• Zerocool

    Ahoj, nevíte, kolik stojí odvzdušnění hydraulik LX v servisu?? Díky za info.

    0 0
    • Venda  

      Od 80 – 300 Kč. záleží na jakýho žida narazíš. Nejlepší je si to udělat doma.

      0 0
      • Zerocool  

        Díky

        0 0
      • vlk  

        dá se nějakým způsobem odvzdušnit když nemáš doma další brzovou kapalinu? Zrovna ji tu nemají a nemám moc čas ji shánět. Asi takový postup není, že.

        0 0
        • rarášek1  

          ŠiMáňo jezdí na olej ;-)

          0 0
        • Radek Broz  

          Bez kapaliny to fakt nepujde. Shitmano ale nema DOT kapalinu ale mineralni olej – do Magury jsem daval olej do hydr. rozvodu v Citroenu – to bys mel koupit na kdejaky pumpe nebo vkramu s autodilama.

          0 0
          • smith22  

            To je blbost to nedělej.I když je to hydraulika,takže to fungovat bude ale dej tam to co tam má být.Z praxe vím že v servisu sem taky nedával do auta jinou brzdovku než tam má být.Někdo dokonce dělal pokusy že brzdovky normálně namixoval ale takový pokusy sou nahov.. Byla tam třeba nějaká červená a někdo to zkoušel dolít brzdovkou která měla zelenou barvu,ale o barvu tu vůbec nejde ale spíše o složení.Brzdovka by se správně měla měnit po 2–3 letech po této době už ztráci vlastnosti brzdové kapaliny.Takže správně bys měl vypustit starou a dát tam přesně tu co tam patří.Ještě sem to nezkoumal ale bude jich určitě víc než jedna co se hodí do těchto systémů ale každopádně bych tam nedával nějakou hydrauliku do auta ikdyž by to asi fungovalo.

            0 0
            • kubad  

              Baví se o Shimanu a tam je náplň minerální olej a né brzdovka – to je dost velký rozdíl. Míchat minerální olej není zase až takový problém jak u brzdovky, ale samozřejmě výměna celé náplně je lepší – to más pravdu.

              0 0
    • Gatier  

      a od toho, v akom stave ta brzda je..

      0 0
    • cukr.dva.nula  

      „ahoj, nevite nekdo kolik stoji rohlik v pekarne?“

      opravdu hloupa otazka, lepsi by bylo obvolat/obmai­lovat/obejit par servisu a vyptat se. A uplne nejlepsi je nebejt guma, nebat se a zkusit to sam. Staci par pokusu a pak uz je to prace na 10 minut. Specialni naradi netreba a na netu se da najit hafo navodu. Zkzit opravdu neni co. Vzdyt kolo je tak jednoduchy stroj! :)

      0 0
      • enjoy  

        teda dost ti to keca..,na nekoho kdo ma plastovej tacek za kazetou:-)). ps:ma radsi obmailovat(to zkusim na pritelku,jestli ji muzu obmilovat:-)) nejaky bikeshopy kde v pulce z nich budou takovy chytraci jako ty anebo se zepta nas,vzdy ochotnych..:-)

        0 0
        • cukr.dva.nula  

          Nepatrim mezi lidi co si nedovedou ani seridit V-cka a poucuji ostatni o kvalite komponentu (z toho, co se doslechli, jak jinak). Nicmene kamarad ma na svem speslu HFX 9ky, po drobne nehode mu utekl olej (nebudu to tu rozepisovat, protoze je trubka :)) a proste jsme si rekli, ze nebudem srabi a dame to dokupy. Vlastne ani tady nikdo nereagoval na nase prosby o pomoc, protoze v jedne fazi jsme zacinali byt hodne bezradni nebot se zdalo, ze jsme poskodili prepousteci ventilek na tele paky. Ale podarilo se. Chce to jen trpelivost a zkouset. A nenechat si poleptat DOTkou riditka? A co treba kus hadru, hm? A trochu sikovnosti k tomu – ne ke vsemu se hodi jen a pouze sroubovat, obcas se to chce zamyslet predbezna nad hrubym planem pracovniho postupu :)

          Jak rikam. Finalni a spravny pokus s trosku lepsim naradim (lepsi strikacka :)) trval presne 10minut a opravdu to zvladne jeden clovek. Vim to, protoze ten finalni pokus jsem delal ja sam :)

          0 0
          • cukr.dva.nula  

            unava je znat, omlouvam se za preklepy :) Jinak kamaradovi neutekl samozrejme olej, ale DOTka (to nejen pro Pana Enjoye), sroubovat=sroubovak atd. :)

            0 0
            • pegal  

              .. ses peknej bridil .. 10 minut .. v dobach svy nejvetsi slavy jsem to delal i pod dve minuty ..

              .. a na to ze tady nejsi ani mesic uz docela prudis ..

              0 0
        • kudlanka32  

          s tim tackem jsi me rozsekal.......

          0 0
      • enjoy  

        ad zkazit neni co.. uzivej si svoje vecka,dal si to mysli a pak si servisuj hydry pokud mozno s DOTkou,uvidime co ti zbyde z laku na cukr.dva.krup.nula:-)

        0 0
    • die.catana  

      Nevíte o nějakým návodu jak doma odvzdušnit LX brzdy a zkrátit ty hadice, motaj se mi pod řidítkama a vypadá to dost blbě.

