Nosic kol na strechu na velky prumer ram. trubky

76 nepřečtených
  • Radek Broz

    Mate nekdo nosic, ktery spolehlive drzi i kola s opravdu tlustou ramovou rourou? Uz se nam stalo, ze nam bike spadl. Do meho nosice se poradne nevesla ani moje Rock Machine Flash (prumer necelych 5 cm) a ted mam RB Monster (prumer roury je malinko pres 7 cm).

    0 0
    • visby  

      mame doma take hlinikove, netusim co je za znacku, ale v pohode som tam napchal azona…

      tie dve tycky co drzia bike sa utahuju dvoma srobami a kolajnica je tiez dost siroka(2.5" v pohode)…

      0 0
    • Žanek  

      Něco dělá Thule, ale jsou strašně drahý. Jinak si kup klipsnový řemínky a přivaž přední i zadní kolo k nosiči, bike ti pak NEMUŽE SPADNOUT! Ty řemínky, co k věm nosičům dávají jeou na dvě věci…

      0 0
      • biker007  

        ze nemuze spadnout? ale muze, ale muze… jednou sme neodhadli v 60kmh vejsku kamenneho podjezdu pod trati a bylo to… kolo ulitlo tak 15m zpatky,reminky uz sem nenasli.. ale odnesly to „jen“ rohy, riditka a cast nosice.. a ram, ale tam sem prasklinu objevil az po nejake dobe.. ale vyreklamoval sem to ;-) jinak ale souhlas ze ty klipsnovy reminky toho vydrzi fakt dost. to taqhle jedeme z Drasala do D1 smer Praha a autu pred nama vyklouzla ramova trubka ze zamku v nosici a cely kolo se naklonilo na stranu za bylo skoro v rovine strechy.. ve 110kmh.. ale stihli v pohode zastavit a kolo upevnit.. jo holt s prepravou kol na aute neqdy veselo :-)

        0 0
      • Radek Broz  

        …ale muze!Takovej reminek ti klidne praskne – me se osvedcili spis takovy ty bily (cerny) stahovaci pasky (urcite tim prichytavate kde co, treba hadice od kotoucovek) – Americani tim spoutavaj Iracany, tak to musi neco vydrzet. My bohuzel meli pasek jen na jednom kole a to nejtlustci kolo bylo az na boku, takze se sklopilo (stale vyselo za predni kolo) a rozbilo zadni okynko a poskrabalo dvere.

        0 0
        • Žanek  

          nóó, já s nimi mám jen ty nejlepší zkušenosti. Na rozdíl od stahovacích pásků (taky dobrý) se podle potřeby dají dotahovat, povolovat a používat opakovaně. Ten stahovací pásek povolí, když se začne kroutit – to je vevýhoda. Jinak v tahu jsou fakt hodně pevný

          0 0
    • BB  

      Thule to řeší, mám hodně tlustou trubku a čelisti toho nosiče to be zproblemu pojednají, cena něco přes dva litry. Naprosto spoleh, jel jsem s tím už 140 km/h po dálnici a žádný problém.

      0 0
      • Radek Broz  

        Kterej to je, prosim te, model? Myslis ten Thule Freeride? ten se mi podle fotky nezda az tak sirokej (to RB je opravdu hodne tlusty – schvalne si tvuj bike zmer, tech 7 cm podle me nemas – nezda se to, ale je to dost)

        0 0
        • BB  

          bohuzel na nosici neni znacka, pouze Thule, tak nevim, ale je to ten princip, co ma takove velke klepeto, muj bajk ma prumer trubky 5 cm a vezme to bez problemu.

          0 0
      • Radek Broz  

        Jinak Thule dela i drzaky, kam se uchyti vidlice a zadni kolo, coz by problem vyresilo – cena je 2 800, takze nevi nekdo o necem podobnym levnejsim???

        0 0
        • náčelník  

          Pokud je mi známo, tak se tento způsob uchycení pro odpružené vidlice nedoporučuje z důvodu přílišného namáhání patek. Ale zkušenosti nemám.

