• Jenca

    jak poznám správnou délku řetezu?

    0 0
    • Daf  

      Jestli je jiz namonrovanej, tak na nejtezsim prevodu by mely byt kolecka prehazky pod sebou. Nebo na prevodu mala placka a nejmensi pastorek je raminko skoro rovnobezne se zemi.

      0 0
    • lubos  

      Mrkni taky na www.parktools.com.

      0 0
    • Kynio  

      Zdravím. Omlouvám se, že obnovuju takhle starý téma, ale lepší, než založit nový ne? :) Dneska sem kupoval novej řetěz HG73..mrkněte na fotku kola, chce to zkrátit, nebo to takhle mám nechat? :) díky

      http://img685.imageshack.us/…p1020099.jpg

      0 0
      • Foss!l  

        já ho mívám taky tak… :) prostě aby na 3×9 bylo ramínko přehazky kolmo k rovině země… ;))

        0 0
      • zichis  

        zkrátit určitě ne. Si myslím, že když tam hodíš největší prcstorek jakej dáváš v kombinaci s velkou pilou, tak už to budeš mít přešponovaný.

        0 0
      • Evilcleaner  

        zařad nejmenší převodník a nejmenší pastorek… řetěz ti musí procházet tak že na přehazovačce o sebe sám nedře.

        0 0
        • JSt  

          to je spatny test. pri mala-mala zadna destrukce nehrozi. takze naopak zkusit, jestli projde velka-velka ;-)

          0 0
          • Kynio  

            Děkuju za rady a pomoc :) Byl sem nucenej řetěz zkrátit, protože se mi zbláznila nýtovačka a zničeho nic se v ní nějak podělal závit a nejde ani protáhnout s vazelínou :( jde to teda pěkně ztuha. Nevím z jakýho materiálu to ty ku*vy dělaj. Takže se mi na jedné straně bohužel lehce vytlačil materiál řetězu :( Zkrátil jsem teda o 2 články (1 vnitřní a 1 vnější abych mohl vynechat jeden nýtek) no a tady je výsledek. Přehazka tento převod přežije. Má tam ještě docela rezervu :) ale tenhle převod stejně nehážu, na to si dávám bacha. Nechám to asi takhle, kratší už to nemůže být :)

            http://img40.imageshack.us/…1020101m.jpg

            0 0
            • MlokCZ  

              To je délka na hraně. Rezerva už minimální, když se sejde kombinace, že omylem tam ten převod hodíš a pak trošku více propružíš, tak to urveš.

              Tím neříkám, že to tak nemůžeš nechat, jen upozorňuju. Na Stereu to mám úplně stejně, protože tam používám střední ramínko a už si nemůžu dovolit tam ty dva články do rozervy přidat, pokud nechci přijít o větší množství převodů na malou placku.

              Taky velká/velká nejezdím, takže ta malá rezerva pro propružení mi netrápí (já bych to urval v cca 50% zdvihu na velká/velká).

              0 0
              • Kynio  

                Díky Mloku..to propružení jsem nezkoušel. Zkusim uvolnit tlumič, abych mohl otestit ten zdvih a kam až se přehazka prohne. Jinak nikdy by mě nenapadlo jet na velká/velká, to je docela velký křížení řetězu a převod není ani jinak pohodlnej jak pro šlapaní, tak i pro uši :)

                0 0
              • Kynio  

                je to tak, dostal bych se tak na 50% zdvihu a urvalo by mi to přehazku..naštěstí teda tenhle převod fakt nepoužívám, nerad křížím řetěz, takže nehrozí, že by se mi s tím něco stalo :) nechám to teda takhle

                0 0
                • Smazaný účet  

                  „tenhle prevod nepouzivam“..ta­kovych uz bylo:D a pak tlacili bo nemeli nahradni patku…

                  0 0
        • MlokCZ  

          Přesně jak psal JSt.

          Navíc je to tu v historii pořád dokola, tedy vždy je třeba řešit velká/velká a už je na každém jestli dá jen minimální délku, aby se něco na velá/velká neurvalo nebo ještě přidá ty dva články (to je lepší, pokud dotyčný zamýšlí velká/velká i občas jezdit). A na fullu ještě případně přidat rezervu na propružení.

          Třeba se středním vodítkem, když bys to nastavil dle toho co píšeš, tak to na velká/velká okamžitě urveš (zvlášť s 11/34 kazetou to je jistota).

          A na fullu s větším protažením řetězu při pružení to nemusí vyjít ani pro dlouhé vodítko.

          0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      Já osobně dávám řetěz kratší taky o 2články, protože když ho nechám podle pravidel, tak je tak dlouhý, že mi mlatí snad i štangli :D

      dej kratší a prd zle:)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Tak abys na spanela neutrhnul prehazku.

      0 0
      • nox159  

        presne, davam co nejkratsi ale tak aby španěla přežila přehazka a jsem spokojeny :)

        0 0
    • scota  

      Je tohle správná délka řetězu (108 článků)? Velká/velká nejezdím.

      0 0
    • gargamel  

      Jak zvolit správnou délku řetězu na 2×10? Na fulla, sgs ramínko? Stejně jako 3×9, např velká-velká plus dva články? Nebo delší?

      0 0
      • Matony  

        Logicky by to mělo být to samé velký velký +2, je to i v návodu.

        0 0
        • gargamel  

          Ok, díky, zkusím to ještě propružit s vypuštěným tlumičem, jak radil Vilém v jiném vlákně. Šlo mi o to, jestli nebude moc vadit velký natažení přehazky při převodu velká-velká, protože při 3×9 se to běžně nevozí, tak k tomu natažení většinou nedochází.

          0 0
    • Gorr GrimWolf  

      Měl bych taky otázku, tak abych zbytečně nevytvářel další vlákno. Žiletku sem kupoval s kompaktníma převodníkama a kazetou 11–28. Tu jsem prakticky hned měnil za 12–25 a tak mě logicky napadlo, že mám teď řetěz až zbytečně dlouhej. Příjde mi, že se malinko zhoršilo přehazování, ale to spíš přičítám bowdenům, který jsou noname ztvrdlý šmejdy. Ale s kratším řetězem by měla být přehazovačka víc naputá a asi blíž k přehazovačce? Což by mohlo přehazování pomoc. Ale možná se pletu. Má cenu teda po týhle výměně řetěz zkrátit?

