• esotery

    Zdravíčko,

    mám nové kolo s Exilirama a drhne mi zadní kolo.

    Problém není v obvyklém nastavení třmenu tak, aby byl kotouč uprostřed. Ale v tom, že jsou destičky moc blízko u sebe. To znamená, že můžu poštelovat třmen jak chci, ale destičky stejně budou moc blízko u sebe. Na předním kole je to v pohodě, mezi destičkama a kotoučem je z každé strany malá mezírka 9tak akorát:) ).

    Nedokázal by mi někdo poradit? Je problém v nedostačeně natáhlé pružince co vrací destičky do základní polohy? Je problém v pístkách?

    Díky moc za odpovědi.

    0 0
    • vikicek  

      odtlačit pístky od sebe nepomohlo?

      0 0
    • Ruprt2  

      pružinka to v žádném případě není.

      Máš takový ten červený plastový bazmek co se rve mezi desky?

      A jaký máš pocit na páce. říkáš, že přední je ok, chod na páce zadní je stejný kratší delší?

      mohlo by to být moc kapaliny v systému.

      0 0
      • esotery  

        Jak predni, tak zadni maji docela dlouhy mrtvy chod, asi je pred predavkou kola vubec neodvzdusnili. Jeste zkusim, jestli neni v okruhu moc kapaliny jak navrhoval Jirka:-).

        Kazdopadne, diky moc za vsechny rady.

        0 0
        • Ruprt2  

          pokud je dlouhý chod, tak tam nebude moc kapaliny, ale spíš vzduchu. Na dobré roztažení desek, je právě vhodný ten origo bazmek, který je roztáhne na max.

          Odvzdušni si je nebo to dej do servisu v rámci reklamace na odvzdušnění, jestli to jde.

          Protože pokud mají dlouhý chod už teď, a ty ještě povolíš odvzdušňovák, tak sem budeš psát, propadá se mi páka nebrzdí to co s tím.

          0 0
          • esotery  

            Jak vypadá ten origo bazmek?:) Nic červeného plastového tam nemám.

            Zkusil sem to, co říkal Jirka, ale samozřejmě výsledek je takový, jaký si předpokládal. Tzn., vypustilo se mi trošku kapaliny ze systému a brzda teďka vůbec nebrzdí.

            Buď si koupím ten kit od SRAMu na odvzdušnění nebo se potáhnu s kolem přes celou Ostravu na servis:).

            Vidím to na ten servis.

            0 0
            • Ruprt2  

              zvaž jak jsi zručný.

              Z vlastní zkušenosti musím říct, že přestože je to třeba se nejprve odvzdušňování naučit, je to drbačka a občas se to nepovede napoprvé, tak vlastnoručně odvzdušněné brzdy Avid (byť napotřetí, byť po hodině práce) jsou nesrovnatelné s odvzdušněním v běžném servisu, kde se s tím prostě neserou.

              0 0
              • esotery  

                Díky, teď už mám rámcovou představu jak to vypadá. Ale nemyslím si, že by mi to nějak pomohlo.

                Jak sem upustil trochu oleje, tak to bylo v pořádku, ta vzdálenost mezi kotoučem a destičkou byla ideální, ale po pár zmáčknutí brzdy nadoraz sem zase tam, kde jsem byl (škrtá to, a navíc to nebrzdí:D).

                Já myslel, že ten pístek se má vracet sám (a pružinka má pomoct jen destičkám). Může být vadný (zanesený/poš­kozený)?

                Myslím, že zručný jsem dost a chtěl bych postupem času většinu komponent obhospodařovat sám (kromě servisu vidlice a tlumiče), protože jezdit kvůli každé maličkosti přes celou Ostravu mě určitě bavit nebude (i když mám první rok servisu zdarma). Ale to prvotní seřízení brzd nechám profíkům.

                0 0
                • Ruprt2  

                  pružinka je tam jenom proto, aby volné destičky nedrncali.

                  Pružinak pístky nikam neroztahuje.

                  pístky se vrací podtlakem.

                  Takže máš vzduch v systému nebo zadřené pístky.