          0 0
          • Jenda  

            V tom uchyceni za predni vidli nevidim problem, ale musis mit tu osu udelanou na stejnou sirku jako je naba. Kupovat tenhle nosic od thule mi prijde blbost kdyz ho neni problem vyrobit (mozna tak za 500:-) Jinak ten freeride je fakt celkem sirokej a stoji asi 1200 takze neni az takovej problem (vozim na nem superior xp930 a trubka vy se tam vesla skoro dvojnasobna:-) Jo a ma i delsi reminky na uchyceni kol takze neni problem s poradnejma gumama

            0 0
            • náčelník  

              Nejde o šířku osy, ale o to, že kolo při jízdě kmitá za strany na stranu a na toto namáhání nejsou patky asi stavěny.

              0 0
              • biker007  

                no jo, ale proc by je potom vyrabeli?? pro silnicni kola? nemyslim si ze by meli silnicni vydlice pevnejsi patky nez bikova vidle(odpruzena).

                0 0
                • náčelník  

                  Vnější nohy odpružené vidlice jsou obyčejně z magnézia. Z toho se asi pevné vidlice nedělají. Nebo ano?

                  0 0
                  • biker007  

                    ted mam pred sebou katalog thuele a maj tam specialni model pro uchyceni kola s predni kotoucovkou. v 99% pripadu kotouc→ odruzena vidle. a maj tady fotku nejakyho bike s modrym Bomberem..nevim jeslti by si firma jako thuele dovolila prodavat neco nevyzkousenyho

                    0 0
                    • náčelník  

                      Já netvrdím, že se to nedělá, ale když vidím, jak to kolo na střeše rajtuje ze strany na stranu, tak z toho mám strach. Namáhání patek je v tomto případě přinejmenším nestandardní.

                      0 0
                      • Jenda  

                        nejak si myslim ze to namahani nemuze bejt o moc vetsi nez pri jizde (ale nevim:-) kazdopadne pokud clovek s tim kolem na strese nenajede nejaky destitisice tak je to v pohode (ja jsem se s timto systemem rozloucil az kdyz mi nefungoval prave kvuli kotoucovce)

                        0 0
                      • biker007  

                        tak to asi ukoncime s tim ze se to dela, neqdo to i vozi, vidle tam bude vic namahana a je otazka jestli ji to nejak moc vadi(asi bude rozdil mezi Marzocchi x RS Sid,M. Scareb). protoze asi niqdo nepozna jeslti vakl vznikl pri prevozu nebo pri jizde..

                        0 0
                        • náčelník  

                          Nejde o vakl, ale o prasknutí patky.

                          0 0
                        • scret  

                          A ja si kruci tenhle nosic chtel koupit, tak dik, asi do nej uz nepujdu, protoze kazdej mate nejspis pravdu, hmm ale jak ted budu vozit bike na strese offroadu, to fakt nevim. Normalni nosic se podle me neda pouzit, protoze uz by to bylo moc vysoky. Pokud nemam pravdu a nekdo to mate vyzkouseny, tak sem se zkusenostma. A neradte mi drzaky na tazny nebo dat bike do auta, to bych si nechaval jako posledni moznost.

                          0 0
                          • RomanH  

                            A ja bych prave na prvnim miste volil moznost dat kolo do auta, a az by na ostatni zbyvalo misto nekde na korbe, tak bych zacal premyslet o nosici – a zase mi prijde lepsi nosic vzadu nez na strese. Ale kdyz nechces…

                            0 0
                            • bikemanx  

                              Kupte si dodávku a naházejte to tam… a nic vám padat nebude. Jinak doma máme vlastnoručně vyrobený držák a je to O.K. 150 km/h to zvládá. Máme doma TREKA, který moc hubený neni. Stáhnout páskama od klipsen a jedem.

                              0 0
                            • Pá-dlista1  

                              Kdyz si kvuli tomu nechce koupit aspon vetsi auto, aby se mu kolo veslo dovnitr, tak to asi nebude moc dobry kolo a klidne bych ho vozil i na strese. Moje kolo ma teda rozhodne nekolikanasobne vetsi cenu nez moje auto, ale nejsem si jistej, ze to je tim kolem :)

                              0 0
                              • RomanH  

                                Ja kdysi prodal pocitac, auto, a nebylo to ani na jedno kolo. Pak jsem mel sluzebni, no a po zmene prace mam uz zase jen to kolo :o))

                                0 0
                              • scret  

                                NO s tim nosicem na strechu- chtel jsem ho proto, ze kolikrat potrebuju, vsechny mista volny + bagaz, takze jedine kam by se dal dat bike nebo 2 nebo 3, tak nekam na nosic. Samo ze kdyz jedu treba ve dvou lidech tak no problem hodit ho do auta, ale nekdy razi cela rodinka nebo banda. Maly auto taky zrovna nemam (SUV)a levnej bike uz vubec ne!!!

