1x12. Jak se dá zvládat delší jízda po asfaltu?

280 nepřečtených
  • Don

    Dobrý den, chci se vás tady zeptat na to, jak se dá s tímto převodem zvládat nějaké to ježdění mimo terén po pěknem asfaltu. Doteď mám na kole 3×9 deore a jezdim převážně na největší talíř vepředu a vzadu střídám 3 Převody 4,5,6. Pokukuju po Grand Canyonu al sl 8.0 a nevím jestli třeba nebudu muset kmitat jak ratlík, abych jel stejne jako na dosavadnim kole. A ještě jeden dotaz… zda je nějaký rozdíl mezi prehazovackou Deore XT M8100 SGS a sram gx eagle nebo je to kvalitně srovnatelné a není tam žádný extra rozdíl? Děkuji za radu

    0 0
    • Breakpain  

      Dej si to do kalkulačky, tam vidíš i kadence. Obecně na asfalt jednoplacka moc není…

      0 0
    • novas752  

      Na jednoplacce se to řeší volbou velikosti převodníku. Problém nastává když jezdíš hodně po rovinách – hodně používáš jen nějaké 2–3 většinou dost malé pastorky a zbytek skoro vůbec ⇒ rychle je ojedeš = kupuješ celou kazetu. Na Shimanu by nejmenší 4 měly jít vyměnit samostatně, ale málokde je mají a levné taky moc nejsou.

      Kvalitativně je Shimano úplně někde jonde než Sram Eagle. Navíc se na Shimanu da nastavit odpor brzdy ramínka, umí odřazovat i ukazovákem a XT o 2 převody najednou. Sram řadíš jen palcem a odřazení je po jednom převodu.

      0 0
      • Dzany  

        Mohu jenom potvrdit tvoje slova!!!

        0 0
      • Pikaču  

        .

        0 0
      • krabica  

        Úplně bych nezevšeobecňoval, X01 mi nepřijde horší než Shimano a odřazení o 2 převody taky není extra výhoda, než to tou páčkou domáčknu, tak mám na Sramu odřazeno už víc než 2 převody.

        0 0
        • novas752  

          Jo, X0 už funguje hezky. Akorát to už je v ceně XTR. Shimanu funguje hezky i Deore…

          odřazení o 2 osobně nevyužívám, ale prostě ta funkce tam je a asi je to rychlejší než odcvakat 2×.

          0 0
          • TK75  

            O dva na rychlej převod mám teď na Saintu a je to naprosto skvělý.Úplně to maže tu výhodu presmykačů že máš rychle zařazeno z lehkého na těžkej.

            0 0
          • duk  

            U 8000 jsem odrazovani o dva taky moc nepouzival, a casto jsem so odradil omylem o dva, ted u 8100 odrazeni o dva naopak pouzivam celkem casto a diky tuhosti packy si naopak omylem neodradis o dva ani v terenu, to mi na tom novem XT hodne vyhovuje ve srovnani se starym

            0 0
        • TeryPV  

          No nevím, vzhledem k „instant release“ či jako SH nazývá, je SH rozhodně rychlejší.

          0 0
      • Prazak0  

        Pro ježdění na roviny bych tam asi dal kazetu, kde jsou pastorky velmi jemně stupňované, tj. o jeden zub. Jinak i po té rovině lze jet různou rychlostí. Protivítr je horší než kopce, kopec bývá dlouhý max. pár km, protivítr bývá desítky km. Do kopce jde jet se zvýšeným úsilím a pak trochu odpočinout, proti větru se musí makat stále. Rozdíl v rychlosti v jízdě proti větru a po větru může být i 20 km/h. Za na protivítr užívám stejné pastorky jako do kopce.

        0 0
    • Dzany  

      Co se týče převodu 1×12 je tu toho hromada. Pokud chceš obecně informaci, zda ti to bude vyhovovat na jezdeni po asfaltu, tak rikam, ze bude. Kup si jakoukoli sadu, ktera bude kompatibilni s tvým ořechem. Doporučuji převodník 34z a kazetu sram GX a vyssí 10–50, ci NX Eagle 11–50, nebo shimano 10–51. Jinak pouzij kalkulačku převodu.

      0 0
      • Don  

        Teď se dívám, ze dodávají s kolem 30z převodník. To už bude asi hodně málo ze? Napasuji tam normálně třeba ten 36z nebo to má nějaké limity?

        0 0
        • Dzany  

          30z je opravdu málo. To měla na bajku moje žena. Nakonec jsme vyměnili za 34z a je spokojená.

          0 0
        • Dzany  

          Napasuješ tam i větší, ale musí sedět rozteč a pamatuj na délku řetězu. My jsme měnili převodník i s novým řetězem.

          0 0
        • bruco  

          Limitom velkosti prevodnika moze byt sirka zadnej stavby.

          0 0
    • Dzany  

      Co se týče převodu 1×12 je tu toho hromada. Pokud chceš obecně informaci, zda ti to bude vyhovovat na jezdeni po asfaltu, tak rikam, ze bude. Kup si jakoukoli sadu, ktera bude kompatibilni s tvým ořechem. Doporučuji převodník 34z a kazetu sram GX a vyssí 10–50, ci NX Eagle 11–50, nebo shimano 10–51. Jinak pouzij kalkulačku převodu.

      0 0
      • kubad  

        34z je na asfalt kruťe málo

        navíc jak píše jezdí prakticky jen velkou placku,

        0 0
        • Dzany  

          To si nemyslím. Já jsem sám silový jezdec a jezdím na XTR 32z a stačí to. Takže 34z je optimum. To potom postrádá smysl u nejlehčích pastorků velký převodník.

          0 0
          • kubad  

            stačit možná stačí, ale není to dobré protože budeš často jezdit 10z a 12z a rychle je ojede.

            přesně z toho důvodu sem dával 36z

            a pokud bych měl rezervu v lehkých převodech, tak bych klidně dal i větší, ale mám ještě 1×11 s 10/42

            0 0
          • novas752  

            vyloženě na asfalt klidně gravelbikové převody = převodník klidně 38 a víc. Akorát to už se málokdy vleze do mtb rámu. 36–38 obvykle ještě ano.

            0 0
    • Singlespeed  

      Pokud nejsi úplný dement, tak by sis to měl být schopen spočítat sám.

      0 0
    • blue.sun  

      Bylo by zajímavé i vědět, jak točíš nohama. Jestli jedeš největší placku a prostředek rozsahu kazety, tak se nemusíš vůbec ničeho obávat, 1×12 ti bude bohatě stačit. Počítám samozřejmě, že to 3×9 máš na devětadvacítce. Pokud je to na 26" starším kole, pak je to úplně bezpředmětné řešit, stačí to bez problémů.

      S převodníkem 34 zubů a kazetou 10–50 nebo 10–51 se po asfaltu dá jezdit celkem rychle. Teď mám 1×11 s převodníkem 36 zubů a kazetou 11–46 a dlouhé silniční přesuny nejsou problém i v docela slušné rychlosti.