      0 0
    • novas32  

      prosim o radu. jedna se o silnici 2×10. pri prevodu mala pila/nejmensi pastorek (tenhle prevod ale nejezdim) uz se retez dotyka horni kladky, nicmene pri prevodu velka pila/nejmensi pastorek je jeste myslim vule na zkraceni o jeden clanek, viz foto. co si o tom myslite? mam jeste zkracovat?

      0 0
      • Lada,s  

        Jeden článek bych ještě ubral

        0 0
      • Mysee  

        zkrátit, ale o dva :)

        0 0
      • Mr.Duck  

        Podle me to mas moc dlouhy.

        A vubec, proc simaano neda Shadow na silnicky? Dyk to neni hezky jak se tam ten vobden krouti :(

        0 0
      • novas32  

        zkratit tedy o jeden, nebo o dva clanky?

        0 0
        • Marskatin  

          O jeden to zkrátit nejde.

          0 0
          • Lada,s  

            Slovíčkaření, ale máš pravdu

            0 0
            • Marskatin  

              Tak buď se špatně vyjádřil nebo by na to s řetězem v ruce rychle přišel sám;)

              Ovšem jednou jsem se uťal i já, když jsem tvrdil známému, že to o článek nezkrátí a on tam měl půlčlánkový řetěz, to jsem viděl tehdy poprvé…

              0 0
              • stip1978  

                Hele a neříká se půlčlánkový řetěz právě proto, že lze zkrátit o ten půlčlánek? Kdežto normální článkový řetěz se sestává z článků a lze tedy zkrátit o článek. Mě příjde, že v tom názvosloví máte trochu hokej.

                0 0
                • Marskatin  

                  Co píšeš zní zcela logicky logicky, ale ne vše je logické. Jestli k tomu máš nějaký oficiální zdroj, sem s ním ať to máme správně.

                  Kontrolní otázka: Kolikačlánkový řetěz si kupuješ na kolo? tipuji 114 – 116 článků…

                  Jablečný džus je z jablek, panenský olej není z panen a baby oil se taky nelisuje z dětí.

                  0 0
          • novas32  

            jasne, myslel jsem jeden, nebo dva pary

            0 0
            • Marskatin  

              No a jak vypadá kombinace velká-velká? nebo málá pila a 2 nebo 3 nejmenší pastorek, tj kříž, který běžně ještě jezdíš?

              0 0
              • novas32  

                krize nejezdim, ani velka/velka, ani mala/mala. kombinace at uz velke pily s druhym nejvetsim pastorkem, nebo male s druhym nejmensim je OK, i kdyz u te male pily je to na hrane, retez tesne pod kladkou.

                0 0
                • Marskatin  

                  Myslím, že dva by mělo stačit. Ale, proč si to nezkusíš?

                  Podrž si nebo stáhni stahovací páskou(drátem atd.) řetěz do polohy na obrázku a uvidíš sám co se ti bude více zamlouvat.

                  0 0
    • Dannysulc  

      Prosím o radu. Dělám si doma singlespeed a potřebuji zkrátit řetěz. Problém je, že tento řetěz je se spojkou a já ho potřebuji zkrátit o jeden článek. Když odeberu dva, tak už řetěz k sobě nespojím a když jeden, tak to do sebe nezapadá. Nevíte co s tím? Nebo je potřeba jiný řetěz? Díky

      0 0
      • Singlespeed  

        I u singlespeeda musíš řetěz nějakým způsobem správně ´napnout´. Obyčejné singlespeedy jako byla třeba Ukrajina, Sobi 20, Pionýr nebo v současnosti třeba Adam mají zadní patky rámu uzpůsobené pro posouvání zadního kola dopředu/dozadu čímž se umožní správné ´napnutí´ řetězu. Jiné řešení je excentrický otočný střed, pomocí kterého posouváš kliky. Pokud nemůžeš ani posouvat zadní kolo v patkách ani střed otáčením excentru, budeš muset použít napínák řetězu, třeba starou přehazovačku.

        0 0
    • Libas  

      Zdarec, rád bych znal názor zkušenějších, jestli je délka řetězu v pořádku. Délku jsem určoval z návodu shimano – řetěz na velký převodník a největší pastorek (bez provlečení přehazkou) a přidat dva články. Díky

      0 0
    • Kurtas  

      Zdarec, chci se zeptat zkusenejsich jestli takhle delka retezu ok? Nemel bych ho jeste krapek zkratit? Kdyz mam nejmensi/nejmensi tak retez neni naply, sice tento prevod jezdit nebudu ale i tak se mi to nezda. Mam retaz SRAM 1031 na rychlospojku, takze bych to musel zkratit o 2 clanky aby to slo spojit (uz jsem o dva zkracoval original mam 3×10 prevody)

      0 0
      • Carloss  

        mě to přijde v pohodě

        0 0
      • figur  

        Za mě je to dobrý. V parkovací poloze nemusí být řetěz napnutej.

        0 0
      • tromboonen  

        U silnice (a kdyz tam mas 2×X tak je to asi podobne) se rika, ze pri velka pila-maly pastorek by mely byt kladky hazky pod sebou (voditko svisle), coz by sneslo jeden clanek pryc a na malou-malou by to pak tak neviselo, ale velkou=velkou bys asi pak nezaradil, resp. uz by to mohlo neco odnest…

        0 0
      • Lister  

        Zbytečně dlouhý. Článek ubrat.

        0 0
        • lidumil  

          Talk u HT bych asi taky ubral, ale u fulla je to asi OK, něco „spotřebuje“ pohyb zadní stavby, ne?

          0 0
        • 777rada  

          musí ubrat dva články, řetěz má sudý počet článků, a to může být ještě ok ale rozhodně bych si to ověřil zanořením do zdvihu.

          0 0
      • mr.garisson  

        Můžeš klidně jeden článek ubrat, ale přijde mi to OK. Ramínko hazky to v pohodě zvládne napnout.

        0 0
    • blaza84  

      Jak stanovit správnou délku řetězu pro jednoplacku? Mám se řídit též pravidlem velká placka (tedy jediná) a nejmenší pastorek, přičemž jsou kladky ramínka přehazovačky nad sebou? Díky

      0 0
      • MlokCZ  

        Mám se řídit též pravidlem velká placka (tedy jediná) a nejmenší pastorek, přičemž jsou kladky ramínka přehazovačky nad sebou?

