Pohled zboku
Kokpit
Vidlice
Po stavbě fulla mi klasicky zbylo spousta věcí, skoro na celé kolo.
Viděl jsem na fóru že Scott představil Scale Gravel, což je vlastně Scale s pevnou vidlou, takže celopevňák :)
No tak jsem si říkal, že je čas konečně nastoupit na vlnu Gravelu a rozhodl se, že si dám zas dokupy starej hardtail s pár vylepšeníma. Koneckonců to kolo má skoro geometrii jako moderní gravely (dlouhej forbec kompenzuje „neberany“).
Objednal jsem tedy z klasicky z číny vidlu a sedlovku, protože jsem na takovém kole nechtěl odpruženou ani teleskop (toho teleskopu možná budu litovat) aby to bylo co nejlehčí a nejjednodušší.
Tak to konečně došlo a sestavil jsem to. Tedy je to „gravel“ s rovnými řidítky, vnitřními rohy a 29×2,1" plášti. Váha se nakonec bez pedálů dostala pod lehce pod 9,3 kg.
Co jsem to byl kousek projet tak váha je znát a je to sakra svižný, samozřejmě ne jako silnička, ale fakt to jede. Asi se z toho stane i zimák. A ano je to trochu provokace tím slovem gravel, sám to považuju spíš za rychlej hardtail ale považoval jsem za nutný se svézt na téhle módní vlně :)
(vloženo 16.10.25)
| Značka | Trifox |
| Model | GREVL25 |
| Modelový rok | 2025 |
| Velikost | 19 |
| Hmotnost | 9,3 |
| Rám | Trifox MFM200 |
| Vidlice | Toseek M40 Carbon |
| Kliky | Shimano SLX FC-M7100 |
| Středové složení | Shimano BB-MT501 |
| Měnič | Shimano SLX RD-M7100 (14t NW jockeys with bearings) |
| Řazení | Shimano XT SL-M8000 11s |
| Převodník | Alugear ELM Oval 36z (6mm offset) |
| Kazeta | Shimano Deore CS-M5100 11-51z |
| Řetěz | Shimano XT CN-M8100 |
| Náboj přední | ZTTO DR190 |
| Náboj zadní | ZTTO DR190 (60t ratchet), DT RWS |
| Brzda přední | Shimano SLX BR-M7100 + SRAM Centerline 180mm |
| Brzda zadní | Shimano SLX BR-M7100 + SRAM Centerline 180mm |
| Brzdové páky | Shimano ZEE BL-M640 - Freestroke mod |
| Ráfek přední | BlackJack Ready27 Asymetric |
| Ráfek zadní | BlackJack Ready27 Asymetric |
| Pedály | Shimano XT PD-M540 |
| Řídítka | Bontrager RXL 750mm, Ergon GA3 Risky Red |
| Představec | LOOK Astem 110mm |
| Sedlovka | Toseek 31,6mm Carbon |
| Sedlo | GUB 1183 Carbon-Ti |
| Pláště | VIttoria Terreno 29x2.1 Tanwall |
filipes: Ty VLCS sedlovky už nějak na Ali nevidím, navíc lidi psali že oproti originálu moc nepružej a 5k za originál mi na tohle kolo nepřijde moc opodstatněný. Co se týče insertů tak jaké to má výhody, mě přijde že to přidá akorát valivý odpor, rockgardeny na tomhle úplně jezdit neplánuju, takže v čem je ta přidaná hodnota na takovéhle kolo?
Koncept kvalitního celopevňáku včetně vnitřních rohů mi přijde pro pohodové ježdění super. Dej si tam „rozříznutou“ sedlovku z Alíku, obrovský skok v pohodlí. Další krok jsou 55g inserty od Vittorie – benefity jsou jasně cítít, těch 55g navíc není.
Vizuálně se mi ten rám teda echt nelíbí…
Já mluvím o bolestech, napnutí šíje, krku; nejde o ruce.
To se ani nedivím. Ty jsi sportovec, zaměřený na výkon.
@zirecek: kamo, me nakole nic neboli, nic z toho co pises, ani zadnej stres :D
J1RKA: Takže si je v podstatě nejezdil, ale soudů plná ústa. Já mluvím o bolestech, napnutí šíje, krku; nejde o ruce. Roky jsem je odmítal, měl podobný zkreslený pohled jako ty, pak viděl několik videí, četl články. Vyzkoušel a říkám si, že jsem je mohl mít dříve. Roky jezdím ploutvičky gripy, což je další nezbytnost na kole.