      0 0
      • Don  

        Tady na tom canyonu se teď dívám ze je ve predu 30z převodník, tak mám z toho obavy ze už to bude moc do síly. A na tom mem dosavadním, je to tak jak píšete. Jezdím ve predu na největší a vzadu stred (možná spis víš) a 29 mám

        0 0
    • roman 3D  

      2×11 je oč tu běží, 1×12 na asfalt je na pikaču ač tabulky hovoří možné jinak

      0 0
    • hovado_cz  

      Asi takhle jde jezdit na jednoplacce na asfaltu… :-D

      0 0
      • Carousel  

        Ty ses musel dřít jak hovado :D Já se sotva příblížím 700 cal/h v horách a ty to šmrdláš po rovině za 900.

        0 0
        • hovado_cz  

          já jel celou dobu v háku :-) ale klucí jeli taky na bajcích s 1×12 :-) jenomže se „hovádka“ „rozjížděli“ před závodem :-) tak jsem za nima vlál a do kopců předjížděli i silničáře :-D

          ale jde o princip, že nezáleží co máš za pohon ale co máš za nohy ;-)

          0 0
          • Smazaný účet  
            0 0
          • Smazaný účet  

            Tak Principovi :) by mohlo stacit trikolecko s rozsahem 500%. 1×12 "stačí " ale do trochu optima to je hodně daleko. Velky skoky mezi pastorky odrovnaji kazde nohy dříve nez plynulejsi odstupnovani…

            0 0
            • Tomas_82  

              To tříkolečko s rozsahem 500% bych potřeboval pro manželku, 1×12 je na ní moc převodů.....

              0 0
              • Esi  

                To by bylo krásně jemné odstupňování, 10–28–51 na tom bych chtěl jezdit :-)

                0 0
                • Tomas_82  

                  To jsou zbytečně velké skoky, když o tom tak přemýšlím, stačil by menší rozsah 11–20–40 :-)

                  Úplně vážně – měla na kole 1×11 11–42 a nadávala, že pořád řadí, tak teď má 1×8 11–40 a už je to „lepší“ ale… Takže velké skoky mohou být výhoda…

                  0 0
                  • capo  

                    Tak jestli je to ten typ jezdce „přeřadím a podle toho zvolím rychlost pohybu a kadenci“ :))

                    0 0
                    • Alojs01  

                      Tak to je kazdej na bikovy kazete s velkym rozsahem, kdyz nejede v terenu…:-)

                      0 0
                  • krabica  

                    To musí trpět i v autě, tolik převodů… :-)

                    0 0
                    • Tomas_82  

                      V autě jí to nevadí, mám podezření že to je tím, že nemusí šlapat:-)

                      0 0
            • hovado_cz  

              2 roky jsem jezdil 1×11 druhym rokem jezdim 1×12 nemyslím, že bych někdy pociťoval, že by mi nevyhovovalo odstupňování :-D ani nikdo za tu dobu koho znám si na odstupňování též nestěžuje… Takže prosím o nepapouškování „mouder“ z diskusí :-)

              0 0
              • kandik psi zub  

                nevim co vsechno je papouskovani mouder z diskusi, ale minimalne 20% mezi 10 a 12 je proste nahovno.

                0 0
              • Smazaný účet  

                Potrebujes mit nalitano aspon par desetitisicu na silnici, takhle nemuzes posuzovat. 1×11 i 1×12 je sice zajimava myslenka ale jaksi nedodelana. 2×11/12 je zatim asi top. Jo az bude 1×14 na 500% to uz by melo i patu dokonce.

                0 0
                • hovado_cz  

                  kecy

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Uff, ale mam porozumění:).

                    0 0
                    • krabica  

                      ale má pravdu, střídám gravel s 2×11 a další kola s 1×12 a není to žádný problém, protože na každém jezdí člověk jiným způsobem…

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Jo, chce to kombinovat kola nebo mit jedno HT 2×11 a jedno 1×12 jako mam ja :).

                        0 0
                        • krabica  

                          1×něco je prostě vhodnější do terénu a na silnici, popřípadě nějaký mix, je lepší vícepřevodník.

                          0 0
                • Davidakta  

                  Vůbec nechápu jak na tom někdo může jezdit, nedej bože závodit. Nový kolo si koupím až se vrátí 3×6, protože to má patu

                  0 0
                • mire  

                  2×12 má stále ten problém 20% skoku mezi pastorky 10 a 12 zubů, tj. v ničem to nepomůže, pokud u 1×12 stačí rozsah.

                  U 2×10 jsem vlastně taky hlavně jezdil jen na 12 převodů, i když třeba v kopcích zůstávala malá vpředu.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    2×12 používá kazetu 10–45, tzn, ze ma plynulejsi odstupnovani v horni polovine kazety nez u 10–50 logicky. Pravdou je, ze 10–12 veleskok zustava. Ideal by byla kazeta pro 2×12 10–40/42 s pastorky 10–11–12 –14 …

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Pomůže, protože ten skok 10–12 se díky většímu rozsahu posune do výrazně těžších převodů jen do větších sjezdů a pak vadí minimálně.

                    0 0
      • mire  

        +1. Mám to podobně s 34:10–51, ale nižší průměr. Prvním 30 km časovka s cílem do hodiny, pak už více zvlněné, a nějaké pole a lesy. Těch 75 km celkem někdy dám s průměrem přes 25 km/h.

        O minulém víkendu byly i Jizerky, dva dny a dvakrát nahoru. Jednou i Mořská cesta z Pepkodolu na Knejpu, ta je hořká mezi cca. 700–780 m n.m.

        K 2×10 bych se nevrátil.

        0 0
    • Sraldo Serpentiny  

      Doporucuji zůstat u 3*9/10, pripadne prejit na dvojplacku. Jednoplacka se hodi prevazne na zavody, kdy Ti pak odpada starost s razenim smyku a dale to hodi par gramů dolů. Jinak je to podle me poza, pac kdo nema jednoplacku jako by nebyl voe :-). Pokud Ti vyhovuji soucasne prevody, neni důvod kvůli modni histerii prichazet o prevody a pohodlne odrazovani.

      0 0
      • Bonebiker1  

        Svatá pravda

        0 0
      • Davidakta  

        Jako že by si koupil nové kolo a nechal tam namontovat 3×9?

        0 0
      • nitraq  

        A přečetl jsi si úvodní příspěvek? Že se nejedná o upgrade stávajícího kola, ale řeší převody na novém? Tím pádem je tvůj příspěvek zcela mimo.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Vůbec není mimo. Nepíše, aby na novém kole měnil převody, ale že kolo s jednopackou se hodí hlavně na závody. A já dodávám – na pomalé závody. A že tedy na jeho ježdění není vhodné.

          Ostatně, i zde platí má univerzální a trvale platná rada: „Per tam velkou!“ :-)

          0 0
          • zirecek  

            Univerzální rada "Per tam velkou!“ je u jednoplacky splněna trvale. To je hlavní prodejní úspěch 1×12.

