Skoro finální „custom“ setup, ještě budu měnit polep na kliky a přemýšlím o výměně za 200mm Reverb B1, má někdo porovnání?
10,6kg včetně pedálů, košíků a kovového držáku K-Edge
(vloženo 16.11.25)
| Značka | Specialized |
| Model | S-Works Epic 8 |
| Modelový rok | 2024 |
| Velikost | L |
| Hmotnost | 10.6 |
| Vidlice | Sid Ultimate Flight Attendant Charger RD2 3 |
| Tlumič | Sidluxe Ultimate Flight Attendant |
| Kliky | Sram XX SL Powermeter |
| Řazení | Sram XX SL Transmission |
| Brzdové páky | Sram Level Ultimate Stealth 4p |
| Ráfek přední | Roval Control SL |
| Ráfek zadní | Roval Control SL |
| Pedály | Shimano XTR M9100 |
| Řídítka | Roval Control Cockpit |
| Představec | 60mm |
| Sedlovka | Rockshox Reverb AXS A1 150mm |
| Sedlo | S-Works Power |
| Pláště | Specialized Air Trak / Fast Trak 2,35" |
@Tk75: samozasouvací teleskop bych chtěl, ale né řešený jak to má BMC, to mi přijde celkem pitomý – custom teleskop, custom rám, když se teleskop podělá, tak nejezdíš.
Fakt… Bmc delalo u xc integrovanej samozasouvaci teleskop.
Ne ze bych to podporoval)) Ale pri xc zavodech to asi taky resi. Nekdo..
jonti: dřepování? to fakt? S vůlí nesouhlasím, tam je to dle mých zkušeností hlavně o konstrukci teleskopu. Hmotnost beru, ale jestli si vybrat pár desítek gramů nebo delší zdvih…
vili: míň dřepování, měnší vůle, lehčí. Mě na 187cm, 91 inseam bylo 100mm málo, 125m bylo ok, 150mm je taky ok. Kdybych z jiného kola nebyl zvyklý na delší teleskop, stačilo by i míň. Na závody je to jedno, rychlosti delší teleskop nepomůže, ale když s tím kolem jedu flowtraily, delší teleskop využiju vždy.
Pro mě je zásadní co nejvíc jezdit na XC kole, nevyhovuje mi jezdit většinu vyjížděk na trail kole a jen na závody přesednout na XC. Proto mě i to XC musí bavit v terénu.
rk1: Jak se dívám na toho Epica, nebylo by lepší XL?
mám 172 cm a na XC (Epic 8) vozím 150mm a kratší bych určitě nechtěl. Těch pár gramů mi za to nestojí. Na enduru bych klidně vozil i 170mm, ale to už se mi bohužel nevejde do rámu.
Embi: Vetsine? Tak urcite… Bud ses tak sikovnej, ze ti to staci, anebo tak mrnavej, ze delsi zdvih nevyuzijes.
Mam ale obavu, ze plati spis to prvni ;)
Mě i 125 mm drop vadil, hlavně při pumpování na pumptracku. Se 170 mm zdvihu už je to v pohodě. 176 cm, inseam 81 cm.
I se 100 mm dropem se da trailovat a vetsine lidi to bude stacit. 125 mm povazuji za optimum uz na vsechno co se v CR da jezdit. Vic uz bych si umel predstavit jen pri skakani a to bych to kolo pak rozlomil vejpul.
Nejvetsi vyhoda 150+ teleskopu na beznych maratonech a pul maratonech je v delsich sjezdech po silnici nebo pevne ceste, kde se jede 50+., lepe zalehnes = mensi odpor = vyssi speed. Coz ale zafunguje jen kdyz ti za prdeli nehakuje skupinka :) takze realne vyuziti (tzn mam vhodny sjezd, jedu sam, dava to smysl najet vic nez 5sec) je marginalni.
V terenu si nedokazu moc predstavit, kde by to clovek vyuzil na xc kole. Na Trail/EN kole uz to samozrejme je velky rozdil.
Na čem jezdí profíci vůbec nehraje roli. Jednak mají techniku jinde než většina lidí tady (samozřejmě nevím jak jsi na tom ty) a úplná špička vůbec nemusí mít produkční směs. Navíc tihle profíci právě nevozí dlouhé teleskopy, protože šetří gramy a na XC, když bys využíval celých 200 mm v závodě, odejdou ti stehna od toho dřepování rychleji. Takže obecně, podle profíků se v tomhle nemůžeš řídit vůbec.
Na čem jezdí profíci vůbec nehraje roli. Jednak mají techniku jinde než většina lidí tady (samozřejmě nevím jak jsi na tom ty) a úplná špička vůbec nemusí mít produkční směs. Navíc tihle profíci právě nevozí dlouhé teleskopy, protože šetří gramy a na XC, když bys využíval celých 200 mm v závodě, odejdou ti stehna od toho dřepování rychleji. Takže obecně, podle profíků se v tomhle nemůžeš řídit vůbec.
A jaké jsou zdvihy P+Z
@Florenc vejde se tam 0,75l Elite lahev.
Z dotazu na srovnání dvou generací sedlovky jsem se dozvěděl, že bych s výměnou potřeboval změnit i pláště a brzdy, ještě že to tady nečtou profíci co jezdí celoročně na Aspenech :D
Módní policie zasedá a hodnotí… Uf.
Určitě to jede dobře za pedálem.
:-D novas752 s těmahle brzdama zubatejší pláště stejně nevyužiješ :o)
Spíš ty fotky jsou takové nic moc. Jinak bike je to pecka a osazní taky. FA bych někdy tuze rád vyzkoušel, ale asi bych to nechtěl.
Takový ultimátně obyčejný. Sram, Spešl a naschle, jak z katalogu. „Custom“ vypadá jinak.
200mm teleskop s těmahle pláštěma stejně moc nevyužiješ.
scret: zrovna nad tím přemýšlím, mám pro to výraz ultimátní nuda nebo ultimátní šeď.
Verim, ze je to pila a komponentove je to bez kompromisu, ale vlastne se mi to vizuelne vubec nelibi :( Ale chapu, ze je to muj osobni pocit a vkus. Tim padem nebudu hodnotit, at ti nekazim hodnoceni…
Nádhera