        Ne, tím se nemáš řídit nikdy, protože to není žádné platné pravidlo, ale hovadina pro jakýkoliv počet převodníků. Pro jednoplacku to bude hovadina maximální.

        Píše se to tu pořád dokola a je to i v návodu u řetězu:

        velká/velká + 2 články + rezerva pro propružení. U jednoplacky případně nepatrně delší ve stylu zaokrouhlovat délku vždy nahoru i když je to už skoro u hranice těch 2 článků navíc (příklad: vyjde to +1,3 v poloze maximálního protažení při propružení, tak dám +3,3 článku; u více placek bych klidně nechal jen +1,3 článku).

        0 0
        • blaza84  

          Asi tomu úplně nerozumím … :) prostě asi vyzkouším při určitých délkách řetězu polohu ramínka na největším a nejmenším pastorku :)

          0 0
          • Bubaaak  

            Řetěz natáhneš mezi největší/největší (bez házky), napneš a přidáš cca dva články

            0 0
            • jonti  

              na 11tku se maji pridat 4 clanky, pokud jsem to cetl spravne

              0 0
              • Bubaaak  

                a pak ještě jestli máš HT, nebo odpruženou (+další články)

                ale ano máš pravdu

                0 0
          • Singlespeed  

            Zkus zapojit selský rozum… Kratší řetěz než takový, který opásá jednoplacku vepředu a největší pastorek vzadu nemůže z pochopitelných důvodů být. U celopér je třeba počítat ještě s případným proptažením zadní stavby při propružení, to je taky jasné i miminu. Takže z toho vycházej.

            0 0
    • Petr L2  

      Snad to ještě pořád platí :-)

      0 0
      • Dejv94  

        Ano, platí ale pro pevňáky, u fullu bych ještě počítal něco navíc kvuli zdvihu, idelaně vypustit tlumič, zmáčknout na doraz a poté uplatnit toto pravidlo.

        0 0
      • USPS  

        Na silnici určitě…

        0 0
    • Hartmut  

      Vazeni, prosim o radu – vymenil jsem kazetu 12–28 za 12–34, vepredu mam kompakt 50/34. O kolik mam prodlouzit retez?

      foto ukazuje prevody 50×34, 50×30, 50×26.

      50×34 a 50×30 nehodlam pouzivat, ale nerad bych, abych pri nahodnem zarazeni po chvili slapal naprazdno :-) 50×26 bych rad pouzival.

      Dekuji!

      0 0
      • Singlespeed  

        Podle fotek je vše v naprostém pořádku, nemusíš s řetězem dělat nic.

        0 0
      • novas752  

        Bych řekl že to máš úplně ok. Jestli to neudělá opačný problém (nedostatečné napnutí na 34–11), můžeš pro „dobrý spánek“ dvojčlánek přidat.

        0 0
        • Hartmut  

          Fakt??? Tak to je teda vec.

          34×11 nemam, mam 34×12 a pri tom to uz dre o raminko (mam kratke raminko) – otazka je, co by to udelalo pri delsim retezu, nezasekne se to? nebo to jen bude viset?

          0 0
          • Singlespeed  

            Bude to prověšené. Právě kvůli tomu se vyrábí přehazovačky s delším ramínkem, které zvládnou větší rozsah převodů bez prověšování řetězu na malých pastorcích a malé placce.

            0 0
          • tomxxx  

            Nech to jak to je.

            Když ti ramínko nezvládne rozsah všech převodů, tak je dobré udělat to tak, aby vycházel převod 50×34, abys omylem neurval hazku. 34×12 klidně prověšené být může, stejnak se takové křížení nejezdí.

            0 0
          • novas752  

            Tak v tom pripade to tak nech a uvazuj o delsim raminku.

            0 0
          • plzakj  

            Nech to tak ;-)

            0 0
            • Hartmut  

              Mas to taky takhle dlouhe, jo?

              Kdyz uz spolu mluvime: jeste jednou diky za tip, jsem stastny jak maly kluk!

              0 0
              • plzakj  

                Ja mam posledni pastorek 34z, takze jsem prodluzoval retez. Predposledni je ale 30z a na nem to behalo uplne bez problemu i s 34 i s 50z plackou. Kombinaci prevod 34z/12z bych neresil. Ten mam zarazenej akorat, kdyz to visi na stojanu v garazi. Na 13z je vse napnute a bez problemu.

                Edit: Aha sorry, ted jsem se vsiml, ze mas taky 12–34 (nikoliv 12–30). No v mym pripade 50/34 zaradit ani neslo (urval bych zuby na pastorku nebo pretrhl retez). A 50/30 vypadalo jako ta tva treti fotka. Takze je stli je ta treti 50/34, tak bych to neresil :-) Hazku neurves a jezdit na to stejne nebudes (je uz trosku moc natazena).

                0 0
                • Hartmut  

                  jojo, mame ted uplne stejnou konfiguraci. Ty fotky jsou pred vymenou retezu, kterou provedu tenhle tyden, rikam si, ze to mozna prece jen o jeden clanek prodlouzim, jezdim hodne lehke prevody.

                  0 0
                  • Hartmut  

                    Tak kdyby to nekoho zajimalo: s kratkym raminkem byla ta delka opravdu jedina spravna, s dilkem navic uz to provesovalo na treti nejmensi kolecko s malym prevodnikem, tak jsem se vratil ke 108 poloclankum.

                    0 0
    • okam_z_brna  

      Může mi prosím někdo říct, kolikačlánkový řetěz potřebuji?

      Setup: 36 kulatý převodník,

      kazeta 11–46

      přehazovačka XTR GS

      délka zadní stavby 439 mm, HARDTAIL

      Jde mi o to, jestli můžu použít řetěz od Sramu, co má 114 článků a nebo Shimano, co má 116. Zdá se to jako prd rozdíl, ale ono to udělá docela hodně. Díky moc!

      0 0
      • nomecz  

        116

        0 0
      • antt  

        nemůžeme, chce to viďet :P

        0 0
      • novcze  

        ono se většinou koupené délky řetězů zkracují podle potřeby, jestli máš starý řetěz, tak spočítej články abys měl představu

        0 0
        • okam_z_brna  

          Akorát že jsem měnil setu z 2×11 (38/28 a 11–40) na 1×11 (36 a 11–40) a teď budu ještě měnit kazetu na 11–46. Tak abych věděl, jestli koupit jen obyčejnej řetěz Sram 1110 za tři stovky nebo to bude chtít Shimano za pět stovek, co má o 2 články navíc.

