• Trojci

    Zdravím!

    Je mi jasný, že zase píchnu do vosího hnízda a sklidím bouři, ale tohle si jaksi nemohu odpustit :o))

    zaráží mě výsledky, k němž došli pánové (a dámy?) při testování plášťů v novém vydání Vela.

    Pokud je kupříkladu srovnám s testy, jež dělá MountainBIKE mazazín v Německu, nestačím se divit..

    Jeden příklad za všechny – Ritchey Z-max..

    MountainBIKE: // Ritcheys Klassiker kann beim Rollwiderstand zwar noch immer punkten, das geringe Gewicht bedingt aber schlechten Pannenschutz. Im Praxistest stimmt die Traktion bei Trockenheit, bei Nässe wird er aber gefährlich schlüpfrig und geht über die Seiten weg. Damit erreicht er gerade noch so die Note gut. //

    Velo:

    • velký valivý odpor (4 z 10)
    • výborná trakce, i v bahně (8 z 10)
    • jisté vedení v zatáčkách, i v bahně (9 z 10)

    Nevím, ale ty testy jsou jako den a noc.. Jáaké jsou vaše zkušenosti? Kdo má pravdu?

    Také mě zarazilo, že velký valivý odpor u Maxxis Ranchero je vysvětlován tím, že plášť silně hučí :o))

    Také mi přijde legrační, že Conti Twister má v testu větší valivý odpor něž Tioga red phoenix..

    Hmm..

    0 0
    • Trojci  

      PS: děkuji že se Velo vrátilo ke klasické vazbě sponkami – děkuji všem známím božstvům :))

      0 0
    • ydaho  

      kdo seje vítr, sklidí bouři :) speciálně ten Z-max mě zarazil taky......... Jinak si myslim, že je to tak individuální, že těžko půjdeš koupit něco na základě toho, co se kde píše… Ikdyž určitou vypovídající hodnotu (orientační) by to mít mělo :)

      0 0
      • Trojci  

        Čekám až přijde Filipes a prohlásí, že sem Velo nikdy nečetl :o))

        0 0
    • Peslezedirou  

      Tak to si snad půjdu velo koupit :)

      Zkouším teď Ranchero a neřekl bych, že je to vyloženě rakeťák. Python jede mnohem líp (menší valivý opor). Ranchero je za cenu 590 kevlar solidní letní univerzál a navíc o proti Pythonu nehází.

      0 0
      • Trojci  

        už jenom jako výraz díků za to, že se odchýlili od vložených reklam a lepené vazby :o))

        0 0
      • ydaho  

        mám pythony UST a ani se mi nehnou :)

        0 0
    • kycis  

      Prosim prosim prelozte mi nekdo to co je tam nemecky o Z max:-)

      0 0
    • Lister  

      aha tak já teda žádný rozdíl nepozoruju, možná to bude tím, že tak někak dojčácky nešprechtím :o)

      0 0
    • Alibaba  

      Hel Trojci, netrojči. Nejsem sice němčinář, ale na těch stránkách vidím jasně „Rollwiderstand“ se dvěma hvězdičkama viz zde: www.mountainbike-magazin.de/…ro.91279.htm

      • což v pětihvězdičkovém hodnocení taky zrovna neznamená úžasnou vlastnost.

      Takže buď si na Mountainbike nevidí do huby, anebo se nemůžou dohodnout na kterém povrchu ještě valí a odkud už táhne… Jinak dobrý – je mi jasný, žes to Velo ani nečet ;)

      0 0
      • Alibaba  

        …ještě dodatek (po odeslání jsem si přečetl hodnoty Vela a udělal malou násobilku a hádejte k čemu jsem došel ;)) Ale teď to podstatné, charakter vzorku je postavený na vábornou trakci a to už samo o sobě vypovídá o horším valivém odporu – ale pozor dobrá trakce = dobrý přenos síly avšak zejména v terénu (měkčí podklad), na asfaltu je ten drapák na škodu = odtud horší valivý odpor na tvrdém povrchu. Kdo Z-maxy jezdil, musí mít stejnou zkušenost – žádný slick to jednoduše není, ale v terénu žůžo. ;)

        0 0
        • Alibaba  

          …šmarjá ! Co mi dělaj ty samohlásky ?

