• Petrs

    Úvodem chci uvést, že jsem prošel historii a odpověď zde není jednoznačná. Zajímala by mě osobní zkušenost majitelů s tuhostí při brždění(V-brake), průjezdu zatáčkou a dalších extrémních namáháních. Máte někdo s touto vidlí opravdu špatné zkušenosti a měnil jste jí za jinou z výše uvedených důvodů. Hledám nějakou žehličku na cca 70kg. Z hlediska tuhosti je určitě lepší Marzocchi MX, ale proti stojí váha a menší citlivost. Díky za vaše názory.

    0 0
    • MARIN  

      U noveho Scareba zatim nesleduju zadny vetsi problem s tuhosti pri brzdeni.Rozevirani cepu jsem se bal a mam pripraveny brakeboster od RBDesign ale zatim ho necham ve skrini. Tuhost pri prujezdu zatackou samosebou neni nejvetsi to uz je jasny z vahy vidlice. Mam spalky na obou stranach cca.2mm od rafku a zatim jsem je neslysel skrtat. Zehlicka na 70kg (± mam taky) je to perfektni.

      0 0
    • Daf  

      O Skarebech a Manitou vubec se toho tolik napovida ze jsem se bal ji koupit. No a svete div se ona funguje uplne normalne a bezproblemove. Tuhost neni nejvetsi, ale podle me lepsi jak u Sida. Spalky skrtaj trochu pri jizde ze sedla kdyz je vidlice uzamcena. Akorad bych nerek ze to je zrovna zehlicka ale me to nevadi.

      0 0
      • RapMan  

        Coze, to jako ze ty nohy se hybaj, ze to skrta spalkama o rafek?? no tak takovou vidlici bych asi nechtel…

        0 0
        • Daf  

          Proste Lockem mas zamknutou jen jednu nohu. Kdyz pak zaberes do pedalu tak se to trochu krouti. Pochybuji ze je na tom konkurence jinak…

          0 0
          • pali  

            Na skarebe mam sice kotuc,a ten si obcas skrtne ale to si aj na rs co som mal predtym.Nie som silovy jazdec takze mozne krutenie az tak nepocitujem.

            0 0
        • MARIN  

          Nezlob se ale pochybuju ze ten tvuj Suntour nebo byvali RS Jett to nedela/o. Zkousel jsem RS Duke XC nejake Marzocchi MX a vsechny si skrtali

          0 0
      • wbiker  

        Tak to bych spíš přisuzoval měkýmu výpletu, než prohýbání vidlice.

        0 0
        • Daf  

          Rek bych ze mam na kolech vyplet docela tvrdej a navic to pri odemknute nedela. Kazdopadne me to vubec netrapi protoze slyset to jde jek kdyz se dostane blato na rafek. Za sucha se musis hodne soustredit abys to poznal.

          0 0
          • wbiker  

            Jen tak pro zajímavost, zkus chytit palcem nohu vidlice a prstama ráfek a přitáhni je k sobě. Pořád se mi nechce věřit, že by se takhle mohla hýbat vidlice.:-)

            0 0
            • Extremist  

              U me Scarebky je zase problem v tom, ze kolo neni presne ve stredu vidlice (cca o 1 cm vic vlevo). Chyba neni ve vypletu kola! Dela vam to taky?

              0 0
              • Daf  

                Tak to je docela divny. Jses si jiste ze to neni tim vypletem? Zkus to kolo ve vidlici otocit. Jinak je to podle me na reklamaci.

                0 0
                • Extremist  

                  to jsem zkousel jako prvni a je to porad stejne. Nicmene, videl jsem to i u dalsich Scarebek a u letosniho Blacka

                  0 0
                  • Daf  

                    Jestli to nebudes reklamovat, tak bych zkusil sloupnout lak v patce kam doseda osa naboje. Mozna tam je trochu vetsi vrstva laku a kolo tam nesedi uplne presne. Popr. pilnikem upravit patku tak aby bylo kolo uprostred.

                    0 0
                    • Extremist  

                      Tolik barvy tam asi nebude. Na jizdu to nema vliv, nebudu to asi nijak resit. Na me predchozi vidli SR Axon to bylo taky trochu z osy…

                      0 0
                      • Daf  

                        Ja jen ze nekdo mel podobny problem s krivou zadni stavbou myslim u RB a problem byl prave s tou barvou v patce.

                        0 0
                        • Extremist  

                          Dik za radu, podivam se… Je ale zvlastni, ze na vsech vidlach je to kolo blize k leve noze.

                          0 0
                          • Extremist  

                            Tak jsem to dneska zkoumal a delaji to vsechny letosni Scarebky, co jsem mel moznost vyzkouset (6 ks). Cim vic se nafoukaji, tim jde kolo blize k leve noze. Tu svou mam na 180 PSI, takze proto je zde takova odchylka.

                            0 0
                            • cabbage  

                              muj skareb z roku 03 ma osoupany lak a lehce i magnezium na leve strane reversarchu. byla to pruzinovka a plast byl v miste osoupani tak 4mm od vidle.

                              0 0
                            • Daf  

                              Hmmm tak to je dobry. Tohle bych si nechal vysvetlit od Progresscyclu. Ja myslim vidlici foukam na 105Psu. Mam pocit ze je v navodu neco o maximalnim tlaku kterym muzes vidlici nafouknout. Mozna tam mas nevhodnou pruzinu, ale netusim jestli to tim muze byt.

