Hydry - rozdílná velikost kotoučů - jak osadit?

93 nepřečtených
  • Sobi

    Mám jeden malý dotaz: Dneska mi přišly nový džusiny7 a dva kotouče jeden 160 a druhý 185. Mám HT , chtěl jsem se zeptat kam bude lepší dát větší jestli dopředu nebo dozadu a Váš názor na rozdílné velikosti Dík Sobi

    Anketa: Koutouče 160+185mm:

    0 0
    • o.ndra3  

      Ono by to naopak bez jiných adaptérů ani nešlo.

      0 0
    • TheIF  

      Více brzdíš přední ne ? takže není co řešit a z toho vyplívá i ta rozdílná velikost.

      0 0
    • JIRA  

      Větší kotouč vzadu než vpředu se jen tak někde nevidí. Snad jen www.racebike.cz/…31312210.jpg ale tam neví na předku žádný. :)

      0 0
    • Gorgov  

      vim že si děláš prdel…

      0 0
    • Ruprt2  

      chci dát dopředu 185mm a uvažuju jestli ho rovnou nedát i na zadek.

      Moc se to nejezdí. Proč vlastně?

      Mám 90kg Avid J7 a brzdy mi nestačí v každém druhém sjezdu. Teď jsem měnil destičky. Ještě nejsou zajeté, ale už nezajeté jsou stejné nebo nepatrně lepší jako staré desky (takže deskama to není).

      Vyplatí se mi zvětšit zadní kotouč? Co mi to přinese? Díky.

      0 0
      • martin_bakov  

        Z kopce zadnim kolem stejne jen doplnkove pribrzdujes a na to staci i 160tka kotouc…

        0 0
        • Mr.Duck  

          No ono to doplňkový přibržďování hřeje snad ze všeho nejvíc si myslim ) Já když jedu z kopce něco rychlýho, tak z většiny jentak lehce hladim zadní kotouč, a na přední hrábnu až když vletim do pomalý pasáže, nebo na konec ) Myslim že tepla vyrobim vzadu víc než vepředu.

          0 0
          • xshreck  

            já používám obě zaráz … do zatáčky kvůli štěrku pak jen zadní :-D abych neletěl

            0 0
            • Mr.Duck  

              Jo, já právě měl na mysli spíš ty zatáčky, rovně se nebrzdí nýbrž dupe žejo )

              0 0
      • cabbage  

        lepší chlazení např..

        0 0
      • Hornet  

        Pokial zadnu viac zatazujes, daj tiez 185ku, bude lepsie chladit, pri tvojej vahe to ma trochu opodstatnenie.

        0 0
      • xshreck  

        :-) já se svejma 85 si dal i dozadu 180. Je to hezčí, pocitově to líp brzdí ( z prudkého kopce nemusím tak tahat páčku…) a nejspíš se to sjede i za kratší dobu. Měl jsem ho levně, tak proč ho nevzít taky že .-))

        Já jsem pro :-D

        0 0
      • vsn  

        zhubni :) ja neupecu ani 160/160 :)

        0 0
        • Ruprt2  

          Já nejsem tlustý :-)

          Nejsem dalek dvoum metrům.

          Ale díky za názor ;-)

          0 0
          • kubad  

            ve předu rozhodně ano, vzadu je to asi zbytečné, ale ničemu tím neuškodíš takže se rozhodni sám :-)

            0 0
            • Ruprt2  

              Díky.

              Jde o to, že zadní asi zaflokuju čímkoliv. Takže je to fuk. Je to tak?

              jinak sjezďáci dávají dozadu větší kvůli teplu a dávkovatelnosti?

              nebo jenom kvůli teplu?

