Tarmac SL8

Přidat foto

Nejsem žádný S ultras, ale úkol zněl jasně:

„chci SL8, nepotřebuji S-Works ani kola od Rovalu, ale ať se mi to hlavně líbí a funguje, SRAM spíše ne, hmotnost celku by to chtělo se vším všudy pod 7,6kg a ať mě to finančně nezruinuje (shánění komponentů po webech mimo ČR – není problém).“

Kupovat celek jsem hned odpískal, byl by to zase jen kompromis (takže Expert di2 – NE, Pro – už je drahé jak cip) a pak bych musel komponenty jako kliky, kazetu, převodníky, rodla a kola stejně vyměnit. Navíc pro mě byla super výzva poskládat si to svépomoci od píky a pokud možno to i hlavně nezmršit ;)

Jezdím hlavně Beskydy, proto jsou převody takové jaké jsou.

Kola jsou EIE od Toma. – kolega má stejná, už je měl možnost i projet a potvrzuje, že karbon špice jsou zase jiný level co se jízdy týče.

Nejdýl jsem špekuloval nad tím jaké tam dát košíky, aby k tomu vizuálně sedly. Origo S Rib Cage se mi nelíbí, nicméně jiných možností je spousty, akorát ty co mi přišly zrovna fajn, tak za ně chtěli nekřesťanské sumy. Nakonec tam tedy šly sice ne zrovna nejlehčí, ale zas na druhou stranu asi ověřené a pro mé oko celkem OK – Tacx Ciro Carbon z r2bike bratru za 10E/ks.

Nastaveno je to na mě 185 – 186cm a 87cm inseam.

Asi jsem úchyl, ale jak se mi líbí, tak se na něj stále nemohu nějak vynadívat.

edit.: První dojmy:

  1. to kolo je tiché, ?čitelné?, zdá se hódně pohodlné a stabilní – dokonce pohodlnější než ex-Defy, je tam okamžitá odezva na podněty (myslím v dobrém, není tam taková ta syrovost co by hned trestala,..spíše „kultivovanost“ je to správné slovo), navíc jakby to chtělo pořád jet, geo zdá se OK (uvidím na delším švihu), ve větru OK, na středu je ta tuhost fakt cítit, řízení je přesné, jako bych jel po kolejích..nicméně pořádně testnu pak někdy v zatáčkách dolekopcem.
  2. řídítka zatím převládá nadšení, předtím na Giantu jsem měl karbony od Ryet – Unno a tam bylo cítit, že byly fakt tvrdé (až moc), tady zase pohodlí..no a šířka 38cm by už mi bylo asi nejspíš málo.
  3. kola – ufff,..fakt jedou :), ve větru taky OK, tuhá, pohodlí? – nevím, příjdou mi pohodlnější než-li ex ARG45TC28 na Sapim CX Rayích..(žeby vnitřní šíře?:).
  4. Ultegra Di2 – přešel jsem z lankové 105…a je to jinde, naprostý „med“ :), ergonomie pák, rychlost, přesnost, hafo různých funkcí, nastavení, fajn je i semisynchro mód (full synchro jsem prozatím nezkoušel).. prostě nebe a dudy..akorát desky do budoucna dám Swiss Stop 34 RS, ty já rád.

…už se těším na příští rundu.

(vloženo 30.11.25)

ra.ma1 ra.ma1
Ohodnoť bajk: (5  / 44 hlasujících)
Značka Specialized
Model Tarmac SL8
Modelový rok 2025
Velikost 56
Hmotnost +-7,3 kg (naváženo 7265g s pedály, košíky, včetně mlíka) na fotce
Rám Tarmac SL8 FACT 10r Carbon,Gloss Dune White / Black Pearl Over Ashen
Vidlice FACT 10r Carbon, 12x100mm thru-axle, flat-mount disc
Hlavové složení Specialized HDS Bearings
Kliky Shimano Ultegra FC8100 2/12sp, 170mm
Středové složení Shimano Ultegra SM-BBR60 BSA
Přesmykač Shimano Ultegra Di2 FD-8150 2x12sp, Braze On
Měnič Shimano Ultegra Di2 RD-8150 12sp
Řazení Shimano Ultegra Di2 ST-R8170 2x12sp
Převodník 50/34t
Kazeta Shimano Ultegra 11/34 12speed
Řetěz Shimano 12 speed
Náboj přední EIE 20h
Náboj zadní EIE, 60t ratchet, 24h
Brzda přední Shimano Ultegra BR-R8170/RT-CL900 160mm
Brzda zadní Shimano Ultegra BR-R8170/RT-CL900 140mm
Brzdové páky Shimano Ultegra ST-R8170
Ráfek přední EIE ARG45TC32 SL 20h
Ráfek zadní EIE ARG45TC32 SL 24h
Dráty Carbon 2.0g
Pedály Look Keo2Max Carbon
Řídítka Roval Rapide Handlebar 400mm
Představec Tarmac integrated stem, 6-degree, 110 mm
Sedlovka S-Works Tarmac SL8 Carbon seat post, FACT Carbon, 15mm offset
Sedlo Ryet Ultimate (RT03 245x143mm)
Pláště 2x Tufo Comtura Prima TR 28

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
ra.ma1
ra.ma1

18.12.25 10:32

pheek: ze sedlem jsem už zas zpět jak jsem byl…na cca 76,5 – pod 77cm

Reagovat
ra.ma1
ra.ma1

17.12.25 14:50

výše, pár postřehů z první rundy..

