• tono

    Jaký rám je lepší? CrMo nebo Al.

    0 0
    • Daf  

      Lepsi je ten na kterem se ti bude lepe jezdit, popr. vice libit a to ti tady nikdo neporadi. Je to skoro stejny dotaz jako jestli je lepsi razeni Sram, nebo Shimano.

      0 0
    • vlk  

      dřív-kdysi hodně dávno bych hlasoval za crmo, ale dnes jednoznačně říkám al.

      0 0
    • Belial  

      Pro mně jednoznačně AL. Jezdím už nějakou dobu a pamatuju si jak jsem si koupil nový Al rám. Byl jsem z toho úplně nadšený. Z té jízdy teda.

      0 0
    • steel is real  

      podivej se na stranky kola sterba, ma tam celkem zajimave pojednani o materialech – to by ti mohlo helpnout, za sebe jednoznacne ocel – ale je pravda – je to o pocitu, dalsi aspekt – chces to na silnici nebo horaka ?

      0 0
    • wroum  

      poradnyho fulla z ocele neudelas, takze AL. HT je mrtvy…

      0 0
      • steel is real  

        zajimavy nazor, HT je mrtvy – vidis a ja uvazuju ze vyhodim i predni pruzeni a vratim se ke klasice :-)) to znamena, ze jsem mrtvola

        0 0
      • BOREK  

        ht je mrtvy…co to meles?

        0 0
        • wroum  

          cesta budoucnosti vede odpruzenym smerem. ocel je jiz dnes vysada v podstate pouze HT ramu. v budoucnu nebudou HT, tedy ani ocel :-) (to nemam z vlastni kristalovy koule)

          0 0
          • vlk  

            myslím, že se mýlíš nostradame.Tak jo i dnes vozí dost na xc závodech vidle 80mm tak budou i v blízké budoucnosti vozit ht biky.Asi vidíš až moc vzdálenou budoucnost.

            0 0
            • McBlacky  

              je to jen otázka času, až budou FS rámy s váhou pod dvě kila v rozumný ceně, nebude už ht jezdit nikdo :)

              0 0
              • vlk  

                jednou to snad přijde.Systém pohupování, také lze vyřešit, ale než budou rámy fully pod 2 kila dostupné většině bikerů, tak na to si ještě dost dlouho počkáme.

                0 0
                • zirecek  

                  Ramy fullu pod 2 kila hned tak nebudou, to proste technicky neni mozne. Az bude karbon v dokonalosti, tak mozna. Ale karbon bych do terenu netahal vubec…bo uhelne sklady to jisti. Jeste pomerne vzdalena budoucnost.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    už jsou, ale spočítáš je na prstech jedný ruky. do 2100gr už je to lepší, těch už je víc.

                    0 0
                    • zirecek  

                      Kdyz vezmes prumerneho cloveka a full ram pod 2 kila, tak se to musi projevit na zivotnosti ramu. Proste technicky a zaroven zivotnostne to neni prozatim mozne… .

                      0 0
      • fousek  

        Nevidim duvod proc by z ocele nemel jit vyrobit full, ale jak rika Cimrman Aluminiu patri budoucnost

        0 0
        • vlk  

          ale houbelec aluminiu patří přítomnosti, budoucnost je karbon.Do crmo bych už nešel ani za nic, ještě tak Ti bych klidně mohl.

          0 0
          • fousek  

            No na zavodech je karboon taky pritomnost, ale s tim starnutim je na tom jeste podstatne hur nez hlinik (to nemam z vlastni hlavy, ale od odbornika na materialy) prej rychle rozzvejka a co sem videl karbonovou tycku ktera byla zatizena v krutu tak po naky dobe se z ni stalo takovy kostatko, takze karbonu bych moc neveril

            0 0
        • wroum  

          aby si zachoval tuhost u ocelovyho fulla, musel bys pouzit vice materialu = vysoka hmotnost. u fulla je prilis pruzny (ocel) material spis naskodu, narozdil od vymirajiciho HT :-)

          0 0
      • Kreten  

        asi tiez patrim na cintorim. a patria tam aj vsetci co jazdia street na ht

        0 0
    • Lister  

      Záleží na tom ce chceš. Pokud chceš levný lehký rám poudk možno co netužší a víš že ho za 2–3 roky stejně vyměníš tak jednoznačně dural.