              Nebo proto, že jejich zeleno růžové kolo jménem Monter by nevypadalo s malým tak drsně? ;-)

              0 0
              • Sobi  

                Dopředu vždy větší, popřípadě oba stejné, dozadu se větší nedává i pro sjezďáky , protože pořád brzdíš více přední! Zadní je pro dobržďování či úlevě přední. :-)

                Dej 185/185 a bude to v pohodě. Jinak záleží hodně i na těch konkrétních kotoučích! :-)

                0 0
                • JSt  

                  zadni brzdou ridis kolo. zadny dobrzdovani a ulevy predni.

                  0 0
              • duk  

                Na sjezďákách taky vozej vzadu menší kotouč, pokud to není moc na úkor funkce… Zadní brzda ve sjezdu nikdy nemůže odvést takovou práci jako přední, protože na zadním kole je jenom malá část váhy a bržděním se váha dále převažuje dopředu. Zadní kolo prostě nemá takovou adhezi, abys využil větší kotouč, zatímco na přední jde plně využít potenciál brzdy a s malým kotoučem není problém jí i v kratším sjezdu uvařit. Si zkus zastavit v prudkým sjedzu v terénu jenom přední brzdou a potom jenom zadní, zadní kolo bude mít tendenci jít do smyku mnohem dřív.

                0 0
              • fousek  

                Me prijde ze na zadni kolo se dava velkej kotouc kvuli ucinnosti brzdy. Kdyz jedes hodne dlouho z prudkyho kopce vraceckama tak ti najednou 160mm kotouc vzadu prijde jako ze nebrzdi vubec, natoz aby se kolo dostalo do smyku a projel tu zatacku nejak normalne.

                Ale je pravda ze v Cechach moc takovejch kopcu neni.

                0 0
                • Ruprt2  

                  toš stává se mi, že zadní brzda víc smrdí jak jezdí. a to i na asfaltovém sjezdu. Zejm. když vezu děti ve vozíku.

                  Ale to se doufám, změní sintrem co jsem tam dal.

                  že se líp chladí mi je jasné. Ale jestli teďka přestane brzdit po sjezdu 300m a se 185mm po 320m tak na výměnu kašlu jestli je ten rozdíl větší, tak o tom budu uvažovat.

                  0 0
      • Sobi  

        Já mám cca 92kg, mám 180/180. Pokud hodně i sjíždíš tak ano, pokud klasické XC stačí 160mm

        0 0
      • DaSnail  

        203/160 8o)

        0 0
        • xshreck  

          To už by byla pořádná potvora. Když jsem měl v ruce 180 ( z obálky… ) tak jsem se lekl že mi poslal větší. Na kole to ani tak nepřijde :-D

          Btw jestli někdo chce koupit cca 800km jetý hayes 160mm i s redukcí ( zadní) tak prodám

          0 0
          • Chrchla  

            přesně tak xD ..přišel mi novej XT 180 a já se lekl že mi poslali tak 203 páč oproti tomu LX 180 co jsem měl mi to připadalo daleko větší xD

            0 0
        • Ruprt2  

          No ty brďo, to mě nenapadlo :-)

          0 0
          • DaSnail  

            ja to tak vozím. malý vzadu stačí a velký vpredu poteší.

            nejakú dizajnovoestetickú extázu to asi privodí málokomu, ale funguje mi to dobre ;o)

            0 0
    • bossd  

      Tak trochu odbočím, chci si koupit 203 dopředu mám hayesy, potřebuju k tomu určitě nějaký adaptér nevíte jaký za dobrý peníz a jaký kotouč doporučte mi. Dík

      0 0
    • michal xtr  

      Já vozím 160/140 a v poho :)

      0 0
      • Sgt.Marek  

        Myslim že už si zakladatel vlákna brzdy pořídil…viz datum

        0 0
      • BigKarel2  

        Nechtěl bych :) Ale co by člověk neudělal pro gramy co?…

        0 0
        • JakeF  

          Proč? Když člověk neváží moc a umí brzdit, tak to stačí…

          0 0
          • vojco  

            no ja vážím 80 a mám taky 160/140 a zadek dostanu do smyku kdykoliv. Asi mám silné prsty :D

