Já prostě už asi nedokážu fungovat stylem, kdy si koupím kolo, pak na něm jezdím a řeším jen servis. Když mi na letošních Prčicích prasknuly dva dráty, kolo se rozcentrovalo tak, že se sotva vešlo do zadní stavby, centrklíč spinkal doma a já tak jel posledních 30km s rozpojenou brzdou, dospěl jsem k rozhodnutí, že z Mutanta udělám zimáka a na delší výjezdy postavím něco s kotoučema. Do toho jsem četl jakousi vyhrocenou debatu na CZ gravel fejsíčku, kde se řešilo, že gravel pod 10kg je investice minimálně 35tis.+
Say no more! Mojí choré hlavě stačí málo, a tak vznikl projekt „pod deset za deset“ aneb Mutant v2.0 Výsledek je k vidění níže. Rozpočet těsně dodržen, váha taktéž. S pedály jsem na hodnotě 9,9kg a takových 350g by šlo ještě sundat na sedlovce a řidítkách. Základem je treking Giant Escape R2, který prodávající inzeroval jako Hoam, díky čemuž proplouval vyhledáváním Bazoše, než jsem ho objevil já. Vzhledem k rozpočtu je kolo poskládáno z věhlasných značek typu Meroca, Ballugoe, Goldix, Rujixu, Bolany a další. Nicméně musím konstatovat, že třeba páky a hazka od L-TWOO, zde konkrétně 10s GR7 chodí tak, že není vyjížďka, abych se aspoň jednou neřekl, že to snad ani není možné, obzvlášť když vezmu v potaz, že kompletně, včetně kazety, jsem poslal Číňanovi 17 stokorun. Stejný případ jsou kola a částečně vidlice, na kterou jsem ale musel vlítnout s pilníkem a lehce doladit dosedací plochy pro třmen kotouče a osu rychloupínáku. Od té doby už jen samá pozitiva a sociální jistoty.
(vloženo 30.9.25)
Značka | Giant |
Model | Mutant v2.0 |
Modelový rok | 2008 |
Velikost | 60 |
Hmotnost | 9,9 |
Rám | Escape R2 |
Vidlice | Ballugoe |
Hlavové složení | Hassns |
Kliky | Meroca |
Středové složení | Shimano BB MT-801 |
Přesmykač | nepřítomen |
Měnič | L-TWOO GR7 |
Řazení | L-TWOO GR7 |
Převodník | něco z Číny 40T |
Kazeta | Goldix 10s 11-50 |
Řetěz | KMC |
Náboj přední | Rujixu |
Náboj zadní | Rujixu |
Brzda přední | Hayes MX4 |
Brzda zadní | Hayes MX4 |
Brzdové páky | L-TWOO GR7 |
Ráfek přední | Rujixu |
Ráfek zadní | Rujixu |
Dráty | Placatý x 24ks |
Pedály | Shimano PD-M540 |
Řídítka | Bontrager 440mm |
Představec | Toseek 7° 70mm |
Sedlovka | Bolany |
Sedlo | Kocevlo |
Pláště | Tufo Thundero 622x40 |
Hydrauliky by sice byly fajn, ale na tenhle to moc nedává cenově smysl, byť za 2,5tis dělají tyhle páky i v hydraulické verzi a nějaký třmeny bych asi doma vyhrabal. Ale přijde mi to zbytečný. Nehledě na to, že ty Hayesy brzdí překvapivě dobře, byť je to teda voser na seřízení.
Mě se to celkem líbí, ale chce to hydrauliky
samorost: Je to tak a to ten rám není žádný ultralight. Poskládat to na rám z nějaké staré MTB Meridy, co mám doma a má 1,6kg a nacpat dalších 1500 do sedlovky a řidítek, tak to bude lízat hranici 9kg
To zes to seskladal pod 10 tycek, budiz. Ale ze to nema k dvanacti kilum me uprimne fascinuje. Nabidka novych grvlu vehlasnych znacek je v tomhle svetle uplne k smichu.
Adu: díky, mě by to jinak už asi nebavilo, byť teda v hlavě mi klíčí nápad na něco seriózního, ale samo taky stavba doma.
šlapatko:díky, taky jsem byl vcelku překvapený, jak to nakonec vyšlo, jen teda asi ještě sloupu ty samolepky na kolech.
makimaki: deklarovanou nosnost mají 120kg, já mám metrák na první dobrou jsou fakt pevný a už jsem v tom dvakrát vletěl skoro v plný do šutrů a kořenů a zatím se ani nehnuly, takže snad budou v nastoleném trendu pokračovat. Jen se teda ještě musím pověnovat ořechu, anžto vřeští jak protrženej a to já tuze nerad.
tigermoth: mám to dost podobně, v garáži dalších 5 kol a teď tahám ven jen tohle :)
Taky si to teď čertím na podobném vehyklu, a nemůžu se toho nabažit.
Tak zajímavý počin, čas to prověří. 24 drátu je otázka, jak to vydrží. Jinak dobrý.