Co jsem na BF, měním kola častěji, než dřív :-)
Zatím poslední stavba.
(vloženo 19.10.25)
Kolo zablokujes i dobre serizenou rafkovou. Pointa hydrauliky je prave v tom, ze se dobre davkuje a vyzaduje mensi silu:) (coz jsou trochu spojene nadoby) Jinymi slovy, je toho hodne co chtit:)
Mechaniku tam mám, protože každé kolo, které stavím, je to poslední, to pravé, které už budu mít napořád – zatím to ale nedopadlo :-)
Říkám si, že z dlouhodobého hlediska, může být mechanika méně náročná na údržbu. A co se brzdného výkonu týká, tak třeba zadní kolo uvedu do smyku se zadkem v sedle i s touhle mechanikou, takže co víc chtít. Jasně, hydraulika vyžaduje méně síly, možná se lépe dávkuje, ale s tím se dovedu smířit.
easyrider: na stařičkém Rebelu tuhost nepostrádám, ale cítím každý kamínek. Je to sbíječka. ICAN je prý tvrdý, ale stále je pohodlnější než DC.
Ano, tuhost, když nastoupíš. At je to klidně hnusný, ale musí to jet. :)
easyrider: Co myslíš tím výkonem u rámu? Tuhost? Mě zase naopak zklamaly hliníkové Cannondale, měl jsem dva. Jezdit se na tom dalo, ale kvalita zpracování – lak, svary, vstupy do rámu, to má kdejaký Superior/Author o třídu lepší.
Jinak kolo jako také se mi líbí, není to tuctovka. Jen bych v dnešní době už nedával mechanické kotoučovky :-)
Mě osobně rámy DC nejvíce zklamaly při porovnání výkonu s konkurencí. Když na to člověk přesedl z Cannondala, tak to byla docela propast…
kubad: retro je moje CX na RÚ, cantilever brzdách, galdách a 2×10 :) tohle je moc pěkný. Klidně bych to bral
Může být, ale za skoro 30 let ježdění mě nic z toho, co popisuješ, nepotkalo, takže se tím trápit nebudu.
Jendach – nejde ani tak o to že je tam nepotřebuješ ale o místo pokud zadní kolo rozcentruješ něco blbě trefíš nebo ti praskne drát nebo nedej bože to ucpeš bahnem…
Za zenitem jsou jejich stránky. Domluvit se tam ale dá ledacos.
Jinak mám to celé na mechanice, protože jsem to tak chtěl. To je i důvod té 1×11.
No a šířka plášťů? To je tady věčné téma. Teď mám 36, pak dám 40. Co se mě týká, širši jezdím leda na mtb.
Komplet 25k jakože sis posbíral komponenty a od duratecu bral pouze rám? Protože ty jejich ceny jsou tady akorát do vtipů. Už takhle stavět nové kolo na čistě mechanické sadě bych měl tik.
Jendach: díky za info. Zas tak moc nezdražili. Mě vyšel Rebel bez vidle v roce 2011 na patnáct.
https://www.bike-forum.cz/…jlepsi-forme
Je to úplně jiné, než máš ty. Zadní vidle 421mm, kliky vysoko, je to stará cyklokroska. Teď ní jezdí spíše synátor.
Stálo to komplet 25. A ano, je to srdeční záležitost. A co se RB týká, chystám se na TRX.
Stavět na Duratec rámech, to už chce srdíčko… Je to něco jako s RB lešenařinou…
Dvacet let zpátky možná, dnes už vlastně není důvod…
Teď na to koukám, kolik místa máš mezi sedlovou trubkou a zadním kolem. Na kolik přišla rámovka s vidlí a hlávkem?
Díky :)
V konfigurátoru jdou nastavit i 45.
Jinak bída s nouzí, pohony pouze s 11 rychlostmi wtf
HT se 70° hlavou, zadní stavba 445 mm. O UDH nikde ani zmínka :/
Už není rok 2010
Sítě mrtvý, ale soudě podle čekacích dob, zakázek mají dost.
Mám nasazená Speedera 36, ale do rámu by se v pohodě vešly 40, možná i kousek víc. Až dojezdím 36, dám určitě ty 40.
Rám je Rebel, geo vlastní na míru. Ještě jsem kolo na míru neměl a chtěl jsem to zkusit. Zjevně se to povedlo, sedí mi :-D Pochválit musím vnitřní vedení. Bovdeny nejsou nijak zalomené, takže to i pěkně řadí.
Jinak kola karbon od zaplety.cz, mechanická sada Sram Force 1×11, kliky Sram Force 165mm, brzdy mechanické TRP, řidítka a sedlovka karbon Deda.