            Je to stejně jako s kotoučema, 29 kolama a širokými řídítky. Vždy se najde dost pózerů, kteří to nevyzkoušeli, ale mají jasno, že je to na hovno. Pak jsou ti, kteří to jezdí a vědí své.

            0 0
      • krabica  

        12× je fajn, pokud chce člověk jezdit to, k čemu je kolo určené, tz. u horského kola je to terén. Pokud chceš univerzální kolo a brázdit i cyklostezky, atd., tak je lepší nějaká varianta se smykem, ovšem tu stojí za zvážení, jestli by nebylo vhodnější jiné kolo…

        0 0
        • jarda65  

          Souhlas. Převod 2×11, co jsem měl na minulém kole, byl rozhodně na přesuny po asfaltu (někdy to prostě tak je, když máš jedno kolo) lepší. Na 1×12 mám 32z abych vyjel kopec a pak prostě na asfaltu někdy nestíhám. Tak aspoň nemusím tahat skupinu :-)

          0 0
      • novas752  

        Jednoplacka se hodí do terénu + do kopců. Na asfaltové roviny to neni. To ale neni ani samotné horské kolo = zamyslel bych se nad výběrem vhodné kategorie pro dané použití = krosové kolo/fitness/gra­velbike.

        0 0
        • Iron Maiden Man  

          Krosová kola jsou ale hnusná :-) . Né, máš pravdu. Mám XC fulla a kámoš (krosové kolo) mě vytáhl na cyklostezkovou vyjížďku cca 100km, nečapal jsem se na něj ani s 2×11. Fyzička obdobná.

          0 0
          • MlokCZ  

            Pokud tam nemáš nějaké extra kotvy pláště, tak to není o kole, ale o jezdci. To samé ty převody. 1×12 by na takovou vyjíždku také nebyl problém. Problémem je jen to, že pak rychle odejdou ty nejmenší pastorky, což zejména u Sram kazet jednoho kusu opravdu nepotěší.

            0 0
            • sly666  

              Já nereaguji na nikoho cíleně ale vždycky se u takového tématu tak nasměju až se za břicho popadám.:)

              Drtivá většina si snaží obhájit jízdu na mtb s jednoplackou na silnici, mají to podložené grafy atd.

              Připomíná mi to nedávnou dobu, kdy tady bylo nejlepší kolo na světě, 29er s pevnou na podhuštěných bezdušich. :)

              Tady už ani nejde o geometrii rámu ale to převody. :) Pokud dva stejně výkonní jezdci pojedou stejnou trasu, tak ten co disponuje i 48*11 tomu druhému prostě ujede, minimálně dolekopcem, prostě si může přišlápnout. MTB není kolo cílené na asfalt. :)

              0 0
              • blue.sun  

                A proč by s MTB s jednoplackou nešlo jezdit na silnici? No, Bože, tak nepojedu čtyřicítkou jako čistokrevný silničář… na to se umírá? I když, jak je vidět, tak asi jo…

                0 0
                • Barak  

                  Nikdo nerika, ze to nejde. Jde to i s fixkou.

                  0 0
                  • blue.sun  

                    Tady neustále všichni tvrdí, jak to na MTB nejde… Tak zjišťuju, co jsem udělal špatně.

                    0 0
                    • krabica  

                      Jde tu pro většinu znamená, že nemusí drtit kadence, které jim nevyhovují, zároveň při nich vyjedou vše, co potřebují a nehoblují dlouhodobě zbytečně malé pastorky.

                      0 0
                      • depresy  

                        To je tady teď nová karma, ty malý pastorky, to už nás někdo podprahově programuje na nový Sram :)

                        0 0
                        • krabica  

                          ??? Prostě, když budeš jezdit většinu času 10–12 pastorky, tak je zbytečně brzo odpálíš kazetu. Mě osobně by docela vadilo, tahle zničit drahou kazetu, jako je třeba X01 Eagle. Proto volím převody tak, aby mi vycházely tyto pastorky jen na přišlápnutí z kopce…

                          0 0
                          • depresy  

                            Mělo tam být mantra. Prostě posl. roky se do zblba řeší převodníky. S 3×9 se to tak neřešilo, teď máme ve skupině obrovské rozdíly, co se týče nejlehčího převodu.

                            0 0
                          • sly666  

                            No a třeba toto místní stádečko nechápe. :) :)

                            0 0
                            • mlevora  

                              tak pokud ma clovek shimano kazetu, tak si clovek nejmensi pastorky vymeni a no stress

                              0 0
                              • depresy  

                                Tak Shimano začalo s 12s poměrně nedávno, ne každýmu se chce opět měnit ořech.

                                0 0
                              • krabica  

                                A kde koupíš 12sp Shimano pastorky? Zatím jsem je skladem nikde neviděl, většinou i třeba 11sp mají málokde a není to běžné zboží v obchodech…

                                0 0
                                • blue.sun  

                                  https://www.cycology.cz/…ty-p1217157/?… Třeba tady?

                                  Prostě kdo nechce, bude jen hledat, proč to nejde.

                                  0 0
                                • mlevora  

                                  cycology

                                  0 0
                                  • krabica  

                                    A tomuhle říkáte ideální řešení? Ojiždět spodek kazety po rovinách a pak ho měnit, brát ho přes pár eshopů, kde ho budou mít a nebo měnit celé kazety od Sramu… :-)

                                    0 0
                                    • depresy  

                                      Jasně, když už měnit, tak celou XX1 od Sramu :)

                                      0 0
                                    • mlevora  

                                      v obcasne vymene pastrorku u shimana nevidim problem u sramu kupovat celou kazetu urcite idealni neni

                                      0 0
                                    • blue.sun  

                                      Tvrdil jsi, že to nejde, dokázali jsme ti, že to jde. Opět odkazuju na vstupní příspěvek a „nějaké to ježdění mimo terén“… Fakt, už to tu hrotíte do absolutních extrémů.

                                      0 0
                                • zirecek  

                                  V klidu je koupím přes e-shop nebo objednám přes zástupce firmy Shimano. Kdo chce hledat problém, ten ho najde. Můžeš pokračovat v hledání.

                                  0 0
    • Smazaný účet  

      Soupni sem vysledky zatezovych testu trikrat za posledni tri mesice a ja ti prozradim jak velky prevodnik bude pro tebe ok :)).

      0 0
      • Don  

        Já mám jedině aktivity ve stravě. Zatezove testy teda asi nemám

        0 0
        • Don  

          Vím ze napíše někdo, ze to mám jezdit na tom co mám doteď ale, jak píšu na závěr no

          0 0
        • Smazaný účet  

          :)). Bombastik … :) ale BF je stejne nejlepsi Dikobraz vsech dob. Díky.

