5010 vs Stumpjumper Evo vs Spectral 125 / all-day, all-round

164 nepřečtených
  • boo-beek

    Kolo na další sezónu, jedno kolo na vše. Limit cca 140k (vč. DPH – na firmu).

    Cyklostezka s dětmi by neměla být vyloženě nepříjemná; na Ještědu by to mělo zvládnout Špagetu, červenou a s objetím nejhorších úseku bych očekával i DH; flowtraily by nám tom měly být k ježdění s radostí několik dní v kuse.

    5010, SJ i Spectral v rozpočtu složím / koupím do limitu s karbonovým rámem (Santa CC), s rozumně lehkými karbonovými koly, „lepším“ podvozkem, AXS a s ochranným polepem. To je požadované minimum osazení. Bonusy typu letuška (u Canyonu), nějaké zbylé komponenty, druhá kola v budgetu apod. potěší, ale nejsou nutné.

    Nějaké zkušenosti s některým z kol při mém plánovaném využití?

    Jiné nápady?

    Bronson (v4.1 CC, cenou je nejzajímavější, ale pocitově už to jsou vysoké zdvihy, navíc má pro mě horší sizing než 5010)? Ripmo? Smuggler? Optic, Range?

    Utekl mi Revel Rail na Koloshopu a pak Izzo na Ohlinsu (XL, tam jsem ale hodně váhal kvůli délce ST).

    Požadavky na geo:

    L-XL, kratší nohy, delší ruce. Sedlová trubka max 465mm, reach 475 – 500, eTTL 635 – 650, STR přibližně 1,3. HTA ideálně okolo 65, STA mezi 76 a 77, spíše nižší bb. Karbon, UDH, požadavky na setup viz výše, vstupy do rámu ideálně mimo hlavové složení.

    Zdvihy asi nějak v rozpětí těch tří kandidátů, no…

    Díky!

    0 2
    • embi  

      izzo jako kolo na spagetu a jested DH jo?

      0 0
    • TomGreen78  

      Ahoj, mám Spectral 125 a jezdím na něm na Ještědu všechno a nepociťuji nějaké zásadní omezení, geo je v pohodě i na hodně těžké traily v Jizerkách a pod zadkem příliš nevnímám rozdíl oproti 155mm před tím. Samozřejmě v těch rychlých rozbitých kořenech to musíš víc držet, což na rukou po nějaké době poznáš. Normální ježdění budou vždy ovlivňovat pneu, ale mám druhé kola s 2,2 gumama a na těch už se dá jet i nějaká svižná XC vyjížďka, je to velký rozdíl. Mám velikost L, kdybys to chtěl zkusit, napiš a můžeme někdy vyjet.

      0 0
      • Atilla  

        Mám Spectrala 125 cf a rozdíl mezi ním a TR patrol 170/170 je v těch rozsekaných pasážích, teda hodně velký.

        Na Jizerku a techniku v Ráji je to cajk, ale sypat na spectralu 125 Ještědský DH, nebo ilegaly trochu v tempu, nevím no. Ne že by to nešlo, ale rozhodně by to nebyla moje volba.

        5010 v MX bude určitě univerzálnější kolo na tohle blbnutí a když je budget…

        0 0
    • novas752  

      Cyklostezka s dětma bude ovlivněná hlavně obutím. Na kole zase tak ani nesejde. Pokud dětem teda neni 16. :-)

      Izzo je downcountry kolo, na Stumpjumperu EVO někteří jezdí EWS… Nejdřív si vyber co vlastně chceš.

      Pak taky co jsou to pofle tebe flowtraily – singltrek pod smrkem nebo Klínovec? :-)

      2 0
      • boo-beek  

        Tvl, kdybych měl vybráno, tak sem nepíšu :D (…že jsem to Izzo vůbec zmiňoval…) Ze zadání by mělo snad být jasné, co a kde chci jezdit, vybírám na čem to budu jezdit.

        SJ Evo je horní konec výběru…

        0 1
        • Vrci  

          Ale nenapsal si čeho bude kolik. Jestli budeš jezdit pořád s dětmi po stezce a až odejdou na letní tábor tak strávíš jeden týden na trailech. Nebo každý víkend na trailech a DH včetně náhradního volna v práci za přesčasy a když bude žena hodně kyselá tak jednou za měsíc objedeš s dětma po stezce tři stánky se zmrzlinou.

          2 0
          • boo-beek  

            Jo, pravda…

            S dětmi dva až čtyři výlety měsíčně (20 – 40km);

            několikrát týdně z / do práce přes kopečky Liberec – Jablonec n/N (tzn. Proseč, Císařský kámen, Žulák apod.);

            půlden na Ještědu 4× – 5× měsíčně (ne nutně pouze BP, je to pro mě výchozí bod pro trailové výlety, mám to pár minut z domova na lano);

            větší hory (technicky cokoliv na trase Liberec – Arco / Lago di Garda) v průměru odhadem 1 až 2 dny za měsíc;

            Dva až tři prodloužené víkendy ročně čistě bike (převážně s lidmi, co jezdí 120–130mm trailbike).

            0 0
            • Atilla  

              Já ti nevím, ale vyprdnul bych se na letušku a jiné Fancy kraviny a koupil dvě kola v rozumné cenové relaci a budeš mít bike jak do parku, tak na ježdění. Nedokážu si představit, že bych jezdil na Ještěd s menším obutím, než DD + tannus a zase bych s tím nechtěl šlapat do práce.

              3 0
              • boo-beek  

                No jo, o tom pořád uvažuju, ale… jednak mám fakt problém s místem (pětičlenná rodina, kola, brusle, kočárky, píčovinky k vodě atd.), jednak nedokážu vlastně najít vhodnou kombinaci dvou kol… Vycházelo by mi to na nějaký 130mm trailbike typu SJ nebo to Izzo, k tomu 170mm enduro… ale na to už ten budget není nic moc :D HT nechci.