      Kdybys chtěl podobně kvalitní ocel tak vyplázneš mnohem víc.

      Já preferuju životnost a pohodlí takže pro mě je jesná volba ocel. Mám 6. sezónu a určitě ještě 5 let vydrží.

      0 0
      • Cromoly  

        Tak tak ,dobrá ocel je dobrá ocel. Hliník je máslo které po 3 letech má nedefinovatelné vlastnosti.

        0 0
        • Lister  

          To bych zase netvrdil, ale to že má ocel mnohem příznivější únavovou křivku je prostě fakt.

          Každý se chce odlišit a v dnešní době duralové je ocel celkem dobrý způsob, jak na to a pokud na ní bude ještě napsáno Marin Taem edition tak tím líp :-)

          0 0
          • zirecek  

            Vystihl jsi to presne, je tu dost fanjsmekru, kteri se chteji odlisit. Ocel rulezz, .-).

            0 0
    • Dumbo  

      No, v dnesnej dobe uz je podla mna jedno ci AL alebo CrMo… teraz uz su kadejake zliatiny duralu ktore dokazu poskytnut takmer to iste co ocel…

      myslim ze ak sa niekto rozhodne pre ocel (aj ja kupujem CrMo) tak mu ide hlavne o dlhotrvacnost materialu, pruznost, ale hlavne mi ide o nostalgiu… ja tomu vravim Stará škola… holt som uchyl cez tenkotrubkove ocelove ramy :-)

      0 0
      • Dumbo  

        este je CrMo lahko opravitelne v domacichpod­mienkach… ak ti to nahodou praskne hociaky zvarac ti to za flasku slivovice da do parady :-)… pri AL ramoch potrebujes niekoho kto ma nato system… a uz nikdy nebude zvarany AL ram ako novy… co u crmo podla mna neplati

        0 0
        • wroum  

          akorat ze z ocele neudelas lehke a tuhe celopero. i AL se da svarit v podstate bez nasledku (neresim strukturu materialu, ale vzdy to pak praskne jinde = novy svar je dostatecne pevny) a nikdy me to nestalo vic nez 300 (Franta Mrazek, na pockani). takze vyhody crmo ramu sou rozporuplne. vaha a tuhost hraje pro AL

          0 1
    • moratii  

      Ocel bych volil spise u silnice…Celoperu bych moc neveril s ocele…

      0 0
      • moratii  

        sorry,preklep – z ocele…Bylo by zbytecne tezky a opavdu se muze stat ze praskne a blbe by se opravovalo…)Ale silnice je v poho, sam mam trubky Columbus FOCCO a je to parada…

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Nevim, proc by mela byt vetsi sance, ze praskne FS nez HT a uz vubec ne proc by se hur opravoval.

          0 0
    • steel is real  

      je pravda, ze kvalitni hlinik (napr.RB) je mnohem levejnejsi nez kvalitni ocel (napr.sterba) jenomze v oceli dnes nemas moc velky vyber – muzes zkusit sfinx, sterba, ze zahranicnich rocky mountain (blizzard, samotny ram nebo hammer -cele kolo) dale jamis (3 modely) a kona explosif a tim to asi konci – dale by ses musel podivat za ocean tam tech ocelovejch kol delaji docela dost. ja jsem letos resil stejny problem nakonec jsem se rozhodl pro kolo ceske provenience a ocelove – ceny zacinaji na nejakych 13.000,– napr. blizzard je za 29.000,– to je dalsi aspekt pro tvoje rozhodovani :-))

      0 0
      • Volf  

        Podle mýho je rozhodujícím prvkem zájem zákazníka. Dnešní trend je rám z oversize trubek a v tu chvíli má prostě ocel smůlu. O materiálech obecně vyšlo třeba ve Velu celkem dost povídání i s českými výrobci a obecně jde ocel do výrazné menšiny, ale není to tím, že by hliník byl lepší je prostě víc žádanej z hlediska vzhledu. Osobně bych dneska koupil hliník / a nejlíp hliníkovej soft od KHS s vlepenou zadní ocelovou stavbou /, protože nějak nevidím důvod mít rám deset let. Co se týká toho, že je HT mrtvý tak i to si myslím, že je přitažený za vlasy. Nevím jak kde, ale ve statistikách se prodeje FS pohybují ve výrazné menšině a změnit to může pouze velké přiblížení cen mezi HT a FS, kdy je dneska kvalitativně stejný FS výrazně dražší než HT.

