kona dawg de-lux alebo specialized enduro cmp fsr

45 nepřečtených
  • kamtcho

    rozhodujem sa medzi tymito bikami, oba su urcene na rovnake pouzitie aj cenovo su priblizne rovnaké, ktorý by ste mi odporucili?

    1:http://www.kona.cz/kolo.php?…

    2:http://www.specialized.cz/…bike2_04.php?…

    0 0
    • lendl  

      zaujimave, ja som sa nedavno tiez rozhodoval medzi tymito dvoma, ale islo mi len o ram. Zvitazila Kona. DOvody:

      1. Kona je o dost lacnejsia.
      2. zdvih 130 Spesla sa mi zda uz vela.
      3. zadna stavba Spesla je dost subtilna a zaruka je na nu len 2 roky. Poznam ludi co enduro praskli. Kona vyzera velmi robustne, ale je tazsia.
      4. na Spesla je problem dat kosik na flasu.
      5. vlastnim nahradny tlmic 160, ktory do Spesla nejde (to je len osbny dovod).

      Pre Spesla hovori vaha 2.80 oproti 3.25 (ram). V pripade komplet biku by som dal prednost Blacku, kvoli zmene zdvihu. Black bude asi tiez lahsi. Je tu este rozdiel v zadnej stavbe, Spesl ma pravy 4-cap, ale toto hladisko som nebral do uavahy.

      0 0
    • wroum  

      na obou ramech sem mel tu moznost nejaky cas jezdit a oba sou super, vic mi ale vyhovovala kona. i se mi mnohem vic libi. spesl ma vetsi zdvih a diky tlumici prepinani 100/130 a dokonce to i funguje a je pouzitelny. kona na me pusobila mnohem bytelnejsim dojmem. ja osobne bych sel do kony. je mi tak nejak blizsi

      0 0
    • pavitas  

      jo po te kone taky pokukuju, je otazka jestli pujde ta letosni jeste sehnat… no nic, a co rikate na letosni modely? http://www.konaworld.com/kw_index.cfm imho barvy nic moc az osklive a s vyssimy zdvihy vepredu uz se mi nezdaji tak hezke, trci to moc nahoru :) (dawg i coiler)

      0 0
      • kamtcho  

        mne sa tie zdvihy celkom pacia. A myslim ze dawg nema nejaky extremny ten zdvih. 100mm mi nepride az tak vela. Skor idealny kedze je to BACK COUNTRY

        0 0
    • kamtcho  

      mne je tiez kona blizsia, aj ako znacka lebo ju mam a aj preto lebo je lacnejsia. Len teraz ked boli u nas zavody tak vela ludi malo Spesliky a celkom sa mi pacili aj tie. Dawg som nazivo este nevidel, enduro ano.

      Ale myslim ze pojdem do tej kony.

      0 0
    • zac  

      Trosku odbocim, nevite za kolik se da (jestli se da) sehnat samostatnej ram kona kikapu a popripade kde? Diky!

      0 0
      • zac  

        to se fakt samotnej neprodava??? Prosim!

        0 0
        • MF  

          Maju ich v Kaktuse v BA. Normalna cena bola tusim 14 000Sk bez tlmica. Su tam ale teraz vyrazne zlavy, tak mozno za dajakych 11–12 by sa dal kupit.

          0 0
          • rbkr  

            takze VYRAZNE zlavy??? si robis srandu, nie? :-)

            0 0
            • MF  

              No nerobim. Ked ti ukazem co a za kolko som tam kupil, tak aj ozelenies :) Je ale fakt ze uz tam skoro nic nemaju. Bolo treba zajst hned prvy den.

              0 0
    • dedek55  

      konu jsem nejezdil jedině pevnou Pahoehoe..ale měl jsem spešla enduro a rozlouskl jsem rám..v reklamaci mi dali místo endura frame SX4..a to je dokonalý..jak jízdní vlastnosti tak pohodlí..neměnil bych ..o))

      0 0
      • PePu  

        Za jakych podminek praskl (tvoje vaha, styl jizdy…)? A jak probehla reklamace? Ja premyslim o novem ramu a zatim jsem se nerozhodl: Spec. STJ FSR 04 Spec. Enduro 04 Spec. STJ FSR 05 120mm Norco – ekvivalent vyse zminenych

        Otazka je, zda u nas pujdou sehnat samostatne Spec. ramy. Cele kolo nechci, ponevadz bych menil temer vse + bych chtel nejake komponenty zachovat z dosavadniho. Psal jsem mail do 69, ale nejak nereaguji.