            0 0
            • BigKarel2  

              No zadek jó…ale ve předu těch 20mm navíc znát jde…

              0 0
              • Ricci  

                To jo,ale ked dostane predok do smyku,tak uz to bude jedno :-)

                0 0
            • Mr.Duck  

              Tak zadek dostaneš do smyku čimkoliv, stačí si třeba sednout na plášť )podstatný je, jakou sílu na to potřebuješ, ale to se projeví jenom na větších kopcích bych řek )

              0 0
              • fousek  

                a rychlostech, ono utrhnout zadni kolo ve 40kmh uz neni uplne sranda a kdyz je kapku zahrata brzda tak bych chtel videt ten 140mm tacek pod pivo

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Treba utrhnout hruby plast z mekci gumy (muj oblibeny timbewolf) na hrubem asfaltu da trochu prace. Udelal jsem to jenom jednou-nejaka blba slepice mi tam vlitla. Nez abych se strachoval o nic, bylo mi lito plaste.

                  0 0
      • Mr.Duck  

        Ale to jezdíš jenom do kopce a proti větru, a máš tam Sainty ne? )

        0 0
    • Radek Broz  

      :D

      0 0
    • Ruprt2  

      mám dilema

      Jít do větších kotoučů Hope floating saw 183 nebo pošetřit koupí Aviďáckých G2 nebo G3?

      Stojí přínos Houpů za to?

      Za ušetřené prachy bych vyměnil rodla. Zejm. kvůli vnitřnímu pocitu z jejich váhy (560g), jinak proti nim nic nemám.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Co oboje?:)

        Zvaz co potrebujes vice, zatacet nebo brzdit?:)) Ja bych vymenil oboje a protoze se mi Hope desne libi, koupil bych napred je:)

        0 0
    • Mate  

      Jde o to, co čekáš. Já vozil na HT 203/ 160 ta 203 měla neskutečnej brzdnej účinek při minimální síle na páce. Uznávám že je to asi zbytečnost, neb v našich končinách stačí ta 180, a stačila by mi i na Corsice ( tam jsem jel s „V“) Pokud nejsi pitoma co přišmrdlává brzdu celou dobu a tím jí ohřejvá, tak stačí 180 v klidu do 90kg jezdce. ( ale taky záleží na brzdách co k tomu máš) neb každá brzda má trochu jinej výkon.

      Edit : čím větší kotouč, tím lepší chlazení. Bát se že 203 urveš vidli je z technického pohledu blbost. Brzdit můžeš do limitu 2 faktorů.

      dokud tě drží plášt na povrchu a nejde do smyku.

      dokud se nezačne zvedat kolo na předek.

      0 0
      • Sobi  

        A do té doby co namáhání překoná torzní tuhost vidle a náboje. Takže vidli urvat můžeš. Tím je myšleno její rozhození z geometrie.

        0 0
        • pepek  

          S přihlédnutím k tomu, že jsi nedávno chtěl vozit větší kotouč vzadu, docela odvážné tvrzení :-)

          0 0
        • Mate  

          Podívej nevím jak to popsat, ale jako strojař to prostě beru takhle. uchyt pro brzdu je stále na stejném místě, finální hodnota výkonu brzdy na kotouči je rozdílná, čím větší kotouč, tím při stejné rychlosti a váze jezdce menší stisk, protože brzdíš dál od osi náboje. Když k tomu řidám fakt : dokud tě drží plášt na povrchu a nejde do smyku.

          dokud se nezačne zvedat kolo na předek. Tak jsem přesvědšen o své pravdě + vlastní 6ti letá zkušenost ( manitou Black elite 120 na HT. Neříkám že se nepletu, ale já to jezdil a futra to nijak nepoznala, vůle nemaj. Takže vím, že to jde.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Kamos musel dat z kola kotoucovku pryc-mechanika, 180mm. Kdyz brzdil, tak se vidlice kroutila takovym zpusobem, ze se predni kolo vychylilo ze sve normani pozice asi o centimetr na stranu. Proste vidle se zkroutila docela fest. Ano, ma hodne starou suntourku, ale aspon ten jev byl pozorovatelny:)