          0 0
        • grafik  

          z maxe jsem jezdil snad rok a pul v kuse, kdyz byl novej tak na asfaltu to byl hukot jak sfina, ale v terenu nebo na snehu drzak. Ted stridam pythony a slicky /ritchey/ a mam stale dojem ze i lehce sjety z max ma mensi valivy odpor nez python – ale jen muj subj. dojem.

          0 0
        • K2  

          Z-Max je můj oblíbený univerzál. Z mého pohledu terenních plášťů (2,1 traktor) má v terénu průměrné vlastnosti v dobrém slova smyslu a na asfaltu mi připadá z drapáků nadprůměrný (záleží na nahuštění) Pokud je dobře nahuštěný, tak sidrží kulatý profil a minimální styčnou plochu a jede + rychle se sjíždí. Špatně se díky své výšce procvakává a dá se v terénu vozit i na nižší tlak (pak ale větší odpor na asfaltu)

          0 0
        • pos3k  

          no kdyz mam 3,5 bar v zmaxu tak nejakeho velkeho odporu na silnici si nevsimam, ze je hlucnej to jo ale ze bych se vyslovene trapil? podle mych meritek jede na asfaltu vyborne a stale mam stejny nazor co jsem psal do recenze www.bike-forum.cz/…/recenze.htm?…

          0 0
          • pos3k  

            resp bych prindal ze souhlasim s enjoyem, do zatacek si jede jak chce, proto ho foukam na tolik, pak to tolik neplave, foukam n apredek 3.5 bar , zadni 3 bar

            jinak drzak jak svina, najeto asi 3kkm a vzorek nekke pred pulkou, hrany spuntu jsou uz trosku sjete, proto casto stridam predni ze zadni aby to bylo rovnomerne

            0 0
    • enjoy  

      u toho z-maxu to vsechno sedi.az na to,ze to vedeni v zatackach je u predniho tak na 5 z10 a ne 9 z 10.

      0 0
    • grafik  

      mam dojem ze ve velu byl test Z maxe nekdy pred 2 lety a na valivy si nikdo nestezoval, prave ze to byla vlastnost, kterou vznaseli do nebes – tusim ze hodnoceni bylo nekde u 6–7.

      0 0
      • Alibaba  

        No je fakt, že na dvě z pěti bych kvůlivá konkurenci taky nesázel.

        0 0
    • jecnak  

      Jak vubec ve Velu valivy odpor meri?

      0 0
    • Tomcat  

      aber schlechten Pannenschutz. – jo souhlas

      0 0
    • ddreamon  

      Ja myslim, ze je vzdycky dulezity co s cim srovnavas. Kdyz stojis metr od vlaku, kterej prosvistel padesatkou reknes si „***** to je fofr“, kdyz sedis vevnitr a nabiras zpozdeni a on se porad soiura osmdesatkou, tak se ti zda, ze jede pomalu. Z toho pohledu mi ve spektru vsech plastu co v tom testu jsou proste vychazi, ze Z-Max musi byt co do valivyho odporu jeden z nejhorsich. Cize Alles richtig. No ne?!

      0 0
    • vili  

      asi jsi to velo necetl poradne :-) o tom, ze za velky valivy odpor muze huceni tam neni ani radka…

      0 0
      • Trojci  

        tak co tam podle tebe je? :))

        0 0
        • vili  

          „na tvrdem povrchu jakoby silne huceni signalizovalo znacny valivy odpor“ kde to tam ctes?

          0 0
          • Trojci  

            Ano správně :)

            kromě téhle věty se tam o velkém valivém odporu způsobeném něčím jiným totiž nepíše. Takže je to minimálně úsměvné, ale spíš hodně pofidérní hodnocení valivého odporu.

            0 0
    • rock  

      Té němčině nerozumím ani slovo; co se české části týká, tak Z-max opravdu má velký valivý odpor a opravdu má výbornou trakci – co žvatlají ti skopčáci je mi vlastně celkem fuk … co se Ranchera týká, dívám se na to podobně jak vili; nikde tam nevidím tvrzení silné hučení = velký valivý odpor …

      0 0
      • Trojci  

        vono je to fuk všechno :o))

        hučí nehučí.. hlavně že sou gumový!

