hydra kotouce - udrzba, serizeni

16 nepřečtených
  • morlo

    S novym kolem jsem najitelem i novych HFX9, ale nemam zadnou zkusenost se serizovanim. Problem je, ze mi drhne predni kotouc, kdyz povolim trmen, roztocim kolo, zmacknu paku a pak ho znovu utahnu, tak stejne je jedna desticka porad pritlacena ke kotouci a kdyz zmacknu paku, tak se kotouc nejdriv mirne prohne a pak se teprve dotkne druha desticka … mam pocit, ze rozsah posunu trmenu na adapteru je nadoraz a proste to dal posunout nejde, nepomohlo by tam dat podlozku (na srouby adapter – vidle)? Vim, ze kdyz si lidi u hyder na neco stezujou, tak je to prave skrtani …

    0 0
    • Buzz  

      Tak přesně todle dělaj i ty moje, ale škrtalo to tak fest, že to brzdilo kolo, tak sem povolil šrouby a zmenšil prostor mezi neškrtající destičkou a kotoučem na tluštku vizitky, tim se zvyšila mezera mezi kotoučem a destičkou co škrtala. Jenže po čase to zase začalo lehce škrtat, a když jedu po šutrech, nebo ve stoje, tak mi destičky cinkaj o kotouč jak o zavod..... neni tu nějaký znalec Hayes který by věděl jak na to?

      0 0
    • jankohrasko  

      ak uz nevyhovuje rozsah nastavenia, tak dat podlozku, ak su piesty vysunute rozdielne, tak treba piest, co skrta zastrcit a ten druhy povytiahnut… ak je predchadzajuce ok, povolim telo, zatlacim paku, sruby mierne dotiahnem, paku uvolnim, podla oka/pohladom zhora na kotuc a dosticky/ telo dostelujem a sruby na fest dotiahnem… inac zlu skusenost som mal s dostickami semimetalic, kt. seriovo montuju, odporucam sintrovane… mam hfx9 03, mozno sa to uz tento rok zlepsilo…

      0 0
      • ROpa  

        jo ja s tym mam tiez problem HFX9 2003 6 palcove kotuce… mam to funglo nove zatial som presiel mozno 10km a skrtalo to v predajni brutalne tak mi to nastavili povolovanim celej brzdy tak aby to drelo co najmanej… teraz to uz len obcas suchne – predsa len ten kotuc nie je uplne dokonale rovny aj ked je new… chcelo by to asi este o nieco vacsiu vzdialenost medzi kotucom a dostickami ale to teda fakt netusim ako by som spravil… povedali mi ze uz to sucha len minimalne a ked tie brzdy zabehnem tak sa to zrovna lebo dosticky sa opotrebuju, prestanu suchat a „konecne“ zacnu brzdit… tak uvidime po par stovkach kilakoch…

        Ake dosticky si tam presne dal a o kolko to brzdi subjektivne lepsie ako s originalkami ?

        Rasto

        0 0
        • morlo  

          jo, taky mam pocit, ze kotouce na kolo prece jen asi neplnej strojarsky normy, kdyz vezmu v uvahu vyplet (a jak se dela na novejch kolech „napevno“), tak je celkem jasny, kde vsude muze bejt problem (uz jen mnozstvi barvy na vidlici pusobi jako podlozky pro srouby, kazda vidle je trochu jina), v podstate vecka jsou schopny tyhle chybky tolerovat v seriovy vyrobe biku tak, jak je kupujem my …

          0 0
        • jankohrasko  

          vacsiu vzdialenost medzi dostickami urobis tak, ze roztlacis piesty, po zabrzdeni sa trosku vratia, ale da sa to… hlavne to pomoze ked davas nove brzd. dosticky a nevies ich medzi piesty dostat… pouzivam hayes sintrovane, tie co boli nanovo namontovane mi po tyzdni na lago di garda znicili kotuc/160mm/, casom odisiel aj ten druhy, tak som kotuce vymenil za 203mm, teraz je to uplne bez problemov, sem-tam skrtne/vacsi kotuc je nachylnejsi k ohnutiu/, ale nevadi…

          0 0
    • TinkTink  

      Pokud ti chybi posun dovnitr do kola, da se mezi adapter brzdy a vidlici dat podlozka – v pohode – pokud ovsem nemas manitoua vidli…to by pak byl problem a musel by jsi asi podlozit kotouc… :)

      Pokud ti chybi prostor vne kola, tak pokud nemas fakt naky kvalitni naradi, tak to neres a jdi do servisu (treba by mohlo pomoct zbrouseni desky – jako te kovove casti :)

      Ja si u hyder nestezuju jenom na skrtani, ale o tomdle toho bylo napsanyho hodne uz v minulosti…