            0 0
            • Mate  

              Hmm tak promiň, já se od začátku bavím o vidlici na kterou můžu dát kotoučovku bez obav… Nic ve zlém, ale udal jsem i model vidle na které jsem sám zkušenost udělal. Jen tak bokem, jeden z nešvarů co lidi s oblibou nedodržují, je nedostatečné utažení předního rychloupínáku. Byl jsem svědkem kdy brzda vytrhla kolo z vidle…no, myslím, že jezdec si to už bude pamatovat asi na vždy.

              0 0
              • Sobi  

                A tak si říkám, proč mají vidlice omezení na průměr kotouče, a proč se vymýšlejí pevný osy? Že by další celosvětové spiknutí :-)

                Nejsem strojař, jen stavař, ale pořád platí pro páku síla krát rameno, a když to působí excentricky na normálovou osu tak dochází k torzním silám… ke kroucení…

                0 0
              • MlokCZ  

                Nech se někde natočit při ostrém brždění s tím Blackem kamerou/foťákem co umí hodně snímků za sekundu (300 a více) a pak si to zpomaleně pust.

                Zřejmě vůbec netušíš, co ty síly působí na vidlici s ní dokážou udělat.

                Pak možná pochopíš, co s tou vidlicí ta brzda při ostrém brždění dělá a jak se neskutečně předozadně prohýbá i kroutí do vrtule.

                Nebude to sice u Blacku až tak hrozné jako třeba u vidlic typu Skareb (tady bez problémů stačí 160mm kotouč, aby zkroutil vidlici jak vrtuli), ale žádný zázrak to taky nebude.

                Ono se kroutí (nejen při ostrém brždění) ne tak málo i dnešní 32mm vidlice bez pevné osy.

                A když operuješ limitem zvedání kola na přední, tak si asi nikdy nebrzdil ostře na neklouzavém povrchu ve větší rychlosti (samozřejmě s tím, že kolu bráníš prací s těžištěm postavit na přední). Na přední kolo ve větší rychlosti jen tak nepostavíš, slabší brzdy se 160mm kotoučem to většinou nedají vůbec, natoš jedním prstem.

                Větší kotouč tedy občas může dát vidlici pokouřit mnohem více než menší, i když v dost případech to bude podobné, protože nebude vždy cílem brzdit s větším kotoučem více a tedy na páce bude u většího kotouče menší síla (a brzdná bude stejná).

                0 0
                • KOMOÒ  

                  Tohle je ediná ale opravdu podstatná nevýhoda 29 ,ta délka nohy vidlice se značně podepisuje na kroucení vidle,uvažuju o 200 kotouči(mám 95kg + výbava takže bych ho i užil),ale moc se mi do toho nechce z hlediska kroucení…chtělo by to upgrade vidlice na aspoň 35mm nohy,ale to se myslím na 29 nedělá.

                  0 0
                  • martin_bakov  

                    nevim co jezdis ale mam 29tku a 180mm kotouc bohate postacuje pro mych 85kg a mam mechanicke avidy BB5 – muzu zabrzdit tak ze prepadnu pres predni kolo… Takze si dokazu predstavit ze brzy budou totalne v pohode pokud si koupim nejaky drazsi hydrauliky – ty pak zariznou predni kolo i s 160mm kotoucem…

                    Mimochodem co znamena u hydraulik dvoupistkovy/ctyr­pistkovy reseni ? Slysel sem ze lepsi hydrauliky maji sily nejak zprevodovane ci co, je to pravda ?