          0 0
          • Smazaný účet  
            0 0
          • Nutribird  

            Starý řetěz máš, tak zkus jak to bude chodit a vypadat. Budeš mít rychle jasno na 100%. Originál jsem měl 112 a funkčnost nebyla nic moc. Při výměně jsem zkusil 116 a taky nanic. No zkracoval jsem až na 114 a sedí, chodí jak má.

            0 0
      • Smazaný účet  

        Velká-velká+2 články (bez přehazovačky).

        0 0
    • Sistematicx  

      dumam jestli to mam jeste vzit o dalsi dva nebo byste to tak nechali???

      kazete sun race 42, vepredu 32z, raminko stredni delka, retez se spojikou

      0 0
    • Folta  

      Poraďte please jak vypadá tahle délka …koupil jsem špatně řetěz …je o dva články kratší jak ten předchozí

      0 0
    • petyn  

      Předpokládám, že nebudeš jezdit velká-velká. Jestli ne tak ho normálně dojezdi. Při velká-velká má ještě ramínko nějakou vůli?

      0 0
      • Folta  

        Ne takhle jezdit nebudu …vůle tam je ale minimální…to dojezdím ale příště o dva články více

        0 0
    • MirosPikos  

      Krátký dotaz. Přišel mi GX Orel, mám momentálně 32z převodník. Ale budu dávat cca za 14 dní 34. Nechci tedy krátit řetěz, nebo alespoň ne tak, aby byl pak pro 34z převodník krátký. Nemáte někdo náhodou vyzkoušeno, kolik to udělá článků 32z vs 34z?

      Děkuju

      0 0
      • novas752  

        Překvapivě jeden dvojčlánek. :)

        0 0
        • Kalic  

          Tak to jsi skutečně překvapil :-)

          Můžeš rozvést, jak jsi na to přišel?

          0 0
          • novas752  

            34–32 = 2 zuby navíc na celém obvodu, řetěz převodník opásá cca z poloviny = jeden zub = jeden článek, což ale nejde, takže jeden dvojčlánek.

            Vychází to ze vzorce pro výpočet délky řetězu z nějakých patních kružnic apod. co najdeš ve strojnických tabulkách.

            0 0
            • Kalic  

              Jelikož bude mít vzadu eagla 50, tak převodník bude opásaný při největším napnutí jen z menší části. Optimální délka řetězu bude delší o méně než jeden článek. Dvojčlánkem navíc nic nezkazí, ale možná to nebude ani potřebovat. Když tak pak zkrátí.

              0 0
      • Kalic  

        tady máš kalkulátor.

        0 0
        • petrun  

          Tohle je na prd, počítá to blbě. Spočítalo mi to o 2 články delší řetěz. Když jsem to tak měl, exentr byl příliš blízko největšího pastorku. Musel jsem zkrátit o 2 články.

          0 0
          • xtonda  

            A blbě je ten parktool vzorec nebo je vzorec dobře a kalkulačka ho špatně implementuje?

            0 0
            • petrun  

              Vzorce jsem si všiml až teď. Já to jen správně vyplnil do toho formuláře a výsledek byl o 2 články delší než je v reálu. Tak jak to spočítal to blbě řadilo nahoru. Jedná se ale o Shimano XT které má menší vyosení kladky než Sram. Podle všeho by ale měl být ten formulář univerzální. Chtěl jsem jen upozornit, že podobné nástroje jsou vždy jen orientační. Přesně to lze udělat jen ručním zkoušením a měřením. Praktická zkouška je nenahraditelná.

              0 0
        • Venca991  

          já na 34 vpředu a 46 nejlehčí vzadu 1×11 XT dal od oka 112 článků a i podle kalkulátoru mi vyšlo 112. Kolo řadí dobře

          0 0
          • novas752  

            Docela to zavisi i na delce zadni stavby. ;)

            0 0
          • danielh  

            Ja davam vzdy tak aby na nejmensi vpredu a nejmensi vzadu byl retez co nejdelsi ale nedrhlo to o voditko prehazky.

            0 0
            • Singlespeed  

              Základem pro stanovení délky řetězu je vždy převod velká – velká, hádej proč… ;-).

              0 0
              • danielh  

                nejspis proto ze velka-velka NIKDY nedavam protoze nejsem debil abych takhle krizil a namahal retez.

                0 0
                •  

                  u 2×10, 2×11 žádnej problém a řetěz vydrží +/- stejně jako bych dodržoval desatero správného řazení:-)

                  0 0
                  • danielh  

                    Na 2×11 si dej velka velka a podivej se zezadu jak je vychyleny, ted kdyz si predstavim ze takhle nekdo jede v zaberu pod tahem tak retez mu musi dekovat :-) Zrale na rozpojeni za jizdy.

                    0 0
                    •  

                      tak je vychýlený no a co, občas prostě to takhle na prasáka dávám, nechtěl bych se zabývat co a jak přesně kdy zařadit aby to náhodou nešlo trošku šejdrem a řetěz co nestojí ani tři stováky se mi dřív nevytahal

                      0 0
                      • danielh  

                        Ty 300kc ok, ale kdyz ti to praskne nebo se rozpoji pri nejakem zavode nebo nekde kde neni cas to opravovat, tak to potesi.

                        0 0
                        •  

                          A to teprve co by se stalo kdybych náhodou píchnul, tu opravu rychlospojkou bych asi dal rychleji než čekej závod přemýšlet jestli mám dobře zařazeno, prozatím se mi nestalo že bych řazením na prasáka přetrhl řetěz

                          0 0
                • Kalic  

                  a teď ještě vysvětli, proč tedy měříš napnutí malá-malá. Nejspíš proto, že malá-malá NIKDY nedáváš, protože nejsi debil abys takhle křížil a namáhal řetěz :-)

                  0 0
                  • novas752  

                    :))

                    0 0
                  • danielh  

                    Nejspis proto aby retez nedrel o rolky kdyby byl dlouhy, protoze stranove vychyleni retezu mala -mala je dost mensi (i tak to nejezdim) nez velka velka.

