni pravda ze treba manitou atd. nemuzou byt lepsi.

      0 0
      • TinkTink  

        To je fajn, ze jsi na jeden a pul radku vmestnal 9 vykricniku…to je dobry…

        A jak soudis zivotnost?

        0 0
        • crazyape  

          neco se ti snad neliby na vykricnikach???Ja je nepocitam…ty mozna jo =D

          Jak bych ji mel soudit???Mam ji 2dny a zatim kazdymu drzi.No snad vydrzi no…si myslim ze konstrukcne to zas tak blby neni!? Chces me snad zdelit neco jineho??? Co ty na-to?

          0 0
          • TinkTink  

            Nesnasim vykricniky…lidi je pouzivaji naprosto zbytecne – jako napriklad ty ted – k cemu…jenom tebe zajimalo, jestli ta pruzina bude sedet…takze vykricniky jsou uplne zbytecne…

            Kazdymu nedrzi…kazdymu fakt ne…to by byl zblept…napr.ve velu jim tekla…a tech veci co se muzou srat je vic…

            Zehlit – proti tomu tady snad nikdo neprotestuje…zeh­licky to jsou pomerne dobry…

            0 0
            • Air  

              kdyz jsme u toho zehleni by me zajimalo, jestli tak dobre zehli i ty vzduchove verze Blacka.

              0 0
        • Air  

          tak je nadsenej, ne? :)

          zivotnost je tezko soudit, kdyz ji mas novou. Blueovi drzi docela fest dlouho. Za ty prachy… A navic stale vice lidi tvrdi, ze MX uz neni co byvalo – nejhorsi je, ze to tvrdi i v servisech. Je s nimi pry vice problemu nez drive. Porad to muze znamenat vetsi spolehlivost nez u jinych znacek, jen ten trend jaksi nevzbuzuje libe pocity…

          0 0
          • TinkTink  

            hele..ja toho MX Compa mam…a stejne bych ho za Manitou ted nevymenil :)…

            Pry…pry…kurna…jaky problemy se porad mysli…jo..kdyz chces poradne vymenit olej, tak to aby jsi to rozebral cely…to souhlas…pac olej zustava i mezi vnitrnima a vnejsima nohama – mezi tema dvema futrama…to je treba rozdil mezi staryma a novyma…no nevim…uvidime…

            Znam lidi, kterym by se ma vidle vubec nelibila…a treba ja bych ji za nic ted nevymenil…pocitam az pristi rok – to se zamyslim nad manitouem…ale to az budu kupovat 120 nebo 130mm…a na to musim vymenit ram, ktery ted nemam…

            0 0
            • Air  

              ja bych taky rad vedel co jsou konkretne za problemy s M. Jen to rika cim dal tim vice lidi, a proto to oznacuju za trosku znepokojujici jev. Patral jsem po konkretnejsich ohlasech, ale neupesne. Stejne jako jsem patral po konkretnejsich ohlasech na argument ze „ND u Rockshoxu jsou zasrane drahy“ – tam taky nechapu co se tam muze pokazit a po jak dlouhy dobe… (vyjma bouracky samozrejme). Rad bych vedel, co to znamena „drahy“. Jestli do vidle za 10 tisic za dobu jeji maximalni moralni zivotnosti (tak 3–4 roky) nastrkam 2 nebo 3 tisice za ND (tesneni ci dalsi veci), tak me to nenastve. Biking je drahy sport a skoro vsechno je pomerne predrazene, tak to tak beru. Tady vetsinou nikdo nepise konkretne – co bylo treba vymenit a opravit na ty a ty vidli (krom vymeny oleje) a kolik do ni nastrkal. To mas pak tezko udelat si obrazek. Ani ve Velu moc o takovych vecech nepisou, i kdyz by mohli.

              0 0
              • TinkTink  

                Psylo 01 – vymena futer a oprava tlumice + novy olej – necely 3 tisice…po pul roce provozu…po dalsich 4 mesicich odesel tlumic znova. – to uz by ho chtelo vymenit, takze to by bylo jeste drazsi…

                Jako tady je asi problem v tomto tvem mysleni…invesice do vidlice dalsich 30% jeji porizovaci ceny – to je ono..to proste u Marzocchi nikdo nedelal…ted je mozny, ze tam za 2 roky budu muset vymenit futra…ale i tak to beru, protoze to porad obsahuje minimum dilu oproti manitou nebo RS…kdyz RS rozeberes, Manitou taky, vysype se na tebe kotel dilu…min z 50% plastovych…ja vim, ze pistni tyce, tahla ci jak jinak to nazvat v MX Comp jsou taky plastovy (zavidy a par dilu na nich je kovovych…)…ale protoze ty dulezity casti, ktery jsou zatezovany, jsou kovovy, je to nejak porad vic zivotny…

