Zoceli Rutina

Přidat foto

Down-country orietovaný rám Rutina se 115mm zadního zdvihu.

(vloženo 6.11.25)

Suisaida Suisaida
Ohodnoť bajk: (5  / 38 hlasujících)
Značka Zoceli
Model Rutina
Modelový rok 2025
Velikost M
Hmotnost 13
Rám Zoceli, CrMo ocel, zvidh 115mmm
Vidlice Dt wsiss F232 one
Tlumič Dt wsiss R232 one
Hlavové složení Canecreek
Kliky Sram X-1 carbon
Středové složení Sram BSA DUB
Řazení Sram GX
Převodník Sram GX 32T
Kazeta Sram GX
Řetěz Sram GX
Náboj přední Dt swiss
Náboj zadní Dt swiss
Brzda přední Trickstuff Piccola HD titan
Brzda zadní Trickstuff Piccola HD titan
Brzdové páky Trickstuff Titan
Ráfek přední Dt swiss XCM 1501
Ráfek zadní Dt swiss XCM 1501
Dráty DT swiss
Pedály Shimano
Řídítka Raceface carbon
Představec Title
Sedlovka Kindshock 190mm
Sedlo SDG Patrol
Pláště Maxxis Rekon

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
filipes
filipes

10.11.25 09:25

@Suisaida – díky za vysvětlení.

Reagovat
Suisaida
Suisaida

9.11.25 20:04

Osazeni je kvuli spolupraci s dovozcem DT swiss.

Kdyz chce nekdo videt grafy, nemam problem je poslat. Ne kazdy temto grafum rozumi, tak si myslim ze neni nutne je uvadet na webu.

Reagovat
filipes
filipes

9.11.25 17:16

Ta oranžová strakatá se mi nelíbí, naopak tmavá ideálně v kombinaci se stříbrným Pikem je parádní.

Nesedí mi kombinace relativně těžkého rámu a odlehčených komponent odpružení od DT. Je to kolo na blbnutí a ne na závody, tak by mělo mít plně fukční vidli a tlumič.

Jinak rám, u kterého výrobce nezveřejňuje průběh leverage ratio, nebo ho nelze dohledat, bych si nikdy nekoupil. Zvěřejnením výrobce nic neskýva a zákazník se podle toho může rozhodnout, zda je pro něho vhodný a-nebo si k tomu vybrat správný tlumič. To je mnohem důležitější než art-deco fajfka, custom lak, nebo i materiál rámu.

Reagovat
Ukrutony
Ukrutony

7.11.25 10:20

Hmm, silver Pike k tomu tmavě modrýmu rámu níže v commentech, to by šlo :D

Reagovat
TK75
TK75

7.11.25 09:20

Vim… Myslim tu DT s 32 mm nohama ktera je osazena.K ty geo a pneumatikam je vidle a 32 nohy zbytecne malo.

Reagovat
wilda81
wilda81

7.11.25 09:19

Suisaida: díky za info

Reagovat
LM
LM

7.11.25 08:53

@TK75: na fotce jsou 29 palcová kola. Odpruženou vidlici pro 32'' kola zatím vyrábí jenom Intend (pár kusů).

Reagovat
TK75
TK75

7.11.25 08:45

Libi se mi to hodne. Jen ta 32 grevl vidlicka ne… Pike by tomu slusel vic :)

Reagovat
robertek
robertek

7.11.25 08:28

Omlouvám se, já to nedopsal.za kolik se dá tenhle krásnej rám vyrobit pro chlapa se 110 kily a dvěma metry?

Reagovat
robertek
robertek

7.11.25 08:27

Tak tohle je krása,jsem rád, že ještě někdo dělá ten krásnej syrovej tvar rámu???? žádný vlny,prolisy a seremele okolo, čistá klasika.Za kolik se da

Reagovat
Suisaida
Suisaida

7.11.25 08:12

Zkusím vysvětli záhadu spodního vahadla nevahadla. Mohlo by se zdá že se dá ladit geometrie pomocí tohoto dílu ale není to záměr.

