• scret

    Ahoj,mam desnej problem:(Mam kazetku a saltr XT a najednou to tak nejak chodi pri razeni hodne laxne:((byl jsem zvyklej ze to tam strili prevody jedna basen a ted je to hooodne liny a musim to pomalu premlouvat aby to radilo:(((Menil jsem lanko,tak jsem si rikal ze to bude tim nez se vytahne,ale porad to dela:(tak to zkousim porad dostelovavat a chvili ok,pak zas naprd:(retez je tak cca v 3/4 zivotnosti.napadlo me ze to muze byt ohnuty raminko saltru,ale vizualne to je ok,retez jeste vytahanej neni,kazeta podle me jeste ojeta byt taky nemuze,tak nevim:(((Pruzina na saltru by mela taky vydrzet nejakej ten patek ne? Poradte,diky.

    0 0
    • sfinga  

      vyměň všechno, nevíš jak je co opotřebované. Na kazetě to nepoznáš a 3/4 řetězu už je taky konec. Takže vše nové: Kazeta, řetěz, lanko, bovdeny. Pak to bude chodit perfektně

      0 0
    • lidumil  

      Kam to řadí laxně? Nahoru nebo dolů? Pokud nahoru, zkuš vyměnit lanko a bovdeny, šaltr vyčistit a prokazat, pokud to řadí blbě dolů, je asi v háji pružina zoětného chodu :-( Jak dlouho šaltr máš a kde a v jakých podmínkách jezdíš? Mě XT šaltr vydržel cca 7000 km

      0 0
      • lidumil  

        Sakra to je překlepů :-(

        0 0
        • scret  

          kdysi jsem ohnul LXo,delalo to to samy a narovnali mi to na krame a od ty doby opet chodilo 100%.Tak to zkusim hodit do shopu a uvidim.Jeste jsem to totiz nestih.Holt moc prace:((

          0 0
      • scret  

        No to je prave ta sranda,zalezi asi jak se to vyspi ci co:((( Nekdy blbe nahoru,za chvili dolu,proste mam z toho hlavu v kyblu:(Lanko je ted novy.Bovdeny jsou puvodni,ale zaclo to delat behem tak tydne,takze usuzuju ze tim to taky neni.Saltr mam cca 1,5 sezony,jezdim vsude:) a relativne ne kdyz je fakt hnusne,takze proste rozumny pocasi.Radim citlive,ne jako prase.Vycisteno a namazano vse a nic:(

        0 0
        • pepek  

          Bowdeny původní? ! Ty bowdeny měls vyměnit jako první, hlavně ten zadní (a nech ho dost dlouhý, taky jsem ho zkrátil a zachvili to přestalo chodit) Lanko si tam vyřeže drážku a v ní se pak zamyká. Měním ten zadní bowden vždy když to přestane sametově řadit (min.3× za rok)a vždy to pomůže.

          0 0
        • mike01  

          menit lanko bez bowdenu se nevyplaci,100 pro­centne ho mas prodrenej. Schvalne skuz bowdeny pretocit o 90 stupnu (jde to blbe, ale jde to) ,lanko by se melo zacit pohybovat zase po teflonove vlozce jako diagnostika a provizorni reseni by to melo stacit. Levny teflonovy bowden + brousene nerez lanko+normal prachovky = tak pul az jednu celou sezonu. SH XTR kit s teflonovym lankem tak jednou tolik a radi o 100 procent lepe. Dokud nevyskousis ,tak si neuvedomis ten rozdil. Zvlast kdys ke zhorsovani dochazi tak pomalu,ze to ani nevnimas. Olej nebo vazelina to zlepsi jen na chvilku a v ripade MTB jeto uplne naprd ,neb masli prodrene i prachovky nabali se ti na lanko prach a dre a dre… Docela se mi osvedcily prachovky s pohyblivou gumovou krytkou (viz xtr kit)

          0 0
          • sfinga  

            Nic proti, ale já měním lanka a bowdeny tak jednou za měsíc. Je to sice pracný, ale pak to řadí libově a nejsou s tím takovýhle problémy. Fakt nevím proč to tady řešíte. Prostě kup vše nové a hotovo.

            0 0
    • MartinXC  

      Jestli chodí lenivě (nereaguje bezprostředně na pohyb páčky), hledej na chybu na prvním nebo posledním kusu bowdenu – občas se podaří ho nalomit nebo ohnout tak, že lanko chodí ale přidrhuje. Promazání pak situaci zlepší jen na chvilku.

      0 0
      • Pivomil  

        Presne tak, me kdyz nastanou vyse uvedeny problemy, menim posledni dil bovdenu co je u prehazky, jednak je v nem nejvic bordelu a druhak se po case opravdu vselijak polame. Kdyz to dostelujes ze to radi dobre nahoru, vetsinou to pak jde spatne dolu, dela to ten chliv v bovdenu, taky neni od veci pouzivat nerezovy lanka, dele vydrzej..

        0 0
    • jihra  

      Vyměň lanko a celý bovden. Do nového bovdenu ještě kápni trošku oleje (třeba na kola). Pokud to pak bude řadit blbě, tak bude asi chyba někde v opotřebení převodů, poškození přehazky apod. Ale v první ředa vyměň lanko a celý bovden – tak drahé to zase není.

      0 0
      • lidumil  

        Olej bych do bovdenu nedával, radši speciální vazelínu – taková pěkná bílá, ale dost drahá – 90 kaček za malou plechovčičku, ale pak to maká.

        0 0
        • jihra  

          Já již drahně let používám na řazení obyčejné brzdové („kroucené“) bovdeny s teflonem (1m cca 16 Kč) a vždycky do nich před zastrčením lanka kápnu trochu obyčejného oleje na jízdní kola. Vše šlape jak hodinky. Vše se samozřejmě časem zasviní, ale výměna bovdenu a lanka „finančně“ nebolí.

          0 0
          • Pivomil  

            s tim nemam dobrou zkusenost, ten brzdovej bovden casem popraska, a dostava se tam bordel, nebo se obcas i lame a pak skripne lanko. Mozna otazka znacky, ja kupuju nejakej brzdovej za 8kc/metr a indexovej bovden cca za 12kc metr a ten vydrzi dokud se nevydre ten teflon. Davat do toho olej je vhodne snad uz leda do pouziteho bovdenu (na oziveni), do noveho nikdy, jen to na sebe pak vic lepi bordel…

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.