Nejsem žádný S ultras, ale úkol zněl jasně:
„chci SL8, nepotřebuji S-Works ani kola od Rovalu, ale ať se mi to hlavně líbí a funguje, SRAM spíše ne, hmotnost celku by to chtělo se vším všudy pod 7,6kg a ať mě to finančně nezruinuje (shánění komponentů po webech mimo ČR – není problém).“
Kupovat celek jsem hned odpískal, byl by to zase jen kompromis (takže Expert di2 – NE, Pro – už je drahé jak cip) a pak bych musel komponenty jako kliky, kazetu, převodníky, rodla a kola stejně vyměnit. Navíc pro mě byla super výzva poskládat si to svépomoci od píky a pokud možno to i hlavně nezmršit ;)
Jezdím hlavně Beskydy, proto jsou převody takové jaké jsou.
Kola jsou EIE od Toma. – kolega má stejná, už je měl možnost i projet a potvrzuje, že karbon špice jsou zase jiný level co se jízdy týče.
Nejdýl jsem špekuloval nad tím jaké tam dát košíky, aby k tomu vizuálně sedly. Origo S Rib Cage se mi nelíbí, nicméně jiných možností je spousty, akorát ty co mi přišly zrovna fajn, tak za ně chtěli nekřesťanské sumy. Nakonec tam tedy šly sice ne zrovna nejlehčí, ale zas na druhou stranu asi ověřené a pro mé oko celkem OK – Tacx Ciro Carbon z r2bike bratru za 10E/ks.
Nastaveno je to na mě 185 – 186cm a 87cm inseam.
Asi jsem úchyl, ale jak se mi líbí, tak se na něj stále nemohu nějak vynadívat.
edit.: První dojmy:
- to kolo je tiché, ?čitelné?, zdá se hódně pohodlné a stabilní – dokonce pohodlnější než ex-Defy, je tam okamžitá odezva na podněty (myslím v dobrém, není tam taková ta syrovost co by hned trestala,..spíše „kultivovanost“ je to správné slovo), navíc jakby to chtělo pořád jet, geo zdá se OK (uvidím na delším švihu), ve větru OK, na středu je ta tuhost fakt cítit, řízení je přesné, jako bych jel po kolejích..nicméně pořádně testnu pak někdy v zatáčkách dolekopcem.
- řídítka zatím převládá nadšení, předtím na Giantu jsem měl karbony od Ryet – Unno a tam bylo cítit, že byly fakt tvrdé (až moc), tady zase pohodlí..no a šířka 38cm by už mi bylo asi nejspíš málo.
- kola – ufff,..fakt jedou :), ve větru taky OK, tuhá, pohodlí? – nevím, příjdou mi pohodlnější než-li ex ARG45TC28 na Sapim CX Rayích..(žeby vnitřní šíře?:).
- Ultegra Di2 – přešel jsem z lankové 105…a je to jinde, naprostý „med“ :), ergonomie pák, rychlost, přesnost, hafo různých funkcí, nastavení, fajn je i semisynchro mód (full synchro jsem prozatím nezkoušel).. prostě nebe a dudy..akorát desky do budoucna dám Swiss Stop 34 RS, ty já rád.
…už se těším na příští rundu.
(vloženo 30.11.25)
| Značka | Specialized |
| Model | Tarmac SL8 |
| Modelový rok | 2025 |
| Velikost | 56 |
| Hmotnost | +-7,3 kg (naváženo 7265g s pedály, košíky, včetně mlíka) na fotce |
| Rám | Tarmac SL8 FACT 10r Carbon,Gloss Dune White / Black Pearl Over Ashen |
| Vidlice | FACT 10r Carbon, 12x100mm thru-axle, flat-mount disc |
| Hlavové složení | Specialized HDS Bearings |
| Kliky | Shimano Ultegra FC8100 2/12sp, 170mm |
| Středové složení | Shimano Ultegra SM-BBR60 BSA |
| Přesmykač | Shimano Ultegra Di2 FD-8150 2x12sp, Braze On |
| Měnič | Shimano Ultegra Di2 RD-8150 12sp |
| Řazení | Shimano Ultegra Di2 ST-R8170 2x12sp |
| Převodník | 50/34t |
| Kazeta | Shimano Ultegra 11/34 12speed |
| Řetěz | Shimano 12 speed |
| Náboj přední | EIE 20h |
| Náboj zadní | EIE, 60t ratchet, 24h |
| Brzda přední | Shimano Ultegra BR-R8170/RT-CL900 160mm |
| Brzda zadní | Shimano Ultegra BR-R8170/RT-CL900 140mm |
| Brzdové páky | Shimano Ultegra ST-R8170 |
| Ráfek přední | EIE ARG45TC32 SL 20h |
| Ráfek zadní | EIE ARG45TC32 SL 24h |
| Dráty | Carbon 2.0g |
| Pedály | Look Keo2Max Carbon |
| Řídítka | Roval Rapide Handlebar 400mm |
| Představec | Tarmac integrated stem, 6-degree, 110 mm |
| Sedlovka | S-Works Tarmac SL8 Carbon seat post, FACT Carbon, 15mm offset |
| Sedlo | Ryet Ultimate (RT03 245x143mm) |
| Pláště | 2x Tufo Comtura Prima TR 28 |
pheek: ze sedlem jsem už zas zpět jak jsem byl…na cca 76,5 – pod 77cm
Oukej ;-)
Hele, upřímně, spousta lidí bude můj názor bagatelizovat, přestože mám doma celou řadu věcí, na které se zrovna oni chodí koukat do výlohy, mám s tím osobní zkušenost a navíc si všechno kromě zápletů servisuji sám…
Mám i vyšší záplety 50 mm, na kterých se, řekneme, dají vyhrát Flandry a jsou méně tuhé než nižší čínské záplety s karbonovými dráty… A ty mám dvoje odlišné, kol mám vícero, zkušenosti stejné…
„Dráty“ na tomto kole jsou dle měření výrobce o 40 procent tužší než lehká silniční aero klasika Sapim CX Ray nebo její váhový/tvarový ekvivalent DT Swiss Aerolite.