        0 0
        • steel is real  

          no to si nemyslim, ocelove spodni oversize trubky jsou bezne, podivej se na zmineny sfinx nebo konu – ty ramy vypadaji jak hlinikovy – nic moc ja mam kolo v ritchey logic wcs vsechny trubky hlavniho trjuhelniku maji stejny prumer – nadhera – proste old school, je to o tom samozrejme co chces jezdit, ja mam za barakem jizerky a jezdim makadamovy cesty sem tam nejakej koren – pres tyden vylet kolem 40 km – klidne bych snesl do predu pevnou morati…

          0 0
          • Lister  

            Tak já jsem dva roky jezdil vepředu pevnou ocelovou vidlici a nebyl to zase takový problém a rozhodně mě to nějak neomezovalo v tom co se dá sjed. Jednou jsem dával sjezd s týpkem na fulu od Spešla a celkem to šlo i když on jel celkem v pohodě a já už skoro hranu :-) Po zakoupení odpružené vilde jsem měl dost velké problémy zvyknout si na to, že na velkých schodech jde do zdvyhu, ale nakonec jsem si zvyknul. V každém případě už bych se nevrátil, ale jezdit se tak dá. Brácha tak jezdí stále a pokud vím, že nepojedu nic extra tak si klidně vemu jeho kolo.

            0 0
            • zirecek  

              Jezdim ocel ram a sfinx vidlu a nehodlam na tom nic menit. Teda, kdyz nepojedu zrovna na 14dni bikovat do opravdovych hor, to odpruz nasadim, .-). Ale jinak parada, .o).

              0 0
      • náčelník  

        Nemusíš za oceán, stačí za kanál: http://www.orangebikes.co.uk/…es/bikes.php?…

        0 0
        • steel is real  

          no jiste v anglii je taky par manufaktur napr. on-one, pekny a vlastne levny ramy na individualni zakazku (nekde na mtbr jsem dokonce cetl nazor, ze se jedna o noveho keitha bontragera – ve smyslu kvlitnich ramu nez presel pod trek)- cena je nekde kolem 11.000,–Kc musis tam poslat miry (pozor jsou to strasne dlouhy ramy) a do 6 tydnu mas ram (pouze bila barva s velmi peknym designem) z reynholds 853 nebo aircraft a nejaky cisla. AVSAK potom jsem nasel nejaky typky z anglie, ktery ty kola jezdi – je tam spousta fotek a to lakovani jde do hajzlu neuveritelne rychlym zpusobem – na to prave upozornovali i v ty diskusi na mtbr – takze si k ty cene pripocti novy lak a vyrobu novych nalepek a je to drahy. druhy aspekt ma to fakt peknou zadni stavbu neco jako dekerf. www.on-one.co.uk

          0 0
        • Pá-dlista1  

          Me se ocelove HT ramy libi. Vypadaji proste uslechtile jako tohle kolo napriklad. U FS je to diskutabilni, ale naslo by se spousta peknych ocelovych FS ramu.

          0 0
        • kovar  

          ten je krásný

          0 0
          • steel is real  

            www.volny.cz/steelisreal/ to je moje nove ocelove kolo od sterby je to ritchey logic wcs, jsou to trubky od dedacciai pro ritchey, stejne na kterych jeszdil napr. dlask a spol – pro predstavu, jeste tam prijde jine sedlo – selle italia flite TT

            0 0
            • steel is real  

              pardon – pouze ram je novy

              0 0
            • Lister  

              a proč si toho krasavce nedáš sem do profilu?

