Po dvaceti letech mě syn znovu přitáhl na kolo do terénu a z přístupu „na to šmrdlání s ním mi to musí bohatě stačit“ došlo po dvou letech na lámání chleba a využití posledního trumfu v rukávu – „náskok díky technice“.
Po prvním kole z výprodeje a druhém z bazaru nazrál čas udělat radost i sobě. To poslední prasátko v řadě bylo shodou okolností vykrmené k prasknutí, a hlad rodině rozhodně nehrozil.
Chtěl jsem něco jiného – něco, co nepotkám ve frontě na lano nebo si nespletu s jiným kolem před hospodou. Zároveň něco, co nekřičí, žádné extra hypertech překomplikované čičoviny, kde jde primárně o ohromení a až sekundárně o vyřešení problému, který nikdo nemá. Líbilo se mi konstrukčně, líbil se mi jejich příběh, líbil se mi jejich přístup. Recenze se předháněly v superlativech a A170 plnila vše, co jsem si přál.
Po konzultaci jsme se shodli na velikosti – jejich doporučení, kalkulátor i moje zkoumání geometrie ukazovaly na totožnou velikost 480 Regular (nabízí jich asi 22 + možnost vlastní geometrie). Chtěl jsem jen rám, konec zimy strávit skládáním a použít většinu upgradovaných věcí z předchozího kola. Původně slibovaných 12–16 týdnů se při objednání protáhlo na 22 a během té doby chodily maily s obrázky z různých fází výroby. Clo se neplatí (nějaká výjimka vzhledem k „domestic made in UK“). Možnost zajet či zaletět si tam pro rám jsem zvažoval, ale nakonec – i díky posunu termínu dodání – tahle varianta padla. Na prohlídku nové továrny jsem pozván na jaro, kdy mají každoroční sraz majitelů v Dyfi bikeparku (8 minut od továrny).
Rám působí bytelně a robustně, je vidět, že na něm dělal někdo, kdo opravdu ví, co musí kolo v jejich velšských podmínkách vydržet. Snaží se dělat minimum závitů a místo toho používají vložky, které se dají případně vyměnit (např. spodní uchycení tlumiče, zadní brzda) – asi i proto, že závit do titanu se dělá blbě a ještě hůř opravuje. Ložiska po 800 km čistě na trailech a DH nemají sebemenší náznak opotřebení (Mondraker Superfoxy R už po cca 600 km po výměně doslova volal).
DW6 funguje, jak má a jak píšou, geometrie mi sedí. Mulleta jsem chtěl, protože devětadvacítka vzadu mi trhala kalhoty na prdeli častěji, než mě bavilo. Co mě překvapilo, je extra krátká hlavová trubka – oproti Mondrakeru bych musel mít asi 5 cm podložek pod představcem na stejnou výšku řízení, proto ty 50mm řídítka. Trochu víc váhy na předním kole přenechám mladším a ostřejším pilotům, než jsem já.
V šlapacím setupu (karbonová kola, trail pneu a vzduchový tlumič) to na 170 mm jede dopředu líp, než jsem si přál. V lanovkovém setupu (pružina, DH casting a DT511) to zvládne víc, než mi dovolí odvaha a umění, a odpustí i chyby, kdy se ráfek balí do brambory. Chce to okamžitě polepit, protože trubky v polomatu se poškrábou už pohledem. 3D tištěné díly nejsou vizuálně dokonalé a je na nich poznat, jak vznikaly – nejsem si jistý, jestli je to záměr, nebo jen ulehčení práce. Třeba Bastion má na svých silničkách povrchovku až do zrcadlového lesku. Jediné, co mě vadilo, je ochrana zadní stavby před řetězem – odlepuje se a působí spíš jako z kola z Číny. Moje chyba byla, že jsem při objednání neřešil obrácené brzdy – dokázali by udělat vývod z rámu i na druhé straně.
Nějaká vzletná slova o tom, jak to funguje, ode mě asi nebudou plně relevantní – nemám s čím moc srovnávat a asi nejsem ten pravý, kdo odhalí jemné nuance. Za mě to ale na 100% naplnilo, co jsem chtěl. Zvládá to s lehkostí víc, než tomu umím naložit, a když něco poseru, vyřeší to s lehkým odfrknutím. 60 km kolem Prahy dám i s mojí parodií na fyzičku a po 80 km na Klínovci se večer najím bez třesu příborem.
