Nejsem žádný velký spisovatel, ale pokusím se zapřít, zatnout zuby a napsat něco, co by se dalo nazvat prologem ke koupi tohoto kola.Samotnou recenzi napíšu až později – nejdříve tak po roce používání, abych měl co nejvíc reálných zkušeností z provozu těchto sáněk samochodek.
V roce 2025 jsem se tak nějak osudem a křivolakých životních cest znovu vrátil do světa MTB. Po dlouhé době jsem se rozhodl pořídit nové horské kolo, jehož hlavním účelem (alespoň tehdejším vnímáním) mělo být dojet na pivo a zpátky, případně občasný výlet po cyklostezce kolem komína. Co se týče samotného výběru, nechtěl jsem žádný low-end, ale zároveň jsem si pevně stanovil rozpočet na maximálně 25 000 Kč. A za tuto ne úplně štědrou sumu se mi podařilo sehnat krásné kolo – NORCO FLUID HT2.
Tohle kolo mi naprosto změnilo pohled na cyklistiku – našel jsem v ní zábavu, relax a ideální způsob, jak si vyčistit hlavu. Když jsem začal jezdit v terénu a zkusil první traily, došlo mi, že právě tohle mě na kole opravdu baví. Proto bylo naprosto nezbytné provést na Norcu pár úprav – nasadil jsem vzduchovou vidlici FOX 34 se zdvihem 130 mm, zvětšil kotouče a přidal SLX brzdy. Z kola jsem byl nadšený… až do chvíle, kdy jsem navštívil bikepark Szczyrk. Nepochopte mě špatně – samotný bikepark je fantastický a Szczyrk pro mě vždy zůstane speciálním místem. Ale právě tam se naplno ukázaly limity, které má i tenhle jinak skvělý hardtail.
Padlo definitivní rozhodnutí – je čas na nový bike. Požadavky byly jasné: celoodpružený all-mountain stroj se zdvihy kolem 150 mm, podvozek od FOXu, výkonnými brzdami a geometrií, která zvládne jak ježdění v bikeparku, tak i občasné přesuny z bodu A do bodu B při lehčím cyklovýletu (rozuměj výlet po cyklostezce na škopka). Začal jsem tedy vybírat. První přišla na řadu opět značka NORCO, ale jejich celoodpružená kola s cenovkou do cca 80 000 Kč se mi designově vůbec nelíbí.
Další myšlenka byla pořídit si jen rám a celé kolo postavit podle svých představ – jenže sehnat hezký rám do 25 000 Kč je naprosto nereálné.Takže jsem pokračoval dál a podíval se na další značky, jako Canyon a YT.
Canyon Neuron CF 7 nabízí zdvihy 140 mm vpředu a 130 mm vzadu za cenu 77 000 Kč – zamítnuto. Canyon Spectral 6 už má odpovídající zdvihy (150 mm a 140 mm) za 76 000 Kč, ale vzhledově mě vůbec nezaujal. Nejsem fanoušek jejich barvy Element – vypadá jak armádní zeleň. Navíc, přiznejme si, Canyonů je prostě všude dost. V každém bikeparku potkáte každé třetí kolo Canyon. Za cenovku přesahující 70 000 Kč prostě nechci dělat kompromisy, chci ať se mi kolo líbí.
U značky YT to byla láska na první pohled – konkrétně model Jeffsy, který přesně splňoval všechny moje požadavky. Navíc ho v Česku zas tak často nepotkáte. Vzhled kol od YT se mi vždycky líbil, jejich nové modely jsou prostě nádherné… ALE – protože jsem kolo vybíral v srpnu 2025, už tehdy bylo jasné, že YT končí. Žádné modely skladem a poměr cena vs. výbava naprosto tragický. Mým favoritem byl YT Jeffsy Core 2 v hliníkové verzi, ovšem s cenovkou 85 000 Kč! Tolik jsem za své první celopéro, které budu používat jen jako hobby jezdec, prostě nebyl ochotný dát. Navíc za takovou částku se už na bazaru dá sehnat spousta zajímavějších kol i značek.
Ještě chvíli jsem pročesával bazary, jestli se náhodou někde neobjeví Jeffsy ve specifikaci, kterou chci – tedy full 29, velikost rámu L a podvozek FOX. Na celé česko-slovenské bazarové scéně jsem našel celkem čtyři vyhovující inzeráty. A upřímně? To, jak funguje bazarový prodej kol, by vydalo na samostatný článek, každopádně daleko lehčí je koupit BMW M5 E60 V10 v nájezdem pod 100 000 Km případně garážovanou jedničkovou Ofci po německém majiteli. Prosím, když něco prodáváte tak reagujte na emaily, zvedejte telefony anebo inzeráty mazejte, pokud je kolo již pryč! Případně pokud si nejste ještě 100% jistí, že kolo prodat chcete tak jej do inzerce vůbec nedávejte, fakt vás nechápu.
Nakonec jsem narazil na značku Radon a jejich model Slide Trail AL 8.0, který přesně splňoval všechno, co jsem od kola chtěl. Z mého pohledu perfektní design – matná bílá barva se mi vždy líbila, komponenty jsou skvělé v dané třídě a zdvihy 150 mm vpředu a 140 mm vzadu přesně splňují co od kola chci. A to všechno navíc ve výprodejové akci za 42 000 Kč. Bylo rozhodnuto. Komunikace s obchodem Bike-Discount.de naprosto bez problémů, doručení buď přímo na vaší adresu nebo do partnerských obchodů, kterých v ČR neustále přibývá.
Recenze is coming.
(vloženo 21.10.25)
| Značka | Radon |
| Model | Slide Trail AL 8.0 |
| Modelový rok | 2023 |
| Velikost | 20 |
| Hmotnost | 15 |
| Rám | Al |
| Vidlice | Fox 36 Performance - 150mm |
| Tlumič | Fox Float DPS Performance - 55mm |
| Hlavové složení | VP, ZS44/ZS56 |
| Kliky | SRAM X1 1000 Eagle |
| Středové složení | SRAM DUB, Pressfit, 92mm |
| Měnič | SRAM GX Eagle |
| Řazení | SRAM GX Eagle |
| Kazeta | SRAM GX Eagle |
| Náboj přední | SUNringle SRX |
| Náboj zadní | SUNringle SRX |
| Brzda přední | Magura MT5 |
| Brzda zadní | Magura MT5 |
| Ráfek přední | SUNringlé Düroc 35 Expert |
| Ráfek zadní | SUNringlé Düroc 35 Expert |
| Řídítka | Race Face Æffect R, 35 x 780mm, 20mm rise |
| Představec | Race Face Æffect R - 50mm |
| Sedlovka | Radon Competition Dropper - 150mm |
| Pláště | Schwalbe Big Betty + Magic Mary |