          0 0
    • nitraq  

      Tady si můžeš porovnat převody stávajícího kola, canyonu se sériovým 30z převodníkem a pak s 36z. Je vidět, že pro tebe by bylo vhodno tam mít ten 36z, abys nejezdil jen nejtěžší převody na kazetě, ale to už je otázka na samotný Canyon, jestli tam tak velký převodník lze osadit. Může být kolize se zadní stavbou rámu.

      http://gears.mtbcrosscountry.com/#…

      0 0
    • Guzma  

      34z mám a na asfalt to fakt moc není. Budeš pořád drtit nejmenší 2 pastorky. S větrem v zádech nebo i z mírného kopce nestíhám šlapat. Chci kvůli tomu přejít na 36z.

      0 0
    • Davidakta  

      To tu všichni udrží po rovině, dlouhodobě víc jak 30km/h?

      0 0
      • krabica  

        Jistě, tu jsi na b-f… :-)

        0 0
        • Infidel  

          :-D

          0 0
        • Smazaný účet  

          Jako není to úplně scifi :-)

          0 0
        • Smazaný účet  
          0 0
          • jIrI___  

            To převýšení je brutální, až se mi nechce věřit že existuje tak moc velká rovina :)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Musíš hledat… :D

              0 0
            • Smazaný účet  
              0 0
            • Esi  

              To je u nás, tam najít kopec který má víc než 5 minut i při mé chabé výkonnosti je dost boj.

              Horší je když pak vyraziš někam na Šumavu a najednou je kopec který šlapeš 30 minut prvních 5 minut pohoda, dalších 5 minut ještě to jde a zbytek umírám :-)

              0 0
              • Smazaný účet  

                Jsou kopce, ktere valis dve hodiny i vice ;)).

                0 0
                • Esi  

                  Jo to vím, ale to už jsem v klinické smrti, nejdelší jsem jel asi na Kaprunu, bylo to z údolí Kaprunu přes hřeben do údolí co jde ze Saalbachu, je to cca 1200 výškových metrů nejdřív silnice, potom šotolina a nakonec hliněná cesta, takovou hodinu a půl jsme to šlapali určitě

                  0 0
            • blue.sun  

              Umím 60 km s menším stoupáním. Stačí jet prostě podél Labe z Brandýsa do Nymburka a zpět. Největší kopec je nájezd na most.

              0 0
              • Janes  

                Víceméně můžeš začít už u Mělníka :-).

                0 0
                • blue.sun  

                  V Brandýse u zámku by mi to kazil ten kopec… :-D

                  0 0
                  • Janes  

                    A taky ten brutální výjezd na most v Kostelci…

                    0 0
                    • Esi  

                      Si děláš srandu, jsem jel s mladým podle Labe do Kostelce a po druhé straně do chrástu, jediný kopec co tam je je výjezd od Labe na most a endomondo ukazovalo nastoupáno 300m tak že to je mega kopec když ten výjezd má na délku cca 30m :-) a jinak jedeš vlastně jen pořád podle řeky

                      0 0
                    • blue.sun  

                      Když hned z Mělníka pojedu po pravém břehu, tak most jen podjíždím, přejedu až v Boleslavi. Ale pak je tam právě ten výjezd kolem zámku. Po pravém břehu by to možná šlo přes Káraný, ale není tam cesta okolo Jizery a nedá se jet podél vody v Čelákovicích, protože tam staví železniční most. No, budu to někdy muset vyzkoušet, kolik se na tom okruhu dá nastoupat… :-D

                      0 0
                      • Esi  

                        To máš pravdu, ale cesta z Neratovic do Kostelce po té straně kudy by jsi jel od Mělníka je dost hnus, to je lepší přejet v mlékojedech do Neratovic a v Kostelci zase zpět aby jsi se vyhnul cyklo peklu, teda cyklostezce Kostelec-Brandýs :-)

                        0 0
                        • Janes  

                          Člověče, jezdím teď na cyklostezku do Kostelce pravidelně s kolobrndou a kolem čtvrté odpolední ve všední den docela v pohodě.

                          0 0
                          • Romancero  

                            paráda! tak přece jen máš kolobrndu ocelovou (Kostku?)…Zrovna včera jsem ji také zase po 3 měsících oprášil-potřeboval jsem protáhnout záda-trochu mě z kola bolela…

                            0 0
                            • Janes  

                              JJ, přesně tuhle https://www.svetkolobezek.cz/…6-kolobezka/?v=2

                              Úplně jsem se v tom našel :-). Vyhrál tenhle rozměr, protože jí bez rozložení vrazím do auta za přední sedačky. Větší už bych musel koupt skládací. Zatím velká spokojenost a musím říct, že je to teda velká fuška, kam se hrabe kolo. Techniku ještě dolaďuju, ale už to je lepší. Výhledově asi pořídím ještě velkou na chatu.

                              0 0
                          • Esi  

                            Je fakt že já tam letos ještě nejel, jezdím po druhé straně. Po stezce jen když hodně prší nebo v zimě, to je tam klid.

                            0 0
                            • Janes  

                              Já to řeším tak, že z práce jedu rovnou do Kostelce, tam se na začátku stezky převlíknu, vytáhnu kolobku z auta a peláším. Odpadá mi tím ta fáze, kdy člověk nejdřív dorazí domů, nažere se a už pak nevyleze :-).

                              Jinak na kolobku je to tam ideální, zvlášť pro někoho jako já, kdo se teprve učí. Nejvíc mě se.., že když mně do ksichtu vletí nějaký hmyzák, tak musím zastavit a očistit se..na kole tohle člověk všechno řeší za jízdy, tady se za jízdy ani nevysmrkám, protože puštění řidítek zatím nepadá v úvahu, bo bych padnul já :-).

                              0 0
                              • Esi  

                                Tak ono už je to místy na tu koloběžku i dost hrbaté ne?

                                Jinak jízda jednou rukou na koloběžce to mi vždycky přišlo že snad ani nejde :-)

                                0 0
                                • Forester  

                                  Richarda Štěpánka znáš? … ten by asi nesouhlasil :-)

                                  0 0
                                  • Janes  

                                    Díky za upozornění, zatím znám jenom Václava Lišku. tenhle pás je ale velkej borec, jenže, jemu nic jinýho nezbejvá…

                                    Ono to časem možná půjde, ale určitě to není nic pro začátečníky. Trochu mě třeba děsí, když jezdím po městě, že neumím ukázat změnu směru, asi to bude chtít nějaký udělátor ala Onuce :-)

                                    0 0
                                    • Forester  

                                      Jak nezbejvá?! Může být doma a stěžovat si … ostatně, vůbec netuším, zda bych měl tu sílu to takto zvládnout …

                                      Jel jsem za/s ním několikrát na kole, abych se podíval, jak tu koloběžku ovládá … i jsme o tom dlouze diskutovali … závěr je, že pokud máš dvě ruce, tak nemůžeš pochopit. U toho jsem zůstal, řezat si ruku kvůli tomu nebudu :-).