                Letuška je mi fakt ukradená, ale třeba to AXS bych celkem chtěl (hlavně kvůli PODu), karbonový kola i štelovatelný podvozek jsou taky dost fajn, jakmile si na to zvykneš…

                0 0
                • Atilla  

                  Benefity v tom moc nevidím oproti kvalitním alu od DT. Nevím jak teď, ale Spectrala CF 125 jsem kupoval za 60tis a na pohodové ježdění s rodinou a trailování nebylo co měnit. pike select, deluxe select+, code, DT M1900 LN+ GX

                  A druhé k tomu třeba Torgue Al v mulletu za 80k a to jen tak plácám, dneska toho je mraky. A hlavně mám kolo do parku s pořádnejma gumama a ráfkama, kde nepotřebuju kraviny jako kazetu za 8k a jedeš kravit. Přijedeš domu skočíš na druhé kolo s lehkýma pláštěma co jede a dáš s rodinkou výlet a pak s kámošema na pivko.

                  2 0
                  • boo-beek  

                    Hele, já to parkový ježdění fakt nemám jako prioritu. A dvě kola jsou pro mě prostě spíš komplikace, i účetně by mi to dělalo trochu problémy :D

                    0 0
                  • boo-beek  

                    Aktuální nabídka Spectralu 125 je 104k za cf9 (Fox Factory, GX axs), 111k za cf 9 (Fox Factory, GX transmission) nebo 128k za cf Ltd (x01 axs, Reverb axs a flight attendant). Vše na xmc1501…

                    0 0
                    • Atilla  

                      Za mě je ten spectral 125 dost specifické kolo a bydlet u Ještědu tak koukám spíš po něčem jako je Yeti SB140 160/140mm pořád svižné a zároveň to něco sežere. Teď jsou taky za super peníze. Dvoje záplety a máš bike co se nebojí ničeho.

                      0 0
                    • nomecz  

                      Za me Ripmo , jede to pekne na ten zdvih (stejne jak ten 125mm spectral) a sjede to nesmysl …

                      0 0
                      • Atilla  

                        Ripmo už má nějakou progresivitu na ty severské prasárny?

                        1 0
                        • suslos  

                          ne

                          1 0
                        • nomecz  

                          nevim co ti na to napsat :-) mel jsem ho pujcenej jeden den, bylo to na vzduchu (float X) a prislo mi to ok, ale sem lehka vaha a byla to spis pomalejsi technika nez nejaka strelba nebo polety

                          0 0
                      • ceo  

                        Já si teda taky myslím, že 160/150 mu splní vše. Virtualy i pojedou

                        Foxy

                        Ripmo

                        Hightower

                        Trancex nebo Reign

                        0 0
                    • vrazdit  

                      Propain Hugene? 140/140, virtuál, jede to do kopce parádně… osazení dle chuti/budgetu :)

                      1 0
                      • boo-beek  

                        Tvl, hodně zajímavé. Rozměry, recenze, možnosti konfigurace…

                        Měli nějaký flash discount kód do mailu, který mi nepřišel, zkusím jim napsat…

                        0 0
                    • abel  

                      není lepší vzít plnohodnotnýho spectrala? nová generace 150/140mm

                      4 0
                • Tofifee  

                  Hodím sem taky můj pohled: Mám 170/175 fr jako jediny kolo. Rád jezdím bikeparky, v sezóně vpodstatě kdykoliv mi rodina dá propustku. Ale teď, když bikeparky nejedou, tak na ty kopečky tady kolem baráku je to overkill. Kupovat novy kolo teď a mít na to rozpočet, tak jdu radši cestou lehkyho trailbiku tady na kopečky u baráku a dhčka na bikeparky oboje na nějakych cenově rozumných komponentech, protože s jedním kolem to bude vždycky kompromis buď na cyklostezce nebo na Ještědu.

                  4 0
                  • Atilla  

                    Tak jak píšeš. Spousta trailů mě ani na endurku nebavila a teď na 125mm je to super. K tomu mám patrola na něm dvoukorunku a do parků je to mega. Úplně nevím jestli bych využil plné DH kolo, protože dneska jsou skoro všechny vyloženě závodní kola a na Spoustu tratí mě to přijde overkill a využil bych to na pár dní v roce co jsem v zahraničí.

                    1 0
                    • Tofifee  

                      Dvoukorunku bych bral taky, akorát nevim na čem bych jezdil ty kopečky tady :D

                      0 0
                      • Atilla  

                        Tak s dvoukorunkou. Taky jsem byl u mě po lokálech a kolem Klínovce. Teď mám teda zpět zeba a čekám na reklamaci.

                        0 0
                        • Tofifee  

                          Jako jo, ale do kopce s tím moc nechceš šlapat. Ale vždycky jsem si chtěl dvoukorunku zkusit.

                          0 0
                          • Atilla  

                            Těch 600g oproti zebu už není moc rozdíl. Spíš je na většinu věcí těch 180mm až dost;)

                            1 0
                  • novas752  

                    Na druhou stranu tu cyklostezku s rodinkou parkrát do roka zvladne člověk na čemkoliv a Ještěd se na nějakym trail/enduro kole dá pojezdit i tak slušně.

                    2 fully na cenově rozumných komponentech budou furt o dost dražší než jeden na supr komponentech.

                    1 0
            • goofy  

              Na podobné ježdění jsem si pořídil Bronsona… ;-) Ale je fakt, že než klasické flow traily mám raději takové ty technické flow ala Nauders, a tam se trochu zdvihu navíc hodí… :-)

              0 0
              • boo-beek  

                No, přemýšlím o něm čím dál víc, vychází mě o cca 12k levněji než 5010, a to jsou druhý kola…

                0 0
                • Kulasek  

                  Jezdím Bronsona a mám k tomu dvoje záplety. Jedny maxxis v DD a druhé Schwalbe nobby nic. A jsou to dvě úplně rozdílná kola :-) Na těch schwalbe to letí jako lehký trailbike.

                  0 0
                  • LM  

                    Já po neblahých zkušenostech dávám jezdivější plášť už jenom na druhé zadní kolo. Vepředu to musí držet stále stejně.