                    0 0
                    • Kalic  

                      kontrolní otázka: co by se dělo, kdybys dal (třeba omylem) velká-velká při nedostatečně dlouhým řetězu?

                      0 0
                      • novas752  

                        Bum křup a přehazka v prdeli. :)

                        Na fullu je to ještě horší, protože tam se to může podařit přehoditcelkem snadno a zlikviduje to až přejezd nějaký překážky zcela bez varování.

                        0 0
                      • danielh  

                        Asi bys urval raminko prehazky? Ne velkem vpredu 2–3 nejvetsi vzadu nedavam, nikdy takze tohle mi nehrozi ani ve snu.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Nedavas nikdy…hahaha…jednou se ti to stane a klidne se vsadim, ze to bude nekde na horach, mezi kopcema, 15 Km do nejblizsiho zachranneho bodu, pokazi se pocasi a bude zima a chcaat. Pak si tu postezuj na BF a vsem vykouzlis krasny den:)

                          0 0
                          • novas752  

                            :)

                            0 0
                          • danielh  

                            Bohuzel nestane protoze velka – velka sem v zivote nedal ani JEDNOU! To muze dat fakt jedine dement.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Nepripadas si trochu divne, ze jsi tu na BF obklopen dementy?

                              0 0
                            • novas752  

                              Nahoda je blbec… pojedes zranenej unavenej vycerpanej domu, nekomu to pujcis… nikdy to nevis 100% a usetris maximalne par gramu za 2 nebo mozna 4 clanky retezu

                              0 0
                            • Kalic  

                              Dement ?

                              0 0
                              • danielh  

                                Tak pokud na silnicnim zavode jede servisni auto za prdeli kde mu retizek kdyz se v sikmem tahu urve asap vymeni, neni problem, opravovat si tohle sam pri zavode na mtb je celkem ztrata casu ktera vubec nemusi nastat pokud clovek neradi jak hovado hlava nehlava.

                                0 0
                                • Kalic  

                                  Viděl bych to přesně naopak, v terénu máš snýtováno za 2 minuty a jedeš dál, v závodě to může znamenat rozdíl mezi výhrou a propadákem. Když tedy připustím, že křížení řetězu tohle způsobí, což nezpůsobí, a proto to profíci bez obav řadí :-)

                                  0 0
                                  • danielh  

                                    http://www.ivelo.cz/…ika-slapani/

                                    cas 2:10 hlavne :-) Situace velka-velka by spravne vubec nemela nastat.

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  
                                      0 0
                                    • Kalic  

                                      Nikdo netvrdí, že to je optimální převod a že by se měl běžně řadit, zvlášť na ht2. Ale jsou situace, kdy se to prostě hodí, mělo by to fungovat, a nemělo by to urvat hazku ani nic jinýho. A určitě to netrhá řetěz jak tvrdíš, ani nevidím důvod, proč by měl řetěz padat jak o tom mluví v tom videu. Nerozumím tomu, že tak fundovaně mluvíš o tomto převodu, když jsi ho v životě nezařadil, jak sám píšeš.

                                      0 0
                                    • tomxxx  

                                      Kdy uz vymizi nazory,ze velka-velka se neradi, kdy? Myslel sem, ze zvyky z doby trojplacky a obrovskymy prevodniky uz davno vymrely…je to skoro 10 let a furt se to drzi.

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        I na té trojplacce to minimálně na desítce není žádný problém, už možná i na devítce ok. Tak někde na osmičce, která měla stejně širokou kazetu jako devítka a desítka + širší řetěz to už bylo na hraně.

                                        Od 2×10 a novější (více pastorků, užší řetězy a maximálně 2 placky) není vůbec co řešit…

                                        0 0
                                      • danielh  

                                        Tak kdyz retez ma odklon on primeho smeru 5–6cm na bok tam mu to urcite nedela dobre, obzvlaste v zaberu. Pro me je proste velka-velka prasarna kterou nejezdim ani jezdit nebudu.

                                        0 0
                                        • Smazaný účet  
                                          0 0
                                          • danielh  

                                            11kovou slx 11–42, retez na velkem vpredu je naprimo mozna tak na 2–3 nejmensim, pak uz jde do boku a kdyz ma jit az na nejvetsi tak uz to je celkem solidne vychyleny.

                                            0 0
                                            • xtonda  

                                              pokud máš velký převodník v rovině s 2. nejmenším pastorkem, tak máš blbě řetězovou linku. Nikdo netvrdí, že velká-velká je ideální převod nebo že by se to mělo rutinně jezdit, ale pokud to v nějaké složité situaci nebo omylem zařadíš, tak by se nemělo nic ohnout ani urvat.

                                              0 0
                                        •  

                                          2×10 či 2×11 a křížím vše dle libosti a nikdy mi řetěz neprasknul, co tam máš dál? :-)

                                          0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Nesmysl, naopak je lepší (ohledně životnosti řetězu) jezdit velká/velká a hodně křížit než dávat často menší placky.

                                      Novější řetězy jsou na větší křížení čím dál více přizpůsobené – umožňují větší ohyb v článku.

                                      0 0
                                      • Smazaný účet  
                                        0 0
                                        • Davidakta  

                                          Ne to je normální vůl:) takovými informacema už nezatěžuju ani děti

                                          0 0
                                          • danielh  

                                            Tak harantum je to fuk, ale pak si voz zbytecne nytovacku a spojky na retez :-) Mi retez nepraskl (nerozpojil se) behem jizdy nikdy v zivote, protoze neradim jak hovado aby se retez krizil , viz velka -velka nebo jine podobne uchylne varianty.

                                            0 0
                                        • novas752  

                                          Si to spočítej když seš tak chytrej. ;)

                                          S menší plackou působí na řetěz větší síla (jednoduchá páka na klikách) = více se opotřebovává při ohybu během opouštění kazety a nájezdu na převodníky.

                                          0 0
                                          • Smazaný účet  
                                            0 0
                                            • stan.zak  

                                              Píše ti to, protože má obsed. úch. komentovat toho co nejvíc, a tak má někdy ruce rychlejší hlavy, možná i protože u toho dělá ještě něco jiného a souvislosti mu holt někdy uniknou. Pokud jde o pochopení psaného textu, platí totéž. A někdy napíše, co slina na jazyk přinese :- )

                                              0 0
                            • nitraq  

                              Ale kdeže. Velká-velká je regulérní převod jako všechny ostatní.