        0 0
        • rich  

          a co by si chcel vediet?som tam bol a pytal sa na ceny, katalogy…povedali, ze najskor v listopadu a ked nejake info az po vystave v nemecku. v zasade sa tvarili, ze ten STJ 05 120mm by skutocne mal byt M5, set so sedlovkou Thomson a Talas RLC. Vraj mam pocitat s tym, ze nejakych 55tis. to bude…Ak by to bola takato cena je to prijatelne nakolko ram stal doteraz 40tis. Asi najaktualnejsie info bude na sport life v brne…ale ten Stumpik by mi mohol hovori „pane“ :-)

          0 0
          • lubos  

            55tisic sk ? No, tak to potom daj vediet, vyrazime zase niekam do terenu ;o)

            0 0
            • dedek55  

              nejezdil na malý fatře ??..o)

              0 0
            • rich  

              nie CZK ale ak by kaktus mal rovnaku cenovu politiku ako tento rok, znamenalo by to, ze rovnaka cena by bola v SKK a to uz je na zvazenie. Mimochodom nechystas sa na ten RCP maraton?

              0 0
              • lubos  

                Co sa tyka RCP, otazka znie inak .. nie, ci sa chystam, ale ci sa mi chce :( – patrim do teamu ludi, co ho pripravuje. Stale mi cosi je – zdravotne.

                0 0
          • vratan  

            Ta cena sa mne osobne teda nezda velmi primerana. Za tie prachy uz je pomaly Santa Cruz Blur…

            0 0
            • rich  

              bez vidle, sedlovky – mne to pride dobra ponuka. je to iny system – ci lepsi horsi je na zvazeni kazdeho. co je rozdiel – vyroba na taiwane a v usa. ako spominal kovar – tie ramy z taiwanu su miestami dost odflaknute.

              0 0
              • vratan  

                a sorac tu vidlu som mal za tlmic :-))). Je to pre mna celkom novinka ze specik predava ram aj s vidlou. Ta cena je potom samozrejme v pohode. Nevies nahodou ako na tom bude hmotnostne FSR XC ram?

                0 0
                • rich  

                  nahodou viem, ale je to z nemeckeho biku a oficialnych info – ram stj s-works 120mm ma s tlmicom vahu 2.350g.

                  0 0
                  • vratan  

                    mal som na mysli to FSR XC zo zliatiny A1…

                    0 0
                  • lubos  

                    Bez laku, objimky na sedlovku, hlavoveho a patky predpokladam, alebo je niekde v nejakej cifre preklep.

                    0 0
          • PePu  

            Ja nejsem jeste rozhodnuty, zda zkusit sehnat ram STJ 04 nekde ve sleve (jestli se jeste da) nebo pockat (a priplatit) na 05. Opravdu bych chtel jen ram, treba i se sedlovkou, ale rozhodne ne Talase (kdyz uz, tak Vanillu). Klidne bych koupil i cele kolo, jenze co s komponenty – nez bych vse rozprodal (jestli vubec)… Vim, ze jsi tu (i na mtbr) psal o svem rozhodovani, zda neporidit jen BETD link na soucasny ram nebo koupit novy. Ja si prave nejsem jisty, zda by mi nestacil stj 04 se 100mm zdvihu, ponevadz bych si prozatim rad ponechal vidli (MXR), se kterou jsem velmi spokojen. Pripadne pozdeji sehnat betd link, kdyby zdvih nedostacoval. Na sportlife se take chystam-snad se tam neco dozvim.

            0 0
            • rich  

              STJ 04 maju v 69comp zatial bez zlavy 40tis. vo velkosti M a Enduro 04 S-Works bez zlavy 55tis. vo velkosti L. Pozeram, ze ma mas dobre „precitaneho“, dokonca mtbr.com :-) A keby si chcel tak aj na mbaction.com v sekcii „ask RC“ :-)) ten poradil zo vsetkych moznosti – ak je k dispozicii vyssie spominane enduro jednoznacne ho ber! uvidim ako budu financie – ak by som predal sucasny ram s vidlou za nejakych 15. a avcsiu cast prehodil na novy ram ten uder by nebol az taky silny…tak daj potom vediet ako si sa rozhodol :-)

