• LukasX

    Opet zdravim. Pokracuju v bitve s vymenou desticek. Uz se mi podarilo zatlacit pistky v Hayesech tak, aby desticky nedrhly. Trochu sem je zajizdel a potom se na ne podival. Fotku jsem zaslal do sekce foto. Odkaz je zde http://www.bike-forum.cz/forum/foto.php?…

    Nemyslite, ze je trmen pridelany nejak divne? Ze desticky nejsou sjete uprostred, ale budou se sjizdet zase spatne na strane, az to povede k prepilovani drzici pruzinky? Nevadi moc, ze kotouc je ocividne obrouseny tak, ze se nebrzdi celou plochou desticky? Ma jete jenom jedny desky a rozhodne ne na doraz.

    Kde by v optimalnim pripade mela byt ta „stopa po brzdeni“? A jakym zpusobem toho dosahnout?

    Diky za vas cas a informace

    0 0
    • visby  

      ako sa ti zjazduje kotuc? len na tej ploche, co tvori suvislu kruznicu alebo aj na lucoch? brzdy si kupil nove? najlepsie by bolo kebyze hodis fotku aj kotuca…

      0 0
    • kralovek  

      dobra nahoda … prave resim uplne stejnej problem … sjeti desticky sikmo, prepilovani pruzinek … uz to leze do penez. Nedavno jsem menil vidli a je covece fakt, ze ty problemy nastaly s prvnima destickama potom … a uz 2× behem mooooc kratky doby zhlidnu to

      0 0
    • Andrzej  

      me to delalo na suntouru, na manitou prestalo, asi by to fakt chtelo nejak upravit dosadaci plochu na vidlici…

      0 0
    • kralovek  

      zkoumal jsem to u sebe vic, a vidim, ze problem mam jen s jednou destickou – tou co je na te polovine kde je upevnena hadicka. Ta mrcha je o 1 mm vic ven nez ta druha … nechapu nechapu nechapu

      0 0
    • Vašur  

      Mám ten samý problém. Třmen je jistě nastavný dobře. Ale semimetalické destičky, půvoně dodané s kolem se na tom neš?asně řešeném kotouči rozsypaly v místech, kde je kotouč nepřerušovaný dírami, tedy na kraji a uprostřed. Pak brzdily jen přes ty díry a tam prodřely kotouč do hloubky. Takže jsem včas při nových destičkách zjistil, že by dosedaly jen v krajích jako tobě, a tak jsem radši vyměnil i kotouče. teď zkouším sintrované originály Hajesů a červené kůlstopy. Prý by měly vydržet víc a tak doufám, že to už kotouč po prvních deskách zase neodnese. Že to leze do peněz, to máš pravdu. Překvapilo mě na tý fotce destičky, že to už začalo hlodat do pružinky, když říkaš, že jsi je jen trochu zajel. To je síla, to je už na nové desky každý víkend!?

      0 0
      • LukasX  

        nee, ty prehlodany pruzinky byly duvod, proc jsem daval tyhle novy kool stopy. Na nich jsou pruzinky ok. Ale bojim se, ze to bude stejny problem. Neslo by jednoduse dat pod trmen nejaky podlozky, aby se cely dostal tak o 3mm vys a tedy dal od stredu kotouce?

        JInak to mam na vidli manitou axel elite. Je fakt, ze je kotouc uprostred (jak jsou diry) krapet uzsi .. vybrouseny

        0 0
        • Vašur  

          Posunout polohu třmenu podložkama by šlo. Už jsem tu někde psal, že nový sintrovaný originály hajesů mají obložení na vnějsím okraji, tedy u těch pružinek kratší, na kotouči je vidět, že nebrzdí až ke kraji, zůstává tam neobroušený asi o milimetr (při stejném adapteru a vidlici). Pokud se tam kotouč nebude sjíždět, tak k těm pružinkám dorazí dřív. Nechápu, proč je to tak, protože mi ukazovali v obchodě další kusy sintrů, a všechny jsou stejně „krátký“, zatímco kůlstopy jsou široký dost a brzdí až do kraje kotouče jako původní semimetaliky od hajesů. Tím spíš, že už hajes dělá nový typ kotouče, který má na okraji ty vlnky, takž tam není nepřerušený materiál a vzniklá brusná pasta může opouštět třecí plochu. To byl myslím důvod, proč ty původní desky v týhle oblasti odešly.

          0 0
        • visby  

          posli fotku kotuca a poviem ti riesenie:-)

          na hfx9 som vymenil asi 10parov dosticiek(vsetko sikmo zjazdene), tak uz som zistil, ze co treba robit;-)

          0 0
          • LukasX  

            jak tu fotku chces? Z jakeho uhlu? Jeste dneska nafotim a dam sem. Diky za ochotu

            0 0
            • visby  

              zboku… aby bolo vidiet celu plochu kotuca…

              ak je to to co myslim, tak je to klasicky problem hfx9… mal som ho aj ja a na obidvoch brzdach…

              0 0
              • LukasX  

                Mas ty fotky kotouce ve fotografiich komponentu. Mrkni n ato prosim, jestli ti to teda rekne neco bliz.

                http://www.bike-forum.cz/forum/foto.php?… http://www.bike-forum.cz/forum/foto.php?…

