• Mám problém s pastorky. I když řetěz ještě nepropadne kalibrem ,pastorek s novým řetězem přeskakuje.

    0 0
    •  

      Jestli přeskakuje novej řetěz, tak máš opotřebovanou kazetu.

      0 0
    •  

      To si sedne,stačí protrpět prvních par desítek/stovek Km :-)

      0 0
      •  

        Zdravim, jestli ze novej retez preskakuje na kazete, tak mas vytahanou kazetu a myslim si, ze je to blbost az si to sedne. Ja bych koupil novou kazetu a jeste bych dofal, ze nemas sjety prevodniky.

        0 0
      • ravo  

        Přesně, stačí prvních několik desítek KM. Ovšem opravdu desítek, jinač je kazeta opravdu v háji. Kolik si na tý kazetě najezdil?

        0 0
    •  

      hele,jestli te to fakt hodne se*e, tak skrat retez treba o 3 clanky a on se vic napne,tim si rychlejc sedne.me sedani trvalo 3 dny.

      0 0
      •  

        Mám jinou zkušenost, kup si novou kazetu a až se řetěz trochu natáhne, vra? tam tu starou. Takto můžeš dosti významně prodloužit kazetám život. Toto můžeš dělat vždy při novém řetězu. Pozor na převodníky!

        0 0
        •  

          Dobrej typ Vladimire! Jde vlastně o to, jezdit co nejdéle novou kazetu novými řetězy, tj. vyměnit řetěz relativně brzo, ale nevyhodit ho a pak ho zase nandat až bude i kazet mít něco za sebou. Zároveň se tím i šetří řetěz, že nedostává kapky od ojetý kazety, tj. měl by taky dýl vydržet. Všechny tyto úvahy mají efektivitu pouze za situace, kdy se majitel pečlivě stará o mazání a odšmírování. Jinak já měním řetěz pokud mi ČEZE?ÁCKÁ MĚRKA ZAPADNE NA POLOVINU. Na víc nemám nervy… vozím ještě HG70 7kola na biku a osmičku na silnici (nekamenujte mne!), a sehnat ty sedmikola je čimdál tim víc zajímavé, i když v Praze pořád jsou. Nejezdím marathony ani ve vrcholně psím počasí, řetěz na silnici má 5000km a půjde dolů (černý Sachs Sram Sedis), na horákovi mi vydrží i ty 2000km. Ale v tom jsem spíš exot, takže všichni měřte a na mé kilometry se nespoléhejte! Na očistu převodníků a pastorků se mi velice osvědčil klasický AUTOBALSÁM, je to vosk v rozpoštědle – odšmírovává a konzervuje. Velice rychle a bez námahy. A pokud malým množstvím na houbě ojezdíte celé kolo a pak přetřete flanelem, je vybleštěný až neuvěřitelně. Je teda pravda že z těch výparů budete vybleštěný taky.. :oI)

          0 0
          • ondon  

            Takovej nesmelej dotaz – jestlize kazeta stoji cca 1300,– (LX) a retez 600–700,– nevyplati se mi jezdit furt ten samej retez az do totalniho vytahani a pak to vymenit i s kazetou?

            0 0
            • ravo  

              Zapomněls připočítat převodníky, těm to taky nebude jedno…

              0 0
            • BB  

              myslim, ze jsem nekde cetl, ze taktika totalniho dojeti kazety, retezu a prevodniku se vypladi od Deore dolu, nepamatuji se zda vcetne. U drazsich sad se to asi nevyplati, u XTR urcite ne.

              0 0
        • fousac  

          tak ted si prectete totalni zvrhlost… asi po 5–7 tisicich km menim kazetu a retez, a tak po 25tis. km menim prevodniky… uz 12 let… ;))) na mazani se mi kupodivu nejvic osvedcila silikonova vazelina…

          0 0
    • dave  

      Spoléhat se na to, že ti sedne řetěz je totální kravina. Když si to totiž sedne, znamená to, že se ti řetěz vytáhl tak, aby zapadl do zubů. Tzn., že ho máš stejnej jako ten co jsi vyhodil. To samý čekat až na společnou výměnu kazeta – řetěz po několika tisících km. Na první pohled to vypadá, že se sice něco ušetří, ale nedá se na tom jezdit. Vytahanej řetěz blbě řadí, přeskakuje, je měkěj a lehce se přetrhne. Navíc ti garantuju, Že pak budeš muset vyměnit všechno, t.j. kazetu, řetěz, převodníky. já to řešim tak, že řetěz měnim na HK cca po 1.500 km. Takhle mi to vyjde, že měnim kazetu až po cca. 5 výměnách, t.j. 7.500 km. A po celou dobu kolo chodí jako nové!! P.S. Ještě zkracovat řetěz o tři články když už to střílí, to je pěkná blbost!! To ho akorát napneš a už vůbec nemá šanci sednout do vymačkaných zubů na kazetě.

      0 0
    • marhi  

      Taky jsem to neřešil. A pak vyměnil celý pohon. Když se hlídá řetěz tak by to určitě mělo životnost kazety a převodníků prodloužit. Řetěz je měkčí než pastorky, a ty se tlakem se ještě tvrdí. Když se vymění zavčas tak tři řetězy kazeta určitě vydrží.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.