                              0 0
                              • Extremist  

                                V pruzine problem nebude, je to asi dano mensi tuhosti cele vidlice. Kdyz nafoukaz tu svou, kolo ti uhne taky. Max. tlak udavaji 190 PSI, takze jsem nechal 10 jako rezervu. Dnes jsem zjistil, ze to delaji i jine vidlice. Na jizdu to nema vliv…

                                0 0
                                • Extremist  

                                  No a jak psal Nacelnik, tak pri stlaceni jde kolo vitelne k leve noze. To jen potvrzuje mou teorii o deformaci vidly v zavislosti na nafoukani.

                                  0 0
                                  • Petrs  

                                    Vidím, že s tuhostí vidle teda nic moc. Mám zatím RS Judy air 2002 a nic podobného s posouváním kola mimo střed nepozoruju. Samozřejmě to bude dáno vyšší hmotností(tuhostí) a menšími tlaky. Ale přesto by vidle měla být tuhá a ne se takhle kroutit po nafoukání na maximum. Nezbývá než hledat dál něco jiného. Že by MX Comp ETA?

                                    0 0
                                    • MARIN  

                                      Byt tebou tak se na tom nejdriv sam poradne nekde svezu. Ja proste zadny velky krouceni nepozoruju.

                                      0 0
                                      • náčelník  

                                        Souhlas. Ta moje poznámka nebyla míněna tak, že bych chtěl někoho odrazovat od nákupu. Já jsem venkoncem spokojený Skarebista.

                                        0 0
                                        • Extremist  

                                          Uz minule jsem psal, ze to nema vliv na jizdni vlastnosti. Vidla se mi jinak zda celkem v poho a letos ji budu jezdit. Co dam na kolo pristi rok, to se jeste uvidi. Treba zustanu u Scarebky… :-)

                                          0 0
                                      • enjoy  

                                        jestli to nekdo nepozoruje a v nicem mu to nevadi,tak je asi hodne velky flegmatik:-).me to teda vzdycky trosku z klidu vyvadelo.ono jet stojku a pri kazdym druhym slapnuti slyset sustnuti o levy spalek,to asi neni uplne to na co jsem zvedavy:-)

                                        0 0
                                        • Jogador  

                                          Prostě snim máš špatné zkušenosti, já mám kotouč a ten šustí pořád…:)

                                          0 0
                                        • MARIN  

                                          O levy spalik to opravdu skta vic jak o pravy ale me to teda dela az kdyz s kolem zacnu pri zaberech cloumat do stran za riditka a to delam jen pri spurtech na silnici. Pokud jedu v sedele ale i na stojaka (ja se u toho moc nevlnim) tak nic neni videt a slyset taky ne.

                                          0 0
                                        • Extremist  

                                          Na to ti muzu poradit malou vychytavku. Nastav si brzdy tak, aby byla leva celist v klidovem stavu (bez zatizeni) dal od rafku. Po zatizeni se vzdalenost obou spalku srovna. Timto se mi podarilo problem skrtani vyresit.

                                          0 0
                            • Pá-dlista1  

                              A maji skareby nahore nejaky hejblatka? Ja jen, aby se jim neukroutila noha v korunce pri nastavovani :) K tomu asi slouzi dalkovy lockout, aby zustala viset na lanku :)

                              0 0
                            • náčelník  

                              Skareb „uhne“ k (tuším) levé noze i při stlačení.

                              0 0
            • Pá-dlista1  

              A zkus to silou 1000N

              0 0
            • Daf  

              Podle me to musi byt vidlici. Skrta to jen o pravou celist na te strane co je vidlice zamcena. Ono mozna staci aby leva noha vidlice zajela treba jen o nekolik desetin milimetru coz se zda zanedbatelne, ale na te pace od osy kola se rafek pohne o nejaky ten milimetr coz odpovida vzdalenosti spalku od rafku. Na tuhosti vypletu urcite taky zalezi, ale ten mam na crossmaxech uplne tvrdej.

              0 0
            • TinkTink  

              Ver tomu, ze se ta vidle hybe a neni to zrovna malo. Ale nemusi Te to znepokojovat – ony se takhle hybou vsechny manitou…Axel…Spli­ce…Black…to neni nic vyjimecneho … akorat Scareb je jeste lehci, takze se hybe o kousek vic :)

              Hmm…ale hybou se vlastne vsechny vidle…

              0 0
    • Kona  

      Vlastním MANITOU SCAREB ELITE 05 bez zámku. Zkušenosti: Velice lehká, při mých 80 kg a nafoukání na 150 PSI(max 190 PSI) naprosto vyhovující tvrdost, po zajetí jemný chod (první kilometry lehce cukavý), ve stoje a záběru škrtá o špalky (mám ovšem krátký krok). Funkčně mi více vyhovuje než RS JUDY SL 2001. Ta byla hodně měká a co do tuhosti, dle mých zkušeností dost podobná SCAREBU. Osoně si myslím, že zadní korunka MANITOU není tak tuhá, jak prospekty píšou, ale vzhledově se mi to líbí. RS měl všechno plastový a navíc jsem pár věcí po prvním rozebrání postrádal. SCAREB má hliníkový zátky nohou, což s povděkem kvituji a tak jsem jen zvědav co najdu uvnitř. Porovnání funkce / náklady = moje spokojenost.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.