                              0 0
                            • Pessinger  

                              Velká velká je nejvíc :-) mám 2*10 a přesmyk je jen na okrasu..... kazeta pobere 4 řetězy každej 2500km

                              0 0
                          • danielh  

                            BTW ja jezdim jen kdyz je teplo a slunecno :-) takze za deste max. na zavodech, kdyz se musi jet, jinak vubec.

                            0 0
                • Smazaný účet  

                  Mas pravdu, ze nejsi debil, kdyz krizis retez. Ale muzes byt, kdzy tim riskujes, zcela zbytecne, semleti pohonu:)))

                  0 0
    • zet65  

      Zdar. Zeptam se tady. Mam Striva na Eaglovi a misto 34 chci dat 32 zubu. Musim kratit retez, popr. o kolik? V tom kalkulatoru co tu nekdo daval se moc nevyznam.

      0 0
      • MirosPikos  

        Já bych řekl vyzkoušej a uvidíš. Jako napřed vyměnit převodník samozřejmě :)

        0 0
      • Singlespeed  

        Jestli budeš muset zkrátit řetěz poznáš jakmile vyměníš převodník za menší. Pokud na nejtěžším převodu nebude prověšený a zároveň bez problémů zařadíš nejlehčí převod (excentrická kladka se dostatečně odkloní) není třeba krátit.

        0 0
    • MirosPikos  

      Je to v pořádku? Ještě počítám dát dopředu místo 32z 34z.

      0 0
      • Singlespeed  

        Pokud je na nejtěžším řetěz napnutý a na nejlehčím dostatečně dlouhý i při propružení zadní stavby a zároveň lze bez problémů na největší pastorek zařadit, je vše v pořádku.

        0 0
    • LUKY_58  

      Využiju tohle téma na krátký dotaz.: Koupil jsem řetěz KMC X11.93, když se ale podívám na články, tak je na nich vyražený X10, takže se bojím, že je to na 10ti rychlostní.

      Máte někdo KMC X11.93, že byste se koukli, co tam máte?

      Díky moc

      0 0
    • pavlos12  

      Je možný že se tak vytahá řetez po cca 500km?? zkracovanej tak jako vždy o dva články,co stím teď zkrátit?? nebo může být problém i někde jinde??

      0 0
      • Davidakta  

        A nebyl delší o čtyři?:)

        0 0
        • pavlos12  

          Ne,meřil sem ho aji oproti tomu starýmu,a byl stejnej délkově po zakrácení.

          0 0
      • novas752  

        Máš zaseklý ramínko přehazovačky. Samovolně by se mělo sklopit o dost víc a řetěz napnout.

        0 0
        • nomecz  

          Taky bych rekl

          Jinak me teda opravte ale fakt se retez vytahuje do delky ???? Ja ziju v tom pripade celej zivot v omylu a myslel sem ze se pouze obrusuji „rolnicky“ :)

          0 0
          • Smazaný účet  
            0 0
            • novas752  

              Nejjednodušší je hodit je vedle sebe na noviny a odměřit. Nebo prostě vědět že kupuju řetěz takhle dlouhej a tolik z něho dám pryč.

              0 0
            • petrun  

              Přesně! Velká x velká + rezerva, zkrátit a snýtovat. Počet článků nevím a ani mně nezajímá.

              0 0
          • novas752  

            Jasně že ne, to by musely být maličko jiný nohy. :) A to už by nevydržely čepy.

            Obrušují se čepy a rolničky (opotřebení rolniček zevnitř ale nemá vliv) ale efekt to má podobný, řetěz se trošku prodlouží. O 0,6mm na 11ti článcích, takže cca 6mm na celym řetězu za jeho životnost.

            0 0
        • pavlos12  

          Jojo je to ramínko přesně jak říkáš,a jak ho zase rozchodit??

          0 0
        • pavlos12  

          Jo máš pravdu je to ramínko,a jak ho teďka rozchodit,aby zase chodilo tak jak má??

          0 0
          • Davidakta  

            Začal bych vyčištěním

            0 0
          • novas752  

            Nevim, tohle bude pravděpodobně buď zaseklá spojka nebo poškozená zkrutná pružina.

            Rozdělat celý zavěšení ramínka, vyčistit a kouknout co s tim je. Ale řekl bych že to bude nějak nakoplý.

            0 0
      • Vilém  

        To se vytahalo neco jinyho.

        0 0
    • xtonda  

      Co tahle délka, přijde vám to OK?

      Je to podle poučky velká-velká + dvojčlánek. Dával sem si sám novou přehazovačku, kazetu a sundaval největší talíř, dával nový řetěz a takhle si to naměřil. Vzhledem k tomu, že délka řetězu se dá udělat po dvojčláncích, tak to vyšlo velká-velká + 2,5–3 články. Sem si říkal co tu lidi řeší, vždyť ten postup je triviální. Nicméně pak sem to dal do servisu na předsezónní prohlídku (náboje vidle a tak co si sám netroufám) a oni mi to o dvojčlánek zkrátili. Přišel sem na to když sem se spletl při řazení a na největším pastorku zařadil velký převodník a ono se to seklo. Takže sem zpátky nabastlil svojí délku ze zbytku řetězu a druhé spojky, což je stav na foto, na jedné z fotek je to vidět. Je fakt, že malá-malá není úplně napnuté, ale tak jak mi to dali ze servisu, tak sem při řazení velká-velká fakt neměl dobrý pocit.

      0 0
      • novas752  

        No přijde mi to docela na hraně, ale jezdit velká-velká je nesmysl, takže ok.

        0 0
        • xtonda  

          Na hraně jako moc dlouhý nebo moc krátký?

          0 0
          • Smazaný účet  
            0 0
            • Vilém  

              A vzdalenost kladky od pastorku mas nastavenou spravne?

              0 0
              • Smazaný účet  
                0 0
                • Vilém  

                  Od pohledu mi to prijde daleko. Muzes zkusit zkontrolovat, ma tam byt 6mm mezi pastorkem a kladkou.

                  0 0
                  • xtonda  

                    To ale má být, jak sem pochopil, při zařazeném nejmenším převodníku.

                    0 0
                    • Vilém  

                      Steluju to bez retezu, nebo s retezem shozenym z pily. Pak pripadne lehce doladim.