                                      0 0
                                      • Janes  

                                        No nezbejvá…myšleno tak, že když chce jezdit na koloběžce a má jen jednu ruku, tak se musí naučit jezdit na koloběžce s jednou rukou. Já mám zatím obě a jednou rukou to zatím nedávám. Netvrdil jsem ale, že to nejde, jen že mě to, doufám, že zatím, prostě nejde. Nic jiného za tím nehledej. Ten pán je samozřejmě obdivuhodnej.

                                        0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        Byl bys zase lehčí ;).

                                        0 0
                                  • machyMTM  

                                    Teda, klobouk dolů. Já mám na koloběžce najeto cca 12 000 km a jet celou dobu s jednou rukou si moc neumím představit. Hlavně brzdit. Mám se ještě co učit. :)

                                    0 0
                                    • Janes  

                                      …a zvládáš už ve městě ukazovat rukou změnu směru? To mě se..nejvíc, že neumím, trošku se bojím.

                                      0 0
                                      • machyMTM  

                                        Ve městě v pohodě. Je to fakt o cviku. Když potřebuju ukázat a zároveň brzdit tak ukazuju nohou. :) Jinak jsem se díky dětem už naučil řídit jednou rukou, odrážet se a druhou rukou pomáhat prckovi šlapat do kopce. :D

                                        0 0
                                        • Janes  

                                          Tak to už je vyšší level, čeká mě ještě dost práce :-)

                                          0 0
                                • Janes  

                                  Jo, jsou tam místa, kde jsou rolety od kořenů, ale nic brutálního, jen podle jednoho místa je to vyjetý do trávy.

                                  0 0
                                  • Forester  

                                    jj, vždyť se tam normálně jezdí i na inline :-)

                                    0 0
                                    • blue.sun  

                                      No, normálně… to slovo bych ve spojení s bruslením na peklostezce nepoužil. Mám na inlajnech něco odježděno a myslím, že ty brusle skvěle ovládám. Ale tam jsem už opravdu jezdit nechtěl, protože to není ani pohodlné ani bezpečné, a to tam ani nemusí být lidi.

                                      0 0
                                      • Janes  

                                        Kámoš jezdíval inlajnovat na kanál do Račic a moc si to pochvaloval.

                                        0 0
                                        • Esi  

                                          Kanál v Račicích je jinej level, hezký asfalt 5km ovál s převýšením 1m prostě paráda, mám tam tak 100km nabrusleno s dětma a naveslováno pár mistrovství republiky :-) na brusle je to paráda že tam nemůže auto, kromě údržby

                                          0 0
                                          • Janes  

                                            Ty bys ho mohl vlastně znát…taky vesloval, nějakej Jirka Novák.

                                            0 0
                                            • Esi  

                                              No Jirku Nováka z loděnice samozřejmě znám, teď jde o to kterého chodili tam 2 :-) ale asi myslíš malej drobnej bydlí v cihlovém baráku u Anity

                                              0 0
                                              • Janes  

                                                To asi ne, tak drobnej už není :-), tenhle má bráchu Aleše a hraje teď se mnou teď pinec. Myslím že vesloval ve stejný době jako Stojan, je ročník 69.

                                                0 0
                                                • Esi  

                                                  Jo tak toho taky znám :-) Stojana taky jsem jsem proti nim mlaďas oni byli v juniorech a já tak mladší žák. Pinec jsem hrál snad naposledy na soustředění na Studenově a teda teď nedávno u bráchy v dílně, jeho mladej hraje za Všetaty

                                                  0 0
                                        • blue.sun  

                                          Jo, Račice… každý rok jsme tam pořádali soustředění. Technika, tempa, všechno jsme fotili a natáčeli. Za týden kolem 150 km.

                                          Bohužel tam pak začali přes léto stavět zahrádku z restaurace přímo do cesty, takže se tím dost pokazilo.

                                          Na podzim se pořádaly závody, několikrát i mistrovství ČR v maratónu.

                                          0 0
                                          • Esi  

                                            Tak to já jsem zase houby bruslař, tak že než jsem objel 2 kola tak tam byl borec na nějakých asi sportovních bruslích 5 koleček tak 100mm průměr, tlačil před sebou cruizer s dítětem a v pohodě mě na mých 2 oválech o jeden dojel. Byl jsem tam naposledy když byla zahrádka s hospodou nahoře nad loděnici repre. Přijel jsi autem k hospodě, manželka s dcerou objeli 2 ovály, já 4, v hospodě nějaké občerstvení a zase hurá domů :-)

                                            0 0
                                      • Forester  

                                        Nevím, já už moc na inlinech neumím, ale co jsem tam párkrát jel, tak to zas taková hrůza nebyla. Teda pokud nemyslíš lidi, protože to je občas fakt síla.

                                        0 0
                                        • blue.sun  

                                          Už jsem tam pár let nebyl a brusle jsem prodal, ale naposledy to bylo samý kořen, a i když část opravili, nebylo to příjemné. A pak všude kamínky z těch odpočívadel.

                                          0 0
      • nitraq  

        Taky si říkám, když koukám na ty stížnosti na nízký převody. 34/10 dá při kadenci 80 37 km/h, to už je slušná rychlost.

        0 0
        • Davidakta  

          Rozdat jim žiletky, tak tu máme mistry světa :)

          0 0
          • MlokCZ  

            Akorát nějak nerozumím tomu tvojemu rozdílnému přístupu pro těžší převody a lehké převody. Tady máš příspěvky, že se z nich zdá, že bys točil rozumné ne tak nízké kadence u těžších převodů.

            A v sousedním vláknu se divíš použití lehčích převodů do kopců, které jsou právě potřeba pro podobné točení rozumných kadencí (samozřejmě i se započtením toho, že do výjezdu se točí mírně nižší kadence než na rovině) jako tady pro rovinu nebo mírné sjezdy.

            0 0
            • Davidakta  

              Na XC šviham nohama jak křeček, ve vedlejším vlakně mi šlo o to, proč by tazatel nemohl mít na trailovém kole 1×11 v kombinaci 30/11–46

              0 0
              • MlokCZ  

                Šlo mi o to, že ses divil převodu 30/50 na trailovém kole, které do kopce tak nepojede. Při točení ne tak nízkých kadencí (jako se tu řeší teď pro těžké převody) právě pak nestačí do pořádných výjezdů ani těch 30/50.

                30/11 se na trailovém kole určitě dá.

                0 0
        • MlokCZ  

          A není problém točit trochu více. Do těch 35–37km/h jezdím na 34/12 (a tedy 34/10 je pouze do sjezdů a dal by se i oželet, ale díky tomu ho také pořád nehobluju a neměním kazety).

          Tedy čistě na rovinu stačí 34/14–16 (34/16 je na cca 26–27km/h, 34/14 na 30km/h). Solo tedy většinou 34/16 a klidně sem tam i 34/18. Na přejezdy ale často mívám výkonější mašinku a tak se těch 34/14 použije také dost.

          0 0
        • kubad  

          jenže 10z tam fakt nechceš mít vraženou pořád, a 12z asi taky ne proto radši větší placku, pokud nebudou chybět lehké převody

          0 0
          • novas752  

            A vlastně moc ne ani 14z.

