Down-country orietovaný rám Rutina se 115mm zadního zdvihu.
(vloženo 6.11.25)
| Značka | Zoceli |
| Model | Rutina |
| Modelový rok | 2025 |
| Velikost | M |
| Hmotnost | 13 |
| Rám | Zoceli, CrMo ocel, zvidh 115mmm |
| Vidlice | Dt wsiss F232 one |
| Tlumič | Dt wsiss R232 one |
| Hlavové složení | Canecreek |
| Kliky | Sram X-1 carbon |
| Středové složení | Sram BSA DUB |
| Řazení | Sram GX |
| Převodník | Sram GX 32T |
| Kazeta | Sram GX |
| Řetěz | Sram GX |
| Náboj přední | Dt swiss |
| Náboj zadní | Dt swiss |
| Brzda přední | Trickstuff Piccola HD titan |
| Brzda zadní | Trickstuff Piccola HD titan |
| Brzdové páky | Trickstuff Titan |
| Ráfek přední | Dt swiss XCM 1501 |
| Ráfek zadní | Dt swiss XCM 1501 |
| Dráty | DT swiss |
| Pedály | Shimano |
| Řídítka | Raceface carbon |
| Představec | Title |
| Sedlovka | Kindshock 190mm |
| Sedlo | SDG Patrol |
| Pláště | Maxxis Rekon |
Osazeni je kvuli spolupraci s dovozcem DT swiss.
Kdyz chce nekdo videt grafy, nemam problem je poslat. Ne kazdy temto grafum rozumi, tak si myslim ze neni nutne je uvadet na webu.
Ta oranžová strakatá se mi nelíbí, naopak tmavá ideálně v kombinaci se stříbrným Pikem je parádní.
Nesedí mi kombinace relativně těžkého rámu a odlehčených komponent odpružení od DT. Je to kolo na blbnutí a ne na závody, tak by mělo mít plně fukční vidli a tlumič.
Jinak rám, u kterého výrobce nezveřejňuje průběh leverage ratio, nebo ho nelze dohledat, bych si nikdy nekoupil. Zvěřejnením výrobce nic neskýva a zákazník se podle toho může rozhodnout, zda je pro něho vhodný a-nebo si k tomu vybrat správný tlumič. To je mnohem důležitější než art-deco fajfka, custom lak, nebo i materiál rámu.
Hmm, silver Pike k tomu tmavě modrýmu rámu níže v commentech, to by šlo :D
Vim… Myslim tu DT s 32 mm nohama ktera je osazena.K ty geo a pneumatikam je vidle a 32 nohy zbytecne malo.
@TK75: na fotce jsou 29 palcová kola. Odpruženou vidlici pro 32'' kola zatím vyrábí jenom Intend (pár kusů).
Libi se mi to hodne. Jen ta 32 grevl vidlicka ne… Pike by tomu slusel vic :)
Omlouvám se, já to nedopsal.za kolik se dá tenhle krásnej rám vyrobit pro chlapa se 110 kily a dvěma metry?
Tak tohle je krása,jsem rád, že ještě někdo dělá ten krásnej syrovej tvar rámu???? žádný vlny,prolisy a seremele okolo, čistá klasika.Za kolik se da
Zkusím vysvětli záhadu spodního vahadla nevahadla. Mohlo by se zdá že se dá ladit geometrie pomocí tohoto dílu ale není to záměr.
Ohledně výroby:
Ze zkušeností je pro mě jednoduší lisovat ložiska do hliníku než do oceli a zároveň je pro mě jednoduší dělat zadní stavbu ze dvou půlek, které následně spojím. Hliníkový kus vyřeší tyto moje problémy a zároveň poslouží jako designový prvek.
Kdyby tuto část dělal nějakým způsobem ocelovou. Tak se nejspíš dostanu na vyšší hmotnost a také bych si to zkomplikoval, protože by se mi to svařováním zkroutilo. Ano dá se obrábět po svařování ale je tu spoustu nevýhod (myšleno nevýhod pro můj způsob práce / technologie) včetně toho že je levnější obrábět hliník než ocel/nerez.
Pokud by byl problém se 6-ti hranem, není problém zkusit jiný tvar uložení.
Klidně se ptejte dál :)
celé o tom spodním vahadle vysvětluje na dolekopu:
Přestože se na první pohled může zdát, že jde o kolo, jehož zadní stavba se otáčí kolem virtuálního bodu, není tomu tak. Spodní vahadlo resp. čep na zadní je napevno, vahadlo se v čepu neotáčí, ale naopak pomocí šestihranu je jeho otáčení zablokováno. Poměrně netradiční řešení, které nebývá u jiných kol – z jiných materiálů obvyklé. Co bylo důvodem? Martin vysvětluje: „Pro mě jednoduší tento díl mít hliníkový, protože do něj lisuju ložiska. Kdybych to dělal ocelové a svařené, tak se to poměrně dost kroutí tím svařováním, takže je výhodnější dělat to takto. Technologický je pro mě jednoduší dělat zadní trojúhelník ze dvou půlek a pak je nějakým způsobem spojit.“
Cely image Zoceli vc. nazvu ramu velmi svezi podle me. Pokud odradi suchoprdy, jen dobre :)
Kolo pekny.
Jmena ramu tak spatny ze by to mohlo konkurovat i Skodovce, ktera je v tom spicka
Výměnou „nevahadla“ jsi schopný měnit délku zadní stavby a výšku středu. Výměnou obou pak i chod zadní stavby. Ale spíš bych tipoval to zjednodušení výroby. Třeba Suisaida napíše a bude jasno.
wilda81: jenže když to nic nedělá tak tim nejde nic ladit. Někde psal že to nejde svařit dostatečně na kolmost, což mi přijde divný, vždyť to jde dopracovat po svaření.
mr.antik: taky jsem nad tím přemýšlel. Napadlo mě jen zjednodušení při výrobě a případné možnosti ladění kinematiky nebo geometrie výměnou vahadel.
O tom spodním „nevahadle“ jsem to četl už asi 5× ale furt nechápu proč tam je.
Je to parádní, za *****. :-)
Nebýt té divné art-deko výztuhy u hlavovky, řekl bych že je to krásné