                      0 0
                      • xtonda  

                        A u přehazovačky co má osu horní kladky mimo osu otáčení raménka? Tam ta poloha závisí na konkrétní délce řetězu, ale s nasazeným řetězem se to dost blbě měří a při shozeném řetěze se mi to úplně dotýká.

                        0 0
                • Singlespeed  

                  Odstrašující případ jak nemá být nastavená přehazovačka :-). K tomuhle opravdu X0 nepotřebuješ, stačila by X4 a kvalita řazení by byla úplně stejná a ještě bys ušetřil :-).

                  0 0
            •  

              to vypadá 1mm před přetrhnutím hazky :-)

              0 0
          • novas752  

            Na me to pusobi skoro kratky. Osobne bych asi dvojclanek pridal.

            0 0
            • xtonda  

              Ale to už je moje zpět prodloužené provedení (viz dvě spojky na převodníku na 1. obrázku), ze servisu to bylo ještě o dva články kratší. Delší než na fotkách mi přijde že by už bylo moc v poloze malá-malá.

              0 0
        • tomxxx  

          To se naopak jezdí běžně. Naopak malá malá se nejezdí

          přidal bych článek.

          0 0
          • Singlespeed  

            Přehazka má excentrickou horní kladku, takže když přidá dvojčlánek, není vyloučeno, že se kladka při zařazení převodu malá x velká přikloní k největšímu pastorku tak, že bude po něm hrkat. Pak by bylo třeba odklonit přehazku zadním šroubkem dozadu, což ale není žádoucí. Takře určitě nechat tak jak to je.

            0 0
      • petrun  

        Máš to správně. Tenhle systém ti ani jinou možnost nedává. Pokud bys prodloužil řetez tak bude při malé placce a největších pastorcích horní kladka přehazovačky příliš blízko kazety a to je opravdu na prd.

        Akorát nechápu ten servis. Pokud to řadí dobře tak se v tom nehrabu!

        0 0
      • petrun  

        Ke zkrácení neměli důvod. Pokud je to správně seřízené a běhá to dobře tak zkrácením řetězu k žádnému zlepšení nedojde. Někdy to funkci spíš zhorší. Žádal bych nový řetěz, nebo náhradu za ten zničený!

        0 0
      • MlokCZ  

        Je to ok, nic urcite nepridavat.

        0 0
        • xtonda  

          O přidávání není sporu, mě šlo o to, jestli i tohle není moc, protože ze servisu mi to vrátili ještě o dvojčlánek kratší. To už bylo ramínko skoro vodorovně a velká velká to tam opravdu ztuha, tedy nejdřív kazeta a pak převodník vlastně vůbec.

          0 0
          • petrun  

            Teď je to správně. Tím, že ti to zkrátili akorát zkurvili řetěz. Chtěl bych nový.

            0 0
          • MlokCZ  

            Když to velká/velká + 2,5–3 články, tak je to ok. +0,5–1 článek je už málo. A dle fotek to také vypadá ok.

            0 0
      • xtonda  

        A ještě tedy – prodloužil sem to zbytkem nepoužitého řetězu a na jednom řetězu ježděnou spojkou. Nechci zničit kazetu, hlavně ten 42z alu pastorek, můžu to tak jezdit nebo mám dát ASAP nový řetěz?

        0 0
        • petrun  

          Zatím to tak nechat ale pro jistotu měř častěji délku řetězu v místě těch spojek. Byla by škoda ojet kazetu dřív než je nutné. Je to zbytečná komplikace zaviněná servisem.

          Kvůli tomuhle si raději dělám veškerý servis sám. Pouze zapletení kol a servis tlumiče a vidle nechávám prověřeným firmám.

          0 0
          • xtonda  

            Tohle zní rozumně, pokud měření přes spojky bude OK, nemuselo by to vadit.

            0 0
      • kubad  

        v pohodě

        0 0
    • pekl024  

      Ahoj, při přejezdech šutrů, kořenů a jiných větších nerovností se ozívá „mlácení“ řetězu. Jinak vše funguje jak má. Vpředu 24/38, vzadu 12–36.

      Otázka, zkrátit řetěz? O kolik?

      Díky

      0 0
      • novas752  

        Mám použít svojí křišťálovou kouli?

        0 0
      • pepek  

        O kolik? Tak akorát.

        Když se to ozívá, tak to tady přečti od začátku.

        0 0
      • pekl024  

        Nenahráli se foto, sory

        0 0
        • novas752  

          Nezkracoval bych. Akorád si do sjezdu vždy přehoď na větší placku ať je řetěz víc napnutej.

          0 0
        • Singlespeed  

          S tím nenaděláš nic. Máš starý systém řazení s přehazovačkou bez třecí spojky (tzv. brzdy), takže to bude mlátit pořád a zkrácení řetěu nepomůže.

          0 0
        • pekl024  

          Díky za info a rady

          0 0
    • osobne  

      Budu měnit řetěz i kazetu na MTB 29". Převody 2×10, převodníky 38z-24z a původní kazeta 11z-36z, původní řetěz počet článků 110. Budu dávat novou 10ti rychlostní kazetu 11z-25z, mám dát stejně dlouhý řetěz, nebo kratší, když se největší kolečko kazety sníží o 11 zubů? Pokud kratší, o kolik článků?

      0 0
      • Bubaaak  

        pokud nemáš fulla dej řetěz na velkej vpředu, velkej vzadu, vynechej házku, napni a připočti dva články… máš délku řetězu

        https://www.bike-forum.cz/forum/5811.html#…

        0 0
        • pepek  

          To je příliš jednoduchý. Nemáš na to nějakou apku? :-)

          0 0
        • osobne  

          Dík, takže zkrátit.

          0 0
        • lubosalbi  

          Ještě je dobrý doplnit, že je potřeba vyzkoušet jak moc se prodlužuje zadní stavba při propružení. Některé systémy se nenatahuji prakticky vůbec, jiné dost.

          0 0
          • Bubaaak  

            U ht když ti propruži zadni stavba tak, že ti rupne řetěz, tak většinou je řetěz to poslední co tě zajímá :)

            U fula musi hodit zadní stavbu na doraz a pak je postup stejný…

            0 0
            • lubosalbi  

              Tak samozřejmě, že jsem měl na mysli full kolo, u HT se to řešit nemusí a na příklad u Eagle se dávají u HT 4 články na víc a ne 2 jak u full rámů

              0 0
    • sharkeeCZ  

      Pánové, kolik článků přidat oproti stávajícímu řetězu na silničce, když mám novou kazetu do kopečků. Stávající 11–28 jsme nahradil za 11–32. Vpředu 52–36.