                    Když jsem přední taky prohazoval za jezdivější, tak jsem na to musel neustále myslet. Pak jsem na to vždy časem někde zapomněl, opřel se do toho jak kdyby tam byl držící plášť a pěkně se vyválel :-D

                    1 0
                    • krabica  

                      Na jezdivějším páru mám Assegai Maxx Terra a vzadu Dissector 2C, na parkovém Assegai Maxx Grip a DHRII Maxx Terra. :-)

                      1 0
                    • boo-beek  

                      Jo, takhle to taky chystám. Vepředu bude Butcher, vzadu buď 27,5 parkový kolo nebo 29 XC kolo…

                      0 0
                    • TK75  

                      Zní to rozumně, to jo.....nechapu ze jsem dosel k opaku a menim předek ;))

                      Ale s robustnější pneu to mam dolu „pruraznejsi“ ..to je jasny, s jemnější gumou mám zase zivější ovládání a líp to poskakuje

                      A jako chutovku dávám obcas 27.5 dozadu :)

                      0 0
                • Kulasek  

                  Jezdím Bronsona a mám k tomu dvoje záplety. Jedny maxxis v DD a druhé Schwalbe nobby nic. A jsou to dvě úplně rozdílná kola :-) Na těch schwalbe to letí jako lehký trailbike.

                  0 0
    • K2  

      Tady si něco vyber :-)

      https://enduro-mtb.com/…-mtb-review/

      Jinak Canyon Spectral, YT Jeffsy, Giant TRANCE X a podobně sjedou všechno ale v pomalejším tempu než Enduro 160/160

      0 0
    • suslos  

      Ze SC nabídky mi na Tvoje použití přijde tedy nejvhodnější Hightower/Tallboy :-) na uni použití s nějakými kilometry jak popisuješ moc benefity v MX setupu nevidím, naopak na to vidím jenom plusy ve víc univerzálním full 29er setupu.

      0 0
    • ceo  

      Přivedli jste mě na (pro mě) zajímavou otázku. Tak se zeptám zkušenějších

      Pojede líp v lehčím terénu a lehčích (flow) trailech

      120mm trailbike na al zapletech (2kg) a těžším trail kombu – pláště kolem 1–1,2 kg

      nebo

      150mm AM/ EN na 1,5 kg karbon zapletech s lehčím trail kombu (cca 850–950g)

      ?

      0 0
      • boo-beek  

        Nevím, ale pocitově volím B :D A vlastně díky, protože to je argument do rozhodování…

        Zrovna jsem se chystal odpovídat Attilovi ohledně těch kol…

        Přechod z těžce obutých Stans Flow / Formula na těžce obuté Reserve 30 jsem samozřejmě poznal, rozdíl 400g a úplně jiná liga ve všem. To proběhlo na GT Force minulé generace. Změnu z Reserve 30 na Roval Traverse AL (50g dolů), trochu lehčí obutí, ale pořád okolo 1,1 kg na plášť, jsem poznal, byla k horšímu, ne tragédie, ale bylo to znát. Změnu na EiE (150g dolů) se stejným obutím jsem poznal, výrazně k lepšímu. Obojí na Stumpjumperu. Pak jsem dal EiE na Ghost Riot trail (160/140mm, cca 15,5 kg, možná 16, radši nevím) trochu divné obutí (dhr 3ct a Ass 2c), vlastně to ve výšlapech hodně slušně maskovalo váhu toho kola.

        0 0
        • Atilla  

          Jestli dám o 150g lehčí karbon se stejným pláštěm nepoznám ani prd. Za to směs, nebo menší vzorek ano. Jak já bych chtěl DHR2 DH v dualu:( Víc rozhodně udělá jak jsem se vyspal.

          Možná na šlupkách EXO by to rozdíl byl, ale když dám tannus a DD DHR tak ten váhový rozdíl je vlastně fuk.

          0 0
          • suslos  

            nově dělají DHR II v DH casingu maxxterra, bral jsem právě na b-d :-)

            0 0
      • TK75  

        Nejlip bych to viděl na ten 120 trail bajk kterej si vypůjčí to lehčí trail kombo (zaplety plus pneu) od toho tveho 150 am/en :D

        1 0
      • wilda81  

        Nevím jak zhodnotit „pojede lépe“, ale velké zdvihy na lehkých trailech mě vždy brzy začnou nudit. Na malém kole i na těžších tratích je to pořád zábava, jen prostě musíš občas zpomalit. Takže kdyby někdo přede mě postavil tahle dvě kola, sáhnu po A.

        2 0
        • ceo  

          Smysl té otázky byl spíš o tom, jestli to jak kolo jede (kolik se toho na něm při stejné fýze dá ujet) je víc ovlivněno záplety nebo zdvihy.

          Mým primárním kolem je Mondraker Foxy – 160/150 virtuál, co snad i objektivně fakt dost jede (https://dolekop.com/…-hrozne-jede) a je na svou kategorii dost lehké. (cca. 14 kg). Spíš takový trailbike s vyššími zdvihy než pure enduro. Takže vlastně 100% AM :)) Mně sedlo totálně.

          Moje EN skupina se díky dětem rozpadla, a druhá skupina jsou lehce- terénní chrtiči. Kromě Foxiny mám ještě oceláka, jenže jeho starou geo už nedávám. Takže jsem chtěl koupit nové XC HT a koukal po Lectoru SF, protože sedlo až dolů a dlouhý rozvor. Předsevzetí jet šotku dodržím vždy přesně do první možné odbočky do lesa…

          Včera jsem koukal na YT jak na endurech na DHF jeli takový delší výlet a začalo to ve mě hlodat. A dnes tato debata ještě víc otevřela otázku.

          Jako jasný – 2 kola jsou 2 kola, jenže nemám zase tolik času jim naložit a když lectora obuju do thunder buřta, aby jel, tak si DH trail po cestě do práce nesjedu…

          Foxinu jsem teď taky trochu omezoval plášti, když jsem chtěl, aby jely. Klínovec, Bialsko apod jde i na HD/NN v pohodě, ale člověk si přece jen musí dávat trochu bacha, aby nemusel pěšky dolů. DH/DD pláště by umožnily víc.

          Takže moje dilema teď je, jestli Foxy obout na DD/DH a přikoupit Lectora nebo se na XC vykašlat (občas jet do práce na starém XC) a koupit EiE záplety + zřejmě Pirelli Trail M/H a to mít na ježdění po svých po jižní moravě a lokálních XC trailech (třeba i 80 km) a když se sejde EN skupina, tak tam šoupnout stávající hliníky s DD/DH obutím…

          Takhle od klávesnice bych na první dobrou řekl 2 kola, jenže jednak se mi nechce starat o 2 kola (proto taky případné druhé by muselo být HT, 2 fully opečovávat nebudu) a pak je tady otázka 100km švihů na HT a dopadů na záda…

          Najedu ročně jen něco pod 2000km…

          Foxy + karbonový HT nebo Foxy s 2 zápletama?? Jedno kolo v jednom setupu nezvládne všechno, ale 1 kolo s 2 zápletama?