              0 0
              • PePu  

                Ve velikosti mam totalni hokej – u fulla nevim, co zvolit (mam 185cm, vozim HT 20"). Trochu mam obavy z kombinace 100mm vpredu (kdybych si nechal vidli)/120 vzadu (stj 05). Mozna bych se mel placnout pres kapsu a vzit cely bike. Treba stj 05 expert (http://www.specialized.com/SBCBkModel.jsp?…) – lehce prestrojit (vidle-pruzina, brzdy-hope mono m4, razeni-8, naby-prumysla, pedaly-Time). Jen kdyby u nas stal max. totez, co v USA (msrp $2600)

                0 0
        • dedek55  

          prý vadná serie..v evropě se reklamovalo 6 rámů…jezdím lehký free tak že žádný 3metrový dropy..o)) no a dali mi vybrat a já si vybral tenhle rám tedy frame SX4..a ten dodávají jen solo jako rám s tlumičem ,sjed' si do 69 maj ho tam vystavenej..cena ?..nevím to určitě ale okolo 50 kilo ± fakt si cenu nepamatuju… geometrie SX4 je o trochu jinačí nežli enduro je to stavěný spíš na skákání(ocelový čepy v zadní stavbě) ale kolo je to dokonalý jak jsem již napsal výše..vřele doporučuju..o))

          0 0
        • dedek55  

          jo a reklamace bezvadná…veliká chvála !!..o)))

          0 0
    • blick  

      No já bych si počkal na Spešla Enduro 05 – už to není monocoque rám, mně se moc nelíbil, ale klasický trubky a zdvihy 156 vzadu a 140 vpředu, s 5th elementhem a vidlicemi FOX 36 resp. Manitou Nixon. Má být o něco těžší něž dosavadní, ale je to i tak dravec – samozřejmě nic pro chrty a švihaře..:o) a nebo již zde zmoňovanýho SJ 05

      0 0
      • dedek55  

        jo máš recht..05 je krásnější..o)))

        0 0
      • Ondrej  

        no ja sem z toho spis zklamanej horsi komponenty, stejna nebo vyssi cena a jestli tech 150mm bude dobrejch se teprv ukaze takze bracha jeste rychle shani enduro04 a je to kolem NYC dost problem

        jinac i se spec to maj secko na webu, ale jen pres vyhledavani – staci zadat enduro 130 > search a vyjedou 05 modely

        0 0
        • Ondrej  

          tak uz maj na strankach ode dneska vsechny modely 2005 i setrideny

          0 0
    • kamtcho  

      aj kona 2005 vyzera celkom slusne a ma zdvih 130mm v predu, teda ked hovorim o delux verzii.

      http://www.konaworld.com/…dawg_dlx.cfm

      ale nepodarilo sa mi zistit aky ma zdvih v zadu.

      0 0
      • lubos  

        Frame tubing Kona Clump Light 7005 Butted Aluminum/5" travel

        :)

        0 0
    • teo  

      Ahoj. Schodou okolnosti vlastnim Specialized Enduro 2003 v zakladni verzi. vidle MZ MX comp, deore/xt/m525. Jezdim na nem vice jak rok a muj styyl jezdeni je drsnejsi XC-celodenni vyjizdky sem tam nejaky ty skalky. dropy tak maximalne do 1m a to po svahu. vyjizdaka okolo 60–100km Plusy Endura:

      1. Vyborne stoupa a vede stopu. Monocoque ram je hodne tuhej. Je to jak kdyz osedlas kovadlinu. proste jede jak tank. U modelu 2002 praskala zadni stavba. od roku 2003 prepracovana, no problem. 2. dobrej zadni tlumic. mam floatR. Takze bez zamikani. Osobne jezdim furt na 130mm a v zivote by me nenapadlo zamykat tlumic. A to jezdim XC !!!. Zadni Zdvih 130mm me naprosto vyhovuje 2. brzdy m525 deore. prijdou mi super a lepsi nepotrebuju. Pro me by to byly vyhozene penize. 3. kvalitni zadni stavba. Zadni stavba je vlastne upravene zaveseni auto napravy Mc Pherson + Horst link. Prijde mi to hoden idealni. zadek krasne zehli stopu. Pro vyznavace lehkeho freeridu doporucil dat misto vzduchoveho tlumice pruzinovej pro linearnejsi chod. koneckoncu na Mtbr.com o tom nekdo rozviril diskusi. 4. plaste enduro comp 2,20"- Kdyz jsem na nich poprve v zivote vyjel( vice jak 10 let jsem jezdil maximalne 1,95) tak jsem nmyslel, ze to kolo hodim do prikopu. Bylo to „desne pomaly“. ale po par jizdach jsem jim prisel na chut.