Občas se usmívám, jak vidím závodníky třeba v maratonu, jak jezdí široké řidítka, tenké „trubkovité“ gripy kvůli gramům. Musí spálit velké množství energie v takovém neergonomickém posedu/úchopu, v neustálém napětí a stresu, které se snaží přirozeně kompenzovat užším úchopem – dlaněmi přes brzdové páky, což není řešení, protože se nemůžeš přirozeně zapřít.
Kapitola sama o sobě jsou mladé dívky, juniorky, které vozí neskutečně široká řídítka, bizár už na pohled.
@zirecek: ty rohy jsou asi dobry jen na dlouhy streky, kdyz potrebujes ulevit rukoum, jinak tam nevidim jinej prinos, kdysi davno jsem je kupoval kamosce, tak jsem sije dal na HT, abych vedel, jak je spravne nastavit, a neoslovilo meto. ruce me nakole obcas boli, ale to vyresim, tak zese na minutku chytnu za brzda je vyreseno
Ačkoliv teda teďka na to koukám a já to fotil ještě ve fázi kdy jsem neměl všechno doladěný, pak páky šly ještě malinko nahoru a zmenšoval jsem pak ještě reach, jelikož při montování jsem ho vlastně zvětšoval
J1rka, krásně a přesně ukazovákem, měl jsem ty páky takhle i bez těch rohů a sedí mi to, a to mi přijde že zas tam velký ruce nemám (tuším velikost 9/10
Vnitřní rohy jsou spíše na výkonnost. Nevidím přínos na elektrokole s jinou geometrií, posedem, užitím.
Používám je většinu času, ve výjezdech v sedě většinu času.
J1RKA: Ty si je jezdil nějaký čas?
@zirecek: ty rohy jsou dobry max na asfalt, jinak mi neprijdou prinosny, kazdopadne jsem si vsimnul, jak ma < scortis > nastaveny brzdovy paky, nechapu, jak nane muze dostat pro sjezdu
zirecek: Moje žena má vnitřní rohy na éčku. zkoušel jsem to, ale nijak mě to neoslovilo. Necítím potřebu to na svém kole mít. Možná to bude tím, že na MTB nejezdím dlouhý štreky, ale pokud možno v terénu. A ani tam mi ve výjezdech nechybí. Jak píše tiger – na dvoustovku bych je asi ocenil, ale dvoustovku jsem nejel nikdy ani na silničce. :-)
Vnitřní rohy jsou hnusné, ale velice přínosné.
Už mne nebolí šíje, za krkem.
Je to další úchop, zejména na širších řidítkách.
Znatelně lepší, než dávat ruce, prsty přes brzdové páky.
Úchopem ve vnitřních rohách se člověk natáhne, uvolní, je o něco více aero.
Je potřeba je dobře nastavit.
Sranda stranou, ono kdo tohle nezkusil, tak prostě neví, mám něco podobného ze supáka, i když s poněkud víc relaxovaným posedem, dvě kila dáš a na konci limitujou nohy a ne ergonomie kola.
Ty vnitřní rohy jsem ale psychicky nezvládl a nakonec je nemám, zato jsem na tom jednu dobu měl rodla z cargobiku á la paní radová s omotávkou.
ZDRI: dík, a ty vnitřní rohy je něco z aliexpressu, ale nápadně to připomína sqlab 411, ačkoliv ty asi budou mít lepší ergonomii. Posed ti nevyfotím, ale prostě takový víc natažený než na MTB.
Jinak ostatním díky za názory a k tomu že vnitřní rohy jsou hnusné, tak bych dodal že všechny jsou rohy jsou hnusné, ale asi nikdo si je tam nemontuje kvůli vzhledu :P
Foto “Pohled z boku “ = nádherný kolo, nasupený býk ,… závidím , dávám 5*! , když se nejede makadam nebo příčné kořeny proč ne.
Ten fousac, co prodava trendove pneu Ultradynamico, si ted navrhnul a zacal prodavat svoje pojeti 29er…jak by to melo vypadat podle nej a v navaznosti na kola jako ten tvuj Radial.Kdyby Radial pokracoval po kolejich az dodnes :) https://bikepacking.com/…ks-evoo-new/
TK 75: ATB Radial od Velamosu, to byly časy (foto jsem si půjčil z Aukra, měl jsem černo-stříbrný a pak červeno-žlutý)
Za mě paráda, univerzální kolo na celoroční provoz, přesně podle mého gusta!!! A na ty gravel puristické kecy bych se vykašlal, zde mají rovná řídítka smysl.