                                0 0
                              • Radek Broz  

                                Padlisto, skutecne si nemuzu dovolit koupit „vetsi“ auto;-) Jinak rady, co se tady objevovaly jako „kup si dodavku“ jsou dost k nicemu -nemyslite? Na to jsem schopnej prijit taky. (tohle uz nemirilo na Padlistu)

                                0 0
                                • Pá-dlista1  

                                  To taky nebylo na tebe. Pokud ta stromova struktura dava alespon nejakej smysl. Ja vim, ze gdybys nebyl podporovanej, nemohl by sis dovolit ani to eRBeso :)

                                  0 0
                                • Pá-dlista1  

                                  Jo a jeste neco. Bych to nehrotil. Byt v tve situaci, koupim si delsi sroub vra?ák a pojistim to paskem. Ten drzak to zkousne. Ja s tim jezdil a vozil jsem i vetsi „trubky“. Paskem si jistim i tenky ramy. Jeste mi zadny kolo nespadlo a to obcas vezu nejaky i bez drzaku, jentak mezi ostatnima. Ale nesmis jezdit jako prase:( Ja jezdim tak, ze mi na strese vydrzi volne zapomenute predmety stovky kilometru bez uhony.

                                  0 0
                                • bikemanx  

                                  Ber to jako good joke

                                  0 0
              • Radek Broz  

                Kdybys videl, jak to dostava zabrat pri jizde… To auto uz tomu podle me vic neuskodi.

                0 0
    • rati  

      Thule 510-naprosto bez problémů i na velký průměr..Od té doby co je mám vozím kola naprosto bezpečně a s pocitem jistoty.Koupil jsem je i když jsou dražší,ale mám zkušenosti se spadlým kolem ze střechy ,proto bych ty levné nosiče z různých supermarketů nechtěl ani zadarmo.Pokud potřebuješ víc jako já,chtěj slevu…

      0 0
    • skoca  

      Cus. Kdyz to jde, vozim kolo vzadu, jinak mam ty nejlevnejsi nosice, co sou. Kam se nevesla trubka, dal jsem delsi sroub a v pohode. Nakonec to stahnu cely gumicukem, pak to nemuze ulitnout a nevibruje to.

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Delam to presne tak a nikdy zadny problem, ale uz jsem problemy videl, kdyz si ty levny nosice nepojistili paskem nebo gumicukem.

        0 0
        • skoca  

          Ja taky videl problem. Kdyz tata zapomnel utahnout nosic a kolo nas predjelo:-) Nastesti to bylo jenom popojizdedlo, stat se to mimu kolu, tak nevim, jestli bych uz nebyl sirotek:-)

          0 0
    • zwwak  

      Na rúzný průměry se mi taky osvědčil Neumann, který má místo čelistí zahnutý hák. Drží v něm i Trek s placatou trubkou. Jinak obyčejný Thule má dvě polohy pro stahovací „vratový“ šroub a taky umí uchytít docela tlustý rámy.

      0 0
    • jiral  

      Ja vozím taky na střeše kolo s průměrem spodní trubky cca 50mm, ale zásadně upnuté za přední vidlici. Za prvé výrobce nedoporučuje za spodní trubku rám chytat. Může se stát, že Ti to někdo přetáhne a proboří slabé stěny trubky! Argumenty typu, že je namáhaná vidlice mi přijdou jako nesmysl. Vidlice musí vydržet mnohonásobně větší boční kroucení. Představ si rozbitej sjezd a na kole 80kg jezdec. Kolo samo má okolo 10kg a je relativně v klidu. Jedinou nevýhodou je nutnost převážet přední kolo někde v kufru. Základ mého nosiče je Neumann. Přední upínák je dělaný podle náby.