      0 0
      • morlo  

        ja bych potreboval nejakej mm posunout dovnitr, takze to vyresej podlozky, mam Marzosku, takze to pujde, jen jsem se ptal, jestli je to „povoleny“, pac zadny podlozky tam nejsou a rikal jsem si, ze z hlediska funkce tam jsou treba nezadouci … ale to uz clovek vymejsli :) … kazdopadne tam soupnu pul mm podlozky a melo by to stacit … jinak desticky tam jsou origos, mam hayesy 04, musim rict, ze od prvni chvile to brzdi jako moje predchozi LX „V“, tzn. dobre … ale mam na tom cca 30 km, beru s sebou naradi a jizdou okolo baraku to serizuju … zatim si nechci dat nejakou vetsi vzdalenost od baraku, abych nekde nezkejs …

        0 0
        • TinkTink  

          No tak to je v klidu, dej tam podlozky a serid to znova…

          Hmm…hele…i kdyz te zradi brzda dal od baraku, da se jet s jednou (vyjma zimy…jel jsem s ciste predni na ledu a byl to v tom sjezdu lehce katapultacni problem :o))) )

          0 0
    • mhr  

      Při seřizování vlož mezi destičky a kotouuč vizitky na obě strany a po s povoleným třmenem naplno zabrzdi a drž.Při zabržděné brzdě dotáhni třmen brzdy( dva imbusy ) a je hotovo. Jestli nadále ti bude škrtat zajeď do servisu a nech si speciální frézou upravit držák na kole ( přeteklá barva atd.)Ze začátku jsem měl podobný problém mám Marzošku a ani ze sedla už neškrtá a je to pohoda. Hodně štěstí .

      0 0
      • morlo  

        diky moc, chlopi, udelal jsem to podle vas, zatim to lehce skrta, nebo spis drhne, mam pocit, jakoby byla jedna desticka vic vysunuta, zamack jsem je obe na max, ale samozrejme se to vraci do puvodni polohy, vypada to, ze kotouc prochazi (s prihlednutim na pevny casti) stredem trmenu …

        0 0
        • jankohrasko  

          tu, co skrta zatlac, druhu povytiahni/das dole dosticku a kliestikmi potiahnes za cudlik co trci z piestu, pozor nie za hranu piestu!/, tym posunies os do tej strany, kam potrebujes… toto funguje na beton..

          0 0
          • pali  

            Dám ešte jednu radu ,ktorá sa mi zatiaľ osvedčila mal som podobný problém a nedarilo sa mi odstráni? to škrtanie kotúča potom som pri nasadzovaní predného kolesa skúšal postupne pootáča? oskou až som našiel polohu pri ktorej to prestalo škrta? poznačil som si to na oske a aby som nenal peoblém pri opatovnom nasadzovaní kolesa.Zatiaľ mi to tak funguje.

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Pridavam se se stejnym problemem (a stejnym resenim), ale to funguje jen kdyz je kotouc vyosen vuci trmenu a ne v tomhle pripade.

              0 0
              • ROpa  

                Presne ako tu uz niekto pisal, vyber dosky, sirsim srobovakom zasun piestiky poriadne dovnutra ale tlac nie na ten vystupok co drzi platnicky ale niekde okolo neho pobliz stredu piestika. Ked tam cvaknes dosticky tak tam skocia jenda radost automaticky tam budes mat najsirsiu moznu medzeru. Jemne prisrobuj na tie imbusy vloz z kazdej strany medzi dosku a kotuc vizitku parkrat zatlac packy a drz potom dotiahni tie imbusy a vyber vizitky a hotovo. Ak nemas krivy kotuc, alebo osku, tak neexistuje aby ti to skrtalo. Potom uz len presjst aspon 200km v terene a mas aj dosticky zabehnute…

                Je fakt ze to chce trocha cviku. Ale predne kolesom som spravil takto na prvu supu a zadne takisto ale to sa mi az tak dokonale nepodarilo (asik je tam moc kvapaliny lebo ked zasuniem jeden piestik na doraz tak to vytlaca druhy von to mi na predku nerobilo) ale uz sa mi stym tak nechce serkat… Prejdem 100km a sadne si to…

                Rasto.

                0 0
      • BH  

        vizitkova metoda je zajimava,ale podle meho nevyresi, problem u brzd, ktere nemaji moznost nasteveni polohy trmenu vuci kotouci,usazeni trmenu je u techto brzd nutno provest pomoci podlezek a nebo zafrezovani dosedacich ploch.Brzdy Heyes maji vsak jako asi jedine na trhu prave takovou moz¨nost nasteveni polohy trmenu vuci kotouci, tam by se vizitkova metoda pak dala uplatnit. Jeste zkusenost ze zivota, setkal jsem se i s tim, ze osa predniho naboje (SH XT) byla o cca 1 mm kratsi, nez byla roztec -sirka noh vidlice (RS SID) pak dochazelo k tomu, ze zatazenim rychloupinaku predniho kola se vidlice stahla a trmen se posunul vuci kotouci na jednui stranu.Stacilo pak dat podlozku na osu a tim zajistit, aby delka osy byla stejna jako roztec vidlice a bylo po problemu.Ovsem nejvetsi problem kotoucovek je to, ze se kotouc casem zvlni a pak to skrka a skrka, Princip automatickeho nastveni vzdalenosti pistku od kotouce(pruznost tesniciho gufera pistku) totiz neumoznuje eleminovat tyto nerovnosti kotouce.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.