        0 0
      • Pekáček  

        Největší valivý odpor má biker ve svý hlavě (předsudky, forma, nálada…).

        0 0
    • Pekáček  

      Nad tím Rancherem jsem zůstal s otevřenou pusou. Hučí? Mě Ranchero spíš kvičí jak se jede po tom hustém prostředku… Valivý odpor je podle mě velice nízký, akceleraci shazuje trošku větší hmostnost, ale za ty peníze. A hlavně se pomalu sjíždí, to mají pravdu.

      0 0
      • vili  

        ja myslim, ze na to huceni ma nejvetsi vliv to, na jakej tlak je mas nafoukany…ja co vozim weirwolfy 2,3 na 35 psu tak skoro nehuci, ale jednou sem je nafouk na silnicu na hodne tvrdo a to byl hukot jako prase

        0 0
    • Meesha  

      tak zrovna s tim Z-maxem s klukama z Vela naprosto souhlasim…

      0 0
    • civetta  

      Me tam prisel velmi podivnej vysledek Revoltu a poznamky o jeho vhodnosti do bahna. Ale tenhle plast myslim neni na B-F moc popularni…

      0 0
    • pepino  

      Jo to je vo gumách, ne vo baloňácích.

      0 0
    • Leos  

      Můžu hodnotit, jenom to co jsem jezdil a to je z těch plášťů ve Velu IRC Mythos a musím říct, že moje zkušenosti jsou stejné jako jejich. Když ale člověk chytí uprostřed lesa pěticentimetrovej rezavej hřebík jako já na Apach Jestřebí hory, tak to stejně nerozchodí žádnej plášť.

      0 0
    • Tomáš Taich  

      Bikingu zdar, Tour de France zmar!!!! testy jsou skutecne vdecne vosi hnizdo, coz???? Ale napr. gumy jsou typicka ukazka subjektivnosti – a to i u tak objektivnich „bozstev“, jako sileny deutsche-solide-robuste MT. Bike. V jednom z poslednich MBA byl testovanej Foes enduro s dlouhym tlumicem a podle R.C.Cunninghma (aka bikoveho papeze, pred kterym se dobrovolne klonime) je to top notch bike, jen ty Z-Maxy......v US. Bike magu zase 2,35" ZMX je velmi dobrej, superlativy jej hodnoti i vetsina jezdcu kolem mne, byt je to pekne old-school vzorek…Jinak k testu: kazdy vzorek jezdil jinej rider, nektere i vic z nich. Samozrejme, ze kazdy ma jiny styl a i trosku jiny tlak a uplne jine kolo, na druhou stranu je to ale bike , na ktery je zvykly, a ani ti jezdci samotni nejsou uplni terenni greenhorns. Takze odtud jista vypovidaci hodnota. Jinak kazdy test je samozrejme subjektivni (pokud se chceme vyhnout nesmyslnejm umelejm testum v labo, kterejm napriklad nemecke ctenarstvo veri vic, nez ortodoxni marxiste vedecke teorii panu Karla M. a Bedricha E......) Cili: je pak mozne, ze se nazory na bike ci plast lisi, melo by jen byt zrejme, kdo to psal a jake jsou jeho priority – z dlouhodobeho prezentovani nazoru ci jejich predeslani pred hodnocenim. Pokud pak jezdec vyssich zdvihu odepise Epica jako drahe pevne kolo, a XC chrt jej vynasi do nebes, je to v poradku a v harmonii…A o to Bartovi preci jde, ne???? A treba nam na vikend prestane prset!!!!

      0 0
      • McBlacky  

        jo přestat pršet by mohlo :)

        0 0
      • MartinXC  

        Tohle Velo jsem ještě nečetl, ale i bikové gumy můžou mít vedle katalogových údajů (rozměr, hmotnost, tvrdost směsi, TPI) taky objektivní test (skutečná hmotnost, skutečný rozměr, a hlavně relativní valivý odpor na suchu v poměru ke sliku). Subjektivní pocity testujících jsou pak vítané doplnění. Podobně jako u aut…

        0 0
        • Lister  

          tak pokud jde o reálné rozměry a váhy tak ty tam jsou u všech vypsané :o)

          0 0
          • Trojci  

            Hmm..

            mě se třeba ten laboratorní test valivýho vodporu zdál mnohem přesvědčivější, než ty vaše dohady a pocity..