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Ja bych se toho taky nebal, ale s tim namahanim, nemas tak docela pravdu. Podivej kolik lidi tady je spokojeno s ocividne mekou vidlici a pry se jim nekrouti. Zkus si otocit riditkama a mit zaprene predni kolo. Pokud mas dostatecne pevny vyplet, udelas z vidlice natrvalo vyvrtku. Ale k takovym silam na strese auta samozrejme nedochazi. Jenze je tam jedna slozka sily na kterou neni zadna vidlice stavena, protoze se pri jizde proste nevyskytuje. Tah. Muzes si rikat co chces, ale na tah ty patky staveny nejsou. Rozhodne ne na takovej jako je gdyz napevno pridelas predni vidlici a zacnes na bika pusobit nejakou silou (odporem vzduchu, odstredivou, vetev, strom, patnik atd. :)) ). Ale to je jen teorie. Prakticky bych vubec nemel strach, ze se stane vidlici neco horsiho nez by se stalo pri jinem zpusobu uchyceni (ale nemam skareba :) .

        0 0
        • enjoy  

          nemas a nikdy si na nem poradne nejel

          0 0
          • Radek Broz  

            … a taky vi proc;-)

            0 0
            • enjoy  

              protoze mu to nekdo rekl a proto ze pri svym zachazeni znici vsechno.vubec mne prijde legracni jak mu tady vsechno zereme,jak „hodnoti“ XCckovy komponenty,kdyz alespon myslim jezdi neco uplne jinyho.

              0 0
              • Radek Broz  

                Myslim, ze Padlista ma velkej prehled a rozumi tomu vic nez drtiva vetsina ostatnich.

                0 0
                • enjoy  

                  myslim ze je klidne mozny ze ma velky prehled,ale bez vlastnich zkusenosti neco hodnotit jenom podle toho ze si to mysli protoze ma obecne velky prehled,je blbost.ale coz,on uz si me tady setre sam,az se pripoji.ale na tom skarebu by se aspon mel projet a ne hodnotit ho podle toho ze ma hubeny nozicky,to je fakt uzitecny.

                  0 0
                  • Pá-dlista1  

                    To je fakt, zerete mi to i s navijakem:))) XCkovy komponenty hodnotim, protoze sem v XC kdysi taky zavodil. Vetsinou taky rikam, ze to nic nevydrzi a pri tom to porovnavam s produktem stejneho zamereni (XC) od jineho vyrobce nebo obecne jako system nebo material… to zalezi. Kdyz nahodou se bavite o nejakych XC vecech, tak pokud s nima nemam vlastni zkusenost, tak vetsinou mlcim nebo napisu co jsem o tom slysel, ale taky napisu, ze jsem to slysel. Kdyz si neco myslim, tak k tomu napisu ze si to „jen“ myslim. Bohuzel laborator doma nemam, takze co se tyce vydrze atd. hodnotim pouze z vlastnich zkusenosti a k tem patri i domnenky. Napriklad o tom jak byl komponent zatezovany, protoze zadny tenzometry na kole nevozim a tabulky a grafy nedelam. Na tom skarebu jsem samozrejme jel (nerikam, ze maraton, to bych se bal). Netvrdim, ze nekomu nemusi vyhovovat, ale kdyz vyhodim takovy prachy za vidlici, tak bych chtel aby chvilku vydrzela, trosku vypadala jako vidlice, zatacela tam kam riditka, pruzila nahoru a dolu aspon o trochu vic nez dopredu a dozadu, moch sem tam dat brzdy, treba Vecka, aniz by se snizila jejich ucinnost a prohybaly vidli jak luk (to na ten chod a vydrz asi nebude mit nejlepsi vliv). Nebo tam dat aspon kotouc bez toho, abych nenavratne rozdelil obe nohy. Ty hubeny nozicky se proste negde projevi. Sice minimalni ubytek hmotnosti, zato obri ubytek tuhosti. Proste u vidlice preferuju ostatni vlastnosti pred pouhou nizkou hmotnosti. Neni to spatna vlastnost, ale nesmi se to prehanet. Nemysli si, ze hanim jenom skareba, treba SID na tom neni o moc leep, ale ma aspon podkovu vpredu:) To navyseni hmotnosti u Marzocchi podle me nebylo pro XC vidlice treba.