Mám něco podobného (viz můj profil), ale Tvůj má mnohem více sexy přední partii (hlava/představec ala Look). Co přesně tam máš za ty vnitřní rožky? Od začátku je chci také vyzkoušet, jen se nemohu dokopat něco objednat. A docela by mě zajímala fotka kolo+Ty – jaký na tom máš v reálu posed.
2022 zaclo atb na bikepacking.com https://bikepacking.com/…b-manifesto/
a casto tam je videt tohle oznaceni
Antuch: Jeste si pockame, az se vrati zpet pojem ATB
Ke mně už se vrátil loni na podzim. „Kolo budu používat na brouzdání krajinou všemi druhy terénu a když se naskytne trail, tak si ho samozřejmě s chutí projedu. Bude to moje ATB. Když pojedu záměrně na traily, tak samozřejmě vezmu Carmu s adekvátním obutím Mazza 2,6“ / Mazza 2,4.
:-)
Ale proč né, za mě super HTčko, žádný fičurýny na složitější servis navíc! Flat bar gravel v topu! 5*! ;-)
Moc pěkné kolo, tedy až na ty gripy, ale vím, že každému se líbí a vyhovuje něco jiného.
Me se nahodou libi, kdyz se kolu s komponenty (pneu rohy atd) rika jmenem co odpovida tomu, kde to kolo bude fajn.Lepsi nez rikat xc …na xc by to asi moc fajn nebylo :)
Kazdej si pod gravelem predstavuje proste neco jineho. Zase jsme u te rozmanitosti…a tak to ma byt…za me by mu ty berany mozna slusely vic. Kazdopadne super seredka:)
Jeste si pockame, az se vrati zpet pojem ATB, uz jsem cetl par nazoru, ze to bude dalsi skupina kol, co se bude oprasovat a tlacit;)
@tigermoth
tak. A trendhonibrkum prdne zilka.
Teda ty vnitřní rohy jsou fakt vizuálně kentus, ta nahrbená vidla taky vypadá jak když má někdo takové ty kolena dozadu a ta horní rámovka, co běží se vzpěrama stavby, takže sedlovka vypadá, jako by měla 69 centimetrů, to bezostyšně okrádá o poslední zbytky normálnosti.
Za mě super, tohle mě baví a bombím tam pět panáků. Berany by tomu ubraly na šokové hodnotě, vyprd bych se na ně.
Mi se vůbec líbí škatulkování u gravelu. Dnes je kdejaký prasopes gravel a to se mi líbí :-)
vyborne s je s tim gravelem vytocil :). Zjevne skatulka tryzni mistni mozky vic nez otazka jestli se na tom dobre jezdi…
Hele proto je ten “gravel” v uvozovkách :) taky si pod tím pojmem představuji něco trochu jiného. O beranech jsem samozřejmě taky uvažoval ale to by bylo dost investic navíc, tady jsem skoro všechno měl.
mirorek2: pobavilo mě to s těma vajcama, myslím že je to jako s každou věcí co se vymyká standardům a to že na ní budou vyhraněnější názory :) já třeba jak jsem to měl dlouho jako hardtail tak mi to takhle konečně vzhledově dává smysl a líbí se mi to :)
zirecek: Full HT je takový hezký oxymorón, já samozřejmě chápu co tím bylo myšleno, ale v tom případě si vyprošuju název HardAll :D
Tohle je full HT, žádný gravel, ten je o beranech.
Já mám klasický HT s odpruženou vidlicí, vnitřními rohy, je to super s 48 mm plášti, letí to nahoru i dolů.
Nevím, proč je nutné nazývat kola s plášti 2,1 a více jako gravel. Za mne je to spíše o postoji. Větší objem se prostě žmoulá, klasický gravel v našich podmínkách je tak nějak do 2,0 plášťů, ve specifických podmínkách klidně více.
Doufám, že to nenakladlo někde vajca
Sorry ale je to nejhnusnější objev za dlouhou dobu, ať to dobře slouží ke svému účelu!
Taky jsem postavil k fullu, dal rovný a nedávalo mi to smysl, tak jsem po týdnu dal berany :D
Ať slouží :)
Přesný název je flat bar gravel. Máš to povedené. Stavím podobného zbytkáče. Zatím rovné rodla, pneu 2,25. Převody 1×12.
Škoda, žes to nevybavil berany, to by mělo potenciál. Takhle je to jen obyč mtb s pevnou vidlicí, tedy aktuálně skoro mrtvá cyklistická větev.