Podle zástupce Athertonu v době objednávky v ČR věděl o třech rámech z A-série.
Postupně k tomu mám tři sady kol (omg):
- DT511 s DH Maxxis plášti a Rimpact vložkami na prasárny (popravdě, z DT jsem dost ********)
- karbon WeAreOne composites Triad na Schwalbe Radial s vložkou vzadu, když je mokro nebo hladký povrch – poslední dobou jezdím hlavně ty, protože DT se častěji přeplétají, než že bych na nich jezdil
- FSA karbon s Contíkama a Trail castingem na šlapání.
Výběr klik ovlivnila verze Ochain v limitované černo-zlaté edici, kterou už jsem měl, takže jsem potřeboval Sram 3-bolt kliky.
Sedlovku jsem převzal z původního kola, ale na řadě je nákup 180mm – zatím nevím, jestli znovu ověřenou OneUp V3, nebo půjdu do Reverb AXS.
PUSH – poslední akvizice po předchozí Öhlins RFX 38 s jejich pružinovou patronou. Tak dlouho jsem řešil, co místo ní dám zpět na původní kolo, až jsem se zakoukal do PUSH NineOne. Intend se mi nelíbil, ani nevím proč. Jejich prototyp s karbonovými nohami a plánovaným titanovým vrškem co by k rámu šel jak prdel na hrnec ještě čeká hodně vývoje, a FOX Podium mě odradil nutností jiné přední osy. Servis zajišťuje německý importér, který má skladem díly i aplikaci pro objednání a odeslání do servisu. Nicméně servis po 50 a 150 hodinách je natolik uživatelsky jednoduchý, že se na něj cítím sám.
Po výměně jsem hned poznal, že s PUSH drží přední kolo víc na zemi a celkově to líp jede tam, kam chci. Citlivost a jemnost je podobná, jen PUSH s pružinou dle váhy a jezdeckého skillu a plně fouklým pneumatic bottom-outem dostanu dvakrát až třikrát za den na doraz. Chtěl jsem si objednat tvrdší pružinu, ale zřejmě jsem nebyl jediný – Push připravil verzi V2, která to řeší hydraulickým bottom-outem a dalšími upgrady pro lepší progresivitu. Upgrade na V2 stojí stejně jako servis u Öhlins, takže v listopadu jim ji posílám. Pro jistotu jsem vidlice ještě jednou prohodil a utvrdil se v tom, že Öhlins půjde do světa.
(vloženo 6.10.25)
| Značka | Atherton |
| Model | A170 |
| Modelový rok | 2025 |
| Velikost | 480 regular |
| Hmotnost | 16.8 -18.2 |
| Rám | Atherton A170 titan-karbon |
| Vidlice | PUSH Nine One |
| Tlumič | Ohlins ttx22.m2 |
| Hlavové složení | Cane Creek Hellbender |
| Kliky | x01 eagle DUB 165mm |
| Středové složení | Sram |
| Přesmykač | x |
| Měnič | GX T- type |
| Převodník | 32t |
| Brzda přední | Trickstuff Maxima |
| Brzda zadní | Trickstuff Maxima |
| Brzdové páky | Trickstuff Maxima |
| Pedály | Crank Brothers Mallet Enduro |
| Řídítka | Burgtec ride high 50 |
| Představec | Renthal Apex |
| Sedlovka | oneup v3 |
| Sedlo | Burgtec |
Nad A jsem taky uvažoval, ale zvítězilo srdíčko. Co se ti nelíbí na Intend vidlici? Za mě je rozhodně Intend lepší jak PUSH.
scret: taky si říkám, že je to blbost, ale podle občanky to tak bohužel je…
scret: Do 63 určitě, mohu potvrdit :))) a myslím,že to ještě chvíli půjde ;-)
saintjv: Na jednu stranu souhlas, pokud nekdo furt na neco ceka, az si jednou udela radost, je blbost. Do kolika clovek muze aktivne a trochu agresivne jezdit, do 55? Pak stejne vymekne a strouchnivy:) Ziletka apod. se da delat, kdyz slouzi zdravi, jeste klidne do 70ti, ale ENko a podobny? Na druhou stranu to ale pro spoustu lidi nemusi byt vubec priorita, byt jezdi treba hodne a dobre… Proste na tom matrosi jim az tolik nesejde…
Konecne hodnotim. A nelze jinak nez slovy : tady je svet v poradku!