                    0 0
                    • BigKarel2  

                      Pístky jsou z obou stran a stlačují brzdové destičky na kotouč, 2-pístkové-na každou destičku tlačí 1 pístek, 4 a více je že je pístků na destičku víc…

                      0 0
                  • MlokCZ  

                    Delší ta vidlice je, ale zase nemáš až tak velký zdvih. 26tkové 32mm 150mm vidlice na tom budou podobně s délkou jako ta tvoje vidlice na 110mm.

                    A máš tam 15mm osu, tak by to nemělo být tak hrozné.

                    Já jsem u 32mm 150mm s 15mm osou už spokojený (je to velký rozdíl oproti 140mm vidlice bez 15mm osy, navíc tam ale nemám stejná kola, takže to srovnání není úplně spravedlivé), ale jsem výrazně lehčí.

                    Otázkou je, jestli se kroutí nebo jen předozadně ohýbá. Předozadně se dokáže slušně ohnout i 36tková vidlice s 20mm osou. Tohle ale ani tak moc nevadí.

                    Kroucení do vrtule při brždění vadí mnohem více, to pak přední kolo nedrží stopu jak má.

                    A co jsem teď přešel na 15mm osu, tak mi přijde, že kroucení do vrtule je už zcela minimální, pouze zůstává to předozadní prohnutí v některých situacích (tady více než při brždění třeba při záseku o nějakou překážku, to jsem čuměl na videiích z testování, co to dokáže udělat i s 36mm vidlicí).

                    Na tom vedení stopy při brždění se navíc hodně podepisuje i přední kolo. Tady netuším jak na tom je to tvoje.

                    Já si v tomhle ohledu přední Fulcrum Red Zone XLR hodně chválím co se týká tuhosti (a to nejen pod brzdou).

                    A co se týká toho kotouče, tak tam záleží z jakého důvodu ho chceš. Pokud z důvodu, že potřebuješ větší maximální brzdnou sílu (to já nikdy nepotřeboval, při menším kotouči jsem prostě v nejhorším přidal druhý prst u přední brzdy) nebo jen chceš šetřit prsty, abys snížil sílu na páce + měl lepší chlazení.

                    Ten druhý případ vidlici už nijak neublíží, tam bude síla na vidlici pořád stejná. Ten první ji dá záhul větší.

                    0 0
                    • DaSnail  

                      to jsem čuměl na videiích z testování

                      dá sa na tie videjká niekde mrknuť?

                      0 0
                      • michal_t  

                        Jo, taky bych se kouknul na nejaky videjka. Mas neco?

                        0 0
                        • Mr.Duck  

                          Nic z testů sem neviděl, mohlo by bejt zajímavý, ale kdysi tu někde bylo tohle , kde je vidět, že i při relativně malym namáhání(žádnou divočinu tam nekonaj) to kolo docela cvičí. Ale zdá se mi, že dost z toho předozadního pohybu vidlice umožňuje i rám, že se uhne i hlavová trubka, ale to je taková moje špekulace )

                          0 0
                          • StuntJ  

                            hrubý video, hlavně část mezi 4:13 a 4:17 minutou, jak tak vidlice po dopadu cvičí dopředu a dozadu, to jsem ani netušil že se to tolik kroutí a pak to bržení. A to mě nikdo nevěří, že vidím při brzdění , jak mi cvičí přední kolo na TOŘE o:) …

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              dobre video!

                              Nevis jak se s pruznosti duralovych a ocelovych nohou? Sic nejsem materialovy inzenyr, ale rekl bych, ze ocel bude pruzit trochu vice nez dural nebo z ceho jsou nohy vidlice.

                              0 0
                      • MlokCZ  

                        Na letošním testování jsem bohužel nebyl (nemoc), takže mám videa jen zprostředkovaně a nemám oprávnění to volně šířit.

                        To případně musí někdo z účastníků testování dle toho jak se dohodnuli s volným šířením videí.

                        Z letošního to bylo co se týká pozorování, jak to může v terénu zacvičit s vidlicí zajímavější, protože při sérii překážek občas došlo k tomu, že se u nějaké překážky nějaký vidlice slušně zasekla a pak byl průhyb pořádný.