          Vlastně je to ta samá otázka jako řeší zakladatel vlákna..

          0 0
          • boo-beek  

            Hele, čím dál víc se kloním k Bronsonu, lehčí karbonová kola, dal bych asi obutí typu Forekaster 2C / DHR 3CT, druhá kola čistě na lano – těžký AL, DHR / Ass. Ten konkrétní setup je na Michelinu Wild / Force AM2, to bych rozhodně zkusil.

            0 0
            • otecius  

              Čtu to tu od začátku, už jsi měl kolo, kde jsi přehazoval záplety? Je to pěkná otrava zvlášť když se ti blbě sejdou výrobní tolerance a ty budeš muset při každé výměně středit třmen… měl jsem podobné ambice, nakonec jsem koupil Jeffsy k tomu karbonový kola, obul jsem DHF a High Roller a úplně v klidu na tom dám 70 km vyjižďku s manželkou a stejně v pohodě Bialsko, Peklák nebo Kouty.

              Teď mám v hledáčku SC Hightower na stejné použití. Na XC mě to nebaví protože když je možnost v lese někde poskočit, tak to vždy udělám a XC dostává pak bídu…

              Teď jsem si k tomu koupil gravel když budu fakt chtít řešit fýzu a zdá se mi to jako ideální kombo.

              0 0
              • LM  

                Nutnost vystředění třmenů lze eliminovat podložkama pod kotouče

                Mám dvě kola (starej Spectral + Decathlon plečkosilnička), ke každému dvoje záplety (mokro/sucho + silnice/gravel) a na třmeny nemusím sahat.

                0 0
              • Atilla  

                Základ jsou stejné náboje a kotouče a přehazuju bez seřizování.

                4 0
              • nomecz  

                Pokud mas stejne nebo skoro stejne naboje a kotouce tak to neni problem. Jezdim tak posledni rok na trancovi kde ma lehke 1500gr zapleta s XC slupkama a k tomu puvodni 1800 gr zaplety s Asigajem/Mgic­Marunou do bordelu a na lano a je to supr. Pokud bych mel misto na 4. Kolo tak by to bylo samo lepsi ale i tak …

                0 0
              • theedge  

                Prohazoval jsem i 2 ruzne naboje. 6 derovej kotouc jde vypodlozkovat. Neni to takovej problem – podlozky jdou koupit snad od 0.1 mm. Funguje to bez problemu.

                U Centerline nevim ty nevozim.

                0 0
              • ceo  

                Zaradim to blbě, protože to je na všechny 3 nademnou

                Řazení je vždycky ok? Na stejných kazetách samozřejmě

                Počítám, že 90% času tam budu stejně mít karbony, seřídit brzdu je pro mě otázka chvilky, ale řazení mi nejde. S tím se trápím vždycky dlouho.

                0 0
                • krabica  

                  Proto je lepší mít stejné náboje a kazetu, případně u DT rohatkového systému jde kazeta přecvakávat s ořechem, takže stačí mít jednu,,,

                  1 0
                • LM  

                  Na bajku mám různé náboje (SRAM, Stans Neo), polohu kotoučů řeší ty podložky ale po prohození zápletů musím ještě o dva zoubky pootočit štelovátko u SRAM X1 11 speed řadící páčky, pak to zase řadí dobře.

                  Decathlon plečka má stejné náboje (Decathlon) a MicroShift 2×8 má větší vůle, takže tam na to šahat nemusím.

                  PS: ještě nezapomeň na polohu brzdových destiček. Pokud budeš jedna kola jezdit 90% času, tak tam budou víc sjeté kotouče a destičky blíž u sebe. Po prohození kol to možná budeš muset nejdřív trochu roztáhnout. Já to řeším tak, že občas prohodím brzdové kotouče mezi kolama, ať jsou sjeté zhruba stejně ;-)

                  0 0
                  • theedge  

                    S tou sirkou kotoucu jsem nikdy nemel problem. Jezdil jsem teda Sram centerline kotouče ktery hodne vydrzi a moc se nesjizdi.

                    Co se tyce razeni tak jsem to vyresil tak, ze na jednom naboji jsem na strane kazety lehce zbrousil encap na naboji ( asi 0.7 mm ) a nemusim nic nikde stelovat.

                    0 0
            • suslos  

              A já si furt myslím, že koukáš špatně do kategorie MX :-)

              Zhodnoť své dh schopnosti (netuším jak jezdíš) + kolik % času kde strávíš a podle toho se odraž. Vidět Bronsona s Forekastrama tak fakt brečím :-)

              0 0
          • wilda81  

            Pokud pomineme vliv geo apod., tak vetší rozdíl udělají pláště než pružení. Nepředpokládám teda, že jezdíš na pružině bez zamykání.

            Máš tam bikeparky i 100km vyjížďky s chrty. Jestli to je časově cca 50:50, tak bych definitivně volil dvě kola tzn. foxy + XC/gravel. Pokud jedno využití výrazně převažuje, tak bych volil podle toho. A pokud opravdu jen jedno kolo, tak bych foxy vyměnil za menší zdvihy (trail 29" s agresivní geo) a měl dvoje záplety.

            1 0
            • ceo  

              60% lokální traily + přejezdy, 20% XC a 20% EN/BP

              Myslíš, že bych s 130mm trailbikem něco získal? Skoro bych tipoval, že hodně 130mm trailbiku nepojede o nic líp, ani nebudou min vážit … A honit 130mm po německé už by hodně snížilo rezervu pro chybu.

              Proto jsem tehdy do Foxy šel, ne jako enduro, ale že to je trail bike na vyšších zdvizích – jede jako 130mm, ale mám polštář vyšších zdvihů… Jinak jsem se koukal a zkoušel třeba na Smugglera a ten teda krutě nejel oproti Foxy

              Na pružině nejezdím a ani o ní neuvažuju

              0 0
              • wilda81  

                Kdyby to tak bylo, tak i XC závody jezdí na 160mm zdvizích ;) Zkus stejný systém a menší zdvihy.