              0 0
              • steel is real  

                hodi se sem do diskuze, ja na to moc nejsem

                0 0
                • Siddha  

                  peknej ram, ael ten design polepu nic moc :o(

                  0 0
                  • Vojtíšek  

                    Přesně takovýhle rám od Štěrby jsem koupil pred 4 lety za 1500,– peněz na zimáka. Jetý závodně sezónu a v novém laku. Teď ho dráždí švagr s dětskou sedačkou :-)

                    Rám je to pěkný, ale nápis ŠTĚRBA bych nesnesl na kole ani 5 minut. Moje zkušenosti s touhle firmou jsou 100% negativní

                    0 0
                    • steel is real  

                      to VOJTISEK – mas pravdu – rozhodoval jsem se mezi sfinxem, sterbou a rocky mountainem – nakonec jsem se ukazal jako krkoun a zvolil ceskeho vyrobce a strebu proto, ze sfinx se mi nelibi tema oversize trubkama a vlastne ani designem:-)). a ted v cem mas pravdu resp. v cem tvoji poznamku chapu – ti hosi na prodejne nejsou moc privetivi (hezky receno), ale jednal jsem s clovekem, ktery u sterby ramy stavi a musim rict, ze jeho pristup byl naprosto proaktivni a bezchybny.

                      0 0
                    • steel is real  

                      to vojtisek – jeste poznamka – to jsi ho koupil levne :-)) me stal 10× tolik co tebe:-))

                      0 0
                  • steel is real  

                    diky!!!! ten jsem si delal sam, tedy navrh, je to pekne pod lakem a remeslne moc hezky udelany, sterba ma standardne svoje logo – me se moc nelibilo – je to font, ktery tady po ´89 pouzivala vetsina nove vzniklych komercnich firem – proste se mi nelibil a chtel jsem neco jineho…

                    0 0
            • náčelník  

              Jéje – mám stejný představec a přehazku :) A jsem taky ocelista.

              0 0
              • steel is real  

                no predstavec asi budu menit – remeslne je to nadhera, ale je to rocnik ´96 – a mam z nej uz trochu strach :-)) prijde tam stribrny thomson; shodou oklonosti ten predstavec jsem tehdy kupoval taky u sterby a on tam ma dodnes takovou vytrinku kde najdete original syncros predstavce a kliky, dale nejaky kooka brzdovy packy, controltech predstavce – kdyby nekdo stavel nejaky oldtimer napr. vojtisek na toho breezra (na zimaka je ho skoda) byla by to nadhera – ma to jednu chybu ceny jsou puvodni a uz v ty dobe byly strasidelny takze ty kliky jsou bez prevodniku za 11.000,– predstavce za 4.500,– :-)))

                0 0
                • Vojtíšek  

                  Tenhle Syncros mám doma ve vitrýnce taky, akorát že leštěnej. Pak ještě kompletní sadu XTR 93 ročník. Jediný, co by se mi ještě ve vitrýnce líbilo je Campagnolo Record ATB. To byla opravdu nádhera. On ten Storm, není až tak úplně zimák. Spíš „jarňák“ :-) Toho beru na silnici na jaře, kdy jsou ještě nesjízdné na silničce a v terénu je ještě hafo bláta. Ovšem na příbramsku je ta kvalita silnic už tak hrozná, že asi budou nesjízdné celoročně :-)

                  0 0
                  • náčelník  

                    Tenhle představec je šedivý, je z té „levnější“ řady. Koupil jsem ho tenkrát v Katmaru za 2.1OO Kč.

                    0 0
                    • steel is real  

                      vzdyt jsem napsal, ze jsem krkoun :-)) ten sedivy je opravdu levnejsi rada, ta drazsi cerna a stribrna mela takovy elegantni pantik…

                      0 0
                  • steel is real  

                    z tehle „kultovnich“ kolecek se ted delaj senglespeed – docela zajimavy

                    0 0
        • jecnak  

          A jeje, kdybych tohle vedel, tak nemam to co mam.

          0 0
        • Dumbo  

          velm elegantny ram… krasa Orange rulezz :)

          0 0
    •  

      Kočička! Haf!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.