      0 0
    • palo7  

      Prý je to správná délka řetězu. Je to 2×10 a když se to narve na velká velká, tak je tak krátký, že nelze vůbec pohnout klikama.

      0 0
      • Pentaroth  

        Tak tohle urcite neni spravna delka..

        0 0
      • xtonda  

        Říká kdo, to snad dá rozum, že když ani nejde otočit klikami, že to není dobře.

        0 0
        • palo7  

          Říká stavitel a servisák. No uvidíme jak se k tomu postaví dále.

          0 0
        • palo7  

          Prvne pořád padal řetěz pri shazování na malou placku a navíc se takto kousl a pak to takto zkrátil :-(

          Prý nemá radit velká velká…

          0 0
          • racek_chechtavy  

            esli by nebylo lepší koupit novej řetěz.

            0 0
            • palo7  

              No nic jinýho mne asi nezbyde, ale raději bych aby se k tomu postavil stavitel.

              0 0
            • atty  

              Nejlepší by bylo vyměnit i stavitele, pokud takhle „umí“ a řeší asi blbě nastavený dorazy či celej smyk zkrácením řetězu na „nepoužitelno“ :)

              Ale asi nějak drží záruku, tak bych ho to nechal ve vlastní režii opravit – na 2× něco musí jít řadit celej rozsah, tedy i velká velká/malá malá.

              0 0
          • Bubaaak  

            prosím jméno stavitele/servisu, kde neumí nastavit smyk a řetěz…

            0 0
            • palo7  

              Ještě počkám a jestli si nasype popel na hlavu a postaví se čelem k řešení, tak ho nechám žít. Každopádně už mně to sere a žena na kole nechce kvůli neustálým problémům jezdit :-( . Řešení už vidím jedině to předělat na 1×10, nebo 1×11 a snad se zase přestane bát jezdit.

              0 0
              • Milan-KV  

                Zbytečný předělávat, zkusil bych nejdřív kouknout na délku řetězu, tady je návod https://youtu.be/O0YibMDWBAw

                Stačí rozdělat tu rychlospojku co tam máš a zkontrolovat si to sám.

                Pokud Ti padá řetěz k rámu, chce to spodní doraz trochu přitáhnout.

                0 0
    • koldas  

      Zdravím,

      na kole originální řetěz délka 112 článku (2×10). 38–24×11–36

      Nový řetěz, ten samý, ale délka 114 článků.

      Mám to zkrátit na 112 nebo můžu nechat.

      Dík

      0 0
      • Milan-KV  

        Zkrátit pokud to předtím bylo správně :D

        0 0
        • koldas  

          Tak bylo to z výroby, tak předpokládám, že jo…

          Škoda budu se muset naučit novou dovednost

          0 0
    • Number_23  

      Ahoj, Není to už moc krátké? Mám 2 články přidat?

      0 0
    • scota  

      Je tento řetěz krátký, nebo je tam jiný problém? Na největším pastorku při šlapáni dozadu padá řetěz.

      0 0
      • intermo  

        Řetěz není krátký a dozadu se nešlape.

        0 0
      • kubad  

        délka řetězu je ok, a na padání má vliv především řetězová linka

        1 0
    • pavelmisar  

      Ahoj je to OK? Při tlumiči bez komprese.

      Řetěz jsem nastavoval tak, že jsem dal na velkou přidal 2 články od spojovacího bodu + spojka při plné kompresi tlumiče.

      0 0
      • Jáchym 1  

        Máš správnou vzdálenost horní kladky od největšího pastorku?

        0 0
        • pavelmisar  

          Ano podle BGapu. Teď tato fotka je aktuální. Ta co jsem dával už neplatí. Toto je foto při plné kompresi tlumiče (sedím na vyfouklém tlumiči)

          0 0
          • Jáchym 1  

            Na celopéru + 4 články.

            Tohle je na urvání šaltru.

            0 0
            • pavelmisar  

              Ale já to dělal při tlumiči v plné kompresi :-) takže + 2 by měli stačit ne? Fotka je taky docela zrovna kdy je tlumič maximálně stlačen.

              0 0
            • kubad  

              ten šaltr má ještě rezervu , takže nic neurve, a víc napnout už to rám nedokáže

              0 0
              • pavelmisar  

                Super díky moc za reakci. Taky si myslím a navíc se ani do takové situace nedostanu (kombinace velká a plně stlačený tlumič – to snad ani nejde :-) ) každopádně kdyby bylo potřeba doplnit článek či dva tak už nemám z čeho, nezbylo mi nic :D 4 články sem musel zlikvidovat protože jsem je špatně nýtoval

                0 0
    • scota  

      Není tento řetěz 1×12 moc dlouhý? Nastaveno dle manuálu (při vyfouklém tlumiči) na 6 linků + spojka , ale připadá mi moc prověšený.

      0 0
      • novas752  

        To asi úplně podle manuálu nebude. Zkrátit o 4 články.

        0 0
        • scota  

          Zkráceno o 4 články, poštelován B-screw a jede to perfektně ;-). Díky moc.

          1 0
    • Lipown  

      Jak mám prosím nastavit řetěz o víc článků, když jsem ho moc zkrátil? Další rychlospojka? Nebo články můžu nějak přinýtovat (použít vytlačený nýt z článků, které mě zbyly)

      1 0
      • Lachtis  

        Ano, pomocí rychlospojky. resp. u 12tky jsem to tak vozil, když jsem kdysi přešel na větší převodník a potřeboval delší řetěz. Fungovala to úplně v pohodě. Nýtování jsem se raději vyhnul, aby to pak neruplo…

        0 0
      • Esi  

        Koupil bych nový řetěz s rychlospojkou, samotná je draha, a použil z nej rychlospojku, budeš mít náhradní řetěz až tenhle ojedeš. To ze se rozpojeni rychlospojka nesmí znovu používat je blbost a vlhký sen výrobce.

        0 0
    • scota  

      Návod od Parktoolu:

      https://youtu.be/O0YibMDWBAw?…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.