                  0 0
                  • Tomínos  

                    Za hlášku že se něco vrací podtlakem nás vždycky na škole pěkně zdrbali :-)

                    0 0
                  • esotery  

                    Až mi přijde ta sada, tak to odvzdušním, doplním kapalinu do systému kterou sem předtím zbytečně vytlačil a pístky máznu kapkou dotky? Jak se mažou ty pístky? Mám kapnout dotku na obvod pístku a nechat ho pákrát vyjet a zase zajet do krajní polohy?:)

                    0 0
    • Kaco  

      http://www.bike-forum.cz/…esticky.html

      Zkusil jsem všechno a stejně nic nepomohlo. Brzdy byly v záruce, tak jsem zavolal k Žitnému, popsal to a ptal se co s tim. Rekli mi, at jim to poslu, ze mi to spravi. Brzdy maji prijit pristi tyden, tak jsem zvedav.

      0 0
    • blisterexist  

      to mi dělaj XTčka když tam mám moc oleje

      0 0
      • jIrI___  

        Jak píšeš. Měl jsem na Elixirech stejný problém, tak jsem povolil odvzdušňovacího červíka na třmenu, odtlačil pístky od sebe, vyteklo pár kapek oleje a je klid. Teď už jen čekám, kdy se to zavzdušní :-D

        0 0
        • Smazaný účet  

          Ja uz v nich vzduch mam, hec!:-P

          0 0
          • roud  

            pokud jiri nezadělal toho červíka z5 tak už ho tam má taky xD

            0 0
            • potápěč  

              ahoj,

              někde na tomto foru jsem četl že stejný problém měl chlapík na giantoj. Nemohl doštelovat brzdy neustále něco škrtalo v zadním kole. Problém vyřešil tím že na celopéro kolo posadil člověka a brzdy šteloval na zatíženém kole. Třeba ti to pomůže.

              0 0
              • bukajcze  

                Taky mi škrtalo. Dal jsem kreditky mezi kotouč a desky a zmáčk, trošku to pak poodjelo a je klid

                0 0
    • esotery  

      Neví někdo, čirou náhodou, kde se dá v Ově sehnat ten bleedkit za rozumnou cenu?:)

      Radši bych si pro to zajel, než si to nechat posílat z kupkolo.

      0 0
      • jIrI___  

        Na ebayi je podstatně levnější http://cgi.ebay.com/…320473870600?…

        0 0
        • Kaco  

          Buď je to starší verze, nebo nějaký padělek. Současná vypadá v některých detailech jinak. A v klasickém bleed kitu máš ještě brzdovou kapalinu, koncovky na úpravu po zkracování bowdenů a několik typů plastových bloků do třmenu.

          0 0
          • jIrI___  

            Tak samozřejmě že to není přímo Avid. Nevidím důvod platit za značku, když tohle poslouží naprosto stejně. Brzdovku seženeš doslova za pár korun v mototechně, olivy a trny při odvzdušnění nepoužiješ a plastové bloky jsou už úplně k ničemu. Já blbec koupil origo sadu (tehdy jsem o téhlé ebayové nevěděl) a teď mi brzdovka, olivy, trny a ty plastové nesmysly leží v krabici netknuté…

            0 0
            • esotery  

              Ty máš i tu sadu z ebaye? Nebo jen tu origo Avid? Potřeboval bych rychle sehnat ty stříkačky a nechce se mi čekat 14 dní, než to tu dojde:).

              0 0
            • Kaco  

              Chtěl jsem říct, že to není podstatně levnější jak píšeš. Ony tři kila za dvě stříkačky je poměrně dost, ta brzdovka atd mají v porovnání s tím podle mě větší hodnotu. Takže podle mě cena výkon je u tohodle nebo u origo sady na stejné úrovni, záleží, co všechno z toho využiješ. Já z té sady využiju asi všechno, takže koupě origo nelituju.

              0 0
              • jIrI___  

                Tak pokud využiješ všechno ze sady a nechce se ti to shánět zvlášť, není co řešit.