Nic moc jiného z oceli se dnes na topová silniční kola nedává.
Ráfek 45 mm bude samozřejmě vždy tužší než 33 mm. Když se vzájemně kombinují výšky ráfku a materiál drátů, obojí má podstatný vliv na vnímanou tuhost celku.
Milan.v.
Prosím o diplnění názoru, co je aero žvejkačka?
Mám super, opravdu super lehký záplety 33mm na slaboučkejch placatejch karbon drátech vs. o cca 150g těžší záplety na kulatejch ocelákovejch 45mm, stejná značka.
Tuhost je lepší na těch druhejch, teď babo raď…
Tady nejde moc co komentovat: bílý, rýchlý, pěkný, tečka :)
Zirecek: osobně jezdim na Jihu Čech (kde jsou silnice většinou v topu) a pak přes čáru do rajchu
zirecek: Například letošní Beskyd Tour.
Stačí zvolit správně široké ráfky, do nich správné tubeless gumy a správný tlak.
Pokud člověk nemá srovnání, těžko popisovat, chce to osobní zkušenost jako se vším…
Je to nejen tuhé, ale například s bezdušemi i hezky pohodlné, s TPU dušemi také v pohodě…
zirecek:…tak například tady u nás na CZ/PL/SK pohraničí se kvalita cest za poslední dobu rapidně zlepšila..ono cesty jsou staré, ale často/většinou relativně nový asfalt..
A kde jezdíte na takových tuhých kostitřasech, výhradně na zánovních asfátkách?
(jen se ptám pro kamaráda, rád by věděl)
Ty dráty jsou karbonové, tzn. celkově mají vyšší tuhost, těch se opravdu bát nemusíš…
To kolo je pak jako celek tužší než nějaká aero žvejkačka, osobní zkušenosti…
Na kolik tě to cca vyšlo? Klidně do SZ :-) Kolo vypadá bombasticky. Já bych se osobně bál těch drátů vpředu, ale to je mou váhou :-)
5*
Trainman: Já se výměnou rámu (+ řídítka a sedlovka) dostal oproti Orce o cca kilo níž
DaD: pevně věřím že jo, už teď mě baví na to kolo jen koukat :) btw: díky moc za čas a rady.
pheek: aktual setting je 75,5cm střed – top of the saddle. Nastaveno „nahrubo“ v cyklokalhotách, ve fuseklích paty na pedálech aby byly nohy v kolenou narovnány a zároveň nedocházelo při šlapání k přesejpání boků na strany. Jemné doladění bude v terénu. Dle LeMond pravidla bych měl být cca 76,82cm vysoko.
Trainman: váhový rozdíl může být v kolech??(navážil jsem 1214g set včetně, pásky a ventilků na obou), menší převodníky něco málo?, kratší kliky o něco málo, kotouče?,nemám mlíko ani Garmin držák… a třeba může být i ujetá váha,…musím někdy zvážit i na jiné
Tohle poletí :) Jak mě aero silničky neberou, tak tohle bych snesl. Jinak převody netřeba omlouvat, tohle je dneska standardní kombinace, která nemá šanci hobbíka v něčem omezovat
Podle mého gusta, fenomén SL8 bych sám rád někdy zkusil. Fascinuje mě prakticky identický setup jako na mém ssixu, který je ve výsledku mimochodem o půlkilo těžší. Jen tu flexibilitu bych chtěl mít na takhle nízko posazená řídítka. :-))) Jinak na můj inseam 88 cm mám po fittingu od osy středu po vršek sedla 80,0 cm (77 cm po ližiny).
pheek: doma změřím, ale paradoxně míň než na Defy, což je pro mě divné – tam jsem měl zhruba nad 76,5cm..tady jsem začínal stejně, ale musel jsem se sedlem dolů.. tak nevím jestli jsem tělesně v nějakém „zimním zkráceném režimu, či co“ – nechápu to..délka sedlovky je 380mm, na měrce zezadu sedlovky jsem aktuál na hodnotě 4 (můj tip možná něco málo kolem 75,5–76cm)
hovado_cz: detaily, někdy dofotím…ono přes den jsem většinou někde pryč, a vracím se na sklonku, když už nebývá světlo, ale jak to časově/světelně vyjde, tak se vynasnažím..
Super jen by to chtělo nějaký fotky detailu . Jinak SL8 je pecka kolo, když si zvykneš na jeho neortodoxní vzhled tak se mi i začal líbit :)
Pěkný fotky :-)
gersa: onehda jsi zde posilal taky fotku, pred final focenim…kdy bude galerka?
Milan: přesně tak, Tarmac je ko kolo, které mě nikdy nezklamalo
Ramala: 5* a za domácí stavbu jedna hvězda navíc
milan.v :..oproti ex Defy jde z SL8 fakt strach :), naživo fakt „supersport“