Nesetrilo se, nedelali se kompromisy a je to vsude videt. Je to vec, kvuli ktere clovek chodi do garaze radeji nez do loznice:)
A tak to ma byt. Serou me ty lidi co furt na neco setri a nedokazi si uzit zivota a furt neco skudlit pro deti. Jsme tu jen omezeny cas a ja verim, ze je potreba tento cas si poradne uzit. Nedavno mi odesel kamarad. 48. A furt , ze nejdriv to a pak to a pak zas totok. Hrozne se tesil, az si udela radost necim podobnym jako ty, ale bohuzel uz to nestihnul… a to me prave utvrdilo v tom, ze clovek si tu radost musi umet udelat, kdyz to jde.
No nic zpatky ke kolu, myslim si, ze tenhle unikat bude radost potkavat a az te jednou potkam v krcaku tak te zastavim a oslovim a mozna ze ti tam necham moje kolo az ti tohle tvoje ukradnu:D
At slouzi!!!
Atherton, Push a Trickstuff… Slušná střela! Snad se v Křči někdy potkáme, tohle bych si moc rád prohlédl
Super doplnený popis. Super biku. Sedlovka one up je istota ale skúsil som nového reverba axs a zatiaľ pecka. Veľký servis dáš v pohode doma a meníš tam 1–2 tesnenia. Páči sa mi to jej prepružovanie v medzipolohe. Cielene si ju dakedy na malých príšlapoch nechám decentne pod dorazom a je to cítiť že to pomáha
Ještě jednou palec nahoru za dodaný popis. ;0) Krásný příběh, o athertonu jsem uvažoval při výběru sjezďáku, nakonec ale vyhrálo spojení dětského snu, tak třeba příště :0)
Super, žes přidal další foto… to je součástí služby, že ti z Athertonu posílají progres na tvých dílech? Fakt technologicky moc zajímavé, díky. K dokonalosti už tomu jenom chybí, aby i při SLM tisku (nebo jak to dělají) nebyl vidět směr vrstev. Na některých dílech to je stále patrné. Ten matný finiš je jinak asi těžko napodobitelný
Pavle? Sem na to koukal minulej tejden kdyz si to mel na aute, ale nestih sem se podivat :)
Fotky toprí, ale nějaký pokec k tomu by určitě nepoškodil, tohle je v současnosti jedno z top kol tady.
Tomu se říká přijít, podívat se a vyhrát. To bych chtěl jednou zkusit…
uprimne bych asi nechtel ty tisteny veci cerny ale pekne tak jak jsou z tiskarny s lestenym logem… to se mi libi celkove vic ale jinak asi nemam co dodat… nevim co by na tom kole melo byt hezciho, lepsiho, vyladenejsiho nez ted :)
Ad PUSH – mel jsem od nich upraveny tlumak a to, co dokazali vytriskat z obycejneho Foxe RP23 bylo neskutecny… Vidle musi byt dortik…
Ok, fotky se pokusím udělat lepší – ale jsem mizernej fotograf a ani mě moc nebaví fotit. A k doprovodnému textu se přinutím.
Topovy bajk…Škoda těch fotek a souhlasím, že tady by to chtělo pár vět..
Rozhodně vidím prvně UD vidli Push. Intend jde vidět v ČR už docela hodně, toto je rarita…Jak to funguje? Cena? Servis?
Atherton je top, DW6 se mi moc líbí…Škoda ze je to z UK respektive ten jejich zasrany Brexit…To CLO musí být ranec…
Tohle by chtelo vic a hlavne lepsich fotek a taky nejaky povidani! Osobne se mi taky nelibi ty rodla, pusobi to na mne jako retro, ale chapu, ze to proste nekdo tak potrebuje… Zajimalo by me jak maka vidle… Jinak samozrejme pecka… Tohle se nevidi kazdej den…
Hmm, atherton s pushem, to se tu opravdu moc nevidí. Máš to parádní…
Hodně pěkný. To by si zasloužilo, abys nám k tomu sdělil nějakej příběh. Kolik jich může v ČR cca být?
OneUp 35 V2 v 50mm z jara ještě nebyli na trhu, a v realitě to nevypadá tak blbě jak na fotkách, obzvlášť s mým talentem fotit…
potkal jsem s juniorem v Mladejch Bukach na konci srpna?
pecka, jen to paroží opticky nekousnu :( ale asi víš co potřebuješ tak OK