                Smugglera jsem nikdy nejel, ale tipoval bych, že je kinematika laděná hlavně směrem dolů z kopce a zrovna u horst-linku je to vždy o kompromisu mezi funkcí směrem nahoru a dolů.

                0 0
                • Atilla  

                  Na pinkbiku bylo porovnání reactoru a gigy a do kopce byl čas na totožných zápletech gumách ± stejný. Z kopce, ale byl velký prospěch u gigy. Ale samozřejmě, že kola na XC mají úplně jinak laděné odpružení než trailbike i když má stejný zdvih. Zrovna Spectral 125 je toho názorným příkladem.

                  0 0
                • ceo  

                  Ale tak nebavíme se o srovnání s Xc bajkama, ale třeba Spectral Cf 125, Jeffsy. Jestli by to tam mělo smysl?

                  Jasně Izzo nebo Ripley už líp pojedou, ale i když je člověk obuje, tak v Bialsku apod už budou trpět. Foxy jsem kupoval, protože Trek Remedy 29 140mm už to moc nedával a lokálních trailech byl tak tak..

                  0 0
                  • Atilla  

                    Podle mě se bavit o Bialsku a trailech ala Cikán, kamenolom( jel jsem tam jedno flow co bylo taky slušně rozdrbané ), nemá ve spojení s trailbikem moc smysl, protože tam tě dřív než kolo zastaví gumy. Pokud chceš strkat na trail DD,DH pláště nemá už to kolo opodstatnění a vyplatí se mít EN.

                    0 0
                    • goofy  

                      Jezdím fakt tužku, bo tam jezdím jenom s EXO gumami… :-)))

                      0 0
                      • Atilla  

                        Nebo já neumím jezdit… Neříkám, že to nejde, ale i to DD,DH občas proseknu a nebavím mě to. V ráji vozím jenom EXO, tam není třeba mít nic těžšího.

                        0 0
                    • ceo  

                      Já si chci nechat Foxy a mít karbony s NN/WW a druhé záplety s něčím na DH/DD casingu.

                      První na víc km a druhé na BP a když vezu kolo na traily autem.

                      Spíš to chápu tak, že jsem přesvědčovaný , ať Foxy vyměním za nějaký trail bike. Jenže v tom nevidím smysl, protože s trail bikem bych si omezil EN/DH potenciál -jak píšeš – a co do jezdivosti si skoro nepomohl, nebo minimálně.

                      Spíš to bude o tom, co obuju na ty karbony než jestli mám vzadu 150 nebo 130

                      0 0
                      • novas752  

                        Otázkou je jak často by ses k tomu dokopal – já si takhle vyrobil dvoje záplety v roce 20 nebo 21 k Jeffsy a na těch lehčích Rekon/Ikon jsem za 2 roky ujel celičkých 50km. Přehazovat ty kola, seřizovat brzdy, řazení, fakt mě to nebavilo a vyřešil jsem to až druhym kolem – trail ht.

                        0 0
                        • ceo  

                          Jak jsem psal – 80% čekám, že to bude na trialových pláštích a karbonech :)

                          Spíš teď uvažuju, jestli inserty, nebo ne.

                          0 0
                      • embi  

                        Foxy je trailbike a poradna enduro guma se ani nevejde do zadni stavby… Spectral 125 je vic dolekopcom kolo.

                        0 0
                        • ceo  

                          jj, dyť to tvrdím celou dobu. Spíš poslední pravověrné AM :)

                          Ale pekla umí zvládnout taky slušně :)

                          https://www.youtube.com/watch?…

                          https://www.youtube.com/watch?…

                          Nic víc nečekám.

                          P.S. pořádná guma je co? 61mm se tam dozadu vleze a normálně se vozí. Však jsi něco na Foxyně najezdil…

                          0 0
                          • Atilla  

                            Pěkně si to dáváš na tom listí!

                            0 0
                          • wilda81  

                            Zrovna tohle mi nepřijde jako věc kde bys nějak extra užil zdvih. Je to daleko víc o pláštích, brzdách a hlavě.

                            0 0
                            • ceo  

                              Moje zkušenosti jsou takové, že větší zdvih dává větší prostor pro chybu.

                              I takoví wertriders používají EN zdvihy i když jezdí na přesnost a rozhodně ne rychle.

                              1 0
                              • wilda81  

                                To souhlasím. Taky jsem brával sjezďáka na najíždění nových věcí.

                                0 0
                          • embi  

                            Na tech videich je to spis o jezdci:-)) No kdyz tam das nejakou macatejsi 2.4", a opres klopku, tak uz je to so-so s tim mistem v zadni stavbe.

                            0 0
                      • wilda81  

                        Nerozumím té debatě. Chceš si nechat foxy, OK, tak si ji nech. A jestli chceš jen vědět jak pomohou lehká kola + pláště, tak přece není nic jednoduššího než poprosit nějako z XC kamarádů na půjčení kol (určitě se někdo najde), nahodit na foxy a dát si nějakou delší vyjížďku. A budeš mít jasno jestli je to správná cesta.

                        0 0
                        • ceo  

                          Debata byla o tom, že když jsem napsal, že tam dám trail pláště a karbon výplety, tak mi bylo doporučeno foxy prodat (zřejmě protože 160/150), tak jsem se zeptal jestli bych tím prodejem a koupí 130–140 něco získal. Od té doby se motáme v kruhu :)

                          0 0
                  • novas752  

                    Dnešní 140mm trailbike bude taky o dost schopnější než Remedy 29…

                    0 0
                    • ceo  

                      Jo, ale bavíme se o tom, jestli po rovině nebo do kopce by mi ten 1cm zdvihu min nejak pomohl, aby stalo reálně za to Foxynu vyměnit…

                      0 0
                      • novas752  

                        Zdvih jako číslo fakt ne. Na otevřenym tlumiči by trošku pomohla lepší platforma pro šlapání. Největší rozdíl udělají pláště a výplety, hmotnost kola.