                        Minule na jedné překážce tohle tak výrazné nebylo.

                        0 0
                        • DaSnail  

                          aha, tak to som nevedel. podla tohoto príspevku to vyzeralo, že videá budú šírené volne.

                          0 0
                    • KOMOÒ  

                      máš pravdu,to kroucení není tak hrozné,ten předozadní pohyb je výraznej,fakt je že nepociťuju žádný točení při brždění.

                      Větší kotouč bych chtěl kvůli přehřívání,občas to krapet vadne v delším kopci(asi blbě brzdim ;-) )kola nemůžu moc hodnotit,jiný sem neměl ani nezkoušel,možná časem.Ale včera mě dost štvalo,že ve vyjetech kolejích od traktoru ,který teď zarostly travou a nejsou tak vidět se kolo dost kroutí a šel sem kvůli tomu málem na hubu.To samý ve výjezdu,jel sem pomalu(byl to dlouhej kopec ;-) ) a chtěl vyjet z koleje a kolo a vidle pěkně zakroutily zapružily a už sem letěl(na vycvaklou nohu ,takže vlastně nic).u zadního sem to vlastně pozoroval při podobný příležitosti taky ,vyjížděl sem z koleje a pěkně se v záběru zakroutilo do strany.Nojo ale oni sou to holt velký kola tam to asi průží dalko víc…no kdyby byly lepší asi bych vyměnil…doporučte ;-) dík

                      0 0
                      • michal_t  

                        Ja ti teda nevim,ale ze bych pocitoval krouceni vidle a kola pri vyjizdeni z koleji pri sjezdu,to se mi fakt nezda a pri vyjezdu do kopce uz vubec ne… nejsem zadnej odbornik,jen me to docela zarazilo.Kdyz si to tak vezmu,tak na kole nepocituju krouceni skoro vubec. Proste jezdim a kdyz spadnu,tak to asi byla moje chyba a nesvadim to na kolo. Nechci se hadat, jen muj nazor.:)

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Ja si dal docela praci, abych na fullu udelal hlavni cep s co nejmens stranovou vuli a musim rict, ze prave pri vyjizdeni z nejakych koleji poznam jak se mi ram a kola trochu zakrouti. Na srovnani mam i HT, ktere se pochopitlen krouti o poznani mene-skoro neporozovatelne.

                          0 0
                        • KOMOÒ  

                          Kvůli kroucení vidle sem na HT přešel z RST Gila na Epicona a poznal sem setsakra rozdíl,pak sem doplnil pevnou osou machined by tuningtest,a taky sem poznal rozdíl.Teď sem přešel na 29(a taky sem poznal rozdíl ;-) ) a vidle se i přez pevnou osu kroutí víc ,ale hlavně se víc kroutí větší kolo -větší ráfek,delší dráty.

                          Jel sem v tý koleji a potřeboval sem z ní-takže sem jel šikmo přez hranu.Že by kolo nebo vidle mohli za to,že sem si musel šlápnout sem fakt nenapsal,mohl sem si za to sám,mám jezdit úměrně tomu co mám,no a proto uvažuju o možném upgradu…

                          0 0
                • Mate  

                  No právě že spíš blbnu než jezdím, takže to kolo na předku je docela často. Pokud to dáš na scareba tak to je kouř to se přít nebudu :-) vidle dělaná na váhu. Pokud se budem bavit o tom pokouření, tak ze 160 to na předek dám taky a jak fík, teď vozím 180 byť jsem chtěl 203 ( kolega v práci se chytal za hlavu a tak jsem nakonec vyměk, stím že to bude stačit) 180 Brzdí dobře, co, přímo skvěle, ale na hodně prudkém sjezdíku už je dole znát ta ztráta oproti 203. Ale nebudem řešit blbosti, 180 ve předu stačí snad každýmu.