                    0 0
                    • enjoy  

                      s tim skarebem se asi neshodnem:-) to je videt.ale musim rict ze to jak ty ho tu popisujes je uplne vedle.jestli to melo pobavit tak se ti to doost povedlo ale ze bych ti to snad veril i kdybych nebyl jeji majitel tak to snad nee:-)

                      0 0
                      • Pá-dlista1  

                        Ale tak jasne ze je skareb dobrej. Kdyz to porovnas treba s… ted me zrovna nenapada s cim by to mohl vyhrat, protoze i RST281 mi pripada proti tomu nesmrtelna. Ja sem ti napsal co mi na tom tintitku vadi. Podle me je jeho jedina vyhoda hmotnost a to na ukor vseho ostatniho vcetne ceny. Do XC vidlice bych sel (z tech znamejsich) do FOXe, Ronda, Marzocchi. Na skarebu se opravdu neschodnem. Me se totiz nelibi. Fanda znacky rozhodne nejsem a podkuvka vzadu? Co na to rict. A me vzdycky velkou roli hraje taky cena. To by musela byt hodne srdecni zalezitost, abych si koupil horsi vyrobek za stejny peniz. Jasne ze se snazim trochu pobavit, protoze suchy fakta si muzes precist v katalogu.

                        0 0
                        • scret  

                          Hehe, a uz je tu opet hadka o vidlich:-))) Podle me zalezi taky kolik ten jezdec vazi, nerikej, ze kdyz ma clovek 70kg a jezdi s ni to, na co je delana,tak tu vidli rozpuli. To se mi nezda. A to s tim Reverse Arch, myslim, ze kdyz porovnas Marse a Skareba, tak dojdes k tomu, ze Skareb je tuzsi. A pritom je to uplne stejna vidle akorat ma obracene podkovu.

                          0 0
                          • Pá-dlista1  

                            Na obou jsem sice jel, ale ze bych je mel vedle sebe na porovnani tuhosti to ne, tagze fakt nevim, ale aspon co se Vecek tyka to asi neni to nejlepsi :( Njn nebyt tech vidlic nebylo by o cem psat :) Ja ty vidlice odrovnavam celkem uspesne a mam 64kg, ale zase mi kamaradi rikaj: „No jo, ale to musis dopadat na dopad“ :) No s tim urcenim je to fajn, ale snad i v XC, aspon co pamatuju, se jezdi z kopce popr. v terenu a tam jses potom tou vidlici dost limitovanej a nemuzes zajet to co v tobe je. Tudiz ztracis cas a nevyhrajes. O tom to preci je, ne? To pak neni zavodni vidlice. To ze jedes taky do kopce a dolu jses limitovanej vic plastema nez vidlici, jsem taktne vynechal v zajmu boje za pevnejsi vidlice :) :) :)

                            0 0
                            • scret  

                              NO nevim, mel jsem Blacka rok a na XT veckach, mam 70kg a byl ok, a to jsem ho teda vubec nesetril, jasne ze nebyl tak tuhej jako treba marzoska (cim je tam min matrose, tim mensi tuhost), ale co se tyce roztahovani kluzaku pri brzdeni, tak to jsem vubec nepozoroval. Jenom na me byl moc mekkej a byl jsem linej koupit tvrdsi pruzinu a treba i lockout, tak jsem ho prodal a cekam na FOXe, mnam, mnam. Mozna si tady nekoho popudim, ale kdyz se podivas na brzd. oblouk treba u Marathona, tak tam je toho materialu skoro stejne jako u Blacka.

                              0 0
                        • enjoy  

                          hele ja bych si ji asi taky nekoupil,byla na novym kole.ale i tak bych se nechval jak rozmazlenej parchant(nemyslim to proti tobe,ikdyz to tak vypada:-)) abych ji kritizoval kudy chodim,protoze urcite zataci kam riditka,pruzi jak ma,tlumi jak ma atd… nejtuzsi urcite neni ale pri spravnym pouzivani budes spokojenej(ty ne:-)) jinak v katalogu si prectu pouze druhej extrem kravin,jak je uzasna atd… chtelo by to neco objektivniho

                          0 0
                          • Pá-dlista1  

                            Sem myslel, katalogovy udaje jako vaha, system zdvih atd. :) Ono se ti to zda ze zataci tam kam riditka, ale kdyz das tuzsi vidlici uvidis o kolik to bude snazsi. Prave ze az tak rozmazlenej parchant nejsem, abych si mohl dovoli jezdit na drahy vidlici, ktera nesplnuje moje predstavy. Nahodou ted vozim na jednom kole suntourku a tak vim zac je toho loket a proc chci lepsi vidlici:) I kdyz tuha je celkem dost. No kotouc s ni taky zacvici.