                        0 0
                  • Karlos009  

                    Mám Jeffsy (27,5 160/160) i Izzo . Když jedu sám, tak na Jeffsy dojedu kamkoliv, 80km vyjíždka není problém, nemám ani pocit, že by Jeffsy mělo nějakou nevýhodu ve strmých výjezdech, skoro 4kg rozdíl necítím. Vše se ale mění, když jedu s nějakými chrty a ti začnou dupat. Pak je rozdíl zcela zásadní. Nástupy, akcelerace atd., úplně jiná liga, karbonová kola, lehčí pláště, úhel sedlovky „rozumné“ zdvihy, úplně jiné kolo. Taky jsem tomu nevěřil, než jsem měl srovnání. A to Izzo není žádné XC a já žádný chrt. :-)

                    1 0
              • K2  

                Taky jsem dlouho jezdil jedno kolo Canyon Spectral 27,5 150/140

                Jezdilo slušně, ale na XC švihu s kamarády jsem byl vždycky vzadu.

                Pak jsem si postavil lehkou Al MRX HT 29 s pevnou karbonovou vidlí, kterou jsem následně změnil za Rebu na XC vyjížďkách nebo na asfaltu je to jiný vesmír. Je tam rozdíl cca 3 kg

                Na XC si můžu dovolit lehká kola a rychlé pláště a na trail kole si můžu dovolit odolná kola a trailové pláště, které mě podrží.

                Pro mě je to ideální kombinace. Jedno kolo maximum zábavy a druhé maximum rychlosti a lehkosti

                0 0
      • Tomcat  

        Otázka jestli to se 120mm je trail a nebo primárně XC ;-) lehký flowtraily jezdí někdo i na gravelu. , zatímco nekdo se bojí „skocit“ na silničce/crosu/tre­ku obrubník…

        1 0
      • novas752  

        To je trochu divný porovnání – na xc/trail kole mi přijde docela zbytečný vozit am/en pláště, a naopak na am/en kole bych se o 1500g výplety asi trochu bál.

        Pokud tim teda myslíš možnost prohazování zápletů na jednom kole, budiž, ale furt to moc nedává smysl – na dobrym hladkym flow trailu imho netřeba vozit těžký pláště – je to prostě línější, těžkopádný, málokdy využiješ lepší grip a tuhost nebo odolnost. A jakmile ten trail už není úplně hladkej (třeba nějakej starší, dlouho nešejpovaný), tak bude mít imho navrch kolo s lepšim odpruženim i na těch lehčích pláštích, dokud budou tak nějak stačit. Na to mi přijdou dobrý kola s OP odpruženim jako třeba ten Canyon Spectral 125. Delší dobu přemýšlím, že bych chtěl postavit nějaký vyloženě xc/dc (např. Epic Evo apod) na docela dost přestřelenym odpružení – třeba Lyrikovi sníženym na 130 + pružinovej tlumič. :-)

        0 0
        • Atilla  

          No, zase ten Epic má ty ložiska v přepákování tak drobné, že to nemůže nic vydržet. Možná to má EVO jinak, ale co jsem viděl teď klasiku, tak to je teda opravdu stroj na závody se vším všudy.

          0 0
          • novas752  

            Evo má trošku větší, ale jsou furt docela drobný no. Že by to ale při čistym stylu ježdění mělo ložiska nějak víc zatěžovat si nemyslím, to až při takovym tom „enduro“ prasení, když se daleko víc jezdí bokem, dopadá do odklonů apod.

            0 0
        • Ukrutony  

          Tož pak dej vědět jak jsi s tím přepruženým evem dopadl :D Mně by se líbil vepředu stříbrný PIKE ULT.

          Na předku by člověk byl se 130 šul nul, z obchodu to kolo v XL přišlo s 15mm podložek pod představcem, to by se vešlo i 140 :D Ale vzadu teda nevím. Viděl jsem zde i 45mm tlumič, ale kolik to udělá v reálu travel je otázka…

          0 0
    • krabica  

      Poradil bych Forbidden Druid V1 XL model 2023 s UDH patkou, ale má sedlovou trubku 490mm, jinak by to byla super volba.

      0 0
    • TJK  

      Ja sem napisu jen jedno… protoze asi bydlis. v LBC s jezdime tak nejak stejny veci :)

      potrebujes 2 kola, univerzal je bobost protoze to co pises je od sebe tak daleko ze ani na jednom nebude univerzal dobrej…

      XC/trail bike kup z druhy ruky na obcasny jezdeni

      na EN se vyser na karbon kola kup neco smart se stelovacim podvozkem… za me v ramci ceny i funkce bych zustal u Sramu a na cokoli na FOXu bych se zvysoka vykasalal (povetsinou priplatek tucny a pro me napr. bez pridany hodnoty ve vysi toho priplatku)

      1 0
      • boo-beek  

        Tvl, další… Už začínám přemýšlet, kam bych dát dvě kola, no :D

        V budgetu mi tam vychází Lector FS na karbonových kolech (a na DT podvozku, vůbec nevím, co od toho čekat) a Riot trail nebo AM fullparty, což je rozhodně podvozek, který bych chtěl.

        Ani jedno axs, ale celkově vlastně zajímavý kola…

        Ale pořád platí, že účetně to je prostě složitější než jedno kolo.

        0 0
        • TJK  

          Aby to bylo rozumne pouzitelne tak ja to EN potrebujes druhy idealne naprosto totozny kola (naboje, kazeta, kotouce) ktery bys pripadne nahazoval na ne-EN vyjizdky… intak je to realne kompromis naprd…

          Ripmo je fajn, jen v XL zbytecne vysoky (uplne nechapu proc) a je potreba doresit tu progresivitu idealne progresivni pruzinou nebo vhodnym tlumicem.. jinak je to fajn kolo. (jen imho neni v rozumny cenovy relaci a vybave, pokud neresis hlinikovy AF)

          k ostatnim ti nereknu, to jsem nejezdil … ja mam presne na tohle liberecky jezdeni Nicolai a Topfuel… btw treba Vendelina 1 sem si parkrat sjel i na Titanovy vendette na XC gumach ale ze by to byla vic sranda nez smrt v ocich to uplne ne a kolo ma (EN geo) …

          nejakou dobu jsem zkousel hledat takovej kompromis a mit jedno do-it-all kolo a realne to proste nefunguje poradne a je to porad vice mene kompromis na jednu nebo druhou stranu…

          2 0
          • boo-beek  

            Ripmo v2s je za raketu, ale v2 (bez udh, 52mm cl) je teď za 2k eur s X2 Factory 2024, což se mi zdá jako fajn cena (je to o 400 méně než za Bronsona a 5010)…