            0 0
          • MlokCZ  

            Tak u Shimana si to představit dovedu. Tedy z pohledu životnosti. Prostě se budou měnit častěji jen ty nejmenší pastorky. U Sram kazet z jednoho kusu to samozřejmě problém je.

            A pokud jde o přenos síly na příliš malém pastorku, tak 10z tam pořád mít stejně nebudeš a u 12z bych problém už neviděl.

            Akorát tedy pak časté řazení mezi 10–12 s tím skokem není 2× příjemné.

            0 0
        • petrx  

          Takový silničáři to musí být úplní idioti, že jezdí na silnici i s 50×11, když 34×10 převod pro kadenci 80/37kmh by jim bohatě stačil. :-D

          0 0
          • depresy  

            53×11 :)

            0 0
          • novas752  

            Silničář by s 50z pilkou nevyjel! :)

            A na silnici se hlavně předpokládají úplně jiné rychlosti, tam to po rovině klidně 35–40km/h po rovině sypeš. Pro MTB je to taková limitní rychlost kdy ještě občas potřebuješ déle něco takovýho šlapat.

            A ten 10 nebo 11z pastorek dělá taky hodně a silnička má o dost menší průměr kol než moderní 29" mtb = opět to vyžaduje těžší zpřevodování.

            0 0
      • Rychlej turista  

        Potácet se na rovině po asfaltu pomaleji vypadá strašidelně.To platí hlavně pro silničku, na bajku se to ztratí :-)

        0 0
        • Davidakta  

          Pořád se bavíme o rychlosti 30+ na rovině a to podle mě nikdo nejezdí. Pro mě je normální rychlost 25km/h a nikdo mě nepředjiždí, tak kde všichni jsou.?:)

          0 0
          • TK75  

            Píšou z domova na BF

            :-D

            0 0
          • Barak  

            Neblázni, průměrku 30+ má na biku 95% B-F.;-)

            0 0
            • Davidakta  

              Chudáci silničáři, když na ně kluci řvou levá :)

              0 0
              • Rychlej turista  

                Tohle řvaní jsem nikdy nepochopil. Znamená to, že na něj řveš, aby uhnul doleva nebo že ho na té straně hodláš předjet?

                0 0
                • Alojs01  

                  Ze ho z te strany predjizdis… v terenu na uzkych cestach je to nezbytnost…:-)

                  0 0
                • novas752  

                  Znamená to že se chystáš předjet po jeho levé straně. Prostě „Bacha jedu z leva“.

                  0 0
                  • aristo  

                    Bohužel, ze zkušenosti můžu říct, že dost lidi slyší levá a uhýbá vlevo :-|

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Takhle to dopada, kdyz se mísí dva mentálně odlisne svety. Zavodnici a to ostatni … ;).

                      0 0
                      • Alojs01  

                        Tak mimo závod by mě nikdy nenapadlo křičet na někoho levá/pravá… :-)))

                        0 0
                    • Alojs01  

                      Proto už místo levá říkám „jedu zleva“. :-)

                      0 0
                      • matbiker  

                        Přesně, taky volám „jedu vlevo/vpravo“.

                        0 0
                        • Vrci  

                          Volám: „zleva“ nebo „zprava“. Většinou to funguje.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            No, a kdyz ta brzda pred nami nechce zarputile uhnout, tak zabira mu prednim kolem drnknout o zadni :)). Nekovany to vzdycky rozhodi :)

                            0 0
                            • Esi  

                              No až ti u toho drnknuti zrovna uhne na tu stranu kde jsi ty, v to bude rána a když se drapáky chytnou o sebe tak to umí taky zajímavé efekty :-)

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Drnknes a uberes, logicky. Drapaky se na drceni nejezdi. Na zavodech vyssich urovni běžná praxe co pamatuji.

                                0 0
                                • Esi  

                                  Jojo, ale ti závodníci umí jezdit na kole, když takhle drnkneš někomu kdo na tom kole sotva jede, tak by jsi ho mohl snadno sundat.

                                  0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
            • Rychlej turista  

              Abys měl průměr 30, musel bys ty roviny jezdit podstatně rychleji. Tady se ale neřeší průměr, nýbrž pouze rychlost po rovině. Pokud jezdíš roviny 30, tak ti průměr klesá hluboko pod, klidně i k těm 25.

              0 0
              • Davidakta  

                Já v životě nevypustil z huby ani z klávesnice, že jezdím průměr 30km/h. Já psal dlouhodobě po rovině

                0 0
              • Barak  

                Asi jsem tam dal málo smajlíků

                Ale připojuju se k údivu Davidakty, který psal, že moc bikerů, kteří by to po asfaltu sypaly 30 nebo víc, nepotkává.

                0 0
                • Esi  

                  Tak já teda nevím už jsem starší kus, ale když je to lehce po větru a jedeš tak ve 3 lidech tak není žádný problém jež po rovině po asfaltu těch 30+ třeba 10km i delší dobu

                  0 0
                  • Barak  

                    Neříkám, že to nejde, jen že to nevídám.

                    0 0
                    • Esi  

                      tak většinou to je jen když to někdo vyhecuje :-) ale jde to už jsme měli na 15 km průměr 29 :-) taky záleží jak moc fouká do zad. Pak jsou taková ta místa jako třeba Dolní Mísečky – Jilemnice kde musíš šlapat aby to trochu jelo ale je to z kopce tak že tam v pohodě jedeš těch 35 i sám, když na to máš převody, ale bez šlapání to nejede na to je to moc mírný kopec. Já teď mám na 2–3 roky kolo pořešené a třeba se po této době bude zase dát koupit slušné kolo s dvojplackou, to bylo za mě ideální, tak budu doufat

                      0 0
            • James.Sniper  

              Trochu sis to popletl. 95% BF si myslí, že dává na biku 30+, ale jen 5% to skutečně dá. :-)

              0 0
          • michomin  

            Všichni už jsou dávno před tebou.

            0 0
      • myscho  

        Definuj dlouhodobě :)

        0 0
        • Barak  

          Jsi na B-F, takze celej den prece.:)

          0 0
          • Rychlej turista  

            Přesně tak. Nechápu, jak se na takovou samozřejmost může někdo vůbec ptát :-)

            0 0
            • Barak  

              Jinak to nakonec ani nejde, kdyz tam clovek porad pere velkou.:)

              Btw, s prichodem jednoplackovych systemu bys mel zauvazovat o modifikaci tveho trvale platneho pravidla.:)

              0 0
              • Esi  

                Jojo bude muset vymyslet jak na boost rám dá 44 zubů převodník a ještě ho sehnat :-)

                0 0
            • gerrard  

              Hm to mne hlava nebere. 500km, prumerne tepy 121 a prumerna rychlost skoro 30km/h. Jsi opravdu takove zvire nebo foukal dobry vitr nebo jeste neco uplne jineho?