Reagovat
Jason Voorhees
Jason Voorhees

9.12.25 16:12

Oukej ;-)

Reagovat
milan.v
milan.v

8.12.25 23:06

Hele, upřímně, spousta lidí bude můj názor bagatelizovat, přestože mám doma celou řadu věcí, na které se zrovna oni chodí koukat do výlohy, mám s tím osobní zkušenost a navíc si všechno kromě zápletů servisuji sám…

Mám i vyšší záplety 50 mm, na kterých se, řekneme, dají vyhrát Flandry a jsou méně tuhé než nižší čínské záplety s karbonovými dráty… A ty mám dvoje odlišné, kol mám vícero, zkušenosti stejné…

Reagovat
tomaschek
tomaschek

8.12.25 16:48

„Dráty“ na tomto kole jsou dle měření výrobce o 40 procent tužší než lehká silniční aero klasika Sapim CX Ray nebo její váhový/tvarový ekvivalent DT Swiss Aerolite.

Nic moc jiného z oceli se dnes na topová silniční kola nedává.

Ráfek 45 mm bude samozřejmě vždy tužší než 33 mm. Když se vzájemně kombinují výšky ráfku a materiál drátů, obojí má podstatný vliv na vnímanou tuhost celku.

Reagovat
Jason Voorhees
Jason Voorhees

8.12.25 15:23

Milan.v.

Prosím o diplnění názoru, co je aero žvejkačka?

Mám super, opravdu super lehký záplety 33mm na slaboučkejch placatejch karbon drátech vs. o cca 150g těžší záplety na kulatejch ocelákovejch 45mm, stejná značka.

Tuhost je lepší na těch druhejch, teď babo raď…

Reagovat
Peslezedirou
Peslezedirou

7.12.25 11:15

Tady nejde moc co komentovat: bílý, rýchlý, pěkný, tečka :)

Reagovat
ra.ma1
ra.ma1

6.12.25 14:25

  • ještě pár dalších cvaků na mobil..
Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

5.12.25 22:23

Zirecek: osobně jezdim na Jihu Čech (kde jsou silnice většinou v topu) a pak přes čáru do rajchu

Reagovat
tomaschek
tomaschek

4.12.25 08:53

zirecek: Například letošní Beskyd Tour.

Stačí zvolit správně široké ráfky, do nich správné tubeless gumy a správný tlak.

Reagovat
milan.v
milan.v

3.12.25 14:34

Pokud člověk nemá srovnání, těžko popisovat, chce to osobní zkušenost jako se vším…

Je to nejen tuhé, ale například s bezdušemi i hezky pohodlné, s TPU dušemi také v pohodě…

Reagovat
ra.ma1
ra.ma1

3.12.25 13:41

zirecek:…tak například tady u nás na CZ/PL/SK pohraničí se kvalita cest za poslední dobu rapidně zlepšila..ono cesty jsou staré, ale často/většinou relativně nový asfalt..

Reagovat
zirecek
zirecek

3.12.25 13:35

A kde jezdíte na takových tuhých kostitřasech, výhradně na zánovních asfátkách?

(jen se ptám pro kamaráda, rád by věděl)

Reagovat
tomaschek
tomaschek

3.12.25 13:13

Přesně tak, tuhost je nejvýraznější vlastnost nových karbon drátů.

Reagovat
milan.v
milan.v

3.12.25 10:46

Ty dráty jsou karbonové, tzn. celkově mají vyšší tuhost, těch se opravdu bát nemusíš…

To kolo je pak jako celek tužší než nějaká aero žvejkačka, osobní zkušenosti…

Reagovat
keymaker
keymaker

3.12.25 10:43

Na kolik tě to cca vyšlo? Klidně do SZ :-) Kolo vypadá bombasticky. Já bych se osobně bál těch drátů vpředu, ale to je mou váhou :-)

Reagovat
alireb
alireb

2.12.25 21:31

plysovykozisek
plysovykozisek

2.12.25 19:40

roud
roud

2.12.25 09:09

pěkný to poletí :)

Reagovat
gersa
gersa

1.12.25 18:55

Trainman: Já se výměnou rámu (+ řídítka a sedlovka) dostal oproti Orce o cca kilo níž

Reagovat
ra.ma1
ra.ma1

1.12.25 18:52

DaD: pevně věřím že jo, už teď mě baví na to kolo jen koukat :) btw: díky moc za čas a rady.