            1 0
          • krabica  

            Souhlas, taky jsem skončil u dvou biků, pokud nepočítám dirťáka, gravel, hospodský přepravník a motorku. :-)

            0 0
        • K2  

          Klidně bych vzal to XC pouze s přední vidlí. Pojede líp a nebudeš muset řešit zadní stavbu- Líbí se mi Trek Prokaliber

          0 0
        • novas752  

          AXS netřeba, i slušná mechanická sada (GX na XC, X0 na enduro) funguje parádně a netřeba se bát kde nechám baterku, kdy se to vybije, kdy to z neznámýho důvodu přestane fungovat…

          0 0
    • boo-beek  

      Mno, tak o moc jsem se zatím neposunul, o mých rozhodovacích paralýzách by šla napsat knížka…

      O kousek snad ale jo:

      1. Nechci dvě kola. Nemám je kam dát. Obě kola by byla kompromisní. Řešil bych v zásadě to samý, pořídil bych XC a EN, chyběl by mi trailbike. Který kolo si dneska vezmu? Neměl jsem si vzít to druhý? Když si vezmu na vyjížďku XC, nebude mi chybět zdvih? Když si vezmu na vyjížďku EN, nebude to moc těžký? Fml, tohle fakt řešit nechci. Prostě se buď sžiju s limity toho kola nebo ho vyměním. Nebo to druhé pořídím později, no. Navíc mám doma ještě nějaké zbytky z Riota, třeba ho nějak dostavím…
      2. Chci prostě trailbike, akorát… hledám vlastně svoji osobní definici toho, co je trailbike :D
      3. Z výběru jde ven SJ Evo, když už něco okolo 150–160mm zdvihu, tak by to byl Bronson (nebo Revel Rail 29, kdyby se mi ho povedlo sehnat za rozumný peníze).
      4. Do výběru možná okrajově přibývá klasický SJ, a rozhodně Propain Hugene.
      0 0
      • theedge  

        Díval bych se na Hugene, nový Spectral 29. Prostě moderní schopný trailbike. Všechny tyto moderní trailbiky trochu laděný do endura toho zvládnou fakt hodně a řešil bys s nima dvoje záplety. Řeším to tak s Megou v profilu – jedny karbon EIE kola a pak EX511 záplety na bikeparky a největší bordel.

        Tlumiče typu nový RS SuperDeluxe jdou velmi dobře zamkonout a v zamknutém poloze to je fakt velmi tuhý a efektivní na šlapání. O tom jak se na kole šlape na výletech a cyklostezkách rozhodujou primárně gumy a jednoduchá možnost zamčít tlumič. – proto dva záplety.

        Jasně furt to bude mít cca 15kg, ale to dneska mají levný hliníkový turistický HT taky. Pokud nechrtíš tak ta váha tolik neomezuje. Za mne jsou rozhodující gumy a lock tlumiče.

        Cube jako druhý kolo mám pořád taky, ale bude z něho trail-turistický kolo a zůstane na chalupě abych nemusel převážet.

        0 0
      • suslos  

        Já Ti nevím, ale mít dvě kola mi přijde menší kompromis než jedno :-D A upřímně, vždy dopředu víš, kam jedeš a co na to bude lepší, pokud ne, tak špatně plánuješ.

        Stále platí, Tallboy, Hightower nebo jim podobný :-) (SJ, Revel)

        2 0
      • ceo  

        Podle mě hledáš allmountain.

        Spectral 29, Ripmo, Foxy, Hightower, Hugene podle mě by se dala ukecat cena i na Pivot Switchblade

        0 0
        • nomecz  

          tak switchblade ramovka je za pusu https://www.klbikes.de/…ade-framekit ale nejsem si uplne jistej jestli je to geo na jezdeni do parku … i kdyz okrajove

          0 0
          • boo-beek  

            No, na tu rámovku už nějakou dobu koukám. Je to sice minulá generace, ale v XL se mi líbí, jen je o kousek nad limitem délka ST, navíc koupě / zapletení SB zadního kola je opruz. Ale možná to ještě zvážím, stejně jako to Ripmo, ceo mě nahlodal.

            0 0
    • boo-beek  

      Tak, současné slevy na SJ / Stevo mi pomohly v rozhodování :D Chvíli jsem přemýšlel, že vezmu standardní SJ, ale dostupný build v mojí velikosti bych musel přestavovat strašně moc… Takže to bude SJ Evo Pro (mullet) od Španělů. K tomu zadní karbonové 29" lehčeji obuté kolo na stejném náboji a nějaká aktualizace pohonu. Součástí dodávky by měl být i 29" vahadlo. Trošku se bojím linearity rámu (19%), ale dost lidí je s tím happy tak, jak to kolo je. Pokud mi to bude vadit, podle všeho je SDL, Kitsuma nebo Mara Pro (mmmmm…) řešení. Výměna tlumiče by asi měla přednost před cascade link (už proto, že na mullet je pak potřeba ještě aftermarket vidlička za raketu), přednost by asi měl SDL, už kvůli možnosti megneg. Ale Fox rozhodně šanci dostane, budu zkoušet obě vahadla a dám tomu čas. Grip2 vepředu je v pořádku. Mezzer Pro je pro mě aktuálně asi svatý grál, ale dostupnost 44mm offsetu za rozumnou cenu je bídná, možná zkusím Selvu S z Alutechu, ale to už by bylo spíš z nudy.

      V principu mi 10 minut nastavení nevadí, vypravit 5člennou rodinu na cyklo výlet trvá fakt dlouho, to se v tom ztratí.

      Jsem zvědavej, co ukáže váha… Upgrady to moc dolů neposunou, počítám lehce pod 15 (s5), ale chtěl bych to ve finále dostat na 14 kg.

      0 0
      • filipes  

        Odkud jsi prosím přišel na to, že Kitsuma nebo Mara Pro jsou nadstandarndně progresivní a vhodný doplněk k málo progresivnímu rámu? Mám málo progresivní rám a trail/enduro tlumiče s snaží být alá pružina…

        0 0
        • boo-beek  

          Nepíšu, že jsou progresivnější ;) Asi je to trochu komplikovanější, řešení problému (pokud tam reálně nějaký je) není nutně o progresivním tlumiči… podle všeho interní nastavení komprese toho stock tlumiče není ideální, takže musíš dohnat chybějící oporu v kompresi tlakem, a zmíněné tlumiče si s charakterem toho rámu prostě poradí líp. Ale nezkoušel jsem nic z toho, jsou to jen poznatky z diskuzí.