                  Edit ( viděl jsi někdy co dělá 160 se SIDem? já jo :-) jinak na předek jsem postavil i svoje první kolo s cantíkama, o „V“ ani nemluvím, jde to se vším, pokud to je seštelovaný :-)

                  0 0
                  • JSt  

                    jasne, ze postavis kolo na predni prakticky s jakoukoli brzdou. jen nektera zadni kolo zvedne sama, jine musis pomoct :-)).

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    JSt už reagoval zcela jasně. Základní omyl je ta tvoje poslední věta.

                    Ve větší rychlosti na neklouzavém povrchu s pořádným pláštěm nepostavíš slabou brzdou kolo na přední ani náhodou, natož jedním prstem (v-čkem jedním prstem v žádném případě). Samozřejmě beru, že jezdec se tomu snaží zabránit prací s těžištěm a ne že tomu pomůže.

                    To, že se to podaří v malé rychlosti, to o brzdě naprosto nic neřekne, v malé rychlosti na to stačí brzdná síla velmi malá.

                    A další s čím nesouhlasím je ten 180mm kotouč. Každému rozhodně nestačí, proč by měl? Proč tady tolik lidí jezdí kotouče větší?

                    Záleží co kdo, kde, na čem a jakým stylem jezdí. Samozřejmě pořádná brzda s větším kotoučem vyžažuje i pořádný plášť, což ty 2,25 RR co máš v profilu určitě nejsou (tím nehaním RR, sám je jezdím, jen to není žádný superdržák do pořádného terénu pro pořádné brzdy).

                    Sám jsem spokojený se 180/180mm kotouči až teď na posledním kole, kde mám The One brzdy + sintrované desky. Až tohle mi stačilo ve všech situacích (otestováno teď v horách v pořádných sjezdech v rámci dovolené).

                    Na K24 jsem někdy na akce v horách dával 200/180mm kotouč, se 180/160mm to nebylo úplně ono (vyjímečně jsem to utavil, občas jsem musel v horách v náročném sjezdu na konci na přední brzdě přidat druhý prst – s The One + sintry tohle vše odpadlo).

                    0 0
                • Mr.Duck  

                  Jenom když tu o tom mluvíš, tak ti nakonec musim dát za pravdu, že když brzdim normálně (čili tak, abych ani nepřelít, ani neklouzal), tak to neni uplně jentak zaflekovat ani s 203mm kotoučem. Ono to teda jednim prstem utahnout de, ale chce to dost sílu, a jelikož brzdim prstředníčkem a páka je celkem měkká, tak se stejně zaseknu o ukazováček. Ve finále sem nastavil páky tak blízko řídítkum, že tomu musim i docela dost pomoct, aby se to postavilo na čumák a já nemusel dávat ukazovák pryč )

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Přesně tak. A hlavně s narůstající rychlostí je to čím dal těžší a pro opravdu velké rychlosti je potřeba sakra velká brzdná síla.

                    Problém je v tom, že si tohle jen tak nejde vyzkoušet. Přeci jen zkoušet úplné maximum síly na páce při rychlostech 50km/h+ (nejlépe na asfaltu pro jistotu dobré adheze) není při pořádných brzdách zrovna nejlepší nápad.

                    U K24 + 180mm kotouč si dovolím při opravdu velké rychlosti na asfaltu maximální sílu na páce jedním prstem a tak to na přední postavit nedokážu. Dvěma prsty jsem se k maximální síle na páce v té velké rychlosti + asfalt ještě nikdy nepropracoval, to už se bojím, že to neustojím (ono ani není třeba to postavit na přední nebo zasmykovat, neustát to jde i bez toho, to zpomalení je pak velké).

                    U The One při zahřátých sintr deskách jsem se zatím neodvážil ani na maximální sílu jedním prstem (brzdím ukazováčkem a mám to nastavené na konec páky, tedy pro max. sílu a ostatní prsty mi tam nevadí).

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.