                Jinak – u Marzocchi investice 10% za 4 roky provozu pred rokem vyroby 03, se rovna investici do noveho oleje a to je tak vsechno – to beru ten nejdrazsi olej :))

                0 0
                • Air  

                  no tady neni problem v mem mysleni, ale ve zkusenostech – nikdy jsem nemel rozebranou vidlici a vse co jsem kdy jel je XCP75, dale pak po cca 500 m RS DUKE XC AIR 80, EXR AIR 85 a XCP XC60 a par km jsem mel k dispozici M SLko. Nikdy jsem nic nemel rozdelany a ty vidle co jsem zkousel jsem mel opravdu na chvilku. Ta investice do RS, co jsi psal – asi takhle – pokud by to bylo za nekolik let, tak O.K. u bajku je to proste NORMALNI. Furt se neco sere (aspon mi) a tak s tim pocitam. Stejne jako se muze rozesrat prehazka, naby, kotoucovky, prasknout ram ap. Ja to proste tak beru, vidle je komponent jako kazdy jiny a musi si na nej davat taky bacha, starat se o to a taky to muzes rozbit… nevim jaky problem v mysleni. Ale pokud by ta investice mela byt co 4 mesice, tak bych to prodejci omlatil o hlavu. S tim Psylem to ale mohla byt vada kusu – protoze treba Duky a da se rict i Blacky jezdi podle lidi tady v klidu. Takze argument ceny ND u RS ztraci na v objektivnejsim pojeti na vaze. O to mi slo, vis? Ta konkretni zkusenost s Psylem totiz neni uplne bezna u znacky RS jako takove. Jinak bych o tom vubec neuvazoval (a nebyl bych jediny). Ale ty vidle proste co tady ctu jsou v pohode. A jediny vaznejsi problem co vim je s tim Psylem u tebe, coz jak uz jsem rekl muze byt vyreseno. Uz v tech vnitrnostech mam jasneji. Problem je spis v tom, ze nemam moc technickych schopnosti a do rozebirani vidle jsem si zatim netroufl a taky nemam dost kamosu-bajkeru s lepsima vidlema nez mam ja. Ale s temi plasty ve vidli uz mam aspon jasneji. Dik :)

                  0 0
                  • TinkTink  

                    Asi jsem se spatne vyjadril nebo jsi me nechopil – problem v mysleni – proste asi nechapes jak jsou mysleny stary Marzocchi – vidle do kterych nemusis investovat ani korunu a ktery fungujou bez investic x let…proste neco co ted uz neexistuje… :)…

                    Hmm…ja tech vidlic taky par jezdil…par jsem jich mel rozebrany…sam za sebe muzu rict, ze nejvetsi expert jsem na Judyny…a muzu rict, ze to je plast, plast a jenom sem tam trocha kovu..a stejne to funguje – asi ale quli tomu plastu mam doma nekolik judyn a vzdycky si skladam jednu funkcni… :o)))

                    Investice – mas pravdu, bajk je drahy sport, ale proc proboha kupovat veci s myslenkou, ze budu muset jeste kupovat brzo nahradni dily..to ne…takhle to tu na Morave moc nechodi – aspon ne v okruhu mych znamych :)…my to delame tak, ze koupime veci do kterych moc investovat uz nemusime :)

                    ceny ND u RS – neztraci vyznam – po vice letech provozu se dostavaji teprve na povrch…

                    A myslim ze spatne ctes, kdyz si myslis, ze jsem jediny kdo s nim ma problemy…spis myslim ze z lidi co tu jsou jich tu je hodne malo…(v porovnani se zbytkem vidlic je tu imho Psyl fakt malo…)

                    Mne se taky furt neco sere, ale proste uz me preslo kupovat lehky nefunkcni veci…(nenarazim ted na tebe…tendle problem tu treba ted resi Harosxxx***…kterymu proste bude v dusledku vyhovovat jedina vidle – pevna…fuj :) )

                    0 0
                    • Air  

                      jo, pokud myslis stare Marzocchi, tak to jo. Bohuzel starou Marzocchi uz nekoupim a mam pocit ze v soucasnosti zije XC rada ze sveho vydobyteho jmena. Roky a roky v podstate stejna vidlice, s rostouci hmotnosti a stejnou cenou (vyvoj uz musi mit davno davno zaplaceny) a, zda se, zhorsujici se kvalitou. Dopadlo to tak, ze jim zacali kolegove od RS, Manitou a taky Foxe slapat na paty. Holt asi usnuli na vavrinech a jeste maji neschopny management, ktery neni schopen udrzet kvalitu pri stejne cene.

