• BH

    celkem ze zajmem jsem si precetl stranky:utl:http://www.volny.cz/…YBERKOLA.HTM jsou tam skutecne zajimave informace, jen namatkou vybiram :„I když je Dural lehčí než ocel, kvalitní rámy bývají skoro stejně těžké, protože Dural má menší pevnost, takže trubky musejí být tlustší.“, nebo:"..termín tlumení u odpružených vidlic. Vidlice sama je tlumič nárazů, nicméně i ona sama obsahuje v sobě tlumení. Jde o tom, že vidlice je většinou (kromě top modelů) tvořena pružinami jako hlavním pružícím prvkem. Jenomže co se stane, když při hodně velkém nárazu dojde k jejímu maximálnímu stlačení a náraz je takový, že prostě péro už nestačí. Potom dojde k nárazu na konce vidlice a pokud by tento náraz nebyl nijak ošetřen bylo by to nechutné kovové bouchnutí. Proto se u odpružených vidlic ještě dělá tlumení těchto velkých nárazů a základní a nejjednodušší metodou je elastomer … takovych vychytavek je tam vic. Doporucuji k precteni…

    0 0
    • Jogador  

      JJ, jízda na MTB po staveništi:) Kde todle vzal?:) Ale má to výhodu, má podnět proč makat, takový hlídací pes dokáže slušně prohnat:)

      0 0
    • Jogador  

      "Další rámy mohou být ze speciélních kovů jako je titan, ale to už jsme v cenových kategoriích které nejsou pro normální lidi. " Co jsem pak já?:)

      0 0
    • Luky  

      …pekne to ale povidani:)))

      0 0
    • Andrzej  

      no, pro cyklistu je to sice sranda, ale uznejte, ze v novinach vetsinou byvaji mnohem vetsi blaboly

      0 0
    • speedy gonzales  

      mam takovy pocit ze kapitolu o blatnicich psal externi prispivatel…kovar

      0 0
    • hanz  

      ale aspon tam napsal že kola z hypoše jsou pro sebevrahy a že je to drahý na opravy myslím že pro 100%ního laika je to celkem dobrý

      0 0
    • fousac  

      tyyyyyy brdo…

      podle ty tabulky cen uz spadam do kategorie posledni, ale furt si nepripadam jako „Super profíci a závodníci v XC“

      kde je chyba??? ;)))

      0 0
    • enjoy  

      jentak namatkou jsem narazil na shimano TXR..:-) myslim ze to radsi nebudu cist cely,bych si pak pripadal jako nejvetsi odbornik na biky:-)

      0 0
      • fousac  

        preklep… to se ti nikdy nestalo???

        0 0
        • enjoy  

          ty tvoje trojty otazniky me jednou zabijou:-) no stalo.ale je to myslim dost videt.ja to jentak prejel ocima a hned jsem se u toho zastavil. a kdyz jsou tam obrazky trech vzorku plastu a u nich popisky:1.tereni 2.sinicni 3.slick.tak to me hodne dostalo:-).radsi nechci vedet na co je ten slick dobrej:-)

          0 0
          • Jogador  

            Ñeni hlučný, rychle se nafukuje, líp to drží v zatáčkách ( na silnici). Vozil jsem ho jednou, když mě kluci vytáhli na týden na silnici. Jen by mě zajímalo, jestli si Fous myslí, že u vidlí RTS jde taky jenom o překlep:)

            0 0
    • náčelník  

      Ona ta citovaná věta „dural-ocel“ je sice „nehezká“, ale v podstatě pravdivá.

      0 0
      • BH  

        hm, tak to si nemyslim a co zavislost sirky steny trubky na jejim prumeru?

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Tam je nejaka zavislost? :) Ne ze bych chtel ten clanek nejak obhajovat, ale zrejme to bylo mysleno tak, ze aby se hlinik dostal na srovnatelnou pevnost s oceli, musi ho byt vic a kdyz uz tam ma byt vic materialu (a muze tam byt, protoze ma mensi hustotu) proc ho nedat na vetsi prumer s cimz naroste tuhost a ziskaji tim i pro nekoho hezci vzhled lesenovych trubek.

          0 0
          • BH  

            no tady jsem mozna na tenkem lede,ale vim, ze jsem to nekde pocitali v konstrukci a prave for byl v tom,ze stejna pevnost trubky(na ohyb) se dosahla zvetseninm jejiho prumeru a zmensenim sirky steny.Nechci to nikde hledat,mozna si to spatne pmatuji.No a k podstate clanku, to vlastni tvrzeni, ze hlinik ma mensi pevnost nez ocel take podle meho neni pravdive. zalezi jaky hlinik a jakou ocel porovnavam ne?

            0 0
        • náčelník  

          Máš asi na mysli vliv tlouš?ky stěny a průměru na tuhost. Takže: pokud zdvojnásobíme tlouš?ku stěny trubky při zachování průměru, vzroste tuhost X-krát. Pokud zachováme tlouš?ku stěny a zdvojnásobíme průměr, vzroste tuhost Y-krát, kde Y je mnohem větší hodnota než X. Protože dural je lehčí než ocel, lze použít při srovnatelné váze rámu trubky o vetším průměru nebo o silnější stěně, proto jsou duralové rámy „tvrdší“, přestože dural jako materiál je „měkčí“ než ocel.

          0 0
          • Pá-dlista1  

            Nejsou nahodou taky ocelove ramy mekci, protoze ocel je pruznejsi?

            0 0
            • náčelník  

              Já myslím, že nejde směšovat pojmy „měkkost“ a „pružnost“. Ono se právě v cyklistice používá nevhodný termín „měkký rám“, raději bych řekl „tuhý rám.“ Příklad olovo – je měkké, ale rozhodně není pružné.

              0 0
    •  

      Kočička! Haf!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.