                0 0
              • Ruprt2  

                mizerných pár mililitrů brzdovky za 500kč? nenech se vysmát

                0 0
                • Kaco  

                  hele jsem děsně alergický na příspěvky tohoto typu

                  za prvé – z ebay za 3 kila, v ČR za 7, tzn věci co tam chybí dělaj rozdíl 4 stovky, tak nekecej

                  za druhé – v těch 400 není jen brzdovka, ale i další věci (stačí si přečíst co jsem psal, pak radši ještě jednou a pak až komentovat), tak nekecej

                  za třetí – buď si koupíš dvě plastové stříkačky za 3 kila, nebo za 7 ještě s brzdovkou, plastovýma blokama, sadou pro zkrácení bowdenů. Jak jsem psal (stačí přečíst a pak přečíst), poměr cena výkon bude cca stejný u obou – jinými slovy ten Kit za 700 by si koupil možná jen blbec, ale bude to zhruba stejně velký blbec jako ten co si koupil dvě stříkačky za 300).

                  Sorry za možná trochu přehnanou reakci, ale prostě povrchní řeči fakt nemusím…

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Ono nejde ani tak o ty stříkačky, ty člověk snadno najde v parku zcela zdarma, ale o ty duté šroubky, které nevím, kde by se daly koupit za normální cenu několika korun.

                    0 0
                  • jIrI___  

                    uděláme cenovou kalkulaci s tím, že cenu hadiček a stříkaček dáme těch ebayových 300 Kč. Takže v sadě Avid je navíc:

                    2 olivy + 2 trny – 166 Kč (http://www.kupkolo.cz/…id_5511.html)

                    60 ml DOT 5.1 – 68 Kč (250 ml http://www.autodily1.cz/…-5–1–0–25-l/), v autoservisu ti těch 60 ml odlejí za hubičku

                    plastové nesmysly – po poprosení a usmání se v cykloservisu zdar­ma

                    Takže celkem za ty věci chybějící v neorigo sadě zaplatíš maximálně 234 Kč.

                    300 + 234 = 534 Kč, tudíž oproti origo sadě zaplatíš stále minimálně o nějakých 170 Kč míň, což je zhruba 25% ceny origo sady…

                    0 0
                  • Ruprt2  

                    Máš pravdu. Za 500 navíc máš 60ml brzdovky, a k tomu jehlu a olivu, které nepotřebuju.

                    A to se vyplatí!

                    PS: uvědom, si že právě tvoje povrchní řeči spustili mou reakci. Dík.

                    0 0
                    • Ruprt2  

                      jo teď vidím, že odvzdušňovací sada Avid se prodává už jen za 700. Počítal jsem s osmy sty.

                      Poštovné máš asi zdarma, tak tím argumentem taky neuspěju :-/

                      0 0
                    • Kaco  

                      za 400 navíc máš dvě! olivy a dva trny:), 5 plastových bloků a 120 mililitrů brzdovky.

                      Trny 166, brzdovka 252, plastové bloky netuším.

                      Tzn stojím si za tím, že kupovat sadu za 700 je stejná blbost jako stříkačky za 300.

                      Jasně že můžeš sehnat některé věci někde levněji, ale prostě když chceš to co je v té sadě, tak tě to vyjde cca na stejno.

                      0 0
                      • jIrI___  

                        Nemáš pravdu. Ale hádat se nebudu, na to tu jsou jiní experti :)

                        0 0
                      • StuntJ  

                        Ještě je tam ořech na momentový klíč pro utažení hadice :o). Ten jsem nikdy neviděl prodávat :o(((

                        0 0
                      • Ruprt2  

                        Chlape a ty máš drzost na mě pokřikovat, že si nečtu pořádně to co ty píšeš :-/

                        0 0
                    • esotery  

                      A ty plastové bazmeky se při odvzdušňování neupotřebí?

                      0 0
                      • StuntJ  

                        Nejsou, ale je to snima jednodušší …

                        0 0
                      • Ruprt2  

                        nejsou nutné, ale je to s nima lepší. Já je mám i tak nepotřebuji další čtvery k odvzdušňovací sadě. A co vím, tak je servisy rozdávají.

                        0 0
                      • StuntJ  

                        ty plastové bazmekty jsou i u nových brzd …

                        0 0
        • Ruprt2  

          mimochodem, pokud by to někdo bral, tak se hlásím ať toho vezme víc.

          Mám homemade a už mi to moc netěsní, a nechce se mi s tím drbat, když je toto za necelé tři kila.

          0 0
    • gejba  

      Vyměň kotouč. Já jsem u Elixírů měl stejný problém a zjistil jsem, že kotouč má v různých místech obvodu jinou šířku. Změř si to šuplerou.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.