      Vyssi valivy odpor a rozmer je vyvazen uzasnou ovladatelnosti a jistoutou jizdy. S nima dnes sjedu uplne vse. Pro stredoevropske pojeti XC me plaste 2,20 a robusnejsi ram prijdou zcela vhodne!!!!

      Minusy Endura:

      1. vedeni bovdenu zadni brzdy po spodni ramovce. Neni nic horsiho!!! 2× jsem bowden poskodil. poprve mi ho presekl odletujici sutrak ktery uvolnilo me predni kolo. Podruhe jsem ho stejnym zpusobem jenom nasekl. Nynu vozim bowden vedeny horem a chyceny pasky. 2. Velmi nizko je u endura polozen stred slapani Neviom proc to tak udelali. dodnes to nechapu. Je treba otocit flip flop link a dostat tak stred vice nahoru ) potom jr to uz ok)V opacnem pripade nekde zaseknete klikou.!!!

      3. Predni vidlice. v mem pripade Mz mx comp 100mm OEM. V zasade tady minus neni, ale osobne bych na Enduro radeji dal 120mm. 130 mm bych videl jako max.! Mejch 100mm me osobne nestaci.

      Neco k Enduru 5005

      Osobne enduro 2005 nechci. Hodne jsem si oblibil „stare“ Enduro. Nove je dobre ale zdvihy v roznmezi 140mm jsou na all mountain uz moc. nobvy enduro me prijde spis lepsi na lehco Freeride. koneckoncu nabidka na rok 2005 tomu odpovida. p.s. „stare“ enduro se bude vyrabet i v roce 2005! prave pro ty kteri nechteji vetsi zdvihy.

      konu jsem zatim nejezdil

      0 0
      • lubos  

        Neslo by ten bowden zalepil karbonovou paskou ? Jinak cos myslel tim „upravene zaveseni auto napravy Mc Pherson + Horst link“ ? Srovnavas zaveseni kola dvoustopeho vozidlo s jednostopym ? Hmm :)

        0 0
        • teo  

          Ano TO JSEM MEL NA MYSLI. SPESL KOUPIL PATENTOVANOU KONSTRUKCI NA ZAVESENI ZADNIHO KOLA Od HORSTA LEITNERA . H.L. se PODILEL NA KOLECH AMP. Nekde na webu je s nim rozhovor kde popisuje jak prevzal zaveseni kola Mc-Pherson a dale ho upravoval, tak aby to fungovalo i na kole. Horst link s vahadlem tomu docela odpovida. Jeho patent koneckoncu kupuje kazda vetsi marka co chce neco znamenat.

          S bowdenem me to napadlo taky. Spis jsem ale uvazoval po zkusennostech o hlinikove trubicce:-))) Tak ti nevim. podle me by to vedeni na kolech meli davat nekam nahoru

          0 0
          • lubos  

            Nemas link, ze bych si to precetl ? Bowden si preseknul od razeni, nebo brzdovej ?

            0 0
      • PePu  

        Na nizky stred si stezuje hodne lidi (myslim, ze i u STJ). Spis mne vadi to vedeni spodem (hlavne prehazka) – i kdyz mam pocit, ze tu rich psal, ze nezaregistroval nejaka vyrazna negativa. To je snad jedine (krome ceny :), co mi na speslech vadi. Neni tvoje kombinace 100/130 nevyrovnana? Ja uvazuji koupi speslu (zatim se spis priklanim k STJ04, protoze mam vidli 100mm a ta mi zatim staci(la)-na doraz jsem ji dal jen jednou, zadne skoky nejezdim/max 0,5m)

        0 0
        • teo  

          merim 180cm mam enduro ve velikosti M a naprosto me vyhovuje. Pomer 100/130 celkem ujde. Spis jde o to ze to MZ mx comp 100mm nevyuziva plne svuj krok. Mozna za to muze olej, kdo vi. Ale mas pravdu sneslo by to dopredu tech 120mm. Tech 130 snad ani ne. Preci jenom ten zadni tlunmic je hodne zanorenej

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse