Skončilo mě jedno spoření, tak jsem si udělal z části peněz radost. Rozhodoval jsem se mezi HT Epic Cruxem a Divergem všechno v carbonu. Nakonec jsem se rozhodl pro Divergeho 4 2026 Sport carbon. Ze začátku jsem měl obavy z plášťů 45mm a řazení- že to zkrátka neutáhnu. Na kole jsem dojel domů v pátek. A v sobotu jsem ho hned otestoval na 106km říjnovém reportu. A obavy se nenaplnily. Pláště ani převody mě nijak neomezují. Tabulky doporučují pro mou výšku velikost 58, ale já jsem zvolil osvědčenou velikost 56 a udělal jsem dobře. Záda mě jako z Giant Defy vůbec nebolí. Jsem z toho kola úplně nadšen.
Přední světlo: Topeak CUBICUBI 1200
Zadní světlo: Magicshine SEEMEE R300 Radar zadní černá
fotil jsem to Sony a5000
(vloženo 16.10.25)
| Značka | Specialized |
| Model | Diverge 4 Sport Carbon obsidian metallic/quartz metallic |
| Modelový rok | 2026 |
| Velikost | 56 |
| Hmotnost | 11 |
| Rám | Specialized Diverge FACT 9r carbon, SWAT™ Door integration, Future Shock suspension, threaded BB, internal routing, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc, UDH dropout |
| Vidlice | Future Shock 3.1 w/ Smooth Boot, FACT Carbon 12x100mm, thru-axle, flat-mount disc |
| Kliky | Shimano GRX FC-RX610, 40t |
| Středové složení | Shimano BSA Threaded 68mm |
| Měnič | Shimano GRX RX822-SGS, 12-speed |
| Řazení | Shimano GRX RX820 12-speed |
| Kazeta | Shimano SLX, CS-M7100, 12-speed, 10-51t |
| Řetěz | Shimano SLX, M7100, 12-speed |
| Brzda přední | Shimano GRX 410, Hydraulic Disc |
| Brzda zadní | Shimano GRX 410, Hydraulic Disc |
| Ráfek přední | DT Swiss G540 700c, Center Lock Disc |
| Ráfek zadní | DT Swiss G540 700c, Center Lock Disc |
| Pedály | Shimano Deore XT PD-M8000 |
| Řídítka | Specialized Adventure Gear Hover, 103mm drop x 70mm reach x 12o flare |
| Představec | Future Stem, Comp |
| Sedlovka | Carbon, single-bolt, 27.2mm |
| Sedlo | Specialized Power Arc Expert 155 mm |
| Pláště | Tracer 700x45, Tan Sidewall, Tubeless Ready |
@PLATYPUS3: no vzhledem k tomu, zeto kolo ma dlouhej retez, povolenou brzdu hazky < ok muze byt u silnicky > tak si myslim, ze jit do servisu je asi zbytecny :D karbon neni uplne choulostivej, ale zaklad je mit momentak, nebo dobry mejdlo na ruce
Jirka: no, myslel jsem to vážně. Jestli je karbon tak choulostivej jak jsem tady viděl, jezdím jen železo a hliník tam se ztrhne akorát závit v objimce nebo na šroubu.
Přikláněl bych se též k názoru, že to nebylo ideálně dotaženo od prodejce/servisu, pasta není všespásná! Ale samozřejmě pomůže, když se dotáhne na správný moment, pak by to mělo být již bez zajíždění! Ale zase takto máš teleskop bez příplatku, fór! ;-)
Nebylo by lepší zajet do Spešlu, ať ti ukážou jak sedlovou objímku přitáhnout, když je to tak sofistikovaný. Pak už budeš vědět.
Adul:něco tam je, ale proč teda sedlovka postupně zajela o 10cm oproti původnímu nastavení, když je to proti zajíždění sedlovky. Ale já jsem tu pastu proti zajíždění sedlovek nikdy neviděl, tak nevím jak vypadá.
Japatože tam nebyla ta pasta už od koupě? Já bych ji tam celkem čekal! ;-)
Bara2 a Kotwík: díky za pochvalu, snad už se ta sedlovka nebude sesouvat, ale pro jistotu jsem objednal, pastu na karbon sedlovky, jistota je jistota. Aby se mě to zase sesunulo o 10cm dolů po tom netoužím
Parádní Kožuchu.
Chlebovnik: Jak píšeš, taky jsem byl na rozhraní velikostí a po projetí zvolil tu větší velikost.
O velikost menší, o velikost menší, …
Já šel u Diverge do větší velikosti a měnil představec za –17 ° x 130 mm a k tomu řidítka s Reach 101 mm.
Stejně tak kamarád, který je „tabulkově“ mezi 56/58 vzal 58 a je spoky.
Nelze to generalizovat. =)
Diverge je supr bike, osvědčilo se mi u něj spis ostatním radit o velikost menší, protože s origo predstavcem je člověk dost nataženy. Ja vozil nakonec dokonce 7cm, manželka taky kraťoučký. Asi tu pak plácnu pár fotek o 5 letech zkušenosti s divergi a něco sepíšu :) od závodu, bikepackingu po 24h jízdy jsem jim dával celkem zabrat. Ale už se čeká na jiné.
At ti slouží!
plysovykozisek: no sak jo a Diverge stojí lehce přes 50k, ne zrovna tvoje verze ale na Apexu za 2099 € nebo na GRX za 2199 € za 87k je Ridley potom nesmysl, škoda
Azmir: já jsem psal za skoro stejnou cenu jako to Diverge, to není lehce přes 50k. To Ridley bylo kolem 87k v akci.
plysovykozisek: kde mají Ridley v elektrice za lehce přes 50k, dáš odkaz?
plysovykozisek: jdeš proti proudu:) Ať ti dělá nové kolo radost..
Je to tak že se mi jednou na cestě vybila baterka v páce a zachranila mě benzína a pan co mi pujčil dvoukorunu, abych vyměnil.
Waters: já elektriku nechcu, někde se to vybije. V té prodejně v Třebíči mě nabízeli Ridley v elektrice karbon v akci za skoro stejnou cenu jako byl ten Diverge, říkal, že to má nosnost 135–140kg. Ve Flystorku jsem se taky díval, kola v akci nic se mě nelíbilo.
@Jáchym 1 : a do třetice, třecí :-)
Kolo fajné, jen dneska kupovat v týhle cenovce s mechanickou sadou, no nevím. Ale to je daň za nápis na rámu. Ty kotouče jsou taky dost bída, chtělo by to broušený.
Vždyť je ten řetěz na nejmenším pastorku prověšenej, zkrať ho podle návodu. Při prvních vyjížďkách se GRX tvářilo taky ok, počkej s hodnocením až po delším nájezdu.
Přidám svou zkušeost s velikostí… se 188 cm jsem byl na hranici 58/61, po kratičkém testu jsem vzal 58 a nakonec jsem ještě i zkracoval představec ze 100 na 80mm. Takže mi přijde že je to spíš delší, ale asi záleží odkud kdo míří, já jsem šel směrem z MTB a silničku ani gravel jsem nikdy předtím neměl. Jo a šlo teda o minulou generaci, ale přijde mi že až na detaily jsou skoro stejné, tak to bude snad podobné
Já se na tu Tvou výšku ptal proto,že mě taky dle jejich fitu vycházelo 58cm,ale líp jsem se cítil na 56ce.
A GRX 1–12 mě,bohužel jako Polku,na zadek neposadilo.
Stejnej problém jsem měl u Tarmaca, taky zajížděla. Pasta to vyřešila.
jlrl_: uvádějí tam hmotnost 9,79 kg, takže 11kg s vybavením je v pohodě
Jáchym1:185cm
alireb: řetěz je volnější, ale když je to na nejlehčím převodu, je nataženej dost
J1RKA: na nejlehčím převodu je řetěz trochu volnější
Polka: 1krát 12 nemůžu říct půl skova
keymaker: já stejně jezdím na jednom převodníku na všech kolech
Adul: na tom reportu jsem zjistil, že mě sedlovka postupně zajela o 10cm dolů proti původnímu nastavení. Doma jsem to nastavil a dotáhl momentovÿm klíčem na 5,1 Nm a byl jsem překvapem jak moc byla sedlovka nedotažená. Koupím si asi tu pastu proti zajíždění sedlovek. Al Diverge budu mít jako záložní kolo. Ale Giant Defy prodám bolí mě z toho záda a moc na tom nejezdím
Super, to vypadá na pěknou strojovnu, tak snad nadšení neopadne a natočíš na Divergovi spoustu fotoreportních švihů! Co sedlovka? Už nezajíždí? 5*! ;-)
Krásný kolo, ale nějak jsem pořád nepřišel na chuť jednoplacce :-) a váha jak už bylo psáno je překvapující. Můj AL CruX má do deseti kilo…
Velikostně ok, řetěz rozhodně zkrátit, váha docela dost, aspoň upgrade kol by to asi chtělo. Na GRX 1×12 (40 × 10–45) mám natočeno přes 5 tis. a jako jo, převody super, funguje to, ale čekal jsem od toho lepší chod. První měsíc to řadilo parádněm, ale s postupem času horší…možná mám ale lehce hnutou patku, je to náchylný na nastavení.
Spesl mam rad, pekne kolo. Taky jsem vlastnil stampjamper a byla to velka laska, nez jsem presel na gravel. Davam 5*. Jen mne prijde, ze ten retez na tom nejak visi.
Pěkné kolo, za mě pořád jeden z top gravelů. Hmotnost v pohodě, svého gravela mám dokonce ještě těžšího i bez serepetiček :)
Ta hmotnost je s košíky na láhev, předním a zadním světlem a pedály- to co je na fotce.
Povedené, Myslím, že dobrá volba. Jen ta hmotnost na mě takto na papíře působí děsivě :)