Ohledně výroby:

Ze zkušeností je pro mě jednoduší lisovat ložiska do hliníku než do oceli a zároveň je pro mě jednoduší dělat zadní stavbu ze dvou půlek, které následně spojím. Hliníkový kus vyřeší tyto moje problémy a zároveň poslouží jako designový prvek.

Kdyby tuto část dělal nějakým způsobem ocelovou. Tak se nejspíš dostanu na vyšší hmotnost a také bych si to zkomplikoval, protože by se mi to svařováním zkroutilo. Ano dá se obrábět po svařování ale je tu spoustu nevýhod (myšleno nevýhod pro můj způsob práce / technologie) včetně toho že je levnější obrábět hliník než ocel/nerez.

Pokud by byl problém se 6-ti hranem, není problém zkusit jiný tvar uložení.

Klidně se ptejte dál :)

Reagovat
MJ24
MJ24

7.11.25 06:15

celé o tom spodním vahadle vysvětluje na dolekopu:

Přestože se na první pohled může zdát, že jde o kolo, jehož zadní stavba se otáčí kolem virtuálního bodu, není tomu tak. Spodní vahadlo resp. čep na zadní je napevno, vahadlo se v čepu neotáčí, ale naopak pomocí šestihranu je jeho otáčení zablokováno. Poměrně netradiční řešení, které nebývá u jiných kol – z jiných materiálů obvyklé. Co bylo důvodem? Martin vysvětluje: „Pro mě jednoduší tento díl mít hliníkový, protože do něj lisuju ložiska. Kdybych to dělal ocelové a svařené, tak se to poměrně dost kroutí tím svařováním, takže je výhodnější dělat to takto. Technologický je pro mě jednoduší dělat zadní trojúhelník ze dvou půlek a pak je nějakým způsobem spojit.“

Reagovat
samorost-sazavsky
samorost-sazavsky

7.11.25 05:04

Cely image Zoceli vc. nazvu ramu velmi svezi podle me. Pokud odradi suchoprdy, jen dobre :)

Reagovat
tonik666
tonik666

6.11.25 23:27

Kolo pekny.

Jmena ramu tak spatny ze by to mohlo konkurovat i Skodovce, ktera je v tom spicka

Reagovat
wilda81
wilda81

6.11.25 22:58

Výměnou „nevahadla“ jsi schopný měnit délku zadní stavby a výšku středu. Výměnou obou pak i chod zadní stavby. Ale spíš bych tipoval to zjednodušení výroby. Třeba Suisaida napíše a bude jasno.

Reagovat
mr.antik
mr.antik

6.11.25 22:48

wilda81: jenže když to nic nedělá tak tim nejde nic ladit. Někde psal že to nejde svařit dostatečně na kolmost, což mi přijde divný, vždyť to jde dopracovat po svaření.

Reagovat
wilda81
wilda81

6.11.25 22:30

mr.antik: taky jsem nad tím přemýšlel. Napadlo mě jen zjednodušení při výrobě a případné možnosti ladění kinematiky nebo geometrie výměnou vahadel.

Reagovat
mr.antik
mr.antik

6.11.25 22:18

O tom spodním „nevahadle“ jsem to četl už asi 5× ale furt nechápu proč tam je.

Reagovat
MJ24
MJ24

6.11.25 20:07

v té tmavé barvě s Al vahadlama je to TOP

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

6.11.25 17:57

Je to parádní, za *****. :-)

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

6.11.25 15:22

Pecka, 5*! ;-)

Reagovat
bimjeam
bimjeam

6.11.25 13:35

@Ukrutony , evidentne to ide aj po starom :)

Reagovat
Ukrutony
Ukrutony

6.11.25 13:10

Nebýt té divné art-deko výztuhy u hlavovky, řekl bych že je to krásné

Reagovat
Ondrejst
Ondrejst

6.11.25 09:19

Ako vždy, parádny počin.

Reagovat

Další galerie z kategorie

samorost-sazavsky 16
hovado_cz 30
Picino 24
rk1 32
jinotaj 17
JaMull 7