                0 0
                • visby  

                  je to presne ako som hovoril… takze prve vec co sprav ak chces zachranit kotuce, je vypodlozit strmen podlozkami o hrubke toho co je zjazdene na lucoch kotuca, zivotnost platniciek to sice nezvysi, ale kotuc bude zit dlhsie:-)

                  dalsia vec… nerovnomerne osuchavanie platniciek nijak vyrazne neobmedzis, je to sposobene tym, ze strmen sa pri teple mierne roztiahne a piest netlaci na platnicku 100%, je to problem snad vsetkych hfx9… najmenej sa mi takto zosuchavali bbb semi metlacke, tie by som ti asi doporucil…

                  a este dalsia vec, kamaratovi trochu pomohlo vymenit tesnenie na pieste na prasati, bolo puknute(asi sa pri prehriati vzpriecil piest), tesnost tesnenia zistis tak, ze niecim(silnou gumou, eskapaskou atd) stlacis packu na doraz na dlhsiu dobu 3–4hod a ked po tej dobe bude packa mekka, ak sa bude dat stlacit este viac, tak to tesnenie je zle… neviem ci je to aj to tvoj pripad, ale kamaratovi to pomohlo…

                  0 0
                  • LukasX  

                    Tak se prave chystam na to vypodlozeni. Cim to udelat? Mam doma jenom klasicky kulaty podlozky :o( Bude to stacit?? Mam vzit radeji s vetsim prumerem, nebo maly? Aby se nejak pri brzdeni nekroutil trmen ..

                    0 0
                    • visby  

                      ja tam mam normalne podlozky… strmen sa nekruti, teda aspon o tom neviem…

                      0 0
                • kovar  

                  blbě navržený kotouč, destičky ani poloha třmenu za to nemohou

                  0 0
                  • LukasX  

                    A ten novy co delaji? Ne ze bych chtel zatim kupovat novej za 1200, ale pro pripad, ze by na to prislo?? Nebo kotouc od jine firmy?

                    0 0
                    • kovar  

                      ten nový vypadá mnohem líp. Ale neporadím, neznám.

                      0 0
    • C.A.C  

      Používam HAYESy HFX9 asi 3 roky.Veškerý servis si provádím sám a nejvíce se mi osvědčily destičky od BBB nebo A2Z, brzdová kapalina Shell DOT4.Před výměnou desek musíš rozchodit oba válečky(někdy se stane, že po zmáčknutí brzdy chodí jen jeden).Po jejich max.vysunutí(pozor a? ti nevyskočí úplně)na ně kápnu olej WD a opětovným stlačenín a vysunutím je rozchodím.Po montáži desek vystředím třmen a lehce zmáčknu brzdu.Sleduji,jes­tli se oba válečky vysouvají současně.Pokud ne,tak ten co se vysouvá přidržím kombinačkama a opět zmáčknu brzdu,až se pohne druhý váleček.Chce to trochu trpělivosti,ale docílíš tím stejné vysunutí obou válečků.Potom pořádně vystřeď třmen.Při brzdění nesmí desky vůbec ohýbat kotouč. Opotřebování hodně záleží na váze bikera a terénu,který jezdíš.Mojí manželce vydrží desky 3× tolik a přitom bikujeme oba stejně v Jeseníkách.Ještě jedna rada-čím míň desky čistíš,tím víc vydrží.Zásadně po částečném sjetí neprohazuj desky mezi předním a zadním třmenem.Vyzkoušel jsem taky renovované desky,které Ti udělají ve FERODU za cca.100Kč.Musíš je ale potom obrousit na magnetce na tluš?ku originálu.

      0 0
      • LukasX  

        ok diky za velmi obsahlou odpoved. Jeste by me zajimalo, kdyz se podivas na tu fotku, co je v galerii.. myslis, ze jsou takhle sjety dobre? Nechtelo by to posunout trmen vys? Sjizdej se mi totiz ty desticky dle meho nazoru ne uprostred, coz ma za nasledek probrouseni perka, ktere je drzi. Diky

        0 0
        • C.A.C  

          Myslím,že tím to navyřešíš.Mě se desky taky sjíždějí u vrchu více.Je to asi tím,že při brzdění se třmen trochu roztahuje.Toto sjetí je markantní u nových desek.Pokud se ale zajedou,tak deska nejde sice kolmo ke kotouči,ale brzdí celou plochou.Proto je blbost po částečném ojetí desky je přehazovat na předek,protože se začnou zajíždět jinak.Já sjedu zadní desky asi za dva měsíce a přední asi za 6 měsíců.Měl jsem ale i desky (Fastop)co vydrželi jen jednu vyjížďku na Praděd a při sjezdu se brzdný materiál roztavil.To samé se mi stalo i s těma renovovanýma od Feroda,ale mám je vpředu a jsou v pohodě.Ta drážka v materiálu je od toho,že se Ti na kotouč připekl kousek kovu z kotouče nebo desky a vybrousil do ni drážku.

          0 0
    • Pavlos  

      Nebylo by jednodussi koupit jine brzdy?

      0 0
      • enjoy  

        :-)))

        0 0
      • LukasX  

        heh ;o) Myslim, ze s brzdama nebude takovy problem, brzdi vyborne ;o) To ze tady takhle opruzuju je dano mojema nulovejma zkusenostma. ;o)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.