              0 0
              • Rychlej turista  

                Z mého Deníku Rychlého turisty:

                [b]4.-5.7. Pá-So 528 km: Bajk 1, ráno do práce a odpoledne, v noci a v sobotu dopoledne 520 km, 26,7 km/h, průměr jízdy 29,6 km/h, TF 121, max. 170, nastoupáno 4 005 m, 13 501 kcal, 16°C, min. 10°C, max. 25°C, polojasno, SZ vítr, FL-So-KV-Praha-HK-Olomouc-Potštát-Poruba.

                Kolo je v plné zbroji, s blatníky a světly. Rovnou z práce se vydám po stopách deště směr Sokolov-KV-Praha-HK-Olomouc-Odry-Poruba :-D. Ale vzhledem k tomu, že na zádech potáhnu batoh, tak moc daleko za Prahu to nejspíš nebude. Uvidím, co mi dovolí levé rameno B-].

                Rameno dovolilo a teď jdu spát :-D.

                Před třetí odpoledne jsem hodil na záda 3,5 kg batoh a do kapes nastrkal ještě další dvě kila, aby byl batoh co nejlehčí. Třeba takový elektrický holicí strojek si v kapse dresu na 520 km štrece veze málokdo |o|.

                [2l]Ten odjezd už odpoledne jsem zvolil hodně dobře. Jednak bylo jen pár hodin po dešti, který se přesouval stejným směrem, jako já, takže jsem jel v suchu a až do Prahy s bočním větrem v zádech :-). Především jsem se ale ještě večer dostal za Lubenec, kde se láme podnebí :-O a díky tomu se stále oteplovalo a ještě za Prahou, kam jsem se dostal za 6 hodin, bylo přes 20°C :-).

                Do Prahy se jelo parádně protože Pražáci se stěhovali na západ a byli naštosovaní na mnoha kilometrech na výpadovce, kde se posunovali krokem, zatímco můj pruh byl volný :-)). 25 km přes Prahu (od křižovatky na Ruzyň za křižovatku za Černým Mostem) jsem i díky tomu prolítl za 48 minut. Dalo by se to i rychleji, ale protože byl teprve večer, šly všechny semafory a každou chvíli jsem stál B-].

                Za Černým Mostem jsem na pumpě akorát doplnil vodu, protože až do HK jsem si vystačil s tím, co jsem si vezl – 4 jesenky a chleba se sýrem :-). První zastávka na festovní jídlo v podobě 4 velkých tvarohových šátečků a dvojích moravských halušek :-P byla na 285 km v Hradci Králové. To mi vydrželo až do Litovle na 410 km, kde jsem skousnul velikou buchtu tvarohovou a dvě místní specialitky – něco jako velké šátečky, ale jeden plněný uzeným a zelím a druhý sýrem :-).

                Z Litovle do Olomouce už je to jen kousíček po rovině a v něm jsem měl v úmyslu skočit na vlak. Žádné nádraží jsem však cestou nepotkal :-O a hledat se mi ho nechtělo, tak jsem si to protáhl přes Potštát a Oderské vrchy až do Poruby. Ty dvě zastávky na jídlo a výživné oderské kopce mě zdržely natolik, že už jsem ten d隝 nedojel :-D a jen posledních 5 km byla ještě mokrá silnice :-).

                0 0
      • wert7  

        Stačí dobré povětrnostní podmínky a s rychlými plášti se dá jet i přes 40km/h. Je pak docela škoda, když dojdou převody.

        A samozřejmě všichni občas jezdí z kopce :)

        0 0
    • jirkous3  

      Pokud jezdíš po asfaltu opravdu hodně, tak se taky přikláním pro 2×X. Nejde o to, že bys to neušlapal, ale o odstupňování kazety. Ty silniční jsou mnohem jemnější a při dlouhé jízdě na rovince to určitě oceníš.

      0 0
    • Vrci  

      Spočítat si kadenci, při znalostí obvodu kola a rychlostí, je učivo ze základní školy. Vždy můžeš vyměnit převodník za 34, 36 nebo 38, pokud se vejde vedle zadní stavby.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • tatranka1  

      Do letoška jsem jezdil 3*9 a 2*10 na 26", kazeta max 11–36 a v pohodě. Po přesedlání na 29" jsem laboroval s 11 převody nejdříve kazeta XTR 11–40 pila 36 zubů a stále mi tam něco chybělo jak nahoře, tak dole. Nyní vepředu ovál Garbaruk 32 zubů vzadu 10–42 a nic mi nechybí. V terénu v pohodě, na silnici bohužel drtím 10,12,14 zubů a průměr přes 30 (na silnici) se dá, jen jsem se po padesátce musel učit jezdit frekvenčně a není to taková pohoda jako se silničkou. Osobně bych příště šel do 2*11, tam by mi nic nechybělo, ale chtěl jsem XX1, protože se mi líbí a tam je varianta jen 1*11. Škoda, že se nedělá kazeta se spodkem 10,11,12, protože ten přechod 10–12 je dost výrazný, stejně jako u Shimana 11–13. Toť mé zkušenosti. Ale zvyknout se dá na vše.

      0 0
    • Pista.Wassermann  

      A jaký je problém vozit 36z převodník a 10–50z kazeta? To je jako do lehka málo?

      0 0
      • blue.sun  

        Teoretickým porovnávačům to nestačí. A my ostatní neřešíme a jezdíme.

        Hlavně nám zakladatel vlákna pořád ani neřekl, jak vlastně jezdí a co si pod tím představuje. Fakt je, že na bajku nejde dlouhodobě nahánět silničky, ale v dlouhých přesunech rozumným tempem po silnici nevidím problém.

        0 0
    • Romancero  

      stále stejná písnička na stejné téma!

      Prostě kolik toho musí člověk najezdit a na kolika typech kol , aby si uvědomil, že neexistuje ubiverzální bicykl na všechny terény a povrchy?!

      …jeden bastlí gravela a cpe tam balony, jiný naopak užší pláště, jiný jezdí na fulu 1×12po asfaltě, jiný na krosce downhill.a pak se tady stále dokola řeší stejné chujoviny-jaké převody, pláště-rozměry, rámy, geometrie, pružení, tlaky v pneu..

      Je snad jasné, že je to o kompromisech a že každý typ kola má svoje specifické určení! Já taky přišel na to, že gravel není do terénu , ve kterém jsem jezdil s MTB HT…

      Přeji vám všem včasné prozření! dost ušetříte :-)

      0 0
      • blue.sun  

        Ale jo, existuje… proč by ne? Netvrdím, že pro každého, ale pro mě by to třeba XC hardtail byl. Je dostatečně rychlý a schopný na silnici, je dostatečně schopný na jízdu v terénu na kterou mám ještě odvahu. A dal by se vybavit i tak, aby se s ním dalo nějak cestovat. OK, tak ani jedno z toho nepoletím v extrému, jako bych to jel na specializovaném kole, ale je to natolik dobré, že si to užívám.

        0 0
        • Bike-o-Noor  

          OK. A jednoplacku 12×něco tvé pojetí nevylučuje? Já osobně, páč se raději schovám v lese než chrtím na asfaltu, bych v jednoplacce bral 30z.