Reagovat
DaD
DaD

1.12.25 17:53

Budeš určitě spokojený. SL8 prostě nemá chybu.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

1.12.25 15:54

Moc pěkný kousek, pět! ;-)

Reagovat
ra.ma1
ra.ma1

1.12.25 14:30

pheek: aktual setting je 75,5cm střed – top of the saddle. Nastaveno „nahrubo“ v cyklokalhotách, ve fuseklích paty na pedálech aby byly nohy v kolenou narovnány a zároveň nedocházelo při šlapání k přesejpání boků na strany. Jemné doladění bude v terénu. Dle LeMond pravidla bych měl být cca 76,82cm vysoko.

Trainman: váhový rozdíl může být v kolech??(navážil jsem 1214g set včetně, pásky a ventilků na obou), menší převodníky něco málo?, kratší kliky o něco málo, kotouče?,nemám mlíko ani Garmin držák… a třeba může být i ujetá váha,…musím někdy zvážit i na jiné

Reagovat
Elektronik743
Elektronik743

1.12.25 10:37

Tohle poletí :) Jak mě aero silničky neberou, tak tohle bych snesl. Jinak převody netřeba omlouvat, tohle je dneska standardní kombinace, která nemá šanci hobbíka v něčem omezovat

Reagovat
Trainman
Trainman

1.12.25 09:38

Podle mého gusta, fenomén SL8 bych sám rád někdy zkusil. Fascinuje mě prakticky identický setup jako na mém ssixu, který je ve výsledku mimochodem o půlkilo těžší. Jen tu flexibilitu bych chtěl mít na takhle nízko posazená řídítka. :-))) Jinak na můj inseam 88 cm mám po fittingu od osy středu po vršek sedla 80,0 cm (77 cm po ližiny).

Reagovat
ra.ma1
ra.ma1

1.12.25 08:55

pheek: doma změřím, ale paradoxně míň než na Defy, což je pro mě divné – tam jsem měl zhruba nad 76,5cm..tady jsem začínal stejně, ale musel jsem se sedlem dolů.. tak nevím jestli jsem tělesně v nějakém „zimním zkráceném režimu, či co“ – nechápu to..délka sedlovky je 380mm, na měrce zezadu sedlovky jsem aktuál na hodnotě 4 (můj tip možná něco málo kolem 75,5–76cm)

Reagovat
pheek
pheek

1.12.25 08:38

Jakou máš výšku sedla od středu?

Reagovat
MARET
MARET

1.12.25 08:21

krasavec…

Reagovat
ra.ma1
ra.ma1

1.12.25 05:17

hovado_cz: detaily, někdy dofotím…ono přes den jsem většinou někde pryč, a vracím se na sklonku, když už nebývá světlo, ale jak to časově/světelně vyjde, tak se vynasnažím..

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

30.11.25 22:57

Super jen by to chtělo nějaký fotky detailu . Jinak SL8 je pecka kolo, když si zvykneš na jeho neortodoxní vzhled tak se mi i začal líbit :)

Reagovat
ra.ma1
ra.ma1

30.11.25 21:23

Kouba – díky, ale fotky jsou spis jen znouzectnost na telefon..

Reagovat
Kouba_2005
Kouba_2005

30.11.25 21:01

Pěkný fotky :-)

Reagovat
gersa
gersa

30.11.25 20:58

Zatím ne, přes zimu budu měnit sadu, tak možná potom

Reagovat
ra.ma1
ra.ma1

30.11.25 20:51

gersa:…uz se tesim, to bude urcite strojovina

Reagovat
ra.ma1
ra.ma1

30.11.25 20:50

gersa: onehda jsi zde posilal taky fotku, pred final focenim…kdy bude galerka?

Reagovat
gersa
gersa

30.11.25 19:28

Milan: přesně tak, Tarmac je ko kolo, které mě nikdy nezklamalo

Ramala: 5* a za domácí stavbu jedna hvězda navíc

Reagovat
waters
waters

30.11.25 19:13

Tak tomu už rozumím. Pěkné moc:)

Reagovat
ra.ma1
ra.ma1

30.11.25 18:13

milan.v :..oproti ex Defy jde z SL8 fakt strach :), naživo fakt „supersport“

Reagovat
milan.v
milan.v

30.11.25 18:05

Tarmac SL8 je opět o velký kus dál, tuhé na středu, hlava, zároveň neskutečně pohodlné, jde za pedálem, excelentní vrchař s nízkou váhou…

Bude se ti to líbit a už nebudeš chtít jinak… ;o)

Reagovat

Další galerie z kategorie

JaMull 16
dodoslovensko 92
Salomon-premium 2
Kolda90 0
stack 14
huld4 4