            Takový testy podle osobního cítění jsou potom na houby, ne?

            K čemu jsou dobrý?

            Myslíte si, že si někdo půjde třeba koupit novej plášť s vidinou, že se panu XY zdál na XXX podkladu moc hučivej?

            Jako fajn počtení to je, ale podle mě by šlo najít víc společných hodnotících prvků a provést test DOOPRAVDY A SERIÓZNĚ, ne?

            Vemte si vzor třeba z těch starejch (1999,2000..) testů na MountainBIKE. Tam je všechno košer..

            0 0
            • Trojci  

              v těch novejch testech jsou chyby (Z-max / ZED..) a jsou moc krátký a nekonkrétní..

              holt kvalita není kvantita..

              0 0
              • Trojci  

                Máš pravdu, že ten valivý odpor je těžké, nebo spíš nemožné, změřit.. Psal jsem onehdy do Continentalu, proč prej ho neměří a neudávají?

                Odpověď byla tehdy pro mě překvapivá (dnes již není :). Napsali mi, že u MTB plášťů, se kterými se jezdí po různých površích by museli udávat valivý odpor pro každý zvlášť – nehledě na tlak, váhu jezdce, typ směsi bla bla bla…

                Ale Třeba na tom asfaltu se to změřit dá a je to podle mě užitečný.

                To, že ty pláště testovali zkušení jezdci, je fajn. Ale proč proboha se na nich neprojeli všichni? To se pak nedivím, že ty výsledky jsou takový rodeo..

                0 0
            • Tomáš Taich  

              …jsou dvě takový školy testování – řekněme americká – testy jen v praxi – co funguje v terénu, dobré jest, a pak evropsko/německá a ta zařazuje i laboratorní zkoušky. ty nemusejí být a priory špatné, nasimulovat reálný provoz ale není vdy jednoduché a často se výsledky v laboratoři také od poznatků – dojmů – v terénu liší…věřím, že dobrý tester, tj. zkušený, je s to poznat , je-li plášť či odpružení či sedlo či co dobré nebo zavrženíhodné, průměrné, etc. ..... nicméně souhlasím, že u takovéhoto testu chybí jednotící prvky – všechny gumy by například musel pro nejobjektivnější hodnocení jezdit týž jezdec anebo si každý projet všechny a výsledky následně zprůměrovat.

              0 0
              • MlokCZ  

                Jasně, udělat přesné měření rychlosti pláště v terénu dost dobře možný neni, protože to bude pro každý terén trošku jiný. Ale dá se třeba vždy zařadit test valivého odporu na tvrdém povrchu odpovídající asfaltu. O rychlosti v terénu to sice neřekne nic, ale pro asfalt to bude platit hodně přesně. A u každého pláště mě zajímá i jak bude rychlý na asfaltu (i když je to balón s extra hrubým vzorkem určený do těžkého terénu).

                0 0
                • Alibaba  

                  …nojo, to je těžký. Moje pláště mají kupříkladu mnohem větší valivý odpor, než před deseti lety. Tenkrát jsem každýmu v kopcích ujížděl na jakimkoli plášti. A dneska, když mám o dvanáct kilo víc ? Ale plánuju koupit lehčí rychloupínák na sedlovku, tak to snad stáhnu ;)

                  0 0
                  • Alibaba  

                    …za pět z diktátu :( dopříště se polepším.

                    0 0
                    • Janes  

                      Dík Alibabo, dostals mě z mindráků:-)))když jsem měl kolem 85kg,tak jsem kopce nějak nepotkával,a teď ve 115kg musím říct to samý jako o babách:A pak že nerostou!!!Jinak ale musím říct ,že Z max je taková snaha o to „aby to umělo všechno“.Jsem ale rád :)),že jste se tady dostali do podobné situace ,jako my na Tabletennis foru,tzn,co jednomu sedí druhý s tím nemůže hrát(jezdit).A pro­to nezbývá nic jiného,než testovat,test­......PS. moje šrajtofle ví svoje,moje žena naštěstí ne(snad) Big Ben

                      0 0
                  • filipes  

                    k vtipu podobneho razeni bys radeji mel pridat celou radku smajliku, at to nekdo nevezme vazne…

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.