Konec Campy?

Přidat foto

Pokus o špatný vtip nebo smutná realita?

(vloženo 29.11.25)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
vt
vt

5.12.25 13:46

PetrCH: Levante za 900E jsou ale v 40% sleve ne?

Jinkak ja ma campu rad, ale pochybnosti ve mne vzbuzuje uz od ty doby co se vzdala mtb sad v dobe nejvetsiho mtb boomu … je to jakoby ted skoncila s Ekarem.

Proste Italove, to nemuze dopadnou dobre ;-)

Reagovat
antt
antt

3.12.25 02:34

Ouu, Campa rulles, tu druhou jebu neznám

Reagovat
Petr Ch
Petr Ch

2.12.25 18:10

HonzaP9: S tím Centaurem je to všechno jak píšeš. Jinak pokud opravdu chtějí propustit lidi z důvodu, že nemají práci a není to jen blamáž, která má zakrýt plánované přesunutí výroby z Itálie, tak z dlouhodobé udržitelnosti připadá v úvahu vstup investora, nebo něco v tom smyslu. V cenové nabídce mají mnoho produktů za dobrou, nebo hodně dobrou cenu. Akorát se jedná o záplety, např hliníkové gravel/silniční kola Soniq ALX za cca 400,–, nebo levnější varianta AL za 300, z karbonu pak Levante za 900, nebo Wind 42 za 1050. Je to jen samozřejmě obecný nástřel. Dlouhodobě Kampu drží při životě výroba zapletených kol, ve které jsou výborní a cenově+ kvalitou konkurenceschopní a sady mají jako přidruženou výrobu, na které prodělávají, protože se nejsou schopni dostat na potřebné objemy. Museli by (u sad) udělat to co u zápletů, tedy též OEM produkt. A to není za jejich současné velikosti, co se týče počtu zaměstnanců, jen tak.

Reagovat
HonzaP9
HonzaP9

2.12.25 16:46

Petr Ch: …a taky už podruhé z nabídky vyřadili nejlevnější silniční sadu Centaur. Teda ne, že bych chtěl Centaur nějak obhajovat, byl to šíleně zastaralý produkt. Spíš narážím na to, jestli se ta firma dá udržet dlouhodobě při životě, když v nabídce nemá v podstatě nic, co by nebylo buď v kategorii „drahé“ nebo „děsně drahé“…

Reagovat
Petr Ch
Petr Ch

2.12.25 16:03

Chce to zůstat trochu nad věcí. Pravděpodobně to tak horké není. Masivní propouštění neproběhlo, zatím se o něm uvažuje. A týká se to výhradně fabriky v Itálii, takže důvod může být ten, že jen chtějí italskou divizi přesunout někam za hranice, kde je levnější pracovní síla. Tím více i kdyby měli opravdu existenční problémy, tak firma nezanikne, investor z oboru se určitě najde – budou nadále pokračovat. A jestli mám být upřímný, tak si myslím, že tohle by jim hodně prospělo. Pokud se bavím o kolech, tak oni jsou v podstatě poslední z těch známých italských firem, kteří nefungují jako akciovka, nebo něco na tom principu. A dle mého názoru je to zbytečně brzdí.

A když je zde téma Campagnolo, tak ještě zmíním, že před pár dny představili nové gravelové elektronické bezdrátové sady 1×13 a 2×13, plus k tomu rozšířili nabídku zápletů – něco z toho pod Fulcrumem.

Reagovat
vt
vt

2.12.25 11:29

antik: bez prodeje je ti vyvoj lepsiho produktu k nicemu.

Reagovat
mr.antik
mr.antik

2.12.25 11:18

prachy nemaj ale chtěj sponzorovat pro tour tým, to je vcelku odraz dnešní doby..... místo vývoje lepšího produktu vyhoděj prachy do zbytečného marketingu.

Reagovat
Hogy
Hogy

1.12.25 20:04

Pro mě je nepochopitelné, že Campa přežila 80's. Frantíci a Japonci byli o parník dál. Mechanické sady (řazení v pákách) mám moc rád (do MY 2006 :-)). Pokud bude opravdu končit, tak z toho radost mít určitě nebudu a bude to na nákup náhradních dílů do foroty.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

1.12.25 15:44

Tfuj, tfuj, držím Campě nadále pěsti navzdory všem škarohlídům! ;-)

Reagovat
BikerM
BikerM

1.12.25 15:25

Troufam si rict, ze jeste treba v roce 2010 byla Cama na silnici naproste top, co slo koupit. Jelikoz treba Sram na silnici v tu dobu byl naprosto tragicky (v mtb jakztakz) a ted udava trendy, tak se treba i ta Campa zvedne. Ale to by museli najmout nejen nove vyvojare, ale i designery. Pral bych Campe, aby se udrzela, zvedla a byla konkurenceschopna.

Reagovat
DaD
DaD

1.12.25 13:04

Asi jako ostatní. Kdysi, za dob mechaniky, to bylo konkurence schopné a funkční. Dnes v době elektrické, tomu už tak není. Ty jejich pokusy o elektrifikaci byly úplně mimo. A ten dnešní design je už naprostá hrůza.

Reagovat
jIrI___
jIrI___

1.12.25 05:50

tomxxx: Zrovna před pár týdny jsem si pořídil záplety Levante. Dobrovolně :(

Reagovat
tomxxx
tomxxx

1.12.25 00:13

Ty by sis za svoje peníze dobrovolně od Campy něco nového koupil a dal na kolo? Za mě si to dneska koupí fakt slepej fanda a nebo blázen.

Reagovat
Tomcat
Tomcat

30.11.25 13:51

Rad má a měl význam v USA. Byl průkopníkem cenově dostupných e-kol s přímým prodejem zákazníkům a udával trend. Na evropském kontinentu ale neprošel jako dlouhodobě konkurenceschopná značka, takže pro nás to nic neznamená.

To s Campou nic moc , škoda, ale je to rodinná firma není to akciovka takže uvidíme jak se to ještě vrtne

Reagovat
bimjeam
bimjeam

29.11.25 20:43

Znamená to, že konči aj Fulcrum?

Reagovat
Vilém
Vilém

29.11.25 20:37

ta Campa me vubec neprekvapuje, spis se divim, ze to tak dlouho vydrzelo.

Reagovat
puka
puka

29.11.25 20:26

Pokaždé když jsem jel na Campě nebo ji servisoval, říkal jsem si, jak je bezkonkureční. Tak drahý produkt s mizernou dostupností a atypičností komponentů nemá žádná značka.

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

29.11.25 19:37

Vozil jsem Campu 20 let. Bohužel musím konstatovat, že už jsou strašně dlouho úplně mimo mísu (snad kromě zápletů) a konec jsem očekával mnohem dříve.

Reagovat
Vicktorioo
Vicktorioo

29.11.25 17:38

Je to škoda kvůli diverzifikaci trhu a různých řešení, ale jinak jsem tu značku nikdy nevozil, tak je mi to osobně jedno :-D

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

29.11.25 16:30

To Adula nepotěší.

Reagovat

Další galerie z kategorie

bara2 4
Janouch 9
antt 14
bmx20 11
FreeBoy 13
bmx20 2