                            0 0
                      • Radek Broz  

                        Zkousel jsi treba Marzocchi nebo Fox?

                        0 0
          • kovar  

            aaa, Skareb, to znam, ale na turistiku naprosto nedostacujici:-) TAdy probiha takova pekna debata o vidlich a je maskovana nejakym nosicem kol, sakris.

            0 0
    • Kalman  

      Tak to jsem resil takto – koupil jsem nosic v akci asi 180kc a potom jsem pouzil asi 10 cm takove te cerne tlustostene trubky, co se v ni vede voda k baraku rozriznul ji napul, pripevnil na puvodni nosic misto tech umelich bazmeku a vylepil zevnitr takovou slabou gumou, jen pro lepsi pocit a drzi to jak … !!

      0 0
    • michalrysina  

      Taky řeším podobný problém akorát mám rámovou trubku hranatou a ještě jakoby promáčklou. Co myslíte mám tomu věřit? Celkem mě to přišlo že to drží

      0 0
      • jIrI___  

        Pokud máš spolehlivé řemínky na kolech, tak bych z toho strach neměl.

        0 0
        • michalrysina  

          Sou tam takový obyčejný, ale plánuji to stáhnout takovýma stahovacíma páskami + ještě gumicukem přidělat k druhému kolu

          0 0
        • McBlacky  

          Zeptej se Ječnáka, jak jsme lovili jeho kolo na dálnici :/ řemínky tam měl…

          0 0
      • tomekusti  

        Řešil sem podobný problém a nechtěl do toho vrážet moc peněz. Moje hranatá trubka od Meridy se taky skoro do ničeho nevešla. Nakonec sem pořídil toto a sem si jistý, že určitě nevypadne

        0 0
      • jecnak  

        Po jedne spatne zkusenosti uz tomuhle neverim. Ani pasky na kolech nepomohly. Stalo me to zhruba 10k a to jsem mel jeste velke stesti.

        0 0
        • michalrysina  

          Tak ja tomu taky moc nevěřím ale už několikrát sem vezl 4 kola a v pohodě nikdy se nic nestalo. Prostě velký auto není aby se to dalo dovnitř tak to musím řešit takhle

          0 0
      • goofy  

        Resenim je Thule Freeride

        0 0
        • michalrysina  

          Kola vozím 2–3 do roka ani ne někdy. To se my nevyplatí

          0 0
          • Smazaný účet  

            urcite jo…koupil jsem freeridera a ted jsme 2× prevazel svyho monstera…trubka jako krava:)…vsechno v cajku, bez problemu na obnuti. Na tvy kolo by to slo taky…navic drzi dobre a snadno se nandava…

            0 0
          • Jenda  

            pokud mas nosic kde uskladnit tak se ti to vyplati, vydrzi „vecne“ a kdyz ti jednou kolo spadne tak mas nasobne vetsi skodu nez je porizovaci cena nosice.

            0 0
            • michalrysina  

              Tak tohle celkem drží jen nevím co to udělá na silnici, ale jelikož počítám s tím že budu jezdit max 100km/h, tak věřím tomu že by to mohlo vydržet, zkoušel jsem s tím hýbat a ani se to nehlo na zemi

              0 0
              • Jenda  

                no porad nevim dat 300 za nejsmeckovejsi nosic nebo dat 1300 za uz celkem spolehlivej a slusnej thule 532 kde mas navic ted i rychlou montaz na strechu mi neprijde takovej rozdil ale k tomu asi kazdej dospeje casem sam.

                0 0
    • tomekusti  

      Řešil sem podobný problém a nechtěl do toho vrážet moc peněz. Moje hranatá trubka od Meridy se taky skoro do ničeho nevešla. Nakonec sem pořídil toto a sem si jistý, že určitě nevypadne

      0 0
    • michalrysina  

      Teď jsem si ještě tak uvědomil že bych kola mohl dát dovnitř. Jedeme 2 se dvouma bikama. Mám Kia Ceed combika, tak tam by se to vejít mohlo bez předních kol, má někdo zkušenosti se Ceedem?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.