                      Ceny ND u RS – jo, po vice letech to nabyva na vyznamu. Ale ja jsem to tak trochu psal subjektivne – najezdim tak 2–3000 km rocne, na vic nemam cas a tedy to co ja najezdim za dobu moralni zivotnosti vidlice (nejake 4 roky), najezdi jiny za 1 rok (a to je pak podstatny rozdil v potrebach uzivatele) a tak me ty plasty trebas klidne vydrzi. Nemam z toho takovy strach, protoze dnesni plasty jsou dost kvalitni (nesrovnavam to ale s kovem) a ja nejsem zadny drsny skokan, i kdyz ma vaha taky neni mala. Spouste lidi to drzi, tak nevim. Mel jsem na mysli tedy to, ze pokud clovek najezdi mene km rocne, neni tak nutne uprednostnovan bytelnejsi vidlici s velkou vahou a nebo treba horsi funkci kvuli lepsi zivotnosti, kdyz tu vidlici stejne po 4 letech vymeni. Drive byla M. jasna volba – primerena vaha, cena a vynikajici funkce a zivotnost. Dneska uz je problem zehlicku MX Comp Coil sehnat, vaha je vysoka a cena pritom stejna. Dneska uz z toho spousta veci neplati a konkurence nespi.

                      S tim Psylem jsem to taky nenapsal dobre – mel jsem napsat spis ze nejde o celou znacku RS, ale pouze jeden model. Kdyz se podivas na Duke, coz by mel byt podle hierarchie mene odolny model, vydrzi casto pri stejnem pouziti vice. Takze to svedci spis o nejake chybe pri vyrobe konkretniho modelu, nez o povaze znacky jako takove.

                      Omlouvam se za svoje dlouhe prispevky ;)

                      0 0
                      • vlk  

                        nevím jak psylo ale v dukovi je skoro vše z kovu-především co se týká tlumiče.Nevím proč plunžery by nemohly být z umělé hmoty.Marzocchi je má z umělé hmoty taky.O o kvalitách nových marzocci bych raději pomlčel futra-2× kroužek 1cm široký samá umělá hmota atd.Co se týká dílů tak mi přijdou ceny marzocchi stejné jako např na duka-alespoň pružiny+ plunžer jsem zatím narazil na stejné ceny.Ale taky to mohlo být obchodníkem.těžko říct.Ne všechny rs jsou dobré a neé všechny Marzocci jsou dobré.Asi tak.Já bych to tak nežešil.Skoro u každé značky se dnes dá najít dobrá vidla.

                        0 0
                      • Pá-dlista1  

                        Si taky myslim, ze Marzocchi jdou do sracek. Ale s tou cenou nemas pravdu. Pred 8 lety jsi koupil bombra za 17000,– ani o chlup min. Ted ho koupis za 6000,– a to nemluvim o inflaci. Bikovy veci zastaravaj tak rychle moralne, ze se zrejme nevyplati (a ani to neni v jejich zajmu) delat vidlici, ktera vydrzi 3 roky. Si zakaznik zrejme radsi koupi dvakrat vidlici za tretinovou cenu. Taky vsichni chtej kdejaky vicemene nepotrebny udelatka a pokud mozno co nejnizsi hmotnost. Pak se tam plast proste nasadit musi. V seriove vyrobe je daleko lacinejsi vylisovat tunu plastovejch cudliku nez jeden poradnej kovovej vyfrezovat, i kdyz by pak tu vidlici prezil.

                        0 0
                        • Air  

                          jo, ty ceny nesleduju vice nez 2 roky… ale mel jsem na mysli prave toto posledni obdobi, kdy se snizila kvalita, zvysila vaha a cena zustala v podstate stejna. Slo mi pouze o to, ze uz naklady na vyvoj a porizeni stroju na vyrobu MXC rady uz maji davno zaplacene, v konkurenci zacinaji ztracet ale cenu nechavaji stejnou – i kdyz se na ne konkurence mezitim pekne dotahla. Nemaji ted moc konkurencnich vyhod. Zijou hlavne z jejich renome, ktere jde posledni dobou pomerne dolu… a spojeni se suntourem dava taky neco najevo. Proste to s M. nevypada nijak moc dobre.