      0 0
      • Tosa  

        Na zkrácení hadic potřebuješ každopádně novou olivu, která slouží jako těsnění pod holendrem, protože tím jak se při montáži stáhne holendrem nejde bez její destrukce sundat, trysku, která se dává na konec hadice lze sundat po rozříznutí olivy. Pokud budeš mít i novou trysku, je to ještě jednodušší a rychlejší. Jinak je to jednoduchá operace návod najdeš na www.ivelo.cz.

        0 0
        • Pablo  

          Tak koukám kozel zahradníkem (myslím sebe). Vůbec netuším, co je oliva, holendr a ostatní nadávky co tu padly, ale přesto jsem dneska poprvé a sám zkrátil hadici a odvzdušnil hydru, bez nějakých sad atd, jen kousek hadičky a stříkačka. Pravděpodobně mi někdo zapoměl říct, že potřebuju tolik věcí :) Jediná vada na kráse (bych si nakopal), že jsem měl dlouhou hadici spojenou vázacím páskem a jak jsem ho rozřezával, tak prasknul už asi v půlce když sem ještě tlačil a nůž mi zajel do hadice, nařízl jsem tu vrchní černou vrstvu, pod tím je ještě bílá a uplně vevnitř opět černá, ty se zdají být v pohodě.. Vadí to hodně? Docela se mi nechce to měnit, snad to vydrží.

          0 0
    • T-Bag  

      nic to neni to zmaknes sam

      0 0
    • maxtor  

      Potřebuji nutně poradit. Udělal jsem při odvzdušnění přesně to, co ukazuje manuál. Když několikrát domáčknu brzdovou páku a při domáčklé páce otevřu odvzdušňovací ventil, nevyjde ani bublinka. Bubliny se neobjevují ani v expanzní nádobě. Udělal jsem to asi 10× – žádná změna. Přesto má páka tak dlouhý chod, že ji domáčknu skoro až k řidítkům. Neví někdo, v čem by mohl být zakopaný pes???

      0 0
      • kadas152  

        možná málo brzdový kapaliny/oleje

        0 0
        • maxtor  

          To ne, expanzní nádobka je plná a mám ještě 100 ml bokem v lahvičce. Ještě jsem tu našel názor, že je dobré tam ten olej tlačit přšs stříkačku odvzdušňovacím ventilem. To zkusím zítra. Dnes už toho mám plné zuby…

          0 0
          • mosquito  

            nevim sice proc shimano ukazuje plneni vrchem, ale spodem strikackou mi to prijde logictejsi, ona staci mala bublinka treba ve trmenu a uz je to gumovy – prece jen vzduch stoupa vzhuru a kdyz tomu pomuzes jeste tlakem strikacky + poklepem na hadicku a trmen tak musi bublinky utyct samy :) tak to zitra zkus spodem a uvidis sam ;-)

            0 0
            • kadas152  

              přesně tak

              0 0
            • hanz  

              jenže specielně u shimana se špatně dostává bublina z pod pístku když to plníš spodem, mam ozkoušeno že vrchem to jde líp…třeba hope se plníl spodem aj vrchem pomocí jejich plnící soupravy..hope taky doporučuje vrchem.

              0 0
              • tomfree  

                Sainty jsem plnil spodem,po zkrácení hadic,stejný chod jako předtím,a i po několika jízdách v pohodě,hlavně nesmí ta stříkačka mít gumový stírák,s tím to jde blbě.

                0 0
              • mosquito  

                vrchem jsem to sice nezkousel, ale nerozumim tomu jak by se tam dostala bublinka pistkem? vzdyt je tam pretlak :O rad si necham poradit, az to budu delat priste

                0 0
                • hanz  

                  ? jakej přetlak? když plníš brzdu spodem tak ženeš bubliny nahoru, je nebezpečí že ti jedna zustane v páce, když plníš brzdu vrchem tak zase musíš bubliny včas vyfouknout spodem…řekl bych že u dotky to pude hůř jak u oleje, ale nevím..plním shimana vrchem, hope vrchem pomocí jejich tlakový sady, a ostatní spodem.

                  0 0
                  • mosquito  

                    pretlak (tj vetsi tlak nez tlak vzduchu kolem pistku) dany tihou kapaliny v hadicce nad trmenem a take tlakem ktery tam tlacis strikackou, zadna bublinka se tam kolem pistku dostat nemuze, kdybys tam mel dirku tak max bude vytekat olej (pominu stav ze dirka pro situaci aby tekl olej musi byt vetsi nez dirka kterou by tam vbehla bublinka vzduchu, ale to proste neni mozne) ;-)

                    v pace ti bublinka pri plneni spodem rozhodne nezustane – teda aspon v shimanu – neni kde – leda ze bys ji chytil pri prilozeni vicka expanzky, bublinka se muze schovat mozna ve trmenu protoze tam nevidim, a pak leda v nejakym zahybu spise zadni hadicky pac ta neni tak svisle vedena jako predni v pripade ze si to clovek nepohlida

                    0 0
                    • hanz  

                      nemlel jsem nic o tom že se tam dostane kolem pístku ale že u něj může zůstat..a pokud zespoda tlačíš bublinu tak u shimana přímo před pístem je prostor kterej není prutokovej (kratoučká slepá ulička), nad tímto prostorem je plíšek. při naplnění brzdy ze spoda, uzavření spodku a pomačkání páky z toho prostoru začnou vycházet tu a tam jemné bublinky…právě kuli tomudle se má plnit vrchem, protože když plníš brzdu a tlačíš kapalinu pístem tak ten prostor neustále vytlačuješ.

                      0 0
                      • mosquito  

                        toz dik za info, proc to tam ti inzenyri dali :-/ no co uz asi sem mel stesti a pripadne bublinky „vyklepal“ :)

                        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.