          0 0
          • blue.sun  

            Jednoplacka s 34 zuby a kazetou 10–50 nebo 10–51 mi bude stačit na vše. Zatím jezdím 1×11 (36 zubů převodník, kazeta 11–46) a tam by se drobné úpravy možná daly udělat, ale vcelku ani s tím nemám problém.

            0 0
      • TK75  

        To určení kola je ale velice proměnlivé.Nap­říklad fulla tady má jeden místní starej cyklista ne do terénu, ale na silnici, poněvadž má rád pohodlnou jízdu (nebo má rád tou svou herku).Jezdí celoročně a za každýho počasí.

        0 0
      • hovado_cz  

        AMEN!

        0 0
    • Guzma  

      Jak to tady čtu, tak prostě neumím šlapat. Neumím dost rychle točit klikama, abych šlapal kruhově. Při nižší frekvenci mi to jde. Jak se to naučit? Jsem jedinej takový nemehlo?

      0 0
      • TK75  

        Mě pomohl grejvl co nemá moc převody do rychla a to tě na silnici donutí točit a točit.Teda určitě nejsem moc erudovanej ti radit, ale i manželka si všimla že jsem se naučil rychle točit nohama aniž bych přitom nadskakoval atd. Třeba to pořád není ono, to neumím posoudit, ale jde mi to teď daleko víc plynule a rychle.No aspoň ten čas na grevlu nebyl k ničemu, předtím jsem to takhle rozhodně neuměl

        0 0
      • babkanakole  

        Nic jiného než postupně kadenci zvyšovat v tom není, taky jsem se to musela před pár lety přeučovat. Takže jednou za čas zkrátka zrychlovat až do chvíle, kdy začneš mírně nadskakovat v sedle. Pak zase trochu povolit, a držet pár minut kadenci pod touhle hranicí.

        Ideál na naučení je to v obyčejných botách na klasických pedálech (za mě pro tohle čím hůř bota sama drží, tím líp). U toho kruhového šlapání a kadence dost záleží na převodu, je blbě tam dát jak moc lehký, tak i moc těžký.

        V podstatě tě to pak ve vyšších kadencích vede samo – protože jinak na tom nedokážeš jet, okamžitě tě to vytrestá.

        0 0
        • Guzma  

          Jezdím nášlapy, protože bez nich mě bolí kolena. Nevím proč. A mám to přesně jak píšeš, při vyšší kadenci nadskakuju jako idiot. Tak jsem se sám sobě vymluvil na nedostatečně těžké převody. :)

          0 0
        • Vilém  

          Jo, ty klasicky pedaly jsou na takovy uceni dobry. Taky jsem treba tocival jednou nohou.

          0 0
      • plzakj  

        Kup si valce. Tam se to trenuje dobre.

        0 0
      • petrx  

        Nemyslím si, že neumíš šlapat jenom ses nepřizpůsobil módním trendům.

        0 0
    • zirecek  

      Je to stejně jako s kotoučovkama, 29 kolama a širokými řídítky. Vždy se najde dost pózerů, kteří to nevyzkoušeli, ale mají jasno, že je to na hovno. Pak jsou ti, kteří to jezdí a vědí své. Čas ukáže nebo spíše již ukazuje. Ale samozřejmě bude stále hodně lidí chcát proti větru, protože jim tato exhibicionistická pozice vyhovuje.

      Když používáš horské kolo do terénu, tak je 1×12 ideál. Právě to hrubší odstupňování je přínos, nemusíš furt řadit jak magor z důvodu jemně odstupňované kazety. Když budeš na bajku mydlit rovinaté asfaltové cyklostezky, tak bude odstupňování kazety 10–50 nebo 10–51 příliš hrubé. Avšak to zde již zaznělo – používej kolo pro jeho prvotní určení. Z bajka postavíš univerzála na české podmínky jen s kompromisy, nemůžeš čekat ideální kolo na rovinaté asfaltky a zároveň na horské krpály. To si pak kup krosa, gravela, je to teď hodně módní. Dnes kdo nemá gravela, freeride fulla a silničku je looser.

      Přepočítej si své stávající nejvíce používané převody – počet zubů na převodníku děleno počtem zubů na kazetě. Prostě si to napiš na papír nebo do tabulky v Excelu. Pak se zamysli, jakou chceš kazetu Shimano 12 rychlostní, jestli 10–51 (10–12–14–16–18–21–24–28–33–39–45–51) nebo 10–45 (10–12–14–16–18–21–24–28–32–36–40–45). K tomu si pak do toho Excelu nebo na papír spočítej stejným postupem převody (počet zubů převodníku děleno počet zubů kazetového pastorku). Tím zjistíš, co potřebuješ a tedy jaký převodník na jednoplacce bude nejlepší. Možná u Tebe bude výhodná kombinace převodníku 34, 36 nebo 38 zubů a kazety 10–45.

      Za sebe výhradně Shimano, je lepší než Sram v mnoha ohledech, u kotoučovek ještě více Shimano než Sram.

      0 0
    • iron.hide  

      Na univerzalny bike jazdiaci aj dlhsie trasy na rovine nie je jednoprevodnik vobec vhodny. Sam som o tom rozmyslal, ked som mal jeden cas problemy s presmykom, no po spocitani som prechod na 1× musel sklamane zavrhnut (a radsej som vtedy kupil novy lepsi sideswing presmyk).

      Takze zostavam na 2×10, a na novom bajku budem mat 2×11.

      Btw mam inak full Epic a pouzivam ho uplne na vsetko, preto univerzal.

      0 0
      • blue.sun  

        Proč by nebyl vhodný? Aneb – co dělám špatně, že mi to jezdí?

        0 0
        • Velomiwookie  

          zijes v iluzi… Kdyz BF tvrdi, ze se na tom jezdit neda, tak se na tom jezdit neda :)

          0 0
        • krabica  

          Přečti si to tu celé, je to tu několikrát vysvětleno… ;-)

          0 0
          • blue.sun  

            No, pořád mi nikdo nevysvětlil, proč to u mě jde, když dle teoretických výpočtů by to tedy vůbec nemělo být možné…

            0 0
            • kandik psi zub  

              napiste mu uz nekdo, ze ma proste supernohy a takovy borci jako von by odjeli zavod miru i na bulharsky skladacce, at je pokoj

              0 0
            • TK75  

              Třeba to u tebe jde, protože nebydlíš na placce.Taky jezdím v místech, kde není dlouhá rovina.Krátký výjezd nahoru a dolů a furt dokola.

              0 0
              • blue.sun  

                Jo jo… přesně, to je ono… a proto bydlím v Polabí. :-D :-D

                Základ té chyby „nejde“ bude asi v tom, že vy všichni porovnáváte jízdu po silnici se závodníkem na silničce. Ale o tom to přeci vůbec není.

                0 0
            • jIrI___  

              Prostě jsi nadčlověk.

              0 0