          0 0
          • krabica  

            Proč hned měnit tlumič? Stačí přeskládat stack… :-)

            0 0
            • boo-beek  

              No, nahlédl jsem přes okraj propasti, možná i to bude cesta :) Akorát nevím, kde, na RS bych někoho měl, ale Fox dělat nechce :D Snad když tak Koulec, no.

              0 0
    • boo-beek  

      Už se to rýsuje… SDLX na cestě, ještě vymyslet vidlici a bude :)

      1 0
      • jeniiiik  

        Socka verze jde už taky do finále.

        0 0
        • boo-beek  

          S-works jako Socka? :D

          0 0
          • Tomcat  

            to není Sworks podle barvy…

            0 0
          • jeniiiik  

            Myslím osazením. ;)

            0 0
            • boo-beek  

              Nevím, jak jsi nakoupil, ale řekl bych, že to pořád nebylo na úrovni SX nebo Deore :D

              Kupoval jsem v akci na BC, kde XX vyšlo asi o 40 eur dráž než X0, na který jsem se chystal původně… Litr za design a magickou kladku jsem byl ochoten obětovat :) Ale kliky tam budou starý x01. XX jsou hnusný a drahý, X0 jsou hliníkový a drahý…

              1 0
              • nomecz  

                Nemaj kazdy jinou retezovou linku ?

                0 0
                • boo-beek  

                  Jj, ale mělo by to šlapat v pohodě. A pokud to nebude dobrý, tak převodník s 0mm offsetem a jsme na správné chainline.

                  0 0
              • jeniiiik  

                Necelá dvacka za celou sadu. ;)

                0 0
                • boo-beek  

                  Včetně klik? I s baterkou a nabíječkou?

                  0 0
                  • jeniiiik  

                    Jojo, jen to bylo se 175 klikama. Ty strelim a 170 staly 4500,– nebo tak nějak.

                    0 0
                    • boo-beek  

                      Bike components, to jak neposílali do ČR? O chvilku mi to uteklo, ale další den tam byly tahle XX komponenty…

                      0 0
                      • jeniiiik  

                        Jo…ty zase utekly mi. ;)

                        A hotovo. Celkem jsem si to dneska užil s vložkou do ráfku. Ale nakonec se podařilo.

                        0 0
                        • boo-beek  

                          <3 Krása!

                          1 0
                        • boo-beek  

                          X2 tedy necháváš?

                          0 0
                          • jeniiiik  

                            Nene, půjde pryč. Stačilo mi loni jak se zavzdusnoval. Tady ten by to měl mít údajně vyřešené, ale loni mě nepřesvědčil ani tlumič, ani 36 grip 2 Factory, že je to nějaký zázrak. Zlatý RS.

                            0 0
                            • boo-beek  

                              A co tam tedy dáš?

                              Teď je vlastně všechno za celkem fajn peníze :D Cca před týdnem mi říkal Jakub z JCbike, že bude mít nějakýho Ohlinse v tomhle rozměru za zajímavý peníze, kdyby Tě to zajímalo, asi se to dá zařídit. Já jdu do RS.

                              Dopředu dám asi Mezzera, možná Helma, ty jsou teď u Kraba za super peníze.

                              0 0
    • nomecz  

      prdnu to sem treba se nekdo chytne

      mam 179 cm a hodne dlouhy nohy.

      co vybrat S3 nebo S5 :-) kdyz sem zkousel Trance tak sem sedel jak na M tak na L a nakonec bral L kvuli sportovnejsimu posedu a hltani km, naopak v technice mi prijde ze se s kolem nekdy zbytecne peru. Idealni by samo byla asi S4 ale ta neni. M ez toho vychazi asi S3 s tim ze asi budu muset dat kratsi jak aktualni 2000 mm teleskop

      0 0
      • nomecz  

        jeste doplnim, chci tam vozit 29" kolo

        0 0
      • boo-beek  

        Odkud jsi? Tenhle týden bych měl mít dostavěnou S5, tak to dám když tak k vyzkoušení…

        0 0
      • Atilla  

        Koupit si kolo, co ti bude a ne se rozhodovat mezi M a Xl, když jsi na Lko;)

        5 0
        • nomecz  

          To vim taky :), ale sem si rikal ze treba ..

          0 0
          • friblos  

            Mám 178cm a měl jsem na test S4 a bylo to akorát, S5 je fakt blbost. S3 bude hravá, ale zase na druhou stranu malá????

            0 0
          • friblos  

            Mám 178cm a měl jsem na test S4 a bylo to akorát, S5 je fakt blbost. S3 bude hravá, ale zase na druhou stranu malá????

            0 0
    • friblos  

      Možná se to bude někomu hodit při výběru tak nějaké moje subjektivní dojmy z testů kol. Měřím 178cm.

      SC Hightower 3– vel L- sedí akorát, zatáčí velmi dobře, zadní stavba tuhá,sedlový úhel- posouval jsem sedlo o 1cm dopředu, do kopce jede slušne

      SP Stumpjumer Evo- vel S4– sedí, zatáčí dobře, zadní stavba pocitově hodně měkká, sedlo punuté dopředu co to jen šlo, pocitově moc nejede.

      Trek Fuel EX- vel L- nejdelší, ale díky úhlu sedlovky nevadí, do zatáček se musí trošku nutit, úhel sedlovky výborný- sedlo v ose, do kopce jede jako SC, zadek tuhý akorát.

      0 0
    • nomecz  

      Tak jen pro info, byla to rychla akce :-)

      pouze na prodejne sem projel jak S3 tak S4 a vsichni mi dle papirove vysky doporucovali S4 …

      ale po nasednuti sem si nedokazal predstavit na S4 jezdit nekde v pomalejsich technickych pasazich , pusobila hrozne tankoidne jeste vic nez stavajici Trance kde jsem dle meho tak na hrane.

      takze sem vzal Sworks frame set v S3 a hotovo :-)

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.