• Schwinn

    Pořád jezdím na biku s 8-mi kolečem. Sem tam se mi v hlavě přežene myšlenka na upgrdování na 9-ti kolečko. Nakonec to vždy zamítnu z finančních důvodů. Přesto mne zajímají názory těch z vás, kteří jste z 8-mi kolečka přešli na 9ti kolečko. Nejlépe upřímné názory:-)

    0 0
    • blue  

      ja presel obracene… z 9 na 8… a vubec nemam pocit, ze by mi nejak ten jeden pastorek chybel… takze bych se tim mozna zas tak nezabyval, pokud te vylozene neco k tomu nenuti (treba vymena razeni)

      0 0
    • ravo  

      Nejsem závodník, bohatě si s 8 pastorky vystačím. A máš pravdu v tom, že ten přechod i provoz je finančně náročnější.

      0 0
    • Honzis  

      Já mám 9-kol a připadá mi to zbytečný, na 2.kole mám 7pastorků a to stačí. Navíc s devítkou deore + LX přehazka nejsem úplně spokojen. Navíc min. 400Kč řetěz, 1100Kč za pastorky, a co stojí kliky a přehazka pro devítku. Osmička je určitě levnější a funkčně stejná!

      0 0
    • fousac  

      behem tri mesicu sem postupoval 6->7->8->9 a mel sem v tom akorat cim dal vetsi hokej… ted na 9 pouzivam stejne jenom 6–7 pastorku, dva nejvetsi mam tak nejak na ozdobu… 8 kolo bohate staci… to radsi vymen kliky…

      0 0
      • Schwinn  

        Jo, zrovna kliky jsou to, co vyměnit chci:-)

        0 0
        • kovar  

          toz kliky vymen. Kvuli tomu nemusis menit 8 na zbytecnou 9.

          0 0
          • Schwinn  

            Jsem rád, že mne kolektivně ujiš?uje v mém skrytém přesvědčení, že 8-mi kolečko stačí!!!

            0 0
    • marhi  

      Spíš si myslím že 9 kolo člověk využije na silnici. Tam nebývají obvykle tak rychlé změny. Já tedy ze své zkušenosti vím že na dlouhých rovinkách je každá změna zubu znát. V terénu nevím. Naposled jsem je jezdil se 6 kolem a stačily mi. Ale to je už hooooodně dlouho.

      0 0
      • fousac  

        mas recht… kamos silnici na osmikolu, odstupnovano o 1 nebo 2 zuby a radi furt jako das… i z biku vim, ze 11 a 12 zubu v zadu je velikej rozdil…

        ale k cemu proboha muze bejt dobrej prevod 22/32???

        0 0
        • marhi  

          Mě napadá jen jedno. Lanová dráha.

          0 0
        • kovar  

          k jizde do prudkeho kopce v sedle

          0 0
          • fousac  

            a neprepadavas do zadu???

            0 0
            • kovar  

              jasne, ze ne. to bych jinak tu porad 22/32 nejezdil. Tento prevod jezdim hlavne pri velke unave svalu,treba ma 80–115km Drasala nebo v dlouhych vyjezdech v Beskydech. Prepadnout se mi nedari ani v prudkych krpalech, to spis to neutahnu nohama.Neprepadavam i kdyz na ramu z roku 98 urcenem pro vidlu 0–63mm mam 100mm vidlu. Je treba pracovat s tezistem (sedet na spicce sedla). Pro jizdu ve stoje je zase jina technika vyjezdu prudkych krpalu, byla rozebirana na konkurencnim bikeforu.

              0 0
            • Honzis  

              Dělá se i 22/34! Jinak já jsem přepadával jenom v kopci, kterj byl hold tak prudkej, že jsem se převrátil gravitací! To byla motokrosová tra? – no trošku úlet! Když se jede v sedle, tak možná když pojedeš trvale 6 a míň, tak to k něčemu bude, ale nevím. Já měl problémy s 22/24. Jenže to bylo pár desítek metrů, extrém sklon.

              0 0
      • zubus  

        Dokazom toho je aj nastup 10-kola.

        0 0
    • Loner  

      Když jedu delší stoupání nad 18%, tak se musím přiznat, že bez převodu 22/32 bych to nezvládnul. U devítikola je přehození za plného záběru v pohodě kazeta SRAM tam myslím má velký skok mezi posledními dvěma pastorky. Náklady jsou jasně příšerné. Na starým kole jsem natočil 18 000 km a pak jsem všechno a vyměnil za 2000, teď pokorně točím 4 řetězy po 800 km a bojím se, kdy začně střílet.

      0 0
    • BB  

      přešel jsem spíše kvůli Shimanu, protože ve vyšších řadách přestali 8 kolečko dělat. Je to i o rozsahu, občas se hodí. Ale kdyby dělali 8 kolečko v XT s počtem zubů 32, tak by mi to stačilo. Taky se mi zdá, že ten užší řetěz méně vydží.

      0 0
      • adweb  

        SRAM dělá kazetu 8mi kolečko 11–32, cena 510. Řadí výborně a vydrží rozhodně více, než by se dalo usoudit z ceny ( v porovnání s cenou XT ). Kdosi mě tvrdil, že není dost tuhá, ale při jízdě tedy nic, co by mělo vliv na její chod nepozoruji.

        0 0
    • Tommy  

      Jestli se můžu vyjádřit, tak asi jednoznačně 8-mi kolo cena/užitná hodnota. Devítky jsou většinou odlehčené za strašnou cenu – to si radši pár gramů povezu navíc. Podle záznamů od r.82, co jsem s kolem vůbec začal ( pečlivě si píšu, za co jsem utratil a kolik jsem najel ) můžu potvrdit že co se začaly dělat devítky – měl jsem 2× XT, vždy jsem s ním měl nějaký problém, ale 8-mi kolo snad od kteréhokoliv výrobce vydrželo podstatně více…

      0 0
      • Mox  

        Taky jde o retez 9kovej se snadneji zkrouti kdyz ho namotas mezi převodník a stavbu. A jedno kolecko navic te nezachrani.

        0 0
    • Barbanek  

      Jaky pouzivate packy na 8 kolo?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.