                          0 0
                        • RomanH  

                          Proto bych si nyni, dokud to jeste jde, radeji koupil starsi modely 01–02 i pres jejich muchy (treba v podobe lepenych nohou). Ty vidle mi na moje jezdeni staci a jejich chod mi maximalne vyhovuje, navic se daji sehnat za rozumne ceny.

                          0 0
                          • Air  

                            no, ja bych docela bral nejakou starsi pruzinu-olej na XC (MXC Coil), ale nikde jsem zatim nenasel. Nove uz se nedovazeji a nikdo uz starsi modely (ani 04) v obchodech nema (a kdyz tak za 9300,–).

                            0 0
                      • TinkTink  

                        Vidis…v tomdle se pro zmenu neshodnem :o))

                        Nemyslim si, ze Marzocchi zije ze sveho vydobiteho jmena – to jenom tady u nas…ale v zahranici to tak urcite nevypada…tam jede marketing naprosto v pohode – za tudle situaci tady muze dovozce…ale s tim nic nenadelas…

                        V roce 03 prislo marzocchi s vetsi hmotnosti – nikdo se tu ale nezabyva tim, proc – ackoli maji lehci korunky – je to spodkem vnejsich nohou – porovnej stary a novy modely, ty novy modely jsou mnohem, mnohem robustnejsi…neni tam uz tolik duteho prostoru…taky se, za dan snizene zivotnosti, uhladil chod – proste je hladsi a basta :)…min drou…samozrejme je snizena zivotnost…ono je rozdil mit 100mm futra nebo 2×10 :o))…

                        No ja toho nenajezdim o moc vic, ale kdybych ti ukazal naky dily z Judyny, jak vypadaj pri tom, jak je vyhazuju, mozna by jsi se divil – hodne poskozeny nektery…ale vice mene se jedna pouze o slozky All Travel systemu :)..takze to nak nehraje roli :)

                        Ono slapat na paty – kdyby Marzocchi neprisla s TST, tak jsem v klidu mohl rict, ze marzocchi vi, co a proc prodava…kdysi vychazeli z motokrosovych vidlic a technologie se navzajem asi prolinaj…proc ne, vyvoj je pak levnejsi…

                        Dyt kdo potrebuje vsechny mozny hejblatka, ktery ma RS a nebo Manitou…? Je to modni vlna…porad je to v nohach…jediny co je hlavni, je tlumeni – tam je stale co vyvijet, ale ja si s klidnym srdcem necham otevrenou olejovou lazen a nebudu to resit…minimum komponentu ve vidlici mluvi jasne pro a to, jestli te predjedu ve sjezdu nemusi byt notne o kvalite vidlic…

                        Driv jasna volba – nebyla…zdaleka ne…Marzocchi byly tak drahy, ze to byl spis jasny sen, ze ktereho jsi se vzbudil uplne mokry :o)))))))))))))

                        Psylo vs. Duke – no…myslim ze nenajdes moc Duku, ktery jsou pouzivany na 4X :o)), protoze nez aby si lidi na blbnuti koupili Duka, tak si koupi Psylo…nemyslim si tedy, ze by Psylo s nastavenim stejnyho zdvihu jako by mel Duke, pri stejnych pouzitich vydrzely min, spis bych rekl, ze by Psylo vydrzelo vic – ono hodne majitelu na psylu proste nastavi maximalni chod 125mm a uz to dolu nestahnou :)..duke tolik nema…a ono i tech 10 az 25mm je znat…hodne znat… :)

                        No…tak jsme se rozkecali :)))

                        0 0
                        • Air  

                          no, to jo :)

                          Ad hmotnost M. – dalsich 200 g dela taky rozdil ve sloupcich.

                          Ad jednoduchost – souhlas, v jednoduchosti je krasa :) ale asi budu muset zkouknout nejake rozebrane vidlice, abych pochopil jak jednoduse resp. slozite to jde udelat. Mam proste predstavu ze tam jsou nejake vnejsi, vnitrni nohy, nejaky podlozky, pruzina/vzduch, olej a tesneni a ono to nejak funguje :-O Je to mlaceni prazdne slamy (spis me hlavy :), holt dokud clovek neuvidi, nepochopi :) Ale zas mam trosku jasneji. Nevim, proc jsou clanky v odbornych casopisech tak povrchni a nejdou hloubeji. Kdyz hledas nejake hlubsi info o vidlicich, moc jich nenajdes. Takove info musis hledat na netu, u kamaradu bajkeru apod. Hlavne ze tam jsou popsany na 30s. traily, na ktery si stejne nikdy nezajedes…

                          Ad Psylo a Duke – asi mas pravdu – ti co koupi Psylo asi vetsinou nejezdi klasicke cross country a zdvih snizovat asi nebudou :)

                          0 0
                          • pitelboy  

                            ja mel psylo na xc …ale taky mam rad FR. jinak sem ho prasil po kopcich a uz je MIMO !

                            0 0
                        • Pá-dlista1  

                          Duke: Co se tak potloukam po zavodech videl jsem za posledni 2 roky jedinyho Duka a ten majiteli vydrzel 3 tydny. Jasne proti SIDu je to monstrum, ale jinak je to *****. Znam jen jednoho cloveka, kterej na Psylo neda dopustit a videl jsem, ze to jeho vydrzelo fakt hodne. Ale vsichni ostatni driv nebo pozdeji prisli na to, ze to byly vyhozeny penize a kdyz se jim zrovna nerozpadlo, tak aspon vytekl olej. Jinak je volba vidlic pri drsnejsim pojeti cyklistiky jasna. Nerikam, ze na nejaky lehky jezdeni nemuze, treba Duke vydrzet, ale proc si kupovat horsi vidlici :)

                          0 0
                          • Air  

                            a co vis o Fox Vanilla? Tady se o ni rika jen to, ze dobre zehli a obcas tece :) Vozi to lidi i na tvrdsi pouziti? Drzej?

                            0 0
                            • Pá-dlista1  

                              Moc sem si jich nevsiml. Vim snad jen ze Hejnas vozi Foxe (mimo jine kvuli vaze) na 4X stroji. Tagze jen z doslechu, ze prej na tom s vydrzi nejsou az tak dobre (pro tohle pouziti). Ale to je fakt jen jedna baba povidala. Nejvic o tom bude asi vedet Hejnas, ale jak objektivne to potencialnimu zakaznikovi vylici? :)

                              0 0
                          • vlk  

                            No jo jednomu majiteli nevydržel.Podle toho se dá usuzovat, že je to šmejd, že.Já taky viděl zničený marzoccchi a taky netvrdím, že jsou to proto šmejdy.Dnes už je ale situace taková, že marzocci vydrží to co ty duky.Bohužel.By mě zajímalo jak by to dopadlo, kdyby v testu porovnávali nějaké staré modely marzocchi s novými.Nechali by to třeba měsíc běžet na nějakém zátěžovém stroji.Jinak mavím se o modelech marzocchi na xc.

                            0 0
                            • Pá-dlista1  

                              Tim sem chtel rict, ze na tvrdsi pouziti se to odvazil vozit jen jeden clovek a uz nevozi. Ja sem videl ze vsech zlomenejch vidlic daleko nejvic Marzocchi, ale to jen proto, ze nic jineho se na takovy jezdeni takrka nepouziva.

                              0 0
                              • Air  

                                „nic jineho se na takovy jezdeni takrka nepouziva“ a tady je videt proc je marzocchi MARZOCCHI :) bohuzel to fakt vypada ze tim zustane jen pro to drsnejsi pouziti, kde fakt asi neni zadna jina alternativa s podobnym pomerem cena/vykon.

                                0 0
          • crazyape  

            jako chodi dobre no…kdyz se nezacne srat a bude drzet..tak nemam duvod ho proc nejezdit :-)

            K tomu vzduchu nevim no..je to liny..vsechny vzduchofky sou liny

            0 0
      • hanz  

        No zálezí co srovnáváš, podle bazaru prodáváš vzduchovou marcochu z roku 00 a před tím si prodával jakéhosi suntoura, takže jestli toto bereš jako soupeře v testu tak opravdu bude nejlíp žehlit ten black, ale nepouštěj se prosím do nějakýcj hlubších uvah jestli jsou lepší ty či ony vidle, když srovnáváš nesrovnatelné.

        0 0
        • crazyape  

          Ja se do niceho nepoustim…ale chodi dobre…jj tamty sem prodaval…

          0 0
          • pítr  

            Co dělaj? dobřes koupil… i u Mcchi nikdy nevíš